Financial controller jobb i Karlstad

Hitta lediga jobb som Financial controller i Karlstad. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Karlstad från den arbetsgivaren.

Controller

Financial controller
Läs mer Aug 23
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

Som controller med ekonomisk inriktning kommer du att vara en del av stabsenheten vid avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande.

Stabens uppgift är att stödja avdelningschefen med att inrikta, planera, styra och följa upp verksamheten. I uppdraget ingår att samordna avdelningens löpande arbete och samverkan med övriga delar av myndigheten.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som controller med ekonomisk inriktning är du ett stöd till avdelningschefen i genomförandet av avdelningens verksamhet. Du kommer tillsammans med övriga i staben att ansvara för den löpande samordningen på avdelningen vad avser både verksamhet och ekonomi. I stabsarbetet deltar du i planering och uppföljning på avdelningen, främst tillsammans med verksamhetssamordnaren och avdelningscontrollern.  Myndighetens verksamhet och ekonomi följs upp kontinuerligt under året. Det sker genom löpande uppföljning månadsvis, tertialvis samt årsvis. I samband med dessa uppföljningar lämnas även ekonomiska prognoser.

I tjänsten ingår också ekonomiadministration och handläggning av ärenden, deltagande i beredningar och föredragningar. Ansvaret för stabens olika processer och frågor skiftar över tid vilket skapar en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att påverka. I arbetet kommer du i kontakt med hela avdelningens verksamhet, liksom med övriga delar av myndigheten vilket ger dig en bred kunskap om MSB:s arbete.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
- tidigare erfarenhet av arbete med redovisning, verksamhetsplanering, budget och uppföljning.
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

- kunskap om offentlig verksamhet, verksamhetsstyrning och budgetering på statlig myndighet.
- erfarenhet av affärssystemet Unit4 ERP och Microsoft Excel.
- erfarenhet av riskhantering enligt förordningen om intern styrning och kontroll.
- erfarenhet av projektekonomi inom EU-projekt. 

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Som person är du, självgående, analytisk och förstår vikten av att bygga relationer inom och utom vår organisation. Du har lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter och du gillar att arbeta mot mål med fokus på resultat.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På stabsenheten är vi åtta medarbetare och vi finns i Karlstad och Stockholm. Vi är en del av avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande. Avdelningen är indelad i 14 enheter och ansvarar, därutöver, för myndighetens skolor i Sandö, Revinge samt Rosersberg. Staben arbetar med övergripande myndighets- och avdelningsuppdrag. Utöver detta ansvarar staben för beredning av ärenden, samordning av forskning samt EU- och internationella frågor, förvaltning och utveckling av processer samt koordinering av råd och nätverk inom området räddningstjänst.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta stabschef Lars Lundkvist. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco-S), Stefan Haggö (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 13 september 2023

Ansök nu

Financial Controller & Analyst

Financial controller
Läs mer Nov 21
We are looking for someone who is attracted by working internationally but still in a local context, and who wants to be part of a tight financial team of 13 colleagues with different specialist skills. If you also like fast-paced and ever-changing business, you will enjoy working with us!

What our job is
At Klaravik, we connect hundreds of thousands of buyers worldwide with sellers of machinery and vehicles via our website klaravik.se. Last year we sold 2.8 billion SEK worth of machinery and this year we are forecasting further growth.

We currently have more than 160 employees with auction brokers around the country, customer service and administrative staff at our head office in Karlstad and developers and web designers at our Tech department in Lund. We recently became part of the European auction group TBAuctions, and to continue our growth journey together we are now looking for a Financial Controller & Analyst.

What your job will be
As we have become part of a larger Group, we now need to strengthen our finance team with a Financial Controller, who is driven by responsibility and to develop our routines and processes around reporting and analysis. You will be a key person in our future collaboration with the rest of the group.

In this role, you will work closely with Klaravik's CFO and Accounting Manager as well as the Group Finance team. The team in Karlstad also includes accountants, financial assistants and VAT specialists. Initially, much of the work will involve developing procedures and processes for our reporting of the entire Klaravik Group and presenting and analyzing our figures to the Group. The Klaravik Group currently includes several companies, Swedish, Danish and Norwegian.

Main tasks:
- Responsible for Klaravik Group's reporting up to the Group.
- Prepare consolidated financial statements, plan, communicate and follow up on established schedules.
- Together with the CFO, lead Klaravik Group's budgeting and forecasting processes as well as monthly follow-ups of figures related to these.
- Link operations, strategy and finance locally as well as at group level.
- Analyze and follow up data in Power BI.
- Support the CFO in financial matters.
- Support the Accounting Manager and Accounting Economists in the monthly analyses, identify improvements and drive change.
- Be responsible for the local chart of accounts and integration in the group.
- Participate in year-end closing, audit related work and annual reporting.
- Participation in various projects, national and international.


Who you are
We believe that you are a driven person with good problem solving skills who is motivated by an organisation where own initiatives are welcomed! As Klaravik is in a growth phase, it is essential that you thrive in a dynamic environment where a lot happens. As a person, you are communicative, flexible, outgoing and have good collaboration skills. Furthermore, you are prestigeless and have no problem working broadly within the field.

We expect you to have a degree in economics. You have several years of experience in finance roles where the emphasis has been on qualified accounting, group reporting and analysis. Preferably from an international group.

You believe that system support is the obvious tool for streamlining work and it is an advantage if you have previously worked in Power BI. Furthermore, you are a very proficient user of Excel and master working with large amounts of data. You are comfortable discussing and presenting figures in English but your primary working language is Swedish.

What we offer
A workplace in lovely premises in the expansive and popular Inre hamn in Karlstad. We are located in newly renovated offices with a short distance to the city centre and with a gym and restaurants right on our doorstep.

At Klaravik we have 6 weeks holiday, wellness allowance, pension scheme and health insurance. But most of all, we like to do things together such as training, wellness activities, events and kick-offs.

Details
- Permanent position, 6 month probationary period applies
- Application: by 5/12 but selection is made on a rolling basis so please send your application as soon as possible. Applications must be in English.
- Personality and capability tests may be required during the recruitment process. References and background check will be taken on final candidate.
- On-site work at our office in Karlstad
- Travel is part of the job


If you have any questions about the position or the recruitment process, please contact our HR Manager Andrea Elfman at 079-006 00 44 or andrea.elfman@klaravik.se.

Ansök nu

Controller till myndighet i Karlstad sökes!

Financial controller
Läs mer Jun 17
Har du arbetat som controller i några år och vill hoppa på något nytt? Nu får du möjligheten att söka denna roll hos vår kund som är i en omställningsfas. Rollen som controller är en viktig funktion som kräver att du är analytisk och kommunikativ. Låter detta intressant? Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en controller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och du kommer arbeta hos vår kund i Karlstad.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som controller leder du avdelningens arbete med verksamhetsplanering och uppfo?ljning samt medverkar i framtagande av a?rsredovisning och budgetunderlag sa?va?l ekonomiskt som verksamhetsma?ssigt. Du arbetar strategiskt med analyser, rapporter och framtagande av beslutsunderlag ga?llande ba?de verksamhets- och ekonomistyrningsfra?gor.

Du inga?r i avdelningens ledningsgrupp och har en viktig roll i utvecklingen av avdelningens verksamhet. Du a?r ocksa? avdelningens kontaktpunkt mot kundens centrala ekonomiavdelning samt samordnar och tar fram fo?rslag till avdelningsgemensamma styrdokument och a?r en utredningsresurs pa? avdelningen. Avdelningschefen kommer att vara din na?rmaste chef.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieutbildning eller en likva?rdig utbildning
- Genomga?tt utbildning inom aktuellt omra?de
- Minst tre (3) a?rs arbetslivserfarenhet som controller
- Goda kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
- Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
- Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- Erfarenhet av statlig redovisning
- Kunna kommunicera obehindrat pa? svenska, sa?va?l i tal som skrift

Som person är du:


* Analytisk
* Kommunikativ
* Samarbetsvillig


Övrig information:


* Start: 8 augusti 2022
* Omfattning: heltid till och med februari 2023 med möjlighet till förlängning
* Placering: Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Senior Group Financial Controller till Lesjöfors AB i Karlstad

Financial controller
Läs mer Maj 22
Lesjöfors AB är en stor koncern men ett familjärt bolag på en kraftig tillväxtresa och i takt med den görs nu en förstärkning av en helt ny roll inom ekonomifunktionen på huvudkontoret i Karlstad. Vi söker nu dig som verkligen gillar ekonomisk rapportering och Excel, arbete med både siffror och människor och som är duktig på koncernredovisning. Här får du chansen att arbeta globalt i ett framgångsrikt företag i en viktig position som Group Financial Controller!

Arbetsbeskrivning

Ditt primära ansvar kommer att vara att utveckla och driva koncernens rapportering och verktyg och att kvalitetssäkra moderbolagets rapportering och resultatuppföljning. Du kommer hantera allmän treasury/cash pool och valuta. Du kommer att ha många kontaktytor och samarbeta nära koncernledning och chefer/VDs på våra ca 50 dotterbolag och dess ekonomifunktioner. Som Group Financial Controller är du en del av ett drivet team om fem personer med höga ambitioner och högt engagemang.Du rapporterar till koncernens CFO som är en del av detta team.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* Koncernkonsolidering/bokslut och månadsrapportering
* Leda utvecklingen av koncernrapporteringssystem (Cognos) och andra utvecklingsprojekt inom ekonomifunktionen
* Cash pool implementering och administration
* Cash management och valutasäkring
* Kassaflödesprognos
* Internkontrollinstruktioner till dotterbolagen och dess efterlevnad
* Internprissättning/dokumentation
* On-boarding av förvärvade bolag Lesjöfors processer/rapportering



Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har mångårig erfarenhet från koncernredovisning/revision och som gärna vill verka i en miljö där utveckling och tillväxt är naturliga inslag. Du har lämplig ekonomisk högskole/universitetsutbildning. Vi ser det också som positivt om du har jobbat i en internationell organisation och gärna inom tillverkningsindustri. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med våra dotterbolag är mycket goda kunskaper i engelska, liksom svenska, ett krav. B-körkort är ett krav och det förekommer resor i tjänsten.







Vem är du?

Din positiva attityd och ditt förtroendeingivande sätt kombinerat med din lösningsfokuserade förmåga är starka egenskaper hos dig. . Du är en handlingskraftig, strukturerad och prestigelös person som har ett driv som gör att du kontinuerligt strävar efter utveckling och förbättring.Du är också i ditt esse när det krävs att snabbt bygga rapporter och ta fram korrekta analyser i Excel. Du har en utvecklad förmåga att sätta dig in i komplexa samband och du tar dig med lätthet fram genom att ta reda på det du inte kan. I övrigt uppfattas du som en "teamplayer" och har god kommunikativ förmåga. Du värdesätter tydlighet, kommunikation och öppenhet i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst.



Vad erbjuder företaget dig?

På Lesjöfors AB ger vi dig goda möjligheter och utrymme till att påverka och bidra till utveckling. Här får du en bred roll nära ledningen och med rätt inställning och engagemang kommer du att få vara med på en spännande resa i en expansiv koncern. Lesjöfors är en arbetsplats med prestigelösa, hjälpsamma och engagerade kollegor i en familjär och tillväxtinriktad och innovativ företagskultur. Du kommer att erbjudas många omväxlande och utvecklande utmaningar på ett spännande företag där vi har en förvärvs- och tillväxtstrategi.

Lesjöfors utveckling har varit och fortsätter att vara mycket god och stabil. Detta tack vare flexibilitet och förmåga att anpassa verksamheten till verkligheten har utvecklats till en av bolagets styrkor. Ett växande företag erbjuder helt nya möjligheter och vi kan erbjuda förändring och utmaningar yrkesmässigt till dem som vill, på alla nivåer. Vi gör saker själva, vilket också erbjuder utmaningar och skapar engagemang - för rätt personer. På huvudkontoret i Karlstad arbetar ca 20 personer inom funktionerna ekonomi, IT, marknad samt HR i nya fräscha lokaler i centrala Karlstad.



Om Lesjöfors AB

Lesjöforskoncernen erbjuder det bredaste utbudet av fjädrar till kunder inom olika branscher över hela världen. Med en unik kompetens inom högteknologiska, kundanpassade lösningar och en flexibel tillverkningskapacitet är Lesjöfors den främsta partnern för alla fjäderbehov.

Företagets uppdrag är att vara en pålitlig partner inom områden där de kan bidra med sin kompetens, kunskap och kostnadseffektiva produktion av fjädrar. Vi är ett globalt företag och vår koncern består av över 50 fabriker och försäljningsbolag i ett tjugotal länder. Som en långsiktig och engagerad fjäderinnovatör fortsätter koncernen att växa med god lönsamhet, både organiskt och genom förvärv.

Företagets historia sträcker sig långt tillbaka och startade redan 1675. Fjädertillverkningen startade 1852. Idag ägs koncernen av Beijer Alma, ett börsnoterat bolag på Stockholmsbörsen.

Läs mer på www.lesjoforsab.com



Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar Lesjöfors AB med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Ulrica Berg Persson 054- 22 18 81 eller ulricaberg.persson@jeffersonwells.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 12 juni 2022.

Ansök nu

Verksamhetscontroller till statlig myndighet i Kristinehamn!

Financial controller
Läs mer Apr 25
Nu söker vi efter dig med relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som vill axla rollen som verksamhetscontroller hos vår kund i Kristinehamn. Är du en självständig individ som inte är rädd för att ta egna initiativ? Då kan detta vara tjänsten för dig som vill ta dig in i en spännande bransch! Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som verksamhetscontroller kommer du att vara en samordnande länk där du bland annat kommer ta fram verksamhetsplan, budget och årsredovisning samt driva utvecklingsprojekt! Du kommer anta en stöttande roll där du kommer ha varierande och utvecklande arbetsuppgifter.

Du kommer bli väl introducerad till arbetet i en introduktion där du förväntas vara plats på huvudkontoret i Kristinehamn. Efter introduktionen kommer det finnas möjligheter för delvis distansarbete för den som är intresserad av det.

Du erbjuds


* En möjlighet att arbeta på en statlig myndighet
* En utvecklande och varierad roll där du får ta ett stort ansvar


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Utveckla och förvalta metoder och strukturer internt
- Vara den samordnande länken vad gäller att ta fram verksamhetsplan, budget och årsredovisning
- En stöttande funktion vad gäller mål- och resultatuppföljning, samt analys
- Framtagande av kvartals- och tertialrapportering
- Sammanställning av verksamhetsstatistik

I tillägg kommer det finnas en förväntan på dig att du kommer arbeta självständigt och våga ta egna initiativ då du kommer att driva utvecklingsprojekt, men även arbeta med varierande utredningsuppdrag.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning, alternativt några års arbetslivserfarenhet inom området

Det anses vara meriterande ifall du som söker ha kännedom om den statliga resultatredovisningen och innehar kunskap inom verksamhetslogik. Ifall du har intresse för hållbarhetsfrågor och/eller erfarnehet av projektledning anses det också vara fördelaktigt!

Som person är du:


* Självgående
* Initiativtagande
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kristinehamn


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Controller

Financial controller
Läs mer Mar 29
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.



Beskrivning
Kommunledningskontoret söker nu en controller med huvudinriktningen mot finans- och bolagsfrågor.

Tjänsten är placerad vid avdelningen för ekonomi- och verksamhetsstyrning som ansvarar för kommunkoncernens planerings- och uppföljningsprocesser.


Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med finansfrågorna i internbanksuppdraget samt med budgetplanering och uppföljning av kommunens helägda bolag. Arbetet kommer att ske i nära samverkan med kommunens finanschef samt med biträdande kommundirektör som är tillika VD i Karlstads Stadshus AB.  Förutom finans och bolagsfrågor kommer rollen även innebära en del ärendeutredning med ansvar för att samla in information, analysera och göra utredningar för att senare presentera för berörda parter.

Avdelningen består sammantaget av elva anställda och du rapporterar till chefen för ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du kommer att ingå i ett team med andra kollegor som har ansvar för olika delar i planerings- och uppföljningsprocesserna.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, gärna inom finans eller nationalekonomi. Du har erfarenhet av att arbeta med utvecklingsfrågor kopplade till strategisk planering och har arbetat med finansfrågor eller har ett stort intresse av det.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en större politiskt styrd organisation

Vi räknar med att du är intresserad av digitala verktyg och att du har ett intresse av att utveckla dessa.  Vår digitala resa fortsätter och här behöver vi tillsammans utveckla våra digitala system. Vårt verksamhetssystem är Stratsys. 

Vi vill välkomna dig som ser styrkan i att jobba tillsammans och som vill bidra till en hel kommuns hållbara ekonomi. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, ser vikten av att utgå från ett helhetsperspektiv och som trivs i en roll som präglas av en hög grad av självständighet. Du är analytisk och har en god planeringsförmåga, där du med ditt engagemang till ditt uppdrag alltid levererar resultat under de tidsramar som arbetet sätter upp. Du hanterar och uttrycker dig väl i skrift och har förmågan att arbeta utifrån formalia i riktlinjer och policys, så kommer dina egenskaper att komma till sin rätt här.

 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Complianceansvarig till Länsförsäkringar Värmland

Financial controller
Läs mer Aug 9
Vill du vara en del av något större? Vi söker en Complianceansvarig som vill ta ett helhetsansvar och vara motorn i arbetet med att säkerställa en väl fungerande och effektiv regelefterlevnad.
Välkommen till ett utmanande och omväxlande arbete i en spännande bransch!
Vad innebär rollen?
Som complianceansvarig får du ansvar för att på ett effektivt, oberoende och strukturerat sätt leda, driva, implementera, utveckla, följa upp och rapportera arbetet med Länsförsäkringar Värmlands regelefterlevnad. I rollen ingår också att vara dataskyddsombud (DSO) med ansvar för att övervaka organisationens efterlevnad av General Data Protection Regulation (GDPR) och andra tillämpliga dataskyddsregelverk.
Du är både rådgivande och kontrollerande med uppgift att identifiera och värdera riskerna samt konsekvenser som följer av dessa, genomföra granskningar och kartläggningar, bistå med information och utbildningsinsatser, tolka och stötta i implementeringen av externa lagar och regler. Ansvaret för det interna regelverkets struktur och framtagande samt uppdatering av interna styrdokument ingår också i rollen, såväl som att granska verksamhetens efterlevnad av riktlinje gällande s.k. utlagd verksamhet (t ex till LFAB, annat länsbolag eller extern leverantör).
Du ligger i framkant i omvärldsbevakningen gällande relevant lagstiftning och praxis inom regelverksområdet och informerar samt utbildar ledning, styrelse och övriga medarbetare i nya eller ändrade regler. Det är viktigt att du är insatt i affären och även stöttar verksamheten i olika processer och vid utveckling av nya eller ändrade produkter och tjänster.
Inom Länsförsäkringar Värmland pågår hela tiden en utveckling där du i denna roll bidrar med att stötta verksamheten i att förfina och utveckla arbetssätt och processer med målet att ständigt förbättra och effektivisera.
Du kommer att ha många kontaktytor, bl a som Finansinspektionens och andra myndigheters kontaktperson, men också inom länsförsäkringsbolagen och inom Länsförsäkringar AB där du genom ett aktivt nätverkande utbyter erfarenheter och kompetens med andra. Complianceansvarig har ett nära samarbete med bolagets riskhanteringsfunktion där ni med olika perspektiv säkerställer att verksamhetens styrningssystem fungerar och tillsammans genomför regelbundna funktionsgenomgångar.
Vem är du?
För att lyckas i rollen har du efter din juristexamen arbetat i en ansvarsroll inom compliance och har en bred erfarenhet från regulatoriska frågor, gärna inom försäkring, bank eller annan finansiell institution med tillämpning av regelverket Solvens ll. Du är bra på att dokumentera och skriva rapporter, både på svenska och engelska samt van vid att göra utredningar
För anställning krävs lämplighetsprövning och godkännande av Finansinspektionen.
Du har en god affärsförståelse, analytisk förmåga och helhetseende för att blicka framåt och kunna utveckla en verksamhet som möter framtida behov.
Med ett strukturerat och självgående arbetssätt driver du compliancefrågorna med hög leveranssäkerhet. Ditt engagemang och positiva förhållningssätt är tydligt och med en god kommunikativ förmåga kan du på ett pedagogiskt sätt omsätta teori till praktik och ge stöd och råd till verksamheten.
Det är viktigt att du har ett genuint intresse av försäkring och att du vill medverka till bolagets utveckling. Lyssnande, hög integritet, förmåga att hantera sekretess beskriver väl ditt sätt att vara.
Rollen som complianceansvarig kopplas nu närmre verksamheten och du ges stor möjlighet att påverka och utveckla verksamhetens arbete relaterat till regelefterlevnad.
Vi ser fram emot din ansökan redan idag, dock senast den 19 september 2021.
Ansök via länken
https://oak.varbi.com/se/?jobtoken=1e17e1235956f66dbe0287a5f5db50d1adacd94df
I denna rekrytering samarbetar vi med EKSTAM Executive Search & Selection.
Välkommen att kontakta Ann Ekstam, 0733 – 94 64 26 eller besök ekstamsearch.se
Om Länsförsäkringar Värmland
Länsförsäkringar Värmland är ett av 23 kundägda, lokala och självständiga försäkringsbolag inom länsförsäkringsgruppen. Länsförsäkringar Värmlands idé är att erbjuda ett brett utbud av produkter och tjänster inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. På så vis vill vi ge våra kunder trygghet i alla lägen, var i livet man än befinner sig. Hos oss jobbar idag cirka 130 anställda uppdelade på huvudkontoret och tre kontor i Karlstad, Arvika och Sunne. Länsförsäkringar har försett värmlänningar med närproducerad trygghet i hela 178 år - och det tänker vi fortsätta med.
Läs mer på LFvarmland.se

Ansök nu

Financial Controller till Embracer Group!

Financial controller
Läs mer Maj 14
Till huvudkontoret i Karlstad söker nu Embracer Group en Financial Controller.

Som Financial Controller kommer du bli en central del i Embracer Groups finansfunktion och rapporterar till Group Controller. Du kommer främst arbeta med uppföljning, analys och presentation av den finansiella rapporteringen i koncernen. Du blir en del av ett globalt team i en familjär atmosfär.

Utöver rollen med den finansiella uppföljningen kommer du ha en viktig position i Embracers utveckling av finansfunktionen genom delaktighet i ekonomirelaterade utvecklingsprojekt, främst kopplat till Business Intelligence och datainsamling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

• Analysera månadsvisa finansiella rapporter.
• Förbered månadsvisa ledningsrapporter av finansiellt utfall.
• Ad-hoc analyser och presentationer utifrån behov från CFO och CEO
• Driva och vara delaktig i utveckling av finansiella processer och verktyg.
• Integrera och stödja vertikaler i arbetet med finansiell rapportering/planering

För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har:

• Minst 3 års arbetslivserfarenhet från controller, revisor eller motsvarande
• Stark analytisk förmåga och mycket goda kunskaper inom finansiell ekonomi
• Strukturerad med känsla för detaljer samt förmåga att presentera resultat av analys på överskådligt sätt.
• Mycket goda kunskaper i Excel och Power Point.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ambition och engagemang. Du är duktig på att bygga relationer, du har taktkänsla och är kommunikativ. Du hanterar affärsengelska i tal och skrift. Embracer Group är en koncern i tillväxt, så det är viktigt att du trivs i en föränderlig miljö. Utöver det är du en jordnära och positiv person, som liksom vi tycker det är kul att gå till jobbet.

Sista ansökningsdag är 6/6 2021. Intervjuer sker löpande.
För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsulter Matilda Jakobsson, 076 495 36 66 alt. matilda.jakobsson@qtym.se eller Sofia Kyrk, 072 14611 64 alt. sofia.kyrk@qtym.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Embracer Group:

Embracer Group är ett moderbolag till företag som utvecklar och förlägger PC, konsol- och mobilspel för den globala spelmarknaden.

Vi är 25 personer på huvudkontoret i Karlstad men har en global närvaro genom våra åtta operativa koncerner: THQ Nordic GmbH, Koch Media GmbH/Deep Silver, Coffee Stain AB, Amplifier Game Invest AB, Saber Interactive, DECA Games, Gearbox Entertainment och Easybrain. Koncernen har 63 interna studios och fler än 7000 medarbetare och kontrakterade utvecklare i fler än 40 länder. Embracer Group är listat på Nasdaq First North Growth Market Stockholm. Hitta mer information på embracer.com

Ansök nu

Group Internal Control Coordinator

Financial controller
Läs mer Apr 28
Group Internal Control Coordinator

Embracer is an exciting company that is rapidly expanding. Embracer has over the last few years added numerous companies under its umbrella. With growth comes the need to strengthen the group finance team with a Group Internal Control Coordinator. This role is new, so here´s an opportunity to set the instruments for internal control in the Group.

As Group Internal Control Coordinator you will be a key figure in the group finance team. Providing assurance and governance related to internal control over financial reporting (ICFR), including financial, operational, compliance and IT risks.

One of your main tasks will be to build the internal control framework, making it compatible with Embracers decentralized model. You also have the responsibility to constantly develop the framework and making sure it is maintained throughout the group.

You will be part of a professional environment characterized by fast pace on a global arena and a truly entrepreneurial attitude. You report directly to the Group CFO.

Most important focus areas

Assurance and advisory related to ICFR and corporate governance such as:

• Building and maintaining internal control frameworks.
• Performing risk assessments.
• Documentation of key processes and internal controls.
• Testing design and effectiveness of internal controls.
• Analyzing, aggregating and reporting results.
• Control remediation and coaching regarding mitigating controls.
• Providing recommendations for policy, process, and internal control improvements, as well as internal control guidance to the business.

Experience and qualifications

• University degree in Business Administration, Accounting
• Minimum 6 years of experience in providing assurance and/or advisory, related to ICFR.
• Subject matter expertise within ICFR, including ITGC.
• Experience from working with a risk based approach to internal control, with internal control requirements such as Swedish Code of Corporate Governance and/or SOX.
• Understanding of IPO/listing requirements, COSO-framework and ERM is meriting.
• Experience in roles requiring project management.
• Experience in senior roles with quality assurance, team leader, IC-coaching and reporting skills.
• Experience in reporting to management/Board level is meriting.
• Experience from coordinating and performing multinational internal control assessments, such as self-assessments or management testing in a decentralized organization is meriting.

Is this role for you? Please apply by using the form below. We need your application no later than 2021-05-28. Applications will be reviewed continuously.

For further information about the role. Please contact Erik Ramström or Sara Magnusson. erik.ramstrom@qtym.se , sara.magnusson@qtym.se . +46-54-14 18 00.

About Embracer Group

Embracer Group is the parent company of businesses developing and publishing PC, console and mobile games for the global games market. The Group has an extensive catalogue of over 240 owned franchises, such as Saints Row, Goat Simulator, Dead Island, Darksiders, Metro, MX vs ATV, Kingdoms of Amalur, TimeSplitters, Satisfactory, Wreckfest, Insurgency, World War Z and Borderlands, amongst many others.

With its head office based in Karlstad, Sweden, Embracer Group has a global presence through its eight operative groups: THQ Nordic GmbH, Koch Media GmbH/Deep Silver, Coffee Stain AB, Amplifier Game Invest, Saber Interactive, DECA Games, Gearbox Entertainment and Easybrain. The Group has 63 internal game development studios and is engaging more than 7,000 employees and contracted employees in more than 40 countries.

Ansök nu

Vi söker en Controller till västra Värmland

Financial controller
Läs mer Mar 12
Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill ta dig an en interim controllertjänst i västra Värmland. Låter det här som en spännande utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Arbetsbeskrivning

I det här jobbet kommer du framförallt att arbeta och ansvara för bolagets redovisning, bokslut och årsredovisning. Du kommer också jobba med produktionsnära analyser, produktkalkyler och rapporteringar. Du ska även bistå vd och styrelse med ekonomisk rapportering och analysunderlag. Du ska också vara behjälplig vid företagets olika hr-frågor.

I rollen kommer du bland annat att:

* ansvara för bolagets redovisning
* budget och prognosarbete
* rapportera till moderbolaget
* skapa effektiva arbetsprocesser
* ta fram ekonomiska underlag och analyser
* utföra löpande analyser av företagets lönsamhet
* hantera HR uppgifter såsom avtalsfrågor och lönehantering mm

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med företagets traditionella redovisningsarbete, budgetering, ekonomiska prognoser samt leda och utveckla företagets ekonomiavdelning. Vidare ser vi gärna att du ska ha erfarenhet av att arbetat med och ansvarat för produktionsnära verksamheter, verksamhetsstyrning och ekonomirapportering. Som person ska du vara analytisk, proaktiv, och gilla att arbeta med produktionsnära controlleruppgifter. Du ska också gärna ha arbetat med HR- och avtalsfrågor.



Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta Agneta Lännbjer på telefonnummer: 054-221892 eller via e-post: agneta.lannbjer@manpower.se. Sök tjänsten senast den 2020-04-06. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett

Ansök nu

Vi söker en interim Controller till tillverkande industri

Financial controller
Läs mer Mar 22
Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare. Vi kan erbjuda dig anställning hos Jefferson Wells, alternativt kan du jobba som underkonsult för oss.

Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill ta dig an en interim controllertjänst till en tillverkande industri i västra Värmland. Låter det här som en spännande utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Arbetsbeskrivning

I det här jobbet kommer du framförallt att arbeta och ansvara för bolagets redovisning, bokslut och årsredovisning. Du kommer också jobba med produktionsnära analyser, produktkalkyler och rapporteringar. Du ska även bistå vd och styrelse med ekonomisk rapportering och analysunderlag. Du ska också vara behjälplig vid företagets olika hr-frågor.

I rollen kommer du bland annat att:

* ansvara för bolagets redovisning
* budget och prognosarbete
* rapportera till moderbolaget
* skapa effektiva arbetsprocesser
* ta fram ekonomiska underlag och analyser
* utföra löpande analyser av företagets lönsamhet
* hantera HR uppgifter såsom avtalsfrågor och lönehantering mm

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med företagets traditionella redovisningsarbete, budgetering, ekonomiska prognoser samt leda och utveckla företagets ekonomiavdelning. Vidare ser vi gärna att du ska ha erfarenhet av att arbetat med och ansvarat för produktionsnära verksamheter, verksamhetsstyrning och ekonomirapportering. Som person ska du vara analytisk, proaktiv, och gilla att arbeta med produktionsnära controlleruppgifter. Du ska också gärna ha arbetat med HR- och avtalsfrågor.

Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta Agneta Lännbjer på telefonnummer: 054-221892 eller via e-post: agneta.lannbjer@manpower.se. Sök tjänsten senast den 2020-04-06. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

Ansök nu

Verksamhetschef till RF-SISU i Värmland

Financial controller
Läs mer Jan 6
Klappar ditt hjärta för den svenska idrottsrörelsen? RF-SISU Värmland står inför en spännande förändringsresa som både syftar till att modernisera, digitalisera och inte minst, bredda deras tjänsteerbjudande. Inför denna förändringsresa har vi fått förtroende att hitta deras näste verksamhetschef, en person som kommer ha såväl ekonomiskt- som personalansvar. Vi letar efter dig som har- eller har haft ett engagemang inom svensk idrott och som nu vill driva förändring i en värderingsstyrd organisation med höga ambitioner för svenskt idrottsliv.

OM TJÄNSTEN
RF-SISU Värmland är en av Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas 19 regionala organisationer. Deras uppdrag är att stödja, leda, företräda, utveckla, bilda och utbilda idrottsföreningar och specialdistriktsförbund. Hos RF-SISU Värmland finner du Thomas som är distriktschef. Thomas, tillsammans med två verksamhetschefer, samt en kommunikatör bildar distriktets ledningsgrupp där också deras framtida kollega kommer ingå med sin kompetens inom ekonomi- och verksamhetsstyrning. Gruppen i Karlstad bidrar och verkar, likt övriga distrikt, för den nationella visionen: "Svensk idrott -världens bästa!".

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som verksamhetsansvarig är du ytterst ansvarig för ekonomistyrningen i verksamheten. Med din ekonomibakgrund bidrar du med ett analytiskt förhållningssätt och har lätt för att se samband och orsaker till det ekonomiska resultatet. Då RF-SISU Värmland har en ambition att digitalisera sina administrativa- såväl som ekonomiprocesser under 2021 ser vi gärna att du har ett intresse för moderna arbetssätt men även att du har erfarenhet av just digitala arbetsverktyg och digitala processer. Vi tror att rätt kandidat ser fram emot denna förändringsresa och har mycket att bidra med i form av idéer, intiativ och ”best practice”-delning.

Utöver det ekonomiska ansvaret för verksamheten har du också verksamhetsansvar över ”Idrottsservice” och verksamheten i ”Idrottens hus”. Detta innefattar ansvar över reception, konferensservice och du leder ett team som i dagsläget består av fyra personer.

Här är ett axplock av de arbetsuppgifter rollen innefattar:


* Ansvar för att ta fram ekonomiska analyser och rapporter
* Leda budgetarbetet, uppföljning samt ekonomisk rapportering
* Ansvara för löpande bokföring, betalningar, kontering, fakturering, avstämningar och bokslut
* Leda utvecklingen av en ny ekonomitjänst riktad gentemot föreningar- och orgsanisationer, denne förväntas rulla ut under 2021.
* Leda teamet på "idrottens hus" samt ansvara för den del av verksamheten som kallas "idrottsservice".


VI SÖKER DIG SOM
* Har en civilekonomexamen från högskola eller universitet. Har du enbart en treårig examen ser vi gärna att du kompletterat denne med minst 3-5 års erfarenhet av ekonomistyrning.


* Har erfarenhet av liknande ekonomiroll, exempelvis genom att ha arbetat som redovisningsekonom- eller controller.
* Har erfarenhet av- och intresse för idrottsrörelse och ideell verksamhet
* Har en vana att arbeta på ett modernt och digitalt arbetssätt – detta för att kunna leda verksamhetens digitaliseringsresa på ett kompetent och inspirerande sätt.
* Erfarenhet av tidigare personalansvar är meriterande i denne roll men inget krav. Självklart har du som söker starka ledaregenskaper, oavsett om du har haft förmånen att officiellt leda människor/grupper tidigare.


Som person är du:

Som person är du en initiativtagare. Du är kreativ och orädd, och utmanar gärna befintliga strukturer och arbetssätt med ambitionen att bidra till förbättring. För att trivas hos RF-SISU Värmland tror vi det är viktigt att du är flexibel och förstår att med rollen kommer varierande arbetsuppgifter och breda kontaktytor. Du är prestigelös, har en stark framåtanda och är ödmjuk inför att ditt och dina kollegors uppdrag är att utveckla svensk idrottsrörelse att bli just världens bästa. Då RF-SISU är en idéburen verksamhet med stark värderingsgrund är det viktigt att du förstår värdet av att vara en ambassadör och förebild såväl internt som externt för verksamhetens ledord.

Under rekryteringsprocessen kommer vi fokusera på följande kompetenser:


* Initiativtagande
* Personlig mognad
* Samarbetsförmåga
* Flexibel


Övrig information


* Start: Så snart som möjligt med förståelse för eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka
* Placering: Karlstad
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och RF-SISUS önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
RF-SISU Värmland är en av Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas 19 regionala organisationer. Deras uppdrag är att stödja, leda, företräda, utveckla, bilda och utbilda idrottsföreningar och specialdistriktsförbund. Verksamhetens ledord är trygghet, gemenskap och engagemang.

Ansök nu

Ekonom

Financial controller
Läs mer Dec 17
Rekryteringsmyndigheten är i en expansiv fas och nu söker vi ytterligare en ekonom till Karlstad. Framför oss har vi spännande utmaningar och du kommer att vara en viktig del i vår framtida resa där du kommer att få chansen att vara med och utveckla våra interna processer och rutiner.

Enheten för ekonomi och upphandling är en del av avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för att stödja myndighetens chefer och medarbetare inom ekonomi, inköp, upphandling och lokalfrågor. Till vår hjälp har vi Statens servicecenter som hanterar vissa delar av myndighetens ekonomi- och löneadministration. Vi arbetar bland annat i affärssystemen Unit4 (Agresso) och Proceedo.

Enheten består idag av sex personer med olika ansvarsområden och varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, upphandling och lokaler. Du kommer ingå i en enhet med bra laganda och positiva medarbetare som stöttar hela myndigheten genom framgångsrika samarbeten och goda relationer.

Som ekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:


• Delta i det löpande redovisningsarbetet
• Delta i arbetet med budget, uppföljningar och bokslut
• Fungera som ett stöd till chefer i ekonomifrågor
• Systemadministration
• Kvalificerad ekonomiadministration

Dina meriter och kvalifikationer
Arbetsuppgifterna kräver universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi. Har du inriktning mot redovisning så är det meriterande. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet liksom erfarenhet av e-handel.

Arbetet kräver goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av systemadministration i något affärssystem är meriterande.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för oss och därför är det viktigt att du är självgående och drivande i din yrkesroll. Du trivs i samarbete med andra och antar gärna en stödjande roll. Du är tydlig i din kommunikation, arbetar på ett strukturerat sätt och har förmågan att se helheten.

Om oss
Totalförsvarets rekryteringsmyndighet är en expertmyndighet inom totalförsvarsområdet och lyder under Försvarsdepartementet. Myndighetens huvuduppgifter är att mönstra och skriva in totalförsvarspliktiga till grundutbildning med värnplikt samt att bemanna krigsorganisationen. Åt andra myndigheter genomförs prövningar för urval för yrken och utbildningar med särskilda krav som handlar om trygghet och säkerhet i det svenska samhället.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Jämställdhet och mångfald är en tillgång för vår arbetsplats och vi välkomnar därför sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi ser fram emot din ansökan!

Om anställningen
Anställningen är tillsvidare men kan komma att inledas med provanställning.
Du söker anställningen via vår webbplats www.rekryteringsmyndigheten.se.


Sista ansökningsdag är den 24 januari 2021

Vi svarar gärna på dina frågor
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta ekonomichef Maria Axelsson eller HR-specialist Elin Ryen Mossberg. Fackliga företrädare är Björn Staaff för Saco-S och Anders Thelin för OFR/S. Du når samtliga på 0771-24 40 30.

Rekryteringsmyndigheten har redan valt informationskanaler för den här rekryteringen.

Ansök nu

Verksamhetschef till RF-SISU i Värmland

Financial controller
Läs mer Dec 22
Klappar ditt hjärta för den svenska idrottsrörelsen? RF-SISU Värmland står inför en spännande förändringsresa som både syftar till att modernisera, digitalisera och inte minst, bredda deras tjänsteerbjudande. Inför denna förändringsresa har vi fått förtroende att hitta deras näste verksamhetschef, en person som kommer ha såväl ekonomiskt- som personalansvar. Vi letar efter dig som har- eller har haft ett engagemang inom svensk idrott och som nu vill driva förändring i en värderingsstyrd organisation med höga ambitioner för svenskt idrottsliv.

OM TJÄNSTEN
RF-SISU Värmland är en av Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas 19 regionala organisationer. Deras uppdrag är att stödja, leda, företräda, utveckla, bilda och utbilda idrottsföreningar och specialdistriktsförbund. Hos RF-SISU Värmland finner du Thomas som är distriktschef. Thomas, tillsammans med två verksamhetschefer, samt en kommunikatör bildar distriktets ledningsgrupp där också deras framtida kollega kommer ingå med sin kompetens inom ekonomi- och verksamhetsstyrning. Gruppen i Karlstad bidrar och verkar, likt övriga distrikt, för den nationella visionen: "Svensk idrott -världens bästa!".

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som verksamhetsansvarig är du ytterst ansvarig för ekonomistyrningen i verksamheten. Med din ekonomibakgrund bidrar du med ett analytiskt förhållningssätt och har lätt för att se samband och orsaker till det ekonomiska resultatet. Då RF-SISU Värmland har en ambition att digitalisera sina administrativa- såväl som ekonomiprocesser under 2021 ser vi gärna att du har ett intresse för moderna arbetssätt men även att du har erfarenhet av just digitala arbetsverktyg och digitala processer. Vi tror att rätt kandidat ser fram emot denna förändringsresa och har mycket att bidra med i form av idéer, intiativ och ”best practice”-delning.

Utöver det ekonomiska ansvaret för verksamheten har du också verksamhetsansvar över ”Idrottsservice” och verksamheten i ”Idrottens hus”. Detta innefattar ansvar över reception, konferensservice och du leder ett team som i dagsläget består av fyra personer.

Här är ett axplock av de arbetsuppgifter rollen innefattar:


* Ansvar för att ta fram ekonomiska analyser och rapporter
* Leda budgetarbetet, uppföljning samt ekonomisk rapportering
* Ansvara för löpande bokföring, betalningar, kontering, fakturering, avstämningar och bokslut
* Leda utvecklingen av en ny ekonomitjänst riktad gentemot föreningar- och orgsanisationer, denne förväntas rulla ut under 2021.
* Leda teamet på "idrottens hus" samt ansvara för den del av verksamheten som kallas "idrottsservice".


VI SÖKER DIG SOM
* Har en civilekonomexamen från högskola eller universitet. Har du enbart en treårig examen ser vi gärna att du kompletterat denne med minst 3-5 års erfarenhet av ekonomistyrning.


* Har erfarenhet av liknande ekonomiroll, exempelvis genom att ha arbetat som redovisningsekonom- eller controller.
* Har erfarenhet av- och intresse för idrottsrörelse och ideell verksamhet
* Har en vana att arbeta på ett modernt och digitalt arbetssätt – detta för att kunna leda verksamhetens digitaliseringsresa på ett kompetent och inspirerande sätt.
* Erfarenhet av tidigare personalansvar är meriterande i denne roll men inget krav. Självklart har du som söker starka ledaregenskaper, oavsett om du har haft förmånen att officiellt leda människor/grupper tidigare.


Som person är du:

Som person är du en initiativtagare. Du är kreativ och orädd, och utmanar gärna befintliga strukturer och arbetssätt med ambitionen att bidra till förbättring. För att trivas hos RF-SISU Värmland tror vi det är viktigt att du är flexibel och förstår att med rollen kommer varierande arbetsuppgifter och breda kontaktytor. Du är prestigelös, har en stark framåtanda och är ödmjuk inför att ditt och dina kollegors uppdrag är att utveckla svensk idrottsrörelse att bli just världens bästa. Då RF-SISU är en idéburen verksamhet med stark värderingsgrund är det viktigt att du förstår värdet av att vara en ambassadör och förebild såväl internt som externt för verksamhetens ledord.

Under rekryteringsprocessen kommer vi fokusera på följande kompetenser:


* Initiativtagande
* Personlig mognad
* Samarbetsförmåga
* Flexibel


Övrig information


* Start: Så snart som möjligt med förståelse för eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka
* Placering: Karlstad
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och RF-SISUS önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
RF-SISU Värmland är en av Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas 19 regionala organisationer. Deras uppdrag är att stödja, leda, företräda, utveckla, bilda och utbilda idrottsföreningar och specialdistriktsförbund. Verksamhetens ledord är trygghet, gemenskap och engagemang.

Ansök nu

Ledigt jobb som controller till tillverkningsindustri

Financial controller
Läs mer Aug 21
Låter det spännande att få chansen att arbeta med förbättringsarbete och standardiseringsarbete inom controlling och ekonomiadministration på ett branschledande och världsledande företag? Nu har vi ett ledigt jobb hos vår kund i Karlstad som ska utveckla ytterligare sin egna controllerfunktion och söker nu en driven, diplomatisk, självgående controller. Är det du? Sök då tjänsten redan i dag!

Detta är ett konsultuppdrag som varar upp till tolv månader. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare, alternativt har du eget bolag och vill arbeta som underkonsult till Experis.

Du kommer arbeta med:

* allmänt förbättringsarbete för controlleravdelningen
* förbättringar och standardisering av befintliga och nya rapporteringsverktyg
* förbättra de ekonomiadministrativa uppgifterna
* förbättra och införa nya standardiserade mallar i Excel
* sammanställa ekonomiska rapporter
* analys och uppföljning

Vidare söker vi dig som:

* har arbetat som controller tidigare med fördel inom tillverkningsindustri
* har mångårig erfarenhet av att arbeta med internredovisning och har erfarenhet av att jobba med statistiska sammanställningar och rapportering
* vill jobba med effektivisering och förbättring av befintliga ekonomiadministrativa rutiner
* är van vid att ta fram lönsamhetsanalyser inom specifika produktområden eller för utvalda produkter
* har mycket goda kunskaper i Excel
* har erfarenhet att driva egna projekt

Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Agneta Lännbjer på telefonnummer 054-221892 eller e-post agneta.lannbjer@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup

Ansök nu

Erfaren controller till stort projekt inom byggbranschen

Financial controller
Läs mer Maj 3
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över

För kunds räkning söker vi en erfaren controller till ett stort projekt inom byggbranschen.
Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom området.
Till detta uppdrag söker vi dig med hög ledarskapsförmåga och som gillar att arbeta med processer i en icke-strukturerad miljö.
Viktigt att du är duktig och trygg i att hålla presentationer på svenska såväl som engelska.
Du hanterar MS Office paketet på en hög nivå, särskilt Excel och framförallt i presentationssyfte (trender, analyser och prognoser etc).
Som person är du strukturerad, analytisk och självgående.

Kanske är detta ett uppdrag för dig som vill arbeta som underkonsult?
Oavsett vad så ska du inte vänta med din ansökan då urval sker löpande.

Vad kan vi erbjuda dig?
Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
Ansök genom att registrera ditt CV via länken, urval sker löpande. För mer information om tjänsten och vad vi kan erbjuda dig så är du välkommen att kontakta konsultchef eller på telefon 054-22 18 82.

Beakta den korta ansökningstiden så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.

Ansök nu

Ekonom till Haag´s Bygg och Snickeri

Financial controller
Läs mer Mar 26
Har du en ekonomiutbildning och goda praktiska ekonomikunskaper? Vill du ha en viktig och central roll i företaget där det finns stor möjlighet att sätta din egen prägel på rollen? Vi söker dig som vill ha en långsiktig utmaning och vill bli en stor del av verksamhetens ekonomifunktion framåt. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Haag´s Bygg och Snickeris räkning en ekonom. Du kommer att arbeta på kontoret i Karlstad tillsammans med ett sammansvetsat gäng projektledare och projektingenjörer. Rollen är helt ny och det finns stora möjligheter att vara med och utforma rutiner, förstärka effektiviteten samt skapa hållbara lösningar i arbetet.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Haag´s Bygg och Snickeri. Uppdraget kommer att vara på heltid och primärt sträcka sig under 6-12 månader. Behovet är dock långsiktigt och ambitionen är att Haag´s Bygg och Snickeri ska överrekrytera dig på sikt förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonom kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet där du bland annat löpande kommer ta fram månads och kvartalsrapporter för att månadsvis ha ekonomiska genomgångar tillsammans med företagets projektledare med fokus på att förstärka och effektivisera pågående och kommande uppdrag.

Du kommer till exempel arbeta med:


* Att stötta projektledare i prognos- och budgetarbete
* Uträkningar av skatt och moms
* Lönebearbetning i Hogia
* Bokföring i Fortnox
* Gå igenom förkonterade fakturor
* Uppföljning och dokumentation kring företagets ekonomi


I dagsläget arbetar företaget med en extern redovisningsbyrå som till en start kommer att introducera i det ekonomirelaterade arbetet som tidigare hanterats av dem.

VI SÖKER DIG SOM
Stimuleras av att i en viktig nyckelroll bidra med engagemang, energi och struktur i det dagliga arbetet. Du har lätt för att lyfta blicken och värdesätter hela verksamheten där ditt ansvarsområde bidrar till stor del.


* Har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi
* Som person är du affärsmässig, självgående och tar ett stort ansvar för ditt arbete
* Har mycket goda kunskaper i svenska språket då kommunikationen inom företaget sker på svenska
* Har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel


Tjänsten passar dig som långsiktigt vill arbeta i en varierande och spännande roll i ett välmående företag med mycket stark tillväxt. Du får chansen att vara med och utveckla samt förbättra ekonomiarbetet, och i takt med att företaget utvecklas kan också den här rollen växa till ett större ansvarstagande. Du välkomnas till ett härligt gäng i en trevlig arbetsmiljö där man hjälps åt och samtidigt har roligt tillsammans!

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från byggbranschen eller har arbetat med projektledning men det är inget krav.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad, Skoghall
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Haag´s Bygg och Snickeris önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Haag´s Bygg och Snickeris önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ore02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
På Haag´s Bygg och Snickeri strävar man efter att stämningen på arbetsplatsen skall präglas av en rak och öppen kommunikation. Företaget arbetar med att i största möjliga utsträckning använda så miljövänliga material som möjligt för att miljöbelastningen ska vara så låg som möjligt. I vår kommer företaget att flytta till nya fräscha lokaler i Skoghall som givetvis är byggda av dem själva!

Ansök nu