Karlstad: Frontend utvecklare till Nexta

Hitta ansökningsinfo om jobbet Frontend utvecklare till Nexta i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-28 // Varaktighet: Heltid

Är du en passionerad Frontend utvecklare med känsla för UX och design och vill vara del av Nextas spännande resa?

Vi letar efter en erfaren och ambitiös Frontend utvecklare för att förstärka Nextas produktutvecklingsteam i Karlstad. Ta chansen att vara med på tåget hos ett nyskapande bolag som bara är i början av sin resa.

Vi erbjuder
- En dynamisk, innovativ och prestigelös arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och forma vår e-handelsplattform.
- Att arbeta med den senaste tekniken inom en starkt växande bransch.
- Ett engagerat team av dedikerade kollegor.
- Utbildningar och verktyg för att fortsätta växa och utveckla dina färdigheter
- Varierande och utmanande arbetsuppgifter.

Om rollen
Som Frontend utvecklare hos Nexta kommer du att spela en nyckelroll i att skapa användarvänliga och estetiskt tilltalande gränssnitt för deras innovativa produkt inom e-handel. Du kommer att ha en central roll både inom företaget och produktutvecklingen, och i att utveckla och implementera design och lösningar efter kundens förväntningar. Med din erfarenhet inom utveckling och design, och din förståelse för moderna verktyg och tekniker, kommer du att vara en drivande kraft bakom deras kundcentrerade lösningar.

Som Frontend utvecklare hos Nexta jobbar du med tekniker och verktyg som TypeScript, React, Next.js, Storybook / Bit och Figma och ser därför gärna att du har erfarenheter av dessa eller liknande teknologier.


Vem är du?
För att trivas i denna roll är det viktigt att du har en stark problemlösningsförmåga och kan hantera komplexa utmaningar som kan uppstå under utvecklingsprocessen. Du är inte rädd för att djupdyka i problem och hitta innovativa lösningar som tar användarupplevelsen till nya höjder.

Din kreativitet är en drivkraft, och du är noggrann med ett skarpt öga för detaljer i processer. Vi ser positivt på din förmåga att tänka utanför boxen och din nyfikenhet när det kommer till att utforska nya tekniker och koncept inom utveckling.

När det kommer till att fatta beslut är du datadriven och använder fakta som underlag för att driva ditt arbete framåt. Du förstår vikten av att samla och analysera användardata för att skapa meningsfulla och effektiva designlösningar.

Kommunikation och samarbete är också viktiga aspekter av rollen, då du kommer att arbeta nära andra utvecklare och team-medlemmar. Du trivs i att vara en del av ett team där idéer och kunskap utbyts fritt, och du är öppen för att ge och ta konstruktiv feedback. Dessutom är du inte rädd för att interagera med kunder och är bekväm med att vara en representant för företaget i kommunikationen med dem.

Dina ansvarsområden:
- Designa och utveckla attraktiva, användarvänliga gränssnitt för vår e-handelsplattform och kunder.
-Samarbeta med teamet för att förstå och tolka användarbehov, och omvandla dessa till användarcentrerade designlösningar.
-Skapa prototyper, wireframes och interaktiva mockups för att visualisera och testa design.
- Implementera design och funktionalitet med en modern techstack som inkluderar JavaScript-ramverk.
-Optimera prestanda och användbarhet för en sömlös användarupplevelse.

Vi söker dig som:
- Har minst 2 års erfarenhet som Frontend utvecklare och starka kunskaper inom JavaScript.
- Besitter grundläggande kunskaper inom HTML, CSS och JavaScript.
- Har ett starkt visuellt och användarorienterat tänkande med förmågan att omsätta idéer till intuitiva och estetiskt tilltalande gränssnitt.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av att arbeta med JavaScript-ramverk, speciellt Next.js.
-Är bekant med designverktyg som Figma.
-Har kunskaper inom SEO och tillgänglighetsstandarder.
-Har erfarenhet inom e-handel och/eller Node.js.

Nexta strävar alltid efter att ge sina kunder den bästa möjliga lösning utifrån deras behov. I rollen som Frontend utvecklare har du kontakt med kunder i olika delar av leveransen och att hålla vad man lovar är viktigt och att aldrig tumma på kvaliteten i slutresultatet.

Om Nexta
Nextas mission är att skapa nästa generationens plattform för digitala handelsupplevelser.

Hållbara och enkla lösningar för komplexa problem är en självklarhet för att kunna effektivisera och öka deras kunders försäljning. Den starka passion de har för e-handel gör dem till ett företag som är redo att anta utmaningar och driva branschen framåt.

Nexta är ett företag i uppstartsfasen med stora tillväxtambitioner. Trots att de bara har funnits en kort tid har de redan etablerat sig på marknaden och säkrat prestigefulla uppdrag. De som jobbar på Nexta har en gedigen erfarenhet av e-handel där de genom att kombinera kunskap, strategi och design tillsammans med en plattform av allra högsta klass kan erbjuda en helhetslösning som är anpassad efter kundens behov.

Här får du möjlighet att påverka och forma vår framtid samtidigt som du arbetar med inspirerande projekt tillsammans med en grupp drivande individer. På Nexta är alla medarbetare värdefulla, och som en viktig spelare i deras team erbjuds du en möjlighet att vara med på en resa som bara har börjat.

Gör dig redo att ta nästa steg i din karriär som Frontend. utvecklare och ansök idag!

Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på 072-2160451/ johan.cederholm@linck.se

Anställningen är på heltid och sista ansökningsdag är 2023-08-06

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Backend-utvecklare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Backend-utvecklare.

Erfaren webbutvecklare .NET

Läs mer Okt 30
Knowit Experience utvecklar kreativa lösningar inom digitala kanaler med våra kunder och deras verksamhet i centrum. I vår vardag har vi förmånen att samarbeta med fantastiska kunder, allt från större lokala kunder till några av de största nordiska varumärkena. Vi är totalt över 1 200 specialister i Norden som arbetar med webb, commerce och digitala kanaler och söker nu ytterligare medarbetare som kan hjälpa oss att förverkliga våra kunders drömmar.

Vi arbetar med lösningar framför allt baserade på .NET och plattformar från våra partners - där Optimizely (f.d Episerver), Litium och Umbraco är några av våra viktigaste.

Vi söker dig som vill vara med att utveckla framtidens lösningar i nära samarbete med våra kunder. Du är en social lagspelare som älskar utmaningar och vill utvecklas på jobbet. Våra uppdrag tillsammans med kunder driver vi agilt med stor personlig frihet och ansvar. Vi ser gärna att du är initiativtagande, proaktiv och alltid tänker lite extra på kundnyttan i ditt jobb.

Förmodligen arbetar du med liknande uppgifter idag och vill ha nya utmaningar, men vi söker också dig som vill utvecklas åt detta håll. Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av webbutveckling i .NET, gärna med e-handel i fokus. Erfarenheter av frontend är meriterande.

Det är också meriterande om du har erfarenhet av Optimizely (f.d Episerver), Litium, inRiver PIM, agila processer och designmönster. Har du också erfarenhet av ett annat CMS är det ett plus.

De delar av arbetet som rör kundkontakter sker huvudsakligen på svenska men det finns även internationella kunder där engelska är ett krav.

Vi värdesätter att ha kul på jobbet och att känna stolthet för vårt arbete. Stundtals är det högt tempo hos oss och det är viktigt att du känner dig bekväm i en organisation under stark tillväxt och ständig utveckling.

Vad vi lockar med? Riktigt trevliga kollegor, spännande aktiviteter, en kreativ och utvecklande miljö och fantastiska kunder!

Ansökan

Vi använder analyser i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och ha ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Jesper Löfman (teamchef) på 070-299 24 46.

Ansök nu

Nordic Medtest söker backend-utvecklare

Läs mer Mar 13
Vill du vara med och skapa framtidens digitaliserade välfärd?

Nordic Medtest är ett techbolag som har en unik position som vår ägare Ineras test och utvecklingsbolag. Inera ägs av alla kommuner och regioner. Som offentligt bolag jobbar vi med fokus på långsiktighet, stabilitet och samhällsnytta.
Vi ansvarar för testning och utveckling inom Ineras tjänsteportfölj inklusive styrning och utveckling av tillhörande metodik och arbetssätt.
Vi arbetar med samhällskritiska och tekniskt komplexa system som möjliggör för välfärden att fungera säkert och effektivt. Exempel på områden är 1177, nationell digital infrastruktur samt ett stort antal digitala tjänster som används inom regioner och kommuner.

På Nordic Medtest står samarbete och trivsel högt på agendan. Vi har en enkel organisation med korta beslutsvägar.
Idag är vi drygt 50 anställda. Mer information om hur det är att jobba hos oss hittar du på Jobba hos oss - Nordic Medtest

Välmående och hälsa

För oss är det viktigt att du mår bra. Vi har bland annat friskvårdbidrag, en friskvårdstimme i veckan och 39.5 timmars arbetsvecka. Vi har även halvdagar och klämdagar runt större helger.

Hos oss har du stor frihet och flexibilitet att jobba på distans exempelvis hemifrån. Det ger dig stora möjligheter att forma din vardag och ta egna beslut om hur du bäst utnyttjar din tid.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu flera backend-utvecklare till agila utvecklingsteam som ansvarar för applikationsförvaltning och vidareutveckling av tjänster som hanterar behörigheter och åtkomst framför allt inom vård och omsorg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Delta i analyser av krav, arkitektur och tekniska lösningar
• Utveckla kvalitativ programvara som uppfyller ställda krav
• Omvärldsbevaka teknikutveckling inom området
• Felsökning och felrättning
• Bidra i teamet i att bygga och sprida kompetens

Vem är du?

Vi söker dig som är en erfaren systemutvecklare som gillar att samarbeta med kollegor och kunder. Du ska ta ett stort ansvar för ditt arbete. Ödmjukhet och hjälpsamhet är två andra viktiga aspekter i vårt gemensamma arbetssätt. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande, inom utveckling.

Vi verkar i ett komplext ekosystem med många system och aktörer. Viljan och nyfikenheten att kontinuerligt utvecklas och bygga ny kunskap är kritisk.

Kvalifikationer

Du har nyligen arbetat med back-end utveckling i Java och har utvecklat lösningar som ställer höga krav på säkerhet, tillgänglighet och prestanda. Du har erfarenhet av utveckling inom java med databaskopplingar, mot men även mot andra databastyper, och där informationsutbyte med omvärlden sker med REST eller SOAP.

Du är van att arbeta i Scrum med Atlassian-produkter och att samarbeta med kollegor för att lösa problem. Du har arbetat med CI/CD i etablerade verktyg och sätter stor vikt vid att vårda bygget.

Du kommer bland annat att arbeta med följande tekniker/verktyg och bör vilja utvecklas inom:

• Java
• Spring Framework och Hibernate
• Containerbaserade teknologier så som Kubernetes eller OpenShift
• REST, XML
• Swagger/OpenAPI eller dylikt
• Olika typer av databaser: MongoDB, Redis, Maria DB eller My
• SAML, OIDC/Oauth2 och/eller mutual TLS för autentisering och kryptering

Meriterande kunskaper är metodik för säker utveckling, till exempel OWASP-SAMM samt branscherfarenhet inom offentlig verksamhet i allmänhet och hälso- och sjukvård i synnerhet.

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift då all kommunikation och dokumentation sker på svenska.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Karlstad eller Stockholm
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Din ansökan ska vara oss tillhanda senast 2024-04-14 men tjänsten tillsätts löpande.

Välkommen med din ansökan!

Kontakt

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Sektionschef Karin Lindh: 073-032 27 36

Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Ansök nu

Nordic Medtest söker backend-utvecklare

Läs mer Feb 15
Vill du vara med och skapa framtidens digitaliserade välfärd?

Nordic Medtest är ett techbolag som har en unik position som vår ägare Ineras test och utvecklingsbolag. Inera ägs av alla kommuner och regioner. Som offentligt bolag jobbar vi med fokus på långsiktighet, stabilitet och samhällsnytta.
Vi ansvarar för testning och utveckling inom Ineras tjänsteportfölj inklusive styrning och utveckling av tillhörande metodik och arbetssätt.
Vi arbetar med samhällskritiska och tekniskt komplexa system som möjliggör för välfärden att fungera säkert och effektivt. Exempel på områden är 1177, nationell digital infrastruktur samt ett stort antal digitala tjänster som används inom regioner och kommuner.

På Nordic Medtest står samarbete och trivsel högt på agendan. Vi har en enkel organisation med korta beslutsvägar.
Idag är vi drygt 50 anställda. Mer information om hur det är att jobba hos oss hittar du på Jobba hos oss - Nordic Medtest

Välmående och hälsa

För oss är det viktigt att du mår bra. Vi har bland annat friskvårdbidrag, en friskvårdstimme i veckan och 39.5 timmars arbetsvecka. Vi har även halvdagar och klämdagar runt större helger.

Hos oss har du stor frihet och flexibilitet att jobba på distans exempelvis hemifrån. Det ger dig stora möjligheter att forma din vardag och ta egna beslut om hur du bäst utnyttjar din tid.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu flera backend-utvecklare till agila utvecklingsteam som ansvarar för applikationsförvaltning och vidareutveckling av tjänster som hanterar behörigheter och åtkomst framför allt inom vård och omsorg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Delta i analyser av krav, arkitektur och tekniska lösningar
• Utveckla kvalitativ programvara som uppfyller ställda krav
• Omvärldsbevaka teknikutveckling inom området
• Felsökning och felrättning
• Bidra i teamet i att bygga och sprida kompetens

Vem är du?

Vi söker dig som är en erfaren systemutvecklare som gillar att samarbeta med kollegor och kunder. Du ska ta ett stort ansvar för ditt arbete. Ödmjukhet och hjälpsamhet är två andra viktiga aspekter i vårt gemensamma arbetssätt. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande, inom utveckling.

Vi verkar i ett komplext ekosystem med många system och aktörer. Viljan och nyfikenheten att kontinuerligt utvecklas och bygga ny kunskap är kritisk.

Kvalifikationer

Du har nyligen arbetat med back-end utveckling i Java och har utvecklat lösningar som ställer höga krav på säkerhet, tillgänglighet och prestanda. Du har erfarenhet av utveckling inom java med databaskopplingar, mot men även mot andra databastyper, och där informationsutbyte med omvärlden sker med REST eller SOAP.

Du är van att arbeta i Scrum med Atlassian-produkter och att samarbeta med kollegor för att lösa problem. Du har arbetat med CI/CD i etablerade verktyg och sätter stor vikt vid att vårda bygget.

Du kommer bland annat att arbeta med följande tekniker/verktyg och bör vilja utvecklas inom:

• Java
• Spring Framework och Hibernate
• Containerbaserade teknologier så som Kubernetes eller OpenShift
• REST, XML
• Swagger/OpenAPI eller dylikt
• Olika typer av databaser: MongoDB, Redis, Maria DB eller My
• SAML, OIDC/Oauth2 och/eller mutual TLS för autentisering och kryptering

Meriterande kunskaper är metodik för säker utveckling, till exempel OWASP-SAMM samt branscherfarenhet inom offentlig verksamhet i allmänhet och hälso- och sjukvård i synnerhet.

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift då all kommunikation och dokumentation sker på svenska.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Karlstad eller Stockholm
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Din ansökan ska vara oss tillhanda senast 2024-03-10 men tjänsten tillsätts löpande.

Välkommen med din ansökan!

Kontakt

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Sektionschef Karin Lindh: 073-032 27 36

Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Ansök nu

Bli en del av framtidens IT-lösningar som CI CD-utvecklare

Läs mer Nov 13
Är du en driven och engagerad utvecklare som vill arbeta med moderna teknologier och kontinuerlig leverans? Vill du vara med och skapa innovativa och hållbara IT-lösningar som gör skillnad för människor och samhälle? Då har vi jobbet för dig!
Vi söker nu en CI CD-utvecklare till en av våra kunder, en ledande IT-konsultfirma med över 20 000 medarbetare i 20 länder. Du kommer att ingå i ett agilt team som arbetar med att utveckla, testa och leverera mjukvara av hög kvalitet till kundens olika projekt. Du kommer att få möjlighet att arbeta med spännande uppdrag inom olika branscher och använda dig av de senaste teknologierna och verktygen.

Om rollen
Som CI CD-utvecklare kommer du att:

• Designa, implementera och underhålla CI CD-pipeliner för olika applikationer och plattformar
• Samarbeta med andra utvecklare, testare och kundrepresentanter i ett agilt team
• Bidra till att förbättra kvaliteten, effektiviteten och säkerheten i mjukvaruleveransen
• Hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna och bästa praxis inom CI CD-området

Vi söker dig med
För att lyckas i rollen som CI CD-utvecklare tror vi att du har:
• Goda kunskaper i Python, Linux, Java och GIT
• Erfarenhet av Docker
• Flytande engelska i tal och skrift
• En positiv och lösningsorienterad inställning
• En god samarbetsförmåga och kommunikationsfärdighet

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av att arbeta med Kubernetes och/eller andra CI CD-verktyg
• Erfarenhet av att arbeta i molnbaserade miljöer som AWS, Azure eller Google Cloud
• Erfarenhet av att arbeta med olika testmetoder och testverktyg

Du erbjuds
Som CI CD-utvecklare hos vår kund får du:

• En utmanande och stimulerande roll i ett framgångsrikt och växande företag
• En möjlighet att arbeta med spännande och varierande projekt
• En möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom CI CD-området
• En möjlighet att arbeta med ett kompetent och engagerat team av kollegor

Om vår kund
Vår kund är en ledande IT-konsultfirma som erbjuder tjänster inom digital transformation, affärssystem, data och AI, molntjänster, cybersäkerhet och infrastruktur. Företaget har över 20 000 medarbetare i 20 länder. Företaget har en stark kultur som präglas av värderingarna öppenhet, innovation, samarbete och ansvar. Företaget har ett stort fokus på att skapa värde för sina kunder, medarbetare och samhälle genom att leverera hållbara och innovativa IT-lösningar.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Linck i Karlstad AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Linck i Karlstad AB .

Business Unit Manager till WiseGate

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Feb 23
Är du den som kommer att leda WiseGates expansion i Karlstad och bidra till deras kunders framgång?

Nu söker vi en Business Unit Manager som ska vara med och etablera WiseGate i Karlstad. Om du har passionen och erfarenheten vi söker så är du varmt välkommen att skicka in en ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Business Unit Manager hos WiseGate blir du en nyckelspelare i deras expansionsresa. Du kommer inte bara att representera WiseGates expertis och värden utan också vara delaktig i att bygga upp deras närvaro i Karlstad. Ditt huvuduppdrag blir att driva och hantera leverans av tekniska projekt , där uppdrag varierar beroende på teamets unika erfarenhet. Utöver detta så kommer du att vara drivande i införsäljning av nya uppdrag och i rekrytering av nya konsulter.

Detta innebär:

- Att leda och genomföra tekniska projekt med ett affärsmässigt fokus.

- Att coacha och utveckla team för att säkerställa projektens framgång.

- Att aktivt bidra till uppbyggnaden av WiseGates kontor i Karlstad.

- Rekrytering av nya medarbetare.

Om dig

Du är en erfaren ingenjör med flera års konsulterfarenhet, helst inom processindustrin eller energisektorn. Dina ledaregenskaper har du visat genom framgångsrika projekt och team du lett och utvecklat. Du är en person som tar initiativ och driver både affärer och projekt framåt, med en stark förmåga att etablera och upprätthålla långsiktiga kundrelationer.

Vidare tror vi att du kännetecknas av:

- En utpräglad förmåga att kommunicera och fungera som en förebild.

- Ett självständigt arbetssätt med starkt driv och initiativförmåga.

- God teknisk förståelse.

- Entreprenörskap och en motivation att skapa en positiv arbetsmiljö.

Vi tänker att du kanske sitter i en roll som konsult idag men saknar att få utlopp för ditt driv och dina idéer. Om du lockas av större möjlighet att vara med och påverka arbetssätt, kultur och affär så tror vi att detta kan vara rätt roll för dig!

Om företaget

WiseGate är ett väletablerat kunskapsföretag som genom kvalificerade konsulttjänster och strategisk rådgivning hjälper företag att utvecklas och nå nya höjder.

De är ett kunskapsföretag som hjälper sina kunder att utveckla sin verksamhet genom att tillhandahålla kvalificerade konsulttjänster, strategisk och tekniskt rådgivning samt helhetslösningar. Med medarbetarnas samlade erfarenhet från olika branscher tillför de den kunskap som behövs för att skapa sina kunders framgång.

På WiseGate så värdesätts kunskap, innovation och framåtanda och de strävar efter att skapa miljöer där kontinuerlig lärande och förbättring står i centrum.

Om processen

Har du några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se alternativt Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se. Anställningen är på heltid och anställningsort är Karlstad.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Communications Officer till Compare

Kommunikationsstrateg
Läs mer Feb 9
Har du innovativa tankar och idéer om hur kommunikation kan förändra världen och dessutom förmågan att genomföra dem i praktiken?

Då kan rollen som Communications Officer på Compare vara något för dig!

Vad erbjuder vi?

- En dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och göra skillnad.

- Möjlighet att arbeta med avancerade digitala lösningar och innovationer.

- En plats i ett engagerat team med stor passion för samhällsutveckling.

- En utvecklande roll i en organisation som uppmuntrar kreativitet och entreprenörskap.

Om tjänsten

Innovation och digital transformation i företag kan drivas på många sätt och Compare har till uppdrag att skapa ett livskraftigt samhälle genom ökad kunskap om och användning av ny digital teknik. Vår uppgift är att genomföra samhällsomställande förändringsarbeten med inriktning på hållbarhet, hälsa och säkerhet i samarbete med det omgivande samhället. Compare bidrar med kompetens och resurser för att arbeta med innovation mellan företag, akademi, offentlig sektor och entreprenörer.

I rollen som Communications Officer kommer du att vara central i kommunikationsarbetet i olika projekt med ett flertal målgrupper och intressenter. Exempel på områden där Compare gör insatser idag är kompetensförsörjning, cybersäkerhet, innovation i offentlig sektor samt datadriven affärsutveckling och entreprenörskap.

I rollen ingår bland annat arbete med förändringskommunikation samt skapa innehåll och verktyg för effektiv kommunikation. Ditt arbete kommer att innefatta allt från skrivande och bildproduktion till strategisk planering och presentationer. Tjänsten har många kontaktytor och att nätverka med externa aktörer är en del av rollen.

Om dig

Vi tänker att du är en generalist med innovativa tankar och idéer om hur kommunikation kan vara med att förändra världen och att du dessutom har förmåga att genomföra dem i praktiken. Som person är du självgående, social och flexibel. Det är viktigt att du är anpassningsbar med förmågan att snabbt sätta dig in i projekt med varierande behov och olika målgrupper.

För att lyckas i rollen tror vi att du har några års aktuell erfarenhet och relevant högre utbildning. Du känner dig mycket trygg med att utföra kommunikativa uppgifter i tal och i skrift samt att producera innehåll till olika kanaler, som webben och sociala medier. Vi tror att du har viss vana av att leda utvecklingsarbeten som optimerar resultatet av det kommunikativa arbetet.

För att navigera i vår miljö behöver du ha kunskaper i WordPress, Photoshop och InDesign.

Kunskaper i SEO och UX-design är meriterande. God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och i skrift är en förutsättning för rollen. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för denna tjänst.

Om Compare

Compare är en oberoende innovationsplattform som möjliggör och genomför satsningar med stöd av tech, i samverkan med det omgivande samhället. Compare arbetar för att hitta lösningar på regionala, nationella och internationella samhällsutmaningar med stöd av ny digital teknik, data och innovativa lösningar. Vi drar nytta av vårt nätverk och den senaste tekniken för att öka näringslivets konkurrenskraft

Verksamheten grundades år 2000 och idag finns vi med kontor i Karlstad, Arvika och Stockholm. Vi har vår bas i Karlstad och är uppkopplade mot världen. På Compare arbetar ett 20-tal engagerade individer med betydelsefulla förändringsarbeten inom områden som cybersäkerhet, digital hälsoinnovation och datadriven affärsutveckling. Hos oss har du en unik möjlighet att vara en del i arbetet med att ta fram framstående innovationer som bidrar med lösningar på komplexa utmaningar kopplade till Agenda 2030 - de globala målen för hållbar utveckling.

Om processen

För frågor om tjänsten, kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se eller Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se. Ansök senast den 20 februari.

Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% och placeringsort är Karlstad.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Innovation Manager till Compare

Affärsutvecklare
Läs mer Feb 9
Drivs du av möjligheten att påverka och skapa betydande förändringar i samhället genom avancerade digitala lösningar?

Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Innovation Manager hos Compare!

Vad erbjuder vi?

- En dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och göra skillnad.

- Möjlighet att arbeta med avancerade digitala lösningar och innovationer.

- En plats i ett engagerat team med stor passion för samhällsutveckling.

- En utvecklande roll i en organisation som uppmuntrar kreativitet och entreprenörskap.

Om tjänsten

Sverige och världen navigerar genom en komplex terräng av samhällsutmaningar där lösningar inte bara är nödvändiga, de är akuta. Compare har en vision om att skapa hållbara, robusta städer och samhällen genom gränsöverskridande samarbeten där avancerad digitalisering är en avgörande komponent. Genom att omfamna forskningens insikter, entreprenörernas kreativitet, näringslivets dynamik och det offentliga engagemanget kan vi gradvis forma en bättre framtid.

Som Innovation Manager hos Compare leder du kritiska innovationsprocesser som stakar ut vägen för en hållbar samhällsomvandling. För oss är AI, cybersäkerhet, högpresterande datorberäkningar (HPC) och Internet of Things (IoT) inte bara teknologier utan också katalysatorer för förändring. I rollen utforskar du möjligheter, attraherar kapital och skriver projektansökningar för att driva på omställningen med stöd av tech.

I rollen ingår bland annat att:

- Leda innovations- och förändringsprocesser tillsammans med aktörer regionalt, nationellt och internationellt.

- Konkret stödja företag och organisationer i deras digitala transformationsresa.

- Utveckla processer och stödtjänster som underlättar digital transformation.

- Identifiera och initiera aktiviteter för att stimulera användningen av tech i olika branscher.

- Ha kontinuerlig kontakt med offentlig sektor, akademi, civilsamhälle och företag för att fånga in behov och utveckla processer.

Om dig

Vi tror att ditt hjärta brinner för digital transformation och du är fascinerad av hur teknik kan öppna nya möjligheter och föra samman människor på regional, nationell och internationell nivå. Om detta är i linje med dina ambitioner så tänker vi att det kan vara du som är vår nästa ledare inom innovation.

Du är en sann entreprenör i själen, som förstår betydelsen av att experimentera, utveckla och lära i en iterativ process. Dina ledaregenskaper hjälper dig och ditt team att navigera genom organisatorisk komplexitet och agera i det operativa - alltid med blicken fäst på morgondagens mål. Flexibilitet och din förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar är avgörande i din roll. För att trivas i rollen så behöver du vara en lagspelare som gillar att jobba i team och trivas med agila metoder och arbetssätt.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för denna tjänst.

Om Compare

Compare är en oberoende innovationsplattform som möjliggör och genomför satsningar inom tech i samverkan med det omgivande samhället, över hela landet. Compare arbetar för att hitta lösningar på samhällsutmaningar och för att öka näringslivets konkurrenskraft med stöd av ny digital teknik, data och innovativa lösningar.

Verksamheten grundades år 2000 och idag finns vi med kontor i Karlstad, Arvika och Stockholm. Vi har vår bas i Karlstad men arbetar regionalt, nationellt och internationellt. På Compare arbetar ett 20-tal engagerade individer med betydelsefulla förändringsarbeten inom områden som cybersäkerhet, digital hälsoinnovation och datadriven affärsutveckling. Hos oss har du en unik möjlighet att vara en del i arbetet med att ta fram framstående innovationer som bidrar med lösningar på komplexa utmaningar kopplade till Agenda 2030 - de globala målen för hållbar utveckling.



Om processen

För frågor om tjänsten, kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se eller Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se. Ansök senast den 20 februari.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Area Sales Manager -Tamtron

Account manager
Läs mer Apr 26
Är du redo för en spännande utmaning inom försäljning och tekniska lösningar? Tamtron söker nu en engagerad och målinriktad Area Sales Manager till region mitt.Ta chansen att bli en del av ett företag med stark tillväxtpotential och innovativa lösningar.Om dig
Vi söker en dynamisk säljare med erfarenhet av teknisk försäljning, gärna inom återvinning, industri, logistik eller entreprenad. Som en idealisk kandidat har du ett stort eget driv och en passion för att utforska nya områden. Du är van vid att självständigt ansvara för din försäljningsprocess och har tidigare uppnått goda resultat.
Erfarenhet från arbete med upphandlingar är särskilt meriterande. Vi värdesätter din kreativitet i att identifiera nya affärsmöjligheter och din förmåga att bygga förtroende samt underhålla långsiktiga relationer med kunder. Flytande kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Tjänsten innebär frekventa resor, så ett giltigt B-körkort är nödvändigt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.
Om tjänsten
Du kommer ha en central funktion i utvecklingen av Tamtrons verksamhet i Mellansverigeoch vara en viktig deli försäljningsteamet. Tillsammans med försäljningsorganisationen kommer du att arbeta mot att uppnå Tamtrons övergripande försäljningsmål.
Du kommer att hantera hela Tamtrons produktsortiment, som bland annat inkluderar fordonsmonterade våglösningar och markförlagdafordonsvågar med molntjänster kopplade till dessa produkter. I ditt arbete kommer du att vara involverad i hela försäljningsprocessen, från första kontakt till offert, avtalsförhandling och leverans.
Din och Tamtrons framgång bygger på samarbete i hela organisationen. I din roll kommer du att få omfattande stöd från både support- och teknikavdelningen för att du ska ha de bästa förutsättningarna att lyckas i tjänsten. Du utgår från hemmakontor och placeringsort är inte begränsad till en specifik plats så länge har din utgångspunkt är någonstans mellan Stockholm och Karlstad.
Om Företaget
Tamtron är ett ledande företag inom avancerade, noggranna och innovativa vågningslösningar samt moderna molnbaserade informationssystem, anpassade för flera olika industribranscher. Företaget har ett av de största produktutbuden på marknaden och är känt för sina pålitliga, exakta och robusta vågar. Tamtrons fokus ligger på kundservice och teknisk kompetens, med ett mål att förenkla och effektivisera sina kunders arbete inom områden såsom jordtransport, återvinning, skogsbruk, hamnarbete, logistik och process- samt tillverkningsindustri.
Tamtrons produkter kännetecknas av hög kvalitet och användarvänlighet. De erbjuder en rad olika vägningslösningar, som fordonsvågar, kranvågar och vågar för gaffeltruckar, alla kända för sin pålitlighet och noggrannhet. Företagets produkter används globalt inom många olika industrier och har ISO 9001:2015 kvalitetscertifiering.
Tamtronkoncernen omsätter 54 miljoner euro och har ca 300 anställda. Huvudkontoret är beläget i Finland, med dotterbolag i bland annat Sverige, Polen, Tyskland, Tjeckien, Slovakien, Danmark och Norge. Företaget är också representerat i över 50 länder genom auktoriserade distributörer.Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm, 072 216 04 51, johan.cederholm@linck.se.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är i Mellansverige. Sista ansökningsdag är 20 maj.
Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Produktionstekniker till Inission

Prepressoperatör
Läs mer Apr 22
Vi söker nu en engagerad produktionstekniker med starkt intresse för processförbättringar och projektledning till Inission i Munkfors.
Om digDu harett stort intresse för och engagemang i att kontinuerligt driva förbättringar inom både automatiserad och manuell produktion. Du brinner för problemlösning och besitter ett innovativt tänkande som du ser fram emot att utveckla ytterligare i denna roll. Din förmåga att samarbeta effektivt, både i grupp och självständigt, är avgörande och du är skicklig på att kommunicera med både kollegor och kunder. Vi ser även att duvärderar långsiktigt arbete och strävar efter att bygga starka relationer för att uppnå bästa möjliga resultat.
Om tjänstenI rollen som produktionstekniker kommer du att vara en nyckelspelare i att stödja och förbättra Inissions produktionsprocesser. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar att driva kundprojekt, hantera offertarbete och genomföra investeringsutredningar. Du kommer även att leda interna förbättringsprojekt och vara aktiv i det dagliga produktionstekniska arbetet. Denna position kräver att du kan hantera flera projekt samtidigt och effektivt balansera interna och externa krav. Följande kvalifikationer är meriterande,
Starkt intresse för att driva förbättringar inom produktion.
Förmåga till problemlösning och innovativt tänkande.
Goda kunskaper i Microsoft office.
Erfarenhet av projektledning och arbete med Lean Production.
Praktisk erfarenhet inom produktionsberedning.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Om företaget
Inission är en lönsam totalleverantör som erbjuder krävande industrikunder kompletta elektroniska och mekaniska produkter av högsta kvalité. Deras tjänster täcker in hela produktlivscykeln, från utveckling och konstruktion till industrialisering, volymproduktion och eftermarknad. Genom att kombinera detta med logistiktjänster och en produktion baserad på hög flexibilitet, kundanpassning och korta ledtider blir deras erbjudande mycket konkurrenskraftigt.Inission är noterat på OMX Nasdaq First North och deras verksamhet är fördelad över flera produktionsenheter i Norden, Sydeuropa och Afrika, vilket gör dem till en kraftfull aktör med global räckvidd.
Hos Inission arbetar de enligt deras kärnvärderingar – Attityd, Flexibilitet, Precision och Förtroende – som inte bara speglar deras kultur utan även guidar dem i deras dagliga arbete och beslutsfattande. De representerar en gemensam grund som alla Inission-medlemmar står upp för och agerar utifrån.
Att arbeta hos Inission innebär att du blir en del av en framåtblickande organisation där du får möjlighet att utvecklas, bidra med dina idéer och arbeta tillsammans med engagerade kollegor för deras kunders framgång. Om du delar deras värderingar och är passionerad för att skapa lösningar som gör skillnad, varmt välkommen med din ansökan!
Om processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på telefon 072 216 04 51, johan.cederholm@linck.se
Tjänsten inleds med en sex månaders provanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställningoch placeringsort är i Munkfors.
Sista ansökningsdag är 12 maj.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

E-handelskoordinator till J-Spec

Systemadministratör
Läs mer Nov 14
Som e-handelskoordinator hos J-Spec blir du en nyckelperson i vår tillväxtresa. I rollen är du aktivt involverad i att utforma och uppdatera presentationen av våra produkter och nya sortiment. Genom ett nytt automatiserat lager och arbete i nästa generations e-handelsplattform blir du delaktig i skapandet av attraktiva produkter och erbjudanden.

Om dig

För att trivas och utvecklas som e-handelskoordinator hos J-Spec är det av yttersta vikt att du är initiativtagande och självgående. Rollen kräver noggrannhet och en kreativ inställning för att skapa innovativa lösningar. Din äkta passion för teknik och digitala trender är avgörande. Vi värdesätter en positiv attityd och en jordnära framtoning. Din förmåga att arbeta i ett högt tempo och att vara lösningsorienterad kommer bli nyckeln till din framgång i att optimera användarupplevelsen och bidra till vår fortsatta tillväxt. Att inneha B-körkort samt att kunna kommunicera obehindrat på både engelska och svenska är nödvändigt. I urvalet kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om tjänsten

Dina ansvarsområden inkluderar aktivt arbete och underhåll av J-Specs produkter, där du ansvarar för att säkerställa korrekta produktbeskrivningar och priser. Som e-handelskoordinator kommer du också att fokusera på förbättringar av plattformen, både genom självständigt arbete och genom nära samarbete med leverantören av e-handelsplattformen. Dessa förbättringar sträcker sig från ökad prestanda och användarvänlighet till support i olika e-handelsprojekt, produktion av landningssidor, hantering av produktsortiment, samt kontinuerlig uppföljning och analys för att effektivt förbättra försäljning och kundnöjdhet.

I rollen agerar du som spindeln i nätet mellan utveckling, marknadsföring och inköp och ingår som en viktig del i ett kompetent team av medarbetare.

Om företaget

Företaget grundades år 2005 av bilentusiaster, för bilentusiaster. Från att ha varit pionjärer inom import av begagnade japanska sportbilar direkt från Japan, övergick verksamheten till eftermarknadstillbehör med stort fokus på e-handel. Sedan 2009 strävar vi efter att erbjuda ett brett sortiment för i princip alla bilmärken, attraktiva produkter, hög lagerhållning och oslagbart snabba leveranser. Med 10 anställda återfinns vi idag på Ilanda industriområde. Stark tillväxt och behov av större och effektivare utrymmen har gjort att vi nu bygger helt nytt, och vi ser vi fram mot att flytta in i våra nya större lokaler på Bråtebäcksvägen 10 under sommaren 2024. Vi är förväntansfulla inför framtiden och ser fram emot din ansökan.

Om processen

Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm, 072 216 04 51, johan.cederholm@linck.se.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad. Sista ansökningsdag är måndag 4 december 2023.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu