Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter jobb i Karlstad

Hitta lediga jobb som Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter i Karlstad. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Karlstad från den arbetsgivaren.

Arbetsledare till PBAB

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Nov 8
Pbab står för hög verkstadskompetens och starka produkter.
Hos Pbab Svets- och Portservice förenas över 40 års erfarenhet från stål- och maskinbearbetning med starka produkter och gediget hantverkskunnande. Vi tillverkar, bygger om och installerar samt utför reparation och service. Vi är indelande i tre affärsområden Svets & smide, Staket & stängsel samt Portar & Portservice.
Läs mer om oss pbabkarlstad.se

Till affärsområdet Portar & Portservice söker vi nu en Arbetsledare
Portservice erbjuder alla typer av portar från marknadens mest välkända leverantörer samt tar ett helhetsansvar för installation, reparation och löpande service.

Om rollen
I rollen som Arbetsledare kommer dina arbetsuppgifter innebära att du tar emot jobb och fördelar ut det till dina medarbetare samt är behjälplig vid beställning av de artiklar/produkter som behövs för efterfrågat arbete. I ditt team kommer du ha 8 kompetenta tekniker och montörer.
I rollen har du en tät kontakt med både kunder och leverantörer. Du lämnar offerter på reparationer, samt tar fram prisförslag på reservdelar. Rollen innebär ett delat budgetansvar för affärsområdet.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och som skulle vilja ansvara och driva ett gemensamt affärsområde tillsammans med säljare. Som person är du en god människokännare och förtroendeingivande, du är stresstålig och kan alert parera mellan olika uppgifter. Du har ett ödmjukt och professionellt bemötande till både medarbetare och kunder. Vi ser gärna att du har haft en roll tidigare som inneburit kontakt med kunder. Meriterande om du har erfarenhet av att jobba mot budget.
Utöver ovanstående ser vi gärna att du har tekniskt intresse.

Hur söker du?
Din ansökan vill vi ha senast den 10 december 2023. Ansöker gör du via länken nedan. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Julia Låbbman på Qtym på 073- 674 43 30 alt julia.labbman@qtym.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsledare till Karlstad!

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Maj 29
På Carlhag får du möjlighet att vara med på resan att utveckla och utforma ett växande företag i en bred roll där du får leda och planera arbetet för våra servicetekniker i Karlstad-Arvika. Är du en tydlig och trygg ledare? Då kan det vara dig vi söker!

Fokus i din roll
I rollen som arbetsledare har du ett operativt såväl som strategiskt ansvar. Du planerar och följer upp dina medarbetares arbete och har tät kontakt med kunder och leverantörer. Du säkerställer att service, reparationer och montage genomförs med fokus på service där du ansvarar för att dina medarbetare har rätt förutsättningar. Tempot är högt och uppgifterna många, så planeringen behöver skötas proaktivt och strukturerat. Största delen av ditt arbete utförs på kontoret, ofta digitalt samt över telefon, men det kan förekomma resor. All planering behöver göras med hänsyn till kund- och medarbetarnöjdhet såväl som med ett affärstänk. Arbetsledaren är en viktig funktion för att driva verksamhetens utveckling framåt med Carlhags värdeord – kvalitet, säkerhet, kunskap och kundnöjdhet i fokus.

Om vi får önska
Du är en trygg och tydlig ledare som vågar fatta obekväma beslut när det behövs och har förmågan att motivera och engagera dina medarbetare. Vi tror att erfarenhet från att leda och/eller driva planeringsarbete inom industri, byggbranschen eller liknande kan vara en bra byggsten för att du ska lyckas i den här rollen. Du behöver trivas med att ha ett jobb med lite nerv, där det kan brinna till och hända oväntade saker. Det är viktigt att du har förmågan att lyfta blicken och se helheten i allt från ett projekt till verksamheten i stort. Du känner dig bekväm i och har goda verktyg för att hantera stressade och utmanande situationer. Konflikter är inget du ryggar undan för men är trygg och ödmjuk i ditt bemötande.

Vi kan erbjuda dig ett varierat och utvecklande arbete i en positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö. Som arbetsledare hos oss på Carlhag AB får du ett självständigt och stimulerande arbete med stora möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Kollegorna har en hög kompetens och lång erfarenhet av branschen och en självklar värdering hos oss är att vi hjälper och stöttar varandra i alla lägen! 

Låter det här som tjänsten för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig!
I denna rekrytering samarbetar Carlhag AB med OnePartnerGroup varpå all initial kontakt sker med dem. För frågor och liknande är du varmt välkommen att kontakta Susanne Johansson via susanne.johansson@onepartnergroup.se eller 076-134 49 00.

Ansök nu

Senior Project Manager

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Jun 2
Senior Project Manager
Are you our new Project Manager to manage and lead projects related to our production units?
Valmet high quality spare parts and consumables help our customers optimizing their processes and performance. We manufacture and supply spare parts and consumables utilizing our own production units and also suppliers globally. We are committed to fulfill high customer expectations in terms of quality, on time and lead time of our products. This is a fixed term position (at least two years).
We are looking for experienced project leader to Performance Parts Global Production Units (GPU). Your main responsibility is to manage assigned projects related to our GPU’s. Sustainable HSE practices, high quality, cost efficiency and continuous improvement are prerequisites for all the project work. Your daily duties will consist of managing and leading the projects to successfully fulfill project expectations e.g., time- and cost-wise. You will work in close co-operation with Valmet internal organization and other stakeholders to ensure successful implementation of project.
This role includes a wide range of different responsibilities, you will
manage and lead assigned projects related to GPU’s


execute the project steps according to agreed timeline


implement projects according to budget


involve key people in organization for successful change management


communicate actively the project progress and relevant factors to Performance Parts Business Unit management


organize required training according to project plan


ensure HSE aspects are considered in all activities in project phase


be guiding, motivating and developing in project work as well as promote new ways of working and continuous improvement of the processes utilizing Lean thinking

You will work in close co-operation with many stakeholders to ensure successful project phase implementation and continuous production delivery capability and excellent performance. Your preferred location is Yrittäjänkatu, Tampere, Finland. Also other main Valmet locations in Finland or Sweden are possible, e.g. Järvenpää, Jyväskylä, Karlstad or Sundsvall.
Who is the professional we are looking for?
To be successful in this role you will have


strong track record on successful project implementations


excellent and proven leadership skills including experience in change management


previous experience in a manufacturing environment, including active role in improving HSE, quality, productivity, and delivery performance


the ability to achieve results in cooperation with multiple different stakeholders


systematic and analytical way of working


solid knowledge of quality and project management and continuous improvement as well as proven experience with quality tools and standards as well as Lean tools and practices


at least 5 years of experience in leading projects


bachelor’s or master’s degree in a related engineering field (example Production Engineering, Industrial Engineering)


willingness to travel, mainly in Europe. Depending on the project phase, might require periods of 1-2 weeks abroad

In addition, you have motivation and ability to achieve results under pressure with strong sense of responsibility and independence. You have effective written and oral communication skills in English along with presentation and negotiation skills.
We offer
We offer you a challenging project and leadership position in a global company and the opportunity to influence the success of our Business Unit. We are also offering great opportunities for personal and career development in longer term.
Additional information
For more information about this position, please contact Ville Seppälä, Production Director, Performance Parts, ville.seppala@valmet.com.
If you are interested in taking the next step on your career path, send your application and CV in English as soon as possible but no later than 12.6.2023. We will start screening the candidates during the application period.
Valmet is a non-smoking workplace in Finland.
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With 17,500 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.
Join the team! www.valmet.com/careers

Ansök nu

Arbetsledare - Karlstad

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Okt 6
Vill du arbeta i ett trevligt och positivt team och vill samtidigt vara med och skapa en mer hållbar morgondag - på riktigt? Då kan tjänsten som Arbetsledare på Stena Recycling vara något för dig. Just nu söker vi en ansvarsfull och motiverande person som vill bli vår nya kollega!

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kunniga och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling inom exempelvis materialkunskap, digitala verktyg och annat av intresse. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m.

Din roll hos oss
Du blir en viktig del i en grupp där samarbete, glädje och omtanke är ledord. Vi är ett riktigt bra gäng som jobbar i en trygg och säker miljö där vi ställer upp för varandra och har roligt tillsammans. I rollen som arbetsledare kommer du att leda och planera det dagliga arbetet i produktionen som består av att klassa, sortera och bearbeta material. En stor del av din tid kommer att gå till att medverka i driften genom att köra maskiner i vår maskinpark, exempelvis hjullastare, materialhanterare, balpress mm. Exempel på andra arbetsuppgifter du kommer att utföra är in- och utvägningar, egenkontroll, leveransplanerna samt ha kontakt med transportörer.

Vad bidrar du med?
För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö.

Du behöver uppfylla följande kriterier för att lyckas i rollen:


• Du tycker om att coacha andra samt är duktig på att kommunicera
• Du motiveras av att ta initiativ till förbättringar för både kunder och kollegor
• Du behöver ha erfarenhet av att framföra hjullastare eller liknande
• B-körkort och datavana

Vi ser fram emot din ansökan!
Urval sker löpande så ansök därför gärna med ditt CV redan idag eller senast 2022-10-25. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess.

Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller på www.stenarecycling.se får du gärna höra av dig till rekryterande chef Johan Stawreberg på tfn 010 – 445 63 59.  

Om Stena Recycling
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med 1850 engagerade medarbetare på 95 orter runtom i landet, erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder, som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet, omtanke och ambition att i nära samarbete med våra partners driva utvecklingen i branschen.

Varmt välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Arbetsledare - Karlstad

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Okt 3
Vill du arbeta i ett trevligt och positivt team och vill samtidigt vara med och skapa en mer hållbar morgondag - på riktigt? Då kan tjänsten som Arbetsledare på Stena Recycling vara något för dig. Just nu söker vi en ansvarsfull och motiverande person som vill bli vår nya kollega!

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kunniga och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling inom exempelvis materialkunskap, digitala verktyg och annat av intresse. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m.

Din roll hos oss
Du blir en viktig del i en grupp där samarbete, glädje och omtanke är ledord. Vi är ett riktigt bra gäng som jobbar i en trygg och säker miljö där vi ställer upp för varandra och har roligt tillsammans. I rollen som arbetsledare kommer du att leda och planera det dagliga arbetet i produktionen som består av att klassa, sortera och bearbeta material. En stor del av din tid kommer att gå till att medverka i driften genom att köra maskiner i vår maskinpark, exempelvis hjullastare, materialhanterare, balpress mm. Exempel på andra arbetsuppgifter du kommer att utföra är in- och utvägningar, egenkontroll, leveransplanerna samt ha kontakt med transportörer.

Vad bidrar du med?
För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö.

Du behöver uppfylla följande kriterier för att lyckas i rollen:


• Du tycker om att coacha andra samt är duktig på att kommunicera
• Du motiveras av att ta initiativ till förbättringar för både kunder och kollegor
• Du behöver ha erfarenhet av att framföra hjullastare eller liknande
• B-körkort och datavana

Vi ser fram emot din ansökan!
Urval sker löpande så ansök därför gärna med ditt CV redan idag eller senast 2022-10-18. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess.

Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller på www.stenarecycling.se får du gärna höra av dig till rekryterande chef Johan Stawreberg på tfn 010 – 445 63 59.  

Om Stena Recycling
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med 1850 engagerade medarbetare på 95 orter runtom i landet, erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder, som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet, omtanke och ambition att i nära samarbete med våra partners driva utvecklingen i branschen.

Varmt välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Montageledare

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Jul 4
Montageledare
Valmet AB arbetar i hela världen och är en komplett leverantör av maskiner, utrustning och tjänster för kunder inom pappersindustrin - från idé till färdigt papper. Vi optimerar kundernas processer och erbjuder även Eftermarknad och Service inom affärsområdena Tissue och Paper.
Nu söker vi Montageledare för området mekanik. Som montageledare behöver du vara teknikintresserad, målmedveten samt ha förmågan att kunna leda och motivera våra team. I tjänsten ingår resor samt administrativa uppgifter.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en teknisk bakgrund, en god administrativ förmåga och datorvana samt gedigen erfarenhet av montagearbete. Du har ett stort intresse och engagemang både för teknik och ledarskap. Erfarenhet inom pappersindustrin är meriterande. Personliga egenskaper som vi värdesätter är att du är noggrann, har ett serviceinriktat arbetssätt, är positiv och har lätt för att skapa goda relationer inom den egna arbetsgruppen såväl som mot kund. Kunskaper i engelska är ett krav men även ytterligare språk är meriterande då vi arbetar i en internationell miljö.
Förutom ett stimulerande arbete i en global miljö med stora utvecklingsmöjligheter så erbjuder vi ett bra paket med förmåner som träningsmöjligheter på arbetsplatsen, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, förmånliga stugor och lägenheter för uthyrning samt kompetensutveckling. Vi på Valmet investerar i vår personal vad det gäller välbefinnande, ledarskap och hållbarhet. Hållbarhet utgör en stor central del av Valmets affärsstrategi.Teknik för oss spelar en viktig roll när det gäller att bromsa och anpassa oss till klimatförändringen .
Känns den här tjänsten som helt rätt utmaning för dig? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!
Då urval kommer att ske löpande välkomnar vi din ansökan redan idag, dock senast 7 augusti.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Jonas Arnesson, Production Manager 054-171543
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With 17,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.
Join the team! www.valmet.com/careers

Ansök nu

Produktionsledare

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Feb 10
Om tjänsten
I rollen som Produktionsledare kommer du att ansvara för ett team på ca 40st CNC-operatörer. Teamet arbetar med detaljbearbetning och du kommer att ha en betydande roll i ett lagbygge där varje individ är viktig. Produktionsledarens ansvar är att leda och inspirera teamet och på så vis leverera resultat mot uppsatta mål. Till din hjälp har du två teamleaders.

Du ansvarar också för:

- Uppföljning av produktion
- Tillse att det förebyggande underhållsarbetet utförs
- Kvalitetsarbete vid avvikelser
- Prioritering och fördelning av resurser
- Säkerställa att personalen har förutsättningar att utföra ett säkert arbete


Du säkerställer att rätt kompetens finns inom gruppen, skapar ständigt utrymme för vidareutveckling samtidigt som du koordinerar och ansvarar för den dagliga verksamheten. Avdelningen du kommer att tillhöra har ett nära samarbete med resterande avdelningar inom produktionen där ni tillsammans bildar flödets ledningsgrupp.

Din kompetens
Vi tror att du som söker har en bakgrund inom industrin, exempelvis processindustri, där du antingen har en ledande befattning idag alternativt har en teknisk roll idag och är redo att ta steget till ditt första jobba med personalansvar.

- Du har en teknisk utbildning i botten, troligen från högskola
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift


Tjänsten är placerad i Arvika, vissa uppgifter kommer du med tiden att kunna genomföra remote.

Personliga egenskaper
Du är en person som vet hur man bygger förtroende och är trygg i sin roll som ledare. Du sätter individen i fokus och är en god lyssnare. Du har ett driv och en vilja att involvera dina medarbetare och kollegor till att göra saker bättre

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet.

Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Ansök nu

Produktionsledare

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Feb 10
Om tjänsten
I rollen som Produktionsledare kommer du att ansvara för ett team på ca 40st CNC-operatörer. Teamet arbetar med detaljbearbetning och du kommer att ha en betydande roll i ett lagbygge där varje individ är viktig. Produktionsledares ansvar är att leda och inspirera teamet och på så vis leverera resultat mot uppsatta mål. Till din hjälp har du två teamleaders.

Du ansvarar också för:

- Uppföljning av produktion
- Tillse att det förebyggande underhållsarbetet utförs
- Kvalitetsarbete vid avvikelser
- Prioritering och fördelning av resurser
- Säkerställa att personalen har förutsättningar att utföra ett säkert


Du säkerställer att rätt kompetens finns inom gruppen, skapar ständigt utrymme för vidareutveckling samtidigt som du koordinerar och ansvarar för den dagliga verksamheten. Avdelningen du kommer att tillhöra har ett nära samarbete med resterande avdelningar inom produktionen där ni tillsammans bildar flödets ledningsgrupp.

Din kompetens
Vi tror att du som söker har en bakgrund inom industrin, exempelvis processindustri, där du antingen har en ledande befattning idag alternativt har en teknisk roll idag och är redo att ta steget till ditt första jobba med personalansvar.

- Du har en teknisk utbildning i botten, troligen från högskola
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift


Tjänsten är placerad i Arvika, vissa uppgifter kommer du med tiden att kunna genomföra remote.

Personliga egenskaper
Du är en person som vet hur man bygger förtroende och är trygg i sin roll som ledare. Du sätter individen i fokus och är en god lyssnare. Du har ett driv och en vilja att involvera dina medarbetare och kollegor till att göra saker bättre

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet.

Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Ansök nu

Arbetsledare till Pbab Svets & Portservice

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Feb 24
Pbab står för hög verkstadskompetens och starka produkter.
Hos Pbab Svets- och Portservice förenas över 40 års erfarenhet från stål- och maskinbearbetning med starka produkter och gediget hantverkskunnande. Vi tillverkar, bygger om och installerar samt utför reparation och service. Vi är indelande tre affärsområden Svets & smide, Staket & stängsel samt Portservice.
Läs mer om oss pbabkarlstad.se

Till affärsområdet Portservice söker vi nu en Arbetsledare
Portservice erbjuder alla typer av portar från marknadens mest välkända leverantörer samt tar ett helhetsansvar för installation, reparation och löpande service.

Om rollen
I rollen som Arbetsledare har du ett helhetsansvar för avdelningen, där du leder och fördelar arbetet för 7 kompetenta tekniker och montörer. Detta innebär bland annat att du tar emot jobb och fördelar ut det till dina medarbetare samt är behjälplig vid beställning av de artiklar/produkter som behövs för efterfrågat arbete.
I rollen har du en tät kontakt med både kunder och leverantörer. Du lämnar offerter på reparationer, serviceavtal samt tar fram prisförslag på reservdelar. Rollen innebär ett delat budgetansvar för affärsområdet.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och som skulle vilja ansvara och driva ett gemensamt affärsområde tillsammans med säljare. Som person är du serviceinriktad och förtroendeingivande. Du har ett ödmjukt och professionellt bemötande till både medarbetare och kunder. Vi ser gärna att du har haft en roll tidigare som inneburit kontakt med kunder. Meriterande om du har erfarenhet av att jobba mot budget.
Utöver ovanstående ser gärna att du har tekniskt intresse.

Tycker du att tjänsten låter som en spännande utmaning, tveka inte att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdatum är 2022-03-20. Detta är en tillsvidareanställning med anställning hos PBAB Svets- och Portservice AB. För frågor om tjänsten, kontakta Sara Magnusson, sara.magnusson@qtym.se alt 054-14 18 00

Ansöker gör du via formuläret nedan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verkstadsförman sökes till företag i Karlstad

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Nov 11
Har du erfarenhet av att arbeta med maskinbearbetning? Vill du ta nästa steg i din karriär? Då är detta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
Som verkstadsförman hos vår samarbetskund kommer du ha ett övergripande ansvar över produktionen och se till att arbetsorderna som man arbetar med följer tidsplanen och att utleverans sker i tid. Du kommer ha en samordnande roll där mycket daglig planering ingår. Du kommer även att arbeta med en del administrativa uppgifter så som, hålla kontakt med kunder, räkna på jobb, upprätta offerter och mycket av arbetet sker i affärssystemet Monitor.

Om företaget
Företaget som vi samarbetar med har många års erfarenhet i branschen och är en stor tillverkare av legoprodukter inom den marina industrin, dvs. Man tillverkar reservdelar inom den marina industrin i olika steg för att sedan skicka ut dem till kund för montage. Dem är ca. 28st på företaget idag med allt från VD till operatörer under samma tak. Det är ett företag som ser till sina anställdas bästa och som erbjuder en varierad arbetsplats där man vill att alla ska lära sig lite om samtliga maskiner.

Din profil
Som verkstadsförman hos vår kund ser vi att du har erfarenhet sedan tidigare att arbeta inom verkstad och med maskinbearbetning av något slag mot metallindustrin. Vi ser att du har ledaregenskaper och vill utvecklas vidare inom branschen. Vi ser också att det är viktigt att du har en hög social kompetens där du kan anpassa ditt ledarskap utefter olika personligheter.

Skallkrav för tjänsten:
- Yrkeserfarenhet inom maskinbearbetning
- Kunskaper inom affärssystemet Monitor eller liknande system
- God kunskap i svenska och engelska.
-

Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av att arbeta som förman/annan form av ledande roll inom industrin
- Kunskaper inom CAD/CAM
- Truckkkort


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Enligt överenskommelse, troligtvis efter semesterperioden 2019
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Karlstad
Arbetstider: 07:00-16:00

Välkommen med din ansökan redan idag. Vi behandlar våra ansökningar löpande

Ansök nu

Produktionsledare

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Feb 8
Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Nu söker vi en produktionsledare för uppdrag hos vår uppdragsgivare i Hagfors. Är du en engagerad, tydlig och strukturerad person som drivs av möjligheten att utvecklas, att få arbeta med människor och att få chansen att jobba i en ledarroll? Känner du att du är beredd att ta nästa steg i din karriär? Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett allt större ansvar? Då är jobbet som produktionsledare något du bör titta lite närmare på. Skicka oss din ansökan när du bestämt dig!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Som produktionsledare kommer du i första hand att ansvara för att den dagliga driften i produktionen flyter på och att uppsatta mål uppfylls. Du är spindeln i nätet, vilket kräver många bollar i luften. Viktigt att du kan motivera och driva andra.

Arbetstiderna är i normalfallet dagtid, men oregelbunden arbetstid kan förekomma.

Den vi söker
Kanske har du studerat produktionsteknik eller motsvarande.
Den här rollen passar dig som har tidigare erfarenhet inom industriell verksamhet och gärna i en ledande roll. Dessutom är det meriterande om du har truckkort.

Vi söker dig som är en inspirerande, ambitiös och lyhörd person som brinner för resultat. Vidare tror vi att du är engagerad, tydlig, kommunikativ och strukturerad i ditt sätt att jobba och att du motiveras av möjligheten att utvecklas, att få arbeta med människor och att få chansen att jobba i en ledarroll.

Har du vad som krävs?

Erbjudande
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!



Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Lindgren på telefonnummer 0542 218 82 eller e-post stefan.lindgren@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Ansök nu

Produktionsledare

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Jan 17
Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Nu söker vi en produktionsledare för uppdrag hos vår uppdragsgivare i Hagfors. Är du en engagerad, tydlig och strukturerad person som drivs av möjligheten att utvecklas, att få arbeta med människor och att få chansen att jobba i en ledarroll? Känner du att du är beredd att ta nästa steg i din karriär? Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett allt större ansvar? Då är jobbet som produktionsledare något du bör titta lite närmare på. Skicka oss din ansökan när du bestämt dig!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Som produktionsledare kommer du i första hand att ansvara för att den dagliga driften i produktionen flyter på och att uppsatta mål uppfylls. Du är spindeln i nätet, vilket kräver många bollar i luften. Viktigt att du kan motivera och driva andra.

Arbetstiderna är i normalfallet dagtid, men oregelbunden arbetstid kan förekomma.

Den vi söker
Kanske har du studerat produktionsteknik eller motsvarande.
Den här rollen passar dig som har tidigare erfarenhet inom industriell verksamhet och gärna i en ledande roll. Dessutom är det meriterande om du har truckkort.

Vi söker dig som är en inspirerande, ambitiös och lyhörd person som brinner för resultat. Vidare tror vi att du är engagerad, tydlig, kommunikativ och strukturerad i ditt sätt att jobba och att du motiveras av möjligheten att utvecklas, att få arbeta med människor och att få chansen att jobba i en ledarroll.

Har du vad som krävs?

Erbjudande
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!



Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Lindgren på telefonnummer 0542 218 82 eller e-post stefan.lindgren@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Ansök nu

Driven produktionsledare till kund i Hagfors

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Dec 28
Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Nu söker vi en produktionsledare för uppdrag hos vår uppdragsgivare i Hagfors. Är du en engagerad, tydlig och strukturerad person som drivs av möjligheten att utvecklas, att få arbeta med människor och att få chansen att jobba i en ledarroll? Känner du att du är beredd att ta nästa steg i din karriär? Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett allt större ansvar? Då är jobbet som produktionsledare något du bör titta lite närmare på. Skicka oss din ansökan när du bestämt dig!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Som produktionsledare kommer du i första hand att ansvara för att den dagliga driften i produktionen flyter på och att uppsatta mål uppfylls. Du är spindeln i nätet, vilket kräver många bollar i luften. Viktigt att du kan motivera och driva andra.

Arbetstiderna är i normalfallet dagtid, men oregelbunden arbetstid kan förekomma.

Den vi söker
Kanske har du studerat produktionsteknik eller motsvarande.
Den här rollen passar dig som har tidigare erfarenhet inom industriell verksamhet och gärna i en ledande roll. Dessutom är det meriterande om du har truckkort.

Vi söker dig som är en inspirerande, ambitiös och lyhörd person som brinner för resultat. Vidare tror vi att du är engagerad, tydlig, kommunikativ och strukturerad i ditt sätt att jobba och att du motiveras av möjligheten att utvecklas, att få arbeta med människor och att få chansen att jobba i en ledarroll.

Har du vad som krävs?

Erbjudande
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!



Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Lindgren på telefonnummer 0542 218 82 eller e-post stefan.lindgren@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Ansök nu

Teamleader sökes till uppdrag i Oslo

Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter
Läs mer Maj 28
Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1300 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Nu söker vi en teamleader till kund i Oslo

Vi fortsätter att växa och söker nu främst till våren nya medarbetare för att tillsätta den personal våra kunder efterfrågar inom området Industri.
Främst hyr vi ut Maskin - CNC och Processoperatörer inom industri men området innefattar en mängd andra typer av yrkesgrupper.
Du blir del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar.
Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder.

ARBETSBESKRIVNING

I rollen som teamleader kommer du planera och kvalitetssäkra arbetet inom kundens produktion. Du kommer att utveckla och coacha kollegorna i hela flödet och se till att deadlines följs samtidigt som du är delaktig i arbetsuppgifterna.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:

Leda och driva personal inom produktion.
Ha hand om bokningar av pass samt tidsrapportering.
Ansvar för den systematiska arbetsmiljön.
DINA KVALIFIKATIONER

Erfaren, pålitlig, analytisk, engagerad, driven ledare som når resultat genom att delegera, motivera och inspirera sitt team till handling.
Stresstålig och lösningsorienterad, utan att riskera kvalitet och säkerhet
Affärsmässig där kunden är i fokus och strävar ständigt efter bästa lösningar och resultat för kunden.
God erfarenhet och kunskap om samtliga tekniska områden (kvalitet, underhåll, logistik och produktion)
Som teamledare kommer du även att ansvara för SAM
Lyhörd och snabblärd (förmågan att lära sig kundföretagets processer)
Goda kunskaper i Office Paketet är ett krav och speciellt i EXCEL.

MERITERANDE

Truckkort A 1-4 - B 1-5.
DIN PROFIL

För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du:

har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör för Pema People.
är ansvarsfull har god känsla för detaljer.
har en hög servicenivå.
är strukturerad och noggrann då arbetet innehåller flera, ibland komplicerade, moment.
är självständig i din roll kommer du ha kontakt med flera olika personer dagligen vilket kräver att du är en person med ett socialt intresse.
ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Shannen Foley på shannen.foley@pemapeople.se

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu