Chefssekreterare jobb i Karlstad

Hitta lediga jobb som Chefssekreterare i Karlstad. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Karlstad från den arbetsgivaren.

Koordinator, RZ ZamPart AB

Chefssekreterare
Läs mer Maj 7
Är du en positiv person som älskar att ge service och det lilla extra? Nu har du chansen till ett roligt och inspirerande arbete med härliga kollegor här hos oss på RZ ZamPart!

Om tjänsten
Som koordinator på RZ ZamPart i Karlstad erbjuds du en mycket bred och varierad roll. Här får du ansvar för administrativ support samt bistå VD och ledning i det dagliga arbetet. Du ansvarar även för vår reception, passagesystem och växel och är på så vis företagets ansikte utåt gentemot våra kunder, leverantörer och övriga intressenter. Du rapporterar direkt till VD.

I din roll som koordinator kommer du exempelvis även att ansvara för:

- Mötessamordning och koordinering av besök och företagsevenemang (intern/externt)
- Protokoll och mötesdokumentation
- Sammanställning av veckorapporter med nyckeltalsuppföljning
- Uppdatering av information via bl.a. digitala skärmar (Smartsign), Monitor, PPT-presentationer
- Hantering och övervakning av avtal
- Underhålls- och fastighetsorder
- Resebokning
- Support till HR, med ex. onboarding och arbetskläder
- Inköp av ex. kontorsutrustning och förnödenheter (kanban)

Övriga arbetsuppgifter är att stödja övriga avdelningar i det dagliga arbetet med olika sammanställningar, inköp, dokumenthantering, korrekturläsning, framtagning av informations- och annonsmaterial samt eventplanering.

Tjänsten som koordinator på RZ ZamPart är en tillsvidareanställning med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasienivå. Vidare har du troligtvis erfarenhet av ett koordinerande och administrativt arbete eller möjligtvis från servicebranschen. Har du erfarenhet från industrin är det meriterande. Självklart är du en mycket van användare av Office-paketet. För att klara av rollen här hos oss ska du också ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Är du social och lockas av att ha en roll som är mycket bred och varierad? Har du en naturlig fallenhet för samarbete och är en fena på att ge service? Är det vanligt för dig att etablera trovärdighet och förtroende? Då har vi jobbet för dig!

Är du dessutom en person som har en positiv inställning till att komma till jobbet för att underlätta vardagen för andra? Varmt välkommen till oss!

Viktigt för tjänsten är:
-Att du har eget driv och kan initiera och driva olika aktiviteter
-Att du har hög serviceförmåga
-Att du är van användare av Office-paketet
-Att du talar och skriver på både svenska och engelska flytande
-Att du har B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om RZ ZamPart
RZ ZamPart har kompetens inom skärande bearbetning, djupdragning, kallflytpressning och delmontage, vilket ger kunderna den bästa metoden för en kostnadseffektiv och kvalitetssäker tillverkning. Företaget, känt för sin höga kvalitet och leveranssäkerhet, levererar som kontraktstillverkare till världsledande företag inom bland annat fordons- och försvarsindustri samt övrig verkstadsindustri.

RZ Gruppen är en koncern med mekaniska verkstäder för kvalificerad bearbetning. Vi har 16 specialiserade verkstäder i Sverige och omsätter ca 1000 MSEK årligen. RZ ZamPart är största företaget i gruppen och har bedrivit verksamhet i Karlstad sedan 1994. Vi har certifiering inom både kvalitets- och miljöledning, ISO9001/IATF16949/ISO14001, och är dessutom sedan 2022 validerade av Ecovadis inom området hållbarhet och nådde nivå Guld för 2023. Läs gärna mer på www.rzg.se "

Här hos oss är det viktigt med trivsel, därför satsar vi på att vi skall må bra och värnar om positiv teamkänsla bland våra anställda.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver vem du är, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2024-05-24. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, 054-771 85 44

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Koordinator till ledningsgruppen

Chefssekreterare
Läs mer Aug 30
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Asset Management and Operation (AMO) ansvarar för att utveckla och förvalta Ellevios elnät så att vårt elnät möter de krav som energiomställningen kräver i form av ökad kapacitet och flexibilitet. AMO ansvarar även för att våra anläggningar underhålls på ett effektivt sätt samt för dygnet-runt övervakning och felavhjälpning. Vi har de senaste året haft en stadig tillväxt av nya kollegor för att bl.a. möta våra kunders behov på anslutning av ny förnyelsebar kraft, anslutning laddinfrastruktur samt att möjliggöra en omställning av våra industrikunder till elektrifierade processer.   

Om rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO

Vi letar efter en kollega som tycker det är roligt att arbeta i en bred, administrativ och koordinerande roll. Du ansvarar bland annat för administration av funktionsledningsdokument, beslutsmöten, granskning, avtal i avtalshanteringssystem och på Sharepoint. Du kommer ha många kontaktytor och ett nära samarbete med ledningsgruppen på AMO och andra nyckelpersoner i bolaget. Du rapporterar till vår AMO chef Jörgen Hasselström men du kommer att arbeta med flera andra av ledningsgruppens medlemmar. Du gillar att utveckla processer och arbeta med kreativa metoder men är också bra på att dokumentera, arbeta resultatinriktat och klarar av att ha många bollar i luften samtidigt. 

”Rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO ger dig möjligheten att verka i en framtidsbransch med högt tempo. Vi ökar just nu tempot i våra nätinvesteringar och intresset från både industri- och kraftproducenter att ansluta sig till vårt elnät har aldrig varit större. Du kommer få möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter Ledningsgruppen på AMO innehåller förutom funktionschef totalt 8 enhetschefer med varierande ansvarsområden.”

- Jörgen Hasselström, Head of Asset Management & Operation

Vem är du ?
För att du ska passa och trivas i rollen är du en prestigelös, lösningsorienterad och strukturerad person. Du trivs i en samordnade roll med många kontaktytor, du har lätt för att samarbeta, är engagerad i ditt arbete och är inte rädd för att utvecklas med mer ansvar löpande. Du har fallenhet för att skapa få saker gjorda och är orädd att ta dig an nya saker. Vidare är du kommunikativ och trivs i en roll där du får vara självgående och ta egna initiativ. Vi värderar erfarenhet och kunnande men vi tror att rätt person och inställning är viktigare.

Vi söker dig som:


• Har erfarenhet av en liknande roll som VD-assistent, executive assistant, koordinator till ledningsgrupp, chefskoordinator eller annat som vi bedömer likvärdigt.
• Du är en stjärna i Officepaketet.
• Vidare är du flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska då det sker kommunikation på båda språken både muntligt och skriftligt.


Ellevio som arbetsgivare
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. 

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess


Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 19/9.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jörgen Hasselström på jorgen.hasselstrom@ellevio.se eller på tel. 073-202 69 47 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14.

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs registerkontroll och säkerhetsintervju innan anställning.

Ansök nu

Koordinator för kommundirektörerna i Värmland

Chefssekreterare
Läs mer Aug 28
Beskrivning
Vill du vara med och skapa bättre förutsättningar för kommunsamverkan? Kommundirektörerna i länet ser gemensamma intressen i de kommunala frågorna och vill därför samordna sig mer.

Det handlar främst om frågor som rör det kommunala välfärdsuppdraget och hur kommunerna i allt högre grad kan nyttja varandras kompetenser. Nu söks en person som kan stödja kommundirektörerna och få saker att hända. Koordinatorn kommer att tillhöra kommunledningskontoret i Karlstads kommun men arbetar på uppdrag åt kommundirektörerna.

Arbetsuppgifter
Rollen innebär att samordna, driva och skapa goda förutsättningar för gemensamma samarbetsytor. Koordinatorn ska, i samarbete med berörda verksamheter och etablerade nätverk i kommunerna, samverka och koordinera i gemensamma frågor utifrån kommundirektörernas uppdrag. Kommundirektörerna träffas regelbundet och har ett ambulerande värdskap vid mötena. I tjänsten ingår att sammankalla till möten, ta fram underlag och föra anteckningar. Det kan även förekomma utredningsuppdrag.  I rollen ingår att särskilt stödja den kommundirektör som innehar värdskapet.

Kvalifikationer
Du som är intresserad av uppdraget är en fena på att koordinera och strukturera. Vi ser att du har minst 3–5 års arbetslivserfarenhet från offentlig sektor och har förståelse för politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med högre chefer och nära förtroendevalda. Du har en hög integritet och har förmågan att röra dig mellan det strategiska och det operativa i det dagliga arbetet. 

Du är en nätverksbyggare och duktig på att etablera relationer och kontakter. För att lyckas i rollen ska du ha ett eget driv samtidigt som du har förmåga att samarbeta med olika kompetenser för att lösa uppgifter. Då omständigheter kan förändras snabbt är det viktigt att du kan prioritera och anpassa dig till nya krav och uppdrag. Vikten av att både vara lyhörd och taktisk kommer vara en viktig egenskap för rollen. Du har god ordning och planerar ditt arbete väl utifrån givna förutsättningar.

Du har akademisk utbildning, t ex med inriktning samhällsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt goda kunskaper inom MS Office-paketet och Sharepoint/Teams.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Rekryteringen sker i samarbete med en referensgrupp bestående av kommundirektörerna i länet. Körkort krävs för den här tjänsten.

Erfarenhet krävs.

Ansök nu

Marketing and Administrative Coordinator

Chefssekreterare
Läs mer Aug 7
Vill du bli en i del av vårt framgångsrika säljteam?
Vi söker nu en säljadministratör med inriktning mot marknadsföring till vår säljavdelning i Karlstad. Vi ansvarar för all försäljning av service på den skandinaviska marknaden.
Tjänsten är ett vikariat till och med den 31 januari 2025.
Jobbet har två huvuduppgifter: Du kommer dels att förstärka vårt marknadsteam i arbetet med att flytta vår marknadsföring ett steg framåt på webben, i artiklar, web casts, events, seminarier mm. Din andra uppgift är att stödja säljarna i deras dagliga arbete med rese-och besöksplanering, arrangera seminarier och hantera fakturor samt administrera avdelningen. I ditt dagliga arbete kommunicerar du internt och externt på både svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbete. Du som söker ska ha minst gymnasial kompetens. Utbildning i marknadsföring och kunskaper i Adobes programpaket, Sharepoint samt Episerver är meriterande. Dina personliga egenskaper är av stor vikt. Du är en driven och målmedveten person som ser lösningar och möjligheter. Du har lätt att samarbeta samt är självgående och serviceinriktad. Du är duktig på att kommunicera i tal och skrift och du har förmågan att hantera flera olika uppgifter samtidigt. Goda kunskaper i engelska är ett krav men vi ser gärna att du även behärskar andra språk.
Vi erbjuder ett stimulerande arbete med möjlighet till utveckling i ett branschledande företag med goda framtidsutsikter. Vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt, senast den 26 augusti. Urval sker löpande så vänta inte.
Har du frågor om tjänsten så kontaktar du Per Holm, VP Scandinavia Sales +46 705 17 1388
Har du frågor runt rekryteringsprocessen så kontaktar du Elize Nilsson, +46 76 108 9769

Ansök nu

Chefssekreterare till Barn-och ungdomspsykiatrin, Karlstad

Chefssekreterare
Läs mer Jun 12
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8600 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling, kollektivtrafik samt kultur och bildning.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver vårdcentraler över hela länet och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten 
Barn- och ungdomspsykiatrin är regionens specialistresurs för barn och ungdomar med medelsvår till svår psykisk ohälsa.

Tillsammans med andra aktörer inom regionen har vi uppdraget att erbjuda en jämlik, behovsstyrd och kostnadseffektiv vård för barn och unga och deras familjer. Samverkan är en stor och viktig del av vårt arbete.

Barn- och ungdomspsykiatri utgörs av cirka 190 medarbetare med olika yrkesprofessioner. En omorganisation är gjord under 2022 där tvärprofessionella team skapats för att ta ett gemensamt ansvar för de patienter som tillhör teamet. Tillgänglighet, effektiva och kvalitetssäkra patientflöden, god och nära vård, begriplighet och en god arbetsmiljö är ledstjärnor i vårt arbete. Vi har också öppnat en helt ny slutenvårdsavdelning för barn och unga med svår psykiatrisk problematik och vi gör en särskild satsning på barn och unga med svåra ätstörningar.

Verksamheten befinner sig i en dynamisk utveckling när gäller behandling, tillgänglighet och samverkan med angränsande verksamheter. Vi söker dig som vill vara med i detta viktiga arbete.

Arbetsbeskrivning
Vill du delta i vårt förändringsarbete och utveckla oss framåt? Trivs du i en bred roll med många kontaktytor? Då kan det vara dig vi söker!

Chefssekreteraren erbjuds ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef. Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner stöd i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp, som består av verksamhetschef, enhetschefer i samverkan med stödfunktioner. Som administratör är du insatt i våra interna och externa flöden och ser förändringar som leder till smartare arbetssätt och processer. Du kommer även i detta uppdrag vara ansvarig för samordning av vårdadministratörerna inom verksamheten.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att koordinera och planera ledningsmöten och ansvara för struktur och administration, handlägga frågor eller beslut från ledningsgruppen för att säkerställa att processen hanteras vidare, samordna och förbereda underlag och presentationer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en vårdadministrativ utbildning eller annan motsvarande utbildning som vi bedömer är relevant för uppdraget. Förutom adekvat utbildning bör du ha mycket god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen och det är önskvärt om du har erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem.

Du är en initiativrik och noggrann person som självständigt kan planera och genomföra uppdrag. Att arbeta lösningsfokuserat, strukturerat med förmåga att prioritera och planera ditt arbete är en självklarhet för dig. När du väl har påbörjat något ser du till att arbetet blir slutfört och du tycker det är viktigt att ligga steget före och arbeta proaktivt. Du har även mycket god förmåga att samarbeta och arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan med olika intressenter.

Välkommen med din ansökan, vi kommer att hålla intervjuer löpande.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Koordinator till ledningsgruppen, AMO

Chefssekreterare
Läs mer Maj 8
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Asset Management and Operation (AMO) ansvarar för att utveckla och förvalta Ellevios elnät så att vårt elnät möter de krav som energiomställningen kräver i form av ökad kapacitet och flexibilitet. AMO ansvarar även för att våra anläggningar underhålls på ett effektivt sätt samt för dygnet-runt övervakning och felavhjälpning. Vi har de senaste året haft en stadig tillväxt av nya kollegor för att bl.a. möta våra kunders behov på anslutning av ny förnyelsebar kraft, anslutning laddinfrastruktur samt att möjliggöra en omställning av våra industrikunder till elektrifierade processer.   

Om rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO

Vi letar efter en kollega som tycker det är roligt att arbeta i en bred, administrativ och koordinerande roll. Du ansvarar bland annat för administration av funktionsledningsdokument, beslutsmöten, granskning, avtal i avtalshanteringssystem och på Sharepoint. Du kommer ha många kontaktytor och ett nära samarbete med ledningsgruppen på AMO och andra nyckelpersoner i bolaget. Du rapporterar till vår AMO chef Jörgen Hasselström men du kommer att arbeta med flera andra av ledningsgruppens medlemmar. Du gillar att utveckla processer och arbeta med kreativa metoder men är också bra på att dokumentera, arbeta resultatinriktat och klarar av att ha många bollar i luften samtidigt. 

”Rollen som Koordinator till ledningsgruppen AMO ger dig möjligheten att verka i en framtidsbransch med högt tempo. Vi ökar just nu tempot i våra nätinvesteringar och intresset från både industri- och kraftproducenter att ansluta sig till vårt elnät har aldrig varit större. Du kommer få möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter Ledningsgruppen på AMO innehåller förutom funktionschef totalt 8 enhetschefer med varierande ansvarsområden.”

- Jörgen Hasselström, Head of Asset Management & Operation

Vem är du ?
För att du ska passa och trivas i rollen är du en prestigelös, lösningsorienterad och strukturerad person. Du trivs i en samordnade roll med många kontaktytor, du har lätt för att samarbeta, är engagerad i ditt arbete och är inte rädd för att utvecklas med mer ansvar löpande. Du har fallenhet för att skapa få saker gjorda och är orädd att ta dig an nya saker. Vidare är du kommunikativ och trivs i en roll där du får vara självgående och ta egna initiativ. Vi värderar erfarenhet och kunnande men vi tror att rätt person och inställning är viktigare.

Vi söker dig som:


• Antingen är relativt nyutexaminerad ingenjör som på sikt vill röra sig vidare till andra utmaningar inom bolaget eller dig som har erfarenhet av koordinering och administration av ledningsuppgifter.
• Du är en stjärna i Officepaketet.
• Vidare är du flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska då det sker kommunikation på båda språken både muntligt och skriftligt.


Ellevio som arbetsgivare
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. 

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess


Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 29 Maj.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jörgen Hasselström på jorgen.hasselstrom@ellevio.se eller på tel. 073-202 69 47 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14.

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs registerkontroll och säkerhetsintervju innan anställning.

Ansök nu

Chefssekreterare till Habilitering, syn och hjälpmedel

Chefssekreterare
Läs mer Apr 5
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver vårdcentraler över hela länet och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten
Habilitering, syn och hjälpmedel består av enheterna barn- och ungdomshabiliteringen, vuxenhabiliteringen, hjälpmedelsservice och syncentralen.

Tillsammans arbetar vi för en positiv utveckling för personen i form av bästa möjliga funktion och aktivitet, fysiskt och psykiskt välbefinnande samt delaktighet i samhällslivet och jämlika levnadsvillkor. Hos oss arbetar vi i tvärprofessionella team. I verksamheten finns logopeder, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, kuratorer, psykologer, specialpedagoger, administratörer, läkare, sjuksköterskor, dietist, hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, optiker och synpedagoger.

Habiliteringen är en länsövergripande tvärfacklig specialistresurs för barn, ungdomar och vuxna med långvariga funktionsnedsättningar.

Syncentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder habilitering och rehabilitering för barn, ungdomar och vuxna med måttlig till svår synnedsättning samt blindhet.

Hjälpmedelsservice har ett länsövergripande ansvar för hjälpmedel för barn och ungdomar till och med 18 år, elrullstolar till vuxna personer med funktionsnedsättning, avancerade kognitionshjälpmedel och avancerade kommunikationshjälpmedel.

Arbetsbeskrivning
Som chefssekreterare hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete med stor möjlighet att utforma upplägget på ditt arbete. Du arbetar till största del tillsammans med vår verksamhetschef då grunden i uppdraget är att ge verksamhetschefen, men även enhetscheferna stöd i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp som består av vår verksamhetschef, sex enhetschefer, verksamhetsutvecklare, HR och controller.

Som chefssekreterare är du insatt i våra interna och externa flöden och ser förändringar som leder till smartare arbetssätt och processer. Du kommer även i detta uppdrag vara ansvarig för samordning av vårdadministratörerna inom verksamheten.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att:

- Koordinera och planera ledningsmöten, ansvara för struktur och administration, handlägga frågor eller beslut från chefsgrupp för att säkerställa att processen hanteras vidare samt samordna och förbereda underlag och presentationer.
- Vara verksamhetschefen och ledningsgruppen behjälplig med utskrifter av skrivelser, utformning av presentationer, hantering och utskick av nyhetsbrev samt rapportskrivningar, som till exempel vid verksamhetsuppföljning.
- Förbereda och skicka ut kallelser/dagordning och eventuella förhandlingsunderlag/bilagor, boka lokaler, skriva minnesanteckningar/protokoll och hantera efterarbete.
- Ansvara för verksamhetens diarieföring, avvikelsehantering (synpunktshandläggare),
personaladministrativa uppgifter och LiV-katalogen.
- Vara administrativ samordnare vid planering av konferenser, informationsdagar med mera.
- Arbeta med implementering och utveckling av regionens olika system, exempelvis Teams, GOLI, Stratsys med mera.

Kvalifikationer
Förutom adekvat vårdadministrativ utbildning bör du ha mycket god kunskap om Regionens IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen. Det är också önskvärt om du har erfarenhet av system som Heroma, Raindance, VIDA och Platina. Som person behöver du vara flexibel, noggrann och ha fokus på kvalitet. Du arbetar lösningsfokuserat, är initiativrik och har förmåga att själv prioritera och planera ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan.

Välkommen med din ansökan!

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Ledningskoordinator

Chefssekreterare
Läs mer Okt 21
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.



Har du erfarenhet av att jobba som handläggare, projektledare eller liknande arbete? Är du strukturerad och initiativtagande och trivs i en varierad roll med erfarenhet från den offentliga sektorn? Då ska du söka den här tjänsten hos oss!

Beskrivning
Som ledningskoordinator kommer du att vara ett administrativt stöd till kommundirektören och i den rollen fungera lite som spindeln i nätet.

Rollen är serviceminded och självständig och ställer höga krav på integritet och förmåga att på kommundirektörens mandat prioritera och delegera. Det innebär att du kommer att arbeta en hel del operativt och även vara med och stötta i det strategiska arbetet.

Du kommer att ingå i ett nätverk med andra administrationsansvariga. I rollen kommer du ha ett nära samarbete med kommunledningskontorets ledningsgrupp och du bidrar till ordning och reda, enhetlighet, effektivitet och rättssäkerhet gällande mötes och informationshantering.

Arbetsuppgifter
- Nära stöd till kommundirektören vad gäller samordning och uppföljning.
- Självständigt hantera ärenden på uppdrag av kommundirektör.
- Samordna och administrera olika mötesforum t ex ledningsgruppsmöten, chefsgruppsmöten.
- Se och förstå strategiska och taktiska områden/frågor och stötta i att omsätta dessa operativt.
- Hantering av kommunikations- och samarbetsytor, exempelvis SharePoint.



Kvalifikationer
Du som är intresserad av uppdraget trivs med att ha omväxlande arbetsuppgifter och är en fena på att koordinera och strukturera. Du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.

Du behöver vara flexibel, serviceinriktad och trivas med ett högt arbetstempo. Du lägger upp ditt arbete självständigt och tar initiativ till samarbete för att lösa problem och arbetsuppgifter. Du har hög integritet, mycket god samarbetsförmåga och är lyhörd för de behov av stöd som finns i verksamheten. Du har en god kommunikativ förmåga och vill bidra till att hitta lösningar. I rollen krävs att du har en strategisk höjd, och en förmåga att se samband och helhet men också har ett öga för och är noga med detaljer.

Grundläggande krav för tjänsten:

- Akademisk utbildning inom statsvetenskap, rättskunskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Minst tre till fem års arbetslivserfarenhet med erfarenhet av administrativ roll inom offentlig förvaltning.
- Mycket goda kunskaper att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift samt hög läsförståelse.
- Mycket god datorvana och kunskaper inom främst MS Office-paketet och Sharepoint/Teams.

 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Chefssekreterare 50% | Manpower | Karlstad

Chefssekreterare
Läs mer Okt 31
Är du en metodisk, detaljorienterad och lösningsfokuserad person som drivs av att ha skiftande arbetsuppgifter och att få jobba med människor? Trivs du dessutom i en roll där du får ta ett stort eget ansvar? Då kan jobbet som chefssekreterare vara det du är ute efter! Sök jobbet idag!

Det här är ett konsultuppdrag på deltid, 50%, där du kommer att vara anställd av Manpower och arbeta på uppdrag hos vår kund i Karlstad. Uppdraget ska starta omgående och förväntas pågå fram till årsskiftet 2022/2023.

Vad går arbetet ut på?

I rollen som chefssekreterare kommer du att lära dig mycket om vår kunds verksamhet och hur deras verksamhet fungerar i stort. Ditt huvudområde kommer att vara administrativ assistans till chef inom verksamheten och det dagliga arbetet går bland annat ut på att skriva protokoll på samverkansmöten samt skyddskommittémöten. I rollen ingår även att koordinera och boka in möten och resor och stödja enheten i frågor kopplade till administration.

I rollen kommer du bland annat att

* protokollföring vid möten
* boka resor och lokaler
* samordna möten
* sammanställa och uppdatera dokumentation
* andra administrativa uppgifter som kan uppkomma

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med koordinering och administrativ assistans. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig verksamhet. Som person är du prestigelös, social och lösningsfokuserad.

I övrigt krävs det att du

* har gymnasial utbildning
* är flytande i svenska i både tal och skrift

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Victoria Lennartsson via e-post: victoria.lennartsson@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Chefssekreterare

Chefssekreterare
Läs mer Aug 8
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten
I rollen som Chefssekreterare arbetar du på uppdrag av verksamhetschefen i Vårdcentralsområdet västra Värmland.

Geografisk placering av arbetsplatsen kan anpassas efter ditt och verksamhetsområdets behov. Karlstad, Arvika, Säffle, Årjäng eller Charlottenberg ligger närmast till hand.

Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete med eget ansvar, delaktighet, teamarbete och kontaktnät. Då vår verksamhet utvecklas i takt med fattade beslut, ny teknik och nya utmaningar finns goda utvecklingsmöjligheter.

Arbetsbeskrivning
Som Chefssekreterare hos oss arbetar du på uppdrag av verksamhetschefen i Vårdcentralsområdet västra Värmland, som du stödjer i olika administrativa frågor och uppdrag. Arbetsuppgifterna består bland annat av att föra protokoll och minnesanteckningar, framtagande av statistik och annan information som underlag för analys och beslut. I Regionen använder vi oss av bland annat Office 365, Stratsys, Cambio Cosmic, Heroma, Goli, Vida och Varbi.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har någon eftergymnasial utbildning eller motsvavarande som kan vara till nytta i tjänsten.

För att tjänsten ska passa dig ska du tycka om att samarbeta samtidigt som du gärna tar ansvar och strukturerar dina egna arbetsuppgifter. Du trivs med att ta egna beslut och kan arbeta självständigt. För oss är det viktigt att du drivs av att vilja uppnå mål. Du tycker det är roligt att komma med nya idéer när det behövs för att komma framåt i processer.

Välkommen med din ansökan!

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-8315000. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Ansök nu

Chefssekreterare inom område slutenvård hjärt- och akutmedicinkliniken

Chefssekreterare
Läs mer Jun 9
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten
Hos oss inom vårdadministration område slutenvård arbetar cirka 280 medarbetare som främst är placerade på Centralsjukhuset Karlstad samt sjukhuset i Arvika.

Vi är nio enheter som samarbetar med ett 20-tal specialiteter, exempelvis ortopedi, kirurgi och medicin. Vi har en bred expertis inom ett stort antal specialiteter med goda möjligheter att utvecklas genom att arbeta inom andra områden. Vi är en serviceorienterad kunskapsorganisation som kännetecknas av kompetenta medarbetare, hög vårdkvalitet, utvecklingsvilja, engagemang, ansvar och delaktighet.

Vi är en hälsofrämjande arbetsplats som värnar om god arbetsmiljö. Vi erbjuder dig som anställd en friskvårdstimme i veckan, flextid, friskvårdsbidrag, tillgång till gym i regionens lokaler, samt hälsoinspiratörer på varje enhet som anordnar aktiviteter. Inom slutenvården arrangerar vi årligen Vårdadministrationens dag, en dag med inspirerande föreläsningar med fokus på hälsa.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ny kollega till vårdadministration område slutenvård, enhet 9 som chefssekreterare med placering på hjärt- och akutmedicinkliniken. Vill du utvecklas i din yrkesroll och göra skillnad tillsammans med dina arbetskollegor? Då är det dig vi söker! Välkommen till en arbetsplats där du får hjälpa värmlänningen mitt i livet. Och göra skillnad varje dag. På riktigt.

Chefssekreteraren kan vid behov ingå i verksamhetens ledningsgrupp men tillhör organisatoriskt verksamhetsområde vårdadministration område slutenvård. Chefssekreteraren erbjuds ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef. Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner stöd i det dagliga arbetet.

Exempel på ytterligare uppgifter som kan ingå i uppdraget är att planera möten och ansvara för dokumentation av dessa, vara sakkunnig i regionens dokumenthanteringssystem, framtagande av statistik, avvikelsehantering, personaladministrativa uppgifter, administration i samband med klinikdagar och konferenser, resebokningar, med mera.



Kvalifikationer
Förutom adekvat vårdadministrativ utbildning är det önskvärt med goda kunskaper i Office-paketet. Du har god datorvana och intresse av att hålla sig uppdaterad med regionens olika IT-system. Den personliga lämpligheten bedöms på noggrannhet och strukturerat arbetssätt, ansvarstagande samt förmåga att arbeta självständigt. Du har en god samarbetsförmåga är lösningsorienterad och flexibel samt trivas i en miljö med variation i arbetsuppgifterna.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Ansök nu

Chefssekreterare inom område slutenvård neurologi- och rehabilitering

Chefssekreterare
Läs mer Maj 30
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten
Hos oss inom vårdadministration område slutenvård arbetar cirka 280 medarbetare som främst är placerade på Centralsjukhuset Karlstad samt sjukhuset i Arvika.

Vi är nio enheter som samarbetar med ett 20-tal specialiteter, exempelvis ortopedi, kirurgi och medicin. Vi har en bred expertis inom ett stort antal specialiteter med goda möjligheter att utvecklas genom att arbeta inom andra områden. Vi är en serviceorienterad kunskapsorganisation som kännetecknas av kompetenta medarbetare, hög vårdkvalitet, utvecklingsvilja, engagemang, ansvar och delaktighet.

Vi är en hälsofrämjande arbetsplats som värnar om god arbetsmiljö. Vi erbjuder dig som anställd en friskvårdstimme i veckan, när arbetet tillåter det. Vi erbjuder även flextid, friskvårdsbidrag, tillgång till gym i regionens lokaler, samt hälsoinspiratörer på varje enhet som anordnar aktiviteter. Inom slutenvården arrangerar vi årligen vårdadministrationens dag, en dag med inspirerande föreläsningar med fokus på hälsa.

Arbetsbeskrivning
Chefssekreteraren ingår i verksamhetens ledningsgrupp men tillhör organisatoriskt verksamhetsområde vårdadministration område slutenvård. Chefssekreteraren erbjuds ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef. Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner, stöd i det dagliga arbetet.

Exempel på ytterligare uppgifter som kan ingå i uppdraget är att planera möten och ansvara för dokumentation av dessa, vara sakkunnig i regionens dokumenthanteringssystem, framtagande av statistik, avvikelsehantering, personaladministrativa uppgifter, administration i samband med klinikdagar och konferenser, resebokningar mm.

Vi söker nu en ny kollega till vårdadministration område slutenvård, enhet 9 som chefssekreterare med placering på neurologi- rehabiliteringen. Vill du utvecklas i din yrkesroll och göra skillnad tillsammans med dina arbetskollegor? Då är det dig vi söker! Välkommen till en arbetsplats där du får hjälpa värmlänningen mitt i livet och göra skillnad varje dag. På riktigt.

Kvalifikationer
Förutom adekvat vårdadministrativ utbildning är det önskvärt med goda kunskaper i Office-paketet. Du har god datorvana och intresse av att hålla dig uppdaterad med regionens olika IT-system. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom neurologi- och rehabilitering.

Som chefssekreterare har du lätt för att samarbeta då du arbetar nära verksamhetschefen. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och tar  ansvar för dina uppgifter. Du är lösningsorienterad och flexibel samt trivs i en miljö med variation i arbetet.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Ansök nu

Chefssekreterare till vårdadm slutenvård, rehabiliteringen specialistvård

Chefssekreterare
Läs mer Jan 24
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Vi tror på att hälso- och sjukvård måste utgå från våra patienters behov och medarbetarnas kompetens och vill driva hälso- och sjukvården framåt tillsammans med våra medarbetare.

Om verksamheten
Inom verksamhetsområdet Vårdadministration område slutenvård arbetar en stor del av område slutenvårds chefssekreterare och vårdadministratörer, främst placerade i de olika verksamheterna inom Centralsjukhuset i Karlstad samt Sjukhuset i Arvika.

Rehabiliteringen specialistvård arbetar för att individen ska uppnå eller bibehålla bästa möjliga funktionsförmåga, aktivitetsförmåga och delaktighet, ur ett fysiskt, psykiskt och socialt perspektiv.

Vi bedriver rehabilitering inom arbetsterapi, fysioterapi, musik- och bildterapi och psykologisk verksamhet. Uppdraget är huvudsakligen läns- och länsdelssjukvård, sluten- och öppenvård kopplad till centralsjukhusets verksamhetsområden. Försäkringsmedicinska utredningsteamet hör också till verksamheten.

Arbetsbeskrivning
Chefssekreteraren ingår i verksamhetens stabsfunktion men tillhör organisatoriskt verksamhetsområde vårdadministration område slutenvård.

Som chefssekreteraren erbjuds du ett omväxlande arbete och ges stora möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef. Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner stöd i det dagliga arbetet.

Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp. Som administratör är du insatt i våra interna och externa flöden och ser förändringar som leder till smartare arbetssätt och processer.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att:

- Koordinera och planera ledningsmöten och ansvara för struktur och administration, handlägga frågor eller beslut från chefsgrupp för att säkerställa att processen hanteras vidare, samordna och förbereda underlag och presentationer.
- Vara verksamhetschefen och ledningsgruppen behjälplig med utskrifter av skrivelser, utformning av presentationer, rapportskrivningar som till exempel vid verksamhetsuppföljning.
- Förbereda och skicka ut kallelser/dagordning, eventuella förhandlingsunderlag/bilagor, boka lokaler, skriva minnesanteckningar/protokoll och hantera efterarbete.
- Ansvara för verksamhetens diarieföring, avvikelsehantering (synpunktshandläggare), personaladministrativa uppgifter och LiV-katalog tillsammans med utsedd personal i verksamheten.
- Förvaltare och webbredaktör för verksamhetens ledningssystem på intranätet. Redigera och publicera nyhetsbrev med mera.
- Administrativ samordnare vid planering av konferenser, informationsdagar etc.
- Arbeta med implementering och utveckling av regionens olika system ex Teams, GOLI, Stratsys med mera.



Kvalifikationer
Förutom adekvat vårdadministrativ utbildning bör du ha mycket god kunskap om Regionens IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen.

Det är önskvärt om du har erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem. Du ska ha en förmåga att vara flexibel, ha ett starkt resultatfokus samt ha fokus på kvalitet. Du arbetar lösningsfokuserat, är initiativrik och har förmåga att prioritera och planera ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan med olika intressenter för att nå uppsatta mål.

Välkommen med din ansökan, vi kommer att hålla intervjuer löpande.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Chefssekreterare, Regionservice

Chefssekreterare
Läs mer Sep 13
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

"Värdeskapande tjänster tillsammans".
Regionservice ska tillgodose behovet av servicetjänster samt agera som ett strategiskt stöd inom de fyra tjänsteområdena lokalvård-, kost-, logistik- samt kundservice. Våra servicetjänster ska levereras med hög effektivitet och kvalitet, antingen i egen regi eller som köpt tjänst.  Vårt övergripande mål är att skapa mervärde genom god samverkan både internt inom regionen och externt med samarbetspartners. Vi stödjer och underlättar för regionens verksamheter genom att uppfylla vår verksamhetsidé och därigenom uppdraget. Utifrån en gemensam bild av det önskvärda läget strävar vi efter effektivitet och hållbarhet i alla led.  


Chefssekreterare, Regionservice

Arbetsuppgifter

Vi vill utveckla vår administration och förnya våra arbetssätt. Vill du delta i vårt förändringsarbete och utveckla oss framåt? Trivs du i en bred roll med många kontaktytor? Då kan det vara dig vi söker!
Uppdraget är primärt att ge områdeschefen stöd inom det administrativa arbetsområdet, du kommer att vara direkt underställd områdeschefen. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp, som består av områdeschef, driftchef, enhetschefer i samverkan med stödfunktioner. Där du har möjlighet att vara med och påverka framtidens serviceverksamhet. Som administratör är du insatt i våra interna och externa flöden och ser förändringar som leder till smartare arbetssätt och processer. Du kommer att fungera som samordnare inom området administration, där du kommer att ha en övergripande roll. 
Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att koordinera och planera ledningsmöten och ansvara för struktur och administration, handlägga frågor eller beslut från chefsgrupp/strategiskledningsgrupp för att säkerställa att processen hanteras vidare, samordna och förbereda underlag och presentationer. Dina uppdrag kommer bl. a att utgå från vår verksamhetsplan, där du kommer att driva och förvalta olika administrativa serviceuppdrag ex dokumenthantering, vara sakkunnig i regionens dokumenthanteringssystem, göra flödesbeskrivningar, uppföljning av statistik. 
. Att vara områdeschefen och ledningsgruppen behjälplig med utskrifter av skrivelser, utformning av presentationer, rapportskrivningar som till exempel vid verksamhetsuppföljning. 
. Mötessekreterare vid förekommande möten såsom ledningsmöten, facklig samverkan.
. Förbereda och skicka ut kallelser/dagordning, eventuella förhandlingsunderlag/bilagor, boka lokaler, skriva minnesanteckningar/protokoll och hantera efterarbete. 
. Ansvara för verksamhetens diarieföring. 
. Förvaltare och webbredaktör för verksamhetens ledningssystem på intranätet. 
. Ansvara för verksamhetens LiV-katalog tillsammans med utsedd personal i verksamheten. 
. Administrativ samordnare vid planering av konferenser, informationsdagar etc. 

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Du har en relevant akademisk utbildning, exempelvis utbildning inom kommunikation/information. Du har god kompetens gällande process-, kvalitets- och utvecklingsarbete, gärna inom servicetjänster. Förutom adekvat utbildning bör du ha mycket god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen och det är önskvärt om du har erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem. Du ska ha en förmåga att sätta dig in i nya verksamheter, ha ett starkt resultatfokus samt ha fokus på kund- och kvalitet. Du arbetar lösningsfokuserad, initiativrik och har förmåga att prioritera och planera ditt arbete. 
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan med olika intressenter för att nå uppsatta mål.
Välkommen med din ansökan, vi kommer att hålla intervjuer löpande.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt yrke och sina arbetsplatser.

https://www.regionvarmland.se/jobb-utbildning-och-forskning/Jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Facklig företrädare för Vision och SACO nås via växeln 010-831 50 00

Ansök nu

Administrativ samordnare/ledningsstöd, Vänerhamn AB

Chefssekreterare
Läs mer Sep 2
Lockas du av ett spännande och utvecklande arbete där din arbetsinsats kommer att vara mycket värdefull för organisationen? Har du erfarenhet av kvalificerad administration? Är du strukturerad och en fena på arbetsprocesser och rutiner? Nu har du chansen!

Om tjänsten
I rollen som administrativ samordnare/ledningsstöd kommer du att arbeta tillsammans med VD och bolagets ledningsgrupp. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter för dagen kan se olika ut beroende på vad som händer i företaget och vad som är prioriterat just för stunden. Det innebär bland annat: förbereda underlag, göra bokningar, skicka kallelser till möten så som styrelsemöten, skapa presentationer, publicera protokoll, vara behjälplig i ledningens arbete samt ansvara för företagets intranät.

Andra ansvarsområden är att vara VDs och styrelsens sekreterare, administration av sakförsäkringar och viss ekonomihantering. Vid sidan om dagliga löpande arbetsuppgifter kommer du att involveras i, eller självständigt driva olika projekt. Placeringsort är Karlstad och du rapporterar till VD.

Tjänsten som administrativ samordnare/ledningsstöd är en tillsvidareanställning med start omgående.

Om dig
För att vara framgångsrik i rollen är det av stor vikt att du har flera års erfarenhet av en yrkesroll där kvalificerad administration, service och kommunikation är gemensamma nämnare. Självklart har du goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift. B-körkort med tillgång till bil erfordras.

Vidare ser vi att du har lätt för att skapa relationer då tjänsten är delvis kommunikations- och informationsinriktad. Du är van och tycker om att arbeta självständigt såväl som att samarbeta med andra. Är du prestigelös, lyhörd, flexibel och seviceinriktad? Stämmer även egenskaperna driven, självgående och kommunikativ in på dig? Då kommer du att trivas här hos oss!

Viktigt för tjänsten är:
- God vana av att föra protokoll.
- Erfarenhet av språklig kontroll och korrekturläsning.
- Erfarenhet av att hantera publiceringsverktyg, inklusive bildredigering för bland annat intranät.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt vana av olika IT och affärssystem.
- Erfarenhet av enklare ekonomiuppgifter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Vänerhamn AB
VÄNERHAMN erbjuder helhetslösningar för transporter och logistik. Som en av Sveriges största hamnaktörer hanterar vi årligen godsvolymer på mer än 3 miljoner ton. Våra anläggningar finns i Karlstad, Kristinehamn, Otterbäcken, Lidköping och Vänersborg. Vi är dessutom verksamma vid Gruvön samt i Åmål, Hällekis och Trollhättan. Välkommen att läsa mer på www.vanerhamn.se

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2021-09-23. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44  eller Sara Pagré tel 054-771 85 47 .
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administrativ samordnare/Ledningsstöd, administration, protokollföring, publiceringsverktyg, VD-sekreterare, Vänerhamn AB, Karlstad, Värmland, Adecco

Ansök nu

Ledningskoordinator hälso- och sjukvård

Chefssekreterare
Läs mer Maj 11
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Region Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 8 000 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare. Nu söker vi en ledningskoordinator till hälso- och sjukvårdens administrativa enhet. Du ingår i en grupp med ledningskoordinatorer som tillsammans planerar och koordinerar hälso- och sjukvårdens övergripande ledningsarbete och utgör stöd till hälso- och sjukvårdsdirektör och dess områdeschefer. Enheten organiserar också nämndsekreterare som är administrativt stöd i de nämnde som omfattas av hälso- och sjukvårdens uppdrag. Verksamheten leds av biträdande hälso- och sjukvårdsdirektör


Ledningskoordinator hälso- och sjukvård

Arbetsuppgifter

Nu söker vi en ledningskoordinator till hälso- och sjukvårdsdirektören. Som ledningskoordinator hos oss får du en självständig och varierande tjänst. Du får möjlighet att arbeta brett med koordinering och skapa ett ledningsstöd som underlättar arbetet för våra chefer. Du kommer ha ett helhetsansvar för hälso- och sjukvårdsdirektörens arbetsdagar och delta i lednings- och arbetsgrupper. Du bistår direktören utifrån behov vilket innebär att dina arbetsuppgifter utformas i nära samarbete utifrån dina kompetenser.
Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att samordna och förbereda underlag, presentationer och utredningar. Du koordinerar och planerar ledningsmöten och ansvarar för struktur och administration. Ibland kan det vara du som tar hand om en fråga eller beslut från en ledningsgrupp för att säkerställa att processen hanteras vidare. Du kommer att samarbeta med övriga stödfunktioner i regionen.

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Du är en initiativrik och noggrann person som självständigt kan planera och genomföra uppdrag. Du har en mycket god förmåga att samarbeta och arbeta i team. Struktur är en självklarhet för dig och när du väl har påbörjat något ser du till att arbetet blir slutfört. Du tycker det är viktigt att ligga steget före och arbeta proaktivt. Du är bra på att kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är tillmötesgående men kan även ställa krav när du ser att det behövs. Du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar.
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom kommunikation/information eller statskunskap. Erfarenhet från politiskt styrd verksamhet är meriterande. Du bör ha mycket god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen och det är önskvärt om du har erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem, ekonomisystem samt HSA-katalog.
Som ledningskoordinator arbetar du nära hälso- och sjukvårdsdirektören varför vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet samt hög grad av självständighet och integritet. För denna roll efterfrågar vi erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och även erfarenhet av ledningskoordinering inom hälso- och sjukvård.
I Region Värmland ser vi medarbetares olikheter som en tillgång och eftersträvar därför arbetsgrupper med mångfald där människor med olika kön, ålder och livserfarenhet kompletterar varandra.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete

https://www.regionvarmland.se/berattelser

Facklig företrädare nås via växeln 0108315000

Ansök nu

Administrativ koordinator, planerings- och ekonomiavdelningen

Chefssekreterare
Läs mer Nov 26
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Region Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 8 000 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Nu söker vi en ledningskoordinator till planerings- och ekonomiavdelningen. Du kommer att rapportera till ekonomidirektören för Region Värmland och ingå i avdelningens ledningsgrupp. Tillsammans med ekonomidirektören och ledningsgruppen planerar och koordinerar du det övergripande ledningsarbetet och utgör stöd till ekonomidirektören och dess enhetschefer.


Administrativ koordinator, planerings- och ekonomiavdelningen

Arbetsuppgifter

Som administrativ koordinator hos oss får du en självständig och varierande tjänst. Du får möjlighet att arbeta brett med koordinering och skapa ett ledningsstöd som underlättar arbetet för våra chefer. Du kommer ha ett helhetsansvar för ekonomidirektörens arbetsdagar och delta i ledningsgruppsarbetet. Du bistår även enhetscheferna inom planerings- och ekonomiavdelningen utifrån behovet av stöd i respektive enhet.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att samordna och förbereda underlag, presentationer och utredningar. Du koordinerar och planerar ledningsmöten och ansvarar för struktur och administration för området. Du handlägger frågor eller beslut från en ledningsgrupp för att säkerställa att processen hanteras vidare. Du kommer att samarbeta med andra stödfunktioner i regionen.

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Du är en initiativrik och noggrann person som självständigt kan planera och genomföra uppdrag. Du har en mycket god förmåga att samarbeta och arbeta i team. Struktur är en självklarhet för dig och när du väl har påbörjat något ser du till att arbetet blir slutfört. Du tycker det är viktigt att ligga steget före och arbeta proaktivt. Du är bra på att kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du är tillmötesgående men kan även ställa krav när du ser att det behövs. Du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar. Vi ser gärna att du har en eftergymnasialutbildning inom kommunikation/information eller statskunskap. Erfarenhet från politiskt styrd verksamhet är meriterande. Du bör ha mycket god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen och det är önskvärt om du har erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem.

Som administrativ koordinator arbetar du nära ekonomidirektören varför vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet samt hög grad av självständighet och integritet. I Region Värmland ser vi medarbetares olikheter som en tillgång och eftersträvar därför arbetsgrupper med mångfald där människor med olika kön, ålder och livserfarenhet kompletterar varandra.

 

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Facklig företrädare nås via växeln 010-831 50 00

Ansök nu

Chefssekreterare, vårdadministration, område slutenvård

Chefssekreterare
Läs mer Sep 11
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Hälso- och sjukvården i Värmland är en gemensam organisation indelad i två områden: Område öppenvård (primärvården och psykiatrin) och område slutenvård. Vi har 23 vårdcentraler i hela länet och tre akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby. Vi är en lagom stor och sammanhållen sjukvårdsorganisation med korta beslutsvägar som gör att du kan se helheten och vara med och påverka. Vi tror på att hälso- och sjukvård måste utgå från våra patienters behov och medarbetarnas kompetens. Vi vill driva hälso- och sjukvården framåt tillsammans med våra medarbetare. Inom verksamhetsområdet vårdadministration område slutenvård arbetar stor del av område slutenvårds chefssekreterare och vårdadministratörer, främst placerade ute på de olika verksamheterna inom Centralsjukhuset i Karlstad samt sjukhuset i Arvika.

Chefssekreterare till vårdadministration område slutenvård med placering rehabilitering specialistvård.

Rehabilitering specialistvård

Rehabilitering specialistvård arbetar för att individen ska uppnå eller bibehålla bästa möjliga funktionsförmåga, aktivitetsförmåga och delaktighet, ur ett fysiskt, psykiskt och socialt perspektiv. Utöver rehabilitering inom arbetsterapi, fysioterapi samt musik- och bildterapi ingår även psykologenheten. Uppdraget är huvudsakligen läns- och länsdelssjukvård, sluten- och öppenvård kopplad till centralsjukhusets verksamhetsområden. Vi är organiserade i fyra enheter, benämnda rehabilitering 2, 3 och 4 samt psykologenheten.

 

 


Chefssekreterare, vårdadministration, område slutenvård

Arbetsuppgifter

Chefssekreteraren ingår i verksamhetens stabsfunktion men tillhör organisatoriskt verksamhetsområde vårdadministration område slutenvård.

Chefssekreteraren erbjuds ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef. Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner stöd i det dagliga arbetet.

Några exempel på ytterligare uppgifter som kan ingå i uppdraget är att planera möten och ansvara för dokumentation av dessa, vara sakkunnig i regionens dokumenthanteringssystem, framtagande av statistik, avvikelsehantering, personaladministrativa uppgifter, administration i samband med klinikdagar och konferenser, resebokningar med mera.

Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden.

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Förutom adekvat vårdadministrativ utbildning är det önskvärt med goda kunskaper i Office-paketet. God datorvana och intresse av att hålla sig uppdaterad med regionens olika IT-system.

Den personliga lämpligheten bedöms på noggrannhet och strukturerat arbetssätt, ansvarstagande samt förmåga att arbeta självständigt och vara flexibel.

 

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete

https://www.regionvarmland.se/berattelser

Facklig företrädare för Vision nås via växeln 010-831 50 00

Ansök nu

Chefssekreterare, vårdadministration, område slutenvård

Chefssekreterare
Läs mer Dec 30
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Chefssekreterare, vårdadministration, område slutenvård

Chefssekreteraren ingår i verksamhetens stabsfunktion men tillhör organisatoriskt verksamhetsområde vårdadministration område slutenvård.

Chefssekreteraren erbjuds ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef.

Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner så som avdelningschefer och studierektor, administrativt stöd.

Några exempel på ytterligare uppgifter som kan ingå i uppdraget är att planera möten och ansvara för dokumentation av dessa, ansvara för bevakning av rutiner och riktlinjer, framtagande av statistik, avvikelsehantering, personaladministrativa uppgifter, administration i samband med klinikdagar och konferenser, resebokningar med mera.

 

Förutom adekvat vårdadministrativ utbildning krävs vana av arbete i Office.

Den personliga lämpligheten bedöms på noggrannhet och strukturerat arbetssätt, ansvarstagande samt förmåga att arbeta självständigt och vara flexibel.

Ansök nu

Chefssekreterare, vårdadministration, område slutenvård

Chefssekreterare
Läs mer Nov 26
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Chefssekreterare, vårdadministration, område slutenvård

Chefssekreteraren ingår i verksamhetens stabsfunktion men tillhör organisatoriskt verksamhetsområde vårdadministration område slutenvård.

Chefsekreteraren erbjuds ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef.

Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner så som avdelningschefer och studierektor, administrativt stöd.

Några exempel på ytterligare uppgifter som ingår i uppdraget är att planera möten och ansvara för dokumentation av dessa, ansvara för bevakning av rutiner och riktlinjer, administration i samband med klinikdagar och konferenser, resebokningar med mera.

 

Förutom adekvat administrativ utbildning krävs vana av arbete i Office.

Den personliga lämpligheten bedöms på noggrannhet och strukturerat arbetssätt, ansvarstagande samt förmåga att arbeta självständigt.

Ansök nu

Chefssekreterare , Regionfastigheter , Region Värmland

Chefssekreterare
Läs mer Mar 28
Region Värmland ansvarar för hälso- och sjukvård inklusive tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland.
Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur. Och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig.

Regionfastigheter och Regionservice ingår i område stöd och erbjuder stöd och service till regionens verksamheter. Den största delen av arbetet riktar sig av naturliga skäl mot hälso- och sjukvården i Värmland. Vi söker nu en chefssekreterare för att ge administrativt stöd till fastighetschefen och servicechefen med respektive ledningsgrupper. Du kommer att ingå i ledningsgrupperna och medverka till verksamheternas utveckling och strategiska planering. Tjänsten kommer att delas mellan de två verksamheterna men ligga placerad hos Regionfastigheter på CSK, där också arbetsplatsen kommer att finnas.
Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete med stora möjligheter till att utforma arbetets upplägg.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Stödja verksamhetschefer och ledningsgrupper med administrativa uppgifter

• Vara mötes sekreterare (inklusive, för- och efterarbete) vid exempelvis ledningsmöten, facklig samverkan och skyddskommitté. Följa upp aktiviteter och beslut

• Medverka vid framtagning av verksamhetsplaner och handlingsplaner

• Medverka vid verksamhetsuppföljning

• Delta i strategiska mötesforum

• Medverka i verksamhetens kvalitetsarbete

• Bistå verksamhetscheferna i diariehantering, avtalshantering et cetera

• Viss förrådshantering

• Delta i arbetet med verksamheternas information utåt, på interna och externa websidor

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har adekvat utbildning, gärna högskoleutbildning eller motsvarande. Du har god datavana, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är van att utarbeta administrativa rutiner.
Du är initiativrik, självständig, har god samarbetsförmåga och arbetar på ett strukturerat sätt. Som person är du serviceinriktad, lyhörd och har ett problemlösande förhållningssätt.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Förvaltningssekreterare

Chefssekreterare
Läs mer Feb 26
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemtjänst, trygghetsboende, hälso- och sjukvård, funktionsstöd, samt på vårt biståndskontor.

Vi söker en förvaltningssekreterare till vård- och omsorgsförvaltningens sekretariat. Sekretariatet är direkt underställt förvaltningsdirektören och har ett övergripande ansvar för diarium och arkiv, nämndadministration, tjänsteskrivelser, motioner m.m. gentemot politiken.

ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningssekreterare är din huvudsakliga arbetsuppgift att ansvara för förvaltningens diarium och dokumenthantering. I rollen ingår också viss registrering i diariet och administration kring föreningsbidrag.

Du samordnar aktiviteter och möten med pensionärsrådet och rådet för personer med funktionsnedsättning. Du är behjälplig vid bokningar av konferenser och resor samt fungerar som ett administrativt stöd åt förvaltningsdirektören.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha adekvat högskoleutbildning, gärna med inriktning statsvetenskap och/eller rättsvetenskap. Befattningen kräver att du är noggrann och strukturerad, ansvarstagande och har en god initiativförmåga. Du behöver också ha en mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga, såväl muntligt som skriftligt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete inom en politiskt styrd organisation, gärna kommunal sådan.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Chefssekreterare till chef för område öppenvård

Chefssekreterare
Läs mer Feb 6
Region Värmland ansvarar för hälso- och sjukvård inklusive tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland.
Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur. Och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig.

Region Värmland har organisatoriskt delat in hälso- och sjukvården i två områden: område slutenvård som i huvudsak avser sjukhusvård och område öppenvård som är vård utanför sjukhusen.

Vi söker nu en chefssekreterare till område öppenvård med uppdrag som administrativt stöd till områdeschef. Du kommer att organisatoriskt tillhöra verksamhetsområde hälso- och sjukvårdens ledningsstöd och vara underställd biträdande hälso- och sjukvårdsdirektör.
Område öppenvård arbetar länsövergripande med hälso- och sjukvård för både barn och vuxna inom primärvård, habilitering, rehabilitering och psykiatri och andra länsgemensamma verksamhetsområden. Inom område öppenvård bedrivs även viss slutenvårdsverksamhet. Här arbetar cirka 1 880 medarbetare inom 18 verksamhetsområden.

Som nära administrativt stöd till öppenvårdens ledningsgrupp kommer du att bidra till arbetet mot regionens mål och ledning av verksamheterna utifrån de effekter vi vill uppnå för våra patienter. Ledningsgruppen består av områdeschef, verksamhetschefer, controller, HR-strateg, kommunikationsstrateg, ledningsstrateg samt chefssekreterare. Chef för området ingår i hälso- och sjukvårdsledningen.

Verksamhetsområdet hälso- och sjukvårdens ledningsstöd har förutom uppdraget att stödja fortlöpande ordinarie ledningsarbete i hälso- och sjukvård, även uppdraget att bidra till systematiskt utvecklings- och förbättringsarbete inom ramen för hälso- och sjukvårdens ledningssystem för kvalitet. Hälso- och sjukvårdens ledningsstöd organiserar de chefssekreterare som utgör ett övergripande planerings- och metodstöd till respektive områdeschef för öppenvård och slutenvård samt till hälso- och sjukvårdsdirektör. Chef för verksamhetsområdet är biträdande hälso- och sjukvårdsdirektör som ingår i hälso- och sjukvårdsledningen.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara sekreterare och administrativt stöd till chef för område öppenvård. I arbetsuppgifterna ingår att bistå med sedvanliga sekreteraruppgifter men även iordningställa och förbereda underlag till dokument, presentationer och utredningar samt att bidra till utveckling av arbetssätt för dokumentation i områdets lednings- och arbetsgrupper.
Som chefssekreterare arbetar du nära chef för området varför vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet samt hög grad av självständighet och integritet.

KVALIFIKATIONER
Du är en initiativrik och noggrann person som självständigt kan planera och genomföra uppdrag. Du har förmåga att samarbeta och arbeta i team. Du är lyhörd och steget före i planering av uppdrag.
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom statskunskap alternativt kommunikation/information eller vård samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från vårdverksamhet eller annan politiskt styrd verksamhet är meriterande.
Du bör ha mycket god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen. Erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem samt HSA-katalog är meriterande. Erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Du ska ha en mycket god kommunikativ förmåga och kunna utrycka dig väl i svenskt tal och skrift. Som person är du strukturerad, serviceinriktad, flexibel samt har en problemlösande attityd.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Chefssekreterare , habiliteringen , Värmland

Chefssekreterare
Läs mer Jun 4
Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7500 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Vi söker nu en chefssekreterare som stärker och kompletterar habiliteringens ledningsgrupp. Som chefssekreterare arbetar du på uppdrag av verksamhetschef och enhetschefer.
Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg.

Under 2018 har barn- och ungdomshabiliteringen och vuxenhabiliteringen samlats i det gemensamma verksamhetsområdet habiliteringen. Verksamheten är en länsövergripande specialistresurs som jobbar med habilitering för barn, ungdomar och vuxna med olika former av långvarig funktionsnedsättning. Inom habiliteringen finns cirka 85 medarbetare med många olika professioner. Vi har två lokaler i Karlstad (barn- och ungdom respektive vuxen) och mindre lokala kontor i länet.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som chefssekreterare på habiliteringen arbetar du både operativt och strategiskt.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• Vara verksamhetschefen och ledningsgruppen behjälplig med allehanda uppgifter såsom utformning av presentationer, diarieföring, rapportskrivningar, framtagande av statistik med mera.
• Vara mötessekreterare (inklusive, för- och efterarbete) vid exempelvis ledningsmöten, facklig samverkan och skyddskommitté.
• Vara verksamhetsområdets sammanhållande länk i arbetet med verksamhetsövergripande system för exempelvis intern och extern information, dokumenthantering, fakturahantering, personaladministration, beställningar och inköp.
• Ansvara för utformning och revidering av rutiner och riktlinjer på uppdrag av ledningsgruppen.
• Stödja verksamhetens utvecklings- och uppföljningsarbete.
• Samordna planering av konferenser, informationsdagar och liknande.
• Delta i nätverk för chefssekreterare område öppenvård.

Din närmaste chef är verksamhetschefen.
Tjänsten är placerad i Karlstad.
Tjänsten är ett förordnande på fyra år och du erhåller en tillsvidareanställning inom lämplig profession vid landstinget i Värmland.

KVALIFIKATIONER
Du har utbildning som medicinsk sekreterare eller annan adekvat utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget.
God kännedom om landstingets IT-system är önskvärt, liksom att du ligger i framkant när det gäller andra relevanta IT-system.
Arbetet kräver att du är serviceinriktad, har ett konfidentiellt förhållningssätt och ser möjligheter i det mesta. För arbetet behöver du mycket god förmåga att hantera det svenska språket i tal och skrift. Du gillar att lösa problem genom att samverka med andra men också genom självständigt arbete. Att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt och ha ett fartfyllt, ibland tidspressat, jobb är något du trivs med. Som person är du lyhörd, flexibel, initiativrik och strukturerad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.

Utdraget får inte vara äldre än ett år.

Du hittar blanketten på www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".

Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Chefssekreterare till chef för område slutenvård

Chefssekreterare
Läs mer Feb 15
Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Om område slutenvård
Område slutenvård har närmare 4 000 medarbetare. Område slutenvård består av 27 verksamhetsområden vars kliniska verksamhet i huvudsak bedrivs i anslutning till länets tre akutsjukhus. Slutenvårdens ledning arbetar gemensamt mot landstingets fyra mål och leder verksamheterna utifrån de effekter vi vill uppnå för våra patienter. Ledningsgruppen består av områdeschef, verksamhetschefer, controller, HR-strateg, kommunikationsstrateg, ledningsstrateg samt chefssekreterare. Chef för området ingår i hälso- och sjukvårdsledningen.

Om verksamhetsområde ledningsstöd
Verksamhetsområdet hälso- och sjukvårdens ledningsstöd har förutom uppdraget att stödja fortlöpande ordinarie ledningsarbete i hälso- och sjukvård, även uppdraget att bidra till systematiskt utvecklings- och förbättringsarbete inom ramen för landstingets ledningssystem för kvalitet. Hälso- och sjukvårdens ledningsstöd har två chefssekreterare som utgör ett övergripande planerings- och metodstöd till respektive områdeschef för öppenvård och slutenvård. Chef för verksamhetsområdet är biträdande hälso- och sjukvårdschef som ingår i hälso- och sjukvårdsledningen.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara sekreterare och administrativt stöd till chef för område slutenvård.
I arbetsuppgifterna ingår att bistå med sedvanliga sekreteraruppgifter men även iordningställa och förbereda underlag till dokument, presentationer och utredningar samt att bidra till utveckling av arbetssätt för dokumentation i områdets lednings- och arbetsgrupper.
Som chefssekreterare arbetar du nära chef för området varför vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet samt hög grad av självständighet och integritet. Tjänsten kommer organisatoriskt att vara placerade inom verksamhetsområde hälso- och sjukvårdens ledningsstöd.

KVALIFIKATIONER
Du är en initiativrik och noggrann person som självständigt kan planera och genomföra uppdrag. Du har förmåga att samarbeta och arbeta i team. Du är lyhörd och steget före i planering av uppdrag.
Vi söker dig som har adekvat utbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom vård alternativt kommunikation /information eller statskunskap. Erfarenhet från vårdverksamhet eller annan politiskt styrd verksamhet är meriterande.
Du bör ha mycket god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen. Erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem samt HSA-katalog är meriterande. Erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Du ska ha en mycket god kommunikativ förmåga och kunna utrycka dig väl i svenskt tal och skrift. Som person är du strukturerad, serviceinriktad, flexibel samt har en problemlösande attityd.

ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.

Utdraget får inte vara äldre än ett år.

Du hittar blanketten på www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".

Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Chefssekreterare , vårdadministration , område slutenvård , kvinnosjukvården

Chefssekreterare
Läs mer Jan 10
Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Kvinnosjukvården har ett länsövergripande ansvar för den gynekologiska- och obstetriska hälso- och sjukvården i Värmland.
Kvinnosjukvården omfattar följande enheter och avdelningar: Förlossningsavdelning, vårdavdelning 14, gynekologisk öppenvård inkluderande fertilitetsmottagning, abortmottagning, uroterapimottagning, gyn-onkologimottagning, kuratorsmottagning samt mottagning för sexuella hälsa, läkarenhet, obstetrisk öppenvård, och privata vårdgivare.

ARBETSUPPGIFTER
Chefssekreteraren ingår i verksamhetens stabsfunktion men tillhör organisatoriskt verksamhetsområde vårdadministration område slutenvård.
Chefssekreteraren erbjuds ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef.
Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner så som avdelningschefer och studierektor, administrativt stöd.
Några exempel på ytterligare uppgifter som ingår i uppdraget är att planera möten och ansvara för dokumentation av dessa, ansvara för bevakning av rutiner och riktlinjer, administration i samband med klinikdagar och konferenser, resebokningar mm.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har adekvat administrativ eftergymnasial utbildning och är van att arbeta i Microsoft Office.
Som person är du ansvarsfull, effektiv och strukturerad samt trivs bra i en självständig men stödjande roll. Då arbetsuppgifterna varierar behöver du vara prestigelös och flexibel. Det är även viktigt att du är positiv och tycker om att arbeta med service. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.

Utdraget får inte vara äldre än ett år.

Du hittar blanketten på www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".

Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu