Key account manager jobb i Karlstad

Hitta lediga jobb som Key account manager i Karlstad. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Karlstad från den arbetsgivaren.

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 29
Nytt
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 27
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 25
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 23
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 22
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 18
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 13
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 11
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 10
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 8
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 6
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 4
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 3
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Apr 2
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Med Solceller

Key account manager
Läs mer Mar 29
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Säljare till Invex Metal

Key account manager
Läs mer Feb 29
SÄLJARE TILL INVEX METAL
Invex Metal expanderar och söker nu en erfaren säljare att representera företaget i Karlstad med omnejd. Med bas i Göteborg expanderar vi nu vårt team för att möta behoven hos våra kunder i Värmland och det omkringliggande området.

ARBETSUPPGIFTER
Som säljare hos Invex Metal kommer du att vara ansvarig för att hantera försäljning av våra produkter och tjänster i Värmland och närliggande regioner. Du kommer att arbeta självständigt med att identifiera och bearbeta potentiella kunder samt vårda och utveckla befintliga kundrelationer. Din huvudsakliga uppgift blir att öka försäljningen och stärka vår närvaro på marknaden. Här får du en spännande möjlighet att vara en del av ett växande företag med starka varumärken och högkvalitativa produkter samtidigt som du med stor frihet under ansvar styr din egen arbetsdag.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har erfarenhet av försäljning ifrån liknande bransch och är en person som får energi av mötet med nya människor. Du är självgående och kan driva försäljningsprocessen från prospektering till avslut och sätter upp höga mål för dig själv som du arbetar hårt för att uppnå. Vidare tror vi att du har god förståelse för tekniska produkter och kan kommunicera tekniska fördelar till kunder på ett övertygande sätt.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Säljare är en direktrekrytering där du blir anställd av Invex Metal. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Säljare till Rydahls Bromsspecialisten

Key account manager
Läs mer Jul 9
Är du en utåtriktad och driven säljare med erfarenhet från industri?

Rydahls Bromsspecialisten växer och söker en säljare inom affärsområdet Bromssystem och industrifriktion!

På Rydahls möts du av en respektfull och inkluderande kultur, där man är mån om att se varje medarbetare. Med över 100 år i branschen sitter yrkesstoltheten i väggarna på detta välrenommerade företag.

Om tjänsten

Som säljare på Rydahls Bromsspecialisten kommer du att spela en central roll i att utveckla och underhålla kundrelationer, både nationellt och internationellt. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att skapa nya affärsmöjligheter inom våra kundsegment, samtidigt som du aktivt arbetar för att uppnå företagets försäljningsmål.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Bearbetning och skapande av nya affärsmöjligheter.

- Bearbeta existerande kunder.

- Närvaro på möten och evenemang för att nätverka och skapa relationer.

Om dig

För att lyckas i rollen som säljare på Rydahls Bromsspecialisten ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av försäljning. Du bör även ha ett allmänt intresse för teknik. Det är en fördel om du har erfarenhet av internationella kundrelationer och arbete inom fordonsindustrin eller industriproduktion. Har du erfarenhet inom områden som lastbil, buss, jordbruksmaskiner, skogsmaskiner eller tyngre fordon inom försvarsindustrin så är det meriterande.

Din personlighet är utåtriktad och öppen, du trivs med att öppna dörrar och bearbeta nya kunder. Du har en stark analytisk förmåga och kan bidra i det strategiska arbetet inom sälj. Din uthållighet och snabbhet hjälper dig att både bygga och underhålla långvariga affärsrelationer.

B-körkort för tjänsten är ett krav. Då tjänsten innefattar internationella kundkontakter så bör du kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för denna roll.

Om Rydahls Bromsspecialisten

Rydahls Bromsspecialisten som grundades 1916 är idag en välkänd och etablerad verksamhet med en omsättning på ca 175 miljoner kronor och ca 60 anställda.

Kunderbjudandet består av bromssystem för tunga fordon och maskiner, broms- och friktionslösningar inom tillverkande industri, reservdelar till lastbilar, bussar, tunga släp, trailer och lätta transportfordon. Kunderna återfinns till största del i Sverige och Finland. Bolaget är indelat i tre affärsområden där vart och ett tillhör marknadsledarna i sin bransch.

Rydahls ägs sedan 2015 av börsnoterade OEM International, som är en av Europas ledande teknikhandels-koncerner inom industriella komponenter och system. Koncernen omsätter 4,7 miljarder, har ca 1000 anställda och består av 33 rörelsedrivande enheter i 15 länder.

Om processen

Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se alternativt Rebecca Malmberg på rebecca.malmberg@linck.se. Anställningen är på heltid och sista ansökningsdag är 14 augusti.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Försäljningsansvarig/Franchisetagare

Key account manager
Läs mer Aug 15
Gillar du att göra affärer och är en driven säljare? Är du nyfiken och sugen på att driva eget företag?
Välkommen att bli en del av Skyltstället och vårt grymma team av företagare runt om i Sverige!
Skyltstället erbjuder dig som vill bli försäljningsansvarig/franchisetagare ett unikt koncept, där du blir egen företagare, med lågt risktagande och en enkel uppstart. Koncept är enkelt. Du säljer! – våra upphandlade leverantörer producerar! Du kan göra affärer från dag 1!
Skyltstället är ledande i Sverige inom skylt och synlighet för företag och organisationer. Vi är en rikstäckande franchisekedja med lokala kontor från Malmö i söder till Kiruna i norr. Varje lokalkontor är en helhetsleverantör inom varumärkesprofilering, med erbjudande av reklam/profil/marknadsprodukter och framför allt skyltar för inne/utemiljö och event.
Din roll som försäljningsansvarig/ franchisetagare är att arbeta proaktivt med att söka upp nya kunder och sälja företagets produkter och tjänster men också att skapa relation med befintliga kunder och ta hand om inkommande leads. Du är ansvarig för hela säljprocessen från beställning till installation.
Genom att bli en del av en kedja får du tillgång till ett beprövat och framgångsrikts koncept. Förhandlingarna med leverantörer är redan klara och vi kan lova dig att du får tillgång till marknadens största och bredaste produktportfölj. För att hjälpa dig i ditt arbete har vi tagit fram ett proffsigt och enkelt affärssystem, en plattform med allt du behöver i ditt arbete. Dessutom får du utbildning och tillgång till support och stöttning av oss på servicekontoret samt av alla andra franchisetagare inom Skyltstället. Hos oss är du aldrig ensam.
Arbetet är fritt och omväxlande arbete. Du planerar ditt arbete och din tid. Det är du som bestämmer hur bra din verksamhet ska bli och hur mycket pengar du ska tjäna! Med Skyltställets produktportfölj i ryggen, i en bransch med stor målgrupp, finns inget stopp.
För att trivas som försäljningsansvarig/franchisetagare gillar du att göra affärer. Du är en duktig säljare, som är medveten om att hög aktivitet, driv men även uthållighet ger resultat. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av B2B-försäljning med fokus på relationsförsäljning.
Du är kontaktskapande, framåt och orädd, har god kännedom om det lokala området och får gärna ha ett etablerat nätverk. Vi har inget krav på att du varit verksam inom branschen sedan innan eller har erfarenhet av eget företagande, även om det är meriterande.
Du innehar B-körkort, behärska svenska i tal och skrift. Du har även ekonomiska förutsättningar för att satsa på dig själv och ett eget företag!
Viktigast är din personlighet och att du förstår att avgörande för din framgång som försäljningsansvarig/franchisetagare är ditt engagemang, ditt driv och ditt kundfokus.
Är det dags nu? Ta chansen och bli en del av Skyltstället! Skicka in din intresseanmälan via https://www.skyltstallet.se/bli-franchisetagare
När du skickat in din intresseanmälan kontaktar vi dig, för att berätta mer och för att prata om just dina möjligheter till eget företagande inom Skyltstället!
#franchise #franchisetagare

Ansök nu

Key Account Manager - SUN Maskin & Service

Key account manager
Läs mer Jun 29
Vill du bli en del av SUN Maskin & Service AB framgångsrika team? Vi söker nu en driven Key Account Manager till Sun Maskin med passion för tekniska produkter och starkt intresse för deras kunders verksamhet. Som säljare hos Sun maskin får du möjlighet att utveckla deras affär, både mot befintliga och nya kunder inom fordonsbranschen.

Om dig

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet som KAM inom försäljning av tekniska produkter, gedigen förståelse för B2B-försäljning och förmågan att bygga långsiktiga framgångsrika affärsrelationer. Din tekniska kunskap och kommunikationsförmåga kommer att vara nyckeln till att driva framgångsrika affärer och säkerställa nöjda kunder.

Vi tror att du som person är duktig på att bygga relationer, har stort driv och tar för dig på ett ödmjukt sätt. Du har ett genuint intresse för kundernas verksamhet och utveckling. Du besitter B-körkort (innehav av C-körkort ses som meriterande) och hanterar både svenska och engelska obehindrat, både i tal och skrift. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om tjänsten

Som Key Account Manager kommer du att spela en avgörande roll för Sun Maskins tillväxtstrategi, där leverans av högkvalitativ verkstadsutrustning till deras kunder står i fokus. Ditt uppdrag innebär att bygga starka och långsiktiga relationer med kunder, förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar som skapar mervärde. Du kommer också att ha möjlighet att identifiera och prospektera nya affärsmöjligheter och genomföra effektiva försäljningspresentationer. I tjänsten förkommer resor och du erbjuds möjlighet till förmånsbil.

Hos SUN Maskin & Service AB får du arbeta i en spännande miljö med stor möjlighet till personlig och professionell utveckling. Du kommer att vara del av ett engagerat team som värdesätter samarbete och strävar efter gemensamma mål. Hos SUN maskin får du chansen att arbeta med marknadsledande produkter och påverka fordonsverkstadsbranschens framtid.

Om Företaget

SUN Maskin & Service är ett rikstäckande teknik- och kompetensföretag som riktar sig till bil-,buss och lastbilsverkstäder samt besiktningsföretag. Sedan starten 1994 har verksamheten bestått av försäljning och service av test och verkstadsutrustning till motorbranschen. Huvudkontoret finns i Karlstad med marknadsavdelning, serviceverkstad och lager. Servicekontor finns även i Stockholm och Göteborg. Företaget har idag 14 anställda och omsätter 45 miljoner SEK.

SUN Maskin & Service är en öppen och välkomnande arbetsplats där man värdesätter glädje och engagemang. För rätt person finns det stora möjligheter att växa med sina arbetsuppgifter och vara med att påverka framåt

Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Moa Jäder på 0707-663955 eller moa.jader@linck.se alternativt Johan Cederholm på 0722-160451 eller johan.cederholm@linck.se

Anställningen är på heltid och sista ansökningsdag är 2023-08-05

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mekonomen söker Affärsutvecklare Värmland

Key account manager
Läs mer Jun 2
Är du redo att ta steget in i en spännande roll som Affärsutvecklare hos Mekonomen Company? Vi söker en engagerad och resultatorienterad person som kommer att ha ansvaret för att öka lojaliteten och driva försäljningen hos våra verkstäder och kedjekunder i Värmland.

Som Affärsutvecklare kommer du att göra personliga besök i ditt distrikt. Du kommer att vara ansvarig för cirka 40 kunder och ditt huvudmål kommer att vara att förstå deras behov och önskemål samt säkerställa att de ser fördelarna med att vara anslutna till Mekonomen Company. Genom att vara en ambassadör för vårt företag och våra konceptverkstäder kommer du att driva försäljning och bygga starka affärsrelationer.

Om verksamgeten
Mekonomen Company Sverige tillhör MEKO, en internationell koncern som driver och utvecklar affärer på fordonseftermarknaden. Vi fokuserar på tillväxt, samverkan och på att driva en hållbar och digital utveckling i vår bransch. Vår affärsidé är tidlös och bygger på att möjliggöra mobilitet - idag, i morgon och i framtiden.

Mekonomen Company Sverige består av ett centrallager, 200 butiker och expresslager under varumärkena Mekonomen, MECA och BilXtra. Vi har 1000 anslutna verkstäder som tillhör varumärkena Mekonomen, MECA, MekoPartner, Speedy och AlltiBil. Tillsammans är vi 1500 medarbetare som driver vår affär framåt.

Mer om tjänsten
Du ansvarar för att säkerställa konceptefterlevnad och standard i kedjorna Mekonomen, Meca, MekoPartner och Speedy.
Driva försäljning genom att hålla kreativa och stöttande kundmöten, där du presenterar mål, marknadsplan och konceptuella aktiviteter, allt för att driva trafik till verkstaden.
Använda befintliga konceptanslutna verkstäder som ambassadörer.
Regelbunden kontroll och uppföljning av den anslutna verkstadens utveckling, både ekonomiskt och konceptuellt.
Ha en nära dialog med övriga funkioner i organisationen för att skapa optimal genomslagskraft på marknaden.
Ha ett övergripande ansvar över kundnöjdhet.

Din profil
• Du har någon form av erfarenhet av att hantera försäljning inom verkstadsdrift, detta för att kunna förstå och navigera i den specifika branschens utmaningar och möjligheter.
• Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet av personalledning för att kunna motivera och entusiasmera eventuella personalrelaterade utmaningar. Din förmåga inspirera och engagera är avgörande för att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö och på så vis nå gemensam vision och mål.
• Du förväntas vara affärsmässig och kunna fatta välgrundade beslut som bidrar till företagets framgång. Det innebär att du kan analysera och bedöma affärsmöjligheter och risker på ett strategiskt sätt.
• Som affärsutvecklare är det viktigt att du är tydlig i din kommunikation både internt och externt. Du bör kunna presentera och förmedla information på ett övertygande sätt samt kunna skapa och upprätthålla starka affärsrelationer.
• Att vara lyhörd och kunna anpassa dig till kundernas och kollegornas behov och önskemål är en viktig egenskap. Detta inkluderar att kunna identifiera och förstå olika perspektiv och kunna agera utifrån dem.
• Du har erfarenhet av ekonomistyrning och budgetarbete
• Ett giltigt körkort är ett krav då tjänsten innebär en hel del resor för att möta kunder, räkna även med en del övernattningar. Tjänsten utgår hemifrån och bil ingår.
• Du talar och skriver svenska och engelska flyttande.
• Du har goda datakunskaper och erfarenhet av att jobba i affärssystem.

Vad erbjuder vi dig
Mekonomen Company präglas av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, samtidigt som det alltid är något utvecklande på gång. Du får arbeta i ett börsnoterat företag med välkända produkter och starkt samhällsengagemang. Mekonomen har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner.

Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 070-3774539 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten



Mer om tjänsten

Ansök nu

Terra Clean söker Key Account Manager till patenterat koncept

Key account manager
Läs mer Maj 8
TerraClean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering.
Terra Clean of Scandinavia AB har agenturen på TerraCleans sortiment i Skandinavien.
Oavsett motor, så kan vi återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön med lägre skadliga utsläpp.
TERRACLEAN SERVICE FÖR EN RENARE MOTOR
TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar på både diesel och bensin motorer.
De högteknologiska maskinerna kopplas in på motorns bränslesystem och därefter utför maskinen en förutbestämd service med olika högoktaniga kemiska bränslen.
Motorn lämnas att gå på tomgång ca 45 min och därefter är motorn rengjord från sot och kolavlagringar – hela vägen från insprutning till katalysator.
Just nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för fordon, motorer och försäljning.
Du kommer att få ett eget säljdistrikt som du ska vårda med nya uppsökande kontakter, bibehålla befintliga kontakter samt skapa långsiktiga relationer med kunder.
Våra kunder är verkstäder och motorrelaterade företag inom ex bilar, båtar, bussar, lastbilar, entreprenadmaskiner, mc, husbilar, entusiastbilar i stort sett alla fordon med en förbränningsmotor.
Stat och kommun samt Försvaret är också presumtiva kunder.
Då maskinerna är patenterade så har vi "ryggen fri", så att ingen konkurrent har ngt likvärdigt.
TerraClean tillverkas i Kanada och har varit ledande på marknaden i över 20 år och finns över hela världen.
Vad kräver vi av dig?
Att du är en god relationsbyggare
Att du är nogrann och ordningsam
Att du har en dokumenterad säljerfarenhet från B2B
Att du gillar att hålla ett högt tempo
Att du kan jobba i team och bygga ett starkt lag
Att du alltid ger max
Att du talar svenska flytande och även i skrift



Vad erbjuder vi dig?
Att få jobba med patenterade och skyddade produkter
Att ingå i ett växande team med möjlighet till avancemang
Att utvecklas som säljare med utbildningar och erfarenheter
Att tjäna bra med pengar
Att få marknadsföra seriösa produkter till nöjda kunder



I England finns 700+ Terra Clean Service Centers nu ska vi göra samma resa i Skandinavien.
Känner du att detta är något du lockas av och att du matchar våra sökkriterier så tveka inte att skicka en ansökan till oss med CV och ett personligt brev.
Vänligen märk ansökan med det distrikt du söker till.
Säljerfarenhet och dokumenterad uppsökande försäljning är ett krav i kombination med flytande svenska i både tal och skrift.
Vi kan tyvärr inte ta telefonsamtal innan urvalsprocessen är genomförd, men du kan alltid besöka vår hemsida för mer information.

Ansök nu

Teknisk B2B säljare / Key Account Manager

Key account manager
Läs mer Apr 18
SUN Maskin & Service AB är nu på jakt efter att förstärka teamet med ytterligare en teknisk säljare av våra premiumprodukter till våra kunder runt om i Sverige.
Om tjänsten
Som teknisk säljare kommer du att ansvara för ca 200 kunder i olika storlekar och vara en viktig del i vår vilja att växa och leverera verkstadsutrustning i världsklass till våra kunder inom fordons-verkstadsbranschen. För att lyckas i den här rollen krävs ett stort tekniskt intresse för våra produkter och för våra kunders affär. Det är en fördel om du jobbat med försäljning mot fordonsbranschen tidigare men inget krav.
Vi ser gärna att du jobbat som KAM med försäljning av tekniska produkter i minst 5 år då det ger en fördel i att förstå hur man lyckas långsiktigt med B2B-försäljning. Avgörande faktorer för hur framgångsrik du blir är hur väl du kan hitta rätt balans mellan teknisk förståelse för våra kunder samt din förmåga i att omvandla det till värde för kunden som leder till stängda affärer med nöjda kunder.
Du rapporterar direkt till VD och kommer att ha stor möjlighet att styra din vardag där du kommer att arbeta med att utveckla och förvalta befintliga kunder samt kombinera det med nykundsbearbetning.
Den här tjänsten innebär resor och övernattningar varje månad. Våra kunder finns över hela Sverige med högre koncentration kring Stockholm och Mälardalen men vi växer gärna söderut också.
Vi tror att du är bra på att bygga relationer med både kunder, leverantörer och övriga medarbetare. Som person ser du möjligheter och är bra på att dra nytta av det. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Utöver din personliga profil efterfrågas:
Komplett teknisk gymnasial utbildning + eventuell specifik säljutbildning
Tidigare erfarenhet och bakgrund inom B2B-försäljning, gärna med ansvar för egen säljbudget och kundstock
Mycket goda kunskaper/stort intresse inom fordon eller fordonsbranschen såväl teoretiskt som praktiskt
God svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Om SUN Maskin & Service
SUN Maskin & Service AB är en väletablerad leverantör av premium verkstadsutrustning till fordonsbranschen. SUN Maskin & Services kunder är bil- och lastbilsverkstäder samt bilbesiktningsföretag, Försvarsmakten, yrkesskolor och övriga verkstäder för tunga fordon.
Med snart 30 år i branschen finns en bred och djup kompetens inom företaget. Vi arbetar endast med erkända europeiska leverantörer som även de har många år i branschen. SUN är svensk generalagent för tyska MAHA som är marknadsledande i världen på testutrustning för fordon, billyftar och emissionsmätning. Vi är även återförsäljare av det mycket uppskattade Hofmann Equipment, världsledande inom sektionerna däckmaskiner och hjulinställning.
Huvudkontoret är beläget i Karlstad där marknadsavdelning, serviceverkstad och lager finns. Vi har även servicekontor i Stockholm och Göteborg. Företaget har idag 15 anställda och omsätter cirka 45 miljoner.
Om processen
Tjänsten är på heltid och placeringsort är i Karlstad eller Stockholm.
Vid frågor kontakta VD Ewa Stålberg på ewa.stalberg@sunmaskin.se
Ansökningar hanteras löpande och sista ansökningsdag är 19:e maj 2023.

Ansök nu

Affärsutvecklingschef

Key account manager
Läs mer Mar 2
Affärsutvecklingschef/Business development manager

Vi på Skafferi Värmland & Skafferi Väst brinner för det närproducerade. Vi tror på att den bästa maten är den som odlas, föds upp, förädlas och transporteras i trakten där man själv lever och bor. Livsmedel som är producerat nära konsumenten helt enkelt.


Idag levererar vi lokalproducerade livsmedel till en stor bredd av aktörer, däribland butiker, restauranger och 300 offentliga kök i 17 olika kommuner. Vi är på en plats i företagets utveckling där vi ser en chans att lära oss och våra kunder ännu mer om råvarorna och dess möjligheter. Och på det sättet kunna utveckla relationerna och affärerna med redan existerande kunder och leverantörer, men även öppna upp för nya relationer och förhoppningsvis utveckla fler produkter.


Därför söker vi nu en affärsutvecklingschef med stark drivkraft för att utveckla den lokala matens plats i det västsvenska köket.


Om rollen

Vi letar efter dig som med passion och driv kan vara med och ta företaget till nästa steg i utvecklingen, som bidrar med kunskap, insikter och inspiration.


Vi söker dig som har kunskap om, och erfarenhet av, livsmedelsbranschen. Där ser vi gärna att du har en gedigen bakgrund inom måltidsutveckling och service. Du har jobbat med att utveckla recept och nyttjandet av olika lokala och småskaliga råvaror. Givetvis har du kunskap om livsmedelsproduktion och jordbruk i stort och självklart har du ett starkt intresse för hållbarhet.


Du behöver vara en god ledare med kunskap i projektledning och kommunikation. Du är van att jobba agilt, är nyfiken, innovativ och idédriven. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med kommunikation då en viktig del av rollen är att fylla vår kanaler med innehåll och därigenom bygga ett begripligt, affärsdrivet, attraktivt erbjudande till kunden. Du är även kunnig när det kommer till att driva och utveckla livsmedelsförsäljning via e-handelsplattform.

Kunskap om såväl råvaror som den färdiga maten, från livsmedel via paketering till måltiden är ett krav. Det är viktigt att du tycker om att jobba i team, är social och har en vana att samordna och samarbeta med olika interna och externa parter.

Mer specifikt innebär tjänsten:
- Bidra med kunskap om hur man skapar attraktiva erbjudanden och med lönsamhet bygger affärsrelationer mellan producent och privatkunder, butiker och restauranger
- Självständigt driva och leda handel via en affärsplattform gentemot privata konsumenter
- Kunna råvaror, tillaga och skapa recept utifrån säsongsbetonade råvaror som är småskaligt producerade
- Skapa affärsnytta och driva affärsutveckling, analysera behov och möta kundens efterfrågan
- Bredda vårt erbjudande utifrån de produkter som finns lokalt och regionalt och göra det säljbart och begripligt
Sprida kunskap och inspiration till kockar och annan personal i storkök

Ansök nu

Terra Clean söker Key Account Manager till patenterat koncept

Key account manager
Läs mer Feb 1
Terra Clean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering.
Terra Clean of Scandinavia AB har agenturrättigheterna på TerraCleans sortiment i Skandinavien.
Oavsett motor, så hjälper vi dig att återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön.
TERRACLEAN SERVICE FÖR RENARE MOTORER
TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar ypperligt på både diesel och bensin motorer. De högteknologiska maskinerna kopplas in på motorns bränslesystem och därefter utför maskinen en förutbestämd service med olika högoktaniga bränslen. Motorn lämnas att gå på tomgång ca 45 min och därefter är motorn rengjord från sot och kolavlagringar – hela vägen från insug till katalysatorn.
Just nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för fordon, motorer och försäljning.
Du kommer få ett eget säljdistrikt som du ska vårda med nya uppsökande kontakter, bibehålla befintliga kontakter samt skapa långsiktiga relationer med kunder.
Våra kunder är verkstäder inom ex bilar, båtar, bussar, lastbilar, entreprenadmaskiner, mc, husbilar, entusiastbilar i stort sett alla fordon med en förbränningsmotor.
Då maskinerna är patenterade så har vi ryggen fri att ingen konkurrent har ngt likvärdigt.
TerraClean tillverkas i Kanada och har varit ledande på marknaden i 20 år och finns över hela världen. Terra Clean of Scandinavia har distribution och ensamrätten för Skandinavien på sortimentet.
Vad kräver vi av dig?
Att du är en god relationsbyggare
Att du är nogrann och ordningsam
Att du har en dokumenterad erfarenhet från B2B
Att du gillar att hålla ett högt tempo
Att du kan jobba i team och bygga ett starkt lag
Att du alltid ger max
Att du talar svenska flytande och även i skrift



Vad erbjuder vi dig?
Att få jobba med patenterade och skyddade produkter
Att ingå i ett växande team med möjlighet till avancemang
Att utvecklas som säljare med utbildningar och erfarenheter
Att tjäna bra med pengar
Att få marknadsföra seriösa produkter till nöjda kunder



Känner du att detta är något för dig och att du matchar våra sökkriterier så tveka inte att skicka en ansökan till oss med CV och ett personligt brev.
Vi kan tyvärr inte ta telefonsamtal innan urvalsprocessen är genomförd, men du kan besöka vår hemsida för mer information.

Ansök nu

Terra Clean söker Key Account Manager till patenterat koncept

Key account manager
Läs mer Dec 13
Terra Clean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering.
Terra Clean of Scandinavia AB har agenturrättigheterna på TerraCleans sortiment i Skandinavien.
Oavsett motor, så hjälper vi dig att återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön.
TERRACLEAN SERVICE FÖR RENARE MOTORER
TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar ypperligt på både diesel och bensin motorer. De högteknologiska maskinerna kopplas in på motorns bränslesystem och därefter utför maskinen en förutbestämd service med olika högoktaniga bränslen. Motorn lämnas att gå på tomgång ca 45 min och därefter är motorn rengjord från sot och kolavlagringar – hela vägen från insug till katalysatorn.
Just nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för fordon, motorer och försäljning.
Du kommer få ett eget säljdistrikt som du ska vårda med nya uppsökande kontakter, bibehålla befintliga kontakter samt skapa långsiktiga relationer med kunder.
Våra kunder är verkstäder inom ex bilar, båtar, bussar, lastbilar, entreprenadmaskiner, mc, husbilar, entusiastbilar i stort sett alla fordon med en förbränningsmotor.
Då maskinerna är patenterade så har vi ryggen fri att ingen konkurrent har ngt likvärdigt.
TerraClean tillverkas i Kanada och har varit ledande på marknaden i 20 år och finns över hela världen. Terra Clean of Scandinavia har distribution och ensamrätten för Skandinavien på sortimentet.
Vad kräver vi av dig?
Att du är en god relationsbyggare
Att du är nogrann och ordningsam
Att du har en dokumenterad erfarenhet från B2B
Att du gillar att hålla ett högt tempo
Att du kan jobba i team och bygga ett starkt lag
Att du alltid ger max
Att du talar svenska flytande och även i skrift



Vad erbjuder vi dig?
Att få jobba med patenterade och skyddade produkter
Att ingå i ett växande team med möjlighet till avancemang
Att utvecklas som säljare med utbildningar och erfarenheter
Att tjäna bra med pengar
Att få marknadsföra seriösa produkter till nöjda kunder



Känner du att detta är något för dig och att du matchar våra sökkriterier så tveka inte att skicka en ansökan till oss.
Vi kan tyvärr inte ta telefonsamtal innan urvalsprocessen är genomförd, men du kan besöka vår hemsida för mer information.

Ansök nu

Key Account Manager till Legal Tech-företag

Key account manager
Läs mer Sep 27
Älskar du balansen mellan försäljning, teknik och juridik. Är du självgående och strukturerad? Vill du vara med och bidra till att fler organisationer arbetar professionellt och proaktivt med regelefterlevnad? Då har vi en spännande tjänst för dig på Visma Draftit!
Visma Draftit är ett SaaS-bolag inom legal tech. Vi har etablerat oss som en ledande aktör inom dataskydd och personuppgiftsområdet och söker nu ytterligare en medarbetare till vårt säljteam i Karlstad. Du kommer att jobba med en produktportfölj som hjälper kundernas organisationer att kostnadseffektivt, pedagogiskt och säkert hantera gällande lagkrav inom området.
Ditt team och arbetsplats
Försäljningsavdelningen består av totalt 15 medarbetare fördelade på våra kontor i Malmö, Oslo och Karlstad. Totalt är vi 16 medarbetare på kontoret i Karlstad varav 5 på försäljningsavdelningen. Vi sitter i ljusa och nyrenoverade lokaler högst upp i Ahlmarkshuset. Försäljningsavdelningens huvudansvar är att genom teamförsäljning rekrytera nya och utveckla befintliga kunder.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
Skapa nya och utveckla kundrelationer
Genomföra konsultativa (i huvudsak digitala) säljmöten
Rådge och guida kunden i deras GDPR-arbete
Förhandling och stängning av avtal
Vara en engagerande bidragsgivare till teamet och tillväxt i Sverige

Även om varje roll har tydliga egna ansvarsområden ser vi samarbete som en framgångsfaktor och vi välkomnar medarbetare som kan tillföra något nytt till organisationen.
Vi erbjuder dig:
Ett litet och familjärt bolag med den stora koncernens resurser
En gedigen och väl beprövad onboarding
Ett nätverk inom Visma Group
Vismas egna plattform för personlig utveckling - Visma Learning Zone

Vem är du
Vi söker dig som har dokumenterat goda försäljningsresultat till både nya och befintliga kunder inom B2B med erfarenhet från områden som kräver god kundförståelse och lösningsorientering. Du är arbetar proaktiv, långsiktigt och skapar goda relationer med dina kunder. Du har en förmåga att se en potentiell affär och identifierar möjligheter för våra kunder.
Som person är du resultatorienterad, professionell och en god lyssnare. Nyckeln till framgång ligger i det faktum att du kan kombinera dessa egenskaper med stort tålamod och en stark drivkraft att vägleda kunden och affären i hamn.
Vi lägger stor vikt vid vem du är som person och det är en fördel om du har en företagsekonomisk eller juridisk bakgrund.
Vi tror även att du:
Tar egna initiativ och visar en vilja att bidra och förbättra för våra kunder, våra produkter och vår organisation
Är noggrann, ansvarsfull och trivs med att arbeta i team
Snabb att bekanta dig med de program vi använder
Har en vilja att fortsätta utvecklas hos oss

Om verksamheten
Vi på Visma Draftit tror att alla verksamheter kan arbeta professionellt och proaktivt med regelefterlevnad. Därför utvecklar vi produkter som inte bara tar juridiken till praktiken, utan som också sparar våra kunder tid. Vi har gjort detta framgångsrikt i över tio år och har utvecklats till ett av Nordens ledande företag inom legal tech. Vi är ett bolag inom Visma, som är ett av Europas ledande mjukvaruföretag.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats med god utveckling och karriärmöjligheter. Korta beslutsvägar och stora möjligheter till inflytande över din egen och företagets framtida utveckling. Du kan förvänta dig ett företag med starka ambitioner för ytterligare tillväxt och därmed stora möjligheter för vidare personlig utveckling. Du kommer att tillhöra ett team som sätter kunderna i fokus och arbetar nära varandra för att skapa och utveckla goda kundrelationer.
Sök!
För oss är det viktigare att det blir rätt än att det går snabbt. Vi har ingen sista ansökningsdag utan utvärderar kandidater löpande så vänta inte med din ansökan.
Du söker enkelt utan CV via vårt webbformulär och vi går löpande igenom ansökningarna. När du skickat in din ansökan kommer du få en bekräftelse via mejl.
Genom att skicka in din ansökan till oss godkänner och samtycker du till att Visma Draftit AB behandlar dina personuppgifter.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Regionssäljare

Key account manager
Läs mer Nov 16
Vill du bli en del av vårt härliga KAM-team och vara experten på våra kunders marknadsföring?  


Om NWT Media
NWT Media AB är ett bolag inom NWT-koncernen som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren.

Inom koncernen driver vi verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Vi finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland.

Om rollen:
Som regionssäljare i vårt KAM-team på NWT Media AB har du en nyckelroll för att säkra NWT:s roll på den svenska mediemarknaden. Vår främsta arbetsuppgift är att rådgiva och utveckla våra kunders affärer.

I denna roll är det av största vikt att du säkerställer goda relationer och progressivitet hos våra kunder. Det innefattar säkerställande av resultat, kvalitet och kundnöjdhet.

Du jobbar mot uppsatta mål och förväntningar.

Du bearbetar och utvecklar befintliga kunder samt analyserar och utvecklar deras marknadsföring. Stort fokus kommer att ligga på nykundsbearbetning och att skapa varaktiga relationer med nya kunder. Du jobbar med att skapa effekt för kunderna samt projektledning.

Externa möten och kontaktytor kommer att krävas vid behov för att skapa framgång i projekten och för att nå uppsatta mål inom de olika branscherna.

Om dig:
Vi söker dig med stort intresse för försäljning och marknadsföring och som har ett mål- och resultatinriktat fokus. Du har förmågan att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara mycket drivande. Med ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och social kompetens kommer du att lyckas. B-körkort samt egen bil erfordras.

 

Övrigt

Har du frågor kontakta försäljningschef Lars Fredriksson telefon 070-531 06 75, lars.fredriksson@nwtmedia.se

Tjänsten är en tillsvidareanställning, och vi tillämpar provanställning.
Placeringsort: Enligt överenskommelse på något av våra nuvarande kontor.

Vi kommer att hålla urval löpande.

Ansök nu

Regionssäljare

Key account manager
Läs mer Sep 19
Vill du bli en del av vårt härliga KAM-team och vara experten på våra kunders marknadsföring?  


Om NWT Media

NWT Media AB är ett bolag inom NWT-koncernen som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren.

Inom koncernen driver vi verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Vi finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland.

Om rollen:

Som regionssäljare i vårt KAM-team på NWT Media AB har du en nyckelroll för att säkra NWT:s roll på den svenska mediemarknaden. Vår främsta arbetsuppgift är att rådgiva och utveckla våra kunders affärer.

I denna roll är det av största vikt att du säkerställer goda relationer och progressivitet hos våra kunder. Det innefattar säkerställande av resultat, kvalitet och kundnöjdhet.

Du jobbar mot uppsatta mål och förväntningar.

Du bearbetar och utvecklar befintliga kunder samt analyserar och utvecklar deras marknadsföring. Stort fokus kommer att ligga på nykundsbearbetning och att skapa varaktiga relationer med nya kunder. Du jobbar med att skapa effekt för kunderna samt projektledning.

Externa möten och kontaktytor kommer att krävas vid behov för att skapa framgång i projekten och för att nå uppsatta mål inom de olika branscherna.

Om dig:

Vi söker dig med stort intresse för försäljning och marknadsföring och som har ett mål- och resultatinriktat fokus. Du har förmågan att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara mycket drivande. Med ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och social kompetens kommer du att lyckas. B-körkort samt egen bil erfordras.

 

Övrigt
Har du frågor kontakta försäljningschef Lars Fredriksson telefon 070-531 06 75, lars.fredriksson@nwtmedia.se

Tjänsten är en tillsvidareanställning, och vi tillämpar provanställning.
Placeringsort: Enligt överenskommelse på något av våra nuvarande kontor.

Vi ser fram emot din ansökan senast 2022-10-16, vi kommer att hålla urval löpande.

Ansök nu

Erfaren Key Account Manager Sweden till Freudenberg - hemmakontor

Key account manager
Läs mer Aug 25
Freudenberg Sealing Technologies är en teknikexpert och marknadsledande för applikationer inom tätningsteknik och elektriska mobilitetslösningar över hela världen. Med sin unika material- och teknikkompetens är företaget en beprövad leverantör för krävande produkter och applikationer, samt en utvecklings- och servicepartner till kunder inom fordonsindustrin och allmänna industrier.
I Sverige består bolaget av ett säljbolag med tillhörande lager och serviceenhet med ca 40 anställda. Läs gärna mer på www.freudenberg.com


Key Account Manager Sverige - hemmakontor



Trivs du i en roll med fokus på sälj, service och goda kunder? Har du erfarenhet av att strategiskt driva försäljning mot din arbetsgivares viktigaste kunder? Är du sugen på att gå in i en nyckelroll samt besitter du ett högt driv, nyfikenhet, social kompetens och förmåga att möta kunders behov? Då är du den vi söker för tjänsten som Key Account Manager på Freudenberg Sealing Technologies!


Företaget är marknadsledande inom tätningsbranschen och befinner sig i en spännande tillväxtfas och det finns stora möjligheter för personlig utveckling i denna roll. Tjänsten ingår i en matrisorganisation vilket innebär att du tillhör olika internationella nätverk. Tjänsten omfattar resor upp till 50% av arbetstiden. Freudenbergs ledord är Innovation – Kvalitet – Expertis.

I dina ansvarsområden ingår bl.a:
Övergripande ansvar för att upprätthålla och utveckla en långsiktigt bra relation med nya samt befintliga kunder
Strategiskt arbete med företagets nyckelkunder
Proaktiv problemlösning samt förbättring av servicenivåer och maximering av kundnöjdhet
Försäljning, planering och utveckling av våra produkter
Prissättning, kontrakt och dokumentation
Hantera olika säljhanteringsprogram (som CRM och BI) för att hantera projektuppdateringar, kundkontakter, offerter och försäljningsrelaterade data



Din bakgrund
Högskole- eller universitetsexamen i teknik, industriteknik eller maskinteknik
Minst fem års arbetslivserfarenhet inom teknisk försäljning, gärna inom tätningsbranschen eller annan relevant erfarenhet med goda resultat
Teknisk kunskap inom industriell försäljning
Förmåga att analysera data och försäljningsstatistik och översätta resultat till bättre lösningar
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i MS Office, Microsoft CRM
Goda färdigheter i affärssystem, gärna SAP
Körkort då tjänsten förutsätter resor med bil



Din personlighet
Du är driven med ett brinnande intresse för teknisk försäljning och du har en naturlig förmåga att skapa och utveckla relationer. Du har ett stort engagemang och styr dina kunder målinriktat mot ett ökat säljresultat. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet.

Om tjänsten
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på hemmakontor i Sverige och start efter överenskommelse.


I denna rekrytering samarbetar Freudenberg med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson på 0721-651809 eller Karin Dahlin, tel 0733 763 988.



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Key Account Manager till AnVa Polytech

Key account manager
Läs mer Aug 19
AnVa Polytech förstärker sin försäljningsorganisation och söker nu en Key Account Manager. I rollen kommer du främst att arbeta med merförsäljning hos befintliga kunder inom industrin. Du samarbetar tätt med företagets utvecklings och försäljningsteam för att driva affärer mot slutkund. Kunderna återfinns främst i Sverige men även i övriga delar av Norden.

På AnVa Polytech erbjuds du en utmanade tjänst där du får stor möjlighet att utvecklas och vara en viktig del av hela affären i en organisation där samarbete värderas högt.

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet av försäljning mot industrin, gärna fordonsindustrin. Du har en god förmåga att bygga förtroende och relationer både internt och externt samt förståelse för och erfarenhet av att driva försäljningsprocesser till avslut. Du har god teknisk kompetens, ekonomisk förståelse samtidigt som du är en van förhandlare. Ditt affärssinne gör att du har förmågan att se helheten i affären och du kan med ett tydligt mål i sikte omsätta strategier till aktiviteter på daglig basis.

För att lyckas i rollen ser vi även att du är van att arbeta med moderna it-system samt talar och skriver obehindrat både i svenska och engelska.

I urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga egenskaper.

Om tjänsten

Rollen innebär att skapa förtroende och bygga nära relationer med AnVa Polytechs kunder, genomföra behovsanalyser och presentera kostnadseffektiva affärslösningar. Du förhandlar och driver affären framåt till avslut och ansvarar för att lönsamheten för dina konton består över tid. Som Key Account Manager kommer du främst arbeta med merförsäljning mot befintliga kunder. Tjänsten innebär även kommunikation med kunder angående leveranstider, prisjusteringar och eventuella kampanjer.

Din närmaste chef är AnVa Polytechs Marketing and Sales Manager. Placeringsort för tjänsten är i Sunne eller remote från hemmakontor, med fördel i Värmland. För tjänsten så är närvaron hos kunderna avgörande vilket gör att du kommer att resa i denna tjänst, huvudsakligen i Sverige och till viss del även i övriga Norden.

Om AnVa Polytech

Som innovativ utvecklingspartner och effektiv producent med fokus på långsiktig hållbarhet för både kund och miljö är AnVa Polytech AB en underleverantör inom fordonsindustrin. Kraven på leveransprecision, hållbarhet och kvalitet inom kundsegmenten är världsledande, vilket bidrar till att företagets förändringstakt är hög.

Från fabrikerna i Litauen och Sunne förses kunder med formsprutade produkter med material utvecklat i eget laboratorium. Kostnadseffektivitet uppnås genom automatisering och ständig förbättring av arbetssätt och metoder.

Systematiskt arbetar AnVa Polytech med att ta fram material med mindre miljöpåverkan, bland annat genom det egenutvecklade materialet ”Climarub". I flera steg byts ingrediens efter ingrediens ut mot återvunnet eller växtbaserat.

Om processen

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på tel. 072 202 40 49 alternativt sebastian.ullstrom@linck.se eller Johan Cederholm på tel. 072 216 04 51 alternativt johan.cederholm@linck.se

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är i Sunne eller Remote.

Sista ansökningsdag är 18 september.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Key Account Manager till AnVa Polytech

Key account manager
Läs mer Sep 16
AnVa Polytech förstärker sin försäljningsorganisation och söker nu en Key Account Manager. I rollen kommer du främst att arbeta med merförsäljning hos befintliga kunder inom industrin. Du samarbetar tätt med företagets utvecklings och försäljningsteam för att driva affärer mot slutkund. Kunderna återfinns främst i Sverige men även i övriga delar av Norden.

På AnVa Polytech erbjuds du en utmanade tjänst där du får stor möjlighet att utvecklas och vara en viktig del av hela affären i en organisation där samarbete värderas högt.

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet av försäljning mot industrin, gärna fordonsindustrin. Du har en god förmåga att bygga förtroende och relationer både internt och externt samt förståelse för och erfarenhet av att driva försäljningsprocesser till avslut. Du har god teknisk kompetens, ekonomisk förståelse samtidigt som du är en van förhandlare. Ditt affärssinne gör att du har förmågan att se helheten i affären och du kan med ett tydligt mål i sikte omsätta strategier till aktiviteter på daglig basis.

För att lyckas i rollen ser vi även att du är van att arbeta med moderna it-system samt talar och skriver obehindrat både i svenska och engelska.

I urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga egenskaper.

Om tjänsten

Rollen innebär att skapa förtroende och bygga nära relationer med AnVa Polytechs kunder, genomföra behovsanalyser och presentera kostnadseffektiva affärslösningar. Du förhandlar och driver affären framåt till avslut och ansvarar för att lönsamheten för dina konton består över tid. Som Key Account Manager kommer du främst arbeta med merförsäljning mot befintliga kunder. Tjänsten innebär även kommunikation med kunder angående leveranstider, prisjusteringar och eventuella kampanjer.

Din närmaste chef är AnVa Polytechs Marketing and Sales Manager. Placeringsort för tjänsten är i Sunne eller remote från hemmakontor, med fördel i Värmland. För tjänsten så är närvaron hos kunderna avgörande vilket gör att du kommer att resa i denna tjänst, huvudsakligen i Sverige och till viss del även i övriga Norden.

Om AnVa Polytech

Som innovativ utvecklingspartner och effektiv producent med fokus på långsiktig hållbarhet för både kund och miljö är AnVa Polytech AB en underleverantör inom fordonsindustrin. Kraven på leveransprecision, hållbarhet och kvalitet inom kundsegmenten är världsledande, vilket bidrar till att företagets förändringstakt är hög.

Från fabrikerna i Litauen och Sunne förses kunder med formsprutade produkter med material utvecklat i eget laboratorium. Kostnadseffektivitet uppnås genom automatisering och ständig förbättring av arbetssätt och metoder.

Systematiskt arbetar AnVa Polytech med att ta fram material med mindre miljöpåverkan, bland annat genom det egenutvecklade materialet ”Climarub". I flera steg byts ingrediens efter ingrediens ut mot återvunnet eller växtbaserat.

Om processen

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på tel. 072 202 40 49 alternativt sebastian.ullstrom@linck.se eller Johan Cederholm på tel. 072 216 04 51 alternativt johan.cederholm@linck.se

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är i Sunne eller Remote.

Sista ansökningsdag är 18 september.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Partner Development Manager

Key account manager
Läs mer Mar 25
Som Partner Development Manager kommer du ansvara för kontakten med Esri Sveriges partners för att stötta och växa relationerna. Genom att arbeta proaktivt och lösningsfokuserat kommer du att utveckla och leverera kreativa lösningar för deras affärsbehov samtidigt som du arbetar i en dynamisk miljö. Rollen bygger starka relationer med våra partners för att främja införandet av Esris teknik. Du kommer att arbeta nära Esris distributörsnätverk för att hjälpa partners att dra full nytta av vår teknik och marknadsnärvaro.

Utöver relationsskapandet med både befintliga och potentiella partners, kommer du att ansvara för hela livscykeln inom Esri Partner Network-programmet, alltifrån att hålla dig ajour med uppdateringar inom programmet, löpande uppföljning och kontroll av policys och licensinnehav samt hantera avtalsfrågor. Du arbetar ofta i tvärfunktionella team, både nationellt och internationellt för att uppnå framgång.

För att bli en framgångsrik Partner Development Manager hos oss ser vi att behöver ha förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Ditt prestigelösa sätt och goda analyseringsförmåga som hjälper dig att identifiera och utvärdera nyckelpartners. Du är lösningsfokuserad och har förmågan att driva ditt arbete självständigt med fokus att leverera resultat.

Vi tror att det är en roll som passar dig som:
- Har relevant akademisk examen.
- Har erfarenhet av att arbeta inom relationsbyggande affärsutveckling eller sälj.
- Har gedigen kunskap om IT, med fördel även GIS.
- Har förmågan att se hur vi tillsammans med en partner kan komplettera vår tekniska plattform för att sprida nytta till våra kunder.
- Är intresserad och motiverad av att uppnå resultat.
- Ser värdet i ett gott samarbete, så väl internt som med Esri Inc och partners.
- Formulera dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.


Resor förekommer i begränsad utsträckning inom Sverige, men även till Kalifornien, där Esri Inc’s produktutveckling sker.

Tillsammans gör vi skillnad!
GIS-branschen är en framtidsbransch där du får chans att göra skillnad - för samhället, våra kunder och miljön. Ständig utveckling och lärande är viktig i vår organisation. Det innebär att vi jobbar aktivt med tydliga mål, feedback och uppföljning. Det betyder också att du är en viktig kugge, delaktig i en organisation där ständig förbättring av processer och arbetssätt är helt naturligt. ’Frihet under ansvar’ är centralt i vår företagskultur. Du har inflytande över var, hur och när du jobbar. Hos Esri Sverige är du en del av ett svenskägt företag med en naturlig närhet till ledning och kollegor. Du får också tillgång till ett globalt nätverk av Esri-företag med allt vad det innebär av kompetens och möjligheter att bygga nätverk både lokalt och globalt.

Ansökan
Tjänsten är en heltidsanställning med placeringsort på något av våra kontor i Gävle, Falun, Kista, Malmö eller Karlstad. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande.
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Tillträdesdatum enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?
Kontakta Martin Forsslund, Partner Network Manager, på martin.forsslund@esri.se eller Sofie Ranta, HR-strateg, på sofie.ranta@esri.se

Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?

Läs mer om oss på esri.se (http://www.esri.se/) och följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/48950/), Twitter (https://twitter.com/esrisverige) och Instagram (https://www.instagram.com/esrigram_se/).

Ansök nu

Partner Developer Manager

Key account manager
Läs mer Mar 25
Som Partner Developer Manager kommer du ansvara för kontakten med Esri Sveriges partners för att stötta och växa relationerna. Genom att arbeta proaktivt och lösningsfokuserat kommer du att utveckla och leverera kreativa lösningar för deras affärsbehov samtidigt som du arbetar i en dynamisk miljö. Rollen bygger starka relationer med våra partners för att främja införandet av Esris teknik. Du kommer att arbeta nära Esris distributörsnätverk för att hjälpa partners att dra full nytta av vår teknik och marknadsnärvaro.

Utöver relationsskapandet med både befintliga och potentiella partners, kommer du att ansvara för hela livscykeln inom Esri Partner Network-programmet, alltifrån att hålla dig ajour med uppdateringar inom programmet, löpande uppföljning och kontroll av policys och licensinnehav samt hantera avtalsfrågor. Du arbetar ofta i tvärfunktionella team, både nationellt och internationellt för att uppnå framgång.

För att bli en framgångsrik Partner Developer Manager hos oss ser vi att behöver ha förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Ditt prestigelösa sätt och goda analyseringsförmåga som hjälper dig att identifiera och utvärdera nyckelpartners. Du är lösningsfokuserad och har förmågan att driva ditt arbete självständigt med fokus att leverera resultat.

Vi tror att det är en roll som passar dig som:
- Har relevant akademisk examen.
- Har erfarenhet av att arbeta inom relationsbyggande affärsutveckling eller sälj.
- Har gedigen kunskap om IT, med fördel även GIS.
- Har förmågan att se hur vi tillsammans med en partner kan komplettera vår tekniska plattform för att sprida nytta till våra kunder.
- Är intresserad och motiverad av att uppnå resultat.
- Ser värdet i ett gott samarbete, så väl internt som med Esri Inc och partners.
- Formulera dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.


Resor förekommer i begränsad utsträckning inom Sverige, men även till Kalifornien, där Esri Inc’s produktutveckling sker.

Tillsammans gör vi skillnad!
GIS-branschen är en framtidsbransch där du får chans att göra skillnad - för samhället, våra kunder och miljön. Ständig utveckling och lärande är viktig i vår organisation. Det innebär att vi jobbar aktivt med tydliga mål, feedback och uppföljning. Det betyder också att du är en viktig kugge, delaktig i en organisation där ständig förbättring av processer och arbetssätt är helt naturligt. ’Frihet under ansvar’ är centralt i vår företagskultur. Du har inflytande över var, hur och när du jobbar. Hos Esri Sverige är du en del av ett svenskägt företag med en naturlig närhet till ledning och kollegor. Du får också tillgång till ett globalt nätverk av Esri-företag med allt vad det innebär av kompetens och möjligheter att bygga nätverk både lokalt och globalt.

Ansökan
Tjänsten är en heltidsanställning med placeringsort på något av våra kontor i Gävle, Falun, Kista, Malmö eller Karlstad. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande.
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Tillträdesdatum enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?
Kontakta Martin Forsslund, Partner Network Manager, på martin.forsslund@esri.se eller Sofie Ranta, HR-strateg, på sofie.ranta@esri.se

Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?

Läs mer om oss på esri.se (http://www.esri.se/) och följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/48950/), Twitter (https://twitter.com/esrisverige) och Instagram (https://www.instagram.com/esrigram_se/).

Ansök nu

Partnerspecialist

Key account manager
Läs mer Feb 25
Som Partnerspecialist kommer du ansvara för kontakten med Esri Sveriges partners för att stötta och växa relationerna. Genom att arbeta proaktivt och lösningsfokuserat kommer du att utveckla och leverera kreativa lösningar för deras affärsbehov samtidigt som du arbetar i en dynamisk miljö. Vår partnerspecialist bygger starka relationer med våra partners för att främja införandet av Esris teknik. Du kommer att arbeta nära Esris distributörsnätverk för att hjälpa partners att dra full nytta av vår teknik och marknadsnärvaro.

Utöver relationsskapandet med både befintliga och potentiella partners, kommer du att ansvara för hela livscykeln inom Esri Partner Network-programmet, alltifrån att hålla dig ajour med uppdateringar inom programmet, löpande uppföljning och kontroll av policys och licensinnehav samt hantera avtalsfrågor. Du arbetar ofta i tvärfunktionella team, både nationellt och internationellt för att uppnå framgång.

För att bli en framgångsrik Partnerspecialist hos oss ser vi att behöver ha förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Ditt prestigelösa sätt och goda analyseringsförmåga som hjälper dig att identifiera och utvärdera nyckelpartners. Du är lösningsfokuserad och har förmågan att driva ditt arbete självständigt med fokus att leverera resultat.

Vi tror att det är en roll som passar dig som:
- Har relevant akademisk examen.
- Har erfarenhet av att arbeta inom relationsbyggande affärsutveckling eller sälj.
- Har gedigen kunskap om IT, med fördel även GIS.
- Har förmågan att se hur vi tillsammans med en partner kan komplettera vår tekniska plattform för att sprida nytta till våra kunder.
- Är intresserad och motiverad av att uppnå resultat.
- Ser värdet i ett gott samarbete, så väl internt som med Esri Inc och partners.
- Formulera dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.


Resor förekommer i begränsad utsträckning inom Sverige, men även till Kalifornien, där Esri Inc’s produktutveckling sker.

Tillsammans gör vi skillnad!
GIS-branschen är en framtidsbransch där du får chans att göra skillnad - för samhället, våra kunder och miljön. Ständig utveckling och lärande är viktig i vår organisation. Det innebär att vi jobbar aktivt med tydliga mål, feedback och uppföljning. Det betyder också att du är en viktig kugge, delaktig i en organisation där ständig förbättring av processer och arbetssätt är helt naturligt. ’Frihet under ansvar’ är centralt i vår företagskultur. Du har inflytande över var, hur och när du jobbar. Hos Esri Sverige är du en del av ett svenskägt företag med en naturlig närhet till ledning och kollegor. Du får också tillgång till ett globalt nätverk av Esri-företag med allt vad det innebär av kompetens och möjligheter att bygga nätverk både lokalt och globalt.

Ansökan
Tjänsten är en heltidsanställning med placeringsort på något av våra kontor i Gävle, Falun, Kista, Malmö eller Karlstad. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande.
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Tillträdesdatum enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?
Kontakta Martin Forsslund, Partner Network Manager, på martin.forsslund@esri.se eller Sofie Ranta, HR-strateg, på sofie.ranta@esri.se

Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?

Läs mer om oss på esri.se (http://www.esri.se/) och följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/48950/), Twitter (https://twitter.com/esrisverige) och Instagram (https://www.instagram.com/esrigram_se/).

Ansök nu

Jobba Som Key Account Manager

Key account manager
Läs mer Jul 25
Sök jobbet som key account manager på GX Consulting för att jobba som key account manager.
Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön, provision & bonusar
? Friskvård, försäkring & pension
? Mobiltelefon & dator
Krav:
? Ren svenska i tal & skrift
? Vill sälja & IT-säljerfarenhet
? Driven & resultatorienteradArbetet kan startas omgående!

Ansök nu

Jobba Som Key Account Manager

Key account manager
Läs mer Jul 20
Sök jobbet som key account manager på GX Consulting för att jobba som key account manager.
Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön, provision & bonusar
? Friskvård, försäkring & pension
? Mobiltelefon & dator
Krav:
? Ren svenska i tal & skrift
? Vill sälja & IT-säljerfarenhet
? Driven & resultatorienteradArbetet kan startas omgående!

Ansök nu

Jobba Som Key Account Manager

Key account manager
Läs mer Jul 16
Sök jobbet som key account manager på GX Consulting för att jobba som key account manager.
Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön, provision & bonusar
? Friskvård, försäkring & pension
? Mobiltelefon & dator
Krav:
? Ren svenska i tal & skrift
? Vill sälja & IT-säljerfarenhet
? Driven & resultatorienteradArbetet kan startas omgående!

Ansök nu

Jobba Som Key Account Manager

Key account manager
Läs mer Jul 21
Sök jobbet som key account manager på GX Consulting för att jobba som key account manager.
Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön, provision & bonusar
? Friskvård, försäkring & pension
? Mobiltelefon & dator
Krav:
? Ren svenska i tal & skrift
? Vill sälja & IT-säljerfarenhet
? Driven & resultatorienteradArbetet kan startas omgående!

Ansök nu

Jobba Som Key Account Manager

Key account manager
Läs mer Jul 18
Sök jobbet som key account manager på GX Consulting för att jobba som key account manager.
Pratar du ren svenska & vill jobba som key account manager? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som key account manager. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön, provision & bonusar
? Friskvård, försäkring & pension
? Mobiltelefon & dator
Krav:
? Ren svenska i tal & skrift
? Vill sälja & IT-säljerfarenhet
? Driven & resultatorienteradArbetet kan startas omgående!

Ansök nu

Key Account Manager till Opus Bilprovning

Key account manager
Läs mer Maj 20
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av företagsförsäljning och ett intresse för motorbranschen? Vill du ansvara för försäljningen på en nationell nivå? Då kan det vara dig vi söker som Key Account Manager till Opus Bilprovning!

Som Key Account Manager ansvarar du för att skapa, bibehålla och utveckla kundrelationer mot våra största företagskunder och samarbetspartners på en nationell nivå. I ditt arbete ingår det att utveckla och teckna rikstäckande avtal med våra företagskunder. Du kommer även att jobba med att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter för att tillgodose kundernas behov. En viktig del i ditt arbete är även att stötta Regionchefer och Stationschefer i frågor kring regionala och lokala kontraktsfrågor.

Som Key Account Manager ansvarar du för:
• Försäljning av Opus Bilprovnings produkter till större företag och samarbetspartners
• Att bygga upp en kundportfölj och skapa långsiktiga relationer
• Att utveckla den totala affären hos befintliga kunder med fokus på ökad lönsamhet
• Uppföljning av kundnöjdhet och utveckling av kundrelationer

Tjänsten utgår från Mälardalen där du har möjlighet att utgå från något av Opus kontor. Eftersom du ansvarar för våra företagskunders avtal kommer du att resa över hela Sverige, uppskattningsvis kommer du att resa två dagar i veckan där övernattningar förekommer i viss mån.

Din Profil
För att matcha profilen har du flerårig dokumenterad erfarenhet från företagsförsäljning med goda resultat. Du har en god vana av att självständigt driva affären och utveckla nyckelkunder. Vi ser att du har ett intresse för motorbranschen och besitter ett affärsmässigt tänk. Det är även meriterande om du har arbetat med företagsförsäljning inom branschen.

Din personlighet tar sig uttryck i hög motivation och i ett starkt engagemang, du motiveras av att utveckla affären och uppnå dina mål. Du är utåtriktad och kommunikativ och har genom det lätt för att bygga förtroendefulla relationer.

Du innehar B-kört och behärskar svenska samt engelska flytande i tal och skrift.

Opus Bilprovning vill vara en öppen och kreativ arbetsplats där allas kunskaper och erfarenheter värdesätts. Därför värnar vi den etniska och kulturella mångfalden, en jämn könsfördelning och en varierad åldersfördelning bland våra medarbetare.



Om företaget
Opus Bilprovning är ett av Sveriges största besiktningsföretag. Vi finns på 95 platser i landet, från Kiruna i norr till Malmö i söder – och vi besiktar nära två miljoner fordon om året. Den 1 januari 2022 hade vi 504 anställda.

Miljö- och klimatfrågor är mycket viktiga för oss på Opus Bilprovning och därför klimatkompenserar vi hela vår verksamhet till 100%. Vår ambition är att vara det besiktningsföretag i Sverige som erbjuder den bästa kundupplevelsen och genom detta bli det självklara valet för alla som behöver besikta sitt fordon. Vi vill att det ska vara både enkelt, tryggt och trevligt att besikta hos oss.

Opus Bilprovning är sedan februari 2020 helhetsleverantör av besiktningstjänster. Förutom kontroll- och registreringsbesiktning av lätta och tunga fordon, besiktar vi även bland annat motorredskap, lastbilskranar, bakgavellyftar och mobila arbetsplattformar.Opus Bilprovning ägs av Arcus och Opus Bilprovnings huvudkontor är placerat i Stockholm – Vinsta.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Alida Antonsson på 070 664 65 81. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Key Account Manager till Opus Bilprovning

Key account manager
Läs mer Maj 6
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av företagsförsäljning och ett intresse för motorbranschen? Vill du ansvara för försäljningen på en nationell nivå? Då kan det vara dig vi söker som Key Account Manager till Opus Bilprovning!

Som Key Account Manager ansvarar du för att skapa, bibehålla och utveckla kundrelationer mot våra största företagskunder och samarbetspartners på en nationell nivå. I ditt arbete ingår det att utveckla och teckna rikstäckande avtal med våra företagskunder. Du kommer även att jobba med att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter för att tillgodose kundernas behov. En viktig del i ditt arbete är även att stötta Regionchefer och Stationschefer i frågor kring regionala och lokala kontraktsfrågor.

Som Key Account Manager ansvarar du för:
• Försäljning av Opus Bilprovnings produkter till större företag och samarbetspartners
• Att bygga upp en kundportfölj och skapa långsiktiga relationer
• Att utveckla den totala affären hos befintliga kunder med fokus på ökad lönsamhet
• Uppföljning av kundnöjdhet och utveckling av kundrelationer

Tjänsten utgår från Mälardalen där du har möjlighet att utgå från något av Opus kontor. Eftersom du ansvarar för våra företagskunders avtal kommer du att resa över hela Sverige, uppskattningsvis kommer du att resa två dagar i veckan där övernattningar förekommer i viss mån.

Din Profil
För att matcha profilen har du flerårig dokumenterad erfarenhet från företagsförsäljning med goda resultat. Du har en god vana av att självständigt driva affären och utveckla nyckelkunder. Vi ser att du har ett intresse för motorbranschen och besitter ett affärsmässigt tänk. Det är även meriterande om du har arbetat med företagsförsäljning inom branschen.

Din personlighet tar sig uttryck i hög motivation och i ett starkt engagemang, du motiveras av att utveckla affären och uppnå dina mål. Du är utåtriktad och kommunikativ och har genom det lätt för att bygga förtroendefulla relationer.

Du innehar B-kört och behärskar svenska samt engelska flytande i tal och skrift.

Opus Bilprovning vill vara en öppen och kreativ arbetsplats där allas kunskaper och erfarenheter värdesätts. Därför värnar vi den etniska och kulturella mångfalden, en jämn könsfördelning och en varierad åldersfördelning bland våra medarbetare.



Om företaget
Opus Bilprovning är ett av Sveriges största besiktningsföretag. Vi finns på 95 platser i landet, från Kiruna i norr till Malmö i söder – och vi besiktar nära två miljoner fordon om året. Den 1 januari 2022 hade vi 504 anställda.

Miljö- och klimatfrågor är mycket viktiga för oss på Opus Bilprovning och därför klimatkompenserar vi hela vår verksamhet till 100%. Vår ambition är att vara det besiktningsföretag i Sverige som erbjuder den bästa kundupplevelsen och genom detta bli det självklara valet för alla som behöver besikta sitt fordon. Vi vill att det ska vara både enkelt, tryggt och trevligt att besikta hos oss.

Opus Bilprovning är sedan februari 2020 helhetsleverantör av besiktningstjänster. Förutom kontroll- och registreringsbesiktning av lätta och tunga fordon, besiktar vi även bland annat motorredskap, lastbilskranar, bakgavellyftar och mobila arbetsplattformar.Opus Bilprovning ägs av Arcus och Opus Bilprovnings huvudkontor är placerat i Stockholm – Vinsta.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Alida Antonsson på 070 664 65 81. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Key Account Manager till Opus Bilprovning

Key account manager
Läs mer Apr 26
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av företagsförsäljning och ett intresse för motorbranschen? Vill du ansvara för försäljningen på en nationell nivå? Då kan det vara dig vi söker som Key Account Manager till Opus Bilprovning!

Som Key Account Manager ansvarar du för att skapa, bibehålla och utveckla kundrelationer mot våra största företagskunder och samarbetspartners på en nationell nivå. I ditt arbete ingår det att utveckla och teckna rikstäckande avtal med våra företagskunder. Du kommer även att jobba med att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter för att tillgodose kundernas behov. En viktig del i ditt arbete är även att stötta Regionchefer och Stationschefer i frågor kring regionala och lokala kontraktsfrågor.

Som Key Account Manager ansvarar du för:
• Försäljning av Opus Bilprovnings produkter till större företag och samarbetspartners
• Att bygga upp en kundportfölj och skapa långsiktiga relationer
• Att utveckla den totala affären hos befintliga kunder med fokus på ökad lönsamhet
• Uppföljning av kundnöjdhet och utveckling av kundrelationer

Tjänsten utgår från Mälardalen där du har möjlighet att utgå från något av Opus kontor. Eftersom du ansvarar för våra företagskunders avtal kommer du att resa över hela Sverige, uppskattningsvis kommer du att resa två dagar i veckan där övernattningar förekommer i viss mån.

Din Profil
För att matcha profilen har du flerårig dokumenterad erfarenhet från företagsförsäljning med goda resultat. Du har en god vana av att självständigt driva affären och utveckla nyckelkunder. Vi ser att du har ett intresse för motorbranschen och besitter ett affärsmässigt tänk. Det är även meriterande om du har arbetat med företagsförsäljning inom branschen.

Din personlighet tar sig uttryck i hög motivation och i ett starkt engagemang, du motiveras av att utveckla affären och uppnå dina mål. Du är utåtriktad och kommunikativ och har genom det lätt för att bygga förtroendefulla relationer.

Du innehar B-kört och behärskar svenska samt engelska flytande i tal och skrift.

Opus Bilprovning vill vara en öppen och kreativ arbetsplats där allas kunskaper och erfarenheter värdesätts. Därför värnar vi den etniska och kulturella mångfalden, en jämn könsfördelning och en varierad åldersfördelning bland våra medarbetare.



Om företaget
Opus Bilprovning är ett av Sveriges största besiktningsföretag. Vi finns på 95 platser i landet, från Kiruna i norr till Malmö i söder – och vi besiktar nära två miljoner fordon om året. Den 1 januari 2022 hade vi 504 anställda.

Miljö- och klimatfrågor är mycket viktiga för oss på Opus Bilprovning och därför klimatkompenserar vi hela vår verksamhet till 100%. Vår ambition är att vara det besiktningsföretag i Sverige som erbjuder den bästa kundupplevelsen och genom detta bli det självklara valet för alla som behöver besikta sitt fordon. Vi vill att det ska vara både enkelt, tryggt och trevligt att besikta hos oss.

Opus Bilprovning är sedan februari 2020 helhetsleverantör av besiktningstjänster. Förutom kontroll- och registreringsbesiktning av lätta och tunga fordon, besiktar vi även bland annat motorredskap, lastbilskranar, bakgavellyftar och mobila arbetsplattformar.Opus Bilprovning ägs av Arcus och Opus Bilprovnings huvudkontor är placerat i Stockholm – Vinsta.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Alida Antonsson på 070 664 65 81. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Världsklass B2B säljare med ledarambitioner

Key account manager
Läs mer Apr 4
MusicPartner arbetar med en övertygelse att musik har en inverkan på oss i olika situationer. Med den bakgrunden har vi tagit fram tjänster för företag och varumärken som håller hög kvalitet, är enkla att använda och som ger resultat i verksamheten.
Det går bra för MusicPartner och nu söker vi ytterligare medarbetare till vårt team.
Du möjlighet att vara med på världens roligaste resa som kommer att ta oss ut i Europa genom hårt arbete och att utveckla nya innovativa produkter.
Vi söker dig som är en världsklass säljare med ledarambitioner. Vart du bor i Sverige är av underordnad betydelse, men du utgår från vårt huvudkontor i Karlstad. Vi har fantastiskt fräscha och fina lokaler i ett nybyggt hus mitt i Karlstads. Hos oss står försäljning, musik och utveckling i fokus.
Vi söker dig som är entreprenör och som är duktig på att representera oss genom ett professionellt förhållningssätt mot kunder och andra som du kommer i kontakt med i tjänsten. En av våra viktigaste kanaler till nya affärer ligger i ett innovativt utnyttjande av skalbara digitala säljkanaler.
Tjänsten är på heltid, dagtid med ett mindre antal tjänsteresor per år. Rätt person har möjlighet att få en permanent plats i vårt gäng.
Krav: Dokumenterad erfarenhet från
- B2B försäljning
- Digital Marknadsföring i syfte att accelerera försäljning
- Sälj resultat
Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Blir du lockad och vill veta mer om uppdraget och rollen?
Tveka inte att ring eller maila oss så svarar vi på dina frågor.

Ansök nu

Karlstad: Affärsområdesansvarig till företag i Värmland

Key account manager
Läs mer Dec 21
Söker för kunds räkning en engagerad affärsområdes ansvarig med fokus på teknisk försäljning och affärsutveckling.

Vilka är vi?

Efter många år av intensivt samarbete med våra kunder har vi etablerat oss på marknaden som en av världens ledande leverantör av innovativa material.

Vi har hos oss bevarat det bästa från de första åren: Flexibiliteten och individualiteten i ett litet företag kombineras med kvaliteten och professionalismen du får hos en koncern. Och i centrum för vårt arbete står fortfarande våra kunder - vi är helt enkelt ”close to you”.

Tjänsten                           

Du kommer i första hand fokusera på att utveckla/utöka affärsengagemanget hos våra befintliga samt nya kunder

Du är en nyckelperson för företaget och är i sitt arbete ansvarig för att skapa förtroende för företaget och företagets produkter hos våra befintliga och potentiella kunder. Du ansvarar för säljprocessen från första kundkontakt till avslutad affär med allt vad det innebär i form av att söka upp kunder, presentera företaget och produkterna, sköta kontakt via telefon, mail, fysiska kundbesök och olika former av digitala möten. En av dina viktigaste uppgifter kommer vara att hålla dig uppdaterad på branschens förordningar och framtida trender så att vi hela tiden ska erbjuda det främsta till våra kunder. Vi har även återförsäljare som också behöver din uppmärksamhet, du kommer få bygga upp underhålla de som arbetar med våra produkter. Du kommer få jobba med hela affären hos oss och ha möjlighet att påverka och göra en skillnad. 

Du använder företagets övriga personal och resurser efter kundens behov. Du är kundansvarig och är ytterst ansvarig för det som är relaterat till kunden och avgör vad som krävs för ökad omsättning och resultat.

•                        Genom ditt arbete säkra budgeterad omsättningsökning hos dina kunder

•                        Ständigt medverka till att vår kundbas ökar

•                        Sträva efter öka marknadsandelen inom de produktområden som vi verkar

•                        Sträva efter en så god vinstmarginal som möjligt, från försäljningsperspektivet ge synpunkter på hur föreslagna inriktningar kommer att mottas av kunderna.

•                        Genomför och följa upp samordnade kampanjer och marknadsaktiviteter

•                        Ansvara för försäljningen av företagets produkter mot den egna kundstocken

•                        Förvalta och utveckla befintliga kunder och att bearbeta prospekts

•                        Delta i processen att vidareutveckla leads på nya potentiella kunder.

•                        Ansvara för att kartlägga, etablera och stödja nätverk av återförsäljare

•                        Planera och genomföra mässor.

•                        Delta på de mässor och webinars där vi deltar

•                        Sammanför kunden med rätt medarbetare hos oss efter behov

•                        Ansvara för att du är uppdaterad när det gäller nya produkter/teknik och säljargument.

•                        Återrapportera konkurrenssituationen

 

Om dig – Erfarenhet & Egenskaper                                

Vi söker ingen förvaltare utan en person med entusiasm och drivkraft som med hjälp av sin analytiska och kreativa förmåga kan finna nya lösningar för vårt breda och ständigt förnyade produktprogram.

Att ha erfarenhet av att sälja in helhetslösningar blir allt vanligare.

Du bör ha två eller flera av nedanstående kunskaper:

 

•                        Teknisk utbildning eller teknisk erfarenhet

•                        Har erfarenhet av komplex försäljning

•                        Personlighet med stort driv och Entusiasm

•                        Att kunna arbeta självständigt och strukturerat

•                        Affärssinne i form av analytisk och kreativ förmåga.

•                        Behärska svenska och engelska i tal och skrift

•                        Möjlighet att kunna resa då vi har 50-70 resdagar om året.

 

Vårt Erbjudande

Vi erbjuder dig förutom goda anställningsvillkor, stöd och support i form av utbildning, personlig utveckling och omtanke samt en synnerligen god arbetsmiljö med moderna kontor.

Vi är så mycket mer än bara en vanlig arbetsplats. Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats med högt tempo. Som en i teamet på hos oss blir du en del av ett expansivt företag där engagerade medarbetare är framgångsfaktorn för att nå våra mål.

Är du intresserad av att bli vår nya kollega skicka din ansökan och CV så snart som möjligt då vi kontinuerligt genomför kandidatintervjuer.

Ansök nu

Jobba Som Teknisk Säljare

Key account manager
Läs mer Mar 1
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare.
Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön & provision
? Friskvård, försäkring & pension
? Tjänstebil, mobiltelefon & dator
Krav:
? 18+ & ren svenska i tal & skrift
? Teknisk säljerfarenhet & körkort
? Driven & resultatorienterad
Arbetet kan startas omgående!

Ansök nu

Jobba Som Teknisk Säljare

Key account manager
Läs mer Feb 18
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare.
Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön & provision
? Friskvård, försäkring & pension
? Tjänstebil, mobiltelefon & dator
Krav:
? 18+ & ren svenska i tal & skrift
? Teknisk säljerfarenhet & körkort
? Driven & resultatorienterad
Arbetet kan startas omgående!

Ansök nu

Jobba Som Teknisk Säljare

Key account manager
Läs mer Feb 22
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare.
Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön & provision
? Friskvård, försäkring & pension
? Tjänstebil, mobiltelefon & dator
Krav:
? 18+ & ren svenska i tal & skrift
? Teknisk säljerfarenhet & körkort
? Driven & resultatorienterad
Arbetet kan startas omgående!

Ansök nu

Jobba Som Teknisk Säljare

Key account manager
Läs mer Feb 11
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare.
Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön & provision
? Friskvård, försäkring & pension
? Tjänstebil, mobiltelefon & dator
Krav:
? 18+ & ren svenska i tal & skrift
? Teknisk säljerfarenhet & körkort
? Driven & resultatorienterad
Arbetet kan startas omgående!

Ansök nu

Key Account Manager Karlstad

Key account manager
Läs mer Jan 18
I rollen som Key Account Manager på NWT Media AB har du en nyckelroll för att säkra NWT:s roll på den svenska mediemarknaden.

Din främsta arbetsuppgift blir att rådgivande och utveckla stora och strategiskt viktiga kunders affärer genom kontinuerlig kontakt.

Du erbjuds här:
Som Key account manager är det av största vikt att du säkerställer goda relationer och progressivitet hos våra nyckelkunder. Det innefattar säkerställande av resultat, kvalitet och kundnöjdhet.

Du jobbar mot uppsatta mål och förväntningar.

Du bearbetar och utvecklar befintliga kunder samt analyserar, skapar och lyfter fram nya ”key accounts”. Du jobbar även med Best practice-lösningar och projektledning.

Externa möten och kontaktytor kommer att krävas vid behov för att skapa framgång i projekten och för att nå uppsatta mål inom de olika branscherna.

Du har:
Vi söker dig med stort intresse för försäljning och marknadsföring och som har ett mål- och resultatinriktat fokus. Du har förmågan att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara mycket drivande. Med ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och social kompetens kommer du att lyckas. Ett gediget kontaktnät i Värmlandssregionen är önskvärt. B-körkort erfordras.

Intresserad?
Har du frågor kan du kontakta försäljningschef Lars Fredriksson, telefon 070-53 106 75, lars.fredriksson@nwtmedia.se

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Karlstad. Vi tillämpar provanställning.

Vi ser fram emot din ansökan senast 2022-02-20, vi kommer att hålla urval löpande.

Ansök nu

Jobba Som Teknisk Säljare

Key account manager
Läs mer Feb 5
Sök jobbet som teknisk säljare på Valegro för att jobba som teknisk säljare.
Pratar du ren svenska & vill jobba som teknisk säljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar Valegro dig dagen efter för att boka en snabb telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teknisk säljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Fast grundlön & provision
? Friskvård, försäkring & pension
? Tjänstebil, mobiltelefon & dator
Krav:
? 18+ & ren svenska i tal & skrift
? Teknisk säljerfarenhet & körkort
? Driven & resultatorienterad
Arbetet kan startas omgående!

Ansök nu