Karlstad: Vaktmästare till långt konsultuppdrag sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vaktmästare till långt konsultuppdrag sökes i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2019-10-09 // Varaktighet: Heltid

Är du serviceinriktad, positiv och har en naturlig förmåga att ta människor? Då är det dig vi söker. Till en myndighet i Karlstad söker vi nu en Vaktmästare som kan anta ett längre konsultuppdrag med start i november. Uppdraget omfattar 100% och förväntas pågå ett år framåt. Notera den korta ansökningstiden! 

 

Om uppdraget:
Som vaktmästare inom kontorsservice är det viktigt med hög servicenivå och kunna hantera både många olika slags uppgifter och bemöta många olika slags människor på ett bra sätt. Service och bemötande är viktigt inom vårt arbete eftersom vi är ett ansikte utåt till vår verksamhet både inom och utanför myndigheten. Övriga viktiga delar är såklart flexibilitet och samarbete.

Arbetsuppgifter:
Bilhantering (både att hantera administrativt och att praktiskt lämna och hämta bil till verkstad eller besiktning) Korthantering av tillfälliga kort. Enklare teknisk support av mobil och data.
Viss hantering av säkerhet, brand och larm. Viss posthantering (öppning och sortering)
Arbetsplatsservice/vaktmästaruppgifter såsom våningsrundor ärendehantering gällande felanmälningar i kontorslokalerna. Kontakter med fastighetsskötare, leverantörer och internt
beställningar av varor. Bistå vid flytt, möblering och logistik (tunga lyft förekommer)

Krav:
-Avslutat gymnasium eller likvärdig utbildning.
-Minst tre års (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.
-Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Med goda kunskaper avses att obehindrat
navigera i MS Office programvara produkter.
-Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift. Med goda kunskaper
avses att obehindrat tala och skriva på svenska och engelska samt tillgodo göra sig information.
-Körkort klass B.
-Grundkunskaper i ärendehanteringssystem.

Profil:
Positiv, serviceinriktad och förmåga att bemöta andra människor
God kommunikativ förmåga
God samarbetsförmåga och har god struktur
Självständig - kan planera och organisera sitt arbete
Skapa goda relationer och trivs i grupp



Start: 
November 

Ort:
Karlstad 

Omfattning:
100% 

Arbetstider:  
Dagtid, måndag-fredag 

Anställning: 
Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.

 

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Kontorsvaktmästare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Kontorsvaktmästare.

Vaktmästare till Norrstrandsskolan

Läs mer Nov 15
Beskrivning
Norrstrandsskolan är en av Karlstads största skolor belägen i bostadsområden Norrstrand med närhet till såväl natur och centrum.

Här går ca 515 elever i årskurserna 4-9. Vi är en garantiskola för områdena Herrhagen, Skattkärr och Norrstrand vilket skapar en dynamisk miljö med elever från olika bostadsområden. På skolan har vi dessutom profilerna musik och engelska. Du kan läsa mer om vår skola här: https://karlstad.se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/grundskolor/norrstrandsskolan 

Nu söker vi en vaktmästare som likt oss tror på mottot "tillsammans når vi längre"! 

Arbetsuppgifter
Skolans lokaler förvaltas av annan kommunal förvaltning som också står för en övergripande
underhållsplan och gränsdragningslista. Till skolvaktmästarens uppgifter hör att samverka med
förvaltaren samt att inom ramen för gränsdragningslistan genomföra enklare underhåll och vid behov tillkalla externa entreprenörer.

Arbetsuppgifterna kan variera stort samt planeras och prioriteras utifrån verksamhetens behov i samverkan med skolledning samt pedagogisk personal. Uppgifter som kan förekomma i arbetet är allt från enklare reparationer, avfallshantering, flytt inom fastigheten samt arbete för fysisk säkerhet och tillgänglighet i lokalerna. 



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en hög serviceförmåga ihop med ett gott praktiskt kunnande samt är självgående i ditt uppdrag. Du ska ha goda kunskaper om fastighetsskötsel samt förmåga att utföra reparationer inomhus samt utomhus. Det är viktigt att du har förmåga att prioritera i arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov samt har förmåga att arbeta självständigt. Du har en god förmåga att möta både elever, vårdnadshavare samt personal på skolan med ett respektfullt samt inkluderande sätt. 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vi söker en kvick vaktmästare med B-körkort

Läs mer Feb 2
Har du erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2023-09-30 med chans till förlängning. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som vaktmästare hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.
- B-körkort
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska


Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Vi söker en kvick vaktmästare med B-körkort

Läs mer Feb 1
Har du erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2023-09-30 med chans till förlängning. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som vaktmästare hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen

- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.

- B-körkort

- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)

- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska

Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Karlstad

Läs mer Maj 29
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Administration, service och support
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som 


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil.

Det är meriterande om du


• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet.
• har erfarenhet av IT support på plats (on site support)
• har erfarenhet av interservice i en stor organisation

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt
1 tjänst, heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. 

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Marcus Grimborg, 010-115 31 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Laila Blomquist Eriksson, 010-111 34 57 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Mattias Hemgren, 010-111 23 04 och  Saco-S: Helen Dahlberg, 010-111 32 45

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 Juni 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Vi söker en servicetjänsteman med B-körkort

Läs mer Feb 6
Har du erfarenhet som vaktmästare och även körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en servicetjänsteman. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2024-01-31. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som servicetjänsteman hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som servicetjänsteman (vaktmästare)
- B-körkort
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska


Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från OnePartnerGroup

Nedan visas andra jobb i Karlstad från OnePartnerGroup .

Ekonom/handläggare till myndighet i Karlstad

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 15
Till en myndighet i Karlstad söker vi nu en försäkringshandläggare med ekonomisk profil.Uppdraget förväntas pågå från och med februari 2020till och med 2020-09-30 med möjlighet till eventuell förlängning.
Uppdraget omfattar en sysselsättningsgrad om 100% av en heltidstjänst (40 tim/v).

För att vara aktuell för tjänsten krävs att du kan närvara på intervju somplanerasatt hållas under tiden 28-31 januari.
OBS: Kort ansökningstid så se till att skicka in din ansökan redan idag!

BESKRIVNING:
I rollen somförsäkringshandläggare med ekonomiskt profil innebär ditt uppdrag attadministrera inkommande försäkringsbeställningar, hantera
förlängningar av avtal, ta fram fakturaunderlag, genomföra avstämningar, genomföra mindre ekonomiska utredningar och analyser mm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Administrera inkommande försäkringsbeställningar, förlängningar av avtal, samt annan förekommande skriftlig korrespondens.
- Ta fram fakturaunderlag, göra avstämningar, arbeta med kundregister och kundreskontra och ta fram rapporter.
- Göra uppdateringar av data i verksamhetssystem.
- Göra enklare beräkningar och sammanställningar.
- Arbeta med avstämningar, felsökningar och kontroller.
- Genomföra mindre ekonomiska utredningar, uppföljningar, analyser och redovisningar.
- Arbeta med förenklingar av administrativa rutiner och uppgifter.

KVALIFIKATIONER:
Du som söker är nyutexaminerad högskoleekonom med något års erfarenhet (1-3 års erfarenhet) alternativt ekonom med gymnasieutbildning med 5 års erfarenhet inom efterfrågat kompetensområde. Du som söker ska tidigare ha arbetat med ovanstående arbetsuppgifter eller motsvarande och kunna styrka det genom ditt CV.Du ska också ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.

Personliga egenskaper: positiv och med driv, analytisk med gott ordningssinne, god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt samt god samarbetsförmåga.

START:Februari 2020

ORT:Karlstad

OMFATTNING:100%

ARBETSTIDER:8-17 med30 minuters lunch.

ANSTÄLLNING:
Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.

OM OSS:
_OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder._www.onepartnergroup.se [http://www.onepartnergroup.se]

Mer information

Ansök nu

Eventpersonal till Vintergalan i Karlstad sökes!

Samplingspersonal
Läs mer Okt 28
Är du glad, energifylld och framåt som person? Trivs du med att skapa och bidra till en god stämning genom högklassig service? Vill du ingå i ett team som tillsammans ska jobba för att ge gästerna en riktigt bra helhetsupplevelse under evenemang i Löfbergs Arena? Om du har svarat ja på dessa tre frågor kan du absolut vara en utav dom stjärnor vi nu söker till kommande event – Vintergalan den 7 december.

Vi fortsätter stolt vårt arbete tillsammans med Löfbergs Arena och kommer att tillsätta eventpersonal för vinterns roligaste gala – Vintergalan. Vi söker därför nu eventpersonal för specifikt Vintergalan. Arbete vid övriga evenemang kan komma att bli aktuellt.

Om jobbet
Det finns många olika roller man kan arbeta med inom event i arenan, och där varje roll kräver lika mycket fokus och är lika viktiga för att hela kedjan ska fungera. Du kan till exempel arbeta i garderoben där du är en utav de första som gästerna möter, du kan arbeta med servering i någon utav restaurangerna eller barerna eller så kan du arbeta ute på golvet i arenan, i disken eller med dukning.  

Arbetstiden är förlagd på från eftermiddag till sen kväll/stängning. Längd på passet varierar beroende på vilken roll du har.

Vem är du?
Som person lyser det service om dig, du drivs av att arbeta i ett högt tempo och kan hantera många bollar i luften igång samtidigt. Vi ser gärna att du har lite arbetslivserfarenhet och vet vad det innebär att arbeta med service och högt tempo.

Urval kommer att ske löpande så tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag så vi får lära känna dig mer och veta varför just du ska bli utvald för att ingå i ett grymt team. 


Anställningsform
Din anställning kommer att vara genom en visstidsanställning eller behovsanställning hos oss på OnePartnerGroup där du sedan blir uthyrd för uppdrag till Löfbergs Arena.

Arbetstid
Arbetstiden är förlagd mellan eftermiddag till sen kväll den 7/12. Längd på passet varierar beroende på vilken roll du har.

Lön
Timlön enl. avtal

Ansök nu

Redovisningsekonom till myndighet i Karlstad sökes

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 25
Till en myndighet i Karlstad söker vi nu en kvalificerad redovisningsekonom för uppdragsstart 1 december. Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd hos oss på OnePartnerGroup och uthyrd till myndigheten. Uppdraget omfattar 100% och kommer att pågå till 28 februari 2020. 

I rollen som redovisningsekonom på denna myndighet kommer du ha fokus på bokslut och periodiseringar samt kunna hjälpa projektledare med att budgetera vid behov. 

Vi ser att du som söker har bred och god kunskap om just bokslut och har bra känsla för budgetering och har tidigare arbetat inom området. 

Vi söker dig som:
- högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning
samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).



Start: 
1 december - 28 februari 2020

Ort:
Karlstad

Omfattning:
100% 

Arbetstider:  
Dagtid, måndag - fredag 

Anställning: 
Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.

 

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se

Ansök nu

Servicetekniker till Sulzer!

Servicetekniker, maskin
Läs mer Okt 11
Sulzer är ett globalt ledande företag inom utveckling och leverans av pumpar, omrörare, luftarutrustning och blåsmaskiner till kunder inom områden som olja, gas, vatten, vattenrening gruvdrift, pappersindustri och liknande. Vi tillhandahåller en utmanande och givande arbetsmiljö där mångfald är värderad som nyckelfaktorn till framgång.

Vi erbjuder en intressant och mångsidig tjänst med goda möjligheter och förutsättningar för vidare utveckling. Vårt huvudkontor ligger i Vadstena och vi har även kontor i Malmö, Göteborg, Norrköping och Stockholm samt service centers i Vadstena, Göteborg, Årsta, Karlstad och Arlöv. Placeringsort för denna roll är Karlstad.

Tjänsten:

Som servicetekniker består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av service, felsökning, reparation och montage av våra egna och andra fabrikat. Arbetet utförs dels i vår egen serviceverkstad men också ute hos våra kunder. Servicecentrets kunder är framförallt inom vatten- och avlopp men även vissa industrier. Du blir en del av ett större serviceteam och samarbetar nära med våra kollegor inom Sulzer. I tjänsten kan resor förekomma, framförallt inom Sverige och ibland med övernattning.

Kvalifikationer:

Du har någon form av teknisk utbildning samt erfarenhet av praktiskt verkstadsarbete.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som servicetekniker eller motsvarande.
B- körkort är ett grundkrav.

Vem är du?

Som person är du serviceinriktad och praktiskt lagd. Du har ett genuint intresse av teknik och mekanik. Du har grundläggande kunskaper i det engelska språket. Du trivs lika bra med att vara ute hos kund som att utföra arbete i vår egen verkstad. Du är välorganiserad, självgående och har en god analytisk förmåga. Du har lätt för att både arbeta individuellt och i grupp, för att vi tillsammans skall kunna utveckla verksamheten.

Övrig information:


Den här rekryteringsprocessen hanteras av OnePartnerGroup och Sulzers önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till OnePartnerGroup. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom OnePartnerGroup men du kommer anställas direkt hos Sulzer, och börja anställningen genom en provanställning. 

Välkommen med din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. 

Start: 
Omgående, enligt överenskommelse 

Ort:
Karlstad

Omfattning:
100% 

Arbetstider:  
Dagtid, måndag-fredag 

Anställning: 
Provanställning 6 månader tillämpas för att sedan övergå i en tillsvidareanställning.

 

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se

Ansök nu

Vaktmästare till långt konsultuppdrag sökes!

Kontorsvaktmästare
Läs mer Okt 9
Är du serviceinriktad, positiv och har en naturlig förmåga att ta människor? Då är det dig vi söker. Till en myndighet i Karlstad söker vi nu en Vaktmästare som kan anta ett längre konsultuppdrag med start i november. Uppdraget omfattar 100% och förväntas pågå ett år framåt. Notera den korta ansökningstiden! 

 

Om uppdraget:
Som vaktmästare inom kontorsservice är det viktigt med hög servicenivå och kunna hantera både många olika slags uppgifter och bemöta många olika slags människor på ett bra sätt. Service och bemötande är viktigt inom vårt arbete eftersom vi är ett ansikte utåt till vår verksamhet både inom och utanför myndigheten. Övriga viktiga delar är såklart flexibilitet och samarbete.

Arbetsuppgifter:
Bilhantering (både att hantera administrativt och att praktiskt lämna och hämta bil till verkstad eller besiktning) Korthantering av tillfälliga kort. Enklare teknisk support av mobil och data.
Viss hantering av säkerhet, brand och larm. Viss posthantering (öppning och sortering)
Arbetsplatsservice/vaktmästaruppgifter såsom våningsrundor ärendehantering gällande felanmälningar i kontorslokalerna. Kontakter med fastighetsskötare, leverantörer och internt
beställningar av varor. Bistå vid flytt, möblering och logistik (tunga lyft förekommer)

Krav:
-Avslutat gymnasium eller likvärdig utbildning.
-Minst tre års (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.
-Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Med goda kunskaper avses att obehindrat
navigera i MS Office programvara produkter.
-Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift. Med goda kunskaper
avses att obehindrat tala och skriva på svenska och engelska samt tillgodo göra sig information.
-Körkort klass B.
-Grundkunskaper i ärendehanteringssystem.

Profil:
Positiv, serviceinriktad och förmåga att bemöta andra människor
God kommunikativ förmåga
God samarbetsförmåga och har god struktur
Självständig - kan planera och organisera sitt arbete
Skapa goda relationer och trivs i grupp



Start: 
November 

Ort:
Karlstad 

Omfattning:
100% 

Arbetstider:  
Dagtid, måndag-fredag 

Anställning: 
Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.

 

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se

Ansök nu

Business Development Manager till OYO vacation homes

Account manager
Läs mer Sep 20
Vi söker nu en Business Development Manager till vår kund OYO Vacation Homes team i Europa.

 

Om OYO Vacation Homes:
OYO Vacation Homes är ett av de ledande semesteruthyrningsföretagen i Europa och vi är aktiva inom alla delar av vår bransch: från fullserviceleverantörer Belvilla och DanCenter till online marknadsplatsen Traum-Ferienwohnungen. Vårt mål är att skapa lycka och oförglömliga minnen för våra gäster, husägare och partners. Vi etablerar oss nu i Europa och letar efter dig som vill vara med på vår resa!  Läs mer om oss via vår hemisda, https://oyovacationhomes.com/

 

Om tjänsten:
Som Business Development Manager kommer du att ansvara för att få in nya partners genom att identifiera nya hus och hemägare som kommer att ingå i OYO-nätverket. I denna roll leder du också nya potentiella partners till branschen och OYO-nätverket. Du ansvarar för all kontakt med nya partners, sköter struktur och förhandling av kontrakt.

Du blir en stor del i arbetet med vårt expansionsprojekt i Europa där du verkar i ett företag med en hög tillväxt-, och en verksamhet styrd av teknologi och digitalisering som förvandlar turismens och semesteruthyrningens era.

 

Business Development Manager ansvar:


• Sök & kartläggning för att identifiera nyckelhem som kan förvärvas för att göra affärer med OYO.
• Träffa husägare och sälja OYO: s vision om att erbjuda bekväma vistelser för många.
• Bygg en gemensam affärsplan med hem och husägare för att få en lönsam affärsrelation.
• Kontrollera och se över avtal med fastighetsägare
• Utveckla och genomföra strategier för kvalitetsuppföljning och förbättringar
• Säkerställa en god lönsamhet genom effektiv bevakning av intäkter och kostnader.
• Samarbeta med de viktigaste intressenterna och genomföra hela säljprocessen från första kontakt till hembesök till avslut och kontrakt med partner till att de finns med på plattformen.
• Lösa eventuella frågpr som uppstår mellan ägare till bostäder och företagets operativa system.
• Ständigt uppdatera dig kring marknadstrender och utveckling inom fastighetsbranschen.



Övrig viktig info kring tjänsten:
I denna tjänst kommer du arbeta hemifrån, du kommer få dator, telefon och allt material du behöver. Du kommer utgå i från Karlstad och ansvar för Värmland och Dalsland som regionen vilket innebär att resor i tjänsten förekommer. All utbildning är givetvis betald och introduktionen kommer att ske i Köpenhamn eller Amsterdam.


Du som söker har:


• 3+ års erfarenhet av försäljning.
• Du har erfarenhet av att strukturera och förhandla om komplexa erbjudanden och lösa affärsproblem.
• Du kan flytande svenska & engelska i både tal och skrift.
• B-körkort & tillgång till egen bil är ett krav.

Personliga egenskaper:


• Som person drivs du av att göra affärer, är säljorienterad och professionell i din yrkesroll. Du vill vara med på resan att etablera OYO som ett teknikdrivet hemnätverk i din region.
• Visar god etik och moral samt har goda analytiska färdigheter
• Du har god social förmåga och är duktig på att bygga relationer med dina partners. Du har förmåga att själv driva dina processer och trivs med att arbeta ensam till största del. Du kommer i denna roll ges mycket frihet under eget ansvar och att själv få planera ditt arbete.

Om oss
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på 50 orter i Sverige och har över 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se

 

Omfattning
Heltid

Start
Omgående eller snarast möjligt enligt överenskommelse.

Arbetstider
Dagtid

Lön
Hög fast grundlön + möjlighet till provision

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tjänstgöringsort
Örebro Län 

Ansök nu