Karlstad: Vaktmästare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vaktmästare i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-02 // Varaktighet: Heltid

Karlstads universitet präglas av aktiv samverkan med det omgivande samhället i kombination med akademisk excellens. Karlstads universitet har cirka 19 000 studerande och 1 300 anställda. Ett demokratiskt synsätt, jämställdhet och mångfald är grunden för vår verksamhet. Vi strävar efter en mångfald av bakgrunder och kompetenser som berikar verksamheten. Läs mer om att arbeta på Karlstads universitet på https://www.kau.se/jobba-hos-oss




Beskrivning
Avdelningen för Campusservice är en mångfacetterad avdelning som samlar funktioner som är mer av servicekaraktär snarare än myndighetsutövande karaktär.

Avdelningen är organiserad i tre enheter och arbetar med frågor inom ett brett spektra så som lokalförsörjning, tryckeri, lokalvård, välkomstcenter, vaktmästeri och säkerhet. Vi söker nu en ny vaktmästare till enheten för lokaler och service!

Arbetsuppgifter
Inom Enheten för Lokaler och Service verksamhet finns vaktmästeriet som i huvudsak arbetar med möblering, enklare lokalanpassningar, posthantering, passerkort, nyckelhantering, transporter inom universitetets lokaler, avfallshantering samt flaggning och byte av ljuskällor.

Då universitetet arrangerar många olika evenemang behöver du ibland med kort varsel anpassa dig efter dessa. Det kan tillfälligt förändra arbetsschemat, arbetsuppgifterna och om arbetet utförs enskilt eller i grupp. Kvälls- och helgarbete kan förekomma.

Kvalifikationer
För befattningen krävs aktuell erfarenhet av vaktmästaryrket eller motsvarande. Yrkesutbildning med teknisk inriktning är meriterande. Arbetet är fysiskt krävande och du måste på ett bra sätt klara av till exempel tunga lyft och arbete på höga höjder. Det krävs vidare att du kan hålla god ordning och reda med en hög servicegrad gentemot universitetets medarbetare och studenter.

På avdelningen arbetar vi tillsammans men även självständigt. Därför är det viktigt att du trivs med att arbeta i lag, men även att du har ett eget driv och kan arbeta individuellt. Du har lätt för att ta egna initiativ och kan prioritera på ett bra sätt. Arbetsuppgifterna kan med kort varsel ändras så det krävs att du kan vara flexibel vid varje tillfälle och har förmågan att se förbättringsmöjligheter. Din förmåga att omprioritera utefter verksamhetens behov är en mycket viktig egenskap för denna tjänst.

I arbetsuppgifterna ingår daglig kontakt med studenter och medarbetare, vilket innebär att du ska vara serviceinriktad och uppskatta att ha många människor omkring dig när du arbetar. Då du har daglig kommunikation med universitetets medarbetare och studenter är ett krav att du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Körkort för personbil är ett krav och det är meriterande om du innehar truckkörkort. Att ha kunskap om att planera och prioritera sitt arbete via ett IT-baserat ärendehanteringssystem är även det meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Villkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med start 1 april 2022, provanställning tillämpas.

Ansökan
Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ange två referenser, varav minst en är från tidigare eller nuvarande chef.

Ansökan ska innehålla:

- Personligt brev med beskrivning av den sökandes kvalifikationer i förhållande till anställningens innehåll.
- CV.
- Kopior av relevanta betyg, examensbevis och intyg.
- Två referenspersoner.

Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan. Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller.

Sista ansökningsdag: 2022-03-27                                            

Ange referensnr: REK2022/64

Välkommen med din ansökan!

Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

HR Excellence in Research
Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Kontorsvaktmästare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Kontorsvaktmästare.

Vaktmästare till Norrstrandsskolan

Läs mer Nov 15
Beskrivning
Norrstrandsskolan är en av Karlstads största skolor belägen i bostadsområden Norrstrand med närhet till såväl natur och centrum.

Här går ca 515 elever i årskurserna 4-9. Vi är en garantiskola för områdena Herrhagen, Skattkärr och Norrstrand vilket skapar en dynamisk miljö med elever från olika bostadsområden. På skolan har vi dessutom profilerna musik och engelska. Du kan läsa mer om vår skola här: https://karlstad.se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/grundskolor/norrstrandsskolan 

Nu söker vi en vaktmästare som likt oss tror på mottot "tillsammans når vi längre"! 

Arbetsuppgifter
Skolans lokaler förvaltas av annan kommunal förvaltning som också står för en övergripande
underhållsplan och gränsdragningslista. Till skolvaktmästarens uppgifter hör att samverka med
förvaltaren samt att inom ramen för gränsdragningslistan genomföra enklare underhåll och vid behov tillkalla externa entreprenörer.

Arbetsuppgifterna kan variera stort samt planeras och prioriteras utifrån verksamhetens behov i samverkan med skolledning samt pedagogisk personal. Uppgifter som kan förekomma i arbetet är allt från enklare reparationer, avfallshantering, flytt inom fastigheten samt arbete för fysisk säkerhet och tillgänglighet i lokalerna. 



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en hög serviceförmåga ihop med ett gott praktiskt kunnande samt är självgående i ditt uppdrag. Du ska ha goda kunskaper om fastighetsskötsel samt förmåga att utföra reparationer inomhus samt utomhus. Det är viktigt att du har förmåga att prioritera i arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov samt har förmåga att arbeta självständigt. Du har en god förmåga att möta både elever, vårdnadshavare samt personal på skolan med ett respektfullt samt inkluderande sätt. 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vi söker en kvick vaktmästare med B-körkort

Läs mer Feb 2
Har du erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2023-09-30 med chans till förlängning. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som vaktmästare hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.
- B-körkort
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska


Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Vi söker en kvick vaktmästare med B-körkort

Läs mer Feb 1
Har du erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2023-09-30 med chans till förlängning. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som vaktmästare hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen

- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.

- B-körkort

- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)

- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska

Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Karlstad

Läs mer Maj 29
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Administration, service och support
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som 


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil.

Det är meriterande om du


• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet.
• har erfarenhet av IT support på plats (on site support)
• har erfarenhet av interservice i en stor organisation

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt
1 tjänst, heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. 

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Marcus Grimborg, 010-115 31 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Laila Blomquist Eriksson, 010-111 34 57 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Mattias Hemgren, 010-111 23 04 och  Saco-S: Helen Dahlberg, 010-111 32 45

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 Juni 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Vi söker en servicetjänsteman med B-körkort

Läs mer Feb 6
Har du erfarenhet som vaktmästare och även körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en servicetjänsteman. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2024-01-31. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som servicetjänsteman hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som servicetjänsteman (vaktmästare)
- B-körkort
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska


Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads Universitet

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads Universitet .

Amanuenser i juridik

Lärarassistent
Läs mer Maj 17
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.
 
Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss




Är du nyfiken på en karriär i akademin eller kanske bara vill ha ett extraarbete vid sidan av studierna? Ta chansen att bli amanuens och bygg din kompetens, ditt CV och skaffa värdefulla referenser inför kommande jobbsökande!


Beskrivning
Handelshögskolan vid Karlstads universitet (Karlstad Business School) startades år 2009 och består av arbetsvetenskap, företagsekonomi, informatik, juridik, nationalekonomi och statistik.

Ämnet juridik har ett omfattande undervisningsuppdrag. Vår mission på Handelshögskolan är att utbilda ansvarstagande individer och bedriva forskning som gör betydande skillnad i samhället. Sedan höstterminen 2017 ges ett juristprogram (270 hp) med fördjupningsmöjligheter inom affärsjuridik, skatterätt, straff- och processrätt samt humanjuridik. Vidare ges magisterprogram i skatterätt (60 hp). Ämnet har även ett utbud av kurser som främst riktar sig till studenter inom Civilekonomprogrammet, Personal- och arbetslivsprogrammet samt Politices kandidatprogrammet. Juridikkurser ges även inom ramen för bland annat Fastighetsekonomprogrammet och Socionomprogrammet.

Till kommande läsår behöver vi anställa två nya amanuenser hos oss på juridik; en med start till HT24, och en med start inför VT25. Är du en engagerad och strukturerad student i början av din juristutbildning vid Handelshögskolan vid Karlstads universitet så är det här jobbet för dig!

Arbetsuppgifter
Amanuensen är en student som vid sidan av sina studier ska biträda program- och kursansvariga med de kurser som ges på juristprogrammet. Det innebär arbetsuppgifter som att biträda forskarna med sökning, beställning, kopiering och sortering av forskningsmaterial, skötsel av ämnets hemsida, besvara frågor om kursinnehåll, upplägg och tentamina samt med planering och arrangemang av konferenser, seminarier som ges av eller inom ämnet.

Behörighetskrav
Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap 10 §). Sökande ska vara antagen till juristprogrammet vid Karlstads universitet och ha minst ett och ett halvt år kvar till fullständig examen.

Bedömningsgrunder
Av särskild vikt är god organisatorisk förmåga, god samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet samt hög servicenivå. Vi lägger stor vikt vid att du som söker har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska och har goda kunskaper i Office-paketet samt lätt att lära dig nya datasystem. Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.  Vikt läggs även vid goda studieprestationer. Vikt läggs även vid att sökande är antagen till de tidiga terminerna vid juristprogrammet, så att ämnet får en spridning av kompetens hos amanuenserna.

Villkor
Anställningen som amanuens omfattar 15-20 % av heltid, vilket motsvarar ca en hel arbetsdag per vecka över tid. Arbetets förläggning kan komma att variera över tid och sker enligt överenskommelse. Den ena anställningen förväntas tillträda inför höstterminen 2024 och den andra inför  vårterminen 2025, till och med 2025-06-30.

Anställningen som amanuens kan förlängas, dock sammanlagt längst tre år och under förutsättning att sökande fortfarande uppfyller behörighetskravet enligt HF 5 kap 10 §.

Ansökan
Till ansökan bifogar du väl dokumenterade meriter. Du ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med anvisningarna annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. 

Ansökan ska innehålla:
- personligt brev
- CV
- kopior på ev. tidigare examensbevis och andra relevanta intyg
- intyg på pågående studier
- minst två referenspersoner (till exempel lärare, handledare eller tidigare chef

Alla handlingar och publikationer som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan (inte enbart länkar). Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller.

Ange ref.nr REK2024/112 i din ansökan.

Sista ansökningsdag: 9 juni 2024.


Välkommen med din ansökan!

Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

HR Excellence in Research
Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

Ansök nu

Vikarierande universitetsadjunkt i pedagogiskt arbete

Universitets- och högskoleadjunkt
Läs mer Maj 14
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.
 
Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss




Beskrivning
Institutionen för pedagogiska studier har idag runt 130 medarbetare som är verksamma i alla lärarutbildningsprogram vid Karlstads universitet.

Att utbilda sig till lärare är att utbilda sig till ett framtidsyrke där vi, med din och vår samlade kompetens, kan medverka till att våra lärarstudenter går ut och gör skillnad i samhället.

Vi kan erbjuda en livaktig forskningsmiljö och kreativa arbetslag som ständigt utvecklar utbildningen. Vi har generös semester, friskvårdsbidrag och en förmånlig tjänstepension.

Vi behöver nu ha en vikarierande adjunkt under perioden 2024-08-01 – 2024-12-31.

Arbetsuppgifter
Här är exempel på några av de vanligaste arbetsuppgifterna för en universitetsadjunkt:

- Undervisning i kurser på grund- och avancerad nivå, både nät- och campusbaserade, inom i första hand de kompletterande lärarutbildningarna (KPU)
- Undervisning i uppdragsutbildningar
- Bedömning av examinationsuppgifter
- Handledning av examensarbeten (uppsatser)
- Kursledarskap kan bli aktuellt efter en tids anställning
- Kompetensutvecklingstid 10 – 20% av anställningens omfattning.

Behörighetskrav
Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som avlagt yrkesexamen inom ämneslärarutbildning om minst 180 hp eller magisterexamen i pedagogiskt arbete, pedagogik eller annat ämnesområde som har relevans för anställningens innehåll. För att vara behörig krävs också genomgången högskolepedagogisk utbildning. Om högskolepedagogisk utbildning saknas, kan en anställning ändå ske under förutsättning att den anställde förbinder sig att genomföra utbildningen, som da? sker under kompetensutvecklingstiden, under de två första åren av anställningen (se även HF 4 §4). Arbetet förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska.

(För behörighetskrav i övrigt, se https://www.kau.se/files/2023-12/Anstallningsordningen Kau rev 220928_0.pdf).

Bedömningsgrunder
För att kunna särskilja sökanden kommer nedanstående bedömningsgrunder ”av särskild vikt”, ”av stor vikt” och ”meriterande” att beaktas i nämnd ordning. Observera att alla de meriter du önskar åberopa skall vara styrkta genom betyg, intyg eller liknande. Meriter som inte är styrkta kommer inte att beaktas och hela din ansökan kan komma att sorteras bort.

Av särskild vikt är examen från ämneslärarprogrammet. Av särskild vikt är även dokumenterad erfarenhet av egen forskningsverksamhet och vetenskaplig produktion inom kunskapsområdet. Av särskild vikt är även pedagogisk skicklighet. Den bedöms till exempel genom dokumenterat goda insatser och erfarenhet av planering, genomförande, utvärdering, pedagogiskt utvecklingsarbete på olika nivåer och egenproducerade läromedel.

Av stor vikt är dokumenterad erfarenhet av undervisning på universitets-/högskolenivå och dokumenterad egen erfarenhet av arbete i grundskola/gymnasium.

Meriterande är sådana personliga egenskaper som självgående, flexibel och relationsskapande.

Villkor
Anställningen är ett vikariat på heltid (100%) under perioden 2024-08-01 – 2024-12-31. Möjlighet till förlängning kan bli aktuell.

Vi förutsätter att den som får anställningen, i stor omfattning, kommer att befinna sig på plats i vår miljö.

Ansökan
Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi.

Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden.

Ansökan ska innehålla:

- CV
- Personligt brev med beskrivning av den sökandes kvalifikationer i förhållande till anställningens innehåll.
- Beskrivning av pedagogiska och yrkesmässiga meriter.
- Kopior av relevanta betyg, examensbevis, intyg från tidigare verksamhetsmiljöer och rekommendationsbrev som styrker tidigare erfarenheter, inte minst personliga egenskaper.
- Redogörelse för språkkunskaper, eventuella intyg på språkkurser o.d.
- Två referenser, där minst en är från tidigare eller nuvarande chef

Alla handlingar och publikationer som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan (inte länkar). Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller.

De underlag som inte kan skickas elektroniskt, exempelvis böcker och publikationer, ska skickas till nedanstående adress:

Karlstads universitet
HR-administratör
651 88  KARLSTAD

Sista ansökningsdag:  2024-06-09

Ange referensnummer: REK2024/113

Välkommen med din ansökan!

Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

HR Excellence in Research
Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

Ansök nu

Doktorand i humanistiska studier med inriktning mot svenska språket

Doktorand
Läs mer Maj 3
Detta är en kortversion av annonsen.

För fullständig annons, information om antagning och instruktioner om ansökan, vänligen se: https://kau.varbi.com/se/what:job/jobID:723750/

Beskrivning

Forskningen i svenska språket vid Örebro universitet handlar om att kritiskt granska och öka vår förståelse för text och tal i olika sammanhang, ofta i arbetsliv och skola. Forskningen är särskilt stark inom multimodal text-, genre- och diskursanalys samt literacy- och skrivforskning, inte minst ur språkdidaktiska perspektiv. Forskningen organiseras i tre forskargrupper: Multimodal kommunikation (https://www.oru.se/forskning/forskargrupper/fg/?rdb=g406), Undervisning, lärande, humaniora (https://www.oru.se/forskning/forskargrupper/fg/?rdb=g412) och Humanistiska hållbarhetsstudier (https://www.oru.se/forskning/forskargrupper/fg/?rdb=g413).

Forskningen i svenska språket vid Karlstads universitet sker inom dialektstudier, diskursanalys, grammatik, korpusstudier, språkhistoria, språksociologi och textanalys. Samarbeten finns med forskare i andra ämnen, både på Karlstads universitet och med andra universitet. Flera av forskarna är knutna till Centrum för språk- och litteraturdidaktik (CSL): https://www.kau.se/csl.

Den sökande bör i vid bemärkelse orientera sitt avhandlingsprojekt (se forskningsplan under Ansökan nedan) mot verksamheten i en av forskargrupperna vid Örebro universitet och mot något av forskningsområdena i svenska språket vid Karlstads universitet: dialektstudier, diskursanalys, grammatik, korpusstudier, språkhistoria, språksociologi och textanalys.

Arbetsuppgifter

Som doktorand är du anställd med lön och ägnar dig främst åt din forskarutbildning som omfattar 240 hp vid doktorsexamen och 120 hp vid licentiatexamen. Som doktorand arbetar du självständigt och är beredd att på olika sätt bidra i ämnets och institutionens arbete och utveckling. Arbetet som doktorand ger dig stor frihet att planera och lägga upp din dag själv. Det kräver engagemang, eget driv samt förmåga att strukturera för att nå i mål med avhandlingen. Erfarna handledare stöttar dig längs med vägen. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten är du närvarande och deltar i det dagliga arbetet och gemenskapen.

Du kan efter överenskommelse delta i undervisning och administration, något som kallas institutionstjänstgöring. Sådant arbete kan omfatta maximalt 20 % av full arbetstid och förlänger doktoradanställningen.

Du anställs vid Karlstads universitet, men antas som doktorand i ämnet Humanistiska studier med inriktning mot svenska språket vid Örebro universitet. Du har Karlstads universitet som arbetsplats och bidrar alltså aktivt till forsknings­miljön i ämnet och vid institutionen för språk, litteratur och interkultur i stort. Du deltar också aktivt i forsknings­miljön och i forskargrupperna inom humanistiska studier vid Örebro universitet genom att bland annat delta i seminarier och kurser i Örebro.

Behörighet

För att bli antagen till forskarutbildningen måste du uppfylla både grundläggande och särskilda behörighetskrav (Högskoleförordningen, kap. 7 § 35). Grundläggande behörighet har du om du har avlagt en examen på avancerad nivå, fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller som på annat sätt inom eller utom landet har förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper (Högskoleförordningen, kap. 7 § 39)

Särskild behörighet

Du uppfyller kraven på särskild behörighet för att bli antagen till utbildning på forskarnivå i ämnet

om du i din högskoleutbildning har godkänt betyg på kurser om minst 90 högskolepoäng inklusive ett självständigt arbete om minst 15 högskolepoäng i svenska språket eller
om du har examen från lärarutbildning med godkänt betyg på kurser om minst 90 högskolepoäng som avser skolämnet svenska, inklusive självständigt arbete om minst 15 högskolepoäng med inriktning svenska språket eller
om du inom eller utom landet har förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper.
Villkor

Efter antagning till utbildning på forskarnivå vid Örebro universitet erbjuds du en anställning som doktorand vid Karlstads universitet (Högskoleförordningen, kap 5 § 3). Anställningen omfattar fyra års heltidsstudier, alternativt fem års studier om 80 % och 20 % undervisning eller annan institutions­tjänstgöring. Anställningen är tidsbegränsad på först ett år och kan därefter förlängas med högst två år i taget med tillträde enligt överenskommelse. Lönen för doktorandanställningen följer lokalt kollektivavtal med fasta lönesteg (lönesättning i doktorandanställning). Antagning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Antagning sker i forskarutbildningsämnet humanistiska studier med inriktning svenska språket vid Örebro universitet, vilket innebär att dina personuppgifter kommer att överföras till Örebro universitet.

Sista ansökningsdag: 2024-06-09

Ange referensnummer: REK 2024/103.




Välkommen med din ansökan!

Karlstads universitet och Örebro universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Doktorander i medie- och kommunikationsvetenskap

Doktorand
Läs mer Apr 17
Beskrivning
Institutionen för geografi, medier och kommunikation utlyser tre doktorandtjänster i medie- och kommunikationsvetenskap.

Institutionen består av medie- och kommunikationsvetenskap samt kulturgeografi och turismvetenskap. Institutionen ansvarar för grundutbildning inom ett flertal utbildningsprogram samt även program på avancerad nivå.

Medie- och kommunikationsvetenskap är en del av Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap och utgör en attraktiv utbildnings- och forskningsmiljö. Gränsöverskridande kontakter och globala perspektiv är självklara i vårt arbete. Grundutbildning genomförs i huvudsak inom två stora utbildningsprogram, Kommunikation & PR samt Medier och Kommunikation. Det senare med de två spåren Visuell kommunikation och design samt Digitala medier och analys.

Mer information om universitetet finns på http://www.kau.se och mer information om ämnet finns på http://www.kau.se/media.

Arbetsuppgifter
Som doktorand ägnar du dig främst åt egen forskarutbildning. Forskarutbildningen som består av 240 hp, vid doktorsexamen och 120 hp vid licentiatexamen är en möjlighet till studier med lön i kombination med arbete och chans till en början på en akademisk karriär. Som doktorand arbetar du självständigt och är beredd att på olika sätt bidra i ämnets och institutionens arbete och utveckling. Det kan efter överenskommelse bli aktuellt att delta i undervisning och administration, så kallad institutionstjänstgöring. Sådant arbete kan omfatta maximalt 20% av full arbetstid. Arbetet som doktorand ger dig stor frihet att planera och lägga upp din dag själv. Det kräver engagemang, eget driv samt förmåga att strukturera för att nå i mål med avhandlingen. Erfarna handledare stöttar dig längs med vägen. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten är du närvarande och deltar i det dagliga arbetet och gemenskapen.

Doktorandtjänsten är knuten till NODE:s forskningsprogram Vänner och fiender: tillit och misstänksamhet i det nya medielandskapet som handlar om hur faktorer som identitet, tillit, trovärdighet, misstro, och hot & trakasserier samspelar med digitalisering och andra samhällsförändringar, och påverkar journalistik, opinionsbildning och medielandskapet i vid mening (mer information om forskningsprogrammet finns här https://www.kau.se/nyheter/tillit-och-misstanksamhet-i-det-nya-medielandskapetoch kan också fås via NODE:s föreståndare, professor Henrik Örnebring, se email adress nedan).  Som doktorand knuten till programmet förväntas du bedriva ett självständigt avhandlingsprojekt med relevans för programmets fokus och frågeställningar.

Behörighet
För att bli antagen till forskarutbildningen måste du uppfylla både grundläggande och särskilda behörighetskrav (högskoleförordningen, kap. 7 § 35).

Grundläggande behörighet har den som har avlagt en examen på avancerad nivå, fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller som på annat sätt inom eller utom landet har förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper (högskoleförordningen, kap. 7 § 39).

Särskild behörighet att antas till forskarutbildningen har den som har avklarade kurser om minst 90 högskolepoäng i medie-och kommunikationsvetenskap eller journalistik motsvarande grundkurs, fortsättningskurs och fördjupningskurs  

För denna doktorandtjänst kan även kurser om minst 90 högskolepoäng i annat ämne motsvarande grundkurs, fortsättningskurs och fördjupningskurs ge särskild behörighet, förutsatt att studierna inom detta ämne är fokuserade på medier och har relevans för programmet Vänner och fiender: tillit och misstänksamhet i det nya medielandskapet. Behörig är även den som på annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper.

Antagning och bedömningsgrunder
För att bli antagen till forskarutbildningen måste du bedömas ha förmåga att tillgodogöra dig utbildningen (högskoleförordningen, kap 7 § 35). Antagning sker efter individuell prövning.

Stor vikt läggs vid kvaliteten och originaliteten i den sökandes föreslagna avhandlingsprojekt; och vid hur väl den sökandes forskningsinriktning passar in i forskningscentret NODE, forskningsprogrammet Vänner och fiender, samt institutionens forskningsmiljö som helhet.

Stor vikt läggs också vid den sökandes avsikt att närvara och delta i ämnets forskningsmiljö.

Stor vikt läggs även vid kvaliteten på den sökandes eventuella vetenskapliga publikationer (t ex artiklar i vetenskapliga tidskrifter, vetenskapliga rapporter, konferenspapers).

Vikt läggs vid den sökandes tidigare studieresultat med betoning på kvaliteten hos de självständiga skriftliga arbeten av forsknings- och utredningskaraktär som ingått i utbildningen, i synnerhet på avancerad nivå.

Villkor
Efter antagning till utbildning på forskarnivå kommer en anställning som doktorand att erbjudas (högskoleförordningen, kap 5 § 3). Anställningen omfattar fyra års heltidsstudier, alternativt fem års studier om 80% och 20% undervisning eller annan institutionstjänstgöring. Anställningen är tidsbegränsad på först ett år och kan därefter förlängas med högst två år i taget med tillträde enligt överenskommelse. Antagning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Lönen för doktorandanställningen följer lokalt kollektivavtal med fasta lönesteg.

Ansökan
Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi.

Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden.

Ansök nu

Registrator

Registrator
Läs mer Maj 8
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.
 
Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss




Beskrivning
Avdelningen Rektors kansli på Karlstads universitet ansvarar för stöd och service till ledningen samt med universitetsövergripande frågor inom arkiv, registratur, informationssäkerhet, dataskydd och disciplinärenden.

Vår registrator ska under ett år arbeta i projekt och vi söker därför en ersättare under projekttiden.

Arbetsuppgifter
Som registrator hanterar du diarieföringen av myndighetens allmänna handlingar och besvarar inkommande förfrågningar och begäran om allmänna handlingar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är diarieföring, utbildning och stöd till kollegor inom andra enheter som använder diariesystemet, posthantering och dokumentregistrering, samt sammanställning av statistik och uppföljning av pågående och avslutade ärenden. Ytterligare administrativa uppgifter, såsom att fungera som sekreterare i nämnd och att bistå vår arkivarie med diverse arkivrelaterade ärenden, inklusive arkivförfrågningar kan också förekomma.

Att arbeta som registrator innebär att du har en viktig serviceroll både internt och externt. Du är en grundläggande kugge i den demokratiska processen gällande offentlighet, insyn och allmänna handlingar. Du kommer att jobba nära många av universitetet centrala funktioner inom informationshantering såsom fakultetskansliernas personal, arkivfunktionen, informationssäkerhetssamordnare, jurister och dataskyddsombud.

Kvalifikationer
- Aktuell arbetslivserfarenhet av diarieföring inom offentlig sektor och kunskap om offentlighets- och sekretesslagen
- Akademisk examen, gymnasial utbildning eller motsvarande
- Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift
- Kunskaper i engelska, tal och skrift

Meriterande:

- utbildning inom registratur och/eller arkiv- och informationshantering,
- God erfarenhet av W3D3
- Aktuell erfarenhet från högskola/universitet
- God kunskap inom GDPR och/ eller arkivkunskap

För att trivas i rollen behöver du vara en serviceinriktad person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är bra på att sätta upp tydliga ramar och riktlinjer och håller dig till uppsatta deadlines. I ditt arbete har du hög integritet och värdesätter att följa riktlinjer och styrdokument för arbetet. I den här rollen är det även väsentligt att du är noggrann och att du i avgörande situationer i arbetet styrs den statliga värdegrunden.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, förmåga att arbeta självständigt samt initiativtagande.

Villkor
Anställningen är ett vikariat på 100% med önskat startdatum mellan 15 augusti 2024 och 1 september 2024. Slutdatum är den 30 juni 2025.

Ansökan
Du ansöker i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi.

Du ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden.

Ansökan ska innehålla:

- Personligt brev med beskrivning av dina kvalifikationer i förhållande till arbetsuppgifterna
- CV
- Kopior av relevanta betyg, examensbevis och intyg
- Redogörelse för språkkunskaper

Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan. Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller.

Sista ansökningsdag: 31 maj                           

Ange referensnr: 2024/105

Välkommen med din ansökan!

HR Excellence in Research
Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

Ansök nu

Projektassistent forskning i risk och miljöstudier (elolyckor)

Forskarassistent
Läs mer Maj 16
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.
 
Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss




Beskrivning
Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap söker en projektassistent till risk- och miljöstudier för ett projekt på centrum för forskning om samhällsrisker (CSR) om elolyckor.

CSR är ett forsknings- och kunskapscentrum vid Karlstads universitet bildat 2020 som bedriver forskning och samverkan samt bidrar till utbildning i frågor som relaterar till samhällsrisker, samhällets hantering av risker samt hur samhällsutvecklingen påverkar dessa. Genom forskningen bidrar centrumet till utvecklingen av samhällets förmåga att förstå och hantera olika typer av samhällsrisker. Framförallt fokuserar CSR på att generera och kommunicera en fördjupad förståelse för de bakomliggande faktorer som bidrar till sårbarhet både på individ- och samhällsnivå. Projektet är kopplat till RiskLab, vilket är den del av CSR som är inriktad på spridning av kunskap, lärande och kommunikation med innovativa metoder. Läs mer på vår hemsida https://www.kau.se/csr

Arbetet innebär en analys av tillgängliga data för elolyckor inom hem- och fritid med beskrivning av trender över tid samt en beskrivning av tillgång till data i nordiska grannländer. Anställningen innebär möjlighet till ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du, när verksamheten tillåter, kan arbeta på distans.

Arbetsuppgifter
Arbetet fokuserar på elolyckor inom hem- och fritidsarenan och du kommer att planera och genomföra bearbetning och analys av data och rapportskrivande i samverkan med CSR, som även erbjuder stöd i genomförandet. Rapporten ska skrivas på svenska.

Kvalifikationer
För anställning krävs doktorsexamen med inriktning som är relevant för uppdraget, exempelvis elolyckor och skadeepidemiologi. Vi fäster särskild vikt vid förmågan att samarbeta, att du är självgående och kan driva och slutföra givna arbetsuppgifter inom utsatt tid. Vi värdesätter god administrativ kompetens. Språkkrav: Svenska.

Villkor
Omfattning 20%. Tillträdesdag 10 juni, slutdatum 31 oktober. Förlängning och utökad omfattning kan bli aktuellt.

Ansökan
Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi.

Du ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden.

Ansökan ska innehålla:

- Cv
- personligt brev, med beskrivning av dina kvalifikationer och intressen i förhållande till anställningens innehåll
- kopior på betyg, intyg och examensbevis.
- två referenser, varav minst en är från tidigare eller nuvarande chef.

Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan (inte länkar). Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller.

 

Sista ansökningsdag:  2024-05-30                  

Ange referensnr: REK2024/34

Välkommen med din ansökan!

Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

 

HR Excellence in Research
Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

Ansök nu