Karlstad: Sommarjobb och deltidsarbete som skadereglerare på Kammarkollegiet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobb och deltidsarbete som skadereglerare på Kammarkollegiet i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-12 // Varaktighet: Deltid

Just nu söker vi efter en driven student som vill ta sig an rollen som skadereglerare på Kammarkollegiet. En ypperlig möjlighet att få utöka ditt CV med statlig arbetslivserfarenhet! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. I rollen som skadereglerare kommer du handlägga skador eller försäkringsavtal i ett eller flera av försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring. Du kommer hantera ansökningar, begära in kompletteringar och göra olika typer av bedömningar.

Dina kollegor kommer givetvis finnas tillgängliga för frågor vid behov, men för att ha bästa möjliga förutsättningar att trivas i rollen är det viktigt att du som person är självgående, driven och vågar ta dig an och utföra arbetsuppgifterna självständigt. Du kommer att spendera arbetsdagen på ett aktivitetsbaserat kontor tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor! På Kammarkollegiet bemöts alla med vänlighet och respekt och det kommer således finnas en förväntan på att du som söker besitter god samarbetsförmåga, är tillmötesgående och trygg i dig själv!

Vi ser gärna att du som söker har möjlighet att starta på deltid redan i maj, för att sedan arbeta heltid under juni-augusti. Därtill är ambitionen att du ska arbeta deltid även till hösten.

Du erbjuds
- Ett varierande och spännande deltidsjobb
- Statlig arbetslivserfarenhet
- Ett uppdrag hos en attraktiv myndighet
- Ett aktivitetsbaserat och nyrenoverat kontor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Handlägga skador eller försäkringsavtal inom ett eller flera av Kammarkollegiets försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring.
* Hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag.
* Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter.
* Göra bedömningar om ersättning.


VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
- Har en pågående universitetsutbildning
- Har goda kunskaper i MS office
- Har körkort
- Är driven och besitter förmågan att enkelt kunna ta sig an nya arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har
- En pågående universitets- eller högskoleutbildning inom juridik eller rättsvetenskap
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sen tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Strukturerad

Övrig information
- Start: I maj
- Omfattning: Inledningsvis på deltid, men heltid under sommarperioden
- Placering: Karlstad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. De fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Verksamheten bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. Även allmänna arvsfonden finns hos dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Skadereglerare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Skadereglerare.

Sommarjobb och deltidsarbete som skadereglerare på Kammarkollegiet!

Läs mer Apr 12
Just nu söker vi efter en driven student som vill ta sig an rollen som skadereglerare på Kammarkollegiet. En ypperlig möjlighet att få utöka ditt CV med statlig arbetslivserfarenhet! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. I rollen som skadereglerare kommer du handlägga skador eller försäkringsavtal i ett eller flera av försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring. Du kommer hantera ansökningar, begära in kompletteringar och göra olika typer av bedömningar.

Dina kollegor kommer givetvis finnas tillgängliga för frågor vid behov, men för att ha bästa möjliga förutsättningar att trivas i rollen är det viktigt att du som person är självgående, driven och vågar ta dig an och utföra arbetsuppgifterna självständigt. Du kommer att spendera arbetsdagen på ett aktivitetsbaserat kontor tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor! På Kammarkollegiet bemöts alla med vänlighet och respekt och det kommer således finnas en förväntan på att du som söker besitter god samarbetsförmåga, är tillmötesgående och trygg i dig själv!

Vi ser gärna att du som söker har möjlighet att starta på deltid redan i maj, för att sedan arbeta heltid under juni-augusti. Därtill är ambitionen att du ska arbeta deltid även till hösten.

Du erbjuds
- Ett varierande och spännande deltidsjobb
- Statlig arbetslivserfarenhet
- Ett uppdrag hos en attraktiv myndighet
- Ett aktivitetsbaserat och nyrenoverat kontor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Handlägga skador eller försäkringsavtal inom ett eller flera av Kammarkollegiets försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring.
* Hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag.
* Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter.
* Göra bedömningar om ersättning.


VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
- Har en pågående universitetsutbildning
- Har goda kunskaper i MS office
- Har körkort
- Är driven och besitter förmågan att enkelt kunna ta sig an nya arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har
- En pågående universitets- eller högskoleutbildning inom juridik eller rättsvetenskap
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sen tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Strukturerad

Övrig information
- Start: I maj
- Omfattning: Inledningsvis på deltid, men heltid under sommarperioden
- Placering: Karlstad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. De fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Verksamheten bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. Även allmänna arvsfonden finns hos dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare.

Ansök nu

Fordonskadereglerare

Läs mer Jun 27
Länsförsäkringar Värmland

Som skadereglerare på fordonsskador är du Länsförsäkringar Värmlands kontaktperson gentemot de kunder som anmäler trafik- och vagnskador. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att guida kunden igenom sin skadeanmälan, besvara frågor och bedöma kundens rätt till försäkringsersättning. I arbetet ingår att utföra vållandebedömningar, tolka gällande försäkringsvillkor samt lagar och praxis. Vi hjälper både privat- och företagskunder, vilket innebär stor spridning på fordonstyper så som tunga lastbilar, personbilar och entreprenadmaskiner.

Varje kundkontakt är viktig och unik och därför söker vi dig som drivs av att ge kunden ett professionellt, serviceinriktat och engagerat bemötande med målet att leverera marknadens bästa skadekundmöte. Att ta egna initiativ ser du som självklart och du motiveras av att kunna påverka och vara delaktig i att utveckla och ständigt förbättra gruppens arbete. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har god förmåga att hålla ordning på ett stort arbetsinflöde. Du är en person som är van att fatta snabba beslut och tycker om ett högt tempo. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha en mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift samt ha förmåga att förhandla och argumentera på ett trevligt och positivt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter engagemang, pålitlighet, handlingskraft och samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har kunskap inom motorförsäkring och skadereglering. Vi ser att du har en relevant utbildning, minst gymnasiekompetens, gärna inom juridik men det är inget krav.

Ansök nu

Handläggare till Försäkringsavdelningen i Karlstad

Läs mer Jan 31
Har du nyligen avslutat en akademisk utbildning och har erfarenhet eller intresse för administrativa uppgifter? Då kan du vara vår nya kollega!

Under 2023 kommer vi att genomföra omfattande systemutveckling och behöver därför under en period förstärka vår organisation. Vi söker nu en till två handläggare för en tidsbegränsad anställning på upp till 11 månader.

Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag, vi arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Försäkringsavdelningen är placerad i Karlstad och i maj flyttar vi till nytt aktivitetsbaserat kontor i Karolinen.

Arbetsbeskrivning 
Den här tjänsten innebär att du handlägger skador eller försäkringsavtal inom ett eller flera av våra försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring. Arbetet innebär att du ansvarar för ansökningar och genomför utredningar, analyser och bedömningar av olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter. När du arbetar med skadereglering gör du bedömningar av om ersättning kan ges enligt våra försäkringsvillkor. 

Är du vår nya kollega? 
För tjänsten söker vi dig med en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant exempelvis med samhällsvetenskaplig inriktning. Det är meriterande om du tidigare arbetat med arbetsuppgifter av handläggande/administrativ karaktär. Du behöver ha en mycket god förmåga att jobba digitalt med olika system. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper 
Arbetsuppgifterna ställer krav på mycket god samarbetsförmåga samt att du är serviceinriktad, initiativtagande och lösningsfokuserad. Som person är du trygg, hjälpsam och bemöter andra med vänlighet och respekt. Du är noggrann, självgående och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har även en mycket god kommunikativ förmåga.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information 
Omfattning: Anställningen är tidsbegränsad en anställning upp till 11 månader. Tjänsten är placerad i Karlstad.

Tillträde snarast (enligt överenskommelse).

https://www.kammarkollegiet.se/jobba-har/det-har-erbjuder-vi-som-statlig-arbetsgivare

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 19e februari 2023.

Kontaktpersoner
Erland Törngren, enhetschef, telefon 054-22 12 20

Lisa Ericson, ST, telefon 08-700 06 40

Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Ansök nu

Skadereglerare till personskador och skadekundtjänst

Läs mer Okt 26
Länsförsäkringar

Om tjänsten
I rollen som skadereglerare i personskador och skadekundtjänsten kommer du i första hand arbeta med återkommande personskador men även reseskador och egendomsskador. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa och guida kunden med skadeanmälan och frågor. Vi kommunicerar med våra kunder digitalt, via telefon och via personliga möten och därför tror vi att du är en social, stresstålig men samtidigt lyhörd person. Tjänsten ställer krav på att du har en stor digital kompetens och utrycker dig väl i skrift.
Tjänsten innebär mycket ansvar då du själv, eller i samarbete med ditt team, utreder och tar beslut i ersättningsfrågor utifrån försäkringsvillkor, praxis och gällande lagstiftning.

I arbetet möter du ibland människor där vardagen inte är sig lik efter en skada och därför är det viktigt att du har förmågan att fatta snabba beslut och agera kundvänligt även vid högt arbetstempo. När du reglerar skadan ser du till helheten, men också till de små detaljerna som gör en kund extra nöjd. Rollen innebär också att identifiera behov för framtiden såsom tilläggsförsäkringar men även informera om vår bank och fastighetsmäkleri. 

Vem är du?
Som person är du strukturerad, prestigelös och ses av andra som en kommunikativ lagspelare. Du är flexibel och har inga problem med att arbetsdagen inte alltid ser likadan ut. Du har förmågan att på ett positivt och personligt sätt vägleda kunden genom sitt skadeärende. Då du är bolagets första kontakt gentemot våra värmländska kunder är det viktigt att du är serviceinriktad. Det är meriterande om du har erfarenhet av rådgivning eller skadereglering inom sjuk och olycksfalls samt egendomsförsäkring. För oss är nöjda kunder oerhört viktigt och den bilden hoppas vi givetvis att du delar med oss.  
Du behöver behärska goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Om oss
Skadekundtjänsten och personskador reglerar person- och egendomsskador på många olika villkor och är mycket digitalt fokuserade. Inför år 2023 vill vi stabilisera arbetsgruppen för att bibehålla och upprätthålla den goda kompetensen som finns i gruppen med ett välfungerade etablerat arbetssätt till grund.

Mer information
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Hanna Andersson, 054-7751504, 070-541081 eller hanna.andersson@LFvarmland.se
Facklig kontakt ( Forena):  Stephanie Vagnetoft 054-775 15 07.

Övrigt
Låter detta intressant, tveka inte att skicka in din ansökan då löpande urval sker. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning under sex månader. Tillträde enligt överenskommelse. 

Sista ansökningsdag: 2022-11-06

Ansök nu

Skadereglerare till skadekundtjänst

Läs mer Okt 26
Länsförsäkringar AB

Om tjänsten
I rollen som skadereglerare i skadekundtjänsten kommer du i första hand arbeta med återkommande egendoms- och personskador. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa och guida kunden med skadeanmälan och frågor. Vi kommunicerar med våra kunder digitalt, via telefon och via personliga möten och därför tror vi att du är en social, stresstålig men samtidigt lyhörd person. Tjänsten ställer krav på att du har en stor digital kompetens och utrycker dig väl i skrift.
Tjänsten innebär mycket ansvar då du själv, eller i samarbete med ditt team, utreder och tar beslut i ersättningsfrågor utifrån försäkringsvillkor, praxis och gällande lagstiftning. 
I arbetet möter du ibland människor där vardagen inte är sig lik efter en skada och därför är det viktigt att du har förmågan att fatta snabba beslut och agera kundvänligt även vid högt arbetstempo. När du reglerar skadan ser du till helheten, men också till de små detaljerna som gör en kund extra nöjd. Rollen innebär också att identifiera behov för framtiden såsom tilläggsförsäkringar men även informera om vår bank och fastighetsmäkleri. 

Vem är du?
Som person är du strukturerad, prestigelös och ses av andra som en kommunikativ lagspelare. Du är flexibel och har inga problem med att arbetsdagen inte alltid ser likadan ut. Du har förmågan att på ett positivt och personligt sätt vägleda kunden genom sitt skadeärende. Då du är bolagets första kontakt gentemot våra värmländska kunder är det viktigt att du är serviceinriktad. Det är meriterande om du har erfarenhet av rådgivning eller skadereglering inom egendom- och olycksfallsförsäkring. För oss är nöjda kunder oerhört viktigt och den bilden hoppas vi givetvis att du delar med oss.  
Du behöver behärska goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig goda karriärmöjligheter, löpande kompetensutveckling, en aktiv satsning på god hälsa samt en trygg och trivsam arbetsmiljö. För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas, både inom yrket och som människa.

Om oss
Skadekundtjänsten reglerar idag skador inom främst hemförsäkring men även inom rese- och olycksfallsmomentet och är mycket digitalt fokuserade. Inför år 2023 vill vi stabilisera arbetsgruppen för att bibehålla och upprätthålla den goda kompetensen som finns i gruppen med ett välfungerade etablerat arbetssätt till grund.

Mer information
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Hanna Andersson, 054-7751504, 070-541081 eller hanna.andersson@LFvarmland.se
Facklig kontakt ( Forena):  Joakim Skyman, 054-775 15 69

Övrigt
Låter detta intressant, tveka inte att skicka in din ansökan då löpande urval sker. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning under sex månader. Tillträde enligt överenskommelse. 

Sista ansökningsdag: 2022-11-06

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB .

Energikonsult till HSB

Byggnadskonsult
Läs mer Maj 1
Nytt
Har du erfarenhet av projektledning inom byggbranchen med stort intresse för fastigheter? Är du även strukturerad, lösningsorienterad och är duktig på att skapa långsiktiga relationer? Då väntar nästa utmaning som energikonsult hos en av Sveriges ledande boendeaktörer!

OM TJÄNSTEN
HSB är en av Sveriges största bostadskooperativa organisationer. De arbetar med en stor bredd av uppdrag och bistår kunden med handfast hjälp, rådgivning och utbildning för att de ska kunna uppnå sina energimål. Majoriteten av kunderna är bostadsrättsföreningar men de kan även vara kommersiella samt kommunala fastigheter såsom kontors- och industrilokaler. På kontoret i Karlstad sitter cirka 80 kollegor varav 3 av dessa är energikonsulter. Här välkomnas du till en arbetsplats som arbetar efter värdeorden: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.

Som energikonsult ansvarar du för att identifiera, implementera och projektleda energieffektiva lösningar inom fastigheter. Detta inkluderar bland annat utförande av tekniska utredningar och energianalyser, bedömning av befintliga system och utrustning för energiförbrukning, rådgivning och utbildning. I rollen kommer du att bidra med din kompetens inom projekledning och beräkningsuppdrag och kommer ha tät dialog med kunder, kollegor samt entreprenörer. Dagarna består av mycket möten och besök ute hos olika kunder där flera projekt kan löpa samtidigt.

Då du i denna roll kommer planera och utföra mycket av ditt arbete på egen hand ser vi att du som söker trivs med att ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Du kommer tillhöra kontoret i Karlstad men även arbeta med kunder som är lokaliserade i andra städer.

Du erbjuds
- Tjänstebil
- Ett varierande jobb med mycket frihet under ansvar
- Del av en stor organisation med goda utvecklingsmöjligheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Självständigt projektleda dina projekt
* Utföra förstudier och upprätta energikartläggningar
* Ta fram rambeskrivningar
* Upphandla och ställa krav på entreprenörer
* Bistå med rådgivning och utbildning till kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av projektledande roll inom byggsektorn, exempelvis inom el, VVS, ventilation, energi- och fastighetsinstallationer
- Har ett intresse för fastigheter och boendemiljön
- B-körkort, då resor förekommer både inom och utanför Värmland
- Talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll och har arbetat med effektivisering inom energi

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Problemlösande
- Affärsinriktad
- Kommunikativ

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, Tillsvidare
* Placering: Karlstad, eller enligt överenskommelse
* Blir du aktuell för denna tjänst kommer det bli aktuellt med bakgrundskontroller




Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om HSB på deras hemsida.

Ansök nu

Energiförvaltare till HSB Värmland!

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Maj 1
Nytt
Har du erfarenhet av fastighetsdrift och har ett intresse för boendemiljöer? Är du även strukturerad, lösningsorienterad och duktig på att skapa långsiktiga relationer? Då väntar nästa utmaning som energiförvaltare hos en av Sveriges ledande boendeaktörer!

OM TJÄNSTEN

HSB är en av Sveriges största bostadskooperativa organisationer. De arbetar med en stor bredd av uppdrag och bistår kunden med handfast hjälp, rådgivning och utbildning för att de ska kunna uppnå sina energimål. Majoriteten av kunderna är bostadsrättsföreningar men de kan även vara kommersiella samt kommunala fastigheter såsom kontors- och industrilokaler. På kontoret i Karlstad sitter cirka 80 kollegor och 8 av dessa är energiförvaltare. Här välkomnas du till en arbetsplats som arbetar efter värdeorden: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.

Som energiförvaltare kommer du att genomföra energikartläggningar och enklare energianalyser i syfte att optimera energianvändningen i dina kunders fastigheter. Du kommer ha löpande kontakt med dina kunder och vara en rådgivande partner under hela avtalsperioderna och även samarbeta med andra kollegor internt men också externa leverantörer.

Då du i denna roll kommer planera och utföra mycket av ditt arbete på egen hand ser vi att du som söker trivs med att ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Du kommer tillhöra kontoret i Karlstad men även arbeta med kunder som är lokaliserade i andra städer.

Du erbjuds
- Förmånsbil
- Ett varierande jobb med mycket frihet under ansvar
- Del av en stor organisation med goda utvecklingsmöjligheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Upprätta energianalyser och energikartläggningar
* Utföra enklare förstudier och tekniska utredningar
* Löpande kontakt och rådgivning till dina kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom energi och miljö alternativt tidigare praktisk erfarenhet från fastighetsdrift, exempelvis som elektriker, drifttekniker, fastighetstekniker mm
- Har ett intresse för fastigheter och boendemiljön
- B-körkort, då resor förekommer både inom och utanför Värmland
- Talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från liknande roll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Problemlösande
- Affärsinriktad
- Kommunikativ

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, Tillsvidare
- Placering: Karlstad eller enligt överenskommelse



Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om HSB på deras hemsida.

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Karlstad!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 25
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av din verksamhetsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och individuell löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Karlstad universitet.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: johanna.wetterstromsamuelsson@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

BIM-/Informationssamordnare till Sweco!

Byggnadskonsult
Läs mer Apr 28
Delar du Swecos vilja att digitalisera och effektivisera byggbranschen? Har du dessutom ett intresse för BIM och vill arbeta hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare? Då rekommenderar vi att ansöka tjänsten som BIM-/informationssamordnare redan idag!

OM TJÄNSTEN

På Swecos division Digital Services får du jobba i digital framkant där de lägger stor vikt vid lärande och utveckling. Bland dina framtida kollegor finner du BIM-experter, data- och informationssamordnare, geodataexperter, GIS-experter, FME-experter och systemutvecklare samt andra IT experter. Du ansluter till en arbetsgrupp som värnar om varandra och att man ska ha kul på jobbet.

I rollen som BIM- / informationssamordnare kommer du arbeta med att utveckla och upprätthålla standardiserade BIM-processer och arbetsmetoder. Du kommer vara länken mellan olika intressenter, inklusive arkitekter, ingenjörer och kunder för att underlätta samordning och informationsutbyte. Du involverar kunden tidigt i processen där du verkligen har möjlighet att utveckla branschen genom implementering av nya, digitala och klimatsmarta lösningar i projekt. Du arbetar inte bara med att digitalisera processer utan även automatisering där det är möjligt.



Du erbjuds
- Möjligheten att samarbeta med kompetenta och erfarna kollegor som är måna om gemenskap
- Att arbeta med en mängd varierade och spännande projekt
- Vara en del av en attraktiv arbetsplats med stora möjligheter till personlig och teknisk utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Samordna och hantera BIM-processen för att säkerställa att alla projektuppgifter genomförs effektivt och i enlighet med fastställda riktlinjer
* Ansvara för att skapa och underhålla modeller och dokumentation för projektteamet
* Delta i möten och samarbeta med olika intressenter för att säkerställa en smidig informationshantering
* Stödja projektteamet i användningen av BIM-verktyg och processer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad ingenjörsutbildning på universitetsnivå inom byggteknik eller annan studieinriktning mot BIM. Det är även intressant om du har en datavetenskaplig utbildning med kunskap om informationsflöden och processer inom bygg- och anläggningsbranschen
- Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av BIM-samordning och modellering
- Kompetens inom till exempel Autocad, Navisworks eller annan likande programvara
- Goda kunskaper inom Excel

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Serviceinriktad
* Anpassningsbar
* Affärsinriktad
* Innovativ


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sweco och hur de bidrar till en hållbar samhällsutveckling HÄR!

Ansök nu

Lokalvårdare på deltid till Fixar Rent i Sverige AB

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Apr 27
Om du vill arbeta i ett familjärt företag som brinner för att ständigt leverera ett professionellt resultat, då är detta tjänsten för dig! Du kommer att ges ett stort ansvar där du med ditt självgående arbetssätt förväntas ge god service till kund. Sök tjänsten redan idag då vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som lokalvårdare hos Fixar Rent i Sverige AB är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av trappstäd då det kommer vara din främsta arbetsuppgift. Därtill kommer kontorsstäd även att förekomma. För att komma in i rollen kommer du att introduceras för arbetsuppgifterna i syfte att sedan täcka upp för ordinarie personal under sommarmånaderna. Du kommer ha stor möjlighet att vara självgående och ha frihet genom att själv lägga upp arbetsdagen utefter det behov som finns.

Du erbjuds
- Frihet under ansvar
- Bli en del av ett arbetsteam där du som person värdesätts högt

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Trapp- och kontorsstäd


VI SÖKER DIG SOM
- Är student på eftergymnasial nivå eller har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%
- Har B-körkort
- Behärskar svenska i tal och skrift
- Har arbetsliverfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Flexibel
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Jobb som logistikmedarbetare vid sidan av studierna i vår? Varför inte!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 27
Är du student och vill tjäna lite extrapengar inför sommaren? Då ska du läsa vidare! Servicon arbetar med att städa ur och reparera hårdvara kopplat till IT och elektronik. Låter detta som ett jobb för dig? Sök redan idag - tjänsten startar i maj!

OM TJÄNSTEN
Servicon är ett fristående företag grundat 1998 som erbjuder tekniska och logistiska tjänster till IT- och elektronikindustrin. Tjänsterna de erbjuder inkluderar kundsupport, reparationer, uppgraderingar, återanvändning och återvinning av olika elektronikprodukter. De har huvudkontor och verksamhet i Kongsvinger samt en verkstad och logistikcenter i Karlstad. För den här rollen söker vi en person till deras verkstad i Karlstad.

Du startar i mitten av maj och arbetar i princip heltid resterande del av maj samt i juni. Troligtvis finns inget mer behov under sommaren, men eventuellt finns det chans att få hoppa in och stötta upp under terminen därpå.
Rollen är enkel och manuell och ställer krav på att du som söker inte har ett behov av alltför varierade arbetsuppgifter.
Det finns två stationer där du kan få komma att täcka upp - en packstation samt en rekondstation.

Servicon erbjuder en trevlig arbetsmiljö och uppdrag hos ett företag där personalomsättningen är låg för att medarbetare trivs.

Du erbjuds
- Anställning hos Academic Work på uppdrag hos Servicon
- Bekväma kontorstider med viss flexibilitet
- Chans att få lyssna på ljudböcker och poddar samtidigt som du tjänar extrapengar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Packa varor i kartonger
* Syna och bedöma varor


VI SÖKER DIG SOM
- Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% som kan styrkas (exempelvis genom registreringsintyg)
- Har goda kunskaper i svenska för kommunikation med kollegor

Det är meriterande om du har
- Arbetat i liknande roll tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu