Karlstad: Marketing and Administrative Coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Marketing and Administrative Coordinator i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-08-07 // Varaktighet: Heltid

Vill du bli en i del av vårt framgångsrika säljteam?
Vi söker nu en säljadministratör med inriktning mot marknadsföring till vår säljavdelning i Karlstad. Vi ansvarar för all försäljning av service på den skandinaviska marknaden.
Tjänsten är ett vikariat till och med den 31 januari 2025.
Jobbet har två huvuduppgifter: Du kommer dels att förstärka vårt marknadsteam i arbetet med att flytta vår marknadsföring ett steg framåt på webben, i artiklar, web casts, events, seminarier mm. Din andra uppgift är att stödja säljarna i deras dagliga arbete med rese-och besöksplanering, arrangera seminarier och hantera fakturor samt administrera avdelningen. I ditt dagliga arbete kommunicerar du internt och externt på både svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbete. Du som söker ska ha minst gymnasial kompetens. Utbildning i marknadsföring och kunskaper i Adobes programpaket, Sharepoint samt Episerver är meriterande. Dina personliga egenskaper är av stor vikt. Du är en driven och målmedveten person som ser lösningar och möjligheter. Du har lätt att samarbeta samt är självgående och serviceinriktad. Du är duktig på att kommunicera i tal och skrift och du har förmågan att hantera flera olika uppgifter samtidigt. Goda kunskaper i engelska är ett krav men vi ser gärna att du även behärskar andra språk.
Vi erbjuder ett stimulerande arbete med möjlighet till utveckling i ett branschledande företag med goda framtidsutsikter. Vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt, senast den 26 augusti. Urval sker löpande så vänta inte.
Har du frågor om tjänsten så kontaktar du Per Holm, VP Scandinavia Sales +46 705 17 1388
Har du frågor runt rekryteringsprocessen så kontaktar du Elize Nilsson, +46 76 108 9769

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Chefssekreterare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Chefssekreterare.

Koordinator till ledningsgruppen

Läs mer Aug 30
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Asset Management and Operation (AMO) ansvarar för att utveckla och förvalta Ellevios elnät så att vårt elnät möter de krav som energiomställningen kräver i form av ökad kapacitet och flexibilitet. AMO ansvarar även för att våra anläggningar underhålls på ett effektivt sätt samt för dygnet-runt övervakning och felavhjälpning. Vi har de senaste året haft en stadig tillväxt av nya kollegor för att bl.a. möta våra kunders behov på anslutning av ny förnyelsebar kraft, anslutning laddinfrastruktur samt att möjliggöra en omställning av våra industrikunder till elektrifierade processer.   

Om rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO

Vi letar efter en kollega som tycker det är roligt att arbeta i en bred, administrativ och koordinerande roll. Du ansvarar bland annat för administration av funktionsledningsdokument, beslutsmöten, granskning, avtal i avtalshanteringssystem och på Sharepoint. Du kommer ha många kontaktytor och ett nära samarbete med ledningsgruppen på AMO och andra nyckelpersoner i bolaget. Du rapporterar till vår AMO chef Jörgen Hasselström men du kommer att arbeta med flera andra av ledningsgruppens medlemmar. Du gillar att utveckla processer och arbeta med kreativa metoder men är också bra på att dokumentera, arbeta resultatinriktat och klarar av att ha många bollar i luften samtidigt. 

”Rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO ger dig möjligheten att verka i en framtidsbransch med högt tempo. Vi ökar just nu tempot i våra nätinvesteringar och intresset från både industri- och kraftproducenter att ansluta sig till vårt elnät har aldrig varit större. Du kommer få möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter Ledningsgruppen på AMO innehåller förutom funktionschef totalt 8 enhetschefer med varierande ansvarsområden.”

- Jörgen Hasselström, Head of Asset Management & Operation

Vem är du ?
För att du ska passa och trivas i rollen är du en prestigelös, lösningsorienterad och strukturerad person. Du trivs i en samordnade roll med många kontaktytor, du har lätt för att samarbeta, är engagerad i ditt arbete och är inte rädd för att utvecklas med mer ansvar löpande. Du har fallenhet för att skapa få saker gjorda och är orädd att ta dig an nya saker. Vidare är du kommunikativ och trivs i en roll där du får vara självgående och ta egna initiativ. Vi värderar erfarenhet och kunnande men vi tror att rätt person och inställning är viktigare.

Vi söker dig som:


• Har erfarenhet av en liknande roll som VD-assistent, executive assistant, koordinator till ledningsgrupp, chefskoordinator eller annat som vi bedömer likvärdigt.
• Du är en stjärna i Officepaketet.
• Vidare är du flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska då det sker kommunikation på båda språken både muntligt och skriftligt.


Ellevio som arbetsgivare
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. 

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess


Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 19/9.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jörgen Hasselström på jorgen.hasselstrom@ellevio.se eller på tel. 073-202 69 47 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14.

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs registerkontroll och säkerhetsintervju innan anställning.

Ansök nu

Koordinator för kommundirektörerna i Värmland

Läs mer Aug 28
Beskrivning
Vill du vara med och skapa bättre förutsättningar för kommunsamverkan? Kommundirektörerna i länet ser gemensamma intressen i de kommunala frågorna och vill därför samordna sig mer.

Det handlar främst om frågor som rör det kommunala välfärdsuppdraget och hur kommunerna i allt högre grad kan nyttja varandras kompetenser. Nu söks en person som kan stödja kommundirektörerna och få saker att hända. Koordinatorn kommer att tillhöra kommunledningskontoret i Karlstads kommun men arbetar på uppdrag åt kommundirektörerna.

Arbetsuppgifter
Rollen innebär att samordna, driva och skapa goda förutsättningar för gemensamma samarbetsytor. Koordinatorn ska, i samarbete med berörda verksamheter och etablerade nätverk i kommunerna, samverka och koordinera i gemensamma frågor utifrån kommundirektörernas uppdrag. Kommundirektörerna träffas regelbundet och har ett ambulerande värdskap vid mötena. I tjänsten ingår att sammankalla till möten, ta fram underlag och föra anteckningar. Det kan även förekomma utredningsuppdrag.  I rollen ingår att särskilt stödja den kommundirektör som innehar värdskapet.

Kvalifikationer
Du som är intresserad av uppdraget är en fena på att koordinera och strukturera. Vi ser att du har minst 3–5 års arbetslivserfarenhet från offentlig sektor och har förståelse för politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med högre chefer och nära förtroendevalda. Du har en hög integritet och har förmågan att röra dig mellan det strategiska och det operativa i det dagliga arbetet. 

Du är en nätverksbyggare och duktig på att etablera relationer och kontakter. För att lyckas i rollen ska du ha ett eget driv samtidigt som du har förmåga att samarbeta med olika kompetenser för att lösa uppgifter. Då omständigheter kan förändras snabbt är det viktigt att du kan prioritera och anpassa dig till nya krav och uppdrag. Vikten av att både vara lyhörd och taktisk kommer vara en viktig egenskap för rollen. Du har god ordning och planerar ditt arbete väl utifrån givna förutsättningar.

Du har akademisk utbildning, t ex med inriktning samhällsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt goda kunskaper inom MS Office-paketet och Sharepoint/Teams.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Rekryteringen sker i samarbete med en referensgrupp bestående av kommundirektörerna i länet. Körkort krävs för den här tjänsten.

Erfarenhet krävs.

Ansök nu

Chefssekreterare till Barn-och ungdomspsykiatrin, Karlstad

Läs mer Jun 12
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8600 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling, kollektivtrafik samt kultur och bildning.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver vårdcentraler över hela länet och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten 
Barn- och ungdomspsykiatrin är regionens specialistresurs för barn och ungdomar med medelsvår till svår psykisk ohälsa.

Tillsammans med andra aktörer inom regionen har vi uppdraget att erbjuda en jämlik, behovsstyrd och kostnadseffektiv vård för barn och unga och deras familjer. Samverkan är en stor och viktig del av vårt arbete.

Barn- och ungdomspsykiatri utgörs av cirka 190 medarbetare med olika yrkesprofessioner. En omorganisation är gjord under 2022 där tvärprofessionella team skapats för att ta ett gemensamt ansvar för de patienter som tillhör teamet. Tillgänglighet, effektiva och kvalitetssäkra patientflöden, god och nära vård, begriplighet och en god arbetsmiljö är ledstjärnor i vårt arbete. Vi har också öppnat en helt ny slutenvårdsavdelning för barn och unga med svår psykiatrisk problematik och vi gör en särskild satsning på barn och unga med svåra ätstörningar.

Verksamheten befinner sig i en dynamisk utveckling när gäller behandling, tillgänglighet och samverkan med angränsande verksamheter. Vi söker dig som vill vara med i detta viktiga arbete.

Arbetsbeskrivning
Vill du delta i vårt förändringsarbete och utveckla oss framåt? Trivs du i en bred roll med många kontaktytor? Då kan det vara dig vi söker!

Chefssekreteraren erbjuds ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef. Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner stöd i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp, som består av verksamhetschef, enhetschefer i samverkan med stödfunktioner. Som administratör är du insatt i våra interna och externa flöden och ser förändringar som leder till smartare arbetssätt och processer. Du kommer även i detta uppdrag vara ansvarig för samordning av vårdadministratörerna inom verksamheten.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att koordinera och planera ledningsmöten och ansvara för struktur och administration, handlägga frågor eller beslut från ledningsgruppen för att säkerställa att processen hanteras vidare, samordna och förbereda underlag och presentationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en vårdadministrativ utbildning eller annan motsvarande utbildning som vi bedömer är relevant för uppdraget. Förutom adekvat utbildning bör du ha mycket god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen och det är önskvärt om du har erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem.

Du är en initiativrik och noggrann person som självständigt kan planera och genomföra uppdrag. Att arbeta lösningsfokuserat, strukturerat med förmåga att prioritera och planera ditt arbete är en självklarhet för dig. När du väl har påbörjat något ser du till att arbetet blir slutfört och du tycker det är viktigt att ligga steget före och arbeta proaktivt. Du har även mycket god förmåga att samarbeta och arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan med olika intressenter.

Välkommen med din ansökan, vi kommer att hålla intervjuer löpande.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Koordinator till ledningsgruppen, AMO

Läs mer Maj 8
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Asset Management and Operation (AMO) ansvarar för att utveckla och förvalta Ellevios elnät så att vårt elnät möter de krav som energiomställningen kräver i form av ökad kapacitet och flexibilitet. AMO ansvarar även för att våra anläggningar underhålls på ett effektivt sätt samt för dygnet-runt övervakning och felavhjälpning. Vi har de senaste året haft en stadig tillväxt av nya kollegor för att bl.a. möta våra kunders behov på anslutning av ny förnyelsebar kraft, anslutning laddinfrastruktur samt att möjliggöra en omställning av våra industrikunder till elektrifierade processer.   

Om rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO

Vi letar efter en kollega som tycker det är roligt att arbeta i en bred, administrativ och koordinerande roll. Du ansvarar bland annat för administration av funktionsledningsdokument, beslutsmöten, granskning, avtal i avtalshanteringssystem och på Sharepoint. Du kommer ha många kontaktytor och ett nära samarbete med ledningsgruppen på AMO och andra nyckelpersoner i bolaget. Du rapporterar till vår AMO chef Jörgen Hasselström men du kommer att arbeta med flera andra av ledningsgruppens medlemmar. Du gillar att utveckla processer och arbeta med kreativa metoder men är också bra på att dokumentera, arbeta resultatinriktat och klarar av att ha många bollar i luften samtidigt. 

”Rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO ger dig möjligheten att verka i en framtidsbransch med högt tempo. Vi ökar just nu tempot i våra nätinvesteringar och intresset från både industri- och kraftproducenter att ansluta sig till vårt elnät har aldrig varit större. Du kommer få möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter Ledningsgruppen på AMO innehåller förutom funktionschef totalt 8 enhetschefer med varierande ansvarsområden.”

- Jörgen Hasselström, Head of Asset Management & Operation

Vem är du ?
För att du ska passa och trivas i rollen är du en prestigelös, lösningsorienterad och strukturerad person. Du trivs i en samordnade roll med många kontaktytor, du har lätt för att samarbeta, är engagerad i ditt arbete och är inte rädd för att utvecklas med mer ansvar löpande. Du har fallenhet för att skapa få saker gjorda och är orädd att ta dig an nya saker. Vidare är du kommunikativ och trivs i en roll där du får vara självgående och ta egna initiativ. Vi värderar erfarenhet och kunnande men vi tror att rätt person och inställning är viktigare.

Vi söker dig som:


• Antingen är relativt nyutexaminerad ingenjör som på sikt vill röra sig vidare till andra utmaningar inom bolaget eller dig som har erfarenhet av koordinering och administration av ledningsuppgifter.
• Du är en stjärna i Officepaketet.
• Vidare är du flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska då det sker kommunikation på båda språken både muntligt och skriftligt.


Ellevio som arbetsgivare
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. 

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess


Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 29 Maj.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jörgen Hasselström på jorgen.hasselstrom@ellevio.se eller på tel. 073-202 69 47 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14.

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs registerkontroll och säkerhetsintervju innan anställning.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Valmet AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Valmet AB .

Svetsare

Svetsare, manuell
Läs mer Maj 2
Om tjänsten:
Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmets mål är att ge sina kunder världens bästa service.
Vi söker nu fyra Svetsare med huvudfokus på tillverkning av komponenter till mjukpappersmaskiner på Valmets anläggning på Lamberget i Karlstad.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av verkstadsarbete och är tekniskt kunnig. För att passa för tjänsten ser vi att du är ansvarstagande och utför arbetsmoment på ett noggrant, effektivt och korrekt sätt. Då rollen innebär ett nära samarbete med kollegor och övriga avdelningar behöver du ha god samarbetsförmåga och vara kommunikativ.
För att lyckas i rollen behöver du ha god erfarenhet av att svetsa med Rörtråd, pinne och tig i rostfria, svarta och duplexa material (LDX 2101) från 1,5 mm till 60 mm tjocklek. Det förekommer även slipning/polering av många produkter. Du behöver ha god erfarenhet av ritningsläsning och att tillverka olika konstruktioner efter ritning. Du ska också kunna jobba skift (2-skift).
Traverskort, truckkort och erfarenhet av UP svetsning är önskvärt.
Vi erbjuder:
Ett arbete i ett globalt företag med kompetenta medarbetare och stora utvecklingsmöjligheter! Övriga förmåner: Global bonus plan, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, privat sjukvårdsförsäkring, förmånscykel, möjlighet att förmånligt hyra stugor i Sverige och lägenheter utomlands och eget gym på anläggningen.
Övrig information:
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Örjan Gustavsson, orjan.gustavssonvalmet.com. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast 22:e maj.
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.
Join the team! www.valmet.com/careers

Ansök nu

Process Engineer

Processingenjör, maskin
Läs mer Maj 2
Process Engineer, Karlstad
Would you like to work as one of Valmet’s leading process engineers? This is your chance to become a part of our inspiring work environment! In our diverse and multinational process team, we work globally with process solutions and design of our White Liquor Plants.
About the Position
Valmet Corporation is the leading global developer and supplier of technology, automation, and services in the pulp, paper, and energy industries. We currently have about 19,000 employees worldwide, of which just over 1,700 are employed in Sweden. Valmet’s goal is to provide our customers with the world’s best service. We have several production and R&D units around the world, whereof the largest in Sweden is in Karlstad. At Valmet we work actively to deliver sustainable, climate-smart and environmentally friendly solutions.
We are now looking for a Lead Process Engineer to Valmet Karlstad who wants to develop together with us. You will work globally with White Liquor Plants , as well as work with our product specialists to develop new products and optimize existing ones. You will also participate in and lead troubleshooting and mill audits.
You Are Offered
• Excellent development opportunities within Valmet. Our goal is that you will develop into a leading White liquor plant specialist.
• An interesting and developing work environment where you work closely with your colleagues and will also have access to a mentor during your initial time with us.
• To be a part of a global and leading company in the pulp industry. The role includes exciting meetings with customers and colleagues around the world to create new and develop existing solutions together.
Job Duties
In the team, we work in projects together with colleagues from other departments within Valmet. Projects typically last about 1–2 years and you usually work on several projects in parallel. The work at Valmet is independent where, with the help and support of your colleagues, you plan your own work according to our internal schedule and customer deadlines.
For example, you will:
• Provide technical support in our sales projects.
• Participate in project work in our delivery projects globally.
• Perform process dimensioning of new plants and rebuilds.
• Work with mass, water and energy balances.
• Work hand in hand with other engineering disciplines like electrical and instrumentation, plant design, machine construction.
• Participate in customer meetings and plant troubleshooting globally. These are planned activities and include travelling.
• Support with reference management.
• Participate in our R&D projects to develop our products and processes and initiate improved ways of working. Research and development is a key part our portfolio and Valmet looks to provide sustainable and environmental solutions for clients.
We Are Looking for You Who:
• Has a Master of Science or Bachelor of Science in Chemical Engineering or has another equivalent relevant technical education or has acquired equivalent competence through several years of work experience.
• Is fluent in Swedish and English, both spoken and written. Other language skills are an advantage.
• Has a driver’s license (code B) as travelling is included in the job.
• Has experience from working in the pulp and paper industry or other chemical industries.
As a person, we hope that you are initiative-taking, communicative and flexible. We believe that you are structured and independent and like to take responsibility. Identifying and solving problems is something you should enjoy and are good at. You should have good communication skills as well as enjoy collaborating in a team.
Other Information
• Start: Immediately or according to agreement, notice period is considered.
• Scope: Full-time
• Location: Karlstad, Sweden
Last date for Applications: 17 May 2024.
We will review the selection continuously and the advertisement may be closed, before the announced end date, if we have moved on to the selection and interview phase.
For more information about the position, you are welcome to contact Michelle Nylander, Technology Manager, White Liquor Plant on michelle.nylander@valmet.com
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.
Join the team! www.valmet.com/careers

Ansök nu

Project Manager, Automation

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Apr 22
Project Manager, Automation
Vi har nu en ledig position för dig inom vår affärslinje Automation.
Utvecklingen inom Automation sker i en snabb takt vilket gör att vi alltid har nya spännande utmaningar att se fram emot och nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss i teknikens framkant.
I det här jobbet är du en viktig kontaktperson för våra kunder och du kommer hantera projekt från början tills uppdraget avslutas med en nöjd kund.
Som projektledare hos Automation kommer du att driva projekt som innehåller en eller flera av Valmets produkter för övervakning och optimering av processer. Du kommer att arbeta med kollegor och kunder för att leverera överenskomna resultat med fokus på kvalitet och nöjda kunder.
Dina uppgifter
Leda nya leveransprojekt, utbyggnader och uppgraderingsprojekt för DCS, QCS och analysatorer
Ansvara för att projektets tidsschema följs samt skapa/följa upp och godkänna projektens budget.
Dokumentera och rapportera projektets samtliga faser från kick-off till projektavslut.
Samarbeta internt med vår försäljningsorganisationen, vår lokala serviceorganisation och den globala projektorganisationen.
Finnas på plats hos våra kunder i Skandinavien vid behov.

Vem är du:
Att du är en person som inspireras av att tillsammans med dina kollegor leverera de bästa projekten är avgörande för att du ska lyckas och trivas i den här rollen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du har jobbat med någon av våra produkter, motsvarande produkter eller projektledning. Erfarenhet från massa- och pappersindustrin är en merit.
Resande i Skandinavien är en del av tjänsten, därför krävs det att du har B-körkort. Att du kommunicerar väl både på svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Vi erbjuder:
I rollen kommer du att arbeta med den senaste automationstekniken och hjälpa våra kunder lyckas. Du är en del av ett professionellt team som värdesätter ditt arbete. Vi erbjuder även ett gediget personalförmånspaket, en internationell arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter.
Urval sker löpande så ansök redan idag eller hör av dig till oss för att få mer information om rollen. Sista ansökningsdatum: 12:e maj 2024. Kontaktperson: Henri Hell, Service Manager, telefon: 073 097 12 10.
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.
Join the team! www.valmet.com/careers

Ansök nu

Design Engineer

Industridesigner
Läs mer Apr 22
Design Engineer för Pulp & Energy Solution, Business Unit
Vill du bli en del av vårt drivna konstruktionsgäng? Vi befinner oss i en expansiv fas och söker nu en innovativ maskinkonstruktör/produktutvecklare.
Om tjänsten
Vår konstruktionsgrupp är dels ansvarig för att utveckla och upprätthålla en portfölj av produkter som optimerar prestandan i våra kunders massabruk, dels globala ombyggnationsprojekt. Vårt jobb är väldigt brett med många produkter i vår portfolio och vi söker just nu en flexibel konstruktör till vårt maskindesignteam. I rollen som konstruktör kommer du att vara en del av både stora och små konstruktionsprojekt internt och externt till våra kunder runt om i världen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är civil-/högskoleingenjör eller har liknande erfarenhet. Du har med fördel jobbat något år inom området och har ett stort driv och teknikintresse. Du ser fram emot att utvecklas och växa i rollen som konstruktör/produktutvecklare. Så småningom ser vi dig bli en specialist för framtida produkter och att du driver egna projekt, både självständigt- och i ledande roll.
Vi arbetar i olika teamkonstellationer både inom och utanför gruppen. Då nätverkning är viktigt för att lyckas i rollen ser vi gärna att du trivs att arbeta med kollegor inom olika områden.
Vi förutsätter att du erfarenhet att arbeta med SolidWorks eller annat 3D CAD-system. Baskunskaper inom strömningslära, process, materialteknik & svetsteknik ser vi också som meriterande då våra produkter ofta är relaterade till att förbättra prestandan inom massaindustrin och att vi jobbar med tryckkärlsdirektiven.
Då vi har nära samarbete med kollegor och kunder på olika platser i världen är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift. Resor förekommer ibland i arbetet.
Vi erbjuder
Ett härligt gäng av arbetskamrater som är motiverade, innovativa och drivna, och som jobbar tillsammans för bästa resultat.
Hos oss på Valmet erbjuds du en roll med möjlighet till varierande arbete i en global miljö med stora utvecklingsmöjligheter. Vi ser personlig och professionell utveckling hos våra medarbetare som en investering.
Övrig information
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt då vi har löpande rekrytering, men sista ansökningsdag är den 30 e april 2024.
För mer information gällande tjänsten, vänligen kontakta David Carlsson, Manager Pulp & Energy Solutions; Global Engineering Operations, på +46 (0)766398260 eller david.carlsson@valmet.com
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.
Join the team! www.valmet.com/careers

Ansök nu

Processingenjör

Processingenjör, maskin
Läs mer Apr 8
Ledande Processingenjör till Mill Technology, Valmet Karlstad
Ditt uppdrag:
Är du en driven och initiativrik person med intresse för internationella projekt? Med hela världen som arbetsområde erbjuder vi dig möjligheten att ta steget in i rollen som Ledande processingenjör till vår avdelning Mill Technology på Valmet Karlstad.
Som processingenjör har du en nyckelroll i projekt där vi levererar nya mjukpappersfabriker runt om i världen. I rollen ansvarar du för att utforma och dimensionera processystem, ta fram P&ID; och övrig processdokumentation samt att tekniskt utvärdera offerter för inköp av processutrustning. Du ansvarar för samordning och uppföljning av ditt projektarbete, och har under projektet en löpande dialog med kunder, leverantörer samt kollegor.
I det dagliga arbetet är du i regel involverad i hela kedjan från försäljning till genomförande av leveransprojekt och det ingår även problemlösning samt förbättringsprojekt. Rollen innebär en självständig och stimulerande vardag där det finns goda möjligheter till personlig utveckling och arbete i en internationell miljö.
Om dig
Du har en högskole- eller universitetsutbildning med inriktning process-, energiteknik eller motsvarande, och har ett stort intresse för teknik och processystem.
Du är utåtriktad och trivs i en roll som innebär eget ansvar i en kundfokuserad miljö. Du är bra på att koordinera och kommunicera och har ett självständigt och drivande arbetssätt med god samarbetsförmåga.
Ett krav för tjänsten är att du behärskar i engelska väl i tal och skrift då Valmet är ett internationellt företag.
Vad erbjuder Valmet?
Vi erbjuder en trivsam arbetsplats med stimulerande projekt i en internationell miljö, med nya utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Vi har en rad förmåner hos oss: friskvårdstimme varje vecka, friskvårdbidrag, förmånscykel, eget gym på området, global bonus plan och möjlighet att förmånligt hyra fritidshus i Sverige och lägenheter utomlands.
Övrig information
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Anna Magnus, telefon: 0705-171166 eller email: anna.magnus@valmet.com.
Sista ansökningsdag är 30:e april 2024, men vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen vilket innbär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.
Join the team! www.valmet.com/careers

Ansök nu

Sommarjobb på Valmet - Konstruktion

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Jan 16
Är du nyfiken på Valmet? Nu finns en fantastisk möjlighet för dig som vill få bra erfarenheter för framtiden och jobba för en mer hållbar framtid.?
? Ta chansen och få en inblick hur det är att arbeta hos oss på Valmet! Nu har du som är intresserad av att jobba chans att söka sommarjobb hos ett branschledande globalt teknikföretag. Valmet är en ledande global utvecklare och leverantör av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Vi omvandlar förnybara resurser till hållbara resultat, det gör att varje dag hos oss är betydelsefull. Bli en del av förändringen du också!?
Under sommarperioden söker vi sommarjobbare inom konstruktion och försäljning till Valmet. På vår konstruktionsavdelning i Karlstad kommer du att få arbeta med ritningar i 3D i olika verktyg och inom försäljning i Karlstad eller Hagfors med att hantera artiklar, hjälpa till med offerter och ha kontakt med våra kunder.
?Vem är du???
Framför allt är du ansvarstagande och engagerad som person. Du läser en ingenjörsutbildning på universitet eller YH. Eftersom mycket av vår kommunikation sker på engelska är det viktigt att du känner dig trygg i det.
??Vi erbjuder?
Vi erbjuder en trivsam arbetsplats med ett positivt arbetsklimat. ?Som sommarjobbare på Valmet får du en inblick i hur det är att arbeta hos oss och samlar värdefull praktisk erfarenhet.?Vi ser gärna att du kan börja arbeta redan i början av maj, exakt datum kommer bestämmas tillsammans.
Ansökan?
Vill du anta utmaningen och bli en del av vårt team under sommaren??
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på engelska senast den 28 februari men rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte med att söka!
För information om rekryteringsprocessen kontakta Maria Emanuelsson, HR, maria.emanuelsson@valmet.com.
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork. Join the team! www.valmet.com/careers

Ansök nu