Systemansvarig jobb i Karlstad

Hitta lediga jobb som Systemansvarig i Karlstad. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Karlstad från den arbetsgivaren.

Systemspecialist till Folktandvården Värmland

Systemansvarig
Läs mer Nov 14
Om verksamheten
Folktandvården Värmland är en framåtsträvande organisation med kvalitet och kompetens i fokus.

Vi är cirka 550 medarbetare som tillsammans har en lång och bred erfarenhet av tandvård och att jobba för att förbättra möjligheterna till en friskare tand- och munhälsa. I din nya roll hos oss kommer du att arbeta inom folktandvårdens verksamhetsstöd som finns på Lagergrens gata 7C i Karlstad. Vi är cirka 25 kollegor som stöttar och utvecklar verksamheten inom områdena HR, ekonomi, kommunikation, Caritasupport, frisktandvård, lokal- och utrustning samt hälsoodontologiska frågor.

Arbetsbeskrivning
Du blir en del av ett team där vi möjliggör flexibilitet och hjälper varandra. Du vistas på en arbetsplats med många expertfunktioner som alla jobbar för samma mål.

Som systemspecialist har du en betydande roll för verksamheten. Du kommer ingå i ett team på fyra personer som består av tre systemspecialister och en förvaltningsledare. Arbetet består av verksamhetssupport inom folktandvårdens IT-system. Support sker via regionens system för IT-ärenden eller via telefon.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- Support till verksamhetens medarbetare
- Patientsupport
- Utveckling av journalsystem tillsammans med leverantör
- Test av nya systemversioner
- Interna utbildningsinsatser av journalsystem
- Upprätthålla och skapa nya rutiner/instruktioner

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant tandvårdsutbildning. Som person är du systematisk, noggrann och engagerad. Vi ser att du har har god datorvana och gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, har lätt att kommunicera med andra samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl till enskilda personer som inför större grupper. Du ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Om du har du erfarenhet av Carita journalsystem ses det som meriterande. 

Om Region Värmland
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8600 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling, kollektivtrafik samt kultur och bildning.

Folktandvården Värmland är en del av Region Värmland. Vi driver allmäntandvårdskliniker i alla värmländska kommuner – från Sysslebäck i norr till Säffle i sydväst. Dessutom finns specialistkliniker i Karlstad och Arvika som behandlar patienter på remiss. Vårt uppdrag är att stödja en god tandhälsoutveckling hos hela Värmlands befolkning samt en tandvård av hög kvalitet till alla patienter.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

SCADA engineers to Nexer Mälardalen

Systemansvarig
Läs mer Sep 6
Nexer Mälardalen is growing and would like to take you on our journey!

We are an entrepreneurial unit within the Nexer Group (pre. SIGMA IT) that is focusing on the development towards a greener future, where we have a mission to lead change (not follow) and ensure that our customers are at the forefront of change. We are a strategic partner for our customers and work with strategy, technology, and communication. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact on our society. Bring your passion, bring your execution, and be part of an international team and our fast growing unit at Nexer.  

 

WHO ARE YOU?

As a future colleague, we believe that you like challenges and to keep up to date with new technologies. You see the value of sharing your knowledge and learning from others. Furthermore, you have a customer-oriented attitude and an ability to quickly absorb new information and transform it into creative solutions!

 

We further believe that you have: 

?? A university degree within a relevant technical area, preferably Computer Science

?? Strong verbal and written communication skills in English or Swedish

?? Experience with communication protocols (IEC 61850, DNP3, IEC-101/104)

?? Experience with databases and high-availability solutions

?? Experience with scripting languages and automation technologies

?? Previous experience from critical infrastructure is also a major plus

?? You live in Sweden or Europe, and want to relocate to Sweden.

?? Experience in networking/switching and routers. 

 

Responsibilities:


• Your main responsibility will be Station Control and Monitoring (SCM) scope of the projects which includes computer networking, HMI, SCADA, database management.
• You will be an important pilar of global projects throughout all phases of our extensive projects. The different phases are tendering, conceptual design, detailed design, testing, installation, and commissioning
• Building complete infrastructure of networks and systems to support our clients operations.
• Complete assignments on multiple projects of moderate size or portions of major projects, cost-effectively and in accordance with contract specifications, quality standards, and safety requirements. 

 

ABOUT OUR BUSINESS UNIT

Mälardalen

We are focusing on leading change within power, industry and energy, regardeles of the challenges that the client is facing right now. As a consultant in our team, you will get great opportunities to be involved and influence everyday life and future for yourself and all Swedish citizens. In our fantastic team, our consultants are always getting the development and challenges they need. Through Nexer Academy and our challenging project, your developement will never stand still - that is a guarantee we give you!

ABOUT NEXER

Nexer was created from Sigma IT with the ambition to become the tech company of the future. We have around 3000 consultants and are present in sixteen countries and in more than 20 locations in Sweden. We work closely with a number of market-leading companies in the retail, fintech and insurance industry, to name a few. We are leading the change and constantly striving to find new technical solutions. If there's a smarter way to do something, we'll find it. We challenge ourselves every day to think outside the box and help our customers to always stay one step ahead. Services in digitalization, IT and R&D provide increased customer value and growth for organizations both in the Swedish and global markets.

What makes us unique is that we have been awarded with the "Career company of 2023" meaning that we have great developemtn prossibilities. We have also been named Microsoft Country Partner of the Year in Sweden and Brazil – twice. Our great social work involvement in Star for Life, Mitt Liv, Pink Programming and Kodcentrum also gives you as an employee the opportunity to make a real difference.

APPLICATION

You are warmly welcome to submit your application below. Unfortunately, we are not able to receive applications by e-mail, but if you have questions about the position or Nexer, please contact Ronny Axelsson at Ronny.Axelsson@nexergroup.com. We receive applications on an ongoing basis, so don't wait to apply!

The position is a full-time, permanent position starting immediately or by agreement.

Ansök nu

E-commerce specialist till Lesjöfors

Systemansvarig
Läs mer Jun 29
Om tjänsten
Till en början kommer fokus ligga på implementation av ett PIM-system, du kommer självständigt driva projektet framåt där en stor del av arbetet innebär att agera spindel i nätet samt kravställare internt som externt. PIM systemet är en del i koncernens nya plattform för eCommerce där du också kommer att delta i utvecklingsprojektet. När projektet övergår till normal drift kommer fokus ligga på integrationer mot ERP-systemet, on-boarding av nyförvärvade företag samt till viss del andra uppgifter inom ERP gruppen.

Implementeringsprojektet genomgår olika faser och arbetsuppgifter kommer att förändras och anpassas till den fas projektet ligger i. Tjänsten är en bra matchning för dig som tycker om nya utmaningar.

IT-avdelningen på Lesjöfors är inne i en expansionsfas och kommer fortsätta sin tillväxt. Avdelningen är idag delad i 3 segment, infrastruktur, ERP och utveckling/BI. Denna roll tillhör ERP som idag består av 5 personer.

Om dig
Som person är du driven, strukturerad och självständig. Vi tror även att du tycker det är roligt att få vara med och bygga upp något från grunden, där du själv får vara med och designa den bästa lösningen.

Krav för tjänsten är:

- Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet

- Erfarenhet av e-commerce plattformar och/eller ERP-system.

- Eftergymnasial utbildning

- Flytande svenska & engelska

- B-körkort

Meriterande är:

- Verksamhetsutveckling

- Projektledning

- Kunskap/förståelse för integrationer mellan IT-system

- Erfarenhet av att arbeta med Inriver (PIM-system)

- Erfarenhet av att arbeta med M3 (ERP-system)

Om oss
Lesjöforskoncernen erbjuder det bredaste utbudet av fjädrar och banddetaljer till kunder inom olika branscher över hela världen. Med en unik kompetens inom högteknologiska, kundanpassade lösningar och en flexibel tillverkningskapacitet är Lesjöfors den främsta partnern för alla fjäderbehov. Vårt uppdrag är att vara en pålitlig partner inom områden där vi kan bidra med vår kompetens, kunskap och kostnadseffektiva produktion av fjädrar och bandkomponenter.

Vi är stolta över vårt svenska arv och vår historia som startade redan 1675. Fjädertillverkningen startade 1852. Idag ägs koncernen av Beijer Alma, ett börsnoterat bolag på Stockholmsbörsen. Vår koncern består av närmare 40 tillverknings- och försäljningsbolag i flera länder. Som en långsiktig och engagerad fjäderinnovatör fortsätter koncernen att växa med god lönsamhet, både organiskt och genom förvärv.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47, linus.westling@testhuset.com eller Johanna Westberg på 072 310 29 72, johanna.westberg@testhuset.com.

Urval sker löpande så ansök redan idag! Sista ansökningsdag är 16 juli.

Ansök nu

Systemoperatör sökes till Allen Myrin AB!

Systemansvarig
Läs mer Mar 25
Vill du vara en del av ett företag som jobbar med intelligenta larm och kommunikationslösningar för vården? Är du en person som brinner för att arbeta med frihet under ansvar och som gärna vill ta egna initiativ? Du kanske är den vi söker! Nu söker vi för vår kunds räkning dig som vill jobba som systemoperatör i Karlstad. Vi jobbar med löpande urval - så passa på och sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi på Academic Work en systemoperatör till Allen Myrin AB! De är en av marknadens ledande leverantörer av vårdkommunikation och kallelsesystem för vårdsektorn. Företaget grundades 1969 och ägs idag av Indutrade AB. De är en helhetsleverantör inom kommunikation, integration och effektivisering för vården med helhetskoncept och innovativ teknik inom både hårdvara, mjukvara och tjänster.

DMD®-plattformen består i dagsläget av två primära sub-produkter, Hospital DMD® samt LillyConnect®. Hospital DMD® är en plattform som likt ett hotell TV-system agerar middleware mellan sjukhusets alla skärmar och diverse signaler. LillyConnect® är en plattform för vård i hemmet där man på samma vis kontrollerar enheter men i personers hemmiljö via en SetTopBox eller så kallad mediaspelare.

Som Systemoperatör kommer du att överse och ha tät dialog med vårat utvecklingsteam samt våra kunders IT-avdelning, handha systeminstallationer, bearbeta fram systemförbättringar, sköta felsökning i klientmiljöer samt dokumentera systemändringar. En stor del av jobbet är även testning av nya versioner. Du kommer jobba nära både våra säljare och installatörer då vi är ett litet team som jobbar nära på daglig basis.

Du erbjuds


* En gedigen introduktion för att få bästa möjliga start på ditt uppdrag.
* Att bli del av ett positivt och kompetent team som värdesätter ett gott samarbete
* Stora möjligheter att utvecklas och växa i en roll på ett företag som är en ledande aktör inom vårdkommunikation och kallesystem


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:


* Utföra systeminstallationer och bearbeta systemförbättringar
* Sköta felsökningar i klientmiljöer
* Genomföra testning av nya system
* Löpande samarbeten med de interna säljarna och installatörerna


VI SÖKER DIG SOM
För att lyckas i rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga förmågor och att du ska ha viljan att utveckla och utmana dig själv.

Vi söker dig som har:


* Dokumenterad arbetsliverfarenhet inom Linux
* Flytande tal och skrift i både svenska och engelska


Det är meriterande ifall du har arbetsliverfarenhet med sysops inom Linux, vilket innebär installation av 3rd-part-program på Linux, kunna installera och sätta upp databas och kunna felsöka inom Linux och nätverk.

Vidare är det meriterande om du har:


* Arbetat med -databas
* Erfarenhet av virtuella miljöer, så som VM-ware
* Kunskaper inom nginx, pm2, node.js


Vi söker dig som är


* Kvalitetsmedveten
* Kommunikativ
* Självgående
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Sepember
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
++www.hospitaldmd.se++

Ansök nu

Erfaren SAP-konsult inom verksamhetskritiska system

Systemansvarig
Läs mer Sep 12
Om kunden
Vill du jobba med Värmlands största företag och i ett av världens mest lönsamma stålbolag? Har du det som krävs för att arbeta i en internationell miljö med erfarna kollegor och krävande kunder?

Vår samarbetspartner står inför den spännande utmaningen att vidareutveckla sina kunders verksamhetskritiska system och är idag i behov av att förstärka befintliga SAP-team med ytterligare en SAP-konsult.

Om tjänsten
Som SAP-konsult hos vår samarbetspartner kommer du främst att arbeta i team, i nära kontakt med beställare och slutanvändare av systemet. Det är här viktigt att ha god förståelse för användarnas behov och att kunna se problem samt lösningar ur olika synvinklar. Som en del av SAP-teamen kommer du att utveckla och säkerställa lösningar samt verktyg för att förbättra kundens verksamheter.

Din kompetens
Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av affärssystemet SAP, antingen som affärsystemkonsult eller som utvecklare.

Du trivs i konsultrollen och du är självgående samt drivande. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal som skrift. Arbetet innebär en del resor till våra kunder vilket inte är ett hinder för dig.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Flexibel/remote

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om Procruitment
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet. Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Ansök nu

Erfaren SAP-konsult

Systemansvarig
Läs mer Sep 13
Om kunden
Vill du jobba med Värmlands största företag och i ett av världens mest lönsamma stålbolag? Har du det som krävs för att arbeta i en internationell miljö med erfarna kollegor och krävande kunder?

Vår samarbetspartner står inför den spännande utmaningen att vidareutveckla sina kunders verksamhetskritiska system och är idag i behov av att förstärka befintliga SAP-team med ytterligare en SAP-konsult.

Om tjänsten
Som SAP-konsult hos vår samarbetspartner kommer du främst att arbeta i team, i nära kontakt med beställare och slutanvändare av systemet. Det är här viktigt att ha god förståelse för användarnas behov och att kunna se problem samt lösningar ur olika synvinklar. Som en del av SAP-teamen kommer du att utveckla och säkerställa lösningar samt verktyg för att förbättra kundens verksamheter.

Din kompetens
Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av affärssystemet SAP, antingen som affärsystemkonsult eller som utvecklare.

Du trivs i konsultrollen och du är självgående samt drivande. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal som skrift. Arbetet innebär en del resor till våra kunder vilket inte är ett hinder för dig.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Flexibel/remote

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om Procruitment
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet. Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Ansök nu

Systemförvaltare

Systemansvarig
Läs mer Jun 22
Om tjänsten
Vår samarbetspartner kör godstrafik och persontrafik, samt utför underhåll och reparation av lok, motorvagnar och godsvagnar. Vi söker dig som vill få möjligheten att vara med och driva en spännande digitaliseringsresa.

Idag använder verksamheten sig av affärssystemet Pyramid. Företaget står inför en migrering till en uppdaterad version av Pyramid, vilken du kommer att ansvara för att sjösätta. Inför denna sjösättning ansvarar du för utbildning av 40 st användarna i den nya versionen.

Du samarbetar tätt tillsammans med verkstadschefen kring på vilket sätt organisationen kan nyttja systemets funktioner på bästa sätt. Du kommer att vara vara länken mellan system och användare, vilket innebär att du kommer skapa processer, flödesanalyser, rapportframtagning och presentera data för att det dagliga arbetet kan analyseras och förbättras av ansvariga inom sitt område. Övertid kommer du även att ansvara för samordning av befintliga system samt systemförbättringar genom att anskaffa och utveckla nya system, kopplat till exempelvis tidrapportering och materialhantering.

Din kompetens
Vi letar efter dig som har erfarenhet av att förvalta system samt och tidigare drivit liknande förändringsarbete. Som person är du driven, analytisk och arbetar strukturerat. Vi letar efter dig som har ett genuint intresse för teknik och digitalisering och vill göra den här förändringsresan tillsammans med vår kund.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Kristinehamn

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet. Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Ansök nu

Systemförvaltare

Systemansvarig
Läs mer Jun 22
Om tjänsten
Vår samarbetspartner kör godstrafik och persontrafik, samt utför underhåll och reparation av lok, motorvagnar och godsvagnar. Vi söker dig som vill få möjligheten att vara med och driva en spännande digitaliseringsresa.

Idag använder verksamheten sig av affärssystemet Pyramid. Företaget står inför en migrering till en uppdaterad version av Pyramid, vilken du kommer att ansvara för att sjösätta. Inför denna sjösättning ansvarar du för utbildning av 40 st användarna i den nya versionen.

Du samarbetar tätt tillsammans med verkstadschefen kring på vilket sätt organisationen kan nyttja systemets funktioner på bästa sätt. Du kommer att vara vara länken mellan system och användare, vilket innebär att du kommer skapa processer, flödesanalyser, rapportframtagning och presentera data för att det dagliga arbetet kan analyseras och förbättras av ansvariga inom sitt område. Över tid kommer du även att ansvara för samordning av företagets alla befintliga system samt systemförbättringar genom att anskaffa och utveckla nya system, kopplat till exempelvis tidrapportering och materialhantering.

Din kompetens
Vi letar efter dig som har erfarenhet av att förvalta system samt och tidigare drivit liknande förändringsarbete. Som person är du driven, analytisk och arbetar strukturerat. Vi letar efter dig som har ett genuint intresse för teknik och digitalisering och vill göra den här förändringsresan tillsammans med vår kund.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Kristinehamn

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet. Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Ansök nu

Systemförvaltare

Systemansvarig
Läs mer Jun 20
Om tjänsten
Vår samarbetspartner kör godstrafik och persontrafik, samt utför underhåll och reparation av lok, motorvagnar och godsvagnar. Vi söker dig som vill få möjligheten att vara med och driva en spännande digitaliseringsresa.

Idag använder verksamheten sig av affärssystemet Pyramid. Företaget står inför en migrering till en uppdaterad version av Pyramid, vilken du kommer att ansvara för att sjösätta. Inför denna sjösättning ansvarar du för utbildning av 40 st användarna i den nya versionen.

Du samarbetar tätt tillsammans med verkstadschefen kring på vilket sätt organisationen kan nyttja systemets funktioner på bästa sätt. Du kommer att vara vara länken mellan system och användare, det innebär att du kommer skapa processer, flödesanalyser, rapportframtagning och presentera data för att det dagliga arbetet kan analyseras och förbättras av ansvariga inom sitt område. Du ser därmed till att systemet hela tiden utvecklas så att det stöder verksamheten i företaget.

Din kompetens
Vi letar efter efter dig som har erfarenhet av att förvalta system samt och tidigare drivit liknande förändringsarbete. Som person är du driven, analytisk och arbetar strukturerat. Vi letar efter dig som har ett genuint intresse för teknik och digitalisering och vill göra den här förändringsresan tillsammans med vår kund.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Kristinehamn

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet. Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Ansök nu

Områdesansvarig MDM till Region-IT

Systemansvarig
Läs mer Sep 14
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.




Region-IT söker områdesansvarig MDM
Region-IT söker dig som har kompetens och erfarenhet inom Mobile Device Management (MDM)-området.

Som områdesansvarig inom MDM håller du ihop MDM-området inom Region-IT och planerar och genomför aktiviteter som tar området i rätt riktning. Du förväntas samtidigt ha god teknisk kompetens inom området och du har en väl utvecklad förmåga att lösa komplexa problem.

Om verksamheten och rollen
MDM-områdets uppdrag innebär att utifrån verksamhetens behov leverera lösningar/funktioner genom olika mobila enheter. Tillämpningarna kan vara allt ifrån generella enheter till verksamhetsspecifika funktioner.   

Inom MDM-området hanteras idag enheter och operativsystem av olika slag som till exempel iPhones, Mac, Android. Dessa manageras och konfigureras med hjälp av olika verktyg för att stötta verksamhetsprocesser och därmed tillhandahålla verksamhetsnytta i vår verksamhet.

I rollen som områdesansvarig ingår du i produktområdet MDM.  Där finns idag ytterligare en kollega. Området tillhör enheten IT plattform och arbetsplats som ansvarar för drift av Region Värmlands IT-plattform samt leverans av IT-arbetsplatsen. 

Bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med hantering av mobila enheter i större driftmiljöer och har erfarenhet av följande:

- Installera, hantera och felsöka macOS/iPadOS/AndroidOS i företagsmiljöer.
- Hantera Apple-devicer med JamfPro.
- Hantera Apple-devicer med Workspace One.
- Kunskap och erfarenhet av Apple Business Manager/Apple school manager.
- Kunskap och erfarenhet av Microsoft Intune.
- Kunskap och erfarenhet av andra klientplattformar som tex Android och Windows.
- Erfarenhet av att leda arbetsgrupper.
- Erfarenhet av att ta fram planer och strategier för ett arbetsområde.
- Övervaka leverantörers roadmap med fokus på lösningar/applikationer som används i organisationen.
- Ha en representativ roll i samverkan med andra IT-förvaltningar och verksamheter och företräder behov och krav ställda från verksamheten.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande, serviceinriktad och vill utföra ett arbete med hög kvalitet. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper, din vilja att lära och att uppnå resultat. Du ska kunna arbeta självständigt och samtidigt vara en bra lagspelare. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang, skapar kontakter och underhåller relationer. 

Du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Om Region-IT
Region-IT ansvarar för att utveckla, förvalta och tillhandahålla IT-tjänster till den värmländska hälso- och sjukvården samt övriga verksamheter inom Region Värmland. Vi ser till att verksamheten har en effektiv och säker informationshantering och vi deltar i alla utvecklingsprocesser för att fånga upp behov och krav samtidigt som vi tillför vår kompetens för att hitta de bästa lösningarna.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-8315000. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Ansök nu

Systemförvaltare

Systemansvarig
Läs mer Jul 8
Om tjänsten
Vår samarbetspartner kör godstrafik och persontrafik, samt utför underhåll och reparation av lok, motorvagnar och godsvagnar. Vi söker dig som vill få möjligheten att vara med och driva en spännande digitaliseringsresa.

Idag använder verksamheten sig av affärssystemet Pyramid. Företaget står inför en migrering till en uppdaterad version av Pyramid, vilken du kommer att ansvara för att sjösätta. Inför denna sjösättning ansvarar du för utbildning av 40 st användarna i den nya versionen.

Du samarbetar tätt tillsammans med verkstadschefen kring på vilket sätt organisationen kan nyttja systemets funktioner på bästa sätt. Du kommer att vara vara länken mellan system och användare, vilket innebär att du kommer skapa processer, flödesanalyser, rapportframtagning och presentera data för att det dagliga arbetet kan analyseras och förbättras av ansvariga inom sitt område. Över tid kommer du även att ansvara för samordning av företagets alla befintliga system samt systemförbättringar genom att anskaffa och utveckla nya system, kopplat till exempelvis tidrapportering och materialhantering.

Din kompetens
Vi letar efter dig som har erfarenhet av att förvalta system samt och tidigare drivit liknande förändringsarbete. Som person är du driven, analytisk och arbetar strukturerat. Vi letar efter dig som har ett genuint intresse för teknik och digitalisering och vill göra den här förändringsresan tillsammans med vår kund.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Kristinehamn

Din ansökan kommer att behandlas från och med vecka 33 på grund av semestertider.

Om Procruitment
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet. Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Ansök nu

Systemansvarig, Avvikelse- och synpunktshantering

Systemansvarig
Läs mer Apr 12
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten
Du kommer att arbeta i en ny enhet som bildats genom en sammanslagning av enheter inom område vårdkvalitet.

I enheten arbetar ett cirka 25 medarbetare med olika uppdrag som stöd till vårdens systematiska kvalitetsarbete. Inom enheten finns ett team med särskilt systemansvar för de processer som stödjer hälso- och sjukvårdens lagstadgade hantering av avvikelser, synpunkter och klagomål, samt samordning av hälso- och sjukvårdens arbete med patientenkäter inom ramen för nationellt samarbete.

Arbetsbeskrivning
På vår enhet stödjer vi hälso- och sjukvårdens ständiga förbättringsarbete och som en i teamet kring avvikelser och synpunkter är du en central kugge i vårdens utveckling. För att leva som vi lär arbetar vi flexibelt och i nära samverkan med vården. Vi räknar med att både du och dina arbetsuppgifter kommer att utvecklas tillsammans med oss andra.

Hos oss får du kombinera din erfarenhet och kunskap i ett situationsanpassat arbete där du är med och bidrar till både din egen och andras utveckling. Vi förutsätter att du är nyfiken och att varför, vad, hur och för vem är viktiga frågor för dig.

Arbetsuppgifterna är verksamhetsnära support och förvaltning av processerna för avvikelse- och synpunktshantering samt utveckling av dessa i systemstödet Flexite. I arbetet ingår stöd till vårdens genomförande av olika former av nationella patientenkäter samt att leda utbildningsinsatser.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha eftergymnasial utbildning med en relevant akademisk inriktning. För en av de två tjänsterna är hälso- och sjukvårdsutbildning inom ett legitimationsyrke ett krav.
Du har god datorvana och erfarenhet av Office 365 samt goda kunskaper i såväl svenska som engelska.

Utbildning inom processledning och processutveckling, förbättrings- och kvalitetskunskap, kunskap om arbetsmiljöområdet samt patientsäkerhet är meriterande. Även erfarenhet av vårdarbete, god kännedom om hälso- och sjukvårdens organisation, processarbete i offentlig förvaltning, systematiskt kvalitets- respektive arbetsmiljöarbete samt erfarenhet av undervisning och kunskaper i pedagogik är meriterande.

För att lyckas i uppdraget krävs förmåga att samverka med andra, både inom och utanför den egna organisationen med ett serviceinriktat och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är handlingskraftig, gillar att ta initiativ samt att driva förändring som leder till förbättring och utveckling.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Systemspecialist till ABF

Systemansvarig
Läs mer Mar 8
Arbetarnas bildningsförbund (ABF) är Sveriges ledande studieförbund. Vi är partipolitiskt obundna, men våra värderingar sammanfaller med arbetarrörelsens. Grundarna är Socialdemokraterna (SAP), Landsorganisationen (LO) och Konsumentkooperationen (KF). Vår grundsyn är alla människors lika och unika värde och vi arbetar med en målsättning om att förstärka och fördjupa demokratin inom samhällslivets alla områden. ABF består av 59 medlemsorganisationer, 53 organisationer med samarbetsavtal och är uppbyggt som en federation med en förbundsexpedition på nationellt plan och 51 lokalavdelningar samt 22 distrikt runtom i hela landet.

Om rollen

I rollen som systemspecialist har du en nyckelroll i ABF:s Förbundsexpedition. Du kommer ansvara för lönesystemet Agdas processer och styrning. Som systemspecialist kommer du arbeta aktivt med att kvalitetssäkra viktiga uppdateringar i systemet Agda. Du ser till att rätt formler och parametrar finns i systemet och att alla medarbetare arbetar utefter samma röda tråd. Din primära arbetsuppgift är att se till att lönesystemet fungerar och dess processer, vilket gör det lättjobbat för dina kollegor i hela ABF organisationen. ABF som organisation betalar ut ett stort antal löner varje år, i rollen ansvarar du för att löneberarbetningen blir rätt och du leder dina kollegor i den processen. Du kommer ingå i styrgruppen på Redovisningsavdelningen och därigenom vara kvalitetsansvarig för löneprocessen. Du har en ledande position på Redovisningsavdelningen, men rollen innebär i nuläget inget direkt personalansvar.

Vem är du?

Rollen passar dig som har ett stort intresse för lönesystem och lönehantering och som har en gedigen användarerfarenhet av det. Du har även jobbat i Agda på ett djupare plan än i det dagliga lönearbetet. Du är en problemlösare som är noggrann och ordningsam. Du har ett gott öga för detaljer samtidigt som du är duktig på att ha ett helhetsperspektiv på dina processer. Vi ser gärna att du besitter ledaregenskaper och att du har ett öga för matematiska formler och logiskt tänkande. Du har gedigen erfarenhet av lönesystemet Agda och har jobbat ingående i systemet under en längre tid. Du har goda datakunskaper i Office 365 och du hanterar det svenska språket flytande i tal och skrift.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Ansöker göra du via ansökningsformuläret och vi vill ha in din ansökan senast den 5 april. Urvalet kommer ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Sofia Kyrk på sofia.kyrk@qtym.se alt. 072-146 11 64

Ansök nu

Integration/EDI specialist till Lesjöfors i Karlstad

Systemansvarig
Läs mer Aug 18
Lesjöforskoncernen är en global aktör med marknadens bredaste sortiment av fjädrar samt stansade och pressade detaljer, en konsekvens av ett långsiktigt och målmedvetet arbete som innovativ problemlösare för våra kunder i vitt skilda branscher. Koncernen ägs av Beijer Alma AB och består av ca 40 tillverkande och säljande bolag i ett flertal länder i flera världsdelar. Omsättningen uppgick 2020 till 2,45 miljarder sek med ett rörelseresultat på ca 400 miljoner SEK

Lesjöforskoncernen med huvudkontor i Karlstad växer och rekryterar en ny medarbetare med god teknisk IT-kompetens inom EDI och integrationsområdet.

För att tillhandahålla integrationslösningar via EDI krävs det att vi förstår kundernas krav och skapar förutsättningar för affärsmässiga, smidiga och tekniskt fungerande lösningar.

Våra kunder finns över hela världen och är som regel stora internationella företag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Din primära arbetsuppgift är att hantera och underhålla våra EDI lösningar, i vilket även ingår att anpassa och konfigurera våra EDI system till våra kunders systemlösningar och olika förutsättningar.

Andra arbetsuppgifter är att utveckla integrationslösningar baserade på våra interna bolags krav/önskemål och assistera med att effektivisera samt förbättra de processer vi arbetar med. Detta sker i samarbete med våra bolag och deras kunder.

Inkluderat är även att assistera samt utbilda våra användare inom ditt område.
Du kommer att arbeta i ett team av medarbetare både inom EDI och utveckling.

Vem är du?
Vi tror att du har en akademisk examen inom relevant område eller likvärdig kunskap, samt har god kunskap om affärsprocesser i större företag. Har du erfarenhet från att ha arbetat med EDI tidigare är det extra kvalificerande.

Du är självgående, har lätt för att samarbeta, är strukturerad och har en god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift, flytande engelska och svenska är ett krav. Tyska är meriterande.

För att lyckas behöver du ha lätt att planera och strukturera ditt arbete. Du behöver vara drivande och analytiskt lagd, ha ett sinne för detaljer och tar dig gärna an såväl tekniska som verksamhetsmässiga frågeställningar. Du känner en självklarhet i att förbättra processer och metoder tillsammans med dina kollegor i koncernen.

Du kan ha bakgrund i en linjeroll som exempelvis processägare eller systemansvarig. Du kan också komma från en tidigare konsultroll och önskar nu bredda och utöka din kompetens då du i rollen möter många olika användares, bolag och kulturers behov av stöd och support.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att trivas i rollen är det en fördel om du har:

* Grundläggande kunskap om förekommande EDI format
* Kunskap om affärssystem företrädesvis Infor M3
* Kunskap i Svenska/Engelska - Tyska en merit
* Programmeringskunskap (Java/C#)
* Kunskap om

Vad kan Lesjöfors AB erbjuda dig?
I Lesjöfors anser vi att människorna i våra företag är nyckeln till vår framgång. Lesjöfors består av en platt organisation med både erfarna och unga medarbetare som prestigelöst samarbetar mot att leverera den bästa produkten. Kulturen är familjär och prestigelös. Vi verkar i en internationell miljö med bolag i flera olika länder där möjligheter ges både till resande och utveckling. Ta ett fjädrande steg in i framtiden med Lesjöfors!

Kontakt och din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Lesjöfors AB med Experis.
Du ansöker via experis.se med ditt CV och ett personligt brev. Vi hanterar ansökningar löpande så vänta inte med din ansökan!

Notera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail eller brev.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert, 054-22 18 81.

Ansök nu

Integration/EDI specialist till Lesjöfors i Karlstad

Systemansvarig
Läs mer Jul 15
Lesjöforskoncernen är en global aktör med marknadens bredaste sortiment av fjädrar samt stansade och pressade detaljer, en konsekvens av ett långsiktigt och målmedvetet arbete som innovativ problemlösare för våra kunder i vitt skilda branscher. Koncernen ägs av Beijer Alma AB och består av ca 40 tillverkande och säljande bolag i ett flertal länder i flera världsdelar. Omsättningen uppgick 2020 till 2,45 miljarder sek med ett rörelseresultat på ca 400 miljoner SEK

Lesjöforskoncernen med huvudkontor i Karlstad växer och rekryterar en ny medarbetare med god teknisk IT-kompetens inom EDI och integrationsområdet.

För att tillhandahålla integrationslösningar via EDI krävs det att vi förstår kundernas krav och skapar förutsättningar för affärsmässiga, smidiga och tekniskt fungerande lösningar.

Våra kunder finns över hela världen och är som regel stora internationella företag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Din primära arbetsuppgift är att hantera och underhålla våra EDI lösningar, i vilket även ingår att anpassa och konfigurera våra EDI system till våra kunders systemlösningar och olika förutsättningar.

Andra arbetsuppgifter är att utveckla integrationslösningar baserade på våra interna bolags krav/önskemål och assistera med att effektivisera samt förbättra de processer vi arbetar med. Detta sker i samarbete med våra bolag och deras kunder.

Inkluderat är även att assistera samt utbilda våra användare inom ditt område.
Du kommer att arbeta i ett team av medarbetare både inom EDI och utveckling.

Vem är du?
Vi tror att du har en akademisk examen inom relevant område eller likvärdig kunskap, samt har god kunskap om affärsprocesser i större företag. Har du erfarenhet från att ha arbetat med EDI tidigare är det extra kvalificerande.

Du är självgående, har lätt för att samarbeta, är strukturerad och har en god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift, flytande engelska och svenska är ett krav. Tyska är meriterande.

För att lyckas behöver du ha lätt att planera och strukturera ditt arbete. Du behöver vara drivande och analytiskt lagd, ha ett sinne för detaljer och tar dig gärna an såväl tekniska som verksamhetsmässiga frågeställningar. Du känner en självklarhet i att förbättra processer och metoder tillsammans med dina kollegor i koncernen.

Du kan ha bakgrund i en linjeroll som exempelvis processägare eller systemansvarig. Du kan också komma från en tidigare konsultroll och önskar nu bredda och utöka din kompetens då du i rollen möter många olika användares, bolag och kulturers behov av stöd och support.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att trivas i rollen är det en fördel om du har:

* Grundläggande kunskap om förekommande EDI format
* Kunskap om affärssystem företrädesvis Infor M3
* Kunskap i Svenska/Engelska - Tyska en merit
* Programmeringskunskap (Java/C#)
* Kunskap om

Vad kan Lesjöfors AB erbjuda dig?
I Lesjöfors anser vi att människorna i våra företag är nyckeln till vår framgång. Lesjöfors består av en platt organisation med både erfarna och unga medarbetare som prestigelöst samarbetar mot att leverera den bästa produkten. Kulturen är familjär och prestigelös. Vi verkar i en internationell miljö med bolag i flera olika länder där möjligheter ges både till resande och utveckling. Ta ett fjädrande steg in i framtiden med Lesjöfors!

Kontakt och din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Lesjöfors AB med Experis.
Du ansöker via experis.se med ditt CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 15 augusti.
Notera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail eller brev.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert, 054-22 18 81.

Ansök nu

Systemspecialist inom samverkansplattformar

Systemansvarig
Läs mer Jul 28
Är du en erfaren specialist inom samverkansplattformar med kompetens inom Skype och Microsoft Exchange? Ser du förbättringspotential i det mesta? Vill du jobba med en verksamhetsnära plattform? Just nu är Länsstyrelsernas IT-avdelning inne i en period av intensiv utveckling och tillväxt därför vi söker nu ytterligare en kollega till samverkansplattformar.

Utvecklande och utmanande uppdrag tillsammans med prestigelösa och tillgängliga kollegor. En arbetsgivare med fokus på både ett hållbart arbetsliv och en samhällsgärning att vara stolt över. En möjlighet att arbeta med tekniska lösningar som påverkar hela samhället. Hur låter det?

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framförallt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå.

Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för våra 21 länsstyrelser i Sverige och alla 6800 användare.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Systemspecialist arbetar du med tekniska frågor i det dagliga arbetet, men också med strategiska och långsiktiga lösningar. Du kommer delta i hela kedjan, från analys, design, utveckling till drift och support. Du kommer arbeta nära vår infrastruktur men även vår verksamhet då dessa plattformar är slutanvändarnära.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med kompetenta och engagerade kollegor med ansvar för design, drift och underhåll samt förvaltning av vår infrastruktur. Vi driver gemensamt utveckling av tjänster och leveranser för Länsstyrelsernas verksamhet där vi har höga ambitioner och tydliga mål för att hålla en överenskommen servicenivå.

Vi har en distribuerad organisation med personal placerad över hela landet. Vi sitter centralt i orterna och valbar stationeringsort är Göteborg, Vänersborg eller Karlstad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom Skype for Business Ent och Microsoft Exchange samt spamhantering. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenheter/kvalifikationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av cloudbaserade samarbetsplattformar och kunskaper inom säkerhetsområdet. Det är meriterande om du har haft driftansvar, erfarenhet av kostnadsuppföljning för tjänster och licenser samt kunskap om de större leverantörerna av samverkansplattformar så som Cisco och Adobe med flera.

Som person är du analytisk och har förmågan att prioritera effektivt. Du har ett stort driv och ser till att få saker gjorda. I denna roll krävs att du har god kommunikativ förmåga och kan presentera med ett målgruppsanpassat fokus.

Du har en helhetssyn för organisationens bästa och hur vi skapar värde för Länsstyrelserna. Samarbete är viktigt för dig och att du bidrar till att kollegor känner delaktighet och ansvar för att nå uppsatta mål. För detta arbete krävs en hög grad av säkerhetsmedvetenhet.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning.

Anställningens omfattning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid måndag - fredag 40 tim./vecka, beredskap kan komma att ingå
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Ansökan
Ansök senast: 8 augusti 2021
Referensnummer:112-31497-2021
Du kan söka detta jobb: via denna länk

Lön
Månadslön. Länsstyrelsen tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktpersoner
Jenny Lilja
Rekryteringskonsult, 0725-387137

Fackliga företrädare
Pia Severinsson
SACO 010-224 44 72

Annika Berggren
ST 010-224 48 20

Kajsa Lackovic
SEKO 0770-457 900 (växel)

Övrigt
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Sista ansökningsdag är den 8 augusti. Du är varmt välkommen med din ansökan! Rekryteringskonsult Jenny Lilja, Experis IT, har begränsad möjlighet att besvara frågor om tjänsten under annonseringstiden. I augusti nås Jenny Lilja på telefon 0725-387137 eller e-post: jenny.lilja@jeffersonwells.se.

Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.

Anställningar på IT kan vara säkerhetsklassade och i vissa fall krävs svenskt medborgarskap.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Systemansvarig IT till Stora Enso Skoghall

Systemansvarig
Läs mer Feb 4
Stora Enso IT & Digitalisation erbjuder IT-lösningar och tjänster till alla Stora Enso-divisioner och grupp-funktioner. Vi är över 400 anställda inom SE IT & Digitalisation och finns på fabriker och kontor i 18 länder. Mill IT ansvarar för att driva och optimera IT-miljön vid sågverk, massa-, pappers- och kartongbruk samt förpackningsanläggningar. Vi tillhandahåller lokala IT-tjänster, både applikationer och infrastruktur enligt verksamhetens prioriteringar. Dessutom är Mill IT en viktig bidragsgivare för digitalisering relaterad till produktion, underhåll, säkerhet och transparens inom leveranskedjan.

Vad behöver vi?

Vill du jobba för en hållbar framtid och vara med på en spännande resa på ett modernt bruk? Vi tillverkar förnybar kartong och är en av världens största producenter av vätskekartong. Vi är ett modernt bruk på en resa in i framtiden, vi söker därför ett antal olika tjänster till vår verksamhet.

Till vår avdelning Mill IT söker vi en systemansvarig inom IT. Vill du vara med och utveckla systemlösningar som stöttar verksamheten på Skoghall och Forshaga bruk? Har du erfarenhet inom området, vågar tänka nytt och framåt? Då är det Dig vi söker!

Vad kommer du att göra då?

Som systemansvarig kommer du att ha huvudansvaret för informationssystemet MOPS, som lagrar stora mängder data från alla processer i fabriken. Du ser över att alla kommunikationslänkar fungerar och tar hand om eventuella fel. Du kommer att arbeta med uppdateringar av systemet samt initiera och driva utvecklingsarbete tillsammans med teamet.

Ärenden kommer in från bland annat processingenjörer, projektledare eller produktionsansvariga som kan ha olika önskemål om rapporter eller förändringar i systemet. Ökande behov av visuella rapporter ställer krav på att vi har den information som efterfrågas samt att ingående data görs rapporteringsvänlig. Vi använder idag en mix av gamla och nya lösningar för rapportering och visualisering. Här kommer du ha en stor inverkan på hur vi ska ta kliv in i framtiden vid presentationer och uppföljning av mål och KPI: er för exempel kvalitetsvärden i fabriken.

Vid större ombyggnationer och investeringar i fabriken kommer du i hög grad vara delaktig, då nya processignaler behöver introduceras och anpassas i de befintliga systemen.

Just nu bygger vi upp en data warehouse miljö med bl.a. Power BI som visualiseringsverktyg. Vi hoppas att det ska inspirera dig! Vi vill gärna att du ska drivas av att bevaka utvecklingen inom kompetensområdet och bidra till utvecklingen av det lokala IT-teamet.

Vad behöver du ha med dig i ryggsäcken?

För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en relevant utbildning inom IT-området, alt arbetslivserfarenhet som motsvarar den kunskapsnivån. Vi tror att du har erfarenhet av någon form av -databas och har du erfarenhet av Oracle är det ett plus. Flertalet av integrationslösningarna är uppsatta via OPC -kommunikation eller via Perl-script. Du bör ha en viss vana av programmering. Vi ser gärna att du tidigare har erfarenhet av att arbeta med olika rapporteringslösningar, t ex Power BI eller liknande programvara. Du har en känsla för logik och visualisering och innehar en förmåga att förstå vad en användare vill ha. Har du erfarenhet av att jobba med processdata på en industri är det meriterande.

Som person ser vi gärna att du som söker är social och gillar att skapa nya kontakter. Du drivs av att leverera resultat och är samtidigt nyfiken på att skapa nya vägar. Du bör även ha en analytisk förmåga och en vilja att jobba med framtidens IT-teknik.

Är du vår kandidat? Sök omedelbart! I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Technogarden. Du ansöker genom att gå in på annonsen eller technogarden.se. På grund av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Elina Petrakos som nås på 0731-489116 eller elina.petrakos@technogarden.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 28 februari.

Ansök nu

Leveransansvarig Datacenter till Länsstyrelsernas IT-avdelning

Systemansvarig
Läs mer Jun 1
Vill du driva arbetet och utvecklingen av området Datacenter på ett kundorienterat sätt tillsammans med ett team där lagkänsla och samarbete är nyckelord. Då söker vi dig för rollen som Leveransansvarig! Området Datacenter är i en spännande utvecklingsfas och behöver dig som är utvecklingsinriktad och driven.

Vi behöver fler teknikhjältar som kan hjälpa oss utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle. Är du en av dem? Utmanande och utvecklande uppdrag tillsammans med prestigelösa och tillgängliga kollegor. En arbetsgivare med fokus på både ett hållbart arbetsliv och en samhällsgärning att vara stolt över. En möjlighet att arbeta med tekniska lösningar som påverkar hela samhället. Hur låter det?

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framförallt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå.

Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för våra 21 länsstyrelser i Sverige och alla 6500 användare.



Arbetsbeskrivning
Rollen som Leveransansvarig ansvarar för att leda och utveckla det tekniska tjänsteleveransområdet i sin helhet och framtidssäkra den tekniska kompetensen inom bland annat servervirtualisering, lagringsinfrastruktur och säkerhetskopiering. Du ansvarar för teknikområdet inom Datacenter och leveransen till kund. Till din hjälp har du ett team som du leder för att säkerställa den dagliga leveransen.

I denna roll jobbar du nära chef och arkitekt för planering, prioritering, uppföljning och ekonomi. Du representerar teknikområdet och leveransen mot kund och i olika beslutsforum.

Det finns ett stort inslag av samverkan med andra leveransansvariga. Du leder den tekniska tjänstelivscykeln inom datacenterområdet och utvecklar området tillsammans med IT-arkitekt. I rollen ingår också budgetplanering- och uppföljning, upphandling samt leverantörsdialoger.

Placeringsort: Göteborg, Vänersborg, Mariestad eller Karlstad.

Resor kan förekomma i tjänsten.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare haft en ledande roll i ditt arbete. Du har erfarenhet inom IT-infrastruktur och infrastruktur baserad på virtualiserade miljöer. Du har en högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande erfarenheter/kvalifikationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av design och förändringar av stora IT-miljöer. Meriterande är god förståelse för ekonomi och budgetarbete.

Som person har du en god förmåga att leda, organisera, planera och prioritera. Du har en god samarbetsförmåga och har ett flexibelt förhållningssätt i ditt arbete. Du har en god förmåga att fatta beslut och upprätthålla goda kundrelationer. I denna roll krävs att du är säkerhetsmedveten.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning.



Anställningens omfattning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid 40 tim./vecka, flexibel arbetstid.
Tillträde: Enligt överenskommelse



Ansökan
Ansök senast: 2021-06-20
Referensnummer: 112-24697-2021
Du kan söka detta jobb: via denna länk.



Övrigt
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jenny Lilja på jenny.lilja@se.experis.se. Anställningen är säkerhetsklassad och därmed krävs svenskt medborgarskap. Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare varningssystem

Systemansvarig
Läs mer Feb 10
MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, regioner, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.


Jämställdhet och likabehandling är en grund för MSB:s arbete internt och gentemot Sveriges befolkning. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




Avdelningen för krisberedskap och civilt försvar har som uppdrag att stärka samhällets förmåga att förebygga och hantera kriser och krig.

Målet är att öka motståndskraften hos individer och organisationer.

Till enheten för befolkningens skydd och beredskap söker vi dig som har intresse för administration, IT och befolkningsskydd. Arbetsområde Befolkningsskydd är ett växande område där MSB har uppdraget att utveckla verksamheten. Vi har en förändrad hotbild, nya demografiska förutsättningar och en ny bild av det civila försvaret. Det innebär att verksamheten är mitt i ett förändringsarbete där varning till allmänheten behöver samordnas både internt och externt med avseende på civilt försvar och befolkningsskydd.

Nu söker vi en handläggare för utveckling, drift och förvaltning av systemet för utomhusvarning (Hesa Fredrik) samt viktigt meddelande till allmänheten (VMA). 

Enheten har idag 25 medarbetare som är placerade i Karlstad och Stockholm, varav det är 2 som arbetar med varningssystem.

Dina arbetsuppgifter

Som handläggare med ansvar för leverans av varningssystem kommer du att ingå i en arbetsgrupp som arbetar med frågor rörande varning till allmänheten samt utveckling av detta. Arbetet bedrivs i hög grad via interna och externa nätverk mellan enheter, avdelningar, myndigheter och organisationer.

Befattningen innebär att du ska säkerställa att uppsatta mål uppnås samt att ni når god kvalitet i leveransen, samordna, upprätta och underhålla avtal med leverantörer.

I arbetsuppgifterna ingår följande:

- Ekonomisk uppföljning
- Utveckling, uppföljning och beställning av utomhusvarningen samt varningssystem på media och internet
- Information till allmänheten och aktörer angående varningssystem
- Avtal och juridiska frågor
- Medverka i utbildning av kommunala varningstekniker när det gäller utomhusvarning.
- Kunna grundläggande funktioner i utomhusvarningssystemet, samt viss djupare teknisk kompetens.
- Medverka i utvecklingen med utrymning, inkvartering och hemskyddsorganisation.
- Samarbete med Sveriges Radio och SOS Alarm när det gäller utveckling och tillsyn av larmkedjan, från inkommen begäran tills meddelandet kommer ut till allmänheten.
- Medverka och hålla anföranden på seminarier och möten, nationellt och internationellt.
- Användarstöd, omvärldsbevakning och att följa utvecklingen inom området.

Tjänsten kan även innehålla arbete med utrymning, inkvartering och hemskyddsorganisation.

Din kompetensprofil­­

Vi söker dig som har en akademisk utbildning med inriktning mot system eller IT, samt erfarenhet av PPS eller annan projektstyrningsmodell. Du ska ha erfarenhet av samarbete med externa leverantörer, kravformulering, budgetering och uppföljning. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och hur vi tror att du kommer att passa in i vår grupp.

Som person ser vi att du har:

- god förmåga att samarbeta och kunna förmedla kunskap på ett pedagogiskt sätt.
- förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra för att nå våra mål och resultat, oftast med flera samtidigt aktuella arbetsuppgifter
- strukturerad, initiativtagande, ansvarstagande
- intresse av att lära dig nya saker och utveckla dina förmågor och kunskap inom relevant område

Anställningsform

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och placeringsort är Karlstad. MSB tillämpar provanställning. Resor förekommer, både nationellt och internationellt.

Svenskt medborgarskap

Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.

Vill du få mer information?

Har du frågor är du välkommen att kontakta Lars Olsson eller Håkan Marcusson. Facklig företrädare är Vendela Dobson Saco-S, Ingrid Krook ST och Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240

Din ansökan

ska vara inkommen till MSB senast den 2 mars 2020 med referensnummer 2020/20. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem. 

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Konsult inom identitetshantering

Systemansvarig
Läs mer Jun 15
Konsult inom identitetshantering  
Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Karlstad dig som vill jobba som konsult med fokus på identitetshanering. Atea Karlstad är inne i en mycket spännande fas med tillväxt och många intressanta uppdrag på gång hos lokala kunder. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.  
 
"På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag." – Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea  
 
Din roll i laget  
I rollen som konsult inom identitetshantering kommer du att ingå i vår framgångsrika identitetsgruppering, som arbetar med utveckling och implementation av lösningar för offentliga verksamheter och större företag. Du kommer att bli involverad i hela kedjan från införsäljning, analys, design, utveckling, implementation till support och förvaltning. I dina arbetsuppgifter ingår både utveckling av integrationer och regelverk samt implementation av Ateas befintliga standardkonfigurationer. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.  
 
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.  
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  
 
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:  
Du trivs med att arbeta under frihet samtidigt som du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver vidare processer. Du känner ett stort engagemang för ditt arbete och söker aktivt utmaningar samt utvecklingsmöjligheter. Du klarar av att hantera flera uppdrag och projekt parallellt genom din goda struktur och prioriteringsförmåga. Du har arbetat inom it-branschen i minst tre år och har erfarenhet av identitetshantering och Windows servermiljöer. Dessutom besitter du kunskaper inom AD och Powershell. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  
 
För att lyckas i tjänsten som konsult inom identitetshantering bör du ha följande kompetens:  
• Minst tre års erfarenhet av it-branschen  
• Arbetat med identitetshantering  
• God kunskap inom Microsoft Windows Servermiljö, AD och Powershell.
 
Vill du bli en del av landslaget?  
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Aronsson, Konsultchef, via Peter.Aronsson@atea.se alternativt telefonnummer 054 – 19 61 00. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.  
 
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.  
 
Varmt välkommen med din ansökan!  
 
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Ansök nu