Karlstad: Servicetjänsteman

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicetjänsteman i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2021-04-14 // Varaktighet: Heltid

Tycker du om att ge service i kontorsmiljö? Att ta ansvar och ge det där lilla extra? Vi söker nu en medarbetare till Skatteverkets kontorsservice i Karlstad.

Om jobbet
Du erbjuder service i kontorsmiljö främst i form av arbetsuppgifter inom vaktmästeri såsom arbetsplatsservice, hantera felanmälningar, beställningar, tjänstekortshantering, hantering av behörigheter, tjänstebilshantering och godshantering med tunga lyft. Med ditt serviceinriktade sätt och din önskan att leverera med kvalitet möter du våra interna och externa kunders olika behov. Du har sinne för detaljer, tar initiativ och känner ansvar för dina arbetsuppgifter och för verksamheten.
I arbetsuppgifterna ingår även viss dokumenthantering i form av posthantering och skanning.

Sektionen har verksamhet på flera orter. I Karlstad arbetar ca 420 personer på Skatteverket/Kronofogden. Din placeringsort är Karlstad.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- vara teamorienterad, men också kunna arbeta självständigt
- vara serviceinriktad med ett gott bemötande
- kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter och driva arbetsdagen framåt
- ha god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska.

Du ska även ha:

- en avslutad 2- eller 3-årig gymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet
- god kunskap om och aktuell erfarenhet av vaktmästeri och service i kontorsmiljö
- B-körkort.

Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet från liknande arbetsuppgifter på Skatteverket eller annan myndighet. Det är också önskvärt att du har god datavana.

Bra att veta
Anställningen är tidsbegränsad till och med 30 september 2022.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap

När du ansöker bifogar du ditt cv. I webbformuläret svarar du också på några kompletterande frågor som bland annat ersätter ett personligt brev.

Med anledning av Covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Kontorsvaktmästare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Kontorsvaktmästare.

Vaktmästare till Norrstrandsskolan

Läs mer Nov 15
Beskrivning
Norrstrandsskolan är en av Karlstads största skolor belägen i bostadsområden Norrstrand med närhet till såväl natur och centrum.

Här går ca 515 elever i årskurserna 4-9. Vi är en garantiskola för områdena Herrhagen, Skattkärr och Norrstrand vilket skapar en dynamisk miljö med elever från olika bostadsområden. På skolan har vi dessutom profilerna musik och engelska. Du kan läsa mer om vår skola här: https://karlstad.se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/grundskolor/norrstrandsskolan 

Nu söker vi en vaktmästare som likt oss tror på mottot "tillsammans når vi längre"! 

Arbetsuppgifter
Skolans lokaler förvaltas av annan kommunal förvaltning som också står för en övergripande
underhållsplan och gränsdragningslista. Till skolvaktmästarens uppgifter hör att samverka med
förvaltaren samt att inom ramen för gränsdragningslistan genomföra enklare underhåll och vid behov tillkalla externa entreprenörer.

Arbetsuppgifterna kan variera stort samt planeras och prioriteras utifrån verksamhetens behov i samverkan med skolledning samt pedagogisk personal. Uppgifter som kan förekomma i arbetet är allt från enklare reparationer, avfallshantering, flytt inom fastigheten samt arbete för fysisk säkerhet och tillgänglighet i lokalerna. 



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en hög serviceförmåga ihop med ett gott praktiskt kunnande samt är självgående i ditt uppdrag. Du ska ha goda kunskaper om fastighetsskötsel samt förmåga att utföra reparationer inomhus samt utomhus. Det är viktigt att du har förmåga att prioritera i arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov samt har förmåga att arbeta självständigt. Du har en god förmåga att möta både elever, vårdnadshavare samt personal på skolan med ett respektfullt samt inkluderande sätt. 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vi söker en kvick vaktmästare med B-körkort

Läs mer Feb 2
Har du erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2023-09-30 med chans till förlängning. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som vaktmästare hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.
- B-körkort
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska


Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Vi söker en kvick vaktmästare med B-körkort

Läs mer Feb 1
Har du erfarenhet som vaktmästare och också körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en vaktmästare. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2023-09-30 med chans till förlängning. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som vaktmästare hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen

- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare.

- B-körkort

- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)

- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska

Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Karlstad

Läs mer Maj 29
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Administration, service och support
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som 


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil.

Det är meriterande om du


• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet.
• har erfarenhet av IT support på plats (on site support)
• har erfarenhet av interservice i en stor organisation

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt
1 tjänst, heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. 

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Marcus Grimborg, 010-115 31 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Laila Blomquist Eriksson, 010-111 34 57 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Mattias Hemgren, 010-111 23 04 och  Saco-S: Helen Dahlberg, 010-111 32 45

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 Juni 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Vi söker en servicetjänsteman med B-körkort

Läs mer Feb 6
Har du erfarenhet som vaktmästare och även körkort? Trivs du med varierande arbetsuppgifter där service är i fokus? Då kan du vara den vi söker

Om uppdraget

Vår statliga kund i Karlstad har ett omgående behov av en servicetjänsteman. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår framtill 2024-01-31. För uppdraget krävs det att du genomgår en säkerhetsintervju samt registerkontroll och att detta blir godkänt.

Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Karlstad men kan även innebära resor till andra kontor vid närliggande orter.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som servicetjänsteman hos vår kund kommer du erbjuda service i kontorsmiljö i form av arbetsuppgifter såsom arbetsplatsservice, lokalt teknikstöd, beställningar, hantering av behörigheteskort, tjänstebilshantering och godshantering med lyft. Dessutom kommer du vid behov att genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med fastighetsägaren/fastighetsskötaren. I rollen förekommer även kontakt med leverantörer i ärenden, exempelvis blomskötsel, städtjänster, billeverantörer mm.

Det är viktigt att du har B-körkort då du inom ramen av tjänsten kommer att behöva ta dig runt med bil. För rollen ser vi att du är teamorienterad, strukturerad och serviceminded. Dessutom är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter, analysera informationsflöden och att du är ansvarstagande som person.

Dina kvalifikationer

- Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieexamen
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som servicetjänsteman (vaktmästare)
- B-körkort
- Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Grundkunskaper i ärendesystem (exempelvis Service Now, Service Manager)
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska


Meriterande

- Tidigare erfarenhet från offentlig sektor


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Skatteverket

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Skatteverket .

Sommarjobb - Skattehandläggare

Skattehandläggare
Läs mer Dec 27
Studerar du ekonomi eller juridik och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet

Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, brev och digitala brevlådor i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du jobbar med inkomstdeklarationer för löntagare och näringsidkare.

Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du driver sedan självständigt dina ärenden och samverkar med andra. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör skatteavdelningen och arbetar på skattenhet 22. Din placering är i Karlstad. 

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.

Du ska även ha:

- en pågående (minst 60 godkända hp) eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi eller juridik.

Det är önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet på Skatteverket.

Det är även önskvärt om du har aktuell och relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik som exempelvis ekonomiassistent, försäkringshandläggare eller sommarnotarie/domstolshandläggare etc.

Det är även önskvärt om du har aktuell och relevant administrativ arbetslivserfarenhet av att bemöta människor med olika bakgrund via telefon och mejl.

Det är även önskvärt om du har godkända högskolepoäng i beskattnings- och/eller skatterätt.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad med start 15 april till och med 16 augusti. Under april och maj är omfattningen 50 % och därefter är anställningen på heltid 100 %. Det finns under april och maj därför möjlighet att kombinera eventuella studier med arbetet som skattehandläggare. Det kommer att förekomma gemensamma genomgångar och utbildningar med obligatorisk närvaro under april och maj månad

I det här jobbet finns det på grund av anställningsformen inte möjlighet att arbeta hemifrån.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ansök nu

Skattebrottsutredare Karlstad

Skattehandläggare
Läs mer Sep 18
Vill du delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Den ekonomiska brottsligheten ökar och den kriminella ekonomin får allt större fokus.

Hos oss får du möjlighet att jobba i åklagarledda förundersökningar för att skapa samhällsnytta och förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet. Var med och gör samhället möjligt tillsammans med oss!

Om jobbet
Du arbetar på uppdrag av åklagare och genomför åtgärder i förundersökningar om ekonomisk brottslighet främst avseende skattebrott, penningtvätt och bokföringsbrott. Du inhämtar och analyserar information och utredningsmaterial, genomför förhör med misstänkta och vittnen samt sammanställer förundersökningsprotokoll. Som skattebrottsutredare deltar du även i husrannsakningar och tar beslag tillsammans med Polisen. Även vissa brottsförebyggande uppgifter ingår i arbetet som bedrivs i nära samarbete med åklagare, polis och andra brottsbekämpande myndigheter.

Skattebrottsenheten samverkar internationellt, bland annat inom Europol, varför det är önskvärt att du är bekväm med att uttrycka dig i tal och skrift även på engelska. Det förekommer resor i tjänsten, främst i Sverige men även internationellt. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du genomgår en gedigen utbildning för att kunna utföra uppdraget rättssäkert och effektivt. En viss anpassning av utbildningen sker med hänsyn till tidigare erfarenhet och kompetens.

Du tillhör en sektion på skattebrottsenheten inom storföretagsavdelningen, med placering i Karlstad. På en sektion är vi 17 kollegor med fördelningen 8 i Örebro och 9 i Karlstad..

Skattebrottsenheten genomför brottsutredningar, bedriver spanings- och underrättelseverksamhet samt ansvarar för Skatteverkets it-forensiska verksamhet. Enheten har sin verksamhet på tio orter i Sverige och har totalt ca 250 medarbetare.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- självständigt planera och metodiskt driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara stabil och trygg i dig själv samt ha ett högt säkerhets- och sekretessmedvetande
- tala och skriva enkelt och tydligt på svenska och engelska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och presentera beslutsunderlag.

Du ska även ha:

- en avslutad högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi eller juridik alternativt flerårig aktuell erfarenhet av arbetsuppgifter som är relevanta för tjänsten
- några års aktuell utredningserfarenhet, exempelvis fördjupad utrednings- eller revisionserfarenhet på Skatteverket eller som utredare exempelvis inom Polismyndigheten, Ekobrottsmyndigheten, Kronofogdemyndigheten eller Tullverket
- B-körkort.

Det är önskvärt att du har goda kunskaper inom beskattningsområdet och/eller att du har erfarenhet av bokföring, ekonomiska utredningar och/eller har arbetat med brottsutredningar hos annan brottsutredande myndighet. Det är även önskvärt att du har hög IT-kompetens och erfarenhet av att inhämta, bearbeta och analysera information. 

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär begränsad möjlighet att arbeta hemifrån.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ansök nu

Sektionschef inom internationellt skatteundandragande

Sektionschef, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 10
Hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap för att skapa värde för Skatteverkets kunder.

Du har en avgörande roll i vår förändringsresa. Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten, skapar förutsättningar och agerar medvetet i vardagen. Tillsammans med andra arbetar du för att skapa värde med fokus på kunden, med grund i vårt samhällsbärande uppdrag. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Du förväntas agera och leda även om svaren inte är givna, vägvalen inte tydliga och arbetssätten inte självklara. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas.

Du är chef för sektion 9 på enhet 44, som är en del av område 4 på skatteavdelningen. Du har personalansvar för sektionens medarbetare, ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen. Din placeringsort är Karlstad. 

På enheten arbetar vi med att motverka skattefusk och minska det nationella och internationella skatteundandragandet. Stor del av arbetet baseras på det internationella automatiska informationsutbytet, även tillämpning av skatte- och informationsutbytesavtal är vanligt förekommande. Vi arbetar även med utredningar som har sin grund i stora internationella läckor exempelvis Pandora Papers och Panama Papers. 

Som sektionschef arbetar du nära verksamhetsfrågorna, är en av deltagarna i verksamhetsgruppen och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för verksamheten. Dina medarbetare arbetar som kvalificerade utredare och revisorer och du ska ha ett stort verksamhetsintresse. 

Vår verksamhet är i ständig utveckling och förändring. Vi har en gemensam syn på hur ledarskapet bidrar till det, hur vi når resultat och främjar en förändringskultur. Som chef och ledare hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde
- ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag
- ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt
- kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information
- ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra.

Du ska även ha:

- högskoleutbildning om 180 högskolepoäng (120 poäng) eller flera års aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete på Skatteverket
- aktuell erfarenhet av ledarskap, samordning eller projektledning. 

Det är önskvärt att du har erfarenhet som chef med personalansvar från en utredande verksamhet på Skatteverket eller annan statlig myndighet. Det är även meriterande att du har flera års aktuell erfarenhet av fördjupade utredningar.  

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat i tre år, med möjlighet till förlängning.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ansök nu

Handläggare för skattefrågor inom vår Skatteupplysning

Skattehandläggare
Läs mer Apr 6
Vill du jobba på myndigheten med högst förtroende? För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb hos oss på Skatteverket.

Med lyhördhet och ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder i telefon på Skatteupplysningen. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor. Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller företag och vägleder dem i hur de bäst använder våra e-tjänster. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. Vissa frågor går snabbt att besvara medan andra är mer komplexa vilket gör att du ständigt utvecklas inom skatteområdet. Frågorna kommer främst via telefon men också via andra kanaler.

 

I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. På Skatteupplysningen har du schemalagd arbetstid, som du till stor del kan påverka själv inom ramen för våra öppettider. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

På https://skatteverket.se/skatteupplysningen berättar en av våra medarbetare om hur det är att jobba hos oss.

Du tillhör en av två sektioner på upplysningsenhet 2 på kundmötesavdelningen i Karlstad. På en sektion är vi cirka 20 kollegor.



Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du: - ha ett kundanpassat förhållningssätt och bra bemötande
- ha förmåga att förmedla kunskap och information sakligt och tydligt
- ha god samarbetsförmåga
- arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål.

Du ska även ha: - högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng före 1/7 2007) eller avsluta en högskoleutbildning inom en nära framtid, alternativt flerårig erfarenhet från Skatteverket
- aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom service och kommunikation
- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.


Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ansök nu

Handläggare beskattning av företag och privatpersoner

Skattehandläggare
Läs mer Feb 20
Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, brev och digitala brevlådor i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Du arbetar även med service mot kund där du i telefon besvarar allmänna skattefrågor. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du jobbar antingen med moms, arbetsgivaravgifter, inkomstskatt eller med flera områden samtidigt.

Vi arbetar teambaserat vilket innebär både individuellt ansvar och samarbete inom teamet. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Som en del av våra team får du möjlighet att utvecklas och arbeta med fantastiska kollegor.

Du tillhör skatteenhet 22 på Skatteavdelningen, med placering i Karlstad. På vår enhet är vi ca 160 kollegor .

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- vara produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
- ha en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
- ha ett gott bemötande både internt och externt och en god samarbetsförmåga
- vara nytänkande, flexibel och öppen för förändring.

Du ska även ha:

- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng gamla systemet) inom ekonomi eller juridik eller flerårig erfarenhet från Skatteverket

Det är önskvärt att du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från arbete inom moms, arbetsgivaravgifter, inkomstskatt och internationell beskattning. Det är även önskvärt att du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av juridiskt arbete.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ansök nu

Sommarjobb - Handläggare folkbokföring

Folkbokföringshandläggare
Läs mer Feb 6
Studerar du juridik eller samhällsvetenskap och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som folkbokföringshandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet

I arbetet som folkbokföringshandläggare registrerar, utreder och fattar du beslut i olika folkbokföringsärenden. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av svenska och utländska underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, brev och digitala brevlådor, vilket medför många kontakter med kunder. I arbetet ingår det också administrative uppgifter, till exempel posthantering och diarieföring. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du ingår också i ett team där du tillsammans med teamet planerar arbetet utifrån uppsatta mål och stöttar varandra. Du behöver ha förmågan att självständigt driva arbetet framåt, men också samarbeta med ditt team för att nå resultat. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör folk- och fastighetsavdelningen och arbetar på folk- och fastighetsenhet 3. Din placering är i Karlstad. Vi är två sektioner, och på varje sektion är vi ca 22 personer. 

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- både självständigt och i team planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt, noggrant och beslutsamt.
- kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.

Du ska även ha:

- en pågående (minst 60 godkända hp) eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180hp inom juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap.

Det är önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet på Skatteverket eller annan myndighet. Det är även önskvärt om du har aktuell arbetslivserfarenhet av att bemöta människor med olika bakgrund via telefon och mejl, t.ex. från offentlig verksamhet, juridisk byrå eller bank.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad från maj till september, med viss flexibilitet kring start- och slutdatum. Anställningen är på heltid. Det finns under maj och september möjlighet att kombinera eventuella studier med arbetet, då ledighet kan beviljas för obligatoriska moment så som tentamen och seminarium, efter avstämning med ansvarig chef. 

I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ansök nu