Karlstad: Koordinator till ledningsgruppen, AMO

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koordinator till ledningsgruppen, AMO i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-08 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Asset Management and Operation (AMO) ansvarar för att utveckla och förvalta Ellevios elnät så att vårt elnät möter de krav som energiomställningen kräver i form av ökad kapacitet och flexibilitet. AMO ansvarar även för att våra anläggningar underhålls på ett effektivt sätt samt för dygnet-runt övervakning och felavhjälpning. Vi har de senaste året haft en stadig tillväxt av nya kollegor för att bl.a. möta våra kunders behov på anslutning av ny förnyelsebar kraft, anslutning laddinfrastruktur samt att möjliggöra en omställning av våra industrikunder till elektrifierade processer.   

Om rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO

Vi letar efter en kollega som tycker det är roligt att arbeta i en bred, administrativ och koordinerande roll. Du ansvarar bland annat för administration av funktionsledningsdokument, beslutsmöten, granskning, avtal i avtalshanteringssystem och på Sharepoint. Du kommer ha många kontaktytor och ett nära samarbete med ledningsgruppen på AMO och andra nyckelpersoner i bolaget. Du rapporterar till vår AMO chef Jörgen Hasselström men du kommer att arbeta med flera andra av ledningsgruppens medlemmar. Du gillar att utveckla processer och arbeta med kreativa metoder men är också bra på att dokumentera, arbeta resultatinriktat och klarar av att ha många bollar i luften samtidigt. 

”Rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO ger dig möjligheten att verka i en framtidsbransch med högt tempo. Vi ökar just nu tempot i våra nätinvesteringar och intresset från både industri- och kraftproducenter att ansluta sig till vårt elnät har aldrig varit större. Du kommer få möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter Ledningsgruppen på AMO innehåller förutom funktionschef totalt 8 enhetschefer med varierande ansvarsområden.”

- Jörgen Hasselström, Head of Asset Management & Operation

Vem är du ?
För att du ska passa och trivas i rollen är du en prestigelös, lösningsorienterad och strukturerad person. Du trivs i en samordnade roll med många kontaktytor, du har lätt för att samarbeta, är engagerad i ditt arbete och är inte rädd för att utvecklas med mer ansvar löpande. Du har fallenhet för att skapa få saker gjorda och är orädd att ta dig an nya saker. Vidare är du kommunikativ och trivs i en roll där du får vara självgående och ta egna initiativ. Vi värderar erfarenhet och kunnande men vi tror att rätt person och inställning är viktigare.

Vi söker dig som:


• Antingen är relativt nyutexaminerad ingenjör som på sikt vill röra sig vidare till andra utmaningar inom bolaget eller dig som har erfarenhet av koordinering och administration av ledningsuppgifter.
• Du är en stjärna i Officepaketet.
• Vidare är du flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska då det sker kommunikation på båda språken både muntligt och skriftligt.


Ellevio som arbetsgivare
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. 

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess


Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 29 Maj.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jörgen Hasselström på jorgen.hasselstrom@ellevio.se eller på tel. 073-202 69 47 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14.

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs registerkontroll och säkerhetsintervju innan anställning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Chefssekreterare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Chefssekreterare.

Koordinator, RZ ZamPart AB

Läs mer Maj 7
Är du en positiv person som älskar att ge service och det lilla extra? Nu har du chansen till ett roligt och inspirerande arbete med härliga kollegor här hos oss på RZ ZamPart!

Om tjänsten
Som koordinator på RZ ZamPart i Karlstad erbjuds du en mycket bred och varierad roll. Här får du ansvar för administrativ support samt bistå VD och ledning i det dagliga arbetet. Du ansvarar även för vår reception, passagesystem och växel och är på så vis företagets ansikte utåt gentemot våra kunder, leverantörer och övriga intressenter. Du rapporterar direkt till VD.

I din roll som koordinator kommer du exempelvis även att ansvara för:

- Mötessamordning och koordinering av besök och företagsevenemang (intern/externt)
- Protokoll och mötesdokumentation
- Sammanställning av veckorapporter med nyckeltalsuppföljning
- Uppdatering av information via bl.a. digitala skärmar (Smartsign), Monitor, PPT-presentationer
- Hantering och övervakning av avtal
- Underhålls- och fastighetsorder
- Resebokning
- Support till HR, med ex. onboarding och arbetskläder
- Inköp av ex. kontorsutrustning och förnödenheter (kanban)

Övriga arbetsuppgifter är att stödja övriga avdelningar i det dagliga arbetet med olika sammanställningar, inköp, dokumenthantering, korrekturläsning, framtagning av informations- och annonsmaterial samt eventplanering.

Tjänsten som koordinator på RZ ZamPart är en tillsvidareanställning med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasienivå. Vidare har du troligtvis erfarenhet av ett koordinerande och administrativt arbete eller möjligtvis från servicebranschen. Har du erfarenhet från industrin är det meriterande. Självklart är du en mycket van användare av Office-paketet. För att klara av rollen här hos oss ska du också ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Är du social och lockas av att ha en roll som är mycket bred och varierad? Har du en naturlig fallenhet för samarbete och är en fena på att ge service? Är det vanligt för dig att etablera trovärdighet och förtroende? Då har vi jobbet för dig!

Är du dessutom en person som har en positiv inställning till att komma till jobbet för att underlätta vardagen för andra? Varmt välkommen till oss!

Viktigt för tjänsten är:
-Att du har eget driv och kan initiera och driva olika aktiviteter
-Att du har hög serviceförmåga
-Att du är van användare av Office-paketet
-Att du talar och skriver på både svenska och engelska flytande
-Att du har B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om RZ ZamPart
RZ ZamPart har kompetens inom skärande bearbetning, djupdragning, kallflytpressning och delmontage, vilket ger kunderna den bästa metoden för en kostnadseffektiv och kvalitetssäker tillverkning. Företaget, känt för sin höga kvalitet och leveranssäkerhet, levererar som kontraktstillverkare till världsledande företag inom bland annat fordons- och försvarsindustri samt övrig verkstadsindustri.

RZ Gruppen är en koncern med mekaniska verkstäder för kvalificerad bearbetning. Vi har 16 specialiserade verkstäder i Sverige och omsätter ca 1000 MSEK årligen. RZ ZamPart är största företaget i gruppen och har bedrivit verksamhet i Karlstad sedan 1994. Vi har certifiering inom både kvalitets- och miljöledning, ISO9001/IATF16949/ISO14001, och är dessutom sedan 2022 validerade av Ecovadis inom området hållbarhet och nådde nivå Guld för 2023. Läs gärna mer på www.rzg.se "

Här hos oss är det viktigt med trivsel, därför satsar vi på att vi skall må bra och värnar om positiv teamkänsla bland våra anställda.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver vem du är, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2024-05-24. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, 054-771 85 44

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Koordinator till ledningsgruppen

Läs mer Aug 30
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Asset Management and Operation (AMO) ansvarar för att utveckla och förvalta Ellevios elnät så att vårt elnät möter de krav som energiomställningen kräver i form av ökad kapacitet och flexibilitet. AMO ansvarar även för att våra anläggningar underhålls på ett effektivt sätt samt för dygnet-runt övervakning och felavhjälpning. Vi har de senaste året haft en stadig tillväxt av nya kollegor för att bl.a. möta våra kunders behov på anslutning av ny förnyelsebar kraft, anslutning laddinfrastruktur samt att möjliggöra en omställning av våra industrikunder till elektrifierade processer.   

Om rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO

Vi letar efter en kollega som tycker det är roligt att arbeta i en bred, administrativ och koordinerande roll. Du ansvarar bland annat för administration av funktionsledningsdokument, beslutsmöten, granskning, avtal i avtalshanteringssystem och på Sharepoint. Du kommer ha många kontaktytor och ett nära samarbete med ledningsgruppen på AMO och andra nyckelpersoner i bolaget. Du rapporterar till vår AMO chef Jörgen Hasselström men du kommer att arbeta med flera andra av ledningsgruppens medlemmar. Du gillar att utveckla processer och arbeta med kreativa metoder men är också bra på att dokumentera, arbeta resultatinriktat och klarar av att ha många bollar i luften samtidigt. 

”Rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO ger dig möjligheten att verka i en framtidsbransch med högt tempo. Vi ökar just nu tempot i våra nätinvesteringar och intresset från både industri- och kraftproducenter att ansluta sig till vårt elnät har aldrig varit större. Du kommer få möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter Ledningsgruppen på AMO innehåller förutom funktionschef totalt 8 enhetschefer med varierande ansvarsområden.”

- Jörgen Hasselström, Head of Asset Management & Operation

Vem är du ?
För att du ska passa och trivas i rollen är du en prestigelös, lösningsorienterad och strukturerad person. Du trivs i en samordnade roll med många kontaktytor, du har lätt för att samarbeta, är engagerad i ditt arbete och är inte rädd för att utvecklas med mer ansvar löpande. Du har fallenhet för att skapa få saker gjorda och är orädd att ta dig an nya saker. Vidare är du kommunikativ och trivs i en roll där du får vara självgående och ta egna initiativ. Vi värderar erfarenhet och kunnande men vi tror att rätt person och inställning är viktigare.

Vi söker dig som:


• Har erfarenhet av en liknande roll som VD-assistent, executive assistant, koordinator till ledningsgrupp, chefskoordinator eller annat som vi bedömer likvärdigt.
• Du är en stjärna i Officepaketet.
• Vidare är du flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska då det sker kommunikation på båda språken både muntligt och skriftligt.


Ellevio som arbetsgivare
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. 

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess


Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 19/9.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jörgen Hasselström på jorgen.hasselstrom@ellevio.se eller på tel. 073-202 69 47 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14.

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs registerkontroll och säkerhetsintervju innan anställning.

Ansök nu

Koordinator för kommundirektörerna i Värmland

Läs mer Aug 28
Beskrivning
Vill du vara med och skapa bättre förutsättningar för kommunsamverkan? Kommundirektörerna i länet ser gemensamma intressen i de kommunala frågorna och vill därför samordna sig mer.

Det handlar främst om frågor som rör det kommunala välfärdsuppdraget och hur kommunerna i allt högre grad kan nyttja varandras kompetenser. Nu söks en person som kan stödja kommundirektörerna och få saker att hända. Koordinatorn kommer att tillhöra kommunledningskontoret i Karlstads kommun men arbetar på uppdrag åt kommundirektörerna.

Arbetsuppgifter
Rollen innebär att samordna, driva och skapa goda förutsättningar för gemensamma samarbetsytor. Koordinatorn ska, i samarbete med berörda verksamheter och etablerade nätverk i kommunerna, samverka och koordinera i gemensamma frågor utifrån kommundirektörernas uppdrag. Kommundirektörerna träffas regelbundet och har ett ambulerande värdskap vid mötena. I tjänsten ingår att sammankalla till möten, ta fram underlag och föra anteckningar. Det kan även förekomma utredningsuppdrag.  I rollen ingår att särskilt stödja den kommundirektör som innehar värdskapet.

Kvalifikationer
Du som är intresserad av uppdraget är en fena på att koordinera och strukturera. Vi ser att du har minst 3–5 års arbetslivserfarenhet från offentlig sektor och har förståelse för politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med högre chefer och nära förtroendevalda. Du har en hög integritet och har förmågan att röra dig mellan det strategiska och det operativa i det dagliga arbetet. 

Du är en nätverksbyggare och duktig på att etablera relationer och kontakter. För att lyckas i rollen ska du ha ett eget driv samtidigt som du har förmåga att samarbeta med olika kompetenser för att lösa uppgifter. Då omständigheter kan förändras snabbt är det viktigt att du kan prioritera och anpassa dig till nya krav och uppdrag. Vikten av att både vara lyhörd och taktisk kommer vara en viktig egenskap för rollen. Du har god ordning och planerar ditt arbete väl utifrån givna förutsättningar.

Du har akademisk utbildning, t ex med inriktning samhällsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt goda kunskaper inom MS Office-paketet och Sharepoint/Teams.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Rekryteringen sker i samarbete med en referensgrupp bestående av kommundirektörerna i länet. Körkort krävs för den här tjänsten.

Erfarenhet krävs.

Ansök nu

Marketing and Administrative Coordinator

Läs mer Aug 7
Vill du bli en i del av vårt framgångsrika säljteam?
Vi söker nu en säljadministratör med inriktning mot marknadsföring till vår säljavdelning i Karlstad. Vi ansvarar för all försäljning av service på den skandinaviska marknaden.
Tjänsten är ett vikariat till och med den 31 januari 2025.
Jobbet har två huvuduppgifter: Du kommer dels att förstärka vårt marknadsteam i arbetet med att flytta vår marknadsföring ett steg framåt på webben, i artiklar, web casts, events, seminarier mm. Din andra uppgift är att stödja säljarna i deras dagliga arbete med rese-och besöksplanering, arrangera seminarier och hantera fakturor samt administrera avdelningen. I ditt dagliga arbete kommunicerar du internt och externt på både svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbete. Du som söker ska ha minst gymnasial kompetens. Utbildning i marknadsföring och kunskaper i Adobes programpaket, Sharepoint samt Episerver är meriterande. Dina personliga egenskaper är av stor vikt. Du är en driven och målmedveten person som ser lösningar och möjligheter. Du har lätt att samarbeta samt är självgående och serviceinriktad. Du är duktig på att kommunicera i tal och skrift och du har förmågan att hantera flera olika uppgifter samtidigt. Goda kunskaper i engelska är ett krav men vi ser gärna att du även behärskar andra språk.
Vi erbjuder ett stimulerande arbete med möjlighet till utveckling i ett branschledande företag med goda framtidsutsikter. Vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt, senast den 26 augusti. Urval sker löpande så vänta inte.
Har du frågor om tjänsten så kontaktar du Per Holm, VP Scandinavia Sales +46 705 17 1388
Har du frågor runt rekryteringsprocessen så kontaktar du Elize Nilsson, +46 76 108 9769

Ansök nu

Chefssekreterare till Barn-och ungdomspsykiatrin, Karlstad

Läs mer Jun 12
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8600 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling, kollektivtrafik samt kultur och bildning.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver vårdcentraler över hela länet och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten 
Barn- och ungdomspsykiatrin är regionens specialistresurs för barn och ungdomar med medelsvår till svår psykisk ohälsa.

Tillsammans med andra aktörer inom regionen har vi uppdraget att erbjuda en jämlik, behovsstyrd och kostnadseffektiv vård för barn och unga och deras familjer. Samverkan är en stor och viktig del av vårt arbete.

Barn- och ungdomspsykiatri utgörs av cirka 190 medarbetare med olika yrkesprofessioner. En omorganisation är gjord under 2022 där tvärprofessionella team skapats för att ta ett gemensamt ansvar för de patienter som tillhör teamet. Tillgänglighet, effektiva och kvalitetssäkra patientflöden, god och nära vård, begriplighet och en god arbetsmiljö är ledstjärnor i vårt arbete. Vi har också öppnat en helt ny slutenvårdsavdelning för barn och unga med svår psykiatrisk problematik och vi gör en särskild satsning på barn och unga med svåra ätstörningar.

Verksamheten befinner sig i en dynamisk utveckling när gäller behandling, tillgänglighet och samverkan med angränsande verksamheter. Vi söker dig som vill vara med i detta viktiga arbete.

Arbetsbeskrivning
Vill du delta i vårt förändringsarbete och utveckla oss framåt? Trivs du i en bred roll med många kontaktytor? Då kan det vara dig vi söker!

Chefssekreteraren erbjuds ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef. Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner stöd i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp, som består av verksamhetschef, enhetschefer i samverkan med stödfunktioner. Som administratör är du insatt i våra interna och externa flöden och ser förändringar som leder till smartare arbetssätt och processer. Du kommer även i detta uppdrag vara ansvarig för samordning av vårdadministratörerna inom verksamheten.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att koordinera och planera ledningsmöten och ansvara för struktur och administration, handlägga frågor eller beslut från ledningsgruppen för att säkerställa att processen hanteras vidare, samordna och förbereda underlag och presentationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en vårdadministrativ utbildning eller annan motsvarande utbildning som vi bedömer är relevant för uppdraget. Förutom adekvat utbildning bör du ha mycket god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen och det är önskvärt om du har erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem.

Du är en initiativrik och noggrann person som självständigt kan planera och genomföra uppdrag. Att arbeta lösningsfokuserat, strukturerat med förmåga att prioritera och planera ditt arbete är en självklarhet för dig. När du väl har påbörjat något ser du till att arbetet blir slutfört och du tycker det är viktigt att ligga steget före och arbeta proaktivt. Du har även mycket god förmåga att samarbeta och arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan med olika intressenter.

Välkommen med din ansökan, vi kommer att hålla intervjuer löpande.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Ellevio AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Ellevio AB .

Projektör till Ellevio Energy Solutions

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Apr 3
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Vi vill vara drivande i elektrifieringen av Sveriges företag – och startade därför Ellevio Energy Solutions. Nu söker vi dig som vill designa och utveckla innovativa energilösningar åt våra kunder och på sätt hjälpa dem i omställningen. Hos oss blir du del av ett litet, men entreprenöriellt, målinriktat och visionärt team som vill utveckla och driva vår nya verksamhet med målsättningen att bli ett av Sveriges ledande företag inom energitjänster – och bidra till en elektrifierad fossilfri framtid!

Om rollen som Projektör

Ellevio Energy Solutions (EES) utvecklar och framtidssäkrar elanläggningar, batterilösningar och laddlösningar. Som Projektör på EES kommer du att ansvara för att skapa kundanpassade lösningar inom våra tre tjänsteområden – ofta också en kombination av dem. Du kommer även att arbeta med att genomföra bedömningar av existerande kundanläggningar.

Detta innebär att du kommer att arbeta från ax till limpa i förprojekteringen med bland annat att:


• Genomföra detaljerad teknisk kvalificering av kundbehov och -förutsättningar.
• Genomföra tekniska bedömningar/besiktningar av kundanläggningar.
• Analysera förutsättningar i lokal- och regionnät, driva dialog med nätbolag samt analysera tillståndskrav.
• Driva teknisk förstudie.
• Design av kundlösning(ar) samt vid behov ta fram jämförelser mellan olika alternativ.
• Driva kunddialoger på detaljerad teknisk nivå.
• Göra kostnadsberäkningar/kalkyler och tillhandahålla underlag till business case.
• Utföra tekniska ritningar. Såsom exempelvis tekniska beskrivningar, bygghandlingar och arbets och -miljöplaner.

Du kommer att arbeta nära tekniska säljare, projektledare och anläggningsägare och rapportera till Head of EES.

”Ellevio Energy Solutions erbjuder energilösningar till företag – allt från att bygga framtidssäkrade elanläggningar åt större industrier till att elektrifiera transporter – och investerar dessutom i nya lösningar för att utveckla energisystemet. Som Projektör får du jobba nära kunderna och skräddarsy lösningar åt dem. Vi är ett litet, men målinriktat och snabbrörligt team. Om du är kund- och lösningsorienterad och dessutom uthållig – då kommer du trivas hos oss.”

Maria Ramstedt Presits, Head of Energy Solutions

Om dig

För att du ska trivas och utvecklas hos är du nyfiken på nya tekniker och beredd att prova nya lösningar på ett strukturerat sätt. Du omvärldsbevakar och trendspanar och utmanar dig hela tiden att hitta mer innovativa och effektiva lösningar på de frågeställningar som du ställs inför. För att du ska passa och trivas i den här rollen söker vi dig som är analytisk och ser logik och samband i komplex information. Vi ser också gärna att du är kreativ, tycker om att hitta nya lösningar och har ett personligt driv. För oss är det viktigt att hitta rätt person och därför kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

I rollen som Projektör söker vi dig som har minst tre års erfarenhet inom kraftförsörjningsprojekt och har arbetat med projektering av stationer med mellanspänningsställverk och kontrollutrustning eller liknande. Du har arbetat i stora projekt med komplexa distribuerade system (gärna modulbaserade), och är van vid att ta fram tekniska ritningar och förfrågningsunderlag, samt kalkylunderlag.

Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Ellevio som arbetsgivare

Vi utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Vi är stolta över vårt arbete och arbetar alla tillsammans för att Sverige inte bara ska lysa och fungera – utan för att det ska göra det på ett hållbart sätt.

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel. Vi är glada för att en stor del av våra anställda utvecklas internt.

Ta reda på mer!


• Läs mer om hur det är att jobba hos oss
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 2023-05-31.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Maria Ramstedt Presits på maria.ramstedt@ellevio.se eller på tel. 073-302 93 57 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14.

Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag då vi hanterar alla rekryteringar internt. Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning.

Ansök nu

Chef Operativ drift

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Maj 13
Ellevio AB äger driver och utvecklar region- och lokalnät i sju län; Halland, Värmland, Örebro, Västra Götaland, Dalarna, Gävleborg och Stockholm. Vi har därmed ansvar för att föra över el till kunder i dessa områden. För att kunderna ska ha el dygnet runt, året om krävs säkra och väl rustade nät som också möter framtidens nya förutsättningar på elmarknaden.

Om rollen som Chef till Operativ drift

Driften är hjärtat i vår verksamhet och det som dygnet runt förutsätter att elen kan strömma in till våra 950 000 kunders hem varje dag. Som Chef till Operativ drift kommer du leda, följa, kvalitetssäkra och utveckla den operativa driftledningen av Ellevios nät. Till din hjälp har du ett starkt team bestående av ett 15-tal engagerade och kunniga medarbetare, i huvudsak driftledare. Du coachar och leder dina medarbetare mot de gemensamma målen och följer kontinuerligt upp insatser och åtgärder. Du kommer planera och fördela arbetet inom gruppen. Du kommer ha ett strategiskt ansvar och ingå i ledningsgruppen för Network Operations. Vid större händelser i nätet kommer du också vara en del i Ellevios storstörningsorganisation. 

Den här rollen är för dig som vill vara med på resan av Sveriges stora energiomställning. Du ges i denna roll möjlighet att leda ett team som utgör en viktig del i kedjan av vårt stora arbete framåt – att forma framtidens hållbara energisamhälle.

Om dig

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper vid denna rekrytering. Till rollen som Driftchef söker vi dig som är trygg i dig själv och i rollen som ledare. Vi ser därför att du har några års erfarenhet av en tidigare chefsroll. Du har ett tydligt, inspirerande och modernt ledarskap och en god förmåga att planera och följa upp ditt eget och dina medarbetares arbete. 

Vidare ser vi att du har arbetat på företag som verkar inom teknik, infrastruktur, industri eller liknande områden och att du har ett tekniskt intresse. Kanske har du erfarenhet av elnätsverksamhet eller en teknisk- eller ingenjörsutbildning i grunden, men det är inte ett krav. För denna roll krävs att du behärskar svenska i både tal och skrift.

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022, 2023 och 2024. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 29 Maj. Vi avser dock att tillsätta tjänsten så snart vi hittar en bra match. 

Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef Christian Skoglund på christian.skoglund@ellevio.se eller på tel. 0709 16 43 74. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Ellevios rekryterare Alva Ejdsell på Alva.Ejdsell@ellevio.se.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller. Eftersom den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. 

Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Samhällsplanerare

Samhällsplanerare
Läs mer Apr 15
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Om rollen som Samhällsplanerare

Som Samhällsplanerare är ditt huvudsakliga ansvarsområdet att bevaka Ellevios intressen i samhällsbyggnadsprocesser. Du är med och utvecklar den interna verksamheten och processerna inom samhällsplanering. Du kommer att bidra med din kunskap och erfarenhet om samhällsbyggnad för att öka kunskapen och förståelsen internt.

I rollen kommer du ansvara för ärenden som kommer in från olika aktörer inom samhällsbyggnadssektorn, i ansvaret ingår att vara en samordnande länk och en viktig nyckelperson inom området. Det är en självständig roll som kräver att du skapar ett stort kontaktnät såväl internt med kollegor i organisationen som externt med kunder, kommuner och myndigheter.

"Som Samhällsplanerare är du specialist inom ditt område. Rollen erbjuder en spännande kombination av social interaktion, organisatoriska uppgifter och strategiskt arbete. Det ger dig möjlighet att inte bara arbeta med, utan också att påverka utvecklingen av framtidens infrastruktur."

- Johanna Bergsman, Chef Mark, tillstånd och samhällsbyggnad

Vem är du? 

För att trivas och komma till din rätt i rollen som Samhällsplanerare hos oss behöver du ha ett strukturerat arbetssätt då du kommer ha flera parallella uppgifter och frågeställningar att samordna och besvara. Du behöver vara initiativtagande, intresserad och uppdaterad om vad som händer inom ditt område. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och är bra på att driva och initiera interna och externa kontakter eftersom du i rollen har stora kontaktytor, såväl internt som externt. Vidare behöver du ha en god förmåga att kommunicera, bygga relationer och kunna förmedla information tydligt och enkelt.

Vi söker dig som:

- Har universitetsutbildning inom samhällsplanering, lantmäteri eller liknande. Du kan även införskaffat dig motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
- Har några års erfarenhet inom samhällsbyggnadssektorn, gärna på en kommun eller myndighet.
- Har gedigen kunskap om plan- och bygglagen (PBL) och samhällsbyggnadsfrågor.

Då mycket kommunikation sker på svenska behöver du vara flytande i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. 

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess


Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 6/5.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Johanna Bergsman på johanna.bergsman@ellevio.se eller på tel. 072-986 97 30 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Säkerhetsskyddssamordnare

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Mar 26
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Verksamheten som bedrivs hos oss på Ellevio är samhällsviktig och en förutsättning för den svenska samhällsutvecklingen. Om Ellevio låter intressant för dig och du brinner för att arbeta med säkerhetsskydd så kan rollen som Säkerhetsskyddssamordnare vara något för dig!

Om rollen som Säkerhetsskyddssamordnare

I och med att vi renodlar vår elnätsverksamhet kommer vi att behöva bygga upp en ny säkerhetsskyddsorganisation. Ett starkt säkerhetsskydd är viktigare än någonsin och vi på Ellevio har ambitionen att aktivt fortsätta vårt arbete inom området för att ligga i framkant.

I rollen arbetar du operativt med samordning av Ellevios säkerhetsskyddsfrågor. Du arbetar med dagliga administrativa uppgifter men även med att utvärdera olika analyser av risk- och sårbarhetsmoment som kan komma att inträffa eller har inträffat. Du kommer även genomföra utbildningar inom säkerhetsskyddsområdet samt utveckla processer, rutiner och instruktioner.

Rollen består bland annat av att:


• Arbeta med utveckling av processer, rutiner och administration
• Stödja i säkerhetsskyddsfrågor inom Ellevio
• Genomföra kontroller av efterlevnad inom säkerhetsskydd
• Utbilda inom säkerhetsskyddsområdet
• Genomföra personsäkerhetskontroller och säkerhetsprövningsintervjuer
• Upprätta säkerhetsskyddsavtal (SUA)
• Genomföra särskilda säkerhetsskyddsbedömningar (SSB)

Vem är du?

För att trivas i rollen har du ett bra ordningssinne och är duktig på att strukturera ditt arbete. Du trivs med att arbeta i snabbrörliga organisationer och vi ser gärna att du har erfarenheter från privata sektorn. En viktig del i rollen är att värdera kraven både utifrån lagkravsuppfyllnad samt ett affärsmässigt perspektiv där din kreativitet och pragmatiska förhållningssätt kommer att vara värdefullt.

Du har en förståelse för hur rutiner och processer bör planeras samt organiseras för att nå ett bra resultat. Då rollen innefattar flertalet olika samarbeten är det viktigt att du har en god social förmåga och känner dig trygg i att ta initiativ både med välkända och nya personer. Du trivs med att arbeta såväl operativt som strategiskt.

För rollen som Säkerhetsskyddssamordnare har du:


• Akademisk examen relevant för tjänsten, exempelvis inom juridik eller samhällsvetenskap eller annan utbildning inom säkerhet eller säkerhetsskydd som är relevant för tjänsten, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Några års erfarenhet av att arbeta inom säkerhetsskyddsområdet
• Erfarenhet av att upprätta säkerhetsskyddsavtal (SUA), genomföra personsäkerhetskontroller och säkerhetsprövningsintervjuer
• Genomföra utbildningar
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel. 

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast 17 april.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta säkerhetsskyddschef Thomas Mileborn på thomas.mileborn@ellevio.se eller på tel. 072-381 33 22. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Ellevios rekryterare Gabriella Boumadi på gabriella.boumadi@ellevio.se eller på tel. 070-813 45 86.

Tester ingår som ett steg i rekryteringsprocessen. Vi använder oss av Assessios tester MAP och Matrigma. MAP är ett personlighetstest och Matrigma är ett problemlösningstest som båda bygger på arbetspsykologisk forskning. Testerna används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser.

Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag då vi hanterar alla rekryteringar internt.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Nätplanerare lokalnät Mellansverige

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Mar 25
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Nu söker vi två Nätplanerare inom lokalnät Mellansverige som kan förstärka nätplaneringsgruppen i Karlstad.

Om rollen som Nätplanerare

Som Nätplanerare har du en viktig roll för att vårt elnät ska utvecklas på bästa möjliga sätt. I rollen arbetar du med att planera och designa elnätet för olika områden såsom bostads- och handelsområden, industriområden, solcellsparker, batterilager och laddningsinfrastruktur för elfordon. Du arbetar även med analys och nätplanering för att minimera risken för strömavbrott.

I nära samarbete med områdesansvariga, som ansvarar för våra investeringar, tar du fram nätplaneringar och analyser för elnätet. Du ansvarar för budget, investerings- och lönsamhetskalkyler samt för val av teknisk nätlösning med tillhörande dimensionering och nätberäkning.

Hos oss arbetar du med ett engagerat och positivt team som alla drivs av utmaningar, spännande projekt och där vi kontinuerligt jobbar med verksamhetsutveckling för att förbättra vårt sätt att arbeta.

Dessutom får du arbeta på en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare där vi arbetar utefter ett flexibelt arbetssätt som värnar om en god balans i vardagen.

Vem är du?

För att du skall trivas och utvecklas hos oss tror vi att du gilla att arbeta med olika tekniklösningar samt resultat- och lösningsfokuserad och ser positivt på förändringar.

För att lyckas i rollen har du en naturlig fallenhet för att skapa och bibehålla goda relationer och du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Du är tydlig i din kommunikation och är bekväm i att representera företaget. Vi ser gärna att du har god analytisk förmåga och har ett driv och engagemang för att utveckla och stötta dina kollegor.

För att passa i rollen tror vi att du har en grund som högskoleingenjör med relevant inriktning. Du kan även införskaffat dig motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Utöver din grund ser vi att du arbetat med nätplanering, projektering eller beredning i några år inom lokalnät 0,4 - 24 kV.

Vidare behöver du vara flytande i svenska i både tal och skrift då all kommunikation sker på svenska.

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 15 april.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Robert Granevald på robert.granevald@ellevio.se eller på tel. 070 344 51 80. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Ellevios rekryterare Gabriella Boumadi på gabriella.boumadi@ellevio.se eller på tel. 070 813 45 86.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag då vi hanterar alla rekryteringar internt.

Ansök nu

Driftledningsingenjör

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Mar 8
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Om rollen som Driftledningsingenjör

Vår driftcentral är hjärtat i vår verksamhet och det som dygnet runt förutsätter att elen kan strömma in till våra 950 000 kunders hem varje dag. Som Driftledningsingenjör på Ellevio arbetar du på en av Sveriges största Driftcentraler och du får möjligheten att arbeta i en modern miljö där utveckling står i fokus och samtidigt vara en viktig del i arbetet när det gäller att driftleda delar av Sveriges infrastruktur.

Elkraftsbranschen genomgår nu en oerhört spännande utveckling, där kunderna får en mer aktiv roll och där samverkan med förnyelsebar produktion, lagringslösningar och flexibilitet får en allt större betydelse. Elnäten är mycket viktiga i denna förändring och driftverksamheten är central. Som Driftledningsingenjör kommer du ha en varierad vardag där du kommer samarbeta och lösa utmaningar med interna medarbetare såväl som externa entreprenörer. I rollen kommer du arbeta med planerade arbeten, övervakning, drift och störningsavhjälpning i Ellevios elnät. Du kommer också sitta med i vårt driftstöd som supporterar den operativa verksamheten. I driftstödet hanteras även utveckling av verksamheten samt proaktiv analys för att förebygga strömavbrott och ökad leveranssäkerhet för kund.

”Att få vara delaktig i ett viktigt arbete och driftleda delar av Sveriges elnät är något jag tycker är väldigt roligt och intressant. Att få vara en del i energiomställningen till ett hållbart samhälle lockade mig. Det är häftigt att verka i en modern miljö i en av Sveriges största driftcentraler.”

- Medarbetare i teamet.

 Vem är du?

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. För att lyckas i rollen behöver du tycka om att samarbeta och kommunicera med andra men är samtidigt trygg i att jobba självständigt. Det är viktigt att du kan se lösningar på snabbt uppkomna problem och hantera stress på ett konstruktivt sätt. Du behöver ha en strukturerad arbetsmetodik, känna dig trygg i dig själv och dina kunskaper.

Vi söker dig som:


• Har gymnasial eller eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna mot elkraftsteknik, energi och miljö, elektronik eller relevant arbetslivserfarenhet från liknande verksamhet eller exempelvis som montör.
• Har god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt på svenska.
• Har jobbat med system för övervakning och styrning av processer. Vi tror att denna kompetens underlättar för att förstå verksamheten, men du kan också lära dig och utvecklas inom området i tjänsten.
• Har du kunskaper om elkraftproduktion, transmission, distribution eller energiflöden är det meriterande.

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 29 mars.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Patrik Wahlberg på patrik.wahlberg@ellevio.se eller på tel. 070 280 75 51. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Ellevios rekryterare Gabriella Boumadi på gabriella.boumadi@ellevio.se eller på tel. 070 813 45 86.

Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag då vi hanterar alla rekryteringar internt.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning.

Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu