Karlstad: Controller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-29 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.



Beskrivning
Kommunledningskontoret söker nu en controller med huvudinriktningen mot finans- och bolagsfrågor.

Tjänsten är placerad vid avdelningen för ekonomi- och verksamhetsstyrning som ansvarar för kommunkoncernens planerings- och uppföljningsprocesser.


Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med finansfrågorna i internbanksuppdraget samt med budgetplanering och uppföljning av kommunens helägda bolag. Arbetet kommer att ske i nära samverkan med kommunens finanschef samt med biträdande kommundirektör som är tillika VD i Karlstads Stadshus AB.  Förutom finans och bolagsfrågor kommer rollen även innebära en del ärendeutredning med ansvar för att samla in information, analysera och göra utredningar för att senare presentera för berörda parter.

Avdelningen består sammantaget av elva anställda och du rapporterar till chefen för ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du kommer att ingå i ett team med andra kollegor som har ansvar för olika delar i planerings- och uppföljningsprocesserna.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, gärna inom finans eller nationalekonomi. Du har erfarenhet av att arbeta med utvecklingsfrågor kopplade till strategisk planering och har arbetat med finansfrågor eller har ett stort intresse av det.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en större politiskt styrd organisation

Vi räknar med att du är intresserad av digitala verktyg och att du har ett intresse av att utveckla dessa.  Vår digitala resa fortsätter och här behöver vi tillsammans utveckla våra digitala system. Vårt verksamhetssystem är Stratsys. 

Vi vill välkomna dig som ser styrkan i att jobba tillsammans och som vill bidra till en hel kommuns hållbara ekonomi. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, ser vikten av att utgå från ett helhetsperspektiv och som trivs i en roll som präglas av en hög grad av självständighet. Du är analytisk och har en god planeringsförmåga, där du med ditt engagemang till ditt uppdrag alltid levererar resultat under de tidsramar som arbetet sätter upp. Du hanterar och uttrycker dig väl i skrift och har förmågan att arbeta utifrån formalia i riktlinjer och policys, så kommer dina egenskaper att komma till sin rätt här.

 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Financial controller

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Financial controller.

Financial Controller & Analyst

Läs mer Nov 21
We are looking for someone who is attracted by working internationally but still in a local context, and who wants to be part of a tight financial team of 13 colleagues with different specialist skills. If you also like fast-paced and ever-changing business, you will enjoy working with us!

What our job is
At Klaravik, we connect hundreds of thousands of buyers worldwide with sellers of machinery and vehicles via our website klaravik.se. Last year we sold 2.8 billion SEK worth of machinery and this year we are forecasting further growth.

We currently have more than 160 employees with auction brokers around the country, customer service and administrative staff at our head office in Karlstad and developers and web designers at our Tech department in Lund. We recently became part of the European auction group TBAuctions, and to continue our growth journey together we are now looking for a Financial Controller & Analyst.

What your job will be
As we have become part of a larger Group, we now need to strengthen our finance team with a Financial Controller, who is driven by responsibility and to develop our routines and processes around reporting and analysis. You will be a key person in our future collaboration with the rest of the group.

In this role, you will work closely with Klaravik's CFO and Accounting Manager as well as the Group Finance team. The team in Karlstad also includes accountants, financial assistants and VAT specialists. Initially, much of the work will involve developing procedures and processes for our reporting of the entire Klaravik Group and presenting and analyzing our figures to the Group. The Klaravik Group currently includes several companies, Swedish, Danish and Norwegian.

Main tasks:
- Responsible for Klaravik Group's reporting up to the Group.
- Prepare consolidated financial statements, plan, communicate and follow up on established schedules.
- Together with the CFO, lead Klaravik Group's budgeting and forecasting processes as well as monthly follow-ups of figures related to these.
- Link operations, strategy and finance locally as well as at group level.
- Analyze and follow up data in Power BI.
- Support the CFO in financial matters.
- Support the Accounting Manager and Accounting Economists in the monthly analyses, identify improvements and drive change.
- Be responsible for the local chart of accounts and integration in the group.
- Participate in year-end closing, audit related work and annual reporting.
- Participation in various projects, national and international.


Who you are
We believe that you are a driven person with good problem solving skills who is motivated by an organisation where own initiatives are welcomed! As Klaravik is in a growth phase, it is essential that you thrive in a dynamic environment where a lot happens. As a person, you are communicative, flexible, outgoing and have good collaboration skills. Furthermore, you are prestigeless and have no problem working broadly within the field.

We expect you to have a degree in economics. You have several years of experience in finance roles where the emphasis has been on qualified accounting, group reporting and analysis. Preferably from an international group.

You believe that system support is the obvious tool for streamlining work and it is an advantage if you have previously worked in Power BI. Furthermore, you are a very proficient user of Excel and master working with large amounts of data. You are comfortable discussing and presenting figures in English but your primary working language is Swedish.

What we offer
A workplace in lovely premises in the expansive and popular Inre hamn in Karlstad. We are located in newly renovated offices with a short distance to the city centre and with a gym and restaurants right on our doorstep.

At Klaravik we have 6 weeks holiday, wellness allowance, pension scheme and health insurance. But most of all, we like to do things together such as training, wellness activities, events and kick-offs.

Details
- Permanent position, 6 month probationary period applies
- Application: by 5/12 but selection is made on a rolling basis so please send your application as soon as possible. Applications must be in English.
- Personality and capability tests may be required during the recruitment process. References and background check will be taken on final candidate.
- On-site work at our office in Karlstad
- Travel is part of the job


If you have any questions about the position or the recruitment process, please contact our HR Manager Andrea Elfman at 079-006 00 44 or andrea.elfman@klaravik.se.

Ansök nu

Controller till myndighet i Karlstad sökes!

Läs mer Jun 17
Har du arbetat som controller i några år och vill hoppa på något nytt? Nu får du möjligheten att söka denna roll hos vår kund som är i en omställningsfas. Rollen som controller är en viktig funktion som kräver att du är analytisk och kommunikativ. Låter detta intressant? Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en controller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och du kommer arbeta hos vår kund i Karlstad.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som controller leder du avdelningens arbete med verksamhetsplanering och uppfo?ljning samt medverkar i framtagande av a?rsredovisning och budgetunderlag sa?va?l ekonomiskt som verksamhetsma?ssigt. Du arbetar strategiskt med analyser, rapporter och framtagande av beslutsunderlag ga?llande ba?de verksamhets- och ekonomistyrningsfra?gor.

Du inga?r i avdelningens ledningsgrupp och har en viktig roll i utvecklingen av avdelningens verksamhet. Du a?r ocksa? avdelningens kontaktpunkt mot kundens centrala ekonomiavdelning samt samordnar och tar fram fo?rslag till avdelningsgemensamma styrdokument och a?r en utredningsresurs pa? avdelningen. Avdelningschefen kommer att vara din na?rmaste chef.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieutbildning eller en likva?rdig utbildning
- Genomga?tt utbildning inom aktuellt omra?de
- Minst tre (3) a?rs arbetslivserfarenhet som controller
- Goda kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
- Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
- Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- Erfarenhet av statlig redovisning
- Kunna kommunicera obehindrat pa? svenska, sa?va?l i tal som skrift

Som person är du:


* Analytisk
* Kommunikativ
* Samarbetsvillig


Övrig information:


* Start: 8 augusti 2022
* Omfattning: heltid till och med februari 2023 med möjlighet till förlängning
* Placering: Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Senior Group Financial Controller till Lesjöfors AB i Karlstad

Läs mer Maj 22
Lesjöfors AB är en stor koncern men ett familjärt bolag på en kraftig tillväxtresa och i takt med den görs nu en förstärkning av en helt ny roll inom ekonomifunktionen på huvudkontoret i Karlstad. Vi söker nu dig som verkligen gillar ekonomisk rapportering och Excel, arbete med både siffror och människor och som är duktig på koncernredovisning. Här får du chansen att arbeta globalt i ett framgångsrikt företag i en viktig position som Group Financial Controller!

Arbetsbeskrivning

Ditt primära ansvar kommer att vara att utveckla och driva koncernens rapportering och verktyg och att kvalitetssäkra moderbolagets rapportering och resultatuppföljning. Du kommer hantera allmän treasury/cash pool och valuta. Du kommer att ha många kontaktytor och samarbeta nära koncernledning och chefer/VDs på våra ca 50 dotterbolag och dess ekonomifunktioner. Som Group Financial Controller är du en del av ett drivet team om fem personer med höga ambitioner och högt engagemang.Du rapporterar till koncernens CFO som är en del av detta team.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* Koncernkonsolidering/bokslut och månadsrapportering
* Leda utvecklingen av koncernrapporteringssystem (Cognos) och andra utvecklingsprojekt inom ekonomifunktionen
* Cash pool implementering och administration
* Cash management och valutasäkring
* Kassaflödesprognos
* Internkontrollinstruktioner till dotterbolagen och dess efterlevnad
* Internprissättning/dokumentation
* On-boarding av förvärvade bolag Lesjöfors processer/rapportering



Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har mångårig erfarenhet från koncernredovisning/revision och som gärna vill verka i en miljö där utveckling och tillväxt är naturliga inslag. Du har lämplig ekonomisk högskole/universitetsutbildning. Vi ser det också som positivt om du har jobbat i en internationell organisation och gärna inom tillverkningsindustri. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med våra dotterbolag är mycket goda kunskaper i engelska, liksom svenska, ett krav. B-körkort är ett krav och det förekommer resor i tjänsten.







Vem är du?

Din positiva attityd och ditt förtroendeingivande sätt kombinerat med din lösningsfokuserade förmåga är starka egenskaper hos dig. . Du är en handlingskraftig, strukturerad och prestigelös person som har ett driv som gör att du kontinuerligt strävar efter utveckling och förbättring.Du är också i ditt esse när det krävs att snabbt bygga rapporter och ta fram korrekta analyser i Excel. Du har en utvecklad förmåga att sätta dig in i komplexa samband och du tar dig med lätthet fram genom att ta reda på det du inte kan. I övrigt uppfattas du som en "teamplayer" och har god kommunikativ förmåga. Du värdesätter tydlighet, kommunikation och öppenhet i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst.



Vad erbjuder företaget dig?

På Lesjöfors AB ger vi dig goda möjligheter och utrymme till att påverka och bidra till utveckling. Här får du en bred roll nära ledningen och med rätt inställning och engagemang kommer du att få vara med på en spännande resa i en expansiv koncern. Lesjöfors är en arbetsplats med prestigelösa, hjälpsamma och engagerade kollegor i en familjär och tillväxtinriktad och innovativ företagskultur. Du kommer att erbjudas många omväxlande och utvecklande utmaningar på ett spännande företag där vi har en förvärvs- och tillväxtstrategi.

Lesjöfors utveckling har varit och fortsätter att vara mycket god och stabil. Detta tack vare flexibilitet och förmåga att anpassa verksamheten till verkligheten har utvecklats till en av bolagets styrkor. Ett växande företag erbjuder helt nya möjligheter och vi kan erbjuda förändring och utmaningar yrkesmässigt till dem som vill, på alla nivåer. Vi gör saker själva, vilket också erbjuder utmaningar och skapar engagemang - för rätt personer. På huvudkontoret i Karlstad arbetar ca 20 personer inom funktionerna ekonomi, IT, marknad samt HR i nya fräscha lokaler i centrala Karlstad.



Om Lesjöfors AB

Lesjöforskoncernen erbjuder det bredaste utbudet av fjädrar till kunder inom olika branscher över hela världen. Med en unik kompetens inom högteknologiska, kundanpassade lösningar och en flexibel tillverkningskapacitet är Lesjöfors den främsta partnern för alla fjäderbehov.

Företagets uppdrag är att vara en pålitlig partner inom områden där de kan bidra med sin kompetens, kunskap och kostnadseffektiva produktion av fjädrar. Vi är ett globalt företag och vår koncern består av över 50 fabriker och försäljningsbolag i ett tjugotal länder. Som en långsiktig och engagerad fjäderinnovatör fortsätter koncernen att växa med god lönsamhet, både organiskt och genom förvärv.

Företagets historia sträcker sig långt tillbaka och startade redan 1675. Fjädertillverkningen startade 1852. Idag ägs koncernen av Beijer Alma, ett börsnoterat bolag på Stockholmsbörsen.

Läs mer på www.lesjoforsab.com



Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar Lesjöfors AB med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Ulrica Berg Persson 054- 22 18 81 eller ulricaberg.persson@jeffersonwells.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 12 juni 2022.

Ansök nu

Verksamhetscontroller till statlig myndighet i Kristinehamn!

Läs mer Apr 25
Nu söker vi efter dig med relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som vill axla rollen som verksamhetscontroller hos vår kund i Kristinehamn. Är du en självständig individ som inte är rädd för att ta egna initiativ? Då kan detta vara tjänsten för dig som vill ta dig in i en spännande bransch! Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som verksamhetscontroller kommer du att vara en samordnande länk där du bland annat kommer ta fram verksamhetsplan, budget och årsredovisning samt driva utvecklingsprojekt! Du kommer anta en stöttande roll där du kommer ha varierande och utvecklande arbetsuppgifter.

Du kommer bli väl introducerad till arbetet i en introduktion där du förväntas vara plats på huvudkontoret i Kristinehamn. Efter introduktionen kommer det finnas möjligheter för delvis distansarbete för den som är intresserad av det.

Du erbjuds


* En möjlighet att arbeta på en statlig myndighet
* En utvecklande och varierad roll där du får ta ett stort ansvar


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Utveckla och förvalta metoder och strukturer internt
- Vara den samordnande länken vad gäller att ta fram verksamhetsplan, budget och årsredovisning
- En stöttande funktion vad gäller mål- och resultatuppföljning, samt analys
- Framtagande av kvartals- och tertialrapportering
- Sammanställning av verksamhetsstatistik

I tillägg kommer det finnas en förväntan på dig att du kommer arbeta självständigt och våga ta egna initiativ då du kommer att driva utvecklingsprojekt, men även arbeta med varierande utredningsuppdrag.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning, alternativt några års arbetslivserfarenhet inom området

Det anses vara meriterande ifall du som söker ha kännedom om den statliga resultatredovisningen och innehar kunskap inom verksamhetslogik. Ifall du har intresse för hållbarhetsfrågor och/eller erfarnehet av projektledning anses det också vara fördelaktigt!

Som person är du:


* Självgående
* Initiativtagande
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kristinehamn


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

Livsviktigt sommarjobb inom Larm och service!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 7
Vårt erbjudande
Nu finns möjligheten för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb!

Vi erbjuder en marknadsmässig lön enligt kollektivavtal, bra förmåner och möjlighet till arbete hela eller delar av sommaren.

Förutom att du får massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor får du ett meningsfullt och viktigt arbete där du träffar personer med olika behov.

Vad gör man hos oss?
På enheten Larm- och service har vi flera olika spännande arbetsuppgifter. Vårt största uppdrag är att besvara larm inom hela Karlstads kommun. Just larm är en av de välfärdstekniska tjänster och produkter som vi ansvarar för. Vi tar även hand om hemtjänstens omsorgstagare de första dygnen efter hemkomsten från slutenvården och vi utför hälso- och sjukvårdsuppgifter. Ett arbetspass hos oss är inte det andra likt. ????

Arbetstiderna är varierande, dag, kväll och helg. Vi utgår från vår lokal på Kolvgatan 7. 

Vem är du?
Det här är lämpligt för dig som pluggar till sjuksköterska, är utbildad undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du har fyllt 18 år och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
B-körkort är ett krav då vi tar oss till omsorgstagarna med bil.

Intervju sker löpande via Teams eller fysiskt, så vänta inte med din ansökan om du känner att det här är något för dig. Välkommen att söka! 

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sommarjobb eller timvikarie inom vård- och omsorgsförvaltningen!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Maj 13
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna!
Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg.

Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. 

Vårt erbjudande
Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor.
Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. 

Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. 

Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär.

Vårdboenden/ Trygghetsboenden
Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. 

Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. 

Hemtjänst
Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem.
Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika.

Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb.

Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun.

Städ- och serviceenheten

Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem.

Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare.

Funktionsstöd
Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn.

Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag.

Personlig assistans

Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv.

Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du ska ha fyllt 18 år.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla.

Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. I år kommer vi att ha intervjuer både fysiskt på plats och digitalt via Teams. 

Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vårdlärare med samordningsansvar - Komvux Karlstad

Yrkeslärare
Läs mer Maj 16
Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen, söker vårdlärare till Komvux Karlstad
Avdelningen för vuxenutbildning i Karlstad bedriver verksamhet inom svenska för invandrare (SFI), Komvux som anpassad utbildning, teoretiska kurser på grundläggande och gymnasial nivå samt yrkes-, lärlings- och kombinationsutbildningar samt Yrkeshögskolan.

Inom vuxenutbildningen arbetar vi med att utveckla våra elevers kunskaper och kompetens i syfte att stärka deras ställning i arbets- och samhällslivet samt att främja deras personliga utveckling.

Vi söker nu dig som vill vara med och forma morgondagens undersköterskor.Beskrivning  
Tjänsten innefattar planering och genomförande av undervisning samt bedömning av vuxna elever i vårdämnen. I tjänsten ingår också ett samordningsansvar där du kommer att vara ansvarig för att koordinera och utföra olika utbildningsinsatser utifrån elevernas individuella studieplaner samt ha det övergripande ansvaret för att samordna arbetsplatsförlagt lärande. Du kommer att vara arbetslagets representant i vård- och omsorgscollege.

Hos oss får du ett omväxlande arbete där du kommer att arbeta självständigt och i team.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad vårdlärare alternativt har lång erfarenhet inom vård och omsorg. Du har god pedagogisk förmåga och har lätt för att omvandla din praktiska erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete till teoretisk och praktisk undervisning i klassrummet.

Du som söker ska vara strukturerad, lösningsfokuserad och pedagogisk. Ha genuint intresse av att arbeta med människor med olika kulturell bakgrund, kunna individanpassa din undervisning och vara kreativ. Du ska också finna en drivkraft i att få möjlighet, att tillsammans med kollegor forma och utveckla yrkespaketet vård och omsorg.

För att lyckas i rollen ska du vara tydlig och bra på att skapa och upprätthålla goda relationer både med elever, kollegor samt externa samarbetspartners. Du har ett flexibelt arbetssätt med vana att byta fokus snabbt om det krävs. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.

 

Du ska ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.  I arbetet ingår dokumentation, vilket innebär att du måste kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift samt ha god digital kompetens.





Om Karlstads kommun

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sökes: 4 st Jourhem, familjer som vill bli tonårs - eller barnjourhem

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Maj 7
Arbetsuppgifter
Barnjourhemmen ska kunna ta emot två barn 0-12 år för kortare tid och sedan behöver vi också jourhem för ungdomar som ska ta emot ungdomar som är 12-21 år för kortare tid.

Uppdraget innebär att samarbeta med socialtjänst, biologiska föräldrar, skola och andra aktörer som finns runt den unge.

Tillträde: För att bli kontrakterat jourhem genomgår du först en utredning som innefattar hembesök, intervjuer, referenstagande samt kontroll i social-, kronofogdens-, samt polisens register. Efter utredning sker tillträde snarast eller efter överenskommelse. 

Stöd: Som kontrakterat jourhem har du tillgång till erfarna socialsekreterare för kontinuerligt råd och stöd. Resursenheten erbjuder även Socialstyrelsens familjehemsutbildning ”Ett hem att växa i”, extern handledning av psykoterapeut, utbildning av interna arbetsmetoder samt föreläsningar. Karlstads kommun har flera kontrakterade jourhem vilket ger möjlighet till erfarenhetsutbyte samt gemensamma träffar. Social beredskap finns att tillgå under kvällar, nätter och helger.

Ersättning: Ersättning utgår i form av arvode som motsvarar en heltidslön samt en heltäckande omkostnad för de placerade barnen/unga. Arvodet beskattas och är sjukpenning- och pensionsgrundande.  Varmt välkommen att höra av dig med din intresseanmälan!  Vi söker även fler familjehem. Följ oss gärna på Facebook, Karlstad kommun-familjehem. Vi undanber oss kontakter från privata aktörer som förmedlar familjehem.

Kvalifikationer
Du/ni är en trygg och stabil person/familj som har erfarenhet av barn och ungdomar. Har du/ni egna hemmavarande barn bör de vara tonåringar eller äldre. Du/ni har inte andra familjehemsuppdrag och kan erbjuda de placerade egna rum. En vuxen ska vara hemma på heltid. Du bor inom fem mils radie från Karlstad. Körkort och egen bil erfordras.





 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Rektor för Teknikprogrammet vid Sundsta-Älvkullegymnasiet

Rektor
Läs mer Maj 14
Beskrivning
Sundsta-Älvkullegymnasiet är en av Sveriges största och modernaste gymnasieskolor.

Skolan invigdes i augusti 2021. Vid Sundsta-Älvkullegymnasiet ska alla elever lyckas! Skolans vision och värdegrund utgår från värdeorden; Framtid, Skolglädje, Relationer och Kvalitet.  

Skolan leds av en Gymnasiechef och ledningsgruppen består, förutom av Gymnasiechef, av sex rektorer och två enhetschefer.  

På skolan finns Teknikprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet, Humanistiska programmet, Estetiska programmet, Anpassad gymnasieskola och Introduktionsprogrammet. 

Arbetsuppgifter
Som rektor vid Sundsta-Älvkullegymnasiet så ingår du i skolledningen. Det är vi tillsammans som leder skolan framåt. Du förväntas ta ett helhetsansvar för hela skolan samtidigt som du ansvarar specifikt för Teknikprogrammet. Att samarbeta, dela med sig av erfarenheter och lära av varandra är mycket viktigt i vårt lednings- och skolutvecklingsarbete. 

Teknikprogrammet vid Sundsta-Älvkullegymnasiet är ett fantastiskt program. Programmet har fem inriktningar och med Gymnasieingenjörsexamen (TE4) så kan man säga att det både är ett studieförberedande och ett yrkesförberedande program. Samarbetet med Karlstads Teknikcenter där Gymnasieingenjörsutbildningen (TE4) är förlagd är en naturlig del av uppdraget som rektor för Teknikprogrammet. 

Vid Teknikprogrammet studerar idag ca 500 elever vilket betyder att Teknikprogrammet vid Sundsta-Älvkullegymnasiet är ett av Sveriges populäraste program. Att Teknikprogrammet är attraktivt, både för personal och elever, är mycket viktigt. Inte minst ur regionens näringslivs- och kompetensförsörjningsbehov.  

Därför är samverkan med både näringsliv och Karlstads Universitet prioriterade områden. Programmet är ett certifierat Teknikcollege och vi har goda samarbeten med exempelvis Ung företagsamhet och Ljungbergsfonden. Samarbeten som vi självklart vill utveckla ännu mer. 

Närmast i tid ligger implementeringen av den nya ämnesbetygsreformen (Gy25) som vi redan påbörjat. Ett utvecklingsarbete som kommer pågå under de kommande åren. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en trygg, uthållig, pålitlig och engagerande chef och ledare. Du ska ha förmågan att inspirera och entusiasmera andra. Du arbetar tillitsskapande där du förstår vikten av tydlighet och uppföljning.  

Du är väl insatt i skolans kunskaps- och värdegrundsuppdrag och dina beslut förankras i skolans styrdokument och i den vetenskapliga forskningen.  

Du är modig, nyfiken och provar gärna nya saker samtidigt som du gillar ordning och reda. Som rektor för Teknikprogrammet så är det en fördel om du har ett ”entreprenöriellt perspektiv och ett ingenjörsmässigt förhållningssätt”.  

Du är trygg med den moderna skolans digitala teknik och är både en förebild i användandet och drivande i utvecklingen av nya arbetssätt och arbetsmetoder. 

Du förstår också vikten av att aktivt arbeta för att skapa, upprätthålla och utveckla kontakter och samarbeten med företag och universitet. Tillsammans med vår lokala samordnare för Teknikcollege så ansvarar du för samarbetet framåt. 

Vi tror att du är en erfaren rektor och att du har gått den statliga rektorsutbildningen. I grunden har du en akademisk utbildning med en pedagogisk examen. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.? 

Om Karlstads kommun

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Lärare åk 4-6 till Hultsbergsskolan

Grundlärare, 4-6
Läs mer Maj 17
Beskrivning
Vi på Hultsbergsskolan söker nu en vikarierande lärare i årskurs 4-6 som vill spela en viktig roll i elevernas utveckling och ha möjlighet att göra skillnad i deras liv.

Hultsbergsskolan är en skola med cirka 500 elever från förskoleklass till årskurs 9. På skolan finns också en anpassad grundskola. Skolan ligger i ett villaområde mitt emellan Henstad och Hultsberg, med närhet till skog och andra grönområden.

Skolans vision är: "En skola att längta till" Vi vill bygga upp en förtroendefull relation med alla. Vi ser varje möte och dialog som en förutsättning för ett aktivt lärande.

På Hultsbergsskolan arbetar vi utifrån ett F–9 perspektiv där även anpassad grundskolan ingår. Tillgänglig lärmiljö står i fokus på skolan, där vi skapar en skol- och undervisningsmiljö med eleverna är i centrum. Vi arbetar för att skapa bästa möjliga förutsättningar för lärande utifrån ett relationellt förhållningssätt.

På vår skola är personalen uppdelade i olika arbetslag.

Arbetsuppgifter
Som lärare i årkurs 4-6 är ditt huvuduppdrag att utveckla elevernas kunskaper och färdigheter utifrån läroplanen och varje elevs individuella behov och förutsättning. Du planerar undervisningen genom att ta fram mål, välja metoder och material samt förbereda lektioner. Tillsammans med eleverna utvärderar du undervisningen för att alltid sträva efter att förbättra undervisningen, elevernas lärande och ditt professionella lärande.



Kvalifikationer
Vi söker dig med lärarlegitimation mot årkurs 4-6 inom ämnena matematik, svenska, engelska naturorientering och samhällsorientering. 
Uppge i ansökan vilka ämnen du är behörig att undervisa i.

Som person ser vi att du är flexibel, lugn, har god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du har ett stort intresse för barn och ungdomars lärande och ser till varje elevs individuella behov och förutsättningar att nå uppsatta mål. Du kan organisera och strukturera ditt arbete utifrån angivna mål. Du har god självinsikt, är trygg i dig själv och i ditt pedagogiska ledarskap. Du har digital kompetens som du använder dagligen som ett naturligt verktyg i lärandet. 

Tjänsten gäller under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu