Karlstad: Koordinator för kommundirektörerna i Värmland

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koordinator för kommundirektörerna i Värmland i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-08-28 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Vill du vara med och skapa bättre förutsättningar för kommunsamverkan? Kommundirektörerna i länet ser gemensamma intressen i de kommunala frågorna och vill därför samordna sig mer.

Det handlar främst om frågor som rör det kommunala välfärdsuppdraget och hur kommunerna i allt högre grad kan nyttja varandras kompetenser. Nu söks en person som kan stödja kommundirektörerna och få saker att hända. Koordinatorn kommer att tillhöra kommunledningskontoret i Karlstads kommun men arbetar på uppdrag åt kommundirektörerna.

Arbetsuppgifter
Rollen innebär att samordna, driva och skapa goda förutsättningar för gemensamma samarbetsytor. Koordinatorn ska, i samarbete med berörda verksamheter och etablerade nätverk i kommunerna, samverka och koordinera i gemensamma frågor utifrån kommundirektörernas uppdrag. Kommundirektörerna träffas regelbundet och har ett ambulerande värdskap vid mötena. I tjänsten ingår att sammankalla till möten, ta fram underlag och föra anteckningar. Det kan även förekomma utredningsuppdrag.  I rollen ingår att särskilt stödja den kommundirektör som innehar värdskapet.

Kvalifikationer
Du som är intresserad av uppdraget är en fena på att koordinera och strukturera. Vi ser att du har minst 3–5 års arbetslivserfarenhet från offentlig sektor och har förståelse för politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med högre chefer och nära förtroendevalda. Du har en hög integritet och har förmågan att röra dig mellan det strategiska och det operativa i det dagliga arbetet. 

Du är en nätverksbyggare och duktig på att etablera relationer och kontakter. För att lyckas i rollen ska du ha ett eget driv samtidigt som du har förmåga att samarbeta med olika kompetenser för att lösa uppgifter. Då omständigheter kan förändras snabbt är det viktigt att du kan prioritera och anpassa dig till nya krav och uppdrag. Vikten av att både vara lyhörd och taktisk kommer vara en viktig egenskap för rollen. Du har god ordning och planerar ditt arbete väl utifrån givna förutsättningar.

Du har akademisk utbildning, t ex med inriktning samhällsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt goda kunskaper inom MS Office-paketet och Sharepoint/Teams.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Rekryteringen sker i samarbete med en referensgrupp bestående av kommundirektörerna i länet. Körkort krävs för den här tjänsten.

Erfarenhet krävs.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Chefssekreterare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Chefssekreterare.

Koordinator, RZ ZamPart AB

Läs mer Maj 7
Är du en positiv person som älskar att ge service och det lilla extra? Nu har du chansen till ett roligt och inspirerande arbete med härliga kollegor här hos oss på RZ ZamPart!

Om tjänsten
Som koordinator på RZ ZamPart i Karlstad erbjuds du en mycket bred och varierad roll. Här får du ansvar för administrativ support samt bistå VD och ledning i det dagliga arbetet. Du ansvarar även för vår reception, passagesystem och växel och är på så vis företagets ansikte utåt gentemot våra kunder, leverantörer och övriga intressenter. Du rapporterar direkt till VD.

I din roll som koordinator kommer du exempelvis även att ansvara för:

- Mötessamordning och koordinering av besök och företagsevenemang (intern/externt)
- Protokoll och mötesdokumentation
- Sammanställning av veckorapporter med nyckeltalsuppföljning
- Uppdatering av information via bl.a. digitala skärmar (Smartsign), Monitor, PPT-presentationer
- Hantering och övervakning av avtal
- Underhålls- och fastighetsorder
- Resebokning
- Support till HR, med ex. onboarding och arbetskläder
- Inköp av ex. kontorsutrustning och förnödenheter (kanban)

Övriga arbetsuppgifter är att stödja övriga avdelningar i det dagliga arbetet med olika sammanställningar, inköp, dokumenthantering, korrekturläsning, framtagning av informations- och annonsmaterial samt eventplanering.

Tjänsten som koordinator på RZ ZamPart är en tillsvidareanställning med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasienivå. Vidare har du troligtvis erfarenhet av ett koordinerande och administrativt arbete eller möjligtvis från servicebranschen. Har du erfarenhet från industrin är det meriterande. Självklart är du en mycket van användare av Office-paketet. För att klara av rollen här hos oss ska du också ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Är du social och lockas av att ha en roll som är mycket bred och varierad? Har du en naturlig fallenhet för samarbete och är en fena på att ge service? Är det vanligt för dig att etablera trovärdighet och förtroende? Då har vi jobbet för dig!

Är du dessutom en person som har en positiv inställning till att komma till jobbet för att underlätta vardagen för andra? Varmt välkommen till oss!

Viktigt för tjänsten är:
-Att du har eget driv och kan initiera och driva olika aktiviteter
-Att du har hög serviceförmåga
-Att du är van användare av Office-paketet
-Att du talar och skriver på både svenska och engelska flytande
-Att du har B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om RZ ZamPart
RZ ZamPart har kompetens inom skärande bearbetning, djupdragning, kallflytpressning och delmontage, vilket ger kunderna den bästa metoden för en kostnadseffektiv och kvalitetssäker tillverkning. Företaget, känt för sin höga kvalitet och leveranssäkerhet, levererar som kontraktstillverkare till världsledande företag inom bland annat fordons- och försvarsindustri samt övrig verkstadsindustri.

RZ Gruppen är en koncern med mekaniska verkstäder för kvalificerad bearbetning. Vi har 16 specialiserade verkstäder i Sverige och omsätter ca 1000 MSEK årligen. RZ ZamPart är största företaget i gruppen och har bedrivit verksamhet i Karlstad sedan 1994. Vi har certifiering inom både kvalitets- och miljöledning, ISO9001/IATF16949/ISO14001, och är dessutom sedan 2022 validerade av Ecovadis inom området hållbarhet och nådde nivå Guld för 2023. Läs gärna mer på www.rzg.se "

Här hos oss är det viktigt med trivsel, därför satsar vi på att vi skall må bra och värnar om positiv teamkänsla bland våra anställda.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver vem du är, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2024-05-24. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, 054-771 85 44

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Koordinator till ledningsgruppen

Läs mer Aug 30
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Asset Management and Operation (AMO) ansvarar för att utveckla och förvalta Ellevios elnät så att vårt elnät möter de krav som energiomställningen kräver i form av ökad kapacitet och flexibilitet. AMO ansvarar även för att våra anläggningar underhålls på ett effektivt sätt samt för dygnet-runt övervakning och felavhjälpning. Vi har de senaste året haft en stadig tillväxt av nya kollegor för att bl.a. möta våra kunders behov på anslutning av ny förnyelsebar kraft, anslutning laddinfrastruktur samt att möjliggöra en omställning av våra industrikunder till elektrifierade processer.   

Om rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO

Vi letar efter en kollega som tycker det är roligt att arbeta i en bred, administrativ och koordinerande roll. Du ansvarar bland annat för administration av funktionsledningsdokument, beslutsmöten, granskning, avtal i avtalshanteringssystem och på Sharepoint. Du kommer ha många kontaktytor och ett nära samarbete med ledningsgruppen på AMO och andra nyckelpersoner i bolaget. Du rapporterar till vår AMO chef Jörgen Hasselström men du kommer att arbeta med flera andra av ledningsgruppens medlemmar. Du gillar att utveckla processer och arbeta med kreativa metoder men är också bra på att dokumentera, arbeta resultatinriktat och klarar av att ha många bollar i luften samtidigt. 

”Rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO ger dig möjligheten att verka i en framtidsbransch med högt tempo. Vi ökar just nu tempot i våra nätinvesteringar och intresset från både industri- och kraftproducenter att ansluta sig till vårt elnät har aldrig varit större. Du kommer få möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter Ledningsgruppen på AMO innehåller förutom funktionschef totalt 8 enhetschefer med varierande ansvarsområden.”

- Jörgen Hasselström, Head of Asset Management & Operation

Vem är du ?
För att du ska passa och trivas i rollen är du en prestigelös, lösningsorienterad och strukturerad person. Du trivs i en samordnade roll med många kontaktytor, du har lätt för att samarbeta, är engagerad i ditt arbete och är inte rädd för att utvecklas med mer ansvar löpande. Du har fallenhet för att skapa få saker gjorda och är orädd att ta dig an nya saker. Vidare är du kommunikativ och trivs i en roll där du får vara självgående och ta egna initiativ. Vi värderar erfarenhet och kunnande men vi tror att rätt person och inställning är viktigare.

Vi söker dig som:


• Har erfarenhet av en liknande roll som VD-assistent, executive assistant, koordinator till ledningsgrupp, chefskoordinator eller annat som vi bedömer likvärdigt.
• Du är en stjärna i Officepaketet.
• Vidare är du flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska då det sker kommunikation på båda språken både muntligt och skriftligt.


Ellevio som arbetsgivare
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. 

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess


Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 19/9.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jörgen Hasselström på jorgen.hasselstrom@ellevio.se eller på tel. 073-202 69 47 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14.

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs registerkontroll och säkerhetsintervju innan anställning.

Ansök nu

Marketing and Administrative Coordinator

Läs mer Aug 7
Vill du bli en i del av vårt framgångsrika säljteam?
Vi söker nu en säljadministratör med inriktning mot marknadsföring till vår säljavdelning i Karlstad. Vi ansvarar för all försäljning av service på den skandinaviska marknaden.
Tjänsten är ett vikariat till och med den 31 januari 2025.
Jobbet har två huvuduppgifter: Du kommer dels att förstärka vårt marknadsteam i arbetet med att flytta vår marknadsföring ett steg framåt på webben, i artiklar, web casts, events, seminarier mm. Din andra uppgift är att stödja säljarna i deras dagliga arbete med rese-och besöksplanering, arrangera seminarier och hantera fakturor samt administrera avdelningen. I ditt dagliga arbete kommunicerar du internt och externt på både svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbete. Du som söker ska ha minst gymnasial kompetens. Utbildning i marknadsföring och kunskaper i Adobes programpaket, Sharepoint samt Episerver är meriterande. Dina personliga egenskaper är av stor vikt. Du är en driven och målmedveten person som ser lösningar och möjligheter. Du har lätt att samarbeta samt är självgående och serviceinriktad. Du är duktig på att kommunicera i tal och skrift och du har förmågan att hantera flera olika uppgifter samtidigt. Goda kunskaper i engelska är ett krav men vi ser gärna att du även behärskar andra språk.
Vi erbjuder ett stimulerande arbete med möjlighet till utveckling i ett branschledande företag med goda framtidsutsikter. Vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt, senast den 26 augusti. Urval sker löpande så vänta inte.
Har du frågor om tjänsten så kontaktar du Per Holm, VP Scandinavia Sales +46 705 17 1388
Har du frågor runt rekryteringsprocessen så kontaktar du Elize Nilsson, +46 76 108 9769

Ansök nu

Chefssekreterare till Barn-och ungdomspsykiatrin, Karlstad

Läs mer Jun 12
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8600 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling, kollektivtrafik samt kultur och bildning.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver vårdcentraler över hela länet och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten 
Barn- och ungdomspsykiatrin är regionens specialistresurs för barn och ungdomar med medelsvår till svår psykisk ohälsa.

Tillsammans med andra aktörer inom regionen har vi uppdraget att erbjuda en jämlik, behovsstyrd och kostnadseffektiv vård för barn och unga och deras familjer. Samverkan är en stor och viktig del av vårt arbete.

Barn- och ungdomspsykiatri utgörs av cirka 190 medarbetare med olika yrkesprofessioner. En omorganisation är gjord under 2022 där tvärprofessionella team skapats för att ta ett gemensamt ansvar för de patienter som tillhör teamet. Tillgänglighet, effektiva och kvalitetssäkra patientflöden, god och nära vård, begriplighet och en god arbetsmiljö är ledstjärnor i vårt arbete. Vi har också öppnat en helt ny slutenvårdsavdelning för barn och unga med svår psykiatrisk problematik och vi gör en särskild satsning på barn och unga med svåra ätstörningar.

Verksamheten befinner sig i en dynamisk utveckling när gäller behandling, tillgänglighet och samverkan med angränsande verksamheter. Vi söker dig som vill vara med i detta viktiga arbete.

Arbetsbeskrivning
Vill du delta i vårt förändringsarbete och utveckla oss framåt? Trivs du i en bred roll med många kontaktytor? Då kan det vara dig vi söker!

Chefssekreteraren erbjuds ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef. Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner stöd i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp, som består av verksamhetschef, enhetschefer i samverkan med stödfunktioner. Som administratör är du insatt i våra interna och externa flöden och ser förändringar som leder till smartare arbetssätt och processer. Du kommer även i detta uppdrag vara ansvarig för samordning av vårdadministratörerna inom verksamheten.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att koordinera och planera ledningsmöten och ansvara för struktur och administration, handlägga frågor eller beslut från ledningsgruppen för att säkerställa att processen hanteras vidare, samordna och förbereda underlag och presentationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en vårdadministrativ utbildning eller annan motsvarande utbildning som vi bedömer är relevant för uppdraget. Förutom adekvat utbildning bör du ha mycket god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen och det är önskvärt om du har erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem.

Du är en initiativrik och noggrann person som självständigt kan planera och genomföra uppdrag. Att arbeta lösningsfokuserat, strukturerat med förmåga att prioritera och planera ditt arbete är en självklarhet för dig. När du väl har påbörjat något ser du till att arbetet blir slutfört och du tycker det är viktigt att ligga steget före och arbeta proaktivt. Du har även mycket god förmåga att samarbeta och arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan med olika intressenter.

Välkommen med din ansökan, vi kommer att hålla intervjuer löpande.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

Livsviktigt sommarjobb inom Larm och service!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 7
Vårt erbjudande
Nu finns möjligheten för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb!

Vi erbjuder en marknadsmässig lön enligt kollektivavtal, bra förmåner och möjlighet till arbete hela eller delar av sommaren.

Förutom att du får massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor får du ett meningsfullt och viktigt arbete där du träffar personer med olika behov.

Vad gör man hos oss?
På enheten Larm- och service har vi flera olika spännande arbetsuppgifter. Vårt största uppdrag är att besvara larm inom hela Karlstads kommun. Just larm är en av de välfärdstekniska tjänster och produkter som vi ansvarar för. Vi tar även hand om hemtjänstens omsorgstagare de första dygnen efter hemkomsten från slutenvården och vi utför hälso- och sjukvårdsuppgifter. Ett arbetspass hos oss är inte det andra likt. ????

Arbetstiderna är varierande, dag, kväll och helg. Vi utgår från vår lokal på Kolvgatan 7. 

Vem är du?
Det här är lämpligt för dig som pluggar till sjuksköterska, är utbildad undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du har fyllt 18 år och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
B-körkort är ett krav då vi tar oss till omsorgstagarna med bil.

Intervju sker löpande via Teams eller fysiskt, så vänta inte med din ansökan om du känner att det här är något för dig. Välkommen att söka! 

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sommarjobb eller timvikarie inom vård- och omsorgsförvaltningen!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Maj 13
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna!
Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg.

Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. 

Vårt erbjudande
Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor.
Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. 

Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. 

Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär.

Vårdboenden/ Trygghetsboenden
Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. 

Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. 

Hemtjänst
Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem.
Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika.

Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb.

Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun.

Städ- och serviceenheten

Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem.

Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare.

Funktionsstöd
Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn.

Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag.

Personlig assistans

Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv.

Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du ska ha fyllt 18 år.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla.

Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. I år kommer vi att ha intervjuer både fysiskt på plats och digitalt via Teams. 

Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vårdlärare med samordningsansvar - Komvux Karlstad

Yrkeslärare
Läs mer Maj 16
Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen, söker vårdlärare till Komvux Karlstad
Avdelningen för vuxenutbildning i Karlstad bedriver verksamhet inom svenska för invandrare (SFI), Komvux som anpassad utbildning, teoretiska kurser på grundläggande och gymnasial nivå samt yrkes-, lärlings- och kombinationsutbildningar samt Yrkeshögskolan.

Inom vuxenutbildningen arbetar vi med att utveckla våra elevers kunskaper och kompetens i syfte att stärka deras ställning i arbets- och samhällslivet samt att främja deras personliga utveckling.

Vi söker nu dig som vill vara med och forma morgondagens undersköterskor.Beskrivning  
Tjänsten innefattar planering och genomförande av undervisning samt bedömning av vuxna elever i vårdämnen. I tjänsten ingår också ett samordningsansvar där du kommer att vara ansvarig för att koordinera och utföra olika utbildningsinsatser utifrån elevernas individuella studieplaner samt ha det övergripande ansvaret för att samordna arbetsplatsförlagt lärande. Du kommer att vara arbetslagets representant i vård- och omsorgscollege.

Hos oss får du ett omväxlande arbete där du kommer att arbeta självständigt och i team.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad vårdlärare alternativt har lång erfarenhet inom vård och omsorg. Du har god pedagogisk förmåga och har lätt för att omvandla din praktiska erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete till teoretisk och praktisk undervisning i klassrummet.

Du som söker ska vara strukturerad, lösningsfokuserad och pedagogisk. Ha genuint intresse av att arbeta med människor med olika kulturell bakgrund, kunna individanpassa din undervisning och vara kreativ. Du ska också finna en drivkraft i att få möjlighet, att tillsammans med kollegor forma och utveckla yrkespaketet vård och omsorg.

För att lyckas i rollen ska du vara tydlig och bra på att skapa och upprätthålla goda relationer både med elever, kollegor samt externa samarbetspartners. Du har ett flexibelt arbetssätt med vana att byta fokus snabbt om det krävs. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.

 

Du ska ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.  I arbetet ingår dokumentation, vilket innebär att du måste kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift samt ha god digital kompetens.





Om Karlstads kommun

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sökes: 4 st Jourhem, familjer som vill bli tonårs - eller barnjourhem

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Maj 7
Arbetsuppgifter
Barnjourhemmen ska kunna ta emot två barn 0-12 år för kortare tid och sedan behöver vi också jourhem för ungdomar som ska ta emot ungdomar som är 12-21 år för kortare tid.

Uppdraget innebär att samarbeta med socialtjänst, biologiska föräldrar, skola och andra aktörer som finns runt den unge.

Tillträde: För att bli kontrakterat jourhem genomgår du först en utredning som innefattar hembesök, intervjuer, referenstagande samt kontroll i social-, kronofogdens-, samt polisens register. Efter utredning sker tillträde snarast eller efter överenskommelse. 

Stöd: Som kontrakterat jourhem har du tillgång till erfarna socialsekreterare för kontinuerligt råd och stöd. Resursenheten erbjuder även Socialstyrelsens familjehemsutbildning ”Ett hem att växa i”, extern handledning av psykoterapeut, utbildning av interna arbetsmetoder samt föreläsningar. Karlstads kommun har flera kontrakterade jourhem vilket ger möjlighet till erfarenhetsutbyte samt gemensamma träffar. Social beredskap finns att tillgå under kvällar, nätter och helger.

Ersättning: Ersättning utgår i form av arvode som motsvarar en heltidslön samt en heltäckande omkostnad för de placerade barnen/unga. Arvodet beskattas och är sjukpenning- och pensionsgrundande.  Varmt välkommen att höra av dig med din intresseanmälan!  Vi söker även fler familjehem. Följ oss gärna på Facebook, Karlstad kommun-familjehem. Vi undanber oss kontakter från privata aktörer som förmedlar familjehem.

Kvalifikationer
Du/ni är en trygg och stabil person/familj som har erfarenhet av barn och ungdomar. Har du/ni egna hemmavarande barn bör de vara tonåringar eller äldre. Du/ni har inte andra familjehemsuppdrag och kan erbjuda de placerade egna rum. En vuxen ska vara hemma på heltid. Du bor inom fem mils radie från Karlstad. Körkort och egen bil erfordras.





 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Rektor för Teknikprogrammet vid Sundsta-Älvkullegymnasiet

Rektor
Läs mer Maj 14
Beskrivning
Sundsta-Älvkullegymnasiet är en av Sveriges största och modernaste gymnasieskolor.

Skolan invigdes i augusti 2021. Vid Sundsta-Älvkullegymnasiet ska alla elever lyckas! Skolans vision och värdegrund utgår från värdeorden; Framtid, Skolglädje, Relationer och Kvalitet.  

Skolan leds av en Gymnasiechef och ledningsgruppen består, förutom av Gymnasiechef, av sex rektorer och två enhetschefer.  

På skolan finns Teknikprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet, Humanistiska programmet, Estetiska programmet, Anpassad gymnasieskola och Introduktionsprogrammet. 

Arbetsuppgifter
Som rektor vid Sundsta-Älvkullegymnasiet så ingår du i skolledningen. Det är vi tillsammans som leder skolan framåt. Du förväntas ta ett helhetsansvar för hela skolan samtidigt som du ansvarar specifikt för Teknikprogrammet. Att samarbeta, dela med sig av erfarenheter och lära av varandra är mycket viktigt i vårt lednings- och skolutvecklingsarbete. 

Teknikprogrammet vid Sundsta-Älvkullegymnasiet är ett fantastiskt program. Programmet har fem inriktningar och med Gymnasieingenjörsexamen (TE4) så kan man säga att det både är ett studieförberedande och ett yrkesförberedande program. Samarbetet med Karlstads Teknikcenter där Gymnasieingenjörsutbildningen (TE4) är förlagd är en naturlig del av uppdraget som rektor för Teknikprogrammet. 

Vid Teknikprogrammet studerar idag ca 500 elever vilket betyder att Teknikprogrammet vid Sundsta-Älvkullegymnasiet är ett av Sveriges populäraste program. Att Teknikprogrammet är attraktivt, både för personal och elever, är mycket viktigt. Inte minst ur regionens näringslivs- och kompetensförsörjningsbehov.  

Därför är samverkan med både näringsliv och Karlstads Universitet prioriterade områden. Programmet är ett certifierat Teknikcollege och vi har goda samarbeten med exempelvis Ung företagsamhet och Ljungbergsfonden. Samarbeten som vi självklart vill utveckla ännu mer. 

Närmast i tid ligger implementeringen av den nya ämnesbetygsreformen (Gy25) som vi redan påbörjat. Ett utvecklingsarbete som kommer pågå under de kommande åren. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en trygg, uthållig, pålitlig och engagerande chef och ledare. Du ska ha förmågan att inspirera och entusiasmera andra. Du arbetar tillitsskapande där du förstår vikten av tydlighet och uppföljning.  

Du är väl insatt i skolans kunskaps- och värdegrundsuppdrag och dina beslut förankras i skolans styrdokument och i den vetenskapliga forskningen.  

Du är modig, nyfiken och provar gärna nya saker samtidigt som du gillar ordning och reda. Som rektor för Teknikprogrammet så är det en fördel om du har ett ”entreprenöriellt perspektiv och ett ingenjörsmässigt förhållningssätt”.  

Du är trygg med den moderna skolans digitala teknik och är både en förebild i användandet och drivande i utvecklingen av nya arbetssätt och arbetsmetoder. 

Du förstår också vikten av att aktivt arbeta för att skapa, upprätthålla och utveckla kontakter och samarbeten med företag och universitet. Tillsammans med vår lokala samordnare för Teknikcollege så ansvarar du för samarbetet framåt. 

Vi tror att du är en erfaren rektor och att du har gått den statliga rektorsutbildningen. I grunden har du en akademisk utbildning med en pedagogisk examen. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.? 

Om Karlstads kommun

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Lärare åk 4-6 till Hultsbergsskolan

Grundlärare, 4-6
Läs mer Maj 17
Nytt
Beskrivning
Vi på Hultsbergsskolan söker nu en vikarierande lärare i årskurs 4-6 som vill spela en viktig roll i elevernas utveckling och ha möjlighet att göra skillnad i deras liv.

Hultsbergsskolan är en skola med cirka 500 elever från förskoleklass till årskurs 9. På skolan finns också en anpassad grundskola. Skolan ligger i ett villaområde mitt emellan Henstad och Hultsberg, med närhet till skog och andra grönområden.

Skolans vision är: "En skola att längta till" Vi vill bygga upp en förtroendefull relation med alla. Vi ser varje möte och dialog som en förutsättning för ett aktivt lärande.

På Hultsbergsskolan arbetar vi utifrån ett F–9 perspektiv där även anpassad grundskolan ingår. Tillgänglig lärmiljö står i fokus på skolan, där vi skapar en skol- och undervisningsmiljö med eleverna är i centrum. Vi arbetar för att skapa bästa möjliga förutsättningar för lärande utifrån ett relationellt förhållningssätt.

På vår skola är personalen uppdelade i olika arbetslag.

Arbetsuppgifter
Som lärare i årkurs 4-6 är ditt huvuduppdrag att utveckla elevernas kunskaper och färdigheter utifrån läroplanen och varje elevs individuella behov och förutsättning. Du planerar undervisningen genom att ta fram mål, välja metoder och material samt förbereda lektioner. Tillsammans med eleverna utvärderar du undervisningen för att alltid sträva efter att förbättra undervisningen, elevernas lärande och ditt professionella lärande.



Kvalifikationer
Vi söker dig med lärarlegitimation mot årkurs 4-6 inom ämnena matematik, svenska, engelska naturorientering och samhällsorientering. 
Uppge i ansökan vilka ämnen du är behörig att undervisa i.

Som person ser vi att du är flexibel, lugn, har god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du har ett stort intresse för barn och ungdomars lärande och ser till varje elevs individuella behov och förutsättningar att nå uppsatta mål. Du kan organisera och strukturera ditt arbete utifrån angivna mål. Du har god självinsikt, är trygg i dig själv och i ditt pedagogiska ledarskap. Du har digital kompetens som du använder dagligen som ett naturligt verktyg i lärandet. 

Tjänsten gäller under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu