Karlstad: Verksamhetschef till RF-SISU i Värmland

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksamhetschef till RF-SISU i Värmland i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2020-12-22 // Varaktighet: Heltid

Klappar ditt hjärta för den svenska idrottsrörelsen? RF-SISU Värmland står inför en spännande förändringsresa som både syftar till att modernisera, digitalisera och inte minst, bredda deras tjänsteerbjudande. Inför denna förändringsresa har vi fått förtroende att hitta deras näste verksamhetschef, en person som kommer ha såväl ekonomiskt- som personalansvar. Vi letar efter dig som har- eller har haft ett engagemang inom svensk idrott och som nu vill driva förändring i en värderingsstyrd organisation med höga ambitioner för svenskt idrottsliv.

OM TJÄNSTEN
RF-SISU Värmland är en av Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas 19 regionala organisationer. Deras uppdrag är att stödja, leda, företräda, utveckla, bilda och utbilda idrottsföreningar och specialdistriktsförbund. Hos RF-SISU Värmland finner du Thomas som är distriktschef. Thomas, tillsammans med två verksamhetschefer, samt en kommunikatör bildar distriktets ledningsgrupp där också deras framtida kollega kommer ingå med sin kompetens inom ekonomi- och verksamhetsstyrning. Gruppen i Karlstad bidrar och verkar, likt övriga distrikt, för den nationella visionen: "Svensk idrott -världens bästa!".

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som verksamhetsansvarig är du ytterst ansvarig för ekonomistyrningen i verksamheten. Med din ekonomibakgrund bidrar du med ett analytiskt förhållningssätt och har lätt för att se samband och orsaker till det ekonomiska resultatet. Då RF-SISU Värmland har en ambition att digitalisera sina administrativa- såväl som ekonomiprocesser under 2021 ser vi gärna att du har ett intresse för moderna arbetssätt men även att du har erfarenhet av just digitala arbetsverktyg och digitala processer. Vi tror att rätt kandidat ser fram emot denna förändringsresa och har mycket att bidra med i form av idéer, intiativ och ”best practice”-delning.

Utöver det ekonomiska ansvaret för verksamheten har du också verksamhetsansvar över ”Idrottsservice” och verksamheten i ”Idrottens hus”. Detta innefattar ansvar över reception, konferensservice och du leder ett team som i dagsläget består av fyra personer.

Här är ett axplock av de arbetsuppgifter rollen innefattar:


* Ansvar för att ta fram ekonomiska analyser och rapporter
* Leda budgetarbetet, uppföljning samt ekonomisk rapportering
* Ansvara för löpande bokföring, betalningar, kontering, fakturering, avstämningar och bokslut
* Leda utvecklingen av en ny ekonomitjänst riktad gentemot föreningar- och orgsanisationer, denne förväntas rulla ut under 2021.
* Leda teamet på "idrottens hus" samt ansvara för den del av verksamheten som kallas "idrottsservice".


VI SÖKER DIG SOM
* Har en civilekonomexamen från högskola eller universitet. Har du enbart en treårig examen ser vi gärna att du kompletterat denne med minst 3-5 års erfarenhet av ekonomistyrning.


* Har erfarenhet av liknande ekonomiroll, exempelvis genom att ha arbetat som redovisningsekonom- eller controller.
* Har erfarenhet av- och intresse för idrottsrörelse och ideell verksamhet
* Har en vana att arbeta på ett modernt och digitalt arbetssätt – detta för att kunna leda verksamhetens digitaliseringsresa på ett kompetent och inspirerande sätt.
* Erfarenhet av tidigare personalansvar är meriterande i denne roll men inget krav. Självklart har du som söker starka ledaregenskaper, oavsett om du har haft förmånen att officiellt leda människor/grupper tidigare.


Som person är du:

Som person är du en initiativtagare. Du är kreativ och orädd, och utmanar gärna befintliga strukturer och arbetssätt med ambitionen att bidra till förbättring. För att trivas hos RF-SISU Värmland tror vi det är viktigt att du är flexibel och förstår att med rollen kommer varierande arbetsuppgifter och breda kontaktytor. Du är prestigelös, har en stark framåtanda och är ödmjuk inför att ditt och dina kollegors uppdrag är att utveckla svensk idrottsrörelse att bli just världens bästa. Då RF-SISU är en idéburen verksamhet med stark värderingsgrund är det viktigt att du förstår värdet av att vara en ambassadör och förebild såväl internt som externt för verksamhetens ledord.

Under rekryteringsprocessen kommer vi fokusera på följande kompetenser:


* Initiativtagande
* Personlig mognad
* Samarbetsförmåga
* Flexibel


Övrig information


* Start: Så snart som möjligt med förståelse för eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka
* Placering: Karlstad
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och RF-SISUS önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
RF-SISU Värmland är en av Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas 19 regionala organisationer. Deras uppdrag är att stödja, leda, företräda, utveckla, bilda och utbilda idrottsföreningar och specialdistriktsförbund. Verksamhetens ledord är trygghet, gemenskap och engagemang.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Financial controller

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Financial controller.

Controller

Läs mer Aug 23
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

Som controller med ekonomisk inriktning kommer du att vara en del av stabsenheten vid avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande.

Stabens uppgift är att stödja avdelningschefen med att inrikta, planera, styra och följa upp verksamheten. I uppdraget ingår att samordna avdelningens löpande arbete och samverkan med övriga delar av myndigheten.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som controller med ekonomisk inriktning är du ett stöd till avdelningschefen i genomförandet av avdelningens verksamhet. Du kommer tillsammans med övriga i staben att ansvara för den löpande samordningen på avdelningen vad avser både verksamhet och ekonomi. I stabsarbetet deltar du i planering och uppföljning på avdelningen, främst tillsammans med verksamhetssamordnaren och avdelningscontrollern.  Myndighetens verksamhet och ekonomi följs upp kontinuerligt under året. Det sker genom löpande uppföljning månadsvis, tertialvis samt årsvis. I samband med dessa uppföljningar lämnas även ekonomiska prognoser.

I tjänsten ingår också ekonomiadministration och handläggning av ärenden, deltagande i beredningar och föredragningar. Ansvaret för stabens olika processer och frågor skiftar över tid vilket skapar en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att påverka. I arbetet kommer du i kontakt med hela avdelningens verksamhet, liksom med övriga delar av myndigheten vilket ger dig en bred kunskap om MSB:s arbete.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
- tidigare erfarenhet av arbete med redovisning, verksamhetsplanering, budget och uppföljning.
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

- kunskap om offentlig verksamhet, verksamhetsstyrning och budgetering på statlig myndighet.
- erfarenhet av affärssystemet Unit4 ERP och Microsoft Excel.
- erfarenhet av riskhantering enligt förordningen om intern styrning och kontroll.
- erfarenhet av projektekonomi inom EU-projekt. 

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Som person är du, självgående, analytisk och förstår vikten av att bygga relationer inom och utom vår organisation. Du har lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter och du gillar att arbeta mot mål med fokus på resultat.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På stabsenheten är vi åtta medarbetare och vi finns i Karlstad och Stockholm. Vi är en del av avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande. Avdelningen är indelad i 14 enheter och ansvarar, därutöver, för myndighetens skolor i Sandö, Revinge samt Rosersberg. Staben arbetar med övergripande myndighets- och avdelningsuppdrag. Utöver detta ansvarar staben för beredning av ärenden, samordning av forskning samt EU- och internationella frågor, förvaltning och utveckling av processer samt koordinering av råd och nätverk inom området räddningstjänst.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta stabschef Lars Lundkvist. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco-S), Stefan Haggö (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 13 september 2023

Ansök nu

Financial Controller & Analyst

Läs mer Nov 21
We are looking for someone who is attracted by working internationally but still in a local context, and who wants to be part of a tight financial team of 13 colleagues with different specialist skills. If you also like fast-paced and ever-changing business, you will enjoy working with us!

What our job is
At Klaravik, we connect hundreds of thousands of buyers worldwide with sellers of machinery and vehicles via our website klaravik.se. Last year we sold 2.8 billion SEK worth of machinery and this year we are forecasting further growth.

We currently have more than 160 employees with auction brokers around the country, customer service and administrative staff at our head office in Karlstad and developers and web designers at our Tech department in Lund. We recently became part of the European auction group TBAuctions, and to continue our growth journey together we are now looking for a Financial Controller & Analyst.

What your job will be
As we have become part of a larger Group, we now need to strengthen our finance team with a Financial Controller, who is driven by responsibility and to develop our routines and processes around reporting and analysis. You will be a key person in our future collaboration with the rest of the group.

In this role, you will work closely with Klaravik's CFO and Accounting Manager as well as the Group Finance team. The team in Karlstad also includes accountants, financial assistants and VAT specialists. Initially, much of the work will involve developing procedures and processes for our reporting of the entire Klaravik Group and presenting and analyzing our figures to the Group. The Klaravik Group currently includes several companies, Swedish, Danish and Norwegian.

Main tasks:
- Responsible for Klaravik Group's reporting up to the Group.
- Prepare consolidated financial statements, plan, communicate and follow up on established schedules.
- Together with the CFO, lead Klaravik Group's budgeting and forecasting processes as well as monthly follow-ups of figures related to these.
- Link operations, strategy and finance locally as well as at group level.
- Analyze and follow up data in Power BI.
- Support the CFO in financial matters.
- Support the Accounting Manager and Accounting Economists in the monthly analyses, identify improvements and drive change.
- Be responsible for the local chart of accounts and integration in the group.
- Participate in year-end closing, audit related work and annual reporting.
- Participation in various projects, national and international.


Who you are
We believe that you are a driven person with good problem solving skills who is motivated by an organisation where own initiatives are welcomed! As Klaravik is in a growth phase, it is essential that you thrive in a dynamic environment where a lot happens. As a person, you are communicative, flexible, outgoing and have good collaboration skills. Furthermore, you are prestigeless and have no problem working broadly within the field.

We expect you to have a degree in economics. You have several years of experience in finance roles where the emphasis has been on qualified accounting, group reporting and analysis. Preferably from an international group.

You believe that system support is the obvious tool for streamlining work and it is an advantage if you have previously worked in Power BI. Furthermore, you are a very proficient user of Excel and master working with large amounts of data. You are comfortable discussing and presenting figures in English but your primary working language is Swedish.

What we offer
A workplace in lovely premises in the expansive and popular Inre hamn in Karlstad. We are located in newly renovated offices with a short distance to the city centre and with a gym and restaurants right on our doorstep.

At Klaravik we have 6 weeks holiday, wellness allowance, pension scheme and health insurance. But most of all, we like to do things together such as training, wellness activities, events and kick-offs.

Details
- Permanent position, 6 month probationary period applies
- Application: by 5/12 but selection is made on a rolling basis so please send your application as soon as possible. Applications must be in English.
- Personality and capability tests may be required during the recruitment process. References and background check will be taken on final candidate.
- On-site work at our office in Karlstad
- Travel is part of the job


If you have any questions about the position or the recruitment process, please contact our HR Manager Andrea Elfman at 079-006 00 44 or andrea.elfman@klaravik.se.

Ansök nu

Controller till myndighet i Karlstad sökes!

Läs mer Jun 17
Har du arbetat som controller i några år och vill hoppa på något nytt? Nu får du möjligheten att söka denna roll hos vår kund som är i en omställningsfas. Rollen som controller är en viktig funktion som kräver att du är analytisk och kommunikativ. Låter detta intressant? Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en controller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och du kommer arbeta hos vår kund i Karlstad.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som controller leder du avdelningens arbete med verksamhetsplanering och uppfo?ljning samt medverkar i framtagande av a?rsredovisning och budgetunderlag sa?va?l ekonomiskt som verksamhetsma?ssigt. Du arbetar strategiskt med analyser, rapporter och framtagande av beslutsunderlag ga?llande ba?de verksamhets- och ekonomistyrningsfra?gor.

Du inga?r i avdelningens ledningsgrupp och har en viktig roll i utvecklingen av avdelningens verksamhet. Du a?r ocksa? avdelningens kontaktpunkt mot kundens centrala ekonomiavdelning samt samordnar och tar fram fo?rslag till avdelningsgemensamma styrdokument och a?r en utredningsresurs pa? avdelningen. Avdelningschefen kommer att vara din na?rmaste chef.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieutbildning eller en likva?rdig utbildning
- Genomga?tt utbildning inom aktuellt omra?de
- Minst tre (3) a?rs arbetslivserfarenhet som controller
- Goda kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
- Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
- Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- Erfarenhet av statlig redovisning
- Kunna kommunicera obehindrat pa? svenska, sa?va?l i tal som skrift

Som person är du:


* Analytisk
* Kommunikativ
* Samarbetsvillig


Övrig information:


* Start: 8 augusti 2022
* Omfattning: heltid till och med februari 2023 med möjlighet till förlängning
* Placering: Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Senior Group Financial Controller till Lesjöfors AB i Karlstad

Läs mer Maj 22
Lesjöfors AB är en stor koncern men ett familjärt bolag på en kraftig tillväxtresa och i takt med den görs nu en förstärkning av en helt ny roll inom ekonomifunktionen på huvudkontoret i Karlstad. Vi söker nu dig som verkligen gillar ekonomisk rapportering och Excel, arbete med både siffror och människor och som är duktig på koncernredovisning. Här får du chansen att arbeta globalt i ett framgångsrikt företag i en viktig position som Group Financial Controller!

Arbetsbeskrivning

Ditt primära ansvar kommer att vara att utveckla och driva koncernens rapportering och verktyg och att kvalitetssäkra moderbolagets rapportering och resultatuppföljning. Du kommer hantera allmän treasury/cash pool och valuta. Du kommer att ha många kontaktytor och samarbeta nära koncernledning och chefer/VDs på våra ca 50 dotterbolag och dess ekonomifunktioner. Som Group Financial Controller är du en del av ett drivet team om fem personer med höga ambitioner och högt engagemang.Du rapporterar till koncernens CFO som är en del av detta team.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* Koncernkonsolidering/bokslut och månadsrapportering
* Leda utvecklingen av koncernrapporteringssystem (Cognos) och andra utvecklingsprojekt inom ekonomifunktionen
* Cash pool implementering och administration
* Cash management och valutasäkring
* Kassaflödesprognos
* Internkontrollinstruktioner till dotterbolagen och dess efterlevnad
* Internprissättning/dokumentation
* On-boarding av förvärvade bolag Lesjöfors processer/rapportering



Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har mångårig erfarenhet från koncernredovisning/revision och som gärna vill verka i en miljö där utveckling och tillväxt är naturliga inslag. Du har lämplig ekonomisk högskole/universitetsutbildning. Vi ser det också som positivt om du har jobbat i en internationell organisation och gärna inom tillverkningsindustri. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med våra dotterbolag är mycket goda kunskaper i engelska, liksom svenska, ett krav. B-körkort är ett krav och det förekommer resor i tjänsten.







Vem är du?

Din positiva attityd och ditt förtroendeingivande sätt kombinerat med din lösningsfokuserade förmåga är starka egenskaper hos dig. . Du är en handlingskraftig, strukturerad och prestigelös person som har ett driv som gör att du kontinuerligt strävar efter utveckling och förbättring.Du är också i ditt esse när det krävs att snabbt bygga rapporter och ta fram korrekta analyser i Excel. Du har en utvecklad förmåga att sätta dig in i komplexa samband och du tar dig med lätthet fram genom att ta reda på det du inte kan. I övrigt uppfattas du som en "teamplayer" och har god kommunikativ förmåga. Du värdesätter tydlighet, kommunikation och öppenhet i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst.



Vad erbjuder företaget dig?

På Lesjöfors AB ger vi dig goda möjligheter och utrymme till att påverka och bidra till utveckling. Här får du en bred roll nära ledningen och med rätt inställning och engagemang kommer du att få vara med på en spännande resa i en expansiv koncern. Lesjöfors är en arbetsplats med prestigelösa, hjälpsamma och engagerade kollegor i en familjär och tillväxtinriktad och innovativ företagskultur. Du kommer att erbjudas många omväxlande och utvecklande utmaningar på ett spännande företag där vi har en förvärvs- och tillväxtstrategi.

Lesjöfors utveckling har varit och fortsätter att vara mycket god och stabil. Detta tack vare flexibilitet och förmåga att anpassa verksamheten till verkligheten har utvecklats till en av bolagets styrkor. Ett växande företag erbjuder helt nya möjligheter och vi kan erbjuda förändring och utmaningar yrkesmässigt till dem som vill, på alla nivåer. Vi gör saker själva, vilket också erbjuder utmaningar och skapar engagemang - för rätt personer. På huvudkontoret i Karlstad arbetar ca 20 personer inom funktionerna ekonomi, IT, marknad samt HR i nya fräscha lokaler i centrala Karlstad.



Om Lesjöfors AB

Lesjöforskoncernen erbjuder det bredaste utbudet av fjädrar till kunder inom olika branscher över hela världen. Med en unik kompetens inom högteknologiska, kundanpassade lösningar och en flexibel tillverkningskapacitet är Lesjöfors den främsta partnern för alla fjäderbehov.

Företagets uppdrag är att vara en pålitlig partner inom områden där de kan bidra med sin kompetens, kunskap och kostnadseffektiva produktion av fjädrar. Vi är ett globalt företag och vår koncern består av över 50 fabriker och försäljningsbolag i ett tjugotal länder. Som en långsiktig och engagerad fjäderinnovatör fortsätter koncernen att växa med god lönsamhet, både organiskt och genom förvärv.

Företagets historia sträcker sig långt tillbaka och startade redan 1675. Fjädertillverkningen startade 1852. Idag ägs koncernen av Beijer Alma, ett börsnoterat bolag på Stockholmsbörsen.

Läs mer på www.lesjoforsab.com



Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar Lesjöfors AB med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Ulrica Berg Persson 054- 22 18 81 eller ulricaberg.persson@jeffersonwells.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 12 juni 2022.

Ansök nu

Verksamhetscontroller till statlig myndighet i Kristinehamn!

Läs mer Apr 25
Nu söker vi efter dig med relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som vill axla rollen som verksamhetscontroller hos vår kund i Kristinehamn. Är du en självständig individ som inte är rädd för att ta egna initiativ? Då kan detta vara tjänsten för dig som vill ta dig in i en spännande bransch! Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som verksamhetscontroller kommer du att vara en samordnande länk där du bland annat kommer ta fram verksamhetsplan, budget och årsredovisning samt driva utvecklingsprojekt! Du kommer anta en stöttande roll där du kommer ha varierande och utvecklande arbetsuppgifter.

Du kommer bli väl introducerad till arbetet i en introduktion där du förväntas vara plats på huvudkontoret i Kristinehamn. Efter introduktionen kommer det finnas möjligheter för delvis distansarbete för den som är intresserad av det.

Du erbjuds


* En möjlighet att arbeta på en statlig myndighet
* En utvecklande och varierad roll där du får ta ett stort ansvar


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Utveckla och förvalta metoder och strukturer internt
- Vara den samordnande länken vad gäller att ta fram verksamhetsplan, budget och årsredovisning
- En stöttande funktion vad gäller mål- och resultatuppföljning, samt analys
- Framtagande av kvartals- och tertialrapportering
- Sammanställning av verksamhetsstatistik

I tillägg kommer det finnas en förväntan på dig att du kommer arbeta självständigt och våga ta egna initiativ då du kommer att driva utvecklingsprojekt, men även arbeta med varierande utredningsuppdrag.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning, alternativt några års arbetslivserfarenhet inom området

Det anses vara meriterande ifall du som söker ha kännedom om den statliga resultatredovisningen och innehar kunskap inom verksamhetslogik. Ifall du har intresse för hållbarhetsfrågor och/eller erfarnehet av projektledning anses det också vara fördelaktigt!

Som person är du:


* Självgående
* Initiativtagande
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kristinehamn


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB .

Jurist inom GDPR med kundansvar till inTechrity

Företagsjurist
Läs mer Maj 18
Nytt
För dig med erfarenhet av GDPR finns nu möjligheten att bli en del av ett sammansvetsat och digitalt team hos InTechrity! Här kommer du få arbeta både operativt och rådgivande mot dina kunder med frågor inom dataskydd och informationssäkerhet. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
InTechrity har som mål att bidra till ett tryggt informationssamhälle. Som specialister inom dataskydd och konsumentskydd hjälper de både stora och små företag och organisationer att bedriva sina verksamheter på ett smidigt och effektivt sätt, samtidigt som säkerhet och personlig integritet värnas.

Som jurist inom GDPR kommer du att arbeta både operativt och konsultativt med frågor inom dataskydd och informationssäkerhet. Du förväntas vara experten inom området och kommer hjälpa dina kunder att anpassa verksamheten enligt lagstiftningen och kommer att finnas som stöd i allt ifrån framtagandet av rutiner och riktlinjer till genomförande av rättsutredningar. Vidare kommer du ha ansvar för specifika kunder vad gäller den löpande kontakten, där du säkerställer och följer upp att kundernas GDPR-arbete går framåt.

Hos InTechrity välkomnas du till ett sammansvetsat team om åtta kollegor som värderar samarbete och teamkänsla. Även om alla utgår från olika städer har de ett starkt samarbete och är måna om att stötta och hjälpa varandra. De har ett prestigelöst förhållningssätt där alla bidrar och skapar värde tillsammans. Även om man har sina kunder, arbetar man som ett team och de olika ärendena hanteras av alla, oavsett vem som har huvudansvaret för den specifika kunden. Hos inTechrity arbetar man efter värdeorden: tydlighet, trygghet och trivsel! Här skapas trygghet både internt och externt, såväl genom tydlighet vad gäller rutiner och riktlinjer som genom trivsel - det ska vara givande och trivsamt att arbeta hos inTechrity!

Du erbjuds
- Generöst friskvårdsbidrag samt friskvårdstimme
- Flexibilitet när det kommer till både när du vill arbeta och varifrån
- Betald kompetensutveckling årligen inom ämnen som bedöms relevanta för dig

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Agera som konsultativ rådgivare inom dataskyddslagstiftningen gentemot dina kunder
* Genomföra möten med kunder (både fysiska och digitala)
* Genomföra bedömning och anpassning av GDPR-dokumentationen till kundernas verksamhet
* Genomföra årliga revisioner och leverera revisionsrapporter med åtgärdspunkter
* Skapa rutiner och riktlinjer samt granska avtal och andra texter
* Genomföra rättsutredningar
* Driva internt utvecklingsarbete


VI SÖKER DIG SOM
- Har en juristexamen, alternativt motsvarande kunskap inhämtad genom arbetslivserfarenhet
- Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet och har arbetat med frågor gällande GDPR och angränsande lagstiftning
- Talar och skriver obehindrat på Svenska och engelska, detta då du bland annat kommer att producera text på båda språken
- Har ett intresse för den tekniska utvecklingen (exempelvis AI)

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet och är insatt i Svenska kyrkans organisation och/eller har erfarenhet fån mediabranschen, detta då du bland annat kommer arbeta mot dessa kunder
- Erfarenhet av rapportering till ledning i företag eller organisationer

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självutvecklande
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, Tillsvidare
* Placering: Flexibelt, du kan antingen utgå hemifrån eller arbeta från kontorshotell
* Blir du aktuell för denna tjänst kommer utdrag från belastningsregistret att krävas


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vi på inTechrity kompletterar varandra både vad gäller kompetens och erfarenheter. Våra kompetenser finns inom bl a GDPR, informationssäkerhetskultur, projektledning, juridik, ekonomi, styrelsearbete, utredningar, vetenskapligt och regulatoriskt skrivande samt digital marknadsföring. Tillsammans har vi erfarenheter från en mängd olika branscher.
Med ett brinnande intresse för juridik och informationssäkerhet finns vi vid våra kunders sida för att bistå med vår kompetens. Våra kunder vänder sig till oss för att få hjälp med sådant de måste göra för att uppfylla lagar och föreskrifter, men som inte ligger inom deras kärnverksamhet. Vi gör helt enkelt det som är obekvämt för kunden bekvämt.

Ansök nu

Driftplanerare sökes till Ellevio!

Driftingenjör, elkraft
Läs mer Apr 24
Nu söker vi dig som är en noggrann och analytisk lagspelare som är intresserad av att arbeta med driftplanering hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Ta chansen att få in foten hos Ellevio och sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu har du chansen att vara med och skapa framtidens hållbara energisamhälle hos en arbetsgivare som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter. Ellevio utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Som arbetsplats utmärker sig Ellevio genom att erbjuda en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Med fokus på hållbarhet och den pågående omställningen mot ett förnybart och elektrifierat samhälle ger Ellevio sina medarbetare möjlighet att vara delaktiga i spännande och meningsfulla projekt.

I rollen som driftplanerare kommer du att få arbeta i ett sammansvetsat team med bred expertis i området. Rollen innebär att du bland annat kommer få granska och säkerställa att underhållsarbeten och idrifttagningar av investeringsprojekt i Ellevios nät utförs på ett säkert och korrekt sätt. Förutom att arbeta dedikerat mot ditt team innebär rollen mycket samarbete även med andra avdelningar samt Ellevios entreprenörer.

Vi ser att du som söker har en stor nyfikenhet på elektrifiering av samhället. Du kan antingen ha gått en ingenjörsutbildning där du läst elkurser eller liknande, till exempel energi- och miljöteknik. Om du saknar utbildning men har erfarenhet av elektronik från arbetslivet är även det relevant.

Du erbjuds
- Uppdrag på heltid genom Academic Work hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare
- Chans att utveckla dina kunskaper inom elektrifiering och driftplanering
- Att bli delaktig i ett sammansvetsat och härligt team i fina lokaler på Karolinen i Karlstad

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Granska och säkerställa att underhållsarbeten och idrifttagningar utförs på ett säkert sätt
* Upprätta driftordrar
* Koordinera arbeten som andra nätägare utför som berör Ellevios nät


VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant utbildning inom exempelvis elkraft eller energi och miljö, alternativt besitter relevant arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Har endast svenskt medborgarskap på grund av säkerhetsklassning

Det är meriterande om du har
- Läst kurser inom ESA
- Erfarenhet inom beredning
- Erfarenhet av driftplanering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Sommarjobb som fastighetsskötare hos Råums Maskin

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Maj 16
Är du en person som gillar att arbeta med frihet under ansvar? Academic Work söker en självgående och flexibel fastighetsskötare till vår kund Råums Maskin. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan idag om du vill ha möjligheten att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom fastighetsunderhåll och utvecklas i din yrkesroll.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en driven och självgående fastighetsskötare till vår kund Råums Maskin under sommarperioden, med möjlighet till deltid under hösten. Företaget erbjuder en mångsidig tjänsteportfölj inom fastighetsservice, vägunderhåll samt mark- och grönyteskötsel. Råums Maskin har gedigen erfarenhet och en bred kunskap inom maskintjänster, vilket gör att de kan erbjuda deras kunder en högkvalitativ och professionell service.

Som fastighetsskötare kommer sköta fastigheternas omgivningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara bland annat rensning av ogräs, städning och gräsklippning samt andra traditionella fastighetsskötsel arbetsuppgifter. Beroende på väderförhållandena kan arbetsuppgifterna variera och anpassas utifrån rådande omständigheter.

Vi söker dig som är flexibel, självgående och ansvarstagande. Du ska ha förmågan att arbeta effektivt i alla väder och trivas med fysiskt arbete. Det är också viktigt att du behärskar svenska språket för att kunna kommunicera med kollegor och kunder.

Om du trivs med utmaningar och är intresserad av att arbeta som fastighetsskötare, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Rensning av ogräs
* Hålla det rent kring fastigheter och trapphus
* Gräsklippning


VI SÖKER DIG SOM
- B-körtkort
- Behärskar svenska språket
- Klarar av att arbeta i alla väder

Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Anpassningsbar
- Resultatinriktad

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, mer omfattning under sommaren
* Placering: Karlstad


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Student inom CAD-konstruktion till spännande uppdrag!

Kyl- och värmepumpstekniker
Läs mer Maj 16
Är du en student med 1-2 år kvar av dina studier och söker ett extrajobb inom CAD-konstruktion? Nu finns chansen till ett meriterande extrajobb vid sidan om studierna. Sök tjänsten redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

I jobbet som CAD-ritare blir du i snitt en gång i månaden tilldelad ett uppdrag från vår kund där du konstruerar och färdigställer ritningar som skickas till deras kunder. Företaget är ett Karlstadbaserat företag med över 40 års erfarenhet inom värme, energi och temperatur. De utvecklar kompletta, fungerande lösningar för kyla i butiker, storkök och industrier men hjälper också till att skapa energioptimerade värmelösningar i kontors- och bostadsfastigheter.
I teamet på företaget finns ett sammansvetsat gäng med servicetekniker och projektledare som arbetar i Karlstad. I rollen som CAD-ritare har du möjlighet att arbeta på distans från vilket stad som helst i Sverige, men möjligheten att arbeta på plats hos dem är fördelaktigt.



Du erbjuds
- Utöka ditt CV med ett meriterande extrajobb för dina studier
- Ingå i ett växande företag
- Tillämpa dina färdigheter i ritningslösningar
- Ett nära samarbete med en av Academic Works konsultchefer
- Möjlighet att ta del av fler likande uppdrag via Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* 2D och 3D-modellering inom CAD- vvs
* Ta fram konstruktionsritningar enligt tidsplan
* Samarbeta med projektledare i uppdrag mot kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning med inriktning inom konstruktion
- Har grundläggande färdigheter i AutoCad
- Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Projektledare till Telos Telemontage i Karlstad!

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Maj 14
Värdesätter du att arbeta med frihet under ansvar och samtidigt bidra till att dina kunder får en tryggare vardag? För dig som har erfarenhet av säkerhetsbranschen och är redo att ta nästa steg i karriären finns nu möjlighet att bli en del av Telos Telemontage i rollen som projektledare! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Telos Telemontage har i över 30 år arbetat med säkerhet och teleteknik där de erbjuder sina kunder ledande produkter inom brandlarm, inbrottslarm, passagesystem och CCTV. Deras samlade kompetens är bred med många års erfarenhet av att projektera, installera och underhålla säkerhetssystem. Telos Telemontage ingår i Prosero Security Group som möjliggör att de även har det stora företagets möjligheter med den lokala firmans personlighet och enkelhet. De arbetar kontinuerligt för att hitta de bästa och effektivaste lösningarna för kunden.

I rollen som projektledare på Telos Telemontage välkomnas du av ett positivt och sammasvetsat team på 10-talet tekniker. Ansvarig platschef har det övergripande ansvaret för din introduktion och du har ytterligare tre projekttekniker som kollegor och bollplankt. Vi ser att du har liknande erfarenhet och/eller jobbar idag som driftsättande tekniker och vill ta ditt nästa steg. Vi tror även att du idag kan jobba som konsult och är nyfiken på att jobba som entreprenör.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Telos Telemontage.

Du erbjuds
- Att bli del av ett familjärt och framgångsrikt företag med goda utvecklingsmöjligheter på sikt
- Ett omväxlande och självständigt arbete
- Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
- Flertalet förmånliga villkor så som ett generöst friskvårdsbidrag och tjänstebil vid önskemål, för att nämna några

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sälja och driva projekten under alla dessa faser
* Kontinuerlig dialog med kunder och tekniker för att säkerställa god kvalitet och efterfrågat resultat
* Arbeta med kalkyler och underlag samt granska ritningar
* Materialinköp och merförsäljning
* Agera teknisk rådgivare gentemot kund


VI SÖKER DIG SOM
- Har några års arbetslivserfarenhet av säkerhetsbranschen
- Har ett manuellt B-körkort, då resor inom ett stort upptagsområde förekommer
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Har grundläggande kunskaper i engelska
- Är positiv och prestigelös samt bidrar till deras familjära känsla

Det är meriterande om du har:
- Tidigare arbetat i en projektledande roll inom säkerhetsbranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Kvalitetsmedveten
- Affärsinriktad
- Kommunikativ

Övrig information:
- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Placering: Karlstad, med upptagsområde i Värmland med omnejd
- Arbetstider: Kontorstider vardagar med viss flexibilitet och delvis möjlighet till distansarbete
- Innan anställning kommer ett utdrag ur belastningsregistret krävas

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Telos Telemontage här!

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Karlstad!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 25
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av din verksamhetsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och individuell löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Karlstad universitet.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: johanna.wetterstromsamuelsson@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu