Karlstad: Spare parts Engineer till Metso

Hitta ansökningsinfo om jobbet Spare parts Engineer till Metso i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-15 // Varaktighet: Heltid

Metso är en föregångare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling världen över. Just nu söker enheten i Kil ett tillskott som vill vara med att leverera utrustning till koppar- och nickelproducenter internationellt. Har du en teknisk bakgrund och vill ingå i ett team där ditt arbete kommer präglas av nära samarbeten och utveckling?

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Metso i Kil en Spare parts engineer. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Metso.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• Tillhöra ett vänligt och engagerat projektteam och samtidigt bära eget ansvar för hantering av våra serviceprodukter
• Möjligheten att bidra till strategiskt hållbara serviceprodukter till världsledande kopparraffenaderier

Arbetsuppgifter
Som Spare parts engineer på Metso ansvara du för hantering och utveckling av våra serviceprodukter utifrån kundbehov, vilket innebär ett tätt samarbete med kund, konstruktion, automation och inköp. Rollen innebär teknisk beredning och ritningsläsning i tät dialog med konstruktion för att hantera och utveckla våra serviceprodukter.

• Strategisk produktifiering och vidare utveckling av våra serviceprodukter
• Teknisk beredning av våra serviceprodukter
• Registrering och underhåll av våra serviceprodukter
• Datahantering av priser
• Support till våra internationella kollegor gällande våra serviceprodukter

Vi söker dig som
Vi söker dig som har en teknisk utbildning med inslag av ekonomi. Du har kunskaper inom ritningsläsning och viss vana av att arbeta i diverse affärssystem. Meriterande är om du har något års erfarenhet av liknande arbete eller arbete inom mekanik/hydraulik. Utöver detta har du goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift eftersom Metso verkar på en internationell marknad.

Vidare tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur bra du kommer trivas i rollen som Spare parts engineer. Vi ser att du är driven och med en stor nyfikenhet vill ta dig an nya utmaningar. Du trivs i en roll där du har mycket eget ansvar och arbetar bra självständigt såväl som i grupp.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kil
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#metso

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Civilingenjör, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Civilingenjör, tillverkningsindustri.

Underkonsulter sökes för uppdrag hos kund

Läs mer Mar 14
På Semcon får vi just nu in många intressanta förfrågningar och nu vill vi öka vårt samarbete med underkonsulter inom flertalet kompetensområden och branscher i regionen. Som underkonsult på Semcon bestämmer du i samråd med ansvarig chef vilka uppdrag som du passar bäst för. Vi säkerställer att kunden får den eftersökta kompetensen och vi ansvarar för dialog och uppföljning med kund. Ditt uppdrag blir att leverera spetskompetens inom ditt område.

Som underkonsult hos Semcon får du ta del av fördelarna med att ha ett starkt varumärke bakom dig. Ett samarbete med oss innebär att du får tillgång till en bred kundbas och ramavtal inom flera branscher samtidigt som du kan fortsätta att vara din egen.

Om dig

För att arbeta som underkonsult hos oss behöver du i första hand brinna för ditt kompetensområde och ha många års erfarenhet av detsamma, du har en eftergymnasial utbildning och innehar F-skattsedel.

Vidare har du har ett genuint teknikintresse, tar stort eget ansvar och har en stark inre drivkraft att lyckas tillsammans med dina kollegor. Du är en positiv och utåtriktad person som gillar att knyta nya kontakter. God engelska är en fördel och B-körkort är ett krav.

Om uppdragen

Som underkonsult hos oss kan vi erbjuda dig uppdrag hos kunder som ligger mycket långt fram tekniskt och som utvecklar det vi kommer använda imorgon. Kunderna finns i olika branscher och uppdragen varierar mycket. Att arbeta hos oss passar därför dig som vill bli ännu bredare i din kunskap och som tycker om att sätta dig in i nya sammanhang och lära dig nya saker.

Om Semcon

Semcon är ett internationellt teknikföretag som lever efter ”people first, then technology”. Med olika bakgrund och specialistkompetenser bidrar våra team med nya perspektiv i utvecklingen av hållbara och konkurrenskraftiga lösningar.

Läs mer om vårt erbjudande till dig som underkonsult här Semcon - international tech company (https://semcon.com/partner/)

Ansök nu

Kvalitetsmedarbetare för livsmedelsindustrin sökes!

Läs mer Apr 12
Har du vad som krävs för att säkerställa högsta kvalitet inom livsmedelsindustrin? Vi söker en engagerad och kvalitetsmedveten person som vill vara med och forma framtiden för kvalitet och teknik inom branschen. Om du brinner för hög standard och vill vara en del av ett team som prioriterar utveckling, då är detta din chans att göra skillnad!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en Kvalitetsmedarbetare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Alla frågor kring tjänsten går till rebecka.permestam@pn.se

Du erbjuds

• En inspirerande arbetsmiljö där din röst hörs och dina idéer välkomnas
• Möjlighet att vara en nyckelperson i utvecklingen av kvalitetsarbetet 
• En spännande resa för såväl personlig som professionell utveckling

Arbetsuppgifter

• Ansvara för att material och färdig produkt går i linje med upprättade specifikationer
• Ansvara för reklamationer, avvikelser och utredningar inom kvalitet
• Genomföra riskanalyser och delta i kvalitetsprojekt
• Bidra med din expertis inom hygien och hygienisk design
• Utföra omfattande data- och FEM-analyser för kontinuerlig förbättring

Vi söker dig som
Har utbildning inom området av kvalitet, livsmedelsteknik, produktionsteknik eller motsvarande. Har du arbetslivserfarenhet från livsmedelsindustrin är detta meriterande. Viktigaste är din passion för kvalitet och förbättring, samt din förmåga att vara noggrann, driven och självgående. Vidare är du kommunikativ och trivs med att samarbeta med andra kollegor.

Utöver detta har du B-körkort samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, då båda språken används dagligen i arbetet. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Filipstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#industri #livsmedel #kvalitet

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

IPR Manager, till kundföretag

Läs mer Jan 19
Om tjänsten
Som IPR Manager kommer du att tillsammans med företagets ledning och externa patentjurister att utveckla företagets immaterialrättsliga portfölj. Huvudfokus för rollen gäller frågor rörande patent. Företaget har sitt säte i Karlstad och du rapporterar till ledningsgruppen.

I din roll som IPR Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Att ansöka, planera, bevaka och hantera patent i samverkan med extern patentbyrå och samarbetspartners
- Utveckling och genomförande av IPR-strategier
- Samarbete med produktutvecklingsteamet

Tjänsten som IPR Manager är en direktrekrytering till en av våra kunder med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom lämpligt område för rollen. Du har minst fem års yrkeserfarenhetsom patentjurist alternativt patentingenjör eller motsvarande expertkunskaper. Det viktiga är att du har fördjupade kunskaper inom just patenträtt. Vidare är det meriterande om du har en bakgrund inom cellulosabaserade material och/eller inom tillverkningsteknik.
Då vi jobbar i en internationell miljö och har engelska som huvudspråk är det viktigt att du är bekväm med det engelska språket i både tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.

Här passar du in som vill få möjlighet att påverka din vardag och den fortsatta utvecklingen på området. Samarbete, flexibilitet och att ha kul tillsammans är kärnan i företagets arbetsmiljö. Eftersom de idag är ett mindre team som vill växa är det viktigt att du kan fungera med och stärka den lilla gruppen samtidigt som du vill vara med på resan mot ett större företag. Det är också viktigt att du lever nära och delar företagets grundvärderingar och passion för ökad hållbarhet och att leverera högkvalitativa resultat tillsammans.

Triggas du av att få vara med i ett företag i stark framväxt? Har du ett eget driv och en vilja att utveckla både dig själv i din specialistroll och företaget? Är du en person med empati och stor integritet? Stämmer detta in på dig så är du varmt välkommen med din ansökan!

Viktigt för tjänsten är:
- Problemlösningsförmåga
- Samarbetsförmåga
- Resultatorientering
- Påverkansförmåga
- Stor noggrannhet med en känsla för detaljer

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om kundföretaget
Företaget är ett ungt, innovativt bolag, baserat i Karlstad som riktar sig till en global marknad. Företaget är ledande inom teknisk utveckling och hållbarhet kopplat till fiberbaserade material och produktionsteknik.

Företaget har tydliga och ambitiösa mål att växa och möta kraven från internationella kunder på en global marknad. Det är ett mångsidigt, inkluderande och internationellt team med många perspektiv som spelar in, så en öppen kultur och ett öppet sinne är viktigt.

De bygger ett hållbart företag ur alla perspektiv med tydligt socialt ansvar och en inkluderande arbetsmiljö. Mångfald och jämställdhet är grundläggande principer i verksamheten. Företaget verkar på en global marknad och värderar högt människor med olika bakgrund i teamet och strävar efter jämställdhet mellan kvinnor, män och andra kön i alla delar av verksamheten.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2024-02-18. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 073-684 70 45, mail: marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
IPR Manager, Patentjurist, IPR, Immaterialrätt, Patent, Patentingenjör, Patentexpert, Ingenjör, Civilingenjör, Juridik, Teknik, Tillverkningsteknik, Produktionsteknik, Cellulosa, Karlstad, Värmland, Adecco

Ansök nu

Senior Konsult till WiseGate

Läs mer Dec 29
Är du den som kommer att leda WiseGates expansion i Karlstad och bidra till deras kunders framgång?

Nu söker vi en Senior Konsult som ska vara med och etablera WiseGate i Karlstad. Om du har passionen och erfarenheten vi söker, så är du varmt välkommen att skicka in en ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Senior Konsult hos WiseGate blir du en nyckelspelare i deras expansionsresa. Ditt huvuduppdrag blir att driva och leverera tekniska projekt som uthyrd konsult, där dina uppdrag varierar beroende på din unika erfarenhet. Du kommer inte bara att representera WiseGates expertis och värden utan också vara delaktig i att bygga upp deras närvaro i Karlstad.

Detta innebär:

- Att leda och genomföra tekniska projekt med ett affärsmässigt fokus.

- Att coacha och utveckla team för att säkerställa projektens framgång.

- Att aktivt bidra till uppbyggnaden av WiseGates kontor i Karlstad.

Om dig

Du är en erfaren ingenjör med flera års konsulterfarenhet, helst inom processindustrin eller energisektorn. Dina ledaregenskaper har du visat genom framgångsrika projekt och team du lett och utvecklat. Du är en person som tar initiativ och driver både affärer och projekt framåt, med en stark förmåga att etablera och upprätthålla långsiktiga kundrelationer.

Vidare tror vi att du kännetecknas av:

- En utpräglad förmåga att kommunicera och fungera som en förebild.

- Ett självständigt arbetssätt med starkt driv och initiativförmåga.

- God teknisk förståelse.

- Entreprenörskap och en motivation att skapa en positiv arbetsmiljö.

Vi tänker att du kanske sitter i en roll som konsult idag men saknar att få utlopp för ditt driv och dina idéer. Om du lockas av större möjlighet att vara med och påverka arbetssätt, kultur och affär så tror vi att detta kan vara rätt roll för dig!

Om företaget

WiseGate är ett väletablerat kunskapsföretag som genom kvalificerade konsulttjänster och strategisk rådgivning hjälper företag att utvecklas och nå nya höjder.

De är ett kunskapsföretag som hjälper sina kunder att utveckla sin verksamhet genom att tillhandahålla kvalificerade konsulttjänster, strategisk och tekniskt rådgivning samt helhetslösningar. Med medarbetarnas samlade erfarenhet från olika branscher tillför de den kunskap som behövs för att skapa sina kunders framgång.

På WiseGate så värdesätts kunskap, innovation och framåtanda och de strävar efter att skapa miljöer där kontinuerlig lärande och förbättring står i centrum.

Om processen

Har du några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se alternativt Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se. Anställningen är på heltid och sista ansökningsdag är den 24 januari.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Professionals Nord Rekrytering AB .

Ekonom till ShortLink!

Controller
Läs mer Apr 26
Har du ett stort intresse av ekonomi och trivs när du får arbeta administrativt? Är du initiativtagande och noggrann i ditt arbete samt trivs med frihet under ansvar? Välkommen med din ansökan till ShortLink! Här välkomnas du in i en inspirerande och utvecklande miljö hos en ledande aktör inom utvecklingen av lågenergiteknik för trådlös kommunikation och portabla produkter. 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med ShortLink en Ekonom. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos ShortLink. Anställningens omfattning kan variera mellan 75-100% baserat på önskemål och överenskommelse. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till rebecka.permestam@pn.se 

Arbetsuppgifter
Som ekonom hos ShortLink kommer du arbeta i en bred roll där du blir delaktig i det dagliga ekonomiarbetet. Arbetet innebär huvudsakligen:  

• Löpande bokföring inklusive projektredovisning
• Vara delaktig i månadsbokslut 
• Utföra löpande betalningar och hantera fakturering samt resultatföring
• Arbeta löpande med övrig kontorsadministration som att hantera frakter, post och inköp

Vi söker dig som:

• Har utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom ekonomi
• Har flera års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom ekonomihantering 
• Är kommunikativ på både svenska och engelska då båda språken används i arbetet

Meriterande till tjänsten

• Erfarenhet av att arbeta i Visma
• Bekant med ledningssystem ISO 9001
• Tidigare erfarenhet av att hantera frakter, import- och exportdeklarationer samt tulldeklarationer

Vi tror även att dina personliga egenskaper kommer vara avgörande i hur väl du kommer trivas i rollen hos ShortLink. Du är en strukturerad person som vet hur viktigt det är att vara noggrann och planera för att möta deadlines. Vidare är du initiativ- och ansvarstagande samt besitter en god förmåga till att driva ditt arbete framåt.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Enligt överenskommelse 
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#shortlink #ekonomi #elektronik 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Konstruktör till WIAB!

Maskinkonstruktör
Läs mer Apr 11
WIAB är en framstående entreprenadfirma med kärnverksamhet fokuserad på att leverera omfattande tjänster inom installation, service, tillverkning, reparation och underhåll inom bygg-, infra- och industrisektorn. De är rustade med en bred kompetens och anpassar sig efter varje kunds unika behov och krav genom skräddarsydda lösningar. Nu söker vi för deras räkning en konstruktör för att stärka deras team ytterligare. Är du sugen på en spännande utmaning tillsammans med ett företag som värdesätter innovation, kvalitet och samarbete? Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med WIAB en Konstruktör mot mekanik. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos WIAB under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds

• En arbetsgivare som ständigt jobbar för att deras medarbetare ska trivas och utvecklas
• Tillhörighet till ett mycket kompetent team där ni tillsammans skapar högkvalitativa lösningar för kund

Arbetsuppgifter
Som konstruktör hos WIAB jobbar du med att skapa och utveckla lösningar utifrån befintligt kundönskemål. Dina konstruktioner riktar sig främst mot maskin/mekanikkonstruktion där dina arbetsuppgifter även innebär att:

• Ta fram skisser och upprätta ritningar 
• Skapa 3d modeller
• Göra tekniska analyser på befintliga och nyskapade konstruktioner, för att säkerställa komponenternas hållbarhet
• Upprätta teknisk dokumentation kopplat till specifikt projekt

Tjänsten innebär resor som sträcker sig över hela världen.

Vi söker dig som

• Är civilingenjör med bakgrund inom maskinteknik, mekanik eller liknande 
• Har relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Behärskar verktyg som CAD eller SolidWorks
• Är flytande i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift. Kan du även ett tredje språk som exempelvis tyska eller franska så är detta meriterande. 

För att trivas i rollen hos WIAB tror vi att du är mycket social, kommunikativ och gillar den nära kundkontakten du får i arbetet. Du trivs med det dynamiska arbetssättet av att både arbeta i grupp och självständigt samt besitter en stor förmåga till problemlösning och eget driv till att självständigt få ditt arbete framåt. Då resor är en del av tjänsten ser vi att du är en person som gillar att resa. 

START: Enligt ö.k.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad/resor 
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#WIAB #konstruktör #mekanik #maskinteknik 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Kvalitetsmedarbetare för livsmedelsindustrin sökes!

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 12
Har du vad som krävs för att säkerställa högsta kvalitet inom livsmedelsindustrin? Vi söker en engagerad och kvalitetsmedveten person som vill vara med och forma framtiden för kvalitet och teknik inom branschen. Om du brinner för hög standard och vill vara en del av ett team som prioriterar utveckling, då är detta din chans att göra skillnad!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en Kvalitetsmedarbetare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Alla frågor kring tjänsten går till rebecka.permestam@pn.se

Du erbjuds

• En inspirerande arbetsmiljö där din röst hörs och dina idéer välkomnas
• Möjlighet att vara en nyckelperson i utvecklingen av kvalitetsarbetet 
• En spännande resa för såväl personlig som professionell utveckling

Arbetsuppgifter

• Ansvara för att material och färdig produkt går i linje med upprättade specifikationer
• Ansvara för reklamationer, avvikelser och utredningar inom kvalitet
• Genomföra riskanalyser och delta i kvalitetsprojekt
• Bidra med din expertis inom hygien och hygienisk design
• Utföra omfattande data- och FEM-analyser för kontinuerlig förbättring

Vi söker dig som
Har utbildning inom området av kvalitet, livsmedelsteknik, produktionsteknik eller motsvarande. Har du arbetslivserfarenhet från livsmedelsindustrin är detta meriterande. Viktigaste är din passion för kvalitet och förbättring, samt din förmåga att vara noggrann, driven och självgående. Vidare är du kommunikativ och trivs med att samarbeta med andra kollegor.

Utöver detta har du B-körkort samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, då båda språken används dagligen i arbetet. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Filipstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#industri #livsmedel #kvalitet

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Drivs du av utveckling och modern informationsförvaltning?

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 11
Välkommen till en kommun som präglas av framåtanda och tillväxt, belägen vid Vänerns kust med naturen som närmsta granne. Hos oss får du inte bara en arbetsplats, utan en plats där ditt tekniska intresse möter ditt engagemang för samhället.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med kund en Arkivarie/informationscontroller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under minst 6 månader. Intentionen är att du efter denna tid ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till jesper.wingqvist@pn.se

Du erbjuds

• Möjligheten att arbeta systematiskt och strukturerat för en rättssäker informationshantering.
• En nyckelroll i kommunens digitaliseringsresa.
• Möjlighet att påverka och bidra till kommunens utveckling.

Arbetsuppgifter
I kommunstyrelsen spelar du en avgörande roll genom att vara nära besluten som formar vår framtid. Som en del av vårt dedikerade team kommer du att vara motorn bakom vår digitaliseringsresa och säkerställa bevarandet av våra värdefulla digitala dokument. Dina uppgifter kommer att vara mångfacetterade, från att hantera allmänna handlingar till att utveckla vår digitala informationshantering.

• Säkerställa efterlevnad av arkivlagen och andra relevanta bestämmelser.
• Ansvara för och utveckla kommunens arbete med e-arkivering.
• Driva utvecklingen av digitala informationshanteringsprocesser.
• Agera rådgivare till olika verksamheter inom kommunen.

Kvalifikationer

• Utbildning med fokus på arkivvetenskap eller liknande. 
• Erfarenhet inom kommunal verksamhet.
• Kunskaper inom digital informationshantering.
• Tekniskt intresse med förmåga att arbeta med olika system och verktyg

Har du tidigare arbetat i Klara Arkiv, Evolution eller e-arkiv är det ett plus. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos kommunen. 
Du är: 
Strukturerad - Har ett sinne för ordning och reda
Utvecklingsdriven - Drivs av både personlig och organisatorisk utveckling.
Social - Trivs i samarbete och är en lagspelare.
Självständig - Tar ansvar och arbetar effektivt både i team och självständigt.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist

Alltid #kommun #Arkivarie #digitaliseing

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

C-chaufför till UTAB!

Specialtransportförare
Läs mer Apr 4
Har du C-kort, YKB och vill bidra till en viktig uppgift i samhället? Se hit! Vi söker nu fler C-chaufförer till UTAB för tömning av dagvatten! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med UTAB fler C-chaufförer för tömning av dagvatten. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos UTAB under ca 6 månader. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till rebecka.permestam@pn.se

Du erbjuds

• En bra introduktion på två veckor för att sedan kunna arbeta självständigt
• Ett stimulerande arbete 

Arbetsuppgifter
Rollen innebär tillsyn, tömning samt rengöring av dagvattenbrunnar där du spolar rent brunnarna från bland annat grus och sten. Dina rutter du blir tilldelad varierar, både vad gäller dess längd och hur många stopp som kommer göras. Arbetet sker kvällstid.

Vi söker dig som

• Har C-kort och YKB
• Trivs med ett arbete som emellertid är fysiskt krävande
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Det är även meriterande om du tidigare haft liknande arbetsuppgifter.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos UTAB. Du är självgående, effektiv i ditt arbetssätt och har en förmåga att vara flexibel.

START: Enligt ö.k.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad och Sunne 
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#utab #c-chaufför #dagvatten

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Ledande montör till ORAB!

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Feb 23
Har du gedigen erfarenhet av rörinstallationer, flerårig erfarenhet som ledande montör och vill jobba på ett väletablerat företag inom industrirör? Då kan tjänsten som ledande montör till ORAB vara för dig! ORAB utför rörinstallationer och maskinmontage för industrin, kommuner och förvaltningar. Här tar du en central roll och stort ansvar i att leda kollektivet, samordna arbetet och säkerställa hög kvalitet!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med ORAB en ledande montör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos ORAB under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se 

Arbetsuppgifter
I rollen som ledande montör ansvarar du för att leda, samordna och övervaka montaget för aktuellt projekt. Du deltar i planering, beredning och representerar företaget vid olika slag av planeringsmöten. Arbetet innebär även ett nära samarbete med ansvarig projektledare där du ger löpande uppföljningar avseende projektets drift och kvalitet.

• Samordna kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet på projektet
• Ansvara för kemikalie- och gashanteringen inom aktuellt område
• Leda och övervaka svetsarbeten
• Samordna och ansvara för dokumentation kopplat till projekten

Tjänsten innebär resor och veckopendling till Enköping.

Vi söker dig som har

• Gedigen erfarenhet av rörinstallationer för industrin
• Flerårig erfarenhet som ledande montör eller arbetsledare inom området
• Baskunskaper i de vanligast förekommande svetsmetoderna
• Grundläggande kunskaper i normer och regelverk samt materialfrågor
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift 
• B-körkort

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas som ledande montör. Du trivs i en ledande roll där du får vara kreativ och flexibel i ditt tänkande. Vidare är du social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra såväl som du besitter ett eget driv till att utveckla arbetet framåt. 

START: April/Maj
OMFATTNING: Heltid
STAD: Resor, utgångspunkt Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#ORAB #rör #industri

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu