Karlstad: Sommarjobb som fastighetsskötare hos Råums Maskin

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobb som fastighetsskötare hos Råums Maskin i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-16 // Varaktighet: Deltid

Är du en person som gillar att arbeta med frihet under ansvar? Academic Work söker en självgående och flexibel fastighetsskötare till vår kund Råums Maskin. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan idag om du vill ha möjligheten att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom fastighetsunderhåll och utvecklas i din yrkesroll.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en driven och självgående fastighetsskötare till vår kund Råums Maskin under sommarperioden, med möjlighet till deltid under hösten. Företaget erbjuder en mångsidig tjänsteportfölj inom fastighetsservice, vägunderhåll samt mark- och grönyteskötsel. Råums Maskin har gedigen erfarenhet och en bred kunskap inom maskintjänster, vilket gör att de kan erbjuda deras kunder en högkvalitativ och professionell service.

Som fastighetsskötare kommer sköta fastigheternas omgivningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara bland annat rensning av ogräs, städning och gräsklippning samt andra traditionella fastighetsskötsel arbetsuppgifter. Beroende på väderförhållandena kan arbetsuppgifterna variera och anpassas utifrån rådande omständigheter.

Vi söker dig som är flexibel, självgående och ansvarstagande. Du ska ha förmågan att arbeta effektivt i alla väder och trivas med fysiskt arbete. Det är också viktigt att du behärskar svenska språket för att kunna kommunicera med kollegor och kunder.

Om du trivs med utmaningar och är intresserad av att arbeta som fastighetsskötare, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Rensning av ogräs
* Hålla det rent kring fastigheter och trapphus
* Gräsklippning


VI SÖKER DIG SOM
- B-körtkort
- Behärskar svenska språket
- Klarar av att arbeta i alla väder

Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Anpassningsbar
- Resultatinriktad

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, mer omfattning under sommaren
* Placering: Karlstad


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare.

Fastighetsskötare

Läs mer Sep 9
Vi är Balder. Vårt uppdrag är att förverkliga morgondagens samhälle. Samtidigt som vi bygger nytt pågår ett ständigt arbete med att underhålla, utveckla och förvalta våra befintliga fastigheter.
Vi utökar vårt bestånd i Karlstad och är i behov av en ny kollega som vill arbeta med förebyggande och felavhjälpande underhåll, att rondera, träffa hyresgäster och se till att vårt NKI fortsätter höjas – från en redan hög nivå, om vi får skryta lite.
Vad erbjuder vi dig?Vi vågar påstå att vi är en av Sveriges mest spännande arbetsgivare inom fastighetsbranschen och som fastighetsskötare på Balder får du möjlighet att fatta mycket egna beslut själv, stora som små. Det är en fri roll och tillsammans med tre fastighetsskötarkollegor är du den främsta kontaktytan för våra hyresgäster.
Som fastighetsskötare kommer du ingå i företagets förvaltningsorganisation och ha ett nära samarbete med både förvaltare, projektledare och drift. Idag är vi 7 st anställda på områdeskontoret och vi behöver bli fler då vi utökar medytterligare 450 nya lägenheter i Karlstads nya stadsdel Tullholmsviken.
Vem är du som person?Vi söker dig som har en teknisk förståelse och gillar att få saker gjorda. Du vet när du ska göra något själv, när du ska be en kollega om hjälp och när du ska ringa en entreprenör. Du kan hantera balansgången mellan att arbeta på egen hand och att vara en del av ett team. Du bör trivas med den sociala delen av arbetet och har ett bra bemötande även när det blir stressigt.
Vad har du för kvalifikationer?Du som söker denna tjänst har sannolikt erfarenhet från en liknande tjänst eller närliggande yrke. Det är meriterande med kunskaper inomel, VVS och/eller systematiskt brandskyddsarbete.
Tjänsten kräver B-körkort, att du har en god datorvana samt att du kan behärska det svenska språket väl i både tal och skrift.
Låter det spännande?Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen kontakta rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.Varmt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter!

Ansök nu

Fastighetsskötare Scandic hotellen Karlstad , heltid

Läs mer Aug 16
Nu söker vi en fastighetsskötare till våra Scandic hotell i Karlstad.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellen och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Service Host arbetar du på flera hotell och inom flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad är innebär rollen?

Som fastighetsskötare hos oss på Scandic är ditt främsta fokus att hålla hotellen i fint skick för våra gäster. Scandic är hyresgäst och ansvarar driftmässigt för såväl hotellets egendom som byggnaden. Arbetet sker till stor del i hotellrum och andra gästutrymmen, och det blir därmed många hej i korridoren till våra gäster - det är precis där och då vi påvisar den goda service vi har.

I din roll arbetar du med daglig drift samt planerat och felavhjälpande underhåll av hotellets lokaler och installationer så som dörrar, lås och inredning och utrustning i hotellrum, gym, kök och restaurang, konferens, pool och bastu/relax. Åtgärder för driftoptimering av byggnadens klimatsystem, värme och ventilation, avläsningar av förbrukningar ingår också.

Vidare ingår i rollen att arbeta med hotellets brand- och säkerhet, fastighetsdrift och underhåll, såväl förebyggande som akut. Hållbarhet är ett viktigt ledord och du arbetar således aktivt med att få in det i våra arbetssätt ytterligare. Verksamheten innebär en del myndighetskrav och du är involverad i många av dessa. Struktur, noggrannhet, driv och flexibilitet är viktiga egenskaper, du har ett öga för detaljer och du trivs bland människor och att arbeta i en föränderlig miljö. Du rapporterar till en Property Manager.



Vem är du?

Vi söker dig som har teknisk utbildning och erfarenhet inom fastighetsskötsel eller motsvarande. Du har grundläggande kunskap inom något av områdena el eller VVS. Kunskaper om brandsäkerhet är medriterande. I övrigt har du datorvana och goda kunskaper i svenska och engelska.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och kan vara varierande tider, det kan förekomma helg- och kvällsjobb.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, vår kultur och våra förmåner!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Fastighetsskötare till Axcell Fastighetspartner i Karlstad!

Läs mer Jul 31
PropTech Energy är en koncern med tre innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov.Vi finns på ett 30-tal platser i landet och har totalt cirka 400 medarbetare.

Har du erfarenhet av yttre skötsel? Trivs du i en snabbt växande organisation där det finns stora möjligheter att utvecklas? Axcell Fastighetspartner söker en fastighetsskötare till sin verksamhet i Karlstad. Du blir en del av ett mindre team bestående av engagerade och prestigelösa kollegor, där ni tillsammans hjälps åt att upprätthålla en högkvalitativ service till våra kunder. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och självgående. Varmt välkommen med din ansökan!

"Mitt namn är Tobias och jag jobbar som arbetsledare på Axcell Fastighetspartner i Region Väst. Som chef är jag närvarande och stöttande, och gillar att vara med på fältet. En av de roligaste sakerna som finns är att se när människor utvecklas och når sina mål, och på Axcell Fastighetspartner finns det stor möjlighet för utveckling! Jag hoppas hitta någon som vill bli en del av oss - är du den jag söker?" - Tobias Claesson

Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas.

Arbetsuppgifter

Som fastighetsskötare arbetar du nära kunden. Det är din uppgift att vårda befintliga kundrelationer samt etablera nya kontakter. Du har dagligen kontakt med hyresgäster och fastighetsägare för att ger dem den service de behöver.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• skötsel och städning av utvändiga ytor
• felavhjälpande åtgärder
• driva mindre förbättringsarbeten
• fastighetsronderingar

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Gymnasial utbildning
• Utbildning eller erfarenhet inom fastighetsskötsel eller liknande branscher
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office.
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Som fastighetsskötare hos oss så har du ett engagemang och gillar ordning och reda. Du har en förmåga att arbeta proaktivt och se till att det är snyggt och rent. För dig är service och ansvarskänsla en självklarhet och du är bekväm i att arbeta självständigt. Du gillar att hålla ett högt tempo utan att tumma på kvalité.

Social hållbarhet

Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör!

Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar!

Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR.

Övrig information

• Start: Enligt överenskommelse
• Lön: Enligt överenskommelse
• Plats: Karlstad
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00

Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Tobias Claesson på +46724023244.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-08-31.

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

Ansök nu

Vice Arbetsledare Utemiljö

Läs mer Aug 6
Nativus AB är en servicekoncern som finns på 10 talet orter i Sverige och omsätter runt 100 Mkr per år med runt 100 anställda. Vi söker en vice arbetsledare för yttre fastighetsskötsel (Trädgårdskötsel, fastighet yttre, snöröjning mm) för vår verksamhet i Värmland.
Initialt kommer vice arbetsledaren att arbeta med en stor kund där hen har 7-8 medarbetare samt underentreprenörer ihop med platschefen. Arbetet innebär mycket praktiskt arbete i leveransen men också planering, administration, arbetsledning och endel ekonomi.
Vi ser gärna att kandidaten har erfarenhet av tjänsterna som skall levereras och gärna ledarbakgrund. En person med struktur, driv, trevligt bemötande och praktiskt handlag är viktigt.
Körkort för bil är krav men BE och hjullastarkort önskvärt.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Trädgårdsarbetare i Karlstad

Läs mer Jul 4
Om jobbet
Gröngölingarna Trädgårdsservice är ett serviceföretag som är inriktade inom bl.a trädgårdstjänster. Vi är ett växande företag och letar alltid nya och intresserade personer som vill vara med i vårt team.
Vi söker drivna personer som vill ha ett fritt och flexibelt jobb.
Du kommer jobba med trädgårdsskötsel och arbetsuppgifterna kommer att bestå främst av gräsklippning, trimning, häckklippning, ogräsrensning och andra trädgårdstjänster.


Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter inom trädgårdsskötsel, som att klippa en häck med motordriven häcksax. Viktigast är att du är villig att lära, och är en serviceinriktad person som är noggrann i sitt arbete.


B-Körkort är ett krav.


Vi söker personer att anställa i Karlstad, så skicka in din ansökan om du bor eller vill jobba i Karlstad.
Letar du ett arbete där du får jobba ute i solen?
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB .

Projektledare till Granitor Elektro

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Sep 19
Nytt
Är du en erfaren tekniker som vill ta nästa steg i karriären? Till Granitor söker vi nu en driven projektledare med specialisering på säkerhetsansläggningar. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. De erbjuder entreprenad- och servicetjänster inom fastighet, industri och infrastruktur. Hos Granitor välkomnas du till ett väletablerat företag med stark familjekänsla där varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklings- och karriärmöjligheter är högt prioriterat. Här får du en viktig roll i en platt organisation med korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka.

Granitor har över 50 års erfarenhet av att utveckla säkerhetslösningar för kunder inom olika branscher och på avdelningen för säkerhetssystem hanteras brandlarm, driftlarm, inbrottslarm, trygghetslarm, kameraövervakning och passersystem. I rollen som projektledare kommer du att ha ett övergripande ansvar för pågående projekt av varierande storlek. Du erbjuds en bred roll där du driver projekten från uppstart till färdigställande, i detta ingår nära samarbete med såväl kunder som kollegor.

Under ditt första år i rollen erbjuder Granitor en projektledarutbildning för att säkerställa att du får de bästa förutsättningarna att lyckas. Under din introduktion får du också gedigen stöttning från närmsta chef.

Du erbjuds
- En plats i ett hjälpsamt team med ambitiösa kollegor
- En varierande vardag där ingen dag är den andra lik
- Möjlighet till fortbildning och personlig utveckling inom bolaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Konstruera säkerhetsanläggningar
* Driva projekt från projektering till färdig produkt
* Leda, utveckla och motivera medarbetare
* Proaktivt arbeta med befintliga och nya kunder
* Ha ansvar för det ekonomiska resultatet i projekten


VI SÖKER DIG SOM
- Har teknisk erfarenhet av arbete med larmsystem och tidigare arbetat med konstruktion av säkerhetsanläggningar
- Har grundläggande kunskaper inom el
- Har god datorvana
- Har ett ekonomiskt intresse
- Har B-körkort och tillgång till bil
- Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska då dialogen med kunder sker på dessa språk

Det är meriterande om du
- Har relevant utbildning inom el, teknik, IT eller är certifierad ingenjör inom inbrottslarm
- Har kunskaper i CAD/AutoCAD
- Har arbetat som projektledare eller liknande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Ordningssam
- Uthållig
- Problemlösande

Övrigt
- Övrigt: Av säkerhetsskäl kommer vi att göra ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister
- Start: Omgående, enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
- Arbetstider: Mån-fre 07:00-16:00

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Granitor och deras säkerhetstjänster HÄR.

Ansök nu

Brandlarmstekniker till Granitor Electro

Larminstallatör/Larmtekniker
Läs mer Sep 19
Nytt
Har du erfarenhet från arbete i en teknisk roll med larm och letar efter nästa utmaning? Då är detta rollen för dig! Till Grantor söker vi nu en ambitiös brandlarmstekniker till teamet i Karlstad. Här erbjuds du en varierande vardag i en flexibel och självständig roll! Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. De erbjuder entreprenad- och servicetjänster inom fastighet, industri och infrastruktur. Hos Granitor välkomnas du till ett väletablerat företag med stark familjekänsla där varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklings- och karriärmöjligheter är högt prioriterat.

Du kommer att ingå i ett team om 7 personer på avdelningen för säkerhetssystem. På avdelningen hanteras bland annat passersystem, inbrottslarm och brandlarm. Nu söker vi dig som vill arbeta som tekniker med inriktning mot brandlarm. I rollen som brandlarmstekniker kommer du att jobba med driftsättning, service, felsökning och dokumentation av brandlarmsanläggningar hos företagets kunder. Därtill ingår arbete med eftermarknad, service och support samt att instruera kunderna i användningen av deras anläggningar. En stor del av arbetet sker ute hos kunderna, men en del av tiden spenderar du på kontoret, exempelvis för att förbereda projekt, planera eller beställa material.

Som nyanställd får du gedigen stöttning från erfarna kollegor och avdelningens brandingenjör. Granitor erbjuder dessutom vidareutbildningar i rollen för att du ska få möjlighet att fördjupa dina kunskaper.

Du erbjuds
- En plats i ett hjälpsamt team med engagerade kollegor
- En varierande vardag där ingen dag är den andra lik
- Möjlighet till fortbildning och personlig utveckling inom bolaget

Se gärna denna video där Granitors säkerhetstekniker i Göteborg berättar om sin vardag!



VI SÖKER DIG SOM
- Har ett stort intresse för teknik och problemlösning
- Har teknisk erfarenhet av arbete med någon form av larmsystem
- Har grundläggande kunskaper inom el
- Har datorvana
- Har B-körkort för manuell bil
- Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska då kommunikationen med kunder sker på dessa språk

Det är meriterande om du
- Har tidigare erfarenhet av arbete med brandlarm, gärna från Schneider, Eltek eller Schrack
- Har utbildning eller arbetslivserfarenhet som elektriker

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Ansvarstagande
- Ordningssam
- Hjälpsam
- Problemlösande

Övrig information
- Övrigt: Av säkerhetsskäl kommer vi att göra ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister
- Start: Omgående, enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
- Arbetstider: Mån-fre 07:00-16:00

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Granitor Electro och deras tjänster inom brandlarm HÄR.

Ansök nu

Norsktalande konsult på deltid till välkänt fordonsbolag!

Översättare
Läs mer Aug 27
Vi söker nu dig som är intresserad av att jobba extra för en av våra kunder i fordornsbranschen under minst ett år framåt. Uppdraget kan utföras från hela Svergie och allt du behöver är en dator och rätt språkkunskaper!

OM TJÄNSTEN
Vi letar efter tre nya kollegor som ska ansvara för korrekturläsning av vår kunds utbildningsmaterial, som distribueras över Dannmark, Sverige och Norge. Då kunden är verksam globalt är det av yttersta vikt att allt deras material översätts korrekt till relevanta språk innan det når deras kunder och andra externa intressenter. Översättningarna sker initialt av företagets europeiska huvudkontor och uppdraget handlar om korrekturläsning av översättningarna för korrekt språkbruk samt att säkerställande korrekta tekniska termer. Uppdraget kräver förutom gott språk kunnande även enklare teknisk förståelse från fordonsbranschen.

Uppdragen kommer regelbundet varje månad och förväntas utföras inom givna deadlines, oftast inom 1-2 veckor. Varje uppdrag tilldelas via e-post och all nödvändig information kommer att tillhandahållas genom kundens portal, Liongate. Kollegor på plats kommer att finnas till hands för att svara på eventuella frågor angående översättningar eller tekniska termer.

Arbetet är flexibelt och kräver en tillgänglighet på minst 8 timmar per månad. Detta möjliggör för dig att arbeta från valfri plats i Sverige, med möjlighet att anpassa arbetstiderna efter din egen kalender och använda din personliga dator för uppgifterna. Mer information om uppdraget kommer i ett första samtal.

VI SÖKER DIG SOM
- Är student eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% minst 1 år framåt
- Är norsktalande på modersmålsnivå i tal och skrift, då uppdraget utförs helt på norska
- Är tillgänglig att arbeta minst 8 h per månad på behov med kort förvarning
- Har god teknisk förståelse och intresse för fordonsbranschen

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Ekonom sökes till Kilsbostäder!

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 11
Välkommen in med din ansökan för tjänsten som ekonom hos Kilsbostäder! En roll där vi kan lova dig en varierande vardag med breda kontaktytor & arbetsuppgifter som gör varje arbetsdag unik. Vi arbetar med löpande urval, skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som ekonom hos Kilsbostäder välkomnas du till en familjär arbetsplats där engagemang alltid finns för kundens bästa. I din roll kommer du främst att arbeta med ekonomiprocessen för Kilsbostäder med tillhörande bolag där du kan förvänta dig att få insyn i hela processen från ax till limpa, med stöd av ekonomiansvarig som du kommer att arbeta tätt tillsammans med. Utöver ditt fokus på ekonomiarbetet kommer du också få arbeta med frågor som rör uthyrningsprocessen, systemfrågor och andra administrativa uppgifter. Detta är en roll för dig som vill arbeta med ekonomi men som emellan åt uppskattar ett avbrott från siffror och kalkyler för att t.ex. finnas till hjälp för en kund som har en fråga över telefon eller en kollega som behöver hjälp.

Du erbjuds
- En möjlighet att få arbeta med hela ekonomiprocessen, från reskontra till årsbokslut & kalkylering
- En roll där du får utlopp för din kärlek till siffror såväl som din kärlek för service & övrig administration
- En arbetsplats familjär nog för att testa sina egna vingar inom områden du brinner för

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som ekonom kommer du att arbeta med hela ekonomiprocessen i kombination med att du finns behjälplig för såväl kunder och kollegor för att besvara övriga administrativa ärenden. Du kan förvänta dig en vardag där du i majoriteten av din arbetstid får utlopp för ditt intresse för ekonomi och administration, och resten av din tid ägnas åt frågor rörande uthyrningsprocessen. Nedan är exempel på arbetsuppgifter som du kan komma att arbeta med:


* Leverantörs- och kundreskontra
* Budget, prognos- och analysarbete
* Månads-, delårs- och årsbokslut
* Fastighetsvärdering och hyresförhandlingar
* Systemadministration
* Uthyrningsprocessen
* Avtalsuppföljning


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial examen som ekonom alternativt har annan likvärdig arbetslivserfarenhet inom ekonomi
- Behärskar det svenska & engelska språket i tal & skrift då det krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial examen som ekonom i kombination med arbetslivserfarenhet inom ekonomi
- Utbildning inom fastighetsekonomi
- Erfarenhet från likvärdig bransch

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kilsbostäder AB är ett allmännyttigt bostadsbolag inom Kils kommunkoncern där Samhällsnytta i Kil AB är moderbolag. Bolaget har idag drygt 800 lägenheter och innehar därmed ca hälften av kommunens hyresrätter samt ett 60-tal lokaler. Bolaget är välskött med god ekonomi och väl underhållna fastigheter. De har idag en liten personalstyrka på totalt åtta personer där alla arbetar tätt ihop. För närvarande sköter de även fastighetsförvaltningen och ekonomihanteringen av systerbolaget Hantverkshuset i Kil samt en kooperativ hyresrättsförening.
Inom kommunkoncernen är samordning ett ledord och de har ett nära samarbete med kommunen och dess övriga bolag i ett flertal frågor.

Ansök nu

Projektledare sökes till Vattenfall!

Arbetsledare, elkraft
Läs mer Aug 24
Är du redo för nästa steg inom projektledarskap? Vattenfall Services behöver fler energihjältar & vi söker nu en projektledare som kommer att leda projekt inom belysning mot kunder inom offentlig sektor, kommun & byggentreprenad. Skicka in din ansökan redan idag & var med på resan mot ett fossilfritt liv!

OM TJÄNSTEN
Just nu söker vi en projektledare som drivs av att jobba i en kundnära vardag. Du arbetar för att bygga långsiktiga kundrelationer i kombination med ett ansvar över planering och arbetsledning. I din roll är du kärnan i arbetsteamet som utgörs av tekniker, beställare & underentreprenörer. Du utgår från ledningskontoret i Karlstad där majoriteten av ditt arbete kommer att utföras, men du kan också förvänta dig en varierande vardag med platsbesök hos såväl projekt som kunder.

Du erbjuds
- En utvecklande roll med stor variation och breda kontaktytor
- Kollegor som har en fin sammanhållning & som genuint uppskattar sitt arbete
- Meriterande erfarenhet från Vattenfall som är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- & elkraft

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Det övergripande ansvaret för genomförandet & det ekonomiska utfallet av projekt
* Sammanställning av offerter, upphandlingar & viss medverkan i anbudsprocesser
* Ansvar för arbetsledning, personalplanering & inköp


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av projektledning där ekonomiskt ansvar varit en del av ditt arbete
- Har tidigare erfarenhet från arbete med ansvar över eldrift
- Kan kommunicera obehindrat på svenska & engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av entreprenadjuridik
- Utbildning i BAS U/P, APV eller ESA

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Målmedveten
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Erfaren kommunikatör till statlig myndighet i Karlstad!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Sep 10
Vi söker nu en erfaren kommunikatör till en samhällsviktig statlig myndighet. Är du en skicklig strateg inom kommunikation med erfarenhet av att bygga ett varumärke på sociala medier? Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

I denna roll får du en möjlighet att bidra till myndighetens uppdrag genom att skapa och sprida information som når ut till både medarbetare och allmänhet. Tjänsten innefattar att hantera en mångfald av kommunikationsuppgifter, både på strategisk och operativ nivå. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera internt och externt kommunikationsarbete, där du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser. Du kommer att genomföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser för att säkerställa att kommunikationen är relevant och effektiv. I tillägg ansvarar du för att uppdatera och underhålla information på både den externa och interna webbplatsen samt arbeta med digitala kanaler och sociala medier för att maximera räckvidden och engagemanget.
En del i arbetet innefattar även att agera rådgivande gentemot kollegor som behöver stöttning i diverse kommunikationsfrågor.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med både intern och extern kommunikation
* Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser för att säkerställa att budskapen når rätt målgrupp
* Utföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
* Skapa och utveckla informationsmaterial som är tydligt, engagerande och anpassat efter målgruppen
* Ge rådgivning och stöd till kollegor i kommunikationsfrågor
* Varumärkesarbete
* Ansvara för att uppdatera och underhålla information på både den externa och interna webbplatsen för att säkerställa att den är aktuell och relevant
* Planera och genomföra kommunikationsinsatser i digitala kanaler och sociala medier för att öka engagemang och nå ut till bredare målgrupper


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskoleutbildning inom media och kommunikation och minst 3 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbete, alternativt avslutad gymnasieutbildning samt 5 års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
- Har goda kunskaper i MS Office
- Har erfarenhet av att bygga ett varumärke på sociala medier
- Har erfarenhet av olika redigeringsverktyg (exempelvis Indesign eller Photoshop) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver eller Sitevision)
- Har erfarenhet av enkätundersökningar
- Kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska, i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med samverkan

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande

Övrig information

Lokalisering: Karlstad

Startdatum: 15 oktober

Slutdatum: 1 april 2026

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu