Karlstad: Ekonomiadministratör till Eurostair AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiadministratör till Eurostair AB i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-23 // Varaktighet: Heltid

Är du en strukturerad och driven person som tycker om siffror? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra och drivs du av att leverera god service? Då har vi möjligheten för dig när Eurostair AB söker sin nästa medarbetare.

Du blir anställd av Eurostair AB, med placering i Karlstad. Vi på Uniflex har fått möjlighet att hjälpa till i rekryteringsprocessen och ser fram emot att läsa din ansökan. Urvalet sker löpande så ta chansen att bli Eurostairs nästa kollega redan idag.

Om tjänsten
Som Ekonomiadministratör hos Eurostair AB får du möjligheten att arbeta i en bred roll. Utöver arbetsuppgifter inom ekonomi så stöttar du även säljorganisationen med enklare orderhantering. Du är även behjälplig med andra administrativa arbetsuppgifter som rör kontoret och fastigheten, samt främjar för en god trivsel på arbetsplatsen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer bland annat att arbeta med:
- Löpande bokföring
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- Månadsavstämningar
- Posthantering, inköp, bokningar
- Hjälpa säljorganisationen med hantering av order

Tjänstens placering är på Eurostairs huvudkontor i Karlstad.
Resor kan förekomma i tjänsten så körkort är ett krav.


Vem är du?
Vi söker dig som har en bakgrund inom ekonomi, antingen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete från en liknande roll inom tillverkningsindustrin. Du uttrycker dig obehindrat i svenska och engelska i skrift och tal.

För att passa i rollen ser vi att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du behöver ha ett prestigelöst, öppet och positivt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Om verksamheten
Eurostair är ett familjeföretag som grundades i Karlstad 1992. Då bedrevs försäljning av olika stålprodukter för den nordiska marknaden.

Sedan 1997 tillverkar vi och säljer spiraltrappor, raka trappor, modulramper och gallerdurk för både inomhus- och utomhusanvändning.
Vi drivs av ständig produktutveckling med design och funktion i fokus och är mycket stolta över kvaliteten vi levererar.
Kundens behov står i centrum hos oss och vi är specialister på leveranser av kundanpassade lösningar.

Idag är vi en av de ledande tillverkarna av spiraltrappor i Skandinavien och vi ökar hela tiden våra marknadsandelar i norra Europa. Vi verkar i ett flertal länder och omsätter ca 165 mkr.

På Eurostair gillar vi utmaningar. Ingenting borde vara omöjligt. Tillsammans med våra kunder vill vi ge kunskapen och produkterna med det lilla extra för att leverera bästa möjliga lösning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Ekonomiassistent.

Biladministratör till Autowåx

Läs mer Apr 23
BILADMINISTRATÖR TILL AUTOWÅX
ARBETSUPPGIFTER
Det är många moment kring en bilförsäljning och för att allt ska bli rätt hela vägen från order till leverans, ska mycket information hamna rätt. Det är denna process som du som biladministratör har full koll på. Dagligen kommer du att hantera köpeavtal, fakturering, dokumentation runt lån- och leasing, orderregistrering och bilägarbyten via Transportstyrelsen, finans- och försäkringsbolag.
Som person har du god kommunikativ förmåga, klarar av att ha många bollar i luften, arbetar strukturerat och självständigt. Du är ordningsam, stresstålig, prestigelös och hjälpsam. Vidare är du är en medarbetare som är glad och lättsam och som vill vara med och bidra till god stämning på arbetsplatsen.

PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Då arbetsdagarna kan se väldigt olika ut, beroende på arbetsbelastningen, gäller det att vara prestigelös och kunna rycka in där det behövs. Rollen är bred och varierande till sin karaktär och kräver stort ansvar. Det är även viktigt att du har god IT-vana och känner dig trygg med att arbeta i flera olika system och applikationer. Vidare tror vi att du har:
  Gymnasiekompetens, gärna gymnasieekonom.
Yrkeserfarenhet av liknande arbete.
Vana av att hantera office-paketet.
Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Biladministratör är en direktrekrytering där du blir anställd av Autowåx. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Apr 12
We are looking for someone to handle our financial tasks during three months this summer. Are you curious about working for a non-profit organisation, in a festival environment with flexible working hours? Then apply for the substitute job as Economy Assistant with us at Ängsbacka, while our regular Economy Workleader is on leave.
This is a substitute job for the duration of roughly 3 months, covering for a leave of absence of our regular economy work leader, between 14 May - 22 August.
It is a 50% role, with the base 100% salary of 23 054 a month. Working hours are during selected days of the week during office hours (09.00-17.00), Monday-Friday.
TASKS
The Employee shall perform the duties set forth by Ängsbacka according to Ängsbacka’s guidelines and instructions.
Economy Assistant Job duties:
Salaries: Collect information for and prepare payroll payments for employees, including sick leave and holiday pay
Tax declarations
Till
Customer and supplier Invoices: Create, send, and follow up on invoices
Outgoing payments
SI file management
Contributes to team effort by accomplishing related results as needed
Process and prepare financial and business forms for the purpose of checking account balances, facilitating purchases, etc.
Answer economic questions, respond to economy email and provide organizational support as needed
Be responsible for organization’s financial administration
Learn and be responsible for accounting of our digital booking system (Comers)
Help oversee and manage individual accounts
Review and adhere to department budgets
Collect and enter data for various financial spreadsheets
Review and audit financial statements and reports, ensure all calculations and data entries are correct
Reconcile any discrepancies or errors identified by conversing with employees and/or clients
Company credit cards: create, check payments and cancel company credit cards
Report any troubling discoveries or suspicion of wrongdoing to the proper authorities
Create financial reports on a regular basis
Adhere to the company's or organisation's financial policies and procedures
Answers question and provide assistance to stakeholders, customers, and clients as needed
Attend finance department and company-wide meetings, sometimes assisting with financial reporting to managers and senior executives
Attend and contribute to the following regular meetings: Administration and Communication circle, Invoicing with Product Manager, Regular check ins with CEO, Sharing
Suggest changes or improvements to increase accuracy, efficiency, and cost reductions.
Be responsible for handing over your role upon leaving your position. Compile and make available all relevant documents and teach the incoming Economic work leader for a minimum of 3 weeks.
Be responsible for overall management of economic office

Ansök nu

Junior ekonomiassistent till Klaravik

Läs mer Mar 25
JUNIOR EKONOMIASSISTENT TILL KLARAVIK
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en junior ekonomiassistent till Klaravik, en duktig administratör som behärskar det engelska språket i tal och skrift. Du blir en del av vårt team som ansvarar för vår kundreskontra med fakturering, betalning och påminnelsehantering. Ditt fokus kommer vara på påminnelsehantering vilket innebär att du spenderar en stor del av din tid i telefonen. Det är ett självständigt arbete där du kommer få ta stort ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vi arbetar i ett högt tempo och problemlösning kommer bli en stor del av din vardag. Du kommer bli en del av ett prestigelöst och härligt team på en arbetsplats där det är högt i tak och där gemenskap i kombination med möjlighet att påverka präglar atmosfären.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi. Tidigare erfarenhet av att arbeta med administration av något slag är meriterande men inget krav, det viktigaste för oss är att du är en ambitiös och positiv person som ser möjligheter. Ditt arbetssätt kännetecknas av noggrannhet, struktur och flexibilitet och att du tycker om att vara en del av ett team där man hjälps åt och drar åt samma håll.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Feb 21
För kunds räkning, söker vi nu dig som har erfarenhet av arbete inom ekonomi, bokföring och eventuellt redovisning. Är du intresserad av en extra spännande roll inom ekonomi där du får vara med och utveckla företaget? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!
I rollen som ekonomiassistent kommer du ha ett brett ansvar över leverantörsreskontra, löner och moms. Du kommer ha ansvar över hela leverantörsreskontraflödet, så som löpande bokföring, avstämning, kontering, utläggshantering och in- och utbetalningar.
Du kommer vara anställd direkt hos kund och sitta i fina, fräscha lokaler. Du kommer även ha nära kontakt med verksamhetschefen och få vara med och utveckla företaget framåt.
Vi ser att du är självgående, tar eget ansvar och har vilja att vara med och driva företagets utveckling framåt genom att ta fram rutiner för att lättare kunna ta emot nya kunder.
För att passa i rollen, bör du vara noggrann, strukturerad, ha en god känsla för service, ha god samarbetsförmåga samt att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändringar.
Krav/meriter för tjänsten:
· Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
· Erfarenhet av administration och ekonomi
· Erfarenhet av Fortnox
· Flytande svenska i tal och skrift
Tjänsten startar med en deltidstjänst (25-75%) och kommer succesivt öka i takt med att företaget växer. Start omgående.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och kommer tillsätta tjänsten när vi hittat rätt person. Vänta inte med att skicka din ansökan, då vi kan komma att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdatum.
Jobbkompaniet Nova
Vi på Jobbkompaniet Nova jobbar med rekrytering-, jobbcoachning- och matchningsarbete och har ansvar över denna rekrytering till en av våra kunder. Du kommer bli anställd direkt hos kunden från första dag, vid frågor om anställningen eller rekryteringen vänligen kontakta oss.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Uniflex Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Uniflex Sverige AB .

Maskinoperatör Trä

Träarbetare/Snickare
Läs mer Apr 18
Vi på Uniflex söker nu en CNC operatör trä till Munktorps träförädling AB i Karlstad.

Munktorps träförädling är ett dotterbolag till Optimera AB där koncernmoderbolaget är Saint-gobain Nordic As. Anläggningen finns i fina lokaler i Skåre där man producerar bland annat takstolar, byggelement och andra typer av prefabricerade lösningar.
De är i en expansiv fas med fart i affärerna så start så fort som möjligt är önskvärt.
Du blir till en början anställd hos Uniflex och uthyrd till Munktorps träförädling. Stora möjligheter finns sedan till att anställningen övertas av kund.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Du kommer här primärt bli stationerad i produktionen vid kundens CNC-såg, där du kommer ansvara för drift och underhåll av CNC-såg för att säkerställa effektiv produktion av träkomponenter.
- Hantera administrativa uppgifter.
- Delta i utvecklingen av produktionsprocessen och bidra med förbättringsförslag för att optimera effektivitet och kvalitet.
- Aktivt arbeta i produktionen utav komponenter såsom vägg/tak element, takstolar, och andra delar i produktion.
Vem är det vi söker?
Den ideala kandidaten har erfarenhet av att arbeta med CNC-såg, och även ha erfarenhet av rollen som snickare. Besitter du kunskaper, eller har insyn i, Hundegger är detta meriterande. Truckkort är önskvärt.
Du trivs på en mindre arbetsplats där tempot är högt, och du har stark arbetsmoral och förmåga att arbeta effektivt både självständigt men även i tight sammansvetsat team. Nyfikenhet, driv och entusiasm är ord som mer än gärna passar in på dig!
Om verksamheten
Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.
På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling
Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Ansök nu

Underhållstekniker till Valmet

Underhållsmekaniker
Läs mer Mar 13
Vill du vara en del av ett härligt och sammansvetsat gäng hos Valmet i Karlstad?

Uniflex söker en erfaren underhållstekniker som vill bli en del av Valmets underhållsteam.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, där du blir anställd av Uniflex och uthyrd till Valmet.

Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Om tjänsten
Som underhållstekniker bedriver du ett mångfacetterat servicearbete där du behöver ha god maskinkännedom och erfarenhet från stora tillverkningsmaskiner. Arbetet har ett högt teknikinnehåll där du behöver vara uppfinningsrik för att hitta de bästa lösningarna.

I den här rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:
• Utföra underhållsuppdrag på stora verktygsmaskiner
• Delta i planering och utförande av förebyggande underhåll
• Renovera ingående delar av utrustningen i produktion
• Avhjälpa vid akuta händelser i tillverkningen
• Stödja och verka för ett säkert arbetssätt i alla lägen

Arbetstider: Måndag - fredag, dagtid kl.07:00 - 15:45.
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse

Vem är du?
Vi ser att du som söker har stort tekniskt kunnande och gärna en bakgrund från praktiskt underhållsarbete eller produktionsteknik. Du är en bra lagspelare, har erfarenhet av felsökning och är van att ha flera bollar i luften och är inte rädd för att hjälpa till där det behövs.

Som person önskar vi att du är van att jobba både självständigt och i grupp, är social och gillar att arbeta i ett större sammanhang med känsla för att det är en serviceroll. Du är resultatdriven och strukturerad.

Det är ett krav att du kan använda svenska och engelska språket i tal och skrift.
Det är meriterande om du arbetat med styrda verktygsmaskiner tidigare, och har datavana samt sätter säkerheten främst.

Om verksamheten
Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmets mål är att ge sina kunder världens bästa service! Vi har 17 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 1 700 ?nns i Sverige.

When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With 17,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.

Ansök nu

Snickare sökes

Träarbetare/Snickare
Läs mer Feb 28
Om tjänsten
Nu söker vi en driven, noggrann snickare till ett uppdrag i Karlstad. Uppdraget är planerat att gå över till anställning hos uppdragsgivaren för rätt person.

Du som söker bör ha utbildning som snickare eller tidigare arbetserfarenhet som snickare, meriterande är tillverkning av takstolar alternativt hög kunskap om takstolar.
För att lyckas i arbetet bör du också ha goda kunskaper inom ritningsläsning. Meriterande för tjänsten är traverskort och vana av att hantera travers. Truckkort ser vi också som ett stort plus.

Vi söker dig som trivs på en mindre arbetsplats där man arbetar tillsammans i ett tight team med hög arbetsmoral och positiv drivkraft. Du kommer att ha omväxlande arbetsuppgifter kopplade till tillverkning av takstolar och huskomponenter. Mycket av arbetet är manuellt och sker med hjälp av handverktyg och lyfthjälpmedel.

Tillträde: Omgående
Arbetstider: Dagtid (mån-tors kl.07:00-16:00, fre kl.07:00-13:30)
Lön: Enligt kollektivavtal

Varmt välkommen med din ansökan till oss idag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Ansök nu

Extrapersonal till Teknikersupport

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 30
Om tjänsten
Nu söker vi extrapersonal till Teknikersupport på ett väletablerat företag i Karlstad.

För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, så som studier, arbete, pension, alternativt egen firma.
Du ska kunna arbeta ca två dagar i veckan, samt under högtider och semesterledigheter då övrig personal är ledig.

Vi söker dig som tycker om att ge största möjliga service .och är en god problemlösare. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ta emot samtal och mail från tekniker som arbetar ute på fält runt om i landet. Du förser teknikerna med nödvändig information utifrån stödsystem och register för deras arbete. Tjänsten kräver att du är strukturerad, har god datavana samt teknisk bakgrund genom yrkeslivserfarenhet och/eller utbildning.

Arbetstider är dagtid, måndag-fredag. Start är omgående eller efter överenskommelse.

Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Mer information om kundföretaget och tjänsten lämnas vid en intervju.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Daimler Buses AB söker servicetekniker

Servicetekniker, maskin
Läs mer Jan 19
Som ett dotterbolag till Daimler Truck AG ansvarar Daimler Buses Sverige AB för försäljning och eftermarknad av Mercedes-Benz och Setra bussar i Sverige. Som uppfinnare av omnibussen tillhör vi med våra världskända märken Mercedes-Benz och Setra till pionjärerna i bussvärlden. Vi ställer höga krav när det gäller säkerhet, komfort, design och miljö - dessa krav översätter våra motiverade medarbetare till effektivitet och glädje i det dagliga arbetet. Med vår topprestanda kan vi utöka vår konkurrenskraft och säkerställa att våra kunder är nöjda med de krav de ställer. Förutsättning för detta är modern produktion och tillverkningsteknik samt våra medarbetares entusiasm och kunskap. 
OmniPlus Fältservice är en av våra nyare tjänster inom Daimler Buses Sverige AB. Syftet med tjänsten är att du är företagets förlängda arm ute på marknaden för att kunna erbjuda fler kunder vår professionella service. Tjänsten omfattar Dalarna med omnejd och du kommer att utgå från hemmet. Du kommer få en egen servicebil, samt gedigen utbildning av våra egna utbildare. Utbildning kan även komma att ske i Tyskland.
Dina arbetsuppgifter

Utföra service på bussar hos våra kunder och service-partners


Utföra administrativt arbete i form av skapande av arbetsorder, garantiförfrågningar mm.


Kunna arbeta ensam och i grupp.


 Arbetet är väldigt självständigt så du behöver ta mycket eget ansvar.


 Beredskap kan förekomma.


Övernattningar i arbetet kan förekomma.



Din profil

Du har en fordonsteknisk utbildning


Du har ett genuint tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av reparation av tunga fordon.


Du har B-körkort


Du har en god social förmåga


Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift


Dator- och systemvana.


Du är flexibel, noggrann, kreativ och strukturerad.


Du är nyfiken och har ett naturligt fokus på möjligheter och lösningar.


Du är öppen för nya utmaningar och tycker om att lära dig nytt.




Meriterande

Erfarenhet av reparationer av bussar


Erfarenhet med SAP, BusDoc och VeDOC är meriterande


D körkort


C körkort



Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt
Jacob Couchér Stridh, Pontus Blomberg
jacob.coucher-stridh@uniflex.se, pontus.blomberg@uniflex.se

Ansök nu