Karlstad: Säkerhetsskyddssamordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säkerhetsskyddssamordnare i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-26 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Verksamheten som bedrivs hos oss på Ellevio är samhällsviktig och en förutsättning för den svenska samhällsutvecklingen. Om Ellevio låter intressant för dig och du brinner för att arbeta med säkerhetsskydd så kan rollen som Säkerhetsskyddssamordnare vara något för dig!

Om rollen som Säkerhetsskyddssamordnare

I och med att vi renodlar vår elnätsverksamhet kommer vi att behöva bygga upp en ny säkerhetsskyddsorganisation. Ett starkt säkerhetsskydd är viktigare än någonsin och vi på Ellevio har ambitionen att aktivt fortsätta vårt arbete inom området för att ligga i framkant.

I rollen arbetar du operativt med samordning av Ellevios säkerhetsskyddsfrågor. Du arbetar med dagliga administrativa uppgifter men även med att utvärdera olika analyser av risk- och sårbarhetsmoment som kan komma att inträffa eller har inträffat. Du kommer även genomföra utbildningar inom säkerhetsskyddsområdet samt utveckla processer, rutiner och instruktioner.

Rollen består bland annat av att:


• Arbeta med utveckling av processer, rutiner och administration
• Stödja i säkerhetsskyddsfrågor inom Ellevio
• Genomföra kontroller av efterlevnad inom säkerhetsskydd
• Utbilda inom säkerhetsskyddsområdet
• Genomföra personsäkerhetskontroller och säkerhetsprövningsintervjuer
• Upprätta säkerhetsskyddsavtal (SUA)
• Genomföra särskilda säkerhetsskyddsbedömningar (SSB)

Vem är du?

För att trivas i rollen har du ett bra ordningssinne och är duktig på att strukturera ditt arbete. Du trivs med att arbeta i snabbrörliga organisationer och vi ser gärna att du har erfarenheter från privata sektorn. En viktig del i rollen är att värdera kraven både utifrån lagkravsuppfyllnad samt ett affärsmässigt perspektiv där din kreativitet och pragmatiska förhållningssätt kommer att vara värdefullt.

Du har en förståelse för hur rutiner och processer bör planeras samt organiseras för att nå ett bra resultat. Då rollen innefattar flertalet olika samarbeten är det viktigt att du har en god social förmåga och känner dig trygg i att ta initiativ både med välkända och nya personer. Du trivs med att arbeta såväl operativt som strategiskt.

För rollen som Säkerhetsskyddssamordnare har du:


• Akademisk examen relevant för tjänsten, exempelvis inom juridik eller samhällsvetenskap eller annan utbildning inom säkerhet eller säkerhetsskydd som är relevant för tjänsten, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Några års erfarenhet av att arbeta inom säkerhetsskyddsområdet
• Erfarenhet av att upprätta säkerhetsskyddsavtal (SUA), genomföra personsäkerhetskontroller och säkerhetsprövningsintervjuer
• Genomföra utbildningar
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel. 

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast 17 april.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta säkerhetsskyddschef Thomas Mileborn på thomas.mileborn@ellevio.se eller på tel. 072-381 33 22. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Ellevios rekryterare Gabriella Boumadi på gabriella.boumadi@ellevio.se eller på tel. 070-813 45 86.

Tester ingår som ett steg i rekryteringsprocessen. Vi använder oss av Assessios tester MAP och Matrigma. MAP är ett personlighetstest och Matrigma är ett problemlösningstest som båda bygger på arbetspsykologisk forskning. Testerna används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser.

Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag då vi hanterar alla rekryteringar internt.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Säkerhetsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Säkerhetsrådgivare.

Säkerhetshandläggare med inriktning fysisk säkerhet

Läs mer Mar 28
Vill du arbeta med säkerhetsskyddsfrågor?

Arbetar du med säkerhetsskyddsfrågor och vill vara med att utveckla en myndighet som växer?

Enheten för säkerhet ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och ansvarar för myndighetens beredskapsplanering, säkerhet och säkerhetsskydd vilket omfattar informationssäkerhet, IT-säkerhet, fysisk säkerhet, personalsäkerhet och brandskydd.

Vårt viktiga uppdrag inom totalförsvaret kräver ett välanpassat och starkt säkerhetsskydd. Myndigheten arbetar systematiskt och aktivt med säkerhetsskyddsfrågor där enheten för säkerhet leder och kontrollerar arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som säkerhetshandläggare kommer fokus ligga på säkerhetsskyddsplanering inom fysisk säkerhet och administrativt säkerhetsskyddsarbete. Detta innebär att tillsammans med säkerhetshandläggare utföra, följa upp och planera för åtgärder inom den fysiska säkerheten. Du kommer dessutom delta i myndighetens beredskapsarbete, som leds av andra erfarna säkerhetshandläggare, där det ingår att stödja myndighetens enheter och avdelningar. 

I rollen som säkerhetshandläggare kommer du att:

- Planera och genomföra utbildning inom fysisk säkerhet och ev. övriga områden inom säkerhetsskydd för myndighetens avdelningar och enheter
- Stödja, genomföra och följa upp fysisk säkerhet utifrån myndighetens säkerhetsskyddsanalys och riskanalys
- Stödja vid granskning och kontroll av myndighetens säkerhetsskydd utifrån gällande regelverk.
- Utgöra kontaktperson gentemot avdelningar, enheter och bevakningsföretag i frågor om fysisk säkerhet utifrån ditt kompetensområde.
- Stödja i myndighetens beredskapsplanering.

Vi har en kamratlig känsla och en stor lojalitet mot våra medarbetare inom hela myndigheten. Framför oss har vi spännande utmaningar och du kommer vara en viktig del för att utveckla myndighetens säkerhetsarbete. Våra medarbetare har minst 28 dagars semester och upp till 35 dagar beroende av ålder. Det finns möjlighet att träna på arbetstid och en friskvårdspeng.

Arbetsorten är Karlstad. Resor i arbetet förekommer.

Dina kvalifikationer
Anställningen som säkerhetshandläggare kräver att du har:

- Universitets- eller högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara lämplig. Alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig  
- Minst ett års erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete med inriktning fysisk säkerhet
- Formell utbildning inom säkerhetskyddsområdet

Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av:

- Säkerhetsskyddsplanering
- Leda och utföra beredskapsplanering

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och i den här rollen är det viktigt att du är engagerad och självgående i din yrkesroll. Du trivs i samarbete med andra, är serviceinriktad och social. Som säkerhetshandläggare är det viktigt att vara strukturerad, lösningsorienterad och ha ett helhetsperspektiv. Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift.



Om anställningen
Anställningen är tillsvidare men kan komma att inledas med provanställning.

Vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. 

Jämställdhet och mångfald är en tillgång för vår arbetsplats och vi välkomnar därför sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. 

Välkommen med din ansökan senast den 24 april 2025.

 

Om oss

Plikt- och prövningsverket är en expertmyndighet inom totalförsvarsområdet. Myndighetens huvuduppgifter är att mönstra och skriva in totalförsvarspliktiga till grundutbildning med värnplikt samt att bemanna krigsorganisationen. Åt andra myndigheter genomförs prövningar för urval för yrken och utbildningar med särskilda krav som handlar om trygghet och säkerhet i det svenska samhället.


Läs mer på pliktverket.se

Ansök nu

Säkerhetskoordinator med inriktning brottsförebyggande arbete

Läs mer Apr 1
Beskrivning
Räddningstjänsten Karlstadsregionen arbetar för att människor som bor och vistas i Karlstad, Forshaga, Grums, Hammarö, Kil och Munkfors kommuner ska vara trygga och säkra.

Det gör vi genom att förebygga och hantera alltifrån olyckor i vardagen till extraordinära händelser och höjd beredskap. Vår vision är ett tryggt och säkert samhälle. Våra cirka 320 medarbetare står för professionalism, respekt, lärande och mod.  
 
Säkerhetsavdelningen stödjer våra medlemskommuner inom områdena internt skydd, trygghet, brottsförebyggande arbete samt krisberedskap och civilt försvar. Verksamheten styrs av avtal och uppdragen för kommunerna ser olika ut. 



Arbetsuppgifter
Vill du arbeta med ett högaktuellt och snabbt växande område? Säkerhetsavdelningen stöttar våra förbundskommuner i deras brottsförebyggande arbete med lagen om kommuners ansvar för brottsförebyggande arbete som grund för arbetsuppgifterna.   

I din roll som säkerhetskoordinator kommer du att bidra med specialistkompetens och strategiska perspektiv för att säkerställa ett strukturerat kunskapsbaserat arbetssätt, metodutveckling och processarbete enligt lagens krav.  

Du är en av två säkerhetskoordinatorer som ansvarar för sammanställning av kommunernas långsiktiga lägesbilder som innehåller kartläggning av brottslighetens omfattning och konsekvenser, statistik, annan kompletterande information samt analys av orsaker. Du kommer att ta fram förslag på åtgärdsplaner, bidra i genomförande och implementeringsprocesser samt uppföljning och utvärderingsarbete. Du kommer att delta i både lokala, förbundsgemensamma, regionala och nationella sammanhang. Arbetet innebär mycket nätverkande och samverkan med många olika aktörer som polisen, Länsstyrelsen, kommunernas brottsförebyggande samordnare m.fl. 

Du kommer också att bidra till att information om kommunens brottsförebyggande arbete sprids både internt och externt, både genom kommunikationsinsatser men också genom att hålla i kompetenshöjande utbildningar. Arbetet kan även innebära kontakter med media. Du kommer även att stötta kommunerna med att söka externa medel för brottsförebyggande insatser. 

Därutöver kommer du att ingå i ett team med säkerhetskoordinatorer som tillsammans arbetar med säkerhet, trygghet och brottsförebyggande frågor. Du kommer även att delta i säkerhetsavdelningens övriga arbetsuppgifter. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning, ex. inom kriminologi, juridik, sociologi, samhällsanalys, eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig.  

För att du ska trivas och kunna bidra i rollen behöver du ha arbetat upp en erfarenhet av att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor med att planera, driva och följa upp ditt arbete. Vi ser att du har en god analytisk förmåga och är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du har erfarenhet av att genomföra orsaks- och platsanalyser.  

Då tjänsten innebär att driva utvecklings- och förändringsarbete i sex kommuner ser vi det som meriterande om du har erfarenhet från kommunal organisation och gärna arbetat med organisationsutveckling, projekt- eller processledning. Du har en helhetssyn och förstår vikten av samverkan för att nå goda resultat. 

Eftersom arbetet är förenat med många externa kontakter ställs krav på att du är lyhörd, kommunikativ, drivande och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du är trygg och bekväm med att vara i fokus och prata inför folk samt har erfarenhet av att hålla utbildningar och leda möten. Du har erfarenhet av trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kommunal verksamhet.  

Säkerhetsavdelningens arbetsområde är prioriterat och präglas av en hög utvecklingstakt inom trygghet- och brottsförebyggande arbete. Vi söker därför dig som har förmåga att bidra till utveckling.  

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.  

Erfarenhet krävs.  
B-körkort krävs.  

Övrig information
Befattningen är inplacerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att föregå ett beslut om anställning. 

Räddningstjänsten Karlstadsregionen strävar efter att vara en jämställd och inkluderande arbetsplats som är fri från diskriminering. Då vi vill spegla samhället välkomnar vi alla sökande!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till räddningstjänstens växel 054-540 28 80 för vidare hantering.

I samband med nyanställning kan drogtester komma att bli aktuellt.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Fackliga företrädare  
Kristoffer Staaf, Vision 
054-540 28 38 
kristoffer.staaf@karlstad.se  

Magnus Lundqvist, Sveriges Ingenjörer 
054-540 28 19 
magnus.lundqvist@karlstad.se  

Robert Olofsson, Ledarna 
054-540 28 80 
robert.olofsson@karlstad.se

Ansök nu

Informationssäkerhetsspecialist

Läs mer Mar 25
Myndigheten för psykologiskt försvar värnar det öppna och demokratiska samhället och den fria åsiktsbildningen genom att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan och annan vilseledande information som riktas mot Sverige eller svenska intressen. 




Myndigheten leds av en generaldirektör och har cirka 80 anställda.

Huvudkontoret finns i Karlstad, men myndigheten har även kontor i Solna.

Säkerhetsfunktionen arbetar främst med att bygga upp myndighetens robusta och redundanta förmåga inom säkerhetsskydd, krisberedskap och totalförsvar till skydd för myndighetens uppdrag. Nu utökar vi med en Informationssäkerhetsspecialist till Karlstad eller Solna.

Arbetsuppgifter
Som informationssäkerhetsspecialist ingår du i en mindre arbetsgrupp som leds av myndighetens säkerhets- och säkerhetsskyddschef. Du kommer att stödja verksamheten i att hantera interna och externa säkerhetskrav, identifiera och förebygga säkerhetshot samt driva det systematiska informationssäkerhetsarbetet. I arbetet ingår samverkan med både interna och externa parter.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Säkerställa efterlevnad av lagkrav inom informationssäkerhet.
- Leda arbetet med myndighetens ledningssystem för informationssäkerhet.
- Förvalta delprocesser inom informationssäkerhet och IT-säkerhet, vilket bl.a. innebär att analysera, ta fram och vidmakthålla styrande och centrala dokument.
- Stödja vid beredningar, säkerhetsanalyser och ackreditering av tekniska system.
- Delta i och genomföra interna kontroller, riskbedömningar, utvärderingar och hantering av incidenter.
- Planera och genomföra utbildningar.
- Omvärldsbevakning.

Befattningen inkluderar även rollen som myndighetens signalskyddschef och vid behov kan det även bli aktuellt att stödja andra säkerhetsområden.

Kvalifikationer
Detta arbete kräver:

- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga.
- Erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet, riskhantering och efterlevnad av säkerhetsstandarder, exempelvis ISO 27001.
- God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
- Körkort (lägst B).

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet i rollen som signalskyddschef eller biträdande signalskyddschef.
- Erfarenhet av att arbeta inom säkerhetskänslig verksamhet.
- Utbildning och/eller erfarenhet inom IT-säkerhet.
- Erfarenhet av att hålla utbildningar inom informations- och/eller IT-säkerhet.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs i samarbete med andra och har en förmåga att skapa och behålla förtroende. Du tar initiativ och kan självständigt driva ditt arbete i mål. Vidare är du ordningsam, noggrann och säkerhetsmedveten. Hos oss är hög integritet mycket viktigt och du behöver vara van att hantera känslig information på ett ansvarsfullt sätt. Det är viktigt att du har en analytisk och strukturerad förmåga samt tar dig an uppgifter med ett helhetsperspektiv.

Om anställningen
Anställningen är tillsvidare på heltid och inleds med provanställning.

Vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Myndigheten är en del av Sveriges totalförsvar och tjänsten medför därför krigsplacering.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Beredskapssamordnare med inriktning civilt försvar

Läs mer Jan 27
Vill du vara med och forma framtidens krisberedskap och civila försvar i Region Värmland? Säkerhets- och beredskapsavdelningen söker en engagerad och driven beredskapssamordnare som vill leda och utveckla vårt viktiga arbete med civil beredskap.

Här får du chansen att påverka och bidra till en tryggare region genom att samarbeta med både kollegor och externa aktörer. Välkommen med din ansökan!

Din arbetsplats
Krisberedskapsenheten ingår i Säkerhets- och beredskapsavdelningen som finns till för Region Värmlands verksamheter. Vi leder, samordnar, stödjer och utvecklar arbetet inom civil beredskap. Några av våra ansvarsområden är risk- och sårbarhetsanalyser, kontinuitetshantering samt regionens krisledningsorganisation. Vi ansvarar även för regionens funktion tjänsteman i beredskap (TiB). Med 9 medarbetare är vi en liten men dynamisk arbetsplats där du har stor möjlighet att påverka.

Arbetet med krisberedskap och civilt försvar är ett prioriterat område för Region Värmland där det sker en snabb utveckling, något som du som medarbetare får chansen att vara en del av. Våra medarbetares utveckling är viktigt för oss och vi hjälper dig nå dina mål genom kontinuerlig kompetensutveckling.

Dina arbetsuppgifter
I arbetet som beredskapssamordnare inom civilt försvar ska du leda, samordna, utveckla, stödja och följa upp verksamheternas arbete inom området. Detta görs bland annat genom att vara rådgivande i totalförsvarsfrågor och tillsammans med kollegor ansvara för arbetet med regionens civilförsvarsplanering. Vidare är du som beredskapssamordnare föredragande i regionens krisledningar och kan ingå i stabsfunktion. I tjänsten ingår att skapa, planera och genomföra utbildningar och övningar inom området civil beredskap.

Arbetsuppgifterna är varierande och innebär såväl analytiska, utredande uppgifter som praktiskt samordnande av processer och aktiviteter. Som beredskapssamordnare uppnår du mål och resultat till stor del genom att samverka med andra, såväl internt som inom Region Värmlands nätverk av aktörer. Du kommer att arbeta nära avdelningens säkerhets- och beredskapssamordnare och tillsammans med dem driva och utveckla avdelningens övriga verksamhet.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att planera och genomföra kunskapshöjande aktiviteter, utbildningar eller övningar och att du känner dig trygg i att hålla föredrag, workshops och leda möten.

För att lyckas i denna roll behöver du ha en förmåga att kunna växla perspektiv mellan övergripande nivå och praktiskt genomförande. Vi söker dig som har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, har god kommunikativ förmåga, är en lagspelare och har ett starkt säkerhetsmedvetande. Vi värdesätter om du är självständig, initiativtagande, strukturerad, resultatinriktad samt besitter en mycket god förmåga att samverka. Du har god datorvana och känner dig trygg med att använda olika digitala verktyg och programvaror.

Meriterande erfarenheter:

- Arbete inom en beredskapsmyndighet
- Erfarenhet av att arbeta med frågor inom civil beredskap
- Erfarenhet av att leda utvecklingsarbete inom offentlig förvaltning
- Erfarenhet av stab- och ledningsarbete
- Erfarenhet av projektledning

Arbetet kan innefatta resor i tjänsten, innehav av körkort B är därför ett krav. Befattningen är säkerhetsklassad vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Då vi är måna om att finna rätt person för uppdraget lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tillämpar löpande urval så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Säkerhetshandläggare med inriktning informationssäkerhet

Läs mer Dec 12
Vill du arbeta med informationssäkerhetsfrågor?

Arbetar du med informationssäkerhetsfrågor och vill vara med att utveckla en myndighet som växer?

Enheten för säkerhet ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och ansvarar för myndighetens säkerhet och säkerhetsskydd vilket omfattar informationssäkerhet, IT-säkerhet, fysisk säkerhet, personalsäkerhet och brandskydd.

Nu söker vi en säkerhetshandläggare med inriktning informationssäkerhet till Karlstad.

Vårt viktiga uppdrag inom totalförsvaret kräver en välanpassad och stark informationssäkerhet. Myndigheten arbetar systematiskt och aktivt med informationssäkerhetsfrågor där enheten för säkerhet utvecklar, leder och kontrollerar arbetet.

Vi har en kamratlig känsla och en stor lojalitet mot våra medarbetare inom hela myndigheten. Framför oss har vi spännande utmaningar och du kommer vara en viktig del för att utveckla myndighetens säkerhetsarbete. Våra medarbetare har minst 28 dagars semester och upp till 35 dagar beroende av ålder. Det finns möjlighet att träna på arbetstid och en friskvårdspeng.

Arbetsorten är Karlstad. 

Dina arbetsuppgifter
Som säkerhetshandläggare med inriktning informationssäkerhet kommer du tillsammans med andra inom enheten driva det övergripande informationssäkerhetsarbetet och stödja myndighetens avdelningar och enheter inom hela informationssäkerhetsområdet.   

Tillsammans med andra inom enheten kommer du att:                    

- Förvalta och utveckla myndighetens ledningssystem för informationssäkerhet (LIS) samt att medverka till informations- och utbildningsinsatser
- Dokumentera och kravställa informationssäkerheten vid myndigheten och dess leverantörer
- Följa upp, kontrollera och föreslå förbättringar gällande myndighetens arbete med informationshantering utifrån säkerhetskrav
- Stödja vid informationsklassning och riskanalyser

Dina kvalifikationer
Anställningen som säkerhetshandläggare- informationssäkerhet kräver att du har:

- Eftergymnasial utbildning som ger kunskap och förståelse om vad IT och digitalisering innebär ur ett informationssäkerhetsperspektiv
- Erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhetsfrågor i enlighet med relevanta standarder, då främst ISO/IEC 27000-serien
- Kunskap om gällande lagar och regler som är relevanta för styrning och uppföljning av informationssäkerhet i förvaltning som exempelvis offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen och säkerhetsskyddslagen

Det är meriterande om du har:

- Goda kunskaper i operativt incidenthanteringsarbete inom informationssäkerhetsområdet

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad och självgående i din yrkesroll. Du trivs i samarbete med andra, är serviceinriktad och social. Som säkerhetshandläggare är det viktigt att vara strukturerad, lösningsorienterad och ha ett helhetsperspektiv. Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper.

Om anställningen
Anställningen är tillsvidare men kan komma att inledas med provanställning.

Vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Ibland krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Jämställdhet och mångfald är en tillgång för vår arbetsplats och vi välkomnar därför sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi ser fram emot din ansökan.

Sista ansökningsdag är den 15 januari 2025.

 

Om oss

Plikt- och prövningsverket är en expertmyndighet inom totalförsvarsområdet. Myndighetens huvuduppgifter är att mönstra och skriva in totalförsvarspliktiga till grundutbildning med värnplikt samt att bemanna krigsorganisationen. Åt andra myndigheter genomförs prövningar för urval för yrken och utbildningar med särskilda krav som handlar om trygghet och säkerhet i det svenska samhället.


Läs mer på pliktverket.se

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Ellevio AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Ellevio AB .

Nätverksingenjör till Network Management Center

Nätverkstekniker
Läs mer Apr 7
Vi är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du? Hos oss blir du en del av en framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! 

Om rollen som Nätverksingenjör 

Ellevio driver just nu ett stort program för att digitalisera vårt elnät, för att möta de nya utmaningarna som elektrifiering av vårt samhälle ställer på oss, en spännande resa som beräknas nå i mål 2030. En viktig del i detta är uppbyggnaden av ett helt nytt kommunikationsnät till våra elnätsstationer. Vi söker därför flera medarbetare som vill vara med och bygga upp vårt nya Network Management Center (NMC). 

Du kommer att delta i vårt operativa arbete samt utföra åtgärder på distans via vårt Network Management System. I rollen ingår att upptäcka, prioritera, isolera, informera om och åtgärda fel som uppstår i nätverket, ansluten utrustning eller tillhörande tjänster. Du kommer också övervaka och mäta olika aspekter av prestanda och tillgänglighet. I rollen ingår även utbyggnad och vidareutveckling av vårt nätverk och tjänster till olika områden. 

Du kommer att ingå i ett team på ca 10 personer, som idag består av områdesansvariga och NMC personal som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av Ellevios kommunikationsnät, våra tjänster och arbetssätt. I rollen kommer du utveckla verksamheten i nära samarbetet med dina kollegor. Du har varierande arbetsuppgifter och får ett stort ansvar för ditt och ditt teams resultat. Du har ett brett kontaktnät, såväl internt med kollegor inom närliggande avdelningar, som externt med entreprenörer, leverantörer, samarbetspartners och andra intressenter. Arbetet präglas av stort personligt ansvar och roligt på jobbet. 

I takt med att verksamheten utvecklas kan beredskap komma att bli en del av tjänsten framöver. Placeringsort för tjänsten är Karlstad.  

”Vår grupp består av erfarna och engagerade medarbetare som jobbar självständigt men också alltid delar med sig och stöttar sina kollegor på ett väldigt bra sätt. En grupp med ”högt i tak” och ett stort personligt ansvar som har väldigt roligt på jobbet. Vi behöver kollegor som vill hjälpa oss att utvecklas.” 

- Jan Olsson, chef Operational Technology. 

Vill du lära mer om vad Operational Technology gör på Ellevio? Klicka dig in här: Tekniken bakom det smarta elnätet: Lär känna Operational Technology 

Vem är du? 

För att du ska trivas och utvecklas hos oss bör du ha ett strukturerat arbetssätt, trivas med att skapa nya kontakter samt tycka om att samarbeta med andra, då en stor del av din roll innebär att samverka och samarbeta. Vi ser att du är trygg i att ta initiativ i sociala sammanhang och du är tydlig i din kommunikation. 

Formella krav:  


• Du har utbildning inom IT-/datateknik, tele- och datakommunikation, elkraftsystem/automation eller gedigen relevant arbetslivserfarenhet inom området. 


• Goda kunskaper om datakommunikation (Switching, Routing, Ethernet och MPLS) och IP-baserade lösningar. 


• Kunskaper inom drift och övervakning av kommunikationsnät, IT-infrastruktur och/eller system- och applikationsövervakning. 


• Du kan uttrycka dig i tal som skrift på svenska och engelska. 

Meriterande:  


• Kunskaper inom området IT-säkerhet 


• Om du har tidigare kunskaper om IT/OT-lösningar för elnätsbranschen. 


• Om du tidigare har erfarenhet av nätverkslösningar baserade på standarden IEC61850 för automationssystem i elanläggningar. 
• Kunskaper om optofiberteknik och radionät. 


• Intresse för eller kunskap om automation och scripting för nätverk. 

Ellevio som arbetsgivare  

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till Karriärföretag-femte året i rad! 

Ta reda på mer!  


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta! 

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erika Karlsson på erika.karlsson@ellevio.se eller vår rekryterare Pauline Karlsson på pauline.karlsson@ellevio.se. Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 27 maj. 

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller. 

Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs registerkontroll och säkerhetsintervju innan anställning.

Ansök nu

Driftledningsingenjör

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Apr 7
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största energibolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Vi söker nu en engagerad driftledningsingenjör till vår driftcentral.

Om rollen som Driftledningsingenjör

Vår driftcentral är hjärtat i vår verksamhet och det som dygnet runt förutsätter att elen kan strömma in till våra 970 000 kunders hem varje dag. Som Driftledningsingenjör på Ellevio arbetar du på en av Sveriges största Driftcentraler och du får möjligheten att arbeta i en modern miljö där utveckling står i fokus och samtidigt vara en viktig del i arbetet när det gäller att driftleda delar av Sveriges infrastruktur.

Elkraftsbranschen genomgår nu en oerhört spännande utveckling, där kunderna får en mer aktiv roll och där samverkan med förnyelsebar produktion, lagringslösningar och flexibilitet får en allt större betydelse. Elnäten är mycket viktiga i denna förändring och driftverksamheten är central. Som Driftledningsingenjör kommer du ha en varierad vardag där du kommer samarbeta och lösa utmaningar med interna medarbetare såväl som externa entreprenörer. I rollen kommer du arbeta med planerade arbeten, övervakning, drift och störningsavhjälpning i Ellevios elnät. Du kommer också sitta med i vårt driftstöd som supporterar den operativa verksamheten. I driftstödet hanteras även utveckling av verksamheten, kapacitetsutmaningar, proaktiv analys och övervakning av flöden i nätet etc.

I den här tjänsten är skiftgång en möjlighet för den som önskar.

”Det bästa med att jobba i driftcentralen är att jag får känna att jag är med och bidrar till samhället på riktigt. Det pågår väldigt mycket spännande i branschen just nu och det är kul att få vara med och bidra till omställningen mot ett mer hållbart samhälle. Ingen dag i driftcentralen är den andra lik och man har aldrig tråkigt på jobbet.”

- Linnea Gustafsson, Driftledningsingenjör

Vem är du?

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Då rollen innefattar många kontaktytor både externt och internt behöver du trivas med att samarbeta, men är samtidigt trygg i att jobba självständigt. Du bygger förtroende och tvekar inte att ta dig an utmaningar. I din kommunikation sprider du både energi och optimism. Din problemlösningsförmåga är en stor tillgång i vårt dynamiska team där utmaningar kan dyka upp snabbt. Struktur och ett öga för detaljer är viktiga för att du ska trivas i rollen.

Vi söker dig som:


• Har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning (gärna inom elkraftsteknik, energi och miljö, eller elektronik) och några års relevant arbetslivserfarenhet.
• Har arbetat med system för övervakning och styrning av processer. Vi tror att denna kompetens underlättar för att förstå verksamheten, men du kan också lära dig och utvecklas inom området i tjänsten.
• Du kan uttrycka dig flytande i tal som skrift på svenska.

Meriterande:


• Kunskaper om elkraftproduktion, transmission, distribution eller energiflöden 

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi i år blivit utnämnda till Karriärföretag för femte året i rad!

Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel. 

Om du vill ta reda på mer:


• Vem gör vad när Ellevio elektrifierar Sverige?
• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 28 april.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chefe Robert Olsson på robert.h.olsson@ellevio.se eller på tel. 072 500 75 15. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Gabriella Boumadi på gabriella.boumadi@ellevio.se.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Nätplanerare Regionnät

Nätplanerare
Läs mer Feb 27
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största energibolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Vi satsar och söker fler Nätplanerare för regionnät- var med och utveckla nätet för framtidens behov!

Om rollen som Nätplanerare regionnät

I rollen som Nätplanerare för vårt regionnät kommer du kunna påverka utvecklingen av Sveriges elnätsinfrastruktur  och bidra till den pågående energiomställningen , där förnyelsebar produktion, lagringslösningar och flexibilitet får en allt större betydelse.

Som erfaren nätplanerare med fokus på stationer kommer du att ha en nyckelroll i planerandet av såväl nya anläggningar som ombyggnationer och modernisering av befintliga. Du jobbar dagligen aktivt med koordinering, uppföljning, coachning, utveckling samt stöd till kollegor, konsulter och externa intressenter. Detta gäller hela kedjan från projektdirektiv från våra Asset managers till överlämning till vår projektorganisation för genomförande.

Du är drivande i att ständigt förbättra samt hitta bästa möjliga tekniska lösning samt investerings- och lönsamhetskalkyler för att optimera beslutsfattandet. Den största delen av ditt arbete görs framför dator, men att vara ute på fältbesök förekommer också.

Du blir också del av ett engagerat och positivt team, med många års samlad erfarenhet, som alla drivs av samarbete, utmaningar och spännande projekt som berör alla i samhället. Vi arbetar kontinuerligt med verksamhetsutveckling för att förbättra våra arbetssätt och processer.

Vi söker främst medarbetare med placering på vårt huvudkontor i Stockholm eller på vårt regionkontor i Karlstad. För rätt person kan vi dock diskutera placering på något av våra andra kontor eller möjlighet till hemstationering på annan ort.

Hos oss får du en arbetsplats som gör skillnad i samhället, har en välkomnande kultur och som har stora planer för framtiden!

Vem är du?

Vi söker dig som har elkraftkompetens som du vill utveckla, fördjupa och dela med kollegor. En stor del av rollen innebär att samverka och samarbeta så du behöver ha ett strukturerat arbetssätt, gilla att skapa nya kontakter och tycka om att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du är trygg och tydlig i din kommunikation samt är van att prioritera och har förståelse för och förmågan att dra slutsatser av olika input.

För att lyckas i rollen ser vi att du:


• Har en ingenjörsutbildning inom elkraft eller annan passande högskoleutbildning. Alternativt, genom många års arbete med liknande uppgifter, har samlat på dig den erfarenhet vi söker.
• Självständigt kan genomföra nätplaneringar med teknik, ekonomi och kvalité i fokus.
• Har arbetat med elnät, helst regionnät, och har god förståelse för tekniska system som ställverk, transformatorer och kablar på högre spänningsnivåer.
• Har erfarenhet av kartverktyg, projektsystem samt Office-paketet, framför allt Excel.
• Har god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska och är bekväm med att presentera beslutsmaterial, fram för allt i interna sammanhang.
• Vill utveckla din expertis vidare och kanske redan har en passion för något specifikt område inom elkraft.
• Är intresserad och nyfiken på hur digitalisering och AI kan användas för att underlätta och förbättra ditt arbete. 

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi 2025 blivit utnämnda till Karriärföretag för femte året i rad!

Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, och vi utbildar alla anställda i kollektiv intelligens för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.

Om du vill ta reda på mer:


• Vem gör vad när Ellevio elektrifierar Sverige?
• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 13 april.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta nätutvecklingschef i Karlstad Mirja Saarväli via mirja.saarvali@ellevio.se eller rekryterande chef i Stockholm Martin Bensing via martin.bensing@ellevio.se eller 072-381 11 57.

Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta vår rekryterare Gabriella Boumadi via gabriella.boumadi@ellervio.se  eller 070-813 45 86.

Då den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585), en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning.

#LI-DNI

Ansök nu

Junior System Manager - Integration Online

Systemadministratör
Läs mer Mar 20
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Vill du vara en del av en framtidsbransch och bidra till en stabil och effektiv drift av våra digitala tjänster? Vi söker nu en Systemkoordinator till vårt Technical Operations Center (TOC) – en central funktion där du blir en viktig del i att säkerställa att våra system fungerar optimalt.

Om rollen som Junior System Manager

I rollen som Junior System Manager arbetar du med utmanande administration och tekniskt stöd inom systemförvaltning och integration. Du säkerställer att våra system fungerar korrekt genom att hantera inrapporterade incidenter, agera på larm, koordinera processer och supportera både interna och externa intressenter. Rollen erbjuder en långsiktig och stabil möjlighet att fördjupa din expertis inom både integration och systemförvaltning. Du kommer vara en nyckelspelare i teamet, där du och ditt team har det operativa ansvaret för att säkerställa att IT-systemen är tillgängliga, säkra, effektiva och uppdaterade.

Du kommer att:


• Övervaka systemens tillgänglighet och prestanda samt rapportera återkommande problem.
• Hantera och felsöka incidenter, samt eskalera vidare vid behov.
• Stötta system managers och testledare i det dagliga arbetet.
• Kommunicera med leverantörer och följa upp ärenden.
• Ge tekniskt stöd till externa parter och hantera enklare felsökningar i integrationsplattformar såsom BizTalk och IBM MQ.
• Dokumentera och förbättra processer för en effektiv systemförvaltning.

Vem är du?

Du är en person som trivs i en dynamisk miljö och som tycker om teknik, du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är analytisk, lösningsorienterad och gillar att samarbeta med kollegor i olika delar av verksamheten. Med en nyfiken inställning och ett öga för detaljer bidrar du till att säkerställa driften av våra system och tjänster på bästa sätt. Vi blir ofta inblandade i frågor och incidenter där vi inte är orsaken till felet men vi behöver hjälpa till i detektivarbetet att lista ut var i kedjan det är fel. Det är därför viktigt att du trivs med felsökning och kan hjälpa våra intressenter att göra en första bedömning av problem och incidenter.

Vi söker dig som har:


• Grundläggande förståelse för systemintegration och teknisk problemlösning.
• God kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska.
• En strukturerad och noggrann arbetsstil med förmåga att hantera flera uppgifter parallellt.
• Intresse för att fördjupa dina kunskaper inom integration
• Gärna har en utbildning liknande systemutveckling

Meriterande om du har:


• Har erfarenhet av förvaltning och felsökning
• Kunskap om ITIL-ramverket och dess tillämpning.
• Har erfarenhet av MS Azure och MS BizTalk
• Loggning / monitorering i Azure och BizTalk
• Förståelse för hur IT-system stödjer affärsverksamhet och helhetsperspektiv.
• Praktiskt erfarenhet av test eller relevant certifikat (ISTQB, BBST, MoT eller liknande)

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi i år blivit utnämnda till Karriärföretag för femte året i rad!

Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel. 

Om du vill ta reda på mer:


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 11 april.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mia Jedborn på mia.jedborn@ellevio.se. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Gabriella Boumadi på gabriella.boumadi@ellevio.se.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Fullstackutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 5
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Om rollen som Fullstack utvecklare hos Ellevio Integration Online

I denna roll kommer du att vara en del av ett prestigelöst och hjälpsamt team där du får arbeta brett med utveckling och integrationer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:


• Azure-, .NET- och TypeScript-utveckling för att bygga och vidareutveckla våra system och tjänster.
• Arbete med webbutveckling och mikrotjänster.
• Kunskapsdelning, där du bidrar till att höja den tekniska nivån inom gruppen.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som senior fullstackutvecklare ser vi att du är initiativtagande och förändringsbenägen, och att du bidrar till att driva utvecklingen framåt. Du trivs i ett prestigelöst team och värdesätter samarbete, där ni tillsammans utvecklar och stöttar varandra. Du är också strukturerad och planeringsstark, vilket gör att du kan balansera både teknisk utveckling och kunskapsdelning inom teamet.

Vi söker dig som har:


• Högskoleutbildning inom exempelvis data/systemvetenskap
• Gedigen erfarenhet av att arbeta med Azure, C#, .NET, React och Typescript.
• Minst fem års erfarenhet från liknande uppdrag
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande


• js och React Native.
• Erfarenhet av databaser, och Cosmos DB.
• Containers, Docker och Kubernetes.
• Arbete med API Management.
• Infrastructure as Code.

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi i år blivit utnämnda till Karriärföretag för femte året i rad!

Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel. 

Om du vill ta reda på mer:


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 9 april.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Oskar Joelsson på oskar.joelsson@ellevio.se eller på tel. 070 813 18 56. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Gabriella Boumadi på gabriella.boumadi@ellevio.se.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Underhållsingenjör Regionnätsstationer

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Mar 4
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Om rollen som Underhållsingenjör Regionnätsstationer

Som Underhållsingenjör ansvarar du för planering, budgetering och uppföljning av förebyggande underhåll för våra regionnätsstationer inom ett geografiskt område. Du ansvarar även för att analysera och prioritera avhjälpande underhåll samt reinvesteringsbehov i nätet. Du kommer att arbeta i systemet Maximo.

I rollen kommer du tillsammans med dina kollegor att vidareutveckla arbetssätt och struktur för underhållsarbetet och du kommer även arbeta med olika typer av förvaltningsfrågor. Du ingår i ett team på 14 personer inom Nätförvaltning.

Teamet inom Nätförvaltning har till uppdrag att förvalta Ellevios elnät från 0,4 kV till 130 kV från Halland i söder till Hälsingland i norr. Det är ett spännande arbetsområde under utveckling och det pågår flera intressanta initiativ inom området. I rollen som Underhållsingenjör får du vara med och utveckla framtidens elnät, vår verksamhet och vårt arbete mot ett mer prediktivt underhåll.

Resor inom Sverige kan förekomma och stationsort företrädesvis Karlstad men för rätt person kan annan stationering också fungera. 

Vem är du?

För att du ska passa och trivas i rollen som Underhållsingenjör tror vi att du är nyfiken och drivs av nya utmaningar som kräver både helhetssyn och idérikedom. Du trivs med att arbeta systematiskt och strukturerat, har god analytisk förmåga samt är van vid att ta egna initiativ. På Ellevio värdesätter vi din förmåga att arbeta i lag och att skapa goda relationer, internt såväl som externt. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska i såväl tal som skrift

Vi söker dig som:


• Har en ingenjörsutbildning inom elkraft eller annan passande högskoleutbildning. Alternativt, genom många års arbete med liknande uppgifter, har samlat på dig den erfarenhet vi söker.
• Tidigare arbetslivserfarenhet av elkraftsbranschen där du arbetat med underhåll inom regionnät. 
• Du trivs med rollen som mötesledare och kontakt med entreprenörer.
• B-körkort är ett krav.

Vi ser framför oss ett underhåll som i större utsträckning än idag kommer vara datadrivet och vi ser gärna att du vill ta en ledande roll i att driva vår utveckling inom detta område. Det är därför meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med nyckeltal, datasammanställning, arbetsorderhantering, asset management-system och liknande. 

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi i år blivit utnämnda till Karriärföretag för femte året i rad!

Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel. 

Om du vill ta reda på mer:


• Vem gör vad när Ellevio elektrifierar Sverige?
• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 3 april.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Paola Phillippi på paola.phillippi@ellevio.se eller på tel. 070 509 66 72. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Gabriella Boumadi på gabriella.boumadi@ellevio.se.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu