Karlstad: Systemförvaltare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemförvaltare i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-20 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Vår samarbetspartner kör godstrafik och persontrafik, samt utför underhåll och reparation av lok, motorvagnar och godsvagnar. Vi söker dig som vill få möjligheten att vara med och driva en spännande digitaliseringsresa.

Idag använder verksamheten sig av affärssystemet Pyramid. Företaget står inför en migrering till en uppdaterad version av Pyramid, vilken du kommer att ansvara för att sjösätta. Inför denna sjösättning ansvarar du för utbildning av 40 st användarna i den nya versionen.

Du samarbetar tätt tillsammans med verkstadschefen kring på vilket sätt organisationen kan nyttja systemets funktioner på bästa sätt. Du kommer att vara vara länken mellan system och användare, det innebär att du kommer skapa processer, flödesanalyser, rapportframtagning och presentera data för att det dagliga arbetet kan analyseras och förbättras av ansvariga inom sitt område. Du ser därmed till att systemet hela tiden utvecklas så att det stöder verksamheten i företaget.

Din kompetens
Vi letar efter efter dig som har erfarenhet av att förvalta system samt och tidigare drivit liknande förändringsarbete. Som person är du driven, analytisk och arbetar strukturerat. Vi letar efter dig som har ett genuint intresse för teknik och digitalisering och vill göra den här förändringsresan tillsammans med vår kund.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Kristinehamn

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet. Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Systemansvarig

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Systemansvarig.

Systemspecialist till Folktandvården Värmland

Läs mer Nov 14
Om verksamheten
Folktandvården Värmland är en framåtsträvande organisation med kvalitet och kompetens i fokus.

Vi är cirka 550 medarbetare som tillsammans har en lång och bred erfarenhet av tandvård och att jobba för att förbättra möjligheterna till en friskare tand- och munhälsa. I din nya roll hos oss kommer du att arbeta inom folktandvårdens verksamhetsstöd som finns på Lagergrens gata 7C i Karlstad. Vi är cirka 25 kollegor som stöttar och utvecklar verksamheten inom områdena HR, ekonomi, kommunikation, Caritasupport, frisktandvård, lokal- och utrustning samt hälsoodontologiska frågor.

Arbetsbeskrivning
Du blir en del av ett team där vi möjliggör flexibilitet och hjälper varandra. Du vistas på en arbetsplats med många expertfunktioner som alla jobbar för samma mål.

Som systemspecialist har du en betydande roll för verksamheten. Du kommer ingå i ett team på fyra personer som består av tre systemspecialister och en förvaltningsledare. Arbetet består av verksamhetssupport inom folktandvårdens IT-system. Support sker via regionens system för IT-ärenden eller via telefon.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- Support till verksamhetens medarbetare
- Patientsupport
- Utveckling av journalsystem tillsammans med leverantör
- Test av nya systemversioner
- Interna utbildningsinsatser av journalsystem
- Upprätthålla och skapa nya rutiner/instruktioner

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant tandvårdsutbildning. Som person är du systematisk, noggrann och engagerad. Vi ser att du har har god datorvana och gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, har lätt att kommunicera med andra samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl till enskilda personer som inför större grupper. Du ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Om du har du erfarenhet av Carita journalsystem ses det som meriterande. 

Om Region Värmland
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8600 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling, kollektivtrafik samt kultur och bildning.

Folktandvården Värmland är en del av Region Värmland. Vi driver allmäntandvårdskliniker i alla värmländska kommuner – från Sysslebäck i norr till Säffle i sydväst. Dessutom finns specialistkliniker i Karlstad och Arvika som behandlar patienter på remiss. Vårt uppdrag är att stödja en god tandhälsoutveckling hos hela Värmlands befolkning samt en tandvård av hög kvalitet till alla patienter.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

SCADA engineers to Nexer Mälardalen

Läs mer Sep 6
Nexer Mälardalen is growing and would like to take you on our journey!

We are an entrepreneurial unit within the Nexer Group (pre. SIGMA IT) that is focusing on the development towards a greener future, where we have a mission to lead change (not follow) and ensure that our customers are at the forefront of change. We are a strategic partner for our customers and work with strategy, technology, and communication. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact on our society. Bring your passion, bring your execution, and be part of an international team and our fast growing unit at Nexer.  

 

WHO ARE YOU?

As a future colleague, we believe that you like challenges and to keep up to date with new technologies. You see the value of sharing your knowledge and learning from others. Furthermore, you have a customer-oriented attitude and an ability to quickly absorb new information and transform it into creative solutions!

 

We further believe that you have: 

?? A university degree within a relevant technical area, preferably Computer Science

?? Strong verbal and written communication skills in English or Swedish

?? Experience with communication protocols (IEC 61850, DNP3, IEC-101/104)

?? Experience with databases and high-availability solutions

?? Experience with scripting languages and automation technologies

?? Previous experience from critical infrastructure is also a major plus

?? You live in Sweden or Europe, and want to relocate to Sweden.

?? Experience in networking/switching and routers. 

 

Responsibilities:


• Your main responsibility will be Station Control and Monitoring (SCM) scope of the projects which includes computer networking, HMI, SCADA, database management.
• You will be an important pilar of global projects throughout all phases of our extensive projects. The different phases are tendering, conceptual design, detailed design, testing, installation, and commissioning
• Building complete infrastructure of networks and systems to support our clients operations.
• Complete assignments on multiple projects of moderate size or portions of major projects, cost-effectively and in accordance with contract specifications, quality standards, and safety requirements. 

 

ABOUT OUR BUSINESS UNIT

Mälardalen

We are focusing on leading change within power, industry and energy, regardeles of the challenges that the client is facing right now. As a consultant in our team, you will get great opportunities to be involved and influence everyday life and future for yourself and all Swedish citizens. In our fantastic team, our consultants are always getting the development and challenges they need. Through Nexer Academy and our challenging project, your developement will never stand still - that is a guarantee we give you!

ABOUT NEXER

Nexer was created from Sigma IT with the ambition to become the tech company of the future. We have around 3000 consultants and are present in sixteen countries and in more than 20 locations in Sweden. We work closely with a number of market-leading companies in the retail, fintech and insurance industry, to name a few. We are leading the change and constantly striving to find new technical solutions. If there's a smarter way to do something, we'll find it. We challenge ourselves every day to think outside the box and help our customers to always stay one step ahead. Services in digitalization, IT and R&D provide increased customer value and growth for organizations both in the Swedish and global markets.

What makes us unique is that we have been awarded with the "Career company of 2023" meaning that we have great developemtn prossibilities. We have also been named Microsoft Country Partner of the Year in Sweden and Brazil – twice. Our great social work involvement in Star for Life, Mitt Liv, Pink Programming and Kodcentrum also gives you as an employee the opportunity to make a real difference.

APPLICATION

You are warmly welcome to submit your application below. Unfortunately, we are not able to receive applications by e-mail, but if you have questions about the position or Nexer, please contact Ronny Axelsson at Ronny.Axelsson@nexergroup.com. We receive applications on an ongoing basis, so don't wait to apply!

The position is a full-time, permanent position starting immediately or by agreement.

Ansök nu

E-commerce specialist till Lesjöfors

Läs mer Jun 29
Om tjänsten
Till en början kommer fokus ligga på implementation av ett PIM-system, du kommer självständigt driva projektet framåt där en stor del av arbetet innebär att agera spindel i nätet samt kravställare internt som externt. PIM systemet är en del i koncernens nya plattform för eCommerce där du också kommer att delta i utvecklingsprojektet. När projektet övergår till normal drift kommer fokus ligga på integrationer mot ERP-systemet, on-boarding av nyförvärvade företag samt till viss del andra uppgifter inom ERP gruppen.

Implementeringsprojektet genomgår olika faser och arbetsuppgifter kommer att förändras och anpassas till den fas projektet ligger i. Tjänsten är en bra matchning för dig som tycker om nya utmaningar.

IT-avdelningen på Lesjöfors är inne i en expansionsfas och kommer fortsätta sin tillväxt. Avdelningen är idag delad i 3 segment, infrastruktur, ERP och utveckling/BI. Denna roll tillhör ERP som idag består av 5 personer.

Om dig
Som person är du driven, strukturerad och självständig. Vi tror även att du tycker det är roligt att få vara med och bygga upp något från grunden, där du själv får vara med och designa den bästa lösningen.

Krav för tjänsten är:

- Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet

- Erfarenhet av e-commerce plattformar och/eller ERP-system.

- Eftergymnasial utbildning

- Flytande svenska & engelska

- B-körkort

Meriterande är:

- Verksamhetsutveckling

- Projektledning

- Kunskap/förståelse för integrationer mellan IT-system

- Erfarenhet av att arbeta med Inriver (PIM-system)

- Erfarenhet av att arbeta med M3 (ERP-system)

Om oss
Lesjöforskoncernen erbjuder det bredaste utbudet av fjädrar och banddetaljer till kunder inom olika branscher över hela världen. Med en unik kompetens inom högteknologiska, kundanpassade lösningar och en flexibel tillverkningskapacitet är Lesjöfors den främsta partnern för alla fjäderbehov. Vårt uppdrag är att vara en pålitlig partner inom områden där vi kan bidra med vår kompetens, kunskap och kostnadseffektiva produktion av fjädrar och bandkomponenter.

Vi är stolta över vårt svenska arv och vår historia som startade redan 1675. Fjädertillverkningen startade 1852. Idag ägs koncernen av Beijer Alma, ett börsnoterat bolag på Stockholmsbörsen. Vår koncern består av närmare 40 tillverknings- och försäljningsbolag i flera länder. Som en långsiktig och engagerad fjäderinnovatör fortsätter koncernen att växa med god lönsamhet, både organiskt och genom förvärv.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47, linus.westling@testhuset.com eller Johanna Westberg på 072 310 29 72, johanna.westberg@testhuset.com.

Urval sker löpande så ansök redan idag! Sista ansökningsdag är 16 juli.

Ansök nu

Systemoperatör sökes till Allen Myrin AB!

Läs mer Mar 25
Vill du vara en del av ett företag som jobbar med intelligenta larm och kommunikationslösningar för vården? Är du en person som brinner för att arbeta med frihet under ansvar och som gärna vill ta egna initiativ? Du kanske är den vi söker! Nu söker vi för vår kunds räkning dig som vill jobba som systemoperatör i Karlstad. Vi jobbar med löpande urval - så passa på och sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi på Academic Work en systemoperatör till Allen Myrin AB! De är en av marknadens ledande leverantörer av vårdkommunikation och kallelsesystem för vårdsektorn. Företaget grundades 1969 och ägs idag av Indutrade AB. De är en helhetsleverantör inom kommunikation, integration och effektivisering för vården med helhetskoncept och innovativ teknik inom både hårdvara, mjukvara och tjänster.

DMD®-plattformen består i dagsläget av två primära sub-produkter, Hospital DMD® samt LillyConnect®. Hospital DMD® är en plattform som likt ett hotell TV-system agerar middleware mellan sjukhusets alla skärmar och diverse signaler. LillyConnect® är en plattform för vård i hemmet där man på samma vis kontrollerar enheter men i personers hemmiljö via en SetTopBox eller så kallad mediaspelare.

Som Systemoperatör kommer du att överse och ha tät dialog med vårat utvecklingsteam samt våra kunders IT-avdelning, handha systeminstallationer, bearbeta fram systemförbättringar, sköta felsökning i klientmiljöer samt dokumentera systemändringar. En stor del av jobbet är även testning av nya versioner. Du kommer jobba nära både våra säljare och installatörer då vi är ett litet team som jobbar nära på daglig basis.

Du erbjuds


* En gedigen introduktion för att få bästa möjliga start på ditt uppdrag.
* Att bli del av ett positivt och kompetent team som värdesätter ett gott samarbete
* Stora möjligheter att utvecklas och växa i en roll på ett företag som är en ledande aktör inom vårdkommunikation och kallesystem


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:


* Utföra systeminstallationer och bearbeta systemförbättringar
* Sköta felsökningar i klientmiljöer
* Genomföra testning av nya system
* Löpande samarbeten med de interna säljarna och installatörerna


VI SÖKER DIG SOM
För att lyckas i rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga förmågor och att du ska ha viljan att utveckla och utmana dig själv.

Vi söker dig som har:


* Dokumenterad arbetsliverfarenhet inom Linux
* Flytande tal och skrift i både svenska och engelska


Det är meriterande ifall du har arbetsliverfarenhet med sysops inom Linux, vilket innebär installation av 3rd-part-program på Linux, kunna installera och sätta upp databas och kunna felsöka inom Linux och nätverk.

Vidare är det meriterande om du har:


* Arbetat med -databas
* Erfarenhet av virtuella miljöer, så som VM-ware
* Kunskaper inom nginx, pm2, node.js


Vi söker dig som är


* Kvalitetsmedveten
* Kommunikativ
* Självgående
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Sepember
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
++www.hospitaldmd.se++

Ansök nu

Erfaren SAP-konsult inom verksamhetskritiska system

Läs mer Sep 12
Om kunden
Vill du jobba med Värmlands största företag och i ett av världens mest lönsamma stålbolag? Har du det som krävs för att arbeta i en internationell miljö med erfarna kollegor och krävande kunder?

Vår samarbetspartner står inför den spännande utmaningen att vidareutveckla sina kunders verksamhetskritiska system och är idag i behov av att förstärka befintliga SAP-team med ytterligare en SAP-konsult.

Om tjänsten
Som SAP-konsult hos vår samarbetspartner kommer du främst att arbeta i team, i nära kontakt med beställare och slutanvändare av systemet. Det är här viktigt att ha god förståelse för användarnas behov och att kunna se problem samt lösningar ur olika synvinklar. Som en del av SAP-teamen kommer du att utveckla och säkerställa lösningar samt verktyg för att förbättra kundens verksamheter.

Din kompetens
Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av affärssystemet SAP, antingen som affärsystemkonsult eller som utvecklare.

Du trivs i konsultrollen och du är självgående samt drivande. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal som skrift. Arbetet innebär en del resor till våra kunder vilket inte är ett hinder för dig.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Flexibel/remote

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om Procruitment
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet. Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Procruitment AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Procruitment AB .

Innesäljare

Account manager
Läs mer Maj 6
Om kunden Northcom är en ledande totalleverantör och systemintegratör av lösningar för kritisk kommunikation. De skapar ett bättre och säkrare samhälle genom att erbjuda kunder inom bland annat polis, räddningstjänst, försvar, transport, industri och sjukvårds lösningar för kritisk kommunikation som alltid fungerar. Northcom är ett norskt familjeägt bolag grundat 1967, med 110 anställda i Norden varav 60 jobbar i Sverige.
Om tjänsten Du kommer att tillhöra gruppen Customer Support, vilken ansvarar för hela orderhanteringskedjan med tillhörande administration samt agerar first line-support mot kunder och återförsäljare gällande Northcoms produkter och lösningar. I rollen ingår inslag av Service Managerarbete där du ansvarar för löpande kunduppföljning. Innesäljaren säkerställer även kundnöjdhet efter implementerad lösning samt kartlägger kommande behov. I rollen ingår även att besvara inkommande ärenden från kund där du själv avhjälper eller eskalerar vidare ärenden internt eller till extern partner. Tjänsten ställer stora krav på tvärfunktionellt arbete då du har kontakt med de flesta avdelningar inom företaget. Då du kommer att arbeta i en bred och dynamisk verksamhet är det viktigt att du har förmåga att se helheten.
Din kompetens Vi söker dig som är social, framåt men har en inkännande förmåga. Det är av vikt att du är lyhörd, empatisk och uppskattar att bygga upp och förvalta långvariga kundrelationer. Du är en god kommunikatör och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vidare besitter du följande:
Erfarenhet av kundkontakt inom försäljning/service
Erfarenhet av administrativt arbete i affärs- och CRM-system
Tekniskt intresse
Körkort

Övrigt
Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad
Vid eventuell anställning kommer den sökande att behöva beställa och lämna över ett utdrag ur belastningsregistret.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här.

Ansök nu

Praktikplats på Procruitments marknadsavdelning

Marknadskommunikatör
Läs mer Maj 3
Student inom marknadsföring? Se hit!Är du kreativ, driven och redo att dyka in i rollen som praktikant på en marknadsavdelning? Procruitment erbjuder just nu två praktikplatser för hösten 2024 på vår marknadsavdelning där du får chansen att inte bara lära dig, utan också att arbeta med hands on-projekt!En varierande praktikSom praktikant på vår marknadsavdelning kommer du att arbeta med aktuella och relevanta projekt. Du kommer att få möjligheten att prova på olika delar inom marknadsföring, allt från contentskapande tilldigital kampanjhantering inom sociala medier och vara med ochutveckla våra varumärkesstrategier. Vi tror på att ge dig som praktikant stort utrymme att påverka och forma praktiken efter dina intressen och styrkor.
Vad vi erbjuder:
Stor möjlighet att påverka din vardag: Hos oss kan du vara med och bestämma över dina arbetsuppgifter och projekt.
Varierade erfarenheter: Du kommer att få testa på en bred palett av marknadsföringsdiscipliner, vilket ger en omfattande erfarenhet som är värdefull i din framtida karriär.
Arbeta med skarpa projekt: Alla uppgifter du får är avsedda att bidra direkt till företagets mål och strategier.
Modernt kontor och härliga kollegor: Nyrenoverade lokaler i centrala Karlstad, härliga kollegor och ofta lång-fika klockan tre. Vi kan lova mycket skratt och ett härligt gäng att spendera dagarna med!

Vi tror att du:
Studerar marknadsföring, medie- ochkommunikation eller inom ett annat relevant område.
Har ett brinnande intresse för marknadsföringsarbete och önskar att lära dig genom praktisk erfarenhet.
Gillar att ta egna initiativ och kommer med idéer.

Ansök idag!Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.Skicka in din ansökan med ett CV och ett personligt brev som beskriver varför du är intresserad. Skicka din ansökan till Marketing Manager, Evelina Menchini genom att klicka på "skicka ansökan" eller mailaevelina@procruitment.seVi ser fram emot att höra från dig!Sista ansökningsdag: 5/6-2024
Om ProcruitmentProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda tillÅrets Rekryteringsföretag (20-49 anställda)ochÅrets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelsernahär.

Ansök nu

Praktikplats på Procruitments marknadsavdelning

Marknadskommunikatör
Läs mer Maj 3
Student inom marknadsföring? Se hit!Är du kreativ, driven och redo att dyka in i rollen som praktikant på en marknadsavdelning? Procruitment erbjuder just nu två praktikplatser för hösten 2024 på vår marknadsavdelning där du får chansen att inte bara lära dig, utan också att arbeta med hands on-projekt!En varierande praktikSom praktikant på vår marknadsavdelning kommer du att arbeta med aktuella och relevanta projekt. Du kommer att få möjligheten att prova på olika delar inom marknadsföring, allt från contentskapande tilldigital kampanjhantering inom sociala medier och vara med ochutveckla våra varumärkesstrategier. Vi tror på att ge dig som praktikant stort utrymme att påverka och forma praktiken efter dina intressen och styrkor.
Vad vi erbjuder:
Stor möjlighet att påverka din vardag: Hos oss kan du vara med och bestämma över dina arbetsuppgifter och projekt.
Varierade erfarenheter: Du kommer att få testa på en bred palett av marknadsföringsdiscipliner, vilket ger en omfattande erfarenhet som är värdefull i din framtida karriär.
Arbeta med skarpa projekt: Alla uppgifter du får är avsedda att bidra direkt till företagets mål och strategier.
Modernt kontor och härliga kollegor: Nyrenoverade lokaler i centrala Karlstad, härliga kollegor och ofta lång-fika klockan tre. Vi kan lova mycket skratt och ett härligt gäng att spendera dagarna med!

Vi tror att du:
Studerar marknadsföring, kommunikation eller inom ett annat relevant område.
Har ett brinnande intresse för marknadsföringsarbete och önskar att lära dig genom praktisk erfarenhet.
Gillar att ta egna initiativ och kommer med idéer.

Ansök idag!Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.Skicka in din ansökan med ett CV och ett personligt brev som beskriver varför du är intresserad. Skicka din ansökan till Marketing Manager, Evelina Menchini genom att klicka på "skicka ansökan" eller mailaevelina@procruitment.seVi ser fram emot att höra från dig!Sista ansökningsdag: 5/6-2024
Om ProcruitmentProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda tillÅrets Rekryteringsföretag (20-49 anställda)ochÅrets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelsernahär.

Ansök nu

Innesäljare

Innesäljare
Läs mer Apr 19
Om kunden Northcom är en ledande totalleverantör och systemintegratör av lösningar för kritisk kommunikation. De skapar ett bättre och säkrare samhälle genom att erbjuda kunder inom bland annat polis, räddningstjänst, försvar, transport, industri och sjukvårds lösningar för kritisk kommunikation som alltid fungerar. Northcom är ett norskt familjeägt bolag grundat 1967, med 110 anställda i Norden varav 60 jobbar i Sverige.
Om tjänsten Du kommer att tillhöra gruppen Customer Support, vilken ansvarar för hela orderhanteringskedjan med tillhörande administration samt agerar first line-support mot kunder och återförsäljare gällande Northcoms produkter och lösningar. I rollen ingår inslag av Service Managerarbete där du ansvarar för löpande kunduppföljning. Innesäljaren säkerställer även kundnöjdhet efter implementerad lösning samt kartlägger kommande behov. I rollen ingår även att besvara inkommande ärenden från kund där du själv avhjälper eller eskalerar vidare ärenden internt eller till extern partner. Tjänsten ställer stora krav på tvärfunktionellt arbete då du har kontakt med de flesta avdelningar inom företaget. Då du kommer att arbeta i en bred och dynamisk verksamhet är det viktigt att du har förmåga att se helheten.
Din kompetens Vi söker dig som är social, framåt men har en inkännande förmåga. Det är av vikt att du är lyhörd, empatisk och uppskattar att bygga upp och förvalta långvariga kundrelationer. Du är en god kommunikatör och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vidare besitter du följande:
Erfarenhet av kundkontakt inom försäljning/service
Erfarenhet av administrativt arbete i affärs- och CRM-system
Tekniskt intresse
Körkort

Övrigt
Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad
Vid eventuell anställning kommer den sökande att behöva beställa och lämna över ett utdrag ur belastningsregistret.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här.

Ansök nu

Dokumentatör

Nätplanerare
Läs mer Apr 3
Om tjänstenFör vår kunds räkning söker vi nu en dokumentatör inom elnät.I rollen som dokumentatör kommer du att planera ochövervaka förändringar i elnätet där du ser till att nätinformationen är av god kvalitet.Du dokumenterar ärenden som inkommer från kund samt hanterar det kontinuerliga dokumentationsarbete som uppstår i samband med ny-och ombyggnation av elnätet.Du uppdaterar och lägger in dessa förändringar i relevanta program.Exempel på program du kommer att arbeta i är: NETBASE,MAXIMO,CARADOC ochAutoCad Raster.Din kompetensVi tror att du som söker har minst ett års erfarenhet avatt dokumentera elnät i ett NIS-program. Du är noggrann och detaljstyrd ochtrivs med att jobba med analytiska arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra ett litet team där ni stöttar och hjälper varandra vilket också ställer krav på din samarbetsförmåga.
ÖvrigtLön: Fast månadslönOmfattning:Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort:Karlstad
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda tillÅrets Rekryteringsföretag (20-49 anställda)ochÅrets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelsernahär.

Ansök nu

Integrationsarkitekt

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Mar 15
Vi söker nu en integrationsarkitekt som vill vara med på en spännande tillväxtresa. Vår kund arbetar med att utveckla pålitliga tjänster som inte bara förenklar människors vardag och arbetsliv, utan också bidrar till samhällets framsteg och välbefinnande. Deras kultur genomsyras av tillit, flexibilitet samt gemenskap. Här har du en trygg arbetsplats som precis gjort sitt starkaste år hittills!

Om tjänsten
Som integrationsarkitekt kommer du att ha en central roll i vår kunds integrationsaffär. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att utveckla och driva integrationserbjudandet samt ta fram lösningsförslag och utföra uppdrag åt både nya och befintliga kunder. Du kommer även att vara med och formulera visioner med tydliga mål för både kort och långsiktig framgång samt vara drivande i att målen uppnås. Du får möjlighet att coacha och utveckla dina kollegors Azure-kompetens samt kunskap inom integrationsteknik för att ytterligare stärka integrationserbjudandet.

Din kompetens
Vi ser att du har flera års erfarenhet av integrationslösningar inom Azure, en djup teknisk förståelse och är redo för nästa steg i din karriär där du har möjlighet att växa ytterligare. Som person tror vi att du är framåttänkande, har en stark kommunikationsförmåga, trivs med att arbeta nära både kund och kollegor samt engagerat tar för dig de uppgifter och utmaningar du ställs inför.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Karlstad

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu