Karlstad: Administratör / Kundsupport till DHL

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör / Kundsupport till DHL i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-08-23 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att DHL har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och DHL en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Deras kunder är viktiga för dem och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla. På kontoret i Karlstad sitter de 23 medarbetare på Support Center där det är högt i tak och där du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kundsupport tillhör du Support Center och ditt huvudsakliga ansvarsområde är att bemöta DHL’s externa och interna kunder genom diverse administrativa uppgifter inom logistik och transport. Du arbetar i DHL:s interna system och hanterar bokningar, administration av ärenden, felsökning samt problemlösning.

• Bemöta DHL’s externa och interna kunder
• Hantera bokningar och administration av ärenden
• Felsökning och problemlösning

Inom enheten arbetar de ständigt med att vidareutveckla och förbättra arbetssätt och verktyg, och som medarbetare blir du en viktig del av det arbetet. I rollen ges du möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med teamet. Du driver självständigt de ärenden du tar dig an, men har specialister i teamet att konsultera vid behov.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• God dator- och systemvana
• Meriterande med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter

För att passa in i denna roll och teamet hos DHL är du en engagerad och nyfiken person som alltid vill utvecklas. Du vågar fråga, är alltid lika mån om dina resultat och är noggrann med kvaliteten på ditt arbete. Du har även förmåga att se detaljer i deras helhet. I rollen är det viktigt att du känner stort ägandeskap och ansvar för ditt arbete och dina kundärenden. Vidare är du en lagspelare som ser ett stort värde i att samarbeta med andra. Slutligen har du god kommunikativ förmåga i tal och skrift.

Övrig information:

Start: Augusti/September
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: admin, administratör, kundtjänst, kundsupport, DHL, logistik, handläggare, ärende, ärendehantering, bokning, leveranser, order, kundkontakt, kundnära, kundtjänstmedarbetare, Karlstad

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Backofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Backofficepersonal.

Supporttekniker till Telia Company Karlstad

Läs mer Feb 23
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 12 månader där du initialt får en anställning hos Bravura med goda möjligheter till överrekrytering. Detta ger både dig och Telia en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Telia Company verkar inom telekombranschen och hjälper människor samt företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Telia Company söker nu medarbetare till sitt kontor i centrala Norrköping eller Karlstad, där du blir en del av ett team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen som customer technical support arbetar du med att förse teknisk support till Telias mindre till mellanstora företagskunder. Du hanterar såväl ärenden via inkommande telefonsamtal som ärenden som inkommer direkt i Telias ärendehanteringssystem. De ärenden du hanterar varierar i omfattning och komplexitet och kan exempelvis röra beställningar, frågor kring fakturor och utökning av licenser. Vidare samarbetar du tätt ihop med säljare och övriga tekniker på Telia. Du blir en del av ett sammansvetsat team som präglas av gemenskap där man stöttar varandra vid behov.

Initialt erbjuds du en utbildning som både innehåller teori och praktik tillsammans med dina kollegor och teamledare. Arbetet sker på plats i Telias lokaler i centrala Karlstad.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice och/ eller teknisk support, alternativt ett intresse för IT
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Vi tror att du som söker har en god kommunikativ förmåga och trivs i en roll med många kontaktytor. Vidare har du en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Du ser möjligheter i förändringar, har lätt för att anpassa dig efter nya situationer och hjälper gärna till där det behövs. Slutligen är du noggrann i ditt arbete, uppmärksam på detaljer och tycker om att utföra dina uppgifter grundligt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Är du vår spindel i nätet?

Läs mer Jan 15
Vill du vara spindeln i nätet hos oss?
Kök & Inredning expanderar och behöver någon som "håller koll" och jobbar tätt tillsammans med våra ansvarig för verksamheten. Bra om du hanterar alla Office program - gärna bra kunskaper i Excel och SharePoint.

Under en arbetsvecka kommer du bland annat:

• Registrera nya ordrar i våra system, Bygglet, FortNox, C3neo.
• Ansvara för den process som följer från att du orderlagt en ny kund till att kunden får sina kök monterade.
• Svara på löpande frågor och ärenden per mail och telefon - från kunder, samarbetspartners och säljare (helt enkelt vara spindeln i nätet)
• Viss fakturering kommer även att ingå i ditt arbete.
• Du kommer arbeta en hel del i Office-program som t.ex Excel och word och share point .
• Boka däckbyte, tid på verkstan för service av bilar.
• Supportera våra anställda med saker dom behöver hjälp med.

Vi ser därför att du:

• Är en glad och social person med känsla för service.
• Har skinn på näsan och kan behandla alla typer av bemötanden från kunder på ett proffsigt & servicemedvetet sätt.
• Är prestigelös och flexibel i den mening att du hjälper till och hugger i där det behövs, med stort som smått vad än som ska göras.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Student - Teknikersupport Karlstad

Läs mer Aug 31
Om företaget

Mer information om företaget ges vid intervju med Clevry.

Din roll

Vi söker nu en student till en roll som Teknikersupport hos vår kund i Karlstad. Denna roll handlar om att stödja och bistå tekniker samt entreprenörer genom att erbjuda information och lösningar på problem de stöter på i sitt arbete.

Du förväntas kunna arbeta ca. 2 dagar i veckan, men även heltid under jul- och sommarledighet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Svara på inkommande samtal och mejl, där du hjälper entreprenörer med supportärenden och förser tekniker med nödvändig information för deras arbete

- Dokumentera och uppdatera register med information om inkomna ärenden

Din profil

Vi söker dig som:

- Studerar en teknisk utbildning på eftergymnasial nivå

- Har minst 2 år kvar på utbildningen

- Är permanent bosatt i Karlstadområdet

- Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vidare söker vi dig som är service-minded och är bekväm med telefon som ditt främsta arbetsverktyg. Vi tror också att du har en stark förmåga att multitaska och navigera i flera system samtidigt. Det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av teknisk support, kundtjänst eller liknande. Utöver detta är du en lyhörd och lösningsorienterad lagspelare med stort tekniskt intresse.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar vår kund med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt få genomföra ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 27 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Kontorsadministratör till Stiliom

Läs mer Aug 11
Stiliom AB är verksamt inom försäljning och projektering av park- och lekutrustning sedan 2010. Verksamheten omfattar både produkter och tjänster av högsta kvalitet med ett tydligt mervärde. Vi har vår bas i Karlstad men verkar på hela den svenska marknaden. Vi är generalagent för flertalet erkända varumärken från bl a Danmark, Tyskland och Australien. Läs mer på vår hemsida stiliom.se eller på sociala medier.
Vi behöver nu förstärka vårt team med en kontorsadministratör.
Vi söker dig som trivs med administrativa uppgifter, kund- och leverantörskontakter och som gillar att jobba i ett högt tempo samtidigt som du är noga med att detaljerna blir rätt. Du har naturligt en hög servicekänsla och sätter kundnöjdhet i främsta rummet.
Som Kontorsadministratör har du ansvar för hela orderhanteringen från offert till leverans. I arbetsuppgifterna ingår offert och orderregistrering, beställning av produkter från våra leverantörer runt om i världen, kontakter med speditionsfirmor och löpande avstämning med slutkunder och arkitekter. Du svarar även för registrering av våra produkter i databaser för miljöbedömning, såsom exempelvis Byggvarubedömningen och Sunda Hus.
Tjänsten som kontorsadministratör innebär att du är ett stöd för samtliga funktioner på företaget och uppgifterna kan därmed komma att variera.
Arbetet sker på kontoret och innebär dagligen kund- och leverantörskontakter både via telefon och mail. Tjänsten innebär nära samarbete med dina kollegor, men mycket av arbetet utförs under eget ansvar.
Det är ett krav att du har minst gymnasial utbildning. Erfarenhet från liknande jobb är meriterande. Vi värdesätter hög servicenivå, god samarbetsförmåga, lojalitet och förmåga att arbeta självständigt. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Har du även kunskap inom norska språket ger det ett extra plus i kanten. Tjänsten kräver mycket god datorvana och kunskap inom Office-paketet.
För att lyckas i rollen är du noggrann och tar ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och för att arbetet i gruppen ska flyta på. Du trivs med att arbeta självständigt och på egen hand driva ditt arbete framåt. Då vi är en mindre grupp är du flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt och tycker också det är roligt att ta dig an uppgifter som ligger utanför ditt ansvarsområde. Du är social och besitter en god kommunikativ förmåga då rollen innebär mycket kontakt med andra, såväl internt som externt.
Vi har vårt kontor i Karlstad vilket även blir din placeringsort. Tjänsten är heltid med tillträde i oktober 2023 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt, dock senast 8/9. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ansökan med personligt brev och CV mailas till: jobb@stiliom.se
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta VD Johan Rönngren på mail johan@stiliom.se eller telefon 070-279 76 00.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Bravura Sverige AB .

Resande servicetekniker inom kantpress till TRUMPF

Underhållsmekaniker
Läs mer Apr 5
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TRUMPF.

Om företaget:


TRUMPF Maskin AB grundades 1984 och är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller verktygsmaskiner och plåtbearbetningsmaskiner av högsta kvalité och service till sina kunder. De tillhör den tyska och familjeägda koncernen TRUMPF GmbH, och som ett oberoende familjeföretag erbjuder de dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill de driva på digitaliseringen av tillverkningsindustrin. Deras passion och kreativa drivkraft med egenutvecklad teknik säkerställer att de är en innovativ kraft – med närmare 18?000 anställda på över 70 platser över hela världen. Sverigekontoret är beläget i Alingsås och kunderna finns i Sverige och Norge. Idag arbetar runt 70 personer i den nordiska verksamheten. De värdesätter sina medarbetares kompetensutveckling högt och erbjuder konkurrenskraftiga villkor och attraktiva förmåner. TRUMPF agerar som marknadsledare i en växande marknad med stor tillväxt och goda framtidsutsikter! Läs gärna mer på deras hemsida här

Arbetsuppgifter:

Som resande servicetekniker tillhör du ett team om 40 resande servicetekniker med support från inhousetekniker samt gruppchef. I rollen arbetar du ute på fält och är ansiktet utåt hos kund, där du ansvarar för förebyggande underhåll, reparation och installationer av TRUMPFs teknologi inom kantpress- hos kund. Dina reparations- och serviceuppdrag är oftast kortare ärenden på några dagar och vid installationer är du delaktig i projekt som ligger mellan 2-7 veckor. Du arbetar med mekanik, elektronik, installation av mjukvara och binder samman system. Du utgår hemifrån och är ute på fältet under veckorna i ditt arbetsområde som täcker Sverige och Norge. Eftersom det är en resande tjänst erbjuds du tjänstebil, alternativt förmånsbil, samt traktamente och reseersättning.

Din introduktion börjar med en gedigen utbildning, dels med en kollega ute på fält, samt med företagets introduktionsutbildningar i Tyskland, Österrike eller Schweiz tillsammans med teknikerkollegor från hela världen. TRUMPF erbjuder dig en långsiktig och löpande teknisk kompetensutveckling och du kommer genom utökade arbetsuppgifter och utbildningar ta dig an alltmer komplicerade uppdrag på ett självständigt sätt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom el, mekanik eller automation
• Arbetslivserfarenhet av tekniskt arbete inom el, laser, mekanik, automation eller hydraulik
• Du har erfarenhet av att tolka elschema
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom svets- och plåtbearbetning som operatör/underhållstekniker
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Örebro eller Norrköping är önskvärt men närliggande städer fungerar också eftersom tjänsten är resande
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supporttekniker till Telia Company Karlstad

Backofficepersonal
Läs mer Feb 23
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 12 månader där du initialt får en anställning hos Bravura med goda möjligheter till överrekrytering. Detta ger både dig och Telia en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Telia Company verkar inom telekombranschen och hjälper människor samt företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Telia Company söker nu medarbetare till sitt kontor i centrala Norrköping eller Karlstad, där du blir en del av ett team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen som customer technical support arbetar du med att förse teknisk support till Telias mindre till mellanstora företagskunder. Du hanterar såväl ärenden via inkommande telefonsamtal som ärenden som inkommer direkt i Telias ärendehanteringssystem. De ärenden du hanterar varierar i omfattning och komplexitet och kan exempelvis röra beställningar, frågor kring fakturor och utökning av licenser. Vidare samarbetar du tätt ihop med säljare och övriga tekniker på Telia. Du blir en del av ett sammansvetsat team som präglas av gemenskap där man stöttar varandra vid behov.

Initialt erbjuds du en utbildning som både innehåller teori och praktik tillsammans med dina kollegor och teamledare. Arbetet sker på plats i Telias lokaler i centrala Karlstad.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice och/ eller teknisk support, alternativt ett intresse för IT
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Vi tror att du som söker har en god kommunikativ förmåga och trivs i en roll med många kontaktytor. Vidare har du en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Du ser möjligheter i förändringar, har lätt för att anpassa dig efter nya situationer och hjälper gärna till där det behövs. Slutligen är du noggrann i ditt arbete, uppmärksam på detaljer och tycker om att utföra dina uppgifter grundligt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Resande servicetekniker till TRUMPF

Underhållsmekaniker
Läs mer Nov 28
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TRUMPF.

Om företaget:


TRUMPF Maskin AB grundades 1984 och är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller verktygsmaskiner och plåtbearbetningsmaskiner av högsta kvalité och service till sina kunder. De tillhör den tyska och familjeägda koncernen TRUMPF GmbH, och som ett oberoende familjeföretag erbjuder de dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill de driva på digitaliseringen av tillverkningsindustrin. Deras passion och kreativa drivkraft med egenutvecklad teknik säkerställer att de är en innovativ kraft – med närmare 18?000 anställda på över 70 platser över hela världen. Sverigekontoret är beläget i Alingsås och kunderna finns i Sverige och Norge. Idag arbetar runt 70 personer i den nordiska verksamheten. De värdesätter sina medarbetares kompetensutveckling högt och erbjuder konkurrenskraftiga villkor och attraktiva förmåner. TRUMPF agerar som marknadsledare i en växande marknad med stor tillväxt och goda framtidsutsikter! Läs gärna mer på deras hemsida här

Arbetsuppgifter:

Som resande servicetekniker tillhör du ett team om 40 resande servicetekniker med support från inhousetekniker samt gruppchef. I rollen arbetar du ute på fält och är ansiktet utåt hos kund, där du ansvarar för förebyggande underhåll, reparation och installationer av någon av TRUMPFs olika teknologier inom kantpress- och stans-/kombimaskiner hos kund. Dina reparations- och serviceuppdrag är oftast kortare ärenden på några dagar och vid installationer är du delaktig i projekt som ligger mellan 2-7 veckor. Du arbetar med mekanik, elektronik, installation av mjukvara och binder samman system. Du utgår hemifrån och är ute på fältet under veckorna i ditt arbetsområde som täcker Sverige och Norge. Eftersom det är en resande tjänst erbjuds du tjänstebil, alternativt förmånsbil, samt traktamente och reseersättning.

Din introduktion börjar med en gedigen utbildning, dels med en kollega ute på fält, samt med företagets introduktionsutbildningar i Tyskland, Österrike eller Schweiz tillsammans med teknikerkollegor från hela världen. TRUMPF erbjuder dig en långsiktig och löpande teknisk kompetensutveckling och du kommer genom utökade arbetsuppgifter och utbildningar ta dig an alltmer komplicerade uppdrag på ett självständigt sätt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom el, mekanik eller automation
• Arbetslivserfarenhet av tekniskt arbete inom el, laser, mekanik, automation eller hydraulik
• Du har erfarenhet av att tolka elschema
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom svets- och plåtbearbetning som operatör/underhållstekniker
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg, Trollhättan , Uddevalla, Vänersborg, Bengtsfors, Säffle, Karlstad, Strömstad eller Sunne eftersom tjänsten är resande
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Resande servicetekniker till TRUMPF

Underhållsmekaniker
Läs mer Nov 3
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TRUMPF.

Om företaget:


TRUMPF Maskin AB grundades 1984 och är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller verktygsmaskiner och plåtbearbetningsmaskiner av högsta kvalité och service till sina kunder. De tillhör den tyska och familjeägda koncernen TRUMPF GmbH, och som ett oberoende familjeföretag erbjuder de dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill de driva på digitaliseringen av tillverkningsindustrin. Deras passion och kreativa drivkraft med egenutvecklad teknik säkerställer att de är en innovativ kraft – med närmare 18?000 anställda på över 70 platser över hela världen. Sverigekontoret är beläget i Alingsås och kunderna finns i Sverige och Norge. Idag arbetar runt 70 personer i den nordiska verksamheten. De värdesätter sina medarbetares kompetensutveckling högt och erbjuder konkurrenskraftiga villkor och attraktiva förmåner. TRUMPF agerar som marknadsledare i en växande marknad med stor tillväxt och goda framtidsutsikter! Läs gärna mer på deras hemsida här

Arbetsuppgifter:

Som resande servicetekniker tillhör du ett team om 40 resande servicetekniker med support från inhousetekniker samt gruppchef. I rollen arbetar du ute på fält och är ansiktet utåt hos kund, där du ansvarar för förebyggande underhåll, reparation och installationer av någon av TRUMPFs olika teknologier inom kantpress- och stans-/kombimaskiner hos kund. Dina reparations- och serviceuppdrag är oftast kortare ärenden på några dagar och vid installationer är du delaktig i projekt som ligger mellan 2-7 veckor. Du arbetar med mekanik, elektronik, installation av mjukvara och binder samman system. Du utgår hemifrån och är ute på fältet under veckorna i ditt arbetsområde som täcker Sverige och Norge. Eftersom det är en resande tjänst erbjuds du tjänstebil, alternativt förmånsbil, samt traktamente och reseersättning.

Din introduktion börjar med en gedigen utbildning, dels med en kollega ute på fält, samt med företagets introduktionsutbildningar i Tyskland, Österrike eller Schweiz tillsammans med teknikerkollegor från hela världen. TRUMPF erbjuder dig en långsiktig och löpande teknisk kompetensutveckling och du kommer genom utökade arbetsuppgifter och utbildningar ta dig an alltmer komplicerade uppdrag på ett självständigt sätt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom el, mekanik eller automation
• 1-2 års arbetslivserfarenhet av tekniskt arbete inom el, laser, mekanik, automation eller hydraulik
• Du har erfarenhet av att tolka elschema
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom svets- och plåtbearbetning som operatör/underhållstekniker
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg, Trollhättan , Uddevalla, Vänersborg, Bengtsfors, Säffle, Karlstad, Strömstad eller Sunne eftersom tjänsten är resande
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säkerhetstekniker till företag inom säkerhetsbranschen

Serviceelektriker, installation
Läs mer Sep 14
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget.

Om företaget:

Företaget erbjuder kompletta säkerhetslösningar. Med tjänster inom lås, passerkontroll, larm, kamerabevakning och mycket mer, rekommenderar de en lösning som möter kundernas behov på bästa sätt. Oavsett om det gäller en fastighet med en dörr, en bostadsrättsförening, en affärsbyggnad, en kommunal verksamhet eller en flygplats kan de hjälpa dig. De projekterar, installerar och tar hand om drift, administration och service. Deras långa erfarenhet av säkerhetsbehov och om hur människor rör sig i olika miljöer samt kunskap om lagar och regler ger dig som kund en trygg partner.

Du får veta mer om vilket företag det gäller vid en intervju.

Arbetsuppgifter:

I rollen som säkerhetstekniker jobbar du ute hos företagets kunder med fokus på service av lås, dörrar, dörrautomatiker med mera. Du jobbar även i olika projekt med nyinstallationer. Du är inriktad inom mekanik och du håller dig ständigt uppdaterad om den senaste tekniken på marknaden. Det är en varierande arbetsdag där du hanterar många olika typer av ärenden.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Service av lås, dörrar och dörrautomatiker
• Projekt med nyinstallationer
• Du uppdaterar dig kring den senaste tekniken på marknaden

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har kunskap inom olika låssystem
• Arbetslivserfarenhet inom liknande område, exempelvis har du jobbat som säkerhetstekniker i byggbranschen eller fastighetsskötare
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du är flexibel vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar, och du trivs bäst i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag. Du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säkerhetstekniker till företag inom säkerhetsbranschen

Serviceelektriker, installation
Läs mer Sep 12
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget.

Om företaget:

Företaget erbjuder kompletta säkerhetslösningar. Med tjänster inom lås, passerkontroll, larm, kamerabevakning och mycket mer, rekommenderar de en lösning som möter kundernas behov på bästa sätt. Oavsett om det gäller en fastighet med en dörr, en bostadsrättsförening, en affärsbyggnad, en kommunal verksamhet eller en flygplats kan de hjälpa dig. De projekterar, installerar och tar hand om drift, administration och service. Deras långa erfarenhet av säkerhetsbehov och om hur människor rör sig i olika miljöer samt kunskap om lagar och regler ger dig som kund en trygg partner.

Du får veta mer om vilket företag det gäller vid en intervju.

Arbetsuppgifter:

I rollen som säkerhetstekniker jobbar du med service och nyinstallation av produkter ute hos företagets kunder. Du är inriktad inom elektronik och arbetar främst med elektroniska säkerhetsprodukter så som larm, passersystem, kamerasystem och brandlarm. Det är en varierande arbetsdag där du hanterar många olika typer av ärenden.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Nyinstallation och service av företagets produkter
• Underhåll, service och felsökning av elektroniska säkerhetsprodukter
• Du uppdaterar dig kring den senaste tekniken på marknaden

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av larm och passagesystem
• Erfarenhet av säkerhetsbranschen
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du är flexibel vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar, och du trivs bäst i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag. Du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Västerås
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu