Karlstad: Vikarierande ekonomiansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vikarierande ekonomiansvarig i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-02 // Varaktighet: Heltid

Är du en ansvarstagande person med intresse för detaljer?
Vi på Sigma Engineering AB och Sigma Service AB söker nu en vikarierande ekonomiansvarig som har erfarenhet av att jobba självständigt med löneadministration, redovisning och ekonomistyrning.
Uppdraget är till att börja med 6 månader, men med möjlighet till förlängning, med start omgående.
Din framtida utmaning:
Du kommer bli en nyckelperson för verksamheten och bära ansvar för företagets övergripande ekonomi och redovisning. Till din hjälp har du en grupp drivna och engagerade kollegor som alla har sina egna ansvarsområden. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer bestå av:
- Löpande redovisning
- Myndighetsrapportering
- Månads- och årsbokslut
- Löneadministration för bolagets anställda
- Budgetering
- Ekonomisk uppföljning och analys
Du kommer rapportera direkt till VD med arbetsplats på kontoret på Gräsdalen i Karlstad. För att lyckas i rollen har du:
- Tidigare erfarenhet av ekonomiadministration, gärna inom mindre företag
- Eftergymnasial ekonomisk utbildning, eller erfarenhet som bedöms likvärdig
- Goda kunskaper i MS Office
- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både tal och skrift
Som person är det viktigt att du är noggrann och strukturerad, samtidigt som du är nyfiken och kan lösa problem på egen hand. Du bör därmed ha lätt för att lära dig, vilja utvecklas och ta dig an nya utmaningar. Meriterande om du även:
- Har erfarenhet av Visma.net
- Arbetat med projektredovisning
På Sigma kommer du ha många kontaktytor och vara med i hela bolagets verksamhetsstyrning. Du får därmed ett givande och varierande arbete där din prestation och ditt bidrag blir väl synligt och uppskattat.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast 15 oktober! För mer information om tjänsten, kontakta VD Andreas Littorin via e-post andreas@sigma-mecer.com eller på telefon +46 70 422 85 50.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Redovisningsekonom.

Ekonomitjänst till växande tandvårdsföretag

Läs mer Mar 14
Ekonomitjänst för tandvårdsverksamhet och e-handel

Vi söker efter ett långsiktigt samarbete med en framtida kollega som ekonom till våra verksamheter.

Var med och utveckla bland annat Värmlands ledande tandvårdsföretag.

Vi söker dig som inte räds av utmaningen att arbeta i ett bolag med en hög entreprenörsanda och med stora ambitioner.

Vi driver tandläkarkliniker i Värmland i Karlstad och Kristinehamn har vi kliniker och siktar på att utöka detta under närmaste tiden. Vi har även ett dentaltekniskt laboratorium där vi utför arbeten till andra tandläkarkliniker och fakturerar externt.

Därutöver skapar vi även en digital e-handelsplattform som är under konstruktion i dagsläget och med lansering under sommaren.

Vi söker den som kan utföra ett administrativt arbete för hela koncernen och samtidigt ge utkast på rapporter månads eller kvartalsvis. Att sköta bokföring samt utveckla budget, hantera intern- och externfakturering och dessutom se på helheten ur ett ekonomiskt perspektiv är viktigt för oss.

Det är viktigt för oss att ha en nära kommunikation om hur framtiden kortsiktigt respektive långsiktigt ser ut för att kunna göra korrekta vägval framöver. Krav med goda erfarenheter i Fortnox då vi använder det i samtliga bolag - Kassaflödesrapporter, likviditetsrapporter, resultat och balansräkning m.m. ska kunna förses vid behov.

Att arbeta med en entreprenör med många idéer är något som personen ska se som en rolig utmaning i sitt dagliga arbete där den får vara med i utvecklingen. Därutöver viktigt att man inte räds utav att våga uttala sin åsikt och vara delaktig i processen av utvecklingen av bolaget.

Vad vi söker av dig som ekonom:
- Bokföring
- Analyser
- Rapportering
- Löner
- Fakturering
- Avstämningar
- Administrativa uppgifter som har med utveckling och ekonomi igenom hela koncernen.
- Kunna föra en nära dialog och våga stå för dina åsikter
- Ta eget initiativ och förser bolagen med de uppgifter som behövs

För oss är det viktigt att din personlighet passar in i vår verksamhet och att du har en drivkraft där du vill vara med och utveckla bolaget.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Apr 23
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som brinner för kundservice, kvalitet och som vill utvecklas med oss på Vänerförvaltning. I rollen som ekonomiassistent hos oss kommer du ha nära kontakt med våra leverantörer och kunder.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara kund- och leverantörsreskontra och månadsavstämningar. Utöver detta förekommer även löpande bokföring och liknande arbetsuppgifter.
PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har en för tjänsten relevant ekonomisk utbildning och gärna något/några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av att jobba med bostadsrättsföreningar är meriterande men inget krav. Vidare tror vi att du är social, noggrann, prestigelös och fokuserad samt har en god förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter med såväl kunder som leverantörer. Du är en lagspelare som trivs i ett mindre team och du har förmågan att göra rätt prioriteringar när du har mycket att göra.
Tjänsten är på heltid, 100%.
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt och den sista ansökningsdagen är den 30 juni 2024. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen
Prelimärt tillträde av tjänsten är 2024-10-01 alt. enligt överenskommelse.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Klaravik

Läs mer Maj 3
REDOVISNINGSEKONOM TILL KLARAVIK
Vi söker nu en erfaren och driven Redovisningsekonom som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxtresa! Vi söker dig som lockas av att arbeta i en internationell miljö men fortfarande i en lokal kontext, och som vill vara en del av ett tight ekonomiteam med 20 kollegor med olika specialistkompetenser. Gillar du dessutom högt tempo och en verksamhet i ständig förändring kommer du trivas hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du att ingå i vårt redovisningsteam som är en del av vårt ekonomiteam. Här kommer du att arbeta med löpande redovisning såsom bokföring, avstämningar och bokslut. En stor del av ditt arbete kommer att bestå av rapportering och avstämning av försäljningarna på vår auktionsplattform. Som ekonom på Klaravik är du tillsammans med andra team i hög grad delaktig i affären, också för våra dotterbolag i Danmark och Finland. Du kommer också att vara med och bidra till Klaravikgruppens utveckling genom att vara delaktig i vårt ständiga arbete med att utveckla och förfina processer, rutiner och arbetssätt.

Förutom redovisningsteamet består ekonomiavdelningen av CFO, redovisningsspecialist, controllers samt ett team som ansvarar för kundreskontra, moms och exporthantering. Tillsammans med dig blir vi sammanlagt 20 personer som alla arbetar nära affären med kunden i fokus.

PEROSNLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi tror att du är en driven, prestigelös och lösningsorienterad person som motiveras av en organisation där egna initiativ välkomnas! Då Klaravik befinner sig i tillväxt är det centralt att du trivs i en dynamisk och snabbrörlig miljö. Som person är du kommunikativ, flexibel, utåtriktad och har god samarbetsförmåga. Du tar eget ansvar genom att vara proaktiv, välstrukturerad och självgående. För att trivas i rollen är du handlingsinriktad och öppen för förändringar med god förmåga att ta initiativ och vara drivande i processer. Vi tror också att du har en affärs- och kundorienterad inställning till ditt arbete.
  Universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
Några års erfarenhet från kvalificerad redovisning. Eget ansvar inom redovisning är meriterande, exempelvis som redovisningskonsult.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Redovisningsekonom är en direktrekrytering där du blir anställd av Klaravik, som tillämpar 6 månaders provanställning. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden. Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VAD VI ERBJUDER
En arbetsplats i härliga lokaler i expansiva och populära Inre hamn i Karlstad. Här sitter vi i nyrenoverande kontor med kort avstånd till citykärnan och med gym och restauranger in på knuten. På Klaravik har vi 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW’s och kick-offer.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

REDOVISNINGSEKONOM TILL BOLAG I SUNNE

Läs mer Apr 12
Är du Redovisningsekonom redo för en ny spännande roll? Vi söker dig som trivs en i en bred roll där du får arbeta med redovisningens alla delar. Ansök gärna redan idag då tjänsten ska tillsättas snart!



Om företaget
Vår kund är ett väletablerat bolag som har sitt kontor i den vackra staden Sunne. Hit söker vi nu en Redovisningsekonom som ska bli en del av ett mindre team.




Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Månads-, kvartals- och årsbokslut
• Moms- och skattedeklarationer
• Årsredovisningar/delårsrapporter


Din profil
Vi söker dig som har relevant högskola eller universitetsutbildning. Du har jobbat med redovisning i minst 2-3 år, du har god förståelse för det ekonomiska flödet och är van att arbeta ax till limpa, där du självständigt gör årsbokslut och årsredovisning. Vi ser gärna att du är systemkunnig och har goda kunskaper i Excel. Du är noggrann, social och har ett brinnande intresse för siffror. Du ser dig själv som en uttalad lagspelare och bidrar med till en god stämning.


Framgångsfaktorer
• Relevant högskole- eller universitetsutbildning
• 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda systemkunskaper
• Goda kunskaper i Excel





Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Sunne, Värmland
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban, 073-311 68 62
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-05-12

Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073-311 68 62.

Ansök nu

Semestervikarie till Ekonomiavdelningen

Läs mer Apr 30
ArcelorMittal Construction Sverige AB är världskoncernen ArcelorMittals svenska gren. Under varumärkena Armat™ och ArcelorMittal Projekt utvecklar, tillverkar och marknadsför vi ett brett program av byggplåt för allt från villor och flerbostadshus till andra omfattande konstruktioner och projekt. Med produktionsenheter i Karlstad, Sveg och Kungshamn, genererar vi en omsättning på cirka 1 miljard med en arbetsstyrka på omkring 100 anställda. Besök gärna vår hemsida www.arcelormittal.se för ytterligare information om vårt företag.

Nu söker vi semestervikarie till vår ekonomiavdelning!
Du kanske tar examen till sommaren, är mitt i studierna eller mellan jobb.
Nu har du chansen att få ett kvalificerat sommarjobb som redovisningsekonom mellan veckorna 26 -28 samt mellan 31-32.

Om rollen
I rollen som redovisningsekonom hanterar du leverantör- och kundreskontra innefattande leverantörsbetalningar, fakturering, inbetalningar, avstämningar och kontroll av kundkrediter. Du sköter även den löpande redovisningen.

Vem är du?
Under sommarmånaderna är många av kollegorna på semester, så du behöver kunna bokföra samt klara av det dagliga ekonomiarbetet under semesterveckorna.

Vad får du?
Självklart får du en ordentlig upplärning av oss, och du får möjligheten att träffa en massa trevliga kollegor som jobbar under sommaren.

Övrigt
I den här tjänsten blir du anställd av Qtym och arbetar på plats hos ArcelorMittal Construction i Karlstad. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Felicia Olsson, felicia.olsson@qtym.se , 054-14 18 00. Din ansökan vill vi ha senast 2024-05-08. Ansöker gör du via formuläret nedan.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Sigma Service AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Sigma Service AB .

Fälttekniker

Installationstekniker
Läs mer Mar 14
Sigma är världsledande inom återvinning av alkaliska och sura etsvätskor vid tillverkning av mönsterkort. Vi utvecklar, bygger, säljer och underhåller system inom vätskeextraktion med tillhörande kopparåtervinning vid mönsterkortstillverkning
Är du en ansvarstagande person med starkt teknikintresse och gillar att få saker utförda?
Vi på Sigma Engineering AB expanderar och söker nu en Fälttekniker som har erfarenhet att jobba självständigt med mekaniska installationer ute hos kund från exempelvis processindustrin.
Vi har förmånen att driftsätta och utföra service på anläggningar utanför Sverige c:a 100 – 150 dagar per år vilket innebär regelbundet resande. En del av våra kunder finns i Indien, Tunisien, Polen, Slovenien, Tyskland, USA, Österrike, mm.
Din framtida utmaning:
Du kommer att ingå i ett team som delar på olika ansvarsområden vid installation, uppstart och service av våra maskiner. Du kommer delvis arbeta på plats hos kund, samt på vårt huvudkontor i Karlstad med verkstad för projektförberedelser, eftermarknadstillverkning och utveckling.
Hos kund kommer du att både arbeta självständigt på egen hand, såväl som att arbetsleda lokala entreprenörer, för att positionera, montera och ansluta maskinen mekaniskt och elektriskt till kundens anslutningspunkter.
I Karlstad kommer du att arbeta med kundsupport för våra driftsatta anläggningar, samt utveckling av underhållsplaner och processmanualer. Du kommer också att medverka vid fastighetsskötsel, utvecklingsarbete, komponenttillverkning och kemikalieberedning.
Den du är idag:
För att lyckas i rollen har du en erfarenhet av praktiskt fältarbete och förmåga att ta ett stort eget ansvar. En förutsättning är att du är beredd att resa och kan utföra fältuppdrag på egen hand.
Du bör ha ett brett teknikintresse, vara lösningsorienterad och tycka om varierat och flexibelt arbete med kunden i fokus. Du känner dig trygg med att läsa och förstå både mekaniska och elektriska ritningar.
Du innehar B-Körkort och behärskar engelska i både tal och skrift. Meriterande om du talar tyska, har erfarenhet av automation, eller innehar truckkörkort.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan senast 9 april! För mer information om tjänsten, kontakta VD Andreas Littorin via e-post andreas@sigma-mecer.com

Ansök nu

Vi söker Projektledare till det expansiva företaget Sigma Service AB

Projekteringsingenjör, maskin
Läs mer Dec 23
Placeringsort - Karlstad
Vill du vara med och skapa hållbara industriprocesser för framtiden i ett företag med spännande produkter, internationella affärer, flexibilitet och korta beslutsvägar?
Sigma Service AB är ett helägt dotterbolag till Sigma Engineering AB som är världsledande inom återvinning av alkaliska och sura etsvätskor vid tillverkning av mönsterkort. Systemen är patenterade och globalt erkända både för sin kvalitet och innovation.
Sigma Service AB söker nu en projektledare som vill vara med och driva bolaget mot ytterligare framgång.
Sigma Service AB erbjuder
Sigma Service AB erbjuder en internationell arbetsmiljö i en organisation med erfarna och engagerade kollegor och ledare som stöttar och utmanar dig i din yrkesroll. Här finner du innovativa projekt samt mångsidiga och utvecklande arbetsuppgifter i en världsledande kontext med spännande kunder. Som anställd hos Sigma Service AB erbjuds du:
• Tvärfunktionella utmaningar och stor möjlighet att påverka.
• Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter.
• Frihet att utmana Sigma Services administrativa processer genom idéer som effektiviserar.
• Att ständigt få arbeta med din egen kompetensutveckling.
• Möjlighet att ta projektledningen till nästa nivå.
Rollbeskrivning
Som projektledare kommer du vara navet för hela leveransprocessen av Sigma Services anläggningar. Varje enskilt projekt innefattar hela processkedjan från försäljningsavslut till kundöverlämning, och pågår tidsmässigt från 6 till 18 månader. Inom ramen för projektledning ingår sedvanliga planerings- och uppföljningsrutiner med rapportering till styrgrupp, samt delegering och arbetsledning av både interna och externa projektresurser. Vidare sker ett tätt samarbete med kundens projektgrupp för mottagning och förberedelser av anläggningen. Tillsammans med inköpsansvarig, kommer projektledaren dessutom följa upp och säkerställa att underleverantörer följer projektplan och levererar rätt kvalitet. Rollen är tvärfunktionell och innebär höga krav på att koordinera olika specialistfunktioner inom bland annat konstruktion, automation, process, tillverkning och montage.
Framgångsfaktorer
För att lyckas i rollen tror vi att du har eftergymnasial utbildning, med några års erfarenhet inom projektledning, samt ytterligare erfarenhet inom exempelvis process, automation, mekanisk eller elektrisk konstruktion. Du tycker om variation och utmaningar som kräver nytänkande lösningar, och är bekväm att arbeta i allt från produktionsmiljöer, vidare till extern samverkan och representation på varierande organisatorisk nivå. Du ställer höga krav på dig själv och förväntar dig samma sak av din omgivning. Som person är du effektiv, strukturerad, tydlig och vågar ta beslut för att komma framåt, samtidigt som du är lyhörd och ödmjuk inför den samlade erfarenhet som finns att tillgå.
För tjänsten krävs att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Du förväntas även resa i tjänsten till både leverantörer och kunder för att bättre förstå verksamheten, utföra vissa ansvar vid projektkritiska milstolpar såsom installation och uppstart, samt generellt för att lyckas i uppdraget. Arbetet kräver B-körkort.
Arbetet ställer höga krav på samarbetsförmåga, flexibilitet att anta olika roller utefter behov, kundfokus och viljan att utvecklas tillsammans med företaget. I gengäld får du ett omväxlande och utvecklande arbete med hög grad av självbestämmande.
Meriterande för tjänsten men inget krav
· Goda kunskaper i tyska i tal och skrift
Ansökan och information
Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta VD Andreas Littorin, på telefonnummer 070-422 85 50 eller via mejl andreas@sigma-mecer.com. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 januari 2022. Eller vet du någon som skulle passa ännu bättre? Tipsa dem gärna om tjänsten.
Om Sigma Service AB
Sigma Service AB är ett helägt dotterbolag till Sigma Engineering AB som är världsledande inom återvinning av alkaliska och sura etsvätskor vid tillverkning av mönsterkort. Vi utvecklar, säljer och underhåller system för vätskeextraktion med tillhörande kopparåtervinning vid mönsterkortstillverkning. Vi har mer än 40 års branscherfarenhet och över 100 installerade anläggningar ute hos kund. Dessa kunder finns på flera kontinenter och som marknadsledande inom branschen ser vi stor tillväxtpotential framöver. Huvudkontoret ligger på Gräsdalen i Karlstad där vi även har verkstad för utveckling, samt tillverkning av förbrukningsmaterial.

Ansök nu