Karlstad: HR-generalist

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR-generalist i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-16 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Inom Karlstads pastorat, med ca 200 medarbetare, ser vi HR-frågor som en viktig del för att vi ska kunna vara den arbetsplats och arbetsgivare vi vill vara.

Tjänsten är placerad på pastoratsservice som fungerar som stabs- och servicefunktion för våra fem församlingar. 



Arbetsuppgifter
Som HR-generalist hos oss jobbar du brett inom hela HR-området, både operativt och strategiskt. Arbetet är omväxlande och innebär att du kommer att ha kontakt med många i organisationen. Att stödja och vägleda chefer och medarbetare är en av dina största arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med avtalsfrågor, arbetsrätt, rehabilitering, rekrytering, förhandlingar, arbetsmiljö.

Visst utredningsarbete och utvecklingsarbete kan också förekomma då vi bla arbetar med att uppdatera och utveckla policys, dokument och processer. Det är också av stor vikt att du har ett öga på framtiden inom HR, vad som är på gång framåt inom området. 

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant universitetsutbildning inom personalprogrammet, eller liknande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. Du behöver ha några års erfarenhet från brett HR-arbete, samt att du är van att tolka lagar och avtal.

Du bör ha ett serviceinriktat och konsultativt arbetssätt. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, ett öppet och samtidigt förtroendeingivande förhållningssätt. Det är viktigt att du har förmåga att kunna prioritera ditt arbete. Du ska kunna skapa och behålla goda relationer med chefer och medarbetare. Vidare trivs du med att arbeta självständigt och att du har ett eget driv. Att du har goda it-kunskaper samt god förmåga att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift är också viktigt. 

Övrigt
Vi tillämpar reglerad arbetstid och flextid. Främjande friskvård är centralt för oss på Karlstads pastorat, vi har KMTi som företagshälsovård och erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag.


I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Välkommen med din ansökan redan idag, urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Karlstad som HR-specialist/HR-adviser.

HR-specialist till Infrakrafts huvudkontor, Karlstad

Läs mer Maj 20
Nytt
Vi är ett hundratal av landets främsta kompetenser och lagspelare, samlade i ett unikt driv framåt. Ett driv som hittills gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår industri är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker nu kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen.
Om tjänsten Vi utökar och söker nu en HR-specialist till vårt huvudkontor i Karlstad. Här får du chansen att vara med och driva, utveckla och samordna HR-arbetet tillsammans med ett entusiastiskt och nyfiket HR-team. I rollen blir du en av två HR-specialister, ledda av vår HR-chef, och arbetar tillsammans med två HR- och verksamhetskoordinatorer. Vår arbetsmiljö är präglad av samarbete och innovation, vilket ger dig möjlighet att utvecklas och utmanas.
Låter det intressant? Läs vidare om du har det som krävs för att bli en av oss!
Du kommer att stötta bolagets chefer i personalrelaterade frågor och avtalstolkning. Du arbetar nära HR-chefen och stöttar i det kontinuerliga arbetet med att uppdatera policys, rutiner, riktlinjer enligt nya lagar, avtal och regler. Som HR-specialist hos oss arbetar du med utveckling och förbättring av löpande HR-processer.
I denna roll ansvarar du även för att verksamhetens löpande lönehantering drivs på ett effektivt sätt. Du kommer att hantera frågor kring lön, ersättningar, pension och försäkringar samt övriga frågor och funderingar som alltid dyker upp på en HR-avdelning.
Kompetenser och personliga egenskaper Vi söker dig som har akademisk utbildning med HR-inriktning eller annan relevant utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. För oss är det viktigt att du är jordnära, arbetar strukturerat med fokus på produktivitet och engagemang. Du trivs bäst på en arbetsplats där det är puls och du får arbeta med fria tyglar, inom vissa ramar. För att klara av arbetet så har du arbetat flera år med arbetsrättsliga frågor och känner dig väl insatt i vad det innebär att arbeta på en HR-avdelning. Har du erfarenhet i Flex HRM är det meriterande. Är du även grym på lön- och ersättningsfrågor samt är ute efter att ge bra service till kollegor så kan du vara som klippt och skuren för denna tjänst!
Du ska också behärska både svenska och engelska, i tal och skrift. Fortfarande intresserad? Vi ser fram emot att få läsa just Din ansökan!
Ansök nu Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Kristina Tranberg, HR-chef på 073 – 032 50 13 eller kristina.tranberg@infrakraft.se
Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: 100%

Ansök nu

HR-Generalist till Samhall distrikt Värmland/Örebro

Läs mer Feb 23
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och största företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Ditt engagemang hos Sveriges mest betydelsefulla företag gör verklig skillnad för många. Välkommen till en gemenskap där varje insats räknas och där du, tillsammans med oss skapar varaktig påverkan! För mer information om oss, besök gärna www.samhall.se


Bli en del av vårt team

Vi utökar för att förstärka HR-arbetet i våra distrikt och söker nu HR-generalister till flera orter runt om i Sverige.


Som HR-generalist i distriktet ingår du tillsammans med en HR verksamhetspartner (HRVP) och 3 HR-generalister i distriktets HR-team. Du rapporterar till HRVP i distriktet som också är medlem i distriktets ledningsgrupp. Distriktet består av ca 1800 anställda.


Samhall har från 1 mars 14 distrikt och distriktens HR-team ingår i enheten HR Drift som består av totalt ca 60 medarbetare. HR Drift har uppdraget att säkerställa ett enhetligt och verksamhetsnära HR-arbete och utgör ett forum för kunskapsdelning och kompetensutbyte. Enheten ingår i sin tur i Samhalls avdelning för HR & Kommunikation.


Rollen som HR-generalist

Som HR-generalist arbetar du med brett operativt HR-arbete i ett nära partnerskap med cheferna i ditt distrikt. Tillsammans sätter ni medarbetarnas utveckling i fokus med målsättning att utveckla arbetsförmåga och anställningsbarhet genom arbete. I vardagen ställs du ofta inför frågor som har stark koppling till arbetsmiljö och rehabilitering då alla våra medarbetare har funktionsnedsättningar som kan ställa särskilda krav på anpassningar och individanpassat ledarskap.


I arbetet ingår också att förhandla med facken i olika personalärenden och att driva löneprocess-arbetet för medarbetarna inom LO-kollektivet. Du ansvarar för utbildningsplanering, för att rehabiliteringsarbetet genomförs enligt regelverk och för att distriktets plan för minskad sjukfrånvaro följs. I rollen ingår också att verka för en inkluderande och jämlik företagskultur och för ett gott samarbete med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Företagshälsovården och Samhalls fackliga organisationer.


Vem är du och vad drivs du av att göra?

Vi söker dig med flerårig erfarenhet av brett operativt HR-arbete och relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i arbetsrätt, erfarenhet av fackliga förhandlingar och är flytande i svenska i både tal och skrift. Då tjänsten innefattar resor ställer vi krav på B-körkort. Meriterande är erfarenhet av arbete med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan samt andra språkkunskaper än svenska.


Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du är bra på att bygga förtroendefulla relationer och arbetar målstyrt och strukturerad. Du är utvecklingsorienterad, har god kommunikationsförmåga, ett coachande förhållningssätt och företräder HR-frågorna på ett professionellt sätt och med en hög personlig integritet. Du tror på människors förmåga och delar Samhalls värdegrund: Tron på alla människors lika värde – Tilltron till alla individers förmåga – Arbetets värde för individens och samhällets utveckling.


Ansökan och övrig information

Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.


Anställningsform: Tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning

Anställningsdatum: Enligt överenskommelse

Tjänstgöringsgrad: 100%

Befattningens placering: Karlstad


Sista ansökningsdag: 15 mars 2024


Kontaktpersoner

Linda Henriksson-Ådén HRVP, tfn 0703224603

Urban Johannesson HRVP, tfn 0721862841


Fackliga kontakter

Tommy Salomonsson Ledarna, tfn 0703300351

Siwerth Alm Unionen, tfn 0705468717

Asim Zilic SACO, tfn 0703594515


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

HR-specialist

Läs mer Nov 23
Mariebergsskogen AB – Karlstads stadspark ägs av Karlstads kommun och är Värmlands största besöksmål. Hos oss varierar arbetet efter säsong och som mest är vi cirka 80 medarbetare på sommaren. Vi sköter lokaler, lekplatser, fikaförsäljning och grönytor, Naturum Värmland, djurparken Lillskogen och flera stora arrangemang i parken.



Beskrivning
Vill du ha ett roligt och varierande HR-jobb i en spännande verksamhet?
Vår HR-specialist har valt att gå vidare till nya utmaningar och därför söker vi dig som vill jobba brett och självständigt med alla förekommande frågor inom arbetsmiljö, arbetsrätt och avtal, rekrytering, rehabilitering och personaladministration.

Arbetsuppgifter
Rollen är varierande och du arbetar konsultativt och stödjande mot bolagets chefer och arbetsledare och växlar mellan operativa och strategiska uppgifter.

Du kommer att ingå i flera nätverk med andra HR-specialister inom Karlstads kommun.

I tjänsten ingår också att vara sekreterare i Mariebergsskogen AB:s styrelse.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom personal och arbetsliv eller motsvarande samt några års erfarenhet av brett HR-arbete, gärna inom offentlig verksamhet.  

Du har ett stort engagemang för HR-frågor och lätt för att skapa nya och goda relationer. Du trivs med att samarbeta med människor som har olika roller och bakgrund. Din kommunikativa förmåga i tal och skrift är mycket god. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, van att planera och strukturera ditt arbete men också flexibel och snabbt kunna ställa om när det behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan!

 

 

 

 

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Recruiter

Läs mer Okt 6
Test


Required language: Swedish

Ansök nu

HR-specialist

Läs mer Nov 6
Beskrivning
Letar du efter ett spännande och meningsfullt HR-jobb? Vill du ha ett uppdrag där du får möjlighet att utvecklas och utmanas, där du tillhör ett HR-team som är nyfikna och brinner för det de gör - då kan det här vara möjligheten för dig!

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till att rusta barn för framtiden men också vara med och bidra till att Karlstads kommun ska ha en hållbar arbetsmiljö! Nu söker vi en HR-specialist  som tillsammans med oss vill driva, utveckla, samordna och följa upp HR-arbetet inom förvaltningen.

Hur inspirerande låter inte det här? I den här rollen blir du en av sex HR-specialister som leds av en HR-chef. På avdelningen är vi även HR-handläggare, vikariesamordnare och löneadministratörer.?? 

Arbetsuppgifter
Uppdraget som HR-specialist innebär att tillsammans med dina kollegor driva och utveckla HR arbetet i ett brett perspektiv i första hand gentemot grundskolans verksamhetsområde. Du arbetar såväl strategiskt som operativt. Du kommer vägleda och stödja grundskolans rektorer i alla förekommande frågor inom HR, så som arbetsmiljö, rehabilitering, avtalsfrågor samt kompetensförsörjning. Tjänsten innebär ett stort egenansvar och du har stor möjlighet att påverka hur arbetet ska utföras. Arbetet ställer höga krav på att du kan hantera flera parallella uppdrag samtidigt och ibland med snabba hanteringstider. 

Hos oss ansvarar varje HR-specialist för ett HR-område. Du kommer därför ingå i en koncerngemensam arbetsgrupp för ett område tillsammans med ett gäng kompetenta HR-specialister, HR-strateger och andra kollegor från kommunens andra förvaltningar och bolag.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning med HR-inriktning eller annan relevant utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att ha arbetat brett med HR-frågor och av att driva HR-processer.

Vem är du som person? För att lyckas i rollen tror vi att du är nyfiken, driven, självgående samt har ett konsultativt förhållningssätt i det du tar dig an. Det här är rollen för dig som har ett genuint intresse och engagemang för frågorna och brinner för att löpande utveckla HR-arbetet att bli ännu bättre. Med god självkännedom och en fingertoppskänsla bygger du fina relationer samt tar dig an både det lilla och stora.  

Vad säger du - följer du med på vår resa framåt? Vi står redo!


Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads Pastorat

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads Pastorat .

Administratör kyrkogårdsexpeditionen, Karlstads pastorat

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Maj 8
Kyrkogårdsförvaltningen i Karlstads pastorat söker en administratör till kyrkogårdsexpeditionen att förstärka vårt team med.

Är du en person som är duktig på att möta människor och gillar att jobba i en miljö där samarbete och teamkänsla är viktigt? Då kan jobbet som kyrkogårdsadministratör vara rätt för dig! 
Arbetsuppgifter
På kyrkogårdsexpeditionen arbetar man med frågor som rör gravsättningar, begravningar och frågor från allmänheten. En stor del av arbetet innebär att ha kontakt med anhöriga, frågor kring gravar, gravsättning, skötsel eller andra frågor om begravningsverksamheten.

Du kommer vara en del i ett team på fyra personer som arbetar med olika funktioner på kyrkogårdsexpeditionen. Som kyrkogårdsadministratör har du kontakt med andra medarbetare inom organisationen, begravningsentreprenörer och andra förvaltningar. Vi arbetar i olika administrativa system, så du bör ha goda kunskaper i att arbeta i en modern datamiljö.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete. 

Du är strukturerad och kommunicerar tydligt i svenska språket, i såväl tal som skrift och kan enkelt anpassa dig till olika situationer och människor. Vi ser även att du behärskar att prata engelska.
Du är pålitlig, målinriktad med en hög arbetsmoral.

Inom kyrkogårdsförvaltningen bedriver vi en verksamhet som är till för alla oavsett religionstillhörighet eller om man ej är troende.

Som medarbetare på kyrkogårdsexpeditionen behöver du ha en god social kompetens. Du har ett öppet förhållningssätt gentemot de människor du möter. Du är lugn, trygg och samarbetar väl med andra, samt uppmärksam och tillmötesgående i dina kontakter. Du är strukturerad och noggrann med att rutiner följs på ett korrekt sätt. Flexibilitet och ett lösningsorienterat tankesätt när du möter oförutsedda händelser är av stor vikt.

För att passa in i rollen vill vi att du är en person som tar initiativ och har förmågan att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är bra på att bygga relationer och teamkänsla och du trivs i en miljö där samarbete är viktigt. Vi möter människor i sorg och lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Det är meriterande om du har erfarenheter av kyrkogårds- och begravningsverksamhet. 
Det är viktigt att du har en förståelse för Svenska kyrkans uppdrag och verksamhet. 
B-körkort är ett krav. 

Villkor
Vi tillämpar reglerad arbetstid och flextid.
Främjande friskvård är viktigt för oss på Karlstads pastorat och vi har KMTI som företagshälsovård och erbjuder alla våra anställda friskvårdsbidrag.
Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.


Ansökan sker via: https://karlstadspastorat.varbi.com/ sensast den 31 maj 2024

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare kyrkogårdsförvaltningen, Karlstads pastorat

Landskapsarkitekt
Läs mer Apr 12
Beskrivning
Vill du ha en aktiv roll i att utveckla och förvalta de vackra kyrkogårdarna i Karlstads pastorat? Kyrkogårdsförvaltningen sköter pastoratets nio kyrkogårdar och begravningsplatser samt grönytorna kring våra fastigheter.

Vi är i dagsläget 26 tillsvidareanställda och 40 säsongsanställda. Nu söker vi en projektledare att förstärka vårt team med. 

Arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du främst driva projekt kopplat till kulturmiljö, nyanläggning, trädvård och olika miljöprojekt. Projekten omfattar framtagande av handlingar, upphandling och uppföljning av genomförande tillsammans med entreprenör.

Tillsammans med kyrkogårdschef, kyrkogårdsmästare och planerare på kyrkogårdsadministrationen kommer du att vara delaktig i verksamhetsplanering och långsiktigt målarbete för kyrkogårdsförvaltningen. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har landskapsarkitektsexamen eller utbildning som vi bedömer som likvärdig och vi ser också att du har erfarenhet av att driva och leda projekt. Det är meriterande om du har erfarenheter inom kyrkogårds- och begravningsverksamhet. 

För att passa in i rollen vill vi att du är en person som tar initiativ och har förmågan att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är bra på att bygga relationer och teamkänsla och du trivs i en miljö där samarbete är viktigt.

Du är strukturerad och kommunicerar tydligt, i såväl tal som skrift och kan enkelt anpassa dig till olika situationer och människor. Du är pålitlig, målinriktad med en hög arbetsmoral.

Slutligen vill vi att du ska vara nyfiken och öppen för att lära dig nya saker! Vi arbetar mot att ställa om till en miljövänlig verksamhet 2030 och att bli en förvaltning som bättre kan möta de utmaningar som samhället står inför; och vill ha med dig och din kunskap på resan!

Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

B-körkort är ett krav. Vid intervju krävs uppvisande av giltig legitimation.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av projektering i CAD. 

Övrigt
Vi tillämpar reglerad arbetstid och flextid.

Främjande friskvård är viktigt för oss på Karlstads pastorat och vi har KMTI som företagshälsovård och erbjuder alla våra anställda friskvårdsbidrag.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansökan sker via: https://karlstadspastorat.varbi.com/

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Församlingsvärd till barnens katedral

Husmor
Läs mer Apr 10
Tycker du om att laga mat och baka och trivs i liv och rörelse? Då ska du söka tjänsten som Församlingsvärd i Barnens katedral!
Beskrivning
Nu söker vi en församlingsvärd till Barnens katedral/Kroppkärrskyrkan som tillhör Norrstrands församling.

Arbetslaget består av åtta medarbetare som arbetar tillsammans för att skapa bra verksamhet och värde för både stora och små. Här är alla välkomna trots att namnet skvallrar om att vi inriktar oss till de yngre. Barnens katedral är en arbetsplats med mycket fart och kreativitet. 

 

Arbetsuppgifter
I rollen som församlingsvärd i Barnens katedral möter du många människor - både kollegor och stora och små besökare. Församlingen har mycket barnverksamhet och det är därför viktigt att du tycker om liv och rörelse. I församlingen arbetar arbetslaget mycket tillsammans och du blir en del av ett team och en gemenskap. Vi arbetar tillsammans med att planera exempelvis gudstjänster och andra verksamheter.

I rollen som församlingsvärd ansvarar du för mat och fika till besökare och deltagare. Det innebär att du planerar och lagar mat och fika till olika verksamheter som exempelvis soppluncher, körer och café. I arbetsuppgifterna ingår även inköp av varor som behövs men också tvätt och strykning.

Vi söker dig som är bra på att laga mat och baka till många personer, både till barn och vuxna. Du ska vara utbildad inom livsmedelshantering eller ha tidigare erfarenhet av att arbeta i kök. Du ska också ha kunskap om regler kring hantering av mat och råvaror. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.

 

Kvalifikationer
Som person behöver du vara utåtriktad, ha en god social kompetens och ett öppet förhållningssätt. Du trivs med att jobba med mat och människor och har en vilja att bygga relationer. Vi ser det som en naturlig del att du är medlem i Svenska Kyrkan och delar våra värderingar.

Du kommer arbeta nära kollegor, församlingens olika yrkesgrupper och frivilliga medarbetare. Det är därför av stor vikt att du har en god samarbetsförmåga och har en vilja att hjälpa till i församlingen när det behövs. För att trivas i rollen behöver du även vara flexibel, initiativrik, lösningsorienterad och van vid att arbeta självständigt. Du är ordningsam och har god datorvana.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

 

Övrigt
Arbetstiden är schemalagd, även kvällar och helger ingår.

Tjänsten är på deltid på 85%. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar reglerad arbetstid och flextid.

Främjande friskvård är viktigt för oss på Karlstads pastorat. Vi har KMTI som företagshälsovård och erbjuder alla våra anställda friskvårdsbidrag.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag är 5/5 -2024

Ansök nu

Församlingsvärd till domkyrkoförsamlingen

Husmor
Läs mer Apr 5
Vill du vara ansiktet utåt och värdesätter ett gott värdskap? Då är rollen som församlingsvärd något för dig!
Om oss
Inom Karlstads pastorat finns fem församlingar, tre stadsförsamlingar och två landsbygdsförsamlingar.

Vidare finns också en kyrkogårdsförvaltning och en administrativ enhet. Karlstads pastorat leds av domprosten och vi är ca 200 medarbetare. Vi arbetar för att skapa bra verksamhet och värde för våra medlemmar.

I de centrala delarna av Karlstad ligger Domkyrkan med församlingshuset mitt emot. I församlingen ingår även stadsdelen Viken med Vikenkyrkan. Församlingen är präglad av ett variationsrikt gudstjänstliv och en mångfaldig verksamhet. 

 

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som församlingsvärd är varierande och arbetet är både högt och lågt. Tjänsten innebär att ansvara för livsmedelshantering som planering och tillagning av mat och fika i samband med både mindre och större arrangemang. Det ingår också servering vid församlingsaktiviteter som luncher, konfirmander och körer men också service internt. Du har också ansvar för samordning av inköp och fakturahantering av de varor som köps in. Även tvätt- och strykning ingår.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god erfarenhet av att laga mat och baka åt många, har någon utbildning inom livsmedel eller erfarenhet av att arbeta i kök. Du ska också ha kunskap om regler kring hantering av råvaror och livsmedelshygien. Kunskap om regelverket HACCP är meriterande. 

Som person behöver du vara öppen, ha god social kompetens och ett öppet förhållningssätt. Du trivs med att jobba med mat och människor och har en vilja att bygga relationer. Vi ser det som en naturlig del att du är medlem i Svenska Kyrkan och delar våra värderingar. Du kommer arbeta nära församlingens olika yrkesgrupper och frivilliga medarbetare och det är  därför viktigt att du har god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen behöver du även vara flexibel, initiativrik och lösningsorienterad. Du är ordningsam och har god datorvana. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

 

Övrigt
Du kommer att ha din placering i Domkyrkans församlingshus. Arbetstiden är schemalagd där även kvällar och helger ingår. Vi tillämpar reglerad arbetstid och flextid.

Främjande friskvård är centralt för oss på Karlstads pastorat, vi har KMTI som företagshälsovård och erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag.

I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. 


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kyrkogårdsarbetare i verkstaden på Rud säsong, Karlstads pastorat

Småmaskinsmekaniker
Läs mer Jan 19
Beskrivning
Vill du bli en del av vårt härliga gäng och arbeta i den fantastiska miljön på Karlstad pastorats kyrkogårdar? Inom förvaltningsområdet sköter vi pastoratets 9 kyrkogårdar samt grönytorna kring våra kyrkor och fastigheter.

Arbetsuppgifter
Tjänsten kommer att vara delad mellan verkstaden på Rud och kyrkogården på Rud. Du kommer att arbeta med service och reparationer av de mindre maskinerna som tex gräsklippare och trimmer på kyrkogården under del av säsongen. Resterande del kommer du att arbeta med skötsel ute på kyrkogården. I tjänsten ingår alla förekommande arbeten på kyrkogården så som vård och underhåll av grönytor och rabatter samt att medverka vid gravsättning. Arbetet är fysiskt krävande och du kommer arbeta med maskindrivna redskap, så som lövblås, häcksax och gräsklippare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i verkstad och har erfarenheter av reparationer av mindre maskiner. Har du även erfarenhet av att arbeta på kyrkogård eller annat grönytearbete är det en merit.  

Vi värdesätter egenskaper såsom förmåga att arbeta självständigt och tillsammans med dina kollegor samt att du är flexibel som person med en god initiativ- och samarbetsförmåga. Du ska vara ansvarstagande och professionell i ditt bemötande mot våra besökare på kyrkogården.
Vid tillsättningen av tjänsten kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

B-körkort är ett krav, har du andra körkortsbehörigheter ange dem.          

Villkor
Vi tillämpar reglerad arbetstid och flextid.
Intervjuer och tillsättning av tjänsten kommer att ske löpande så skicka in din ansökan direkt. 

Säsongen är mars till augusti med möjlighet till förlängning. 

Välkommen med din ansökan via: https://karlstadspastorat.varbi.com/ 

Sista ansökningsdag 11 februari.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kyrkogårdsarbetare säsong, Karlstads pastorat

Kyrkogårdsarbetare/Griftegårdsarbetare
Läs mer Jan 19
Beskrivning
Vill du bli en del av vårt härliga gäng och arbeta i den fantastiska miljön på Karlstads pastorats kyrkogårdar? Inom förvaltningsområdet sköter vi pastoratets 9 kyrkogårdar samt grönytorna kring våra kyrkor och fastigheter.

Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår alla förekommande arbeten på kyrkogården så som vård och underhåll av grönytor och rabatter samt att medverka vid gravsättning. Arbetet är fysiskt krävande och du kommer arbeta med maskindrivna redskap, så som lövblås, häcksax och gräsklippare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta på kyrkogård eller annat grönytearbete. Vi värdesätter egenskaper såsom förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor samt att du är flexibel som person med en god initiativ- och samarbetsförmåga. Du ska vara ansvarstagande och professionell i ditt bemötande mot våra besökare på kyrkogården.
Vid tillsättningen av tjänsterna kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav, har du andra körkortsbehörigheter ange dem.          

Villkor
Vi tillämpar reglerad arbetstid och flextid.

Säsongen är april till september med möjlighet till förlängning. 

Välkommen med din ansökan via: https://karlstadspastorat.varbi.com/ 

Sista ansökningsdag 11 februari. 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu