Karlstad: Övningsledare inom civil beredskap och totalförsvar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Övningsledare inom civil beredskap och totalförsvar i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-12 // Varaktighet: Heltid

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du vara med och utveckla totalförsvaret och kan kliva fram och få andra med dig? Då kanske du är vår nästa kollega!

Enheten för övning har i uppdrag att bidra till en effektiv övnings- och utbildningsverksamhet inom den civila beredskapen genom strategisk inriktning, metodutveckling, stöd och samordning samt genom att planera, genomföra och utvärdera nationella samverkansövningar.

Det allvarliga säkerhetsläget kräver en effektiv övningsverksamhet till stöd för förmågeutvecklingen inom totalförsvaret.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Du kommer att helt eller delvis, driva och ansvara för planering, genomförande och utvärdering av komplexa samverkansövningar inom krisberedskap, civilt försvar och totalförsvar.

I dina arbetsuppgifter ingår det att företräda verksamheten i samordning och samverkan med externa aktörer nationellt och internationellt. Du kommer att få ta fram och presentera information och beslutsunderlag med särskilt fokus på övning inom ramen för civil beredskap och totalförsvar.

I rollen som övningsledare ingår det att delta i det löpande arbetet med övningsstöd och metodutveckling inom ramen för övningsverksamheten. 

De övningar som enheten arbetar med omfattar civila och militära aktörer på nationell, regional och lokal nivå samt privata aktörer och andra länder.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har

- relevant akademisk utbildning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
- flerårig erfarenhet av att genomföra övningsverksamhet inom området krisberedskap, civilt eller militärt försvar
- ledande roll i projekt eller annan verksamhet
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- goda kunskaper om det svenska beredskapssystemet och dess regelverk

Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda övning eller tidigare varit projektledare. Vi ser gärna att du har arbetat med myndighetssamverkan eller internationell samverkan, gärna med fokus på Norden eller Nato. 

Det är också meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med säkerhetsskyddsklassad verksamhet.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Du har också ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att samarbeta med andra. Vi ser också att du är duktig på att lösa problem som uppstår.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning/tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På enheten för övning är vi 22 medarbetare och vi finns i både Karlstad, Stockholm och Revinge. På vår enhet har vi mer erfarna och mer juniora medarbetare. 

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov.

Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Åsa Anclair. Fackliga företrädare är Jannes Engqvist (Saco-S), Ingrid Krook (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 5 maj 2024

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Handläggare operativ samordning

Läs mer Maj 3
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du åstadkomma något stort tillsammans med andra? Då kanske du är vår nästa kollega!

Som handläggare operativ samordning kommer du att vara en del av vårt operativa arbete med fokus på att driva samordning och inriktning mellan ansvariga aktörer på central nivå under en samhällsstörning.

Du kommer också delta i det utvecklingsarbete av operativa arbetsformer som sker inom civilt försvar. Hos oss får du möjligheten att göra andra beredda.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som handläggare operativ samordning medverkar du till att skapa en samordnad och effektiv aktörsgemensam hantering bland centrala myndigheter och andra berörda aktörer. Du bidrar tillsammans med dina kollegor till att upprätthålla och etablera relationer till en stor bredd av aktörer i samhället. Du förväntas kunna leda grupper med företrädare för aktörer med olika perspektiv, skapa tillit och förtroende och bidra till en väl fungerande samverkan och uppnå gemensam inriktning av arbetet. 

Du upprätthåller regelbundet även rollen som ”vakthavande samordnare” i det löpande vardagsoperativa arbetet. Du förbereder och leder det praktiska arbetet i samband med samverkanskonferenser och arbetar nära avdelningens andra operativa enheter och funktioner, t.ex. tjänsteman i beredskap. Vi arbetar här i en stabsstruktur som leds av en  operativ chef, utifrån rutiner och instruktioner.

Samarbete sker med många andra verksamheter och funktioner inom myndigheten. Deltagande i övningsverksamhet ingår i anställningen. 

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- en akademisk utbildning inom samhällsvetenskap eller annan utbildning som är relevant för befattningen.
- erfarenhet av att leda och driva komplexa processer under tidskritiska förhållanden där olika aktörer och intressenter behöver uppnå samordnade lösningar.
- mycket god kunskap om krishantering och svenska myndigheters ansvar under kris och krig.
- administrativ förmåga och vana att arbeta systematiskt med utgångspunkt i rutiner och instruktioner.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av operativt arbete, både i ett förberedande och hanterande skede, inom det svenska krishanteringssystemet.
- specifik kunskap och erfarenhet av strategisk kommunikationssamordning eller kring hantering av (bristande tillgång på) resurser i samband med samhällsstörningar.
- kunskap om den pågående utvecklingen av civilt försvar, med erfarenhet från offentlig eller privat aktör.
- kunskap om förhållningssätt och arbetssätt enligt Gemensamma grunder för samverkan och ledning.



Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Du behöver även ha ett strukturerat arbetssätt och ha en förmåga och ett intresse av att hantera strategiska frågor såväl som mer praktiska arbetsuppgifter. Du har god förmåga att leda andra och arbeta effektivt även under tidspress. Du behöver också kunna växla tempo i ditt arbete, från operativ hantering till fokus på utvecklingsprojekt.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
Enhetens huvuduppgift är att säkerställa att nödvändig samverkan etableras med de aktörer som påverkas och har en roll inför, eller vid en uppkommen samhällsstörning. Enheten kan i dessa situationer leda samordningen på central nivå, och vi identifierar behov av aktörsgemensamma inriktningar i syfte att lindra konsekvenserna med utgångspunkt i målen för samhället säkerhet. Detta kan sammanfattas som ”samordningsuppdraget” och utgår från MSB:s instruktion §7.

Enheten har vidare ansvaret att upprätthålla en grundstruktur för operativ samverkan och ledning och driver ett antal tvärsektoriella forum på central nivå. Enheten har också ett särskilt utpekat ansvar att skapa förutsättningar för samordnad kommunikation i samhället vid samhällsstörningar, samt en effektiv hantering av samhällets resurser inklusive området försörjningsberedskap. Enheten arbetar i hela hotskalan och deltar även i ett flertal utvecklingsarbeten gällande både operativa arbetsformer och förberedande planering för utveckling av både krisberedskapen och civilt försvar. 

Vi finns i både Karlstad och Stockholm där vi arbetar på aktivitetsbaserade kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Peter Swartling. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nytting (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 24 maj 2024

Ansök nu

Skogshandläggare

Läs mer Apr 25
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Enheten Regional utveckling jobbar för hållbar regional tillväxt i Värmland.

Vi jobbar både strategiskt och operativt för att nationella och regionala mål och strategier ska få genomslag i länet.

Förändringsarbete genom intern och extern samverkan är en viktig del verksamheten. En stor del av enhetens arbete är inriktat på utveckling av landsbygden. På enheten är vi femton medarbetare som arbetar med frågor inom regional tillväxt, energi och klimat, friluftsliv, skog, livsmedel med mera.

Arbetsuppgifter
Förvaltning av Jordfonden kommer att vara en väsentlig del av tjänsten som skogshandläggare. Genom Jordfonden köper och säljer Länsstyrelsen fastigheter för att förbättra fastighetsstrukturen i omarronderingsområden och därmed underlätta ett rationellt jord- och skogsbruk. I arbetet ingår även handläggning av förvärvstillstånd samt samråd och underställningar om fastighetsreglering.

 

I förvaltning av Jordfonden ingår arbetsuppgifter som att:

- Köpa och sälja fastigheter, inklusive förhandling
- Värdera skog
- Föra dialog med markägare, närboende och spekulanter
- Planlägga skogsbruks- och avverkningsåtgärder
- Administrera fastighetsaffärer, inklusive arbete i diariesystem och att förbereda handlingar för arkivering
- Samordna arbetet med andra sakområden inom Länsstyrelsen
- Utgöra kunskapsstöd till Länsstyrelsen i skogsfrågor
- Föreslå och genomföra förbättringar av arbetet.

 

I arbetet med förvärvstillstånd kommer du att handlägga tillståndsansökningar om förvärv av lantbruksfastighet, då detta krävs för att få lagfart enligt jordförvärvslagen. Du kommer även att skriva yttranden över samråd och underställningar utifrån fastighetsbildningslagen som lämnas av Lantmäteriet.

Även andra uppgifter inom myndigheten kan ingå i tjänsten. Tjänsten innebär till viss del arbete i fält.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med relevant skoglig inriktning. Du har erfarenhet av praktiskt arbete med skogsvärdering och förmåga att genomföra arbete i skogsterräng. Du har även en god administrativ förmåga samt vana av att följa rutiner och regelverk. B-körkort är ett krav.

Meriterande är erfarenhet av naturvärdesbedömning, kunskaper i skogsekonomi och erfarenhet av att planlägga skogsbruks- och avverkningsåtgärder. Erfarenhet av myndighetsarbete, gärna statligt, och av arbete med landsbygdsutveckling är också meriterande.

Villkor
För att lyckas i din roll bör du som person vara stabil, målmedveten och strukturerad. Du bör ha lätt för att skapa förtroende i både interna och externa kontakter och ha förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Förmåga att föra dialog och att sätta sig in i andra människors perspektiv är viktiga egenskaper.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och kan kommunicera på engelska. Kunskaper i tyska eller nederländska är meriterande.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Handläggare med inriktning marknadskontroll

Läs mer Apr 24
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle och en rättvis marknad för de produktområden som MSB ansvarar för? Då kanske du är vår nästa kollega!

Marknadskontroll innebär att granska produkter som finns på marknaden så att de uppfyller gällande lagstiftning i syfte att upprätthålla ett bra konsumentskydd och rättvis marknad.

MSB ansvarar för marknadskontroll av gasflaskor, aerosolbehållare, gasolgrillar och andra gasanordningar samt fyrverkerier och sprängämnen för civilt bruk.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som handläggare inom marknadskontroll kommer du bl.a. driva olika ärenden rörande granskning av produkter med misstänkta brister. Vanligt förekommande arbetsmoment är kontakter med företag, dokumentgransking och riskanalyser. Andra arbetsuppgifter kan vara att ta fram informationsmaterial och informera om reglerna inom våra produktområden.

En annan viktig del i arbetet är samarbete med övriga marknadskontrollmyndigheter och Tullverket. MSB deltar även i EU-kommissionens AdCo-grupper där marknadskontrollmyndigheter inom EU samverkar då produktreglerna styrs av EU-direktiv/förordningar. Beroende på din erfarenhet och bakgrund kommer du inledningsvis att få fokusera på några delar av arbetet inom funktionen för att succesivt kunna växa in i rollen.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- Akademisk utbildning, med naturvetenskaplig, teknisk, eller samhällsvetenskaplig inriktning, eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga,
- Några års arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från produktsäkerhet, marknadskontroll eller tillsyn,
- Erfarenhet från arbete på en myndighet,
- Intresse både för tekniska och juridiska frågor.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Mycket av enhetens arbete består av myndighetsutövning, därför är det viktigt att du är noggrann och tycker om att följa rutiner. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt på ett strukturerat sätt, även om processer ibland kan dra ut på tiden. 

Förutom att du trivs med administrativa uppgifter, gillar du även att ge service samt utforma olika typer av skriftligt underlag. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
Anställningen är placerad på avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande vid enheten för hantering av explosiva varor. Enheten arbetar med lagstiftning, stöd och utveckling av samhällets förebyggande arbete inom området explosiva varor, både olycksförebyggande och brottsförebyggande samt marknadskontroll. Vi är 16 medarbetare och finns i både Karlstad och Stockholm.  

Du blir vår tredje kollega som kommer att jobba heltid med marknadskontroll, utöver det är det ett antal medarbetare som jobbar med marknadskontroll på deltid.

Förutom trevliga arbetskamrater och utvecklande arbetsuppgifter erbjuder vi våra medarbetare en stimulerande arbetsmiljö i form av ljusa, nya och moderna lokaler där vi arbetar aktivitetsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid med möjlighet att delvis jobba på distans och är måna om att våra medarbetare ska ha stor möjlighet att hitta balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Suzanne Noreklint. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Stefan Haggö (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 15 maj 2024.

Ansök nu

Utredare

Läs mer Apr 11
Myndigheten för psykologiskt försvar värnar det öppna och demokratiska samhället och den fria åsiktsbildningen genom att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan och annan vilseledande information som riktas mot Sverige eller svenska intressen. 




Myndigheten leds av en generaldirektör och har cirka 60 anställda.

Huvudkontoret finns i Karlstad, men myndigheten har även kontor i Solna.

Den Förmågehöjande avdelningen arbetar med att utveckla Sveriges samlade förmåga inom psykologiskt försvar. Avdelningen samverkar med och ger stöd till myndigheter, media, frivilliga försvarsorganisationer och civilsamhället i övrigt. Fokus ligger på det samordnande, förebyggande och utvecklande arbetet och på att stärka samhällets förmåga på kort och lång sikt. En viktig del i arbetet är kunskapsutveckling inom det psykologiska försvaret där kontakter och samverkan med universitet, högskolor och forskningsinstitut i Sverige och internationellt utgör en central del. Avdelningen arbetar också med att direkt bidra till att stärka befolkningens motståndskraft inom det psykologiska försvaret samt att ansvara för myndighetens utbildnings-, övnings och forskningsverksamhet. Avdelningen ansvarar även för myndighetens personal som är sekonderad utomlands.

Vi söker nu utredare som vill göra skillnad och bidra till fortsatt stark utveckling av Sveriges psykologiska försvar. Placeringsort är Karlstad eller Solna.

Arbetsuppgifter
Som utredare kommer du att arbeta för att utveckla, stärka och stödja myndigheters beredskap inom psykologiskt försvar bland annat genom samordning, analyser och kunskapshöjande aktiviteter som föreläsningar och seminarier. Det är även viktigt att genom omvärldsbevakning inhämta, förstå och använda andra länders och internationella organisationers motsvarande arbete. Du kommer presentera och föredra underlag för beslutsfattare inom myndigheten och för externa aktörer på både svenska och engelska.

I rollen är det viktigt att du kan kombinera ett strategiskt tänkande med ett praktiskt genomförande. Därutöver ingår även att förbereda och svara på remisser, rapportering och kvalificerade frågeställningar som ställs till myndigheten.

I arbetet ingår att utveckla nätverk med relevanta organisationer och bidra till att bygga kunskap om otillbörlig informationspåverkan och annan vilseledande information som riktas mot Sverige eller svenska intressen.

Vid särskilda händelser kan det tidvis bli aktuellt att delta i myndighetens operativa arbete. Resor i tjänsten förekommer regelbundet, både nationellt och internationellt.

Kvalifikationer
Detta arbete kräver:

- Akademisk examen inom relevant område för anställningen.
- Erfarenhet av samverkan mellan regionala, nationella eller internationella aktörer.
- Erfarenhet från arbete om totalförsvarsfrågor eller god kunskap om svensk säkerhetspolitik.
- Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat analytiskt arbete.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

- God kunskap om psykologiskt försvar och otillbörlig informationspåverkan.
- Kunskap om EU och Natos krishanteringssystem.
- Kunskap om att arbeta med utvecklingsfrågor och utredningsarbete.

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är initiativrik, driven och har en mycket god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är serviceinriktad och har lätt för att knyta nya kontakter såväl inom som utanför den egna organisationen. Som utredare i MPF måste du kunna prioritera, ha en hög integritet och en tydlig säkerhetsmedvetenhet. Du är analytisk, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga.

Om anställningen
Anställningen är tillsvidare på heltid och inleds med provanställning.

Vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Myndigheten är en del av Sveriges totalförsvar och tjänsten medför därför krigsplacering.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb .

Kvalificerad jurist med kompetens inom förvaltningsrätt

Föredragande/Beredningsjurist
Läs mer Maj 2
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du tillsammans med oss stärka samhället i att bygga ett modernt civilt försvar samt förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig? Har du förmåga att, utifrån en helhetsbild, identifiera rättsliga frågor och i nära samarbete med andra professioner hitta den konstruktiva väg som leder till ett effektivt genomförande av uppdraget? Då kanske du är vår nästa kollega!

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som jurist kommer du att arbeta med framförallt förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess men även med de rättsområden som Rättsenhet 1 i övrigt hanterar; upphandlings- och avtalsjuridik, säkerhetsskydd, informations- och cybersäkerhet, GDPR, konkurrensrätt, statsstödsfrågor och arbetsrätt.

Uppgifterna präglas av myndighetens arbete med utvecklingen av det civila försvaret.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- juristexamen (180 poäng/270 högskolepoäng)
- erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på statlig myndighet eller domstol
- god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

- kunskap och erfarenhet av något eller några av de rättsområden som omfattas av MSB:s uppdrag
- erfarenhet av arbete från annan myndighet inom totalförsvaret

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Du tar ansvar för att skapa och bidra till dialog i syfte att utföra dina arbetsuppgifter och ytterst myndighetens uppdrag. Genom dialog medverkar du till att utveckla relationer och trivsel i arbetet.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På Avdelningen för rättsligt stöd är vi 25 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Avdelningen är den centrala juridiska funktionen inom MSB och ansvarar för juridiskt expertstöd till MSB:s hela verksamhet.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också möjlighet att arbeta på distans. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. 

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Katarina Hellner. Fackliga företrädare är Mia Lindström (Saco-S), Frida Billström (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 31 maj 2024.

Ansök nu

Handläggare operativ samordning

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 3
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du åstadkomma något stort tillsammans med andra? Då kanske du är vår nästa kollega!

Som handläggare operativ samordning kommer du att vara en del av vårt operativa arbete med fokus på att driva samordning och inriktning mellan ansvariga aktörer på central nivå under en samhällsstörning.

Du kommer också delta i det utvecklingsarbete av operativa arbetsformer som sker inom civilt försvar. Hos oss får du möjligheten att göra andra beredda.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som handläggare operativ samordning medverkar du till att skapa en samordnad och effektiv aktörsgemensam hantering bland centrala myndigheter och andra berörda aktörer. Du bidrar tillsammans med dina kollegor till att upprätthålla och etablera relationer till en stor bredd av aktörer i samhället. Du förväntas kunna leda grupper med företrädare för aktörer med olika perspektiv, skapa tillit och förtroende och bidra till en väl fungerande samverkan och uppnå gemensam inriktning av arbetet. 

Du upprätthåller regelbundet även rollen som ”vakthavande samordnare” i det löpande vardagsoperativa arbetet. Du förbereder och leder det praktiska arbetet i samband med samverkanskonferenser och arbetar nära avdelningens andra operativa enheter och funktioner, t.ex. tjänsteman i beredskap. Vi arbetar här i en stabsstruktur som leds av en  operativ chef, utifrån rutiner och instruktioner.

Samarbete sker med många andra verksamheter och funktioner inom myndigheten. Deltagande i övningsverksamhet ingår i anställningen. 

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- en akademisk utbildning inom samhällsvetenskap eller annan utbildning som är relevant för befattningen.
- erfarenhet av att leda och driva komplexa processer under tidskritiska förhållanden där olika aktörer och intressenter behöver uppnå samordnade lösningar.
- mycket god kunskap om krishantering och svenska myndigheters ansvar under kris och krig.
- administrativ förmåga och vana att arbeta systematiskt med utgångspunkt i rutiner och instruktioner.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av operativt arbete, både i ett förberedande och hanterande skede, inom det svenska krishanteringssystemet.
- specifik kunskap och erfarenhet av strategisk kommunikationssamordning eller kring hantering av (bristande tillgång på) resurser i samband med samhällsstörningar.
- kunskap om den pågående utvecklingen av civilt försvar, med erfarenhet från offentlig eller privat aktör.
- kunskap om förhållningssätt och arbetssätt enligt Gemensamma grunder för samverkan och ledning.



Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Du behöver även ha ett strukturerat arbetssätt och ha en förmåga och ett intresse av att hantera strategiska frågor såväl som mer praktiska arbetsuppgifter. Du har god förmåga att leda andra och arbeta effektivt även under tidspress. Du behöver också kunna växla tempo i ditt arbete, från operativ hantering till fokus på utvecklingsprojekt.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
Enhetens huvuduppgift är att säkerställa att nödvändig samverkan etableras med de aktörer som påverkas och har en roll inför, eller vid en uppkommen samhällsstörning. Enheten kan i dessa situationer leda samordningen på central nivå, och vi identifierar behov av aktörsgemensamma inriktningar i syfte att lindra konsekvenserna med utgångspunkt i målen för samhället säkerhet. Detta kan sammanfattas som ”samordningsuppdraget” och utgår från MSB:s instruktion §7.

Enheten har vidare ansvaret att upprätthålla en grundstruktur för operativ samverkan och ledning och driver ett antal tvärsektoriella forum på central nivå. Enheten har också ett särskilt utpekat ansvar att skapa förutsättningar för samordnad kommunikation i samhället vid samhällsstörningar, samt en effektiv hantering av samhällets resurser inklusive området försörjningsberedskap. Enheten arbetar i hela hotskalan och deltar även i ett flertal utvecklingsarbeten gällande både operativa arbetsformer och förberedande planering för utveckling av både krisberedskapen och civilt försvar. 

Vi finns i både Karlstad och Stockholm där vi arbetar på aktivitetsbaserade kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Peter Swartling. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nytting (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 24 maj 2024

Ansök nu

Handläggare med inriktning marknadskontroll

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 24
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle och en rättvis marknad för de produktområden som MSB ansvarar för? Då kanske du är vår nästa kollega!

Marknadskontroll innebär att granska produkter som finns på marknaden så att de uppfyller gällande lagstiftning i syfte att upprätthålla ett bra konsumentskydd och rättvis marknad.

MSB ansvarar för marknadskontroll av gasflaskor, aerosolbehållare, gasolgrillar och andra gasanordningar samt fyrverkerier och sprängämnen för civilt bruk.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som handläggare inom marknadskontroll kommer du bl.a. driva olika ärenden rörande granskning av produkter med misstänkta brister. Vanligt förekommande arbetsmoment är kontakter med företag, dokumentgransking och riskanalyser. Andra arbetsuppgifter kan vara att ta fram informationsmaterial och informera om reglerna inom våra produktområden.

En annan viktig del i arbetet är samarbete med övriga marknadskontrollmyndigheter och Tullverket. MSB deltar även i EU-kommissionens AdCo-grupper där marknadskontrollmyndigheter inom EU samverkar då produktreglerna styrs av EU-direktiv/förordningar. Beroende på din erfarenhet och bakgrund kommer du inledningsvis att få fokusera på några delar av arbetet inom funktionen för att succesivt kunna växa in i rollen.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- Akademisk utbildning, med naturvetenskaplig, teknisk, eller samhällsvetenskaplig inriktning, eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga,
- Några års arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från produktsäkerhet, marknadskontroll eller tillsyn,
- Erfarenhet från arbete på en myndighet,
- Intresse både för tekniska och juridiska frågor.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Mycket av enhetens arbete består av myndighetsutövning, därför är det viktigt att du är noggrann och tycker om att följa rutiner. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt på ett strukturerat sätt, även om processer ibland kan dra ut på tiden. 

Förutom att du trivs med administrativa uppgifter, gillar du även att ge service samt utforma olika typer av skriftligt underlag. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
Anställningen är placerad på avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande vid enheten för hantering av explosiva varor. Enheten arbetar med lagstiftning, stöd och utveckling av samhällets förebyggande arbete inom området explosiva varor, både olycksförebyggande och brottsförebyggande samt marknadskontroll. Vi är 16 medarbetare och finns i både Karlstad och Stockholm.  

Du blir vår tredje kollega som kommer att jobba heltid med marknadskontroll, utöver det är det ett antal medarbetare som jobbar med marknadskontroll på deltid.

Förutom trevliga arbetskamrater och utvecklande arbetsuppgifter erbjuder vi våra medarbetare en stimulerande arbetsmiljö i form av ljusa, nya och moderna lokaler där vi arbetar aktivitetsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid med möjlighet att delvis jobba på distans och är måna om att våra medarbetare ska ha stor möjlighet att hitta balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Suzanne Noreklint. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Stefan Haggö (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 15 maj 2024.

Ansök nu

Medicinsk koordinator

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 12
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

Som medicinsk koordinator kommer du att arbeta med hälso- och sjukvårdsrelaterade uppgifter kopplat till MSB:s insatsverksamhet.

Du kommer vara en del av teamet inom hälsofunktionen som är placerad på enheten för operativ personal. Hos oss får du möjligheten att bidra till samhällets beredskap för hantering av kriser och krig.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som medicinsk koordinator kommer du huvudsakligen att arbeta med hälso- och sjukvårdsrelaterade uppgifter som hälsorådgivning till insatspersonal, bedömning av hälsoundersökningar, hälsoriskbedömning vid insatsplanering och utbildning kopplat till detta. Medicinsk koordinator är MSB:s legitimerade sjukvårdsresurs och ansvarar därför både för hälsodokumentation och läkemedelshantering. I funktionens uppdrag ingår att ansvara för läkemedelshantering och sjukvårdsmateriel på lagret i Kristinehamn. Tillsammans med övriga berörda funktioner bidrar hälsofunktionen till genomförande och utveckling av MSB:s bredare omsorgsansvar (duty of care).

Vidare ingår samverkan med andra myndigheter/organisationer såväl nationellt som internationellt, samt arbetsuppgifter kopplade till planering och genomförande av utbildningar och övningar.

I rollen som medicinsk koordinator ingår att vara schemalagd som vakthavande för funktionen.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har:

- Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom hälso-och sjukvårdssektorn.
- Erfarenhet av att arbeta med hälso- och sjukvård i internationell kontext.
- Vana att arbeta i Officepaketet.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
- B-körkort

Det är meriterande om du har:

- Tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
- Kunskaper och erfarenheter som gör att du kan bidra till genomförandet av arbetsuppgifterna inom funktionen i övrigt, så som till exempel pedagogisk erfarenhet eller som certifierad instruktör inom sjukvårdsutbildningar.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Som person ser vi att du har ett strukturerat arbetssätt där du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete så att det genomförs effektivt. Att du sätter upp och håller tidsramar. Vidare behöver du ha förmåga att ta ansvar för och självständigt driva dina uppgifter. Noggranhet och en god administrativ förmåga är viktiga tillgångar i rollen.

Rollen är en del av MSB:s operativa förmåga. Det innebär att din arbetsdag ofta präglas av skeenden som ligger bortanför din egen kontroll och med krav på leverans under tidspress. Därför är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en tidsbegränsad anställning till och med 2025-08-31 med eventuell möjlighet till förlängning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
MSB:s operativa verksamhet är navet för Sveriges samlade hantering av samhällsstörningar. Den operativa avdelningen har huvudansvaret för den operativa verksamheten och utvecklar myndighetens operativa roller, som alla bidrar till MSB:s vision: ett säkrare samhälle i en föränderlig värld.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Patrik Jansson. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nyttig (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 3 maj 2024.

Ansök nu

Ekonom till ekonomienheten

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 12
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Ekonomienheten söker en ekonom till teamet inom Ekonomistöd vars ansvarsområden är myndighetens reskontra, löne- och utläggsredovisning, tidsredovisning och centrala stöd i ekonomiadministrativa frågor till chefer och medarbetare.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss kommer du att arbeta operativt med leverantörsreskontra, kundreskontra, löneredovisning, representation och utläggsredovisning och ge stöd och vägledning till medarbetare och chefer i frågor inom dessa områden. Arbetet innebär också analys, uppföljning och löpande kontroller, avstämningar och vård av register i ekonomisystemet.

I dina arbetsuppgifter ingår att aktivt att delta i arbetet med att utveckla vårt systemstöd, digitalisera och dokumentera våra arbetssätt och processer inom gruppens olika områden.

Du kommer att ha mycket kontakter både internt och externt.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi eller ekonomisk gymnasieutbildning i kombination med mångårig praktisk erfarenhet av redovisningsarbete. Du ska ha god förståelse för ekonomisk redovisning och erfarenhet från att ha arbetat i ekonomi- och verksamhetssystem.

Du behöver ha god datorvana och du är van att arbeta i Excel samt olika stödsystem då vi arbetar för att ha digitala flöden i våra arbetsprocesser.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av rese- och utläggsredovisning och redovisning av representation
- kunskap i administration av Unit4 ERP
- kunskap i löneredovisning

Du har en hög personlig mognad, är trygg i din kompetens och initiativtagande. Du är analytisk, stresstålig, noggrann och ha en väl utvecklad samarbetsförmåga.

Det är viktigt med god kommunikationsförmåga eftersom service och rådgivning är en stor del av våra arbetsuppgifter. Arbetet idag växlar mellan ett helhetsperspektiv och fokusering på enskilda detaljfrågor.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer vara Karlstad och resor i anställningen kan förekomma.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På Ekonomienheten är vi 20 medarbetare. Vi är alla placerade i Karlstad. Tjänsten ingår i funktionen Ekonomistöd, som idag har 5 medarbetare. Myndigheten finns på flera orter i Sverige och ekonomienheten i Karlstad är hela myndighetens ekonomienhet. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också möjlighet att arbeta viss del på distans.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Fredrik Magnusson. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (Seko). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 1 maj 2024

Ansök nu