Karlstad: BIM-/Informationssamordnare till Sweco

Hitta ansökningsinfo om jobbet BIM-/Informationssamordnare till Sweco i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-28 // Varaktighet: Heltid

Delar du Swecos vilja att digitalisera och effektivisera byggbranschen? Har du dessutom ett intresse för BIM och vill arbeta hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare? Då rekommenderar vi att ansöka tjänsten som BIM-/informationssamordnare redan idag!

OM TJÄNSTEN

På Swecos division Digital Services får du jobba i digital framkant där de lägger stor vikt vid lärande och utveckling. Bland dina framtida kollegor finner du BIM-experter, data- och informationssamordnare, geodataexperter, GIS-experter, FME-experter och systemutvecklare samt andra IT experter. Du ansluter till en arbetsgrupp som värnar om varandra och att man ska ha kul på jobbet.

I rollen som BIM- / informationssamordnare kommer du arbeta med att utveckla och upprätthålla standardiserade BIM-processer och arbetsmetoder. Du kommer vara länken mellan olika intressenter, inklusive arkitekter, ingenjörer och kunder för att underlätta samordning och informationsutbyte. Du involverar kunden tidigt i processen där du verkligen har möjlighet att utveckla branschen genom implementering av nya, digitala och klimatsmarta lösningar i projekt. Du arbetar inte bara med att digitalisera processer utan även automatisering där det är möjligt.



Du erbjuds
- Möjligheten att samarbeta med kompetenta och erfarna kollegor som är måna om gemenskap
- Att arbeta med en mängd varierade och spännande projekt
- Vara en del av en attraktiv arbetsplats med stora möjligheter till personlig och teknisk utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Samordna och hantera BIM-processen för att säkerställa att alla projektuppgifter genomförs effektivt och i enlighet med fastställda riktlinjer
* Ansvara för att skapa och underhålla modeller och dokumentation för projektteamet
* Delta i möten och samarbeta med olika intressenter för att säkerställa en smidig informationshantering
* Stödja projektteamet i användningen av BIM-verktyg och processer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad ingenjörsutbildning på universitetsnivå inom byggteknik eller annan studieinriktning mot BIM. Det är även intressant om du har en datavetenskaplig utbildning med kunskap om informationsflöden och processer inom bygg- och anläggningsbranschen
- Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av BIM-samordning och modellering
- Kompetens inom till exempel Autocad, Navisworks eller annan likande programvara
- Goda kunskaper inom Excel

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Serviceinriktad
* Anpassningsbar
* Affärsinriktad
* Innovativ


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de bidrar till en hållbar samhällsutveckling HÄR!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Byggnadskonsult

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Byggnadskonsult.

Energikonsult till HSB

Läs mer Maj 1
Har du erfarenhet av projektledning inom byggbranchen med stort intresse för fastigheter? Är du även strukturerad, lösningsorienterad och är duktig på att skapa långsiktiga relationer? Då väntar nästa utmaning som energikonsult hos en av Sveriges ledande boendeaktörer!

OM TJÄNSTEN
HSB är en av Sveriges största bostadskooperativa organisationer. De arbetar med en stor bredd av uppdrag och bistår kunden med handfast hjälp, rådgivning och utbildning för att de ska kunna uppnå sina energimål. Majoriteten av kunderna är bostadsrättsföreningar men de kan även vara kommersiella samt kommunala fastigheter såsom kontors- och industrilokaler. På kontoret i Karlstad sitter cirka 80 kollegor varav 3 av dessa är energikonsulter. Här välkomnas du till en arbetsplats som arbetar efter värdeorden: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.

Som energikonsult ansvarar du för att identifiera, implementera och projektleda energieffektiva lösningar inom fastigheter. Detta inkluderar bland annat utförande av tekniska utredningar och energianalyser, bedömning av befintliga system och utrustning för energiförbrukning, rådgivning och utbildning. I rollen kommer du att bidra med din kompetens inom projekledning och beräkningsuppdrag och kommer ha tät dialog med kunder, kollegor samt entreprenörer. Dagarna består av mycket möten och besök ute hos olika kunder där flera projekt kan löpa samtidigt.

Då du i denna roll kommer planera och utföra mycket av ditt arbete på egen hand ser vi att du som söker trivs med att ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Du kommer tillhöra kontoret i Karlstad men även arbeta med kunder som är lokaliserade i andra städer.

Du erbjuds
- Tjänstebil
- Ett varierande jobb med mycket frihet under ansvar
- Del av en stor organisation med goda utvecklingsmöjligheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Självständigt projektleda dina projekt
* Utföra förstudier och upprätta energikartläggningar
* Ta fram rambeskrivningar
* Upphandla och ställa krav på entreprenörer
* Bistå med rådgivning och utbildning till kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av projektledande roll inom byggsektorn, exempelvis inom el, VVS, ventilation, energi- och fastighetsinstallationer
- Har ett intresse för fastigheter och boendemiljön
- B-körkort, då resor förekommer både inom och utanför Värmland
- Talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll och har arbetat med effektivisering inom energi

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Problemlösande
- Affärsinriktad
- Kommunikativ

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, Tillsvidare
* Placering: Karlstad, eller enligt överenskommelse
* Blir du aktuell för denna tjänst kommer det bli aktuellt med bakgrundskontroller




Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om HSB på deras hemsida.

Ansök nu

BIM-/Informationssamordnare till Sweco!

Läs mer Apr 28
Delar du Swecos vilja att digitalisera och effektivisera byggbranschen? Har du dessutom ett intresse för BIM och vill arbeta hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare? Då rekommenderar vi att ansöka tjänsten som BIM-/informationssamordnare redan idag!

OM TJÄNSTEN

På Swecos division Digital Services får du jobba i digital framkant där de lägger stor vikt vid lärande och utveckling. Bland dina framtida kollegor finner du BIM-experter, data- och informationssamordnare, geodataexperter, GIS-experter, FME-experter och systemutvecklare samt andra IT experter. Du ansluter till en arbetsgrupp som värnar om varandra och att man ska ha kul på jobbet.

I rollen som BIM- / informationssamordnare kommer du arbeta med att utveckla och upprätthålla standardiserade BIM-processer och arbetsmetoder. Du kommer vara länken mellan olika intressenter, inklusive arkitekter, ingenjörer och kunder för att underlätta samordning och informationsutbyte. Du involverar kunden tidigt i processen där du verkligen har möjlighet att utveckla branschen genom implementering av nya, digitala och klimatsmarta lösningar i projekt. Du arbetar inte bara med att digitalisera processer utan även automatisering där det är möjligt.



Du erbjuds
- Möjligheten att samarbeta med kompetenta och erfarna kollegor som är måna om gemenskap
- Att arbeta med en mängd varierade och spännande projekt
- Vara en del av en attraktiv arbetsplats med stora möjligheter till personlig och teknisk utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Samordna och hantera BIM-processen för att säkerställa att alla projektuppgifter genomförs effektivt och i enlighet med fastställda riktlinjer
* Ansvara för att skapa och underhålla modeller och dokumentation för projektteamet
* Delta i möten och samarbeta med olika intressenter för att säkerställa en smidig informationshantering
* Stödja projektteamet i användningen av BIM-verktyg och processer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad ingenjörsutbildning på universitetsnivå inom byggteknik eller annan studieinriktning mot BIM. Det är även intressant om du har en datavetenskaplig utbildning med kunskap om informationsflöden och processer inom bygg- och anläggningsbranschen
- Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av BIM-samordning och modellering
- Kompetens inom till exempel Autocad, Navisworks eller annan likande programvara
- Goda kunskaper inom Excel

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Serviceinriktad
* Anpassningsbar
* Affärsinriktad
* Innovativ


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de bidrar till en hållbar samhällsutveckling HÄR!

Ansök nu

Konsulter inom Järnvägsteknik: Erfaren projektör/teknikansvarig

Läs mer Dec 28
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Jobbeskrivning
Till flera utav våra kontor runt om i Sverige söker vi nu dig som är erfaren projektör/teknikansvarig inom Järnvägsmark och kanalisation som kan ta sig an alla spännande uppdrag.
Vi söker dig som brinner för att se människor växa och tillsammans åstadkomma bra lösningar. Vi tror att du har jobbat ca 10 år med mark- och kanalisationsprojektering i olika former och önskar jobba som teknikansvarig och både projektera själv men också leda projekterande kollegor från olika länder.
Vi söker dig som har högskole-/universitetsexamen eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du är teknikintresserad, varför inte med erfarenhet av entreprenadsidan.
AFRYs järnvägsorganisation är nationell med kontor från Luleå till Malmö och genom ett nära samarbete mellan sektioner/kontor och teknikområden utgör vi tillsammans en stark helhet. Därför kan vi också erbjuda flexibel stationeringsort utefter dina behov och önskemål. Vi arbetar med utredningar, idé- och förstudier, projektering av bygghandlingar och förvaltningsdata, granskning och besiktning. Våra uppdrag är ofta komplexa och vi jobbar i tvärdisciplinära team med några av AFRYs övriga 19 000 experter – vi älskar det då det är både kul och utvecklande.


Kravspecifikation
Vi söker dig som har 10 års erfarenhet av projektering inom något av teknikområdena järnvägsmark och/eller kanalisation. Troligtvis har du civil- eller högskoleexamen, men du kan också ha förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt.
På AFRY är vi modiga och hängivna lagspelare, något som vi även ser att du är. Vidare har du lätt för att förstå och delta i tekniska diskussioner och trivs i en fartfylld miljö. Du gillar helt enkelt järnväg, teknik, affärer och att samarbeta, både med dina kollegor och våra kunder.


Ytterligare information
Hos oss på AFRY får du tillgång till närmare 19 000 kollegor som är riktigt duktiga inom sina specialistområden och vår förhoppning är att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Vi vill få våra medarbetare att trivas och utvecklas genom tydliga kompetensutvecklingsprogram som anpassas efter varje person.
Vi vet också att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför är vi måna om en god arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en fungerande helhet. För alla våra medarbetare erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med både framåtanda och trygghet.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Sista ansökningsdag 31/1 - 2024
Stationeringsort: Vi har kontor runt om i landet och är måna om att du ska jobba på det kontor som passar utifrån dina behov.
Kontaktuppgifter för vidare frågor
Business Unit Manager Järnväg Sverige – Jenny Johansson
Telefonnummer: +46 72 214 00 89
Mejladress: jenny.johansson@afry.com
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB .

Driftplanerare sökes till Ellevio!

Driftingenjör, elkraft
Läs mer Apr 24
Nu söker vi dig som är en noggrann och analytisk lagspelare som är intresserad av att arbeta med driftplanering hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Ta chansen att få in foten hos Ellevio och sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu har du chansen att vara med och skapa framtidens hållbara energisamhälle hos en arbetsgivare som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter. Ellevio utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Som arbetsplats utmärker sig Ellevio genom att erbjuda en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Med fokus på hållbarhet och den pågående omställningen mot ett förnybart och elektrifierat samhälle ger Ellevio sina medarbetare möjlighet att vara delaktiga i spännande och meningsfulla projekt.

I rollen som driftplanerare kommer du att få arbeta i ett sammansvetsat team med bred expertis i området. Rollen innebär att du bland annat kommer få granska och säkerställa att underhållsarbeten och idrifttagningar av investeringsprojekt i Ellevios nät utförs på ett säkert och korrekt sätt. Förutom att arbeta dedikerat mot ditt team innebär rollen mycket samarbete även med andra avdelningar samt Ellevios entreprenörer.

Vi ser att du som söker har en stor nyfikenhet på elektrifiering av samhället. Du kan antingen ha gått en ingenjörsutbildning där du läst elkurser eller liknande, till exempel energi- och miljöteknik. Om du saknar utbildning men har erfarenhet av elektronik från arbetslivet är även det relevant.

Du erbjuds
- Uppdrag på heltid genom Academic Work hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare
- Chans att utveckla dina kunskaper inom elektrifiering och driftplanering
- Att bli delaktig i ett sammansvetsat och härligt team i fina lokaler på Karolinen i Karlstad

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Granska och säkerställa att underhållsarbeten och idrifttagningar utförs på ett säkert sätt
* Upprätta driftordrar
* Koordinera arbeten som andra nätägare utför som berör Ellevios nät


VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant utbildning inom exempelvis elkraft eller energi och miljö, alternativt besitter relevant arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Har endast svenskt medborgarskap på grund av säkerhetsklassning

Det är meriterande om du har
- Läst kurser inom ESA
- Erfarenhet inom beredning
- Erfarenhet av driftplanering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Sommarjobb som fastighetsskötare hos Råums Maskin

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Maj 16
Nytt
Är du en person som gillar att arbeta med frihet under ansvar? Academic Work söker en självgående och flexibel fastighetsskötare till vår kund Råums Maskin. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan idag om du vill ha möjligheten att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom fastighetsunderhåll och utvecklas i din yrkesroll.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en driven och självgående fastighetsskötare till vår kund Råums Maskin under sommarperioden, med möjlighet till deltid under hösten. Företaget erbjuder en mångsidig tjänsteportfölj inom fastighetsservice, vägunderhåll samt mark- och grönyteskötsel. Råums Maskin har gedigen erfarenhet och en bred kunskap inom maskintjänster, vilket gör att de kan erbjuda deras kunder en högkvalitativ och professionell service.

Som fastighetsskötare kommer sköta fastigheternas omgivningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara bland annat rensning av ogräs, städning och gräsklippning samt andra traditionella fastighetsskötsel arbetsuppgifter. Beroende på väderförhållandena kan arbetsuppgifterna variera och anpassas utifrån rådande omständigheter.

Vi söker dig som är flexibel, självgående och ansvarstagande. Du ska ha förmågan att arbeta effektivt i alla väder och trivas med fysiskt arbete. Det är också viktigt att du behärskar svenska språket för att kunna kommunicera med kollegor och kunder.

Om du trivs med utmaningar och är intresserad av att arbeta som fastighetsskötare, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Rensning av ogräs
* Hålla det rent kring fastigheter och trapphus
* Gräsklippning


VI SÖKER DIG SOM
- B-körtkort
- Behärskar svenska språket
- Klarar av att arbeta i alla väder

Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Anpassningsbar
- Resultatinriktad

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, mer omfattning under sommaren
* Placering: Karlstad


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Student inom CAD-konstruktion till spännande uppdrag!

Kyl- och värmepumpstekniker
Läs mer Maj 16
Nytt
Är du en student med 1-2 år kvar av dina studier och söker ett extrajobb inom CAD-konstruktion? Nu finns chansen till ett meriterande extrajobb vid sidan om studierna. Sök tjänsten redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

I jobbet som CAD-ritare blir du i snitt en gång i månaden tilldelad ett uppdrag från vår kund där du konstruerar och färdigställer ritningar som skickas till deras kunder. Företaget är ett Karlstadbaserat företag med över 40 års erfarenhet inom värme, energi och temperatur. De utvecklar kompletta, fungerande lösningar för kyla i butiker, storkök och industrier men hjälper också till att skapa energioptimerade värmelösningar i kontors- och bostadsfastigheter.
I teamet på företaget finns ett sammansvetsat gäng med servicetekniker och projektledare som arbetar i Karlstad. I rollen som CAD-ritare har du möjlighet att arbeta på distans från vilket stad som helst i Sverige, men möjligheten att arbeta på plats hos dem är fördelaktigt.



Du erbjuds
- Utöka ditt CV med ett meriterande extrajobb för dina studier
- Ingå i ett växande företag
- Tillämpa dina färdigheter i ritningslösningar
- Ett nära samarbete med en av Academic Works konsultchefer
- Möjlighet att ta del av fler likande uppdrag via Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* 2D och 3D-modellering inom CAD- vvs
* Ta fram konstruktionsritningar enligt tidsplan
* Samarbeta med projektledare i uppdrag mot kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning med inriktning inom konstruktion
- Har grundläggande färdigheter i AutoCad
- Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Projektledare till Telos Telemontage i Karlstad!

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Maj 14
Värdesätter du att arbeta med frihet under ansvar och samtidigt bidra till att dina kunder får en tryggare vardag? För dig som har erfarenhet av säkerhetsbranschen och är redo att ta nästa steg i karriären finns nu möjlighet att bli en del av Telos Telemontage i rollen som projektledare! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Telos Telemontage har i över 30 år arbetat med säkerhet och teleteknik där de erbjuder sina kunder ledande produkter inom brandlarm, inbrottslarm, passagesystem och CCTV. Deras samlade kompetens är bred med många års erfarenhet av att projektera, installera och underhålla säkerhetssystem. Telos Telemontage ingår i Prosero Security Group som möjliggör att de även har det stora företagets möjligheter med den lokala firmans personlighet och enkelhet. De arbetar kontinuerligt för att hitta de bästa och effektivaste lösningarna för kunden.

I rollen som projektledare på Telos Telemontage välkomnas du av ett positivt och sammasvetsat team på 10-talet tekniker. Ansvarig platschef har det övergripande ansvaret för din introduktion och du har ytterligare tre projekttekniker som kollegor och bollplankt. Vi ser att du har liknande erfarenhet och/eller jobbar idag som driftsättande tekniker och vill ta ditt nästa steg. Vi tror även att du idag kan jobba som konsult och är nyfiken på att jobba som entreprenör.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Telos Telemontage.

Du erbjuds
- Att bli del av ett familjärt och framgångsrikt företag med goda utvecklingsmöjligheter på sikt
- Ett omväxlande och självständigt arbete
- Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
- Flertalet förmånliga villkor så som ett generöst friskvårdsbidrag och tjänstebil vid önskemål, för att nämna några

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sälja och driva projekten under alla dessa faser
* Kontinuerlig dialog med kunder och tekniker för att säkerställa god kvalitet och efterfrågat resultat
* Arbeta med kalkyler och underlag samt granska ritningar
* Materialinköp och merförsäljning
* Agera teknisk rådgivare gentemot kund


VI SÖKER DIG SOM
- Har några års arbetslivserfarenhet av säkerhetsbranschen
- Har ett manuellt B-körkort, då resor inom ett stort upptagsområde förekommer
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Har grundläggande kunskaper i engelska
- Är positiv och prestigelös samt bidrar till deras familjära känsla

Det är meriterande om du har:
- Tidigare arbetat i en projektledande roll inom säkerhetsbranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Kvalitetsmedveten
- Affärsinriktad
- Kommunikativ

Övrig information:
- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Placering: Karlstad, med upptagsområde i Värmland med omnejd
- Arbetstider: Kontorstider vardagar med viss flexibilitet och delvis möjlighet till distansarbete
- Innan anställning kommer ett utdrag ur belastningsregistret krävas

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Telos Telemontage här!

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Karlstad!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 25
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av din verksamhetsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och individuell löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Karlstad universitet.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: johanna.wetterstromsamuelsson@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Redovisningsekonom till ett väletablerat företag i Karlstad!

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 9
Vi söker efter dig som inom kort blir nyexaminerad civilekonom och som redan nu vill kickstarta din karriär genom att bli en framtida lösning i vår kunds ekonomifunktion! Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

I rollen som redovisningsekonom kommer du med din färska akademiska kompetens bli en viktig del av vår kunds ekonomiavdelning. Du kommer ha en bred roll där du utför en rad viktiga arbetsuppgifter där en central del av ditt ansvar är att säkerställa en smidig och effektiv hantering av leverantörsfakturor. Det innebär att du löpande registrerar dessa fakturor och skickar dem vidare för attest. Dessutom tar du dig an kontering av omkostnadsfakturor med noggrannhet för att säkerställa korrekt bokföring.

Månadsvis hanterar du kvitton för kortfakturor och ser till att dessa hanteras korrekt och i enlighet med företagets riktlinjer. Du tar även ansvar för hanteringen av påminnelser från leverantörer samt återrapporterar autogirobetalningar för att säkerställa att alla betalningar är i linje med överenskommelserna.

Utöver dessa löpande uppgifter kommer du också att vara delaktig i att starta och driva automatiseringsprojekt med utvalda leverantörer för att effektivisera processer och öka produktiviteten. Du kommer att vara involverad i att skapa och upprätthålla manualer för ovanstående uppgifter samt arbeta med att implementera inköpsordrar och på sikt skapa betalförslag.

Du blir en del av en arbetsplats med energifylld atmosfär där du som nyexaminerad har stora möjligheter till lärande och utveckling. För att bli framgångsrik hos vår kund krävs en plikttrogenhet och prestigelöshet där du ser värdet av arbetet du utför. Samtidigt som du visar ett högt engagemang till arbetsuppgifterna ser vi även gärna att du är en lagspelare som trivs med extroverta kollegor som inte är rädda för att ha kul tillsammans!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Registrera leverantörsfakturor, kontera omkostnadsfakturor och bokföra attesterade fakturor
* Påminnelse av attest
* Kvittohantering av kortfakturor
* Påminnelsehantering från leverantörer
* Återrapportera autogirobetalningar
* Stämma av leverantörsreskontran


VI SÖKER DIG SOM
- Tar examen från civilekonomprogrammet nu till sommaren, alternativt nyligen har tagit examen
- Kommunicerar obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift
- Har ett brinnande intresse för ekonomi och som verkligen kommer ta tillvara på denna ypperliga karriärmöjlighet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter sen tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu