Karlstad: Vaktmästare till VO Arbetssökande Värmland, Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vaktmästare till VO Arbetssökande Värmland, Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-08 // Varaktighet: Heltid

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vaktmästare till Arbetsförmedlingen VO arbetssökande Värmland, med placering i Karlstad.

Arbetsuppgifter

Arbetet innebär ett självständigt arbete med full fart där du enskilt och/eller tillsammans med andra utför uppgifter som ingår i den dagliga driften med bl.a. visst underhåll av lokaler och utrustning, posthantering, Inköp av förbrukningsmaterial. Viss hantering av hyrbilar, hantering av felanmälningar teknisk utrustning. I arbetet ingår också att utgöra administrativt stöd. Du samarbetar med all personal på vår enhet och extra med vårt administratörsteam.

Roll och ansvar kan innebära

Att genomföra och följa upp felanmälningar. Vara chefens förlängda arm i kontakter med hyresvärdar och enheten Lokalförsörjning, ex. beställning av möbleradministration av passersystem, in och utlämning av telefoner och datorer, visst arbete med lokalt IT-stöd med assistans från centralt placerad IT-kundstödjare och Servicedesk. Vara kontaktperson för hantverkare och hjälpa hantverkare till rätta i lokalerna. Posthantering och ansvara för skötsel av tjänstebilar och tjänstecyklar (service- och hantering av tankkort). Säkra god ordning och reda i våra lokaler, samt arbete med en god fysisk arbetsmiljö där säkerhetsperspektivet är en viktig del i arbetet. Tunga lyft förekommer. Kontinuerliga resor till närliggande kontor.

Vem du är
Du är serviceinriktad, noggrann, har lätt att samarbeta och tycker om att ha många kontakter. Du kan prioritera och planera ditt arbete självständigt, vilket innebär att ha flera processer igång samtidigt. Du har en förmåga att vara flexibel, vaktmästaren är en slags spindel-i-nätet-funktion.

 

Kvalifikationer

- Du har godkänd gymnasieutbildning
- Du har grundläggande datakunskaper inom MS Office.
- Du har viss kunskap i datateknik.
- B-körkort och van bilförare

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Arbetet innebär att ge service till Arbetsförmedlingskontoren i Värmland. Placeringsort: Karlstad. Resor ingår i arbetet.

Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Anställningen är tillsvidareanställning. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt Af-2021/0091 9339 senast den 22 december 2021. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Kontorsvaktmästare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Kontorsvaktmästare.

Vaktmästare till Norrstrandsskolan

Läs mer Nov 15
Beskrivning
Norrstrandsskolan är en av Karlstads största skolor belägen i bostadsområden Norrstrand med närhet till såväl natur och centrum.

Här går ca 515 elever i årskurserna 4-9. Vi är en garantiskola för områdena Herrhagen, Skattkärr och Norrstrand vilket skapar en dynamisk miljö med elever från olika bostadsområden. På skolan har vi dessutom profilerna musik och engelska. Du kan läsa mer om vår skola här: https://karlstad.se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/grundskolor/norrstrandsskolan 

Nu söker vi en vaktmästare som likt oss tror på mottot "tillsammans når vi längre"! 

Arbetsuppgifter
Skolans lokaler förvaltas av annan kommunal förvaltning som också står för en övergripande
underhållsplan och gränsdragningslista. Till skolvaktmästarens uppgifter hör att samverka med
förvaltaren samt att inom ramen för gränsdragningslistan genomföra enklare underhåll och vid behov tillkalla externa entreprenörer.

Arbetsuppgifterna kan variera stort samt planeras och prioriteras utifrån verksamhetens behov i samverkan med skolledning samt pedagogisk personal. Uppgifter som kan förekomma i arbetet är allt från enklare reparationer, avfallshantering, flytt inom fastigheten samt arbete för fysisk säkerhet och tillgänglighet i lokalerna. 



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en hög serviceförmåga ihop med ett gott praktiskt kunnande samt är självgående i ditt uppdrag. Du ska ha goda kunskaper om fastighetsskötsel samt förmåga att utföra reparationer inomhus samt utomhus. Det är viktigt att du har förmåga att prioritera i arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov samt har förmåga att arbeta självständigt. Du har en god förmåga att möta både elever, vårdnadshavare samt personal på skolan med ett respektfullt samt inkluderande sätt. 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vi söker en kvick vaktmästare med B-körkort

Läs mer Feb 2
Har du erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2023-09-30 med chans till förlängning. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som vaktmästare hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.
- B-körkort
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska


Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Vi söker en kvick vaktmästare med B-körkort

Läs mer Feb 1
Har du erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2023-09-30 med chans till förlängning. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som vaktmästare hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen

- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.

- B-körkort

- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)

- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska

Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Karlstad

Läs mer Maj 29
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Administration, service och support
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som 


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil.

Det är meriterande om du


• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet.
• har erfarenhet av IT support på plats (on site support)
• har erfarenhet av interservice i en stor organisation

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt
1 tjänst, heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. 

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Marcus Grimborg, 010-115 31 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Laila Blomquist Eriksson, 010-111 34 57 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Mattias Hemgren, 010-111 23 04 och  Saco-S: Helen Dahlberg, 010-111 32 45

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 Juni 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Vi söker en servicetjänsteman med B-körkort

Läs mer Feb 6
Har du erfarenhet som vaktmästare och även körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en servicetjänsteman. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2024-01-31. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som servicetjänsteman hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som servicetjänsteman (vaktmästare)
- B-körkort
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska


Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Arbetsförmedlingen

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Arbetsförmedlingen .

Leg. Psykolog till Arbetsförmedlingen i Värmland

Arbetspsykolog
Läs mer Apr 24
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen i Värmland är en enhet med ca 180 medarbetare som är placerade i Karlstad, Arvika, Hagfors och Torsby.

Tillsammans erbjuder vi fördjupat stöd för arbetsgivare och arbetssökande, och är ett komplement till den service som erbjuds digitalt eller via personligt distansmöte. Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjningen i Värmland. Vårt upptagningsområde består av 16 kommuner. Du kommer arbeta nära andra psykologer, arbetsterapeuter, socialkonsulent och arbetsförmedlare.

Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande och arbetsgivare. Utifrån kundens behov erbjuder vi som komplement även fördjupat stöd. I Arbetsförmedlingens uppdrag ingår att bedriva arbetslivsinriktad rehabilitering i form av vägledande, utredande, rehabiliterande eller arbetsförberedande insatser.

Beskrivning av tjänsten
Psykologens roll inom Arbetsförmedlingen utgör en aktiv del av den arbetsmarknadspolitiska bedömningen och bidrar till en träffsäker behovsanalys. I alla kontakter med kund har vi ett stödjande och vägledande förhållningssätt med fokus på myndighetens uppdrag. Som psykolog bidrar du till att utveckla den arbetssökandes kunskap om sina arbetsförutsättningar, samt att stärka motivation och orientering mot arbete. Det sker genom arbetspsykologisk utredning, utredande samtal samt genomgång av sökandes historik och befintliga underlag. I den arbetspsykologiska utredningen ingår att använda olika kognitiva-, personlighets-, och intressetest för att kartlägga individens förmågor och eventuella behov av anpassningar i förhållande till arbetsmarknadens krav och vissa studiesituationer. I uppdraget ingår att uttrycka sig i tal och skrift eftersom dokumentation är ett viktigt inslag i arbetsuppgifterna.

Arbetet förutsätter ett aktivt samarbete såväl internt som externt. Du kommer att arbeta i team. I uppdraget ingår också att bidra med professionsspecifik kunskap till arbetsförmedlare och övriga yrkesroller. Detta gör du genom konsultation, dokumentation och gemensamma samtal med arbetssökande.

kvalifikationer
- Socialstyrelsens psykolog-legitimation
- B-körkort

Övriga Meriter för tjänsten 
- Erfarenhet av psykologisk testning/utredning

Utöver ovanstående kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten.
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser.
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring.

Vårt erbjudande
Tjänsten som psykolog är på heltid, men kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning om 6 månader tillämpas.

Tjänsten kan innebära tjänstgöring på annat arbetsförmedlingskontor med resor i tjänsten under dagtid. Placeringsort är Karlstad.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

I denna tjänst erbjuder vi även möjlighet till att arbeta på distans upp till 49% på årsbasis.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-05-14. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Bifoga även betyg/intyg som styrker kraven för tjänsten, så som examensbevis för psykologutbildningen. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Arbetsförmedlare till Värmland

Arbetsförmedlare
Läs mer Feb 22
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen Lokal Arbetsmarknad Värmland ansvarar för ett geografiskt område med 16 kommuner.

Vår enhet består av ca 150 medarbetare med placering i Torsby, Hagfors, Arvika och Karlstad. Vi är organiserade i tre kundleveransområden; Skriva in/vägleda och utbilda, Rusta och matcha samt Rehabilitering till arbete.

Vi söker nu en arbetsförmedlare till kundleveransområde Rusta och Matcha med placeringsort i någon av ovan nämnda kommuner.

Beskrivning av tjänsten
Du kommer att ge stöd till rekryterande arbetsgivare samt arbetssökande i hela Värmland. Tjänstens tyngdpunkt ligger på bedömning och beslut om praktik och lönestöd. Därtill är olika typer av uppföljningssamtal med arbetssökande en stor del av arbetsuppgifterna. Samtal med arbetsgivare och arbetssökande görs främst via telefon eller digitalt men även fysiska möten förekommer. Du kommer att samverka internt inom organisationen samt externt med våra fristående aktörer som utför en del av vårt uppdrag. Då Arbetsförmedlingens uppdrag och prioriteringar förändras över tid så kan även ovan dessa arbetsuppgifter göra det.  

Arbetet kännetecknas till stor del av hantering av information och dokumentation vilket ställer krav på att du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och att du kan anpassa ditt språk till situation och kanal. Den miljö du arbetar i är kundintensiv och ställer höga krav på service, tydlighet och förmåga att strukturera och prioritera.

Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverk samt informera om och följa upp på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet.

Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Arbetsförmedlingens gemensamma värdegrund. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Du tycker om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra.

Grundläggande krav för tjänsten
- Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du/har du varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år.
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse.
- B-körkort

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet från arbete som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen
- Erfarenhet av myndighetsutövning
- Erfarenhet av arbetsmarknadsfrågor i tidigare anställning

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är på något av våra kontor i Värmland enligt överenskommelse. I denna tjänst erbjuder vi möjlighet till visst arbete på distans utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-03-07. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Arbetsterapeut till Arbetsförmedlingen

Arbetsterapeut
Läs mer Jan 25
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag 
Enheten Värmland består av ca 180 medarbetare.

Vi har kontor i Karlstad, Arvika, Torsby och Hagfors och arbetar med arbetssökande och arbetsgivare över hela länet.

Beskrivning av tjänsten
Arbetsterapeutens insatser på Arbetsförmedlingen genomförs huvudsakligen inom ramen för uppdraget med arbetslivsinriktad rehabilitering, vilket innebär att ta tillvara och utveckla den arbetssökandes resurser och kompetens. Syftet är att underlätta för den arbetssökande att finna, få, behålla eller återgå till en anställning.

I alla kontakter med kund, dvs arbetssökande och arbetsgivare, har du ett stödjande och vägledande förhållningssätt vilket kräver en god kommunikativ förmåga. Du bidrar till att utveckla den arbetssökandes kunskap om sina förutsättningar samt att stärka motivation och orientering mot arbete. Det sker genom samtal och aktivitetsbaserade utredningar, där bedömning görs av arbetsförmåga, behov av anpassning av arbets-/studiesituation samt vid behov utprovning av arbetshjälpmedel. Rollen innebär även mycket samverkan med andra instanser så som kommun och region. Dokumentation utgör ett viktigt och återkommande inslag i arbetsuppgifterna. Du måste kunna arbeta självständigt men även ha en god samarbetsförmåga.

I den framtida myndigheten kommer samarbetet med fristående aktörer vara centralt, detta kommer att ställa nya och förändrade krav på dig i din roll. Arbetsterapeuter kommer i större omfattning att nyttja sin kompetens för att föra deltagarens process framåt. Arbetsförmedlingen genomgår en digital utveckling som i alla delar genomsyrar vårt arbete, varför du har såväl vilja som förmåga att nyttja digitala verktyg.

Kvalifikationer
- Socialstyrelsens legitimation gällande arbetsterapeut
- B-körkort

Övriga meriter för tjänsten 
- Dokumenterad erfarenhet av arbete som arbetsterapeut
- Erfarenhet av aktivitetsbaserad utredning vid bedömning av arbetsförmåga
- Erfarenhet och kunskap om bedömningsinstrumenten AWP/AWC, WEIS-S. DOA och MOHOST-S 
- Erfarenhet av samverkan med fristående aktörer och andra myndigheter

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse med placeringsort Karlstad. Möjlighet till distansarbete i viss omfattning finns. Resor i tjänsten sker regelbundet.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-02-08.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se).

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Arbetsförmedlare till Värmland

Arbetsförmedlare
Läs mer Nov 16
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen Värmland är en enhet med ca 150 medarbetare.

Våra placeringsorter är Karlstad, Arvika, Torsby och Hagfors och våra kunder är arbetssökande bosatta i hela länet. Vi söker nu ett antal arbetsförmedlare med placeringsort i någon av ovan nämnda kommuner.

Beskrivning av tjänsten
Vi söker nu arbetsförmedlare med  SIUS-inriktning med placering i Karlstad, Hagfors och Arvika samt arbetsförmedlare till det Förstärkta samarbetet med Försäkringskassan med placering i någon av orterna Karlstad, Torsby, Hagfors eller Arvika.

Att arbeta som arbetsförmedlare med SIUS-inriktning "Särskilt introduktions- och uppföljningsstöd" innebär att du arbetar efter en metod som syftar till att integrera personer med funktionsnedsättning i arbetslivet och ge förutsättningar för den arbetssökande att finna, få och behålla ett arbete.

I rollen som arbetsförmedlare i det förstärkta samarbetet mellan Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan är du en nyckelspelare när det gäller att stödja personer med nedsatt arbetsförmåga att komma tillbaka till arbetslivet. I uppdraget samarbetar vi med Försäkringskassan kring personer i rehabiliteringskedjan.

I din roll som arbetsförmedlare (oavsett inriktning) och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas. Det är därför viktigt att du ser förändringar och nya förutsättningar som en möjlighet och vill ta en aktiv roll i verksamhetens utveckling. Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Arbetsförmedlingens gemensamma värdegrund, värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Som person trivs du med att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitala lösningar. Du tycker om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning om lägst 180hp/120p alternativt är du/har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
- Minst två års arbetslivserfarenhet sammantaget arbete på minst 50 procent under sammanlagt två år
- Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse
- Svenskt B-körkort

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av myndighetsutövning
- Aktuell erfarenhet från arbete som arbetsförmedlare, arbetsförmedlare inom SIUS-uppdraget och/eller beslutshandläggare på Arbetsförmedlingen

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är på något av våra kontor i Värmland.  Möjlighet till att jobba på distans till viss del finns.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-29. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Sektionschef till VO Lokal arbetsmarknad i Värmlands län

Sektionschef, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 7
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen i Värmlands län är organiserad i 9 sektioner som verkar över hela länet inom sin del av uppdraget och därmed har du som sektionschef medarbetare med placering på alla våra kontor; Karlstad, Arvika, Torsby och Hagfors.

Som sektionschef leder du operativt det dagliga arbetet tillsammans med medarbetarna på din sektion.

Vi söker nu en sektionschef till vår enhet i Värmland.

 

Sektionschefens uppdrag och ansvar
Ditt uppdrag som sektionschef innebär verksamhets- och personalansvar. Du ansvarar för att sektionens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar.

Du som sektionschef har ett viktigt uppdrag i att skapa välfungerande arbetsgrupper och tillsammans med dina medarbetare driva och utveckla verksamheten. Du möjliggör goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefskriterier. Du verkar för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Ditt arbete sker i starkt partnerskap i och utanför din egen sektion och i god samverkan med fackliga parter. Du ingår i enhetschefens ledningsgrupp och kommer gemensamt med denna och de andra sektionscheferna att ansvara för hela enhetens resultat och utveckling. Som sektionschef är du en förebild i att leva Arbetsförmedlingens vision, värdegrund och inriktning för medarbetarskap och chefskap.

 

Kvalifikationskrav                                                                          
- Aktuell erfarenhet av en ledande roll (sammanhängande uppdrag, projekt, arbetsgrupp) minst 6 månader inom Arbetsförmedlingens verksamhet.

Eller:

- Genomfört Arbetsförmedlingens förberedande chefsprogram

Eller:

- Aktuell erfarenhet av chefskap på motsvarande nivå med verksamhet- och personalansvar från annan organisation minst 1 år

Samt:

- B-körkort

 

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av samarbete och samverkan med kommuner, föreningar, näringsliv och andra myndigheter
- Goda kunskaper om arbetsmarknadsfrågor och det arbetsmarknadspolitiska uppdraget
- Erfarenhet av att leda i förändring, skapa strukturer och arbeta med delaktighet 

 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring


Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom:

- Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer
- Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem
- Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling

 

Sektionschefen har en viktig roll när det kommer till att inspirera och ge medarbetarna förutsättningar för att utvecklas och ta ansvar. Den sektionschef vi söker ska därför vara en god kommunikatör, trygg i sig själv och ha god självinsikt.

Vi ställer höga krav på ett ledarskap som inspirerar, stöttar och engagerar medarbetare till att utföra ett bra arbete i en positiv och hälsosam arbetsmiljö med fokus på utveckling och lärande, samarbete och arbetsglädje. Du ser vad som gagnar helheten i situationer med många intresseinriktningar och flera parallella uppdrag och projekt. 




Övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, start enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Placeringsort: Karlstad eller Hagfors.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

 

Ansökningsprocess
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-21. 

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Beslutshandläggare till Värmland

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 28
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Till våra enheter i Värmland söker vi nu ett antal beslutshandläggare.

Placeringsort är Karlstad.

Arbetsuppgifter
• Assistera arbetsförmedlare/team genom att fatta beslut om matchnings- och
karriärvägledningstjänster och sköta delar av kundärendet under och efter tiden kund är hos leverantör
• Ingå i en beslutsprocess för att fatta arbetsmarknadspolitiska beslut om matchningstjänster
• Kontakta kunder
• Förbereda beslut/föredragande
• Fatta beslut
• Dokumentera beslut och godkännande av utbildningsplan

Du ingår i en uppföljningsprocess genom att bistå i arbetet kring uppföljning av beslut enligt gällande rutiner och handläggarstöd. Du arbetar i flera systemstöd och har kontakt med kunder via olika kanaler, som mejl, telefon och chatt. För jobbet krävs det att du är en van användare av digitala kanaler och att du har goda kunskaper i och intresse för dokumenthantering.

Vem söker vi?
Du ska ha förmågan att arbeta utifrån givna regelverk och riktlinjer. Du behöver också kunna hantera information, se hur delar hänger ihop och se din del i helheten. Vidare behöver du en god förmåga att analysera, planera, prioritera och dokumentera rätt saker i ditt arbete.
Du ska kunna lyssna aktivt på kundens behov, vara serviceinriktad samt ha god samarbetsförmåga. Du har intresse för arbetsmarknadsfrågor och håller dig uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden.

Kvalifikationer
• Godkänd gymnasieutbildning
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år alternativt högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift samt hög läsförståelse

Övriga meriter för tjänsten
• Arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor och förståelse av god
förvaltning
• Erfarenhet från arbete som arbetsförmedlare och/eller beslutshandläggare på Arbetsförmedlingen

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med
Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
• Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
• Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
• Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformerna är tillsvidare på heltid, med sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Karlstad

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-12.
Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår
rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (www.arbetsformedlingen.se)
Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om
processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu