Karlstad: Säljare till Elgiganten Phone House Karlstad Bergvik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare till Elgiganten Phone House Karlstad Bergvik i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-23 // Varaktighet: Deltid

Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att kunna bli en skicklig säljare hos oss.



Vi söker dig som vill jobba med försäljning i vår butik Karlstad Bergvik.



Den viktigaste uppgiften för dig som säljare är att hitta den perfekta lösningen för din kund genom att lyssna, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du genomför kampanjer tillsammans med kollegor och får säljträning och coachning.



Arbetsuppgifter:



• Möta kunder, försäljning
• Hantera frågor och kundärenden
• Fylla på varor och hålla butiken säljande och konceptenlig
• Genomföra kampanjer
• Kassa, Öppning-Stängning
• Träning och utbildning




Du går på rullande schema och arbetstider kan variera mellan dagtid, kvällstid och helger. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Tillsammans med dina kollegor är uppgiften att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden! 



Profil & Bakgrund 

Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning. Du älskar att uppnå dina mål och när du gör det vill vi fira det med dig. Vi tror att du:



• Tycker om att arbeta med människor
• Resultat- och lösningsorienterad
• Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas
• Vill göra ditt absolut bästa




Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.



Arbetsglädje

Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.



De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!



Utveckling på Elgiganten

Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.



Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.



Elgiganten erbjuder:



• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter




På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.



Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Marie-Helen Olsson på storemanager.bergvik.ph@giganten.se



Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!

Varmt välkommen med din ansökan.



Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Butikssäljare, fackhandel.

SOMMARJOBB - Butiksmedarbetare till Hockeystore i Karlstad

Läs mer Apr 9
Är du vår nya säljstjärna?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker inom hockey och cykel. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Kontor och butik är beläget i Jönköping och i Karlstad. Välkommen att läsa mer på hockeystore.se, hockeystore.comoch hockeytown.se
Om jobbetVi på Spobik ABväxer så det knakar och söker nu sommarjobbare till vår hockeybutik i Karlstad. Som butiksmedarbetare i vår hockeybutik kommer du utgöra en del av vårt härliga team av kompetenta och engagerade säljare. Vår hockeybutik i Karlstad ären en avSveriges modernaste butiker på hela500m2dit folk åkerfrån hela landet för att köpa hockeyutrustning. Vi på Hockeystore vill alltid leverera den bästa upplevelsen när det gäller att köpa hockeyutrustninghos oss!
Vem är du?Vi ser att du är en social person som brinner för att hjälpa människor, både kunder och dina kollegor. Du har en stor erfarenhet av hockey och älskar att leverera service i förstaklass - även i en stressig miljö.
Vad kan vi erbjuda?Ett roligt arbete med härliga kollegor.För rätt person finns det möjlighet tillförlängning av anställningen efter sommaren.
Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:
Studerar
Stor kunskap inom hockey och hockeyutrustning
Minst 1 års erfarenhet av servicerelaterat yrke
Dator och kassa-vana
Gillar att jobba i team
Trivs med ett arbete i högt tempo
Ansvarstagande och pålitlig

Anställningsform och lokalisering:Vi söker dig som vill arbeta både dagar, kvällar och helger. Arbetet utförs i vår hockeybutik belägen på Axgatan 2 i Karlstad.
Intresserad?Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen.Intervjuer sker löpande och tillsätts snarast.
Om företagetSpobik ABär en del av Wesports Scandinavia AB.WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken.Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer påwesports.se

Ansök nu

Butikssäljare - Blomsterlandet Karlstad

Läs mer Feb 9
Nu söker vi dig som vill jobba extra som butikssäljare ute hos vår fantastiska kund Blomsterlandet i Karlstad Rud och Våxnäs. Du kommer att vara anställd av oss på Retail Knowledge men jobba som ambulerande butikssäljare i butikskedjans olika butiker runt om i regionen. Här erbjuder vi en stor flexibilitet då du själv lägger upp tillgänglighet som passar din vardag enkelt via vår app. Allt för att detta skall passa dina och våra kunders behov.

Du är en person som drivs av mötet med andra människor och att möta kundernas behov. Du kommer att vara en del av teamet och ha arbetsuppgifter som ex, varuplock, försäljning och service till kunder samt att sitta i kassan. Flexibla arbetsuppgifter är något som du trivs med och tycker är utvecklande.

Att arbeta som poolare hos oss på Retail Knowledge innebär att du både är en ambassadör för oss samt för kunden som du är ute på uppdrag hos. För att du skall trivas i denna roll så är det viktigt att du är en positiv och serviceminded person som har lätt för att kommunicera med andra människor och att du tycker om att ingen dag är den andra lik på jobbet.

Förutsättningar för att bli poolare hos oss

- Vi har KRAV på att du har en annan huvudsaklig sysselsättning minst 1 år framåt (ex universitetsstudier eller annat deltidsarbete)

- Du kan arbeta butikstider, dvs både dagar, kvällar och helger

- Du har möjlighet att arbeta 3 pass i veckan (du väljer själv vilka dagar)

- Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel

Om dig

- Du är ansvarsfull som person

- Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra

- Du tycker om att överträffa kundernas förväntningar och
drivs av det personliga mötet

- Du trivs i en säljande roll

- Du talar och skriver flytande svenska

Info om tjänsten
Anställningsform: Behovsanställning, tillsvidare
Arbetstider: Butikstider varierade (vardagar, helg, dag och kväll)
Lön: Timlön enligt kollektivavtal

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Blomsterlandet med
Retail Knowledge Bemanning.
I denna process kommer du att genomgå urval, tester, bakgrundskontroller samt referenstagning. Intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att ha dig i vårat team. Välkommen med din ansökan!

MER OM BLOMSTERLANDET
Läs mer om oss här (https://www.blomsterlandet.se/?gclid=EAIaIQobChMIwcTQ1YyB_gIVoQWiAx1vGwY0EAAYASAAEgL1qPD_BwE)

Ansök nu

Vikariat Butikssäljare till Synsam Bergvik Karlstad 80%

Läs mer Apr 23
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare!
För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen.
Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors
Känner du igen dig i följande?
Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet
Du är full av energi och har ett starkt engagemang
Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor
Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet!

Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra!
För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus.
Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du:
Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass
Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer
En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation
Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender
Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser!

Detta är ett vikariat med start omgående/enligt överenskommelse till och med31/12 2024.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte!
Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

Ansök nu

Butiksmedarbetare Lager - Sommarjobb

Läs mer Apr 29
Nytt
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten
Som Butiksmedarbetare på Biltema är du en viktig del av kundernas upplevelse i varuhuset. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att kunderna får bästa tänkbara service. Din arbetsdag består av flera olika moment med fokus på arbete i vårt lager. Tycker du om struktur och ett högt arbetstempo kommer du att trivas bra hos oss. 

Truckkörkort är ett krav för tjänsten. 

Om Dig
Kundens tid är värdefull och som medarbetare hos Biltema måste du kunna läsa av kundens behov. Vi söker därför dig som är en utpräglad servicemänniska och har kunden i fokus. Du gillar ett högt arbetstempo där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Som person tycker du om att ta tag i saker, ser vad som behöver göras och vill ha ordning och reda runt omkring dig. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet då du bland annat måste vara kommunikativ både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet från detalj- eller dagligvaruhandeln. Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet , Sparsamhet , Handlingskraft , Ordning och Reda samt Flexibilitet .

Tveka inte att söka redan idag då urval sker fortlöpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. För dig som visar framfötterna finns möjlighet till extrajobb även under höst/vinter.

Då tjänsterna innebär högt tempo och tunga lyft ser vi gärna att sökande har fyllt 18 år.

Sista ansökningsdag: 2024.05.20
Arbetsplats/placering: Biltema Karlstad
Anställningsform: Visstidsanställning, sommarjobb
Sysselsättningsgrad: Deltid, ca 19h/v
Lön: Enligt avtal
Arbetstider: Varierar och innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten kontakta: Varuhuschef, Fredrik Hultman, manager.karlstad@biltema.com

För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller.

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Butiksmedarbetare Café - Sommarjobb

Läs mer Apr 29
Nytt
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten:
Som butiksmedarbetare i vårt café kommer du att ta hand om våra kunder i cafét. Du arbetar aktivt med försäljning, tar emot leveranser från olika leverantörer, ser till att cafét hålls rent och fräscht, tar hand om kunderna med ett leende på läpparna och arbetar tillsammans med kollegor i ett högt tempo. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag.

Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service.

Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!

Om Dig:
Det är viktigt att du är intresserad av arbete i café. Då arbetet periodvis är högt så behöver du vara stresstålig, glad och framåt som person och inte är rädd för att komma med egna idéer och initiativ.

Vi söker dig som är en utpräglad servicemänniska och har kunden i fokus. Du gillar ett arbete där du ständigt ställs inför nya utmaningar och du har lätt både för att lära och för att lära ut. Vi söker dig som tidigare har arbetat i café med förekommande arbetsuppgifter. Om du dessutom tycker att det är viktigt med ordning och reda kommer du att trivas hos oss.

Givetvis delar Du Biltemas värderingar Enkelhet , Sparsamhet , Handlingskraft , Ordning och Reda samt Flexibilitet .

Tveka inte att söka redan idag då urval sker fortlöpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. För dig som visar framfötterna finns möjlighet till extrajobb även under höst/vinter.

Sista ansökningsdag: 2024.05.20
Arbetsplats/placering: Biltema Karlstad
Anställningsform: Visstidsanställning, sommarjobb
Sysselsättningsgrad: Deltid
Lön: Enligt avtal
Arbetstider: Varierar och innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten kontakta: Varuhuschef, Fredrik Hultman, manager.karlstad@biltema.com

För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller.

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Elgiganten AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Elgiganten AB .

Säljare Elgiganten Karlstad

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 26
En arbetsplats att utvecklas på och vara stolt över 

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Elgiganten har i dag närmare 3 800 anställda och 177 Phonehouse butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  
Som arbetsgivare arbetar vi ständigt för att alla medarbetare ska känna sig sedda, erbjudas utvecklingsmöjligheter och vara en del i vår gemenskap. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.  Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.

Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!


• Hjälpa kunder att hitta sin bästa lösning
• Erbjuda och sälja produkter och tjänster
• Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.  

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Vilka är vi?
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
 
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.
 
Utveckling hos oss
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera stort i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.
 
Elgiganten erbjuder:


Avtalsenlig lön och pension


Generöst bonusavtal


Förmåner inom friskvård och personalköp


Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare


Goda karriärmöjligheter


Övrig information
Anställningsform:Tillsvidare, provanställning tillämpas
Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-05-19
Ansökan

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Sommarjobb

Lagerarbetare
Läs mer Feb 27
En arbetsplats att utvecklas på och vara stolt över 

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Elgiganten har i dag närmare 3 725 anställda och 177 Phonehouse butiker och varuhus över hela landet.  
Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  
Som arbetsgivare arbetar vi ständigt för att alla medarbetare ska känna sig sedda, erbjudas utvecklingsmöjligheter och i vår en gemenskap. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.  Elgiganten Karlstad söker Sveriges bästa sommarjobbare!

Letar du efter Sveriges roligaste sommarjobb? Drömmer du om att få arbeta med fantastiska kollegor i en omväxlande miljö? Älskar du att hjälpa till? Om du svarat JA på frågorna så är det dig vi letar efter!

Elgiganten Karlstad söker nu butiksmedarbetare till avdelningen Aftersales Operations som består av kassa, lager, support och merchandising.

Ansök redan idag så lovar vi att göra vårt bästa för att du aldrig ska vilja lämna oss igen!

Arbetsuppgifter:
Dagarna kommer att vara fyllda av olika arbetsuppgifter vilket kräver att du är flexibel, gillar variation och trivs med att ta stort ansvar. På Elgiganten arbetar drivna och engagerade medarbetare som brinner för kundmötet. Tillsammans med kollegorna hittar man lösningar till kundernas behov, allt för att skapa ett bemötande som berör. Vi söker därför en kollega som trivs med att arbeta självständigt vid kundkontakt men även föredrar att arbeta med kollegorna för att nå gemensamt uppsatta mål.

Din bakgrund:
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom handel, sälj eller serviceyrken - men det är inget krav. Vi kommer att förse dig med en gedigen introduktion till vår organisation så att du har både kunskap och rätt förutsättningar för att både lyckas och trivas hos oss. Vi ser därför gärna att du är en person med ett stort engagemang och en vilja att utvecklas.

Om Elgiganten:
För oss i Elgiganten är Du som medarbetare tillsammans med våra kunder alltid vårt primära fokus. Den viktigaste uppgiften som butiksmedarbetare/säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Vi vill att alla ska kunna ta del av den magiska världen av teknik!

Vår kultur är viktig för oss på Elgiganten och i stort sett allt genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Vi strävar efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Elgiganten erbjuder dig:


• En inspirerande arbetsplats med hög arbetsglädje och stark gemenskap.
• Avtalsenlig lön och pension men även ett generöst bonusavtal.
• God introduktion, utmaningar och även ett internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare.
• Goda förmåner inom personalköp.

Om ansökan:
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Anders Hanser på dm.operations.karlstad@giganten.se

Ansökan

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Bigbox Säljare hel- och deltidare

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Jan 29
En arbetsplats att utvecklas på och vara stolt över 

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Elgiganten har i dag närmare 3 725 anställda och 177 Phonehouse butiker och varuhus över hela landet.  
Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  
Som arbetsgivare arbetar vi ständigt för att alla medarbetare ska känna sig sedda, erbjudas utvecklingsmöjligheter och i vår en gemenskap. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.  Vi söker en säljare till avdelningen Home där vi erbjuder produkter inom Kök, Hushåll och Vitvaror.

Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.

Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!


• Hjälpa kunder att hitta sin bästa lösning
• Erbjuda och sälja produkter och tjänster
• Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.  

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.

Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.

De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!

Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.

Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård

Elgiganten erbjuder


• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.

Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Tobias på Dm.home.karlstad@giganten.se

Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

Ansökan

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Elgiganten Karlstad söker supportansvarig på 80 %

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jan 12
Är du teknikintresserad, målinriktad och utåtriktad kundvårdare – då har du det mesta av vad som krävs för att kunna göra ett fantastiskt arbete som Supportansvarig!


I det dagliga arbetet möter du våra kunder för att avhjälpa och supportera i dagens teknik. Din främsta uppgift är att möta våra kunder och ge dem rätt support för just deras behov. Du kan anpassa ditt tekniska kunnande och förklara utifrån kundens kunskap.


Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som teamledare är den som leder och fördelar det dagliga arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap.


Som Supportansvarig är du trovärdig och ärlig så kunden känner sig säker att lämna in sin produkt. Med din kunskap säkerställer du att ditt team är kompetenta inom vårt tjänsteutbud och följer rutiner i det dagliga arbetet. Syftet är att tillhandahålla tjänster och service som underlättar för kunderna i deras utveckling av det digitala hemmet. Du ansvarar för att ditt team når uppsatta mål och arbetar utifrån koncernens värderingar.


Arbetsuppgifter:


Fokus ska ligga på kunderna, för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör!  



• Rapportera teamets resultat
• Utveckla och motivera medarbetare
• Utbilda i tjänsteutbud
• Hantering av kunddata


Ansvarsområden:


För att lyckas i tjänsten som Supportansvarig brinner du för teknik och gillar att lösa problem med kunden i fokus. Du är ambitiös, strukturerad och utgår alltid ifrån kundens bästa. Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas.


Fördelar arbetsuppgifter till ditt team



• Coachar ditt team mot utveckling
• Säkerställer att individuellt/gemensamt uppsatta mål uppnås
• Säkerställer att utförandet av tjänsterna följer uppsatta riktlinjer
• Datasäkerhet


Vi söker en Supportansvarig som..



• Har god dokumenterad erfarenhet av rollen
• Visar stort engagemang och har uthållighet
• Är strukturerad, resultatorienterad, ansvarstagande och driven
• Är tydlig och kommunicerar väl samt verksamhetsnära


Utveckling på Elgiganten

Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.


Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.


Elgiganten erbjuder



• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter


På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.


Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Anders Hanser på dm.operations.karlstad@giganten.se.


Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!

Varmt välkommen med din ansökan.


Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

Ansök nu

Elgiganten Karlstad söker eftermarknadsarbetare 40%

Lagerarbetare
Läs mer Jan 10
Vi söker nu butiksmedarbetare till vår avdelning Aftersales Operations som består av kassa, lager, support och merchandising!


Är du en stjärna på kundvård och tar hand om kunder på bästa sätt samtidigt som du är ordningsam och strukturerad så kan du vara vår nya butiksmedarbetare. Att arbeta på Elgiganten är både spännande och lärorikt och rollen som butiksmedarbetare består av flertalet varierande uppgifter där Du med din kompetens är betydelsefull och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar nämligen om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen tillsammans med kollegorna samt säkerställa ordning och reda.


Arbetsuppgifter:



• Kundbemötande
• Rutiner kring betalning
• Stötta kunderna innan, under och efter köpet
• Garantier/försäkringar
• Produktlogistik
• Säkerställa att dagliga arbetet är förenligt med företagets värderingar och kultur


Profil & Bakgrund

Som anställd på Elgiganten har vi höga förväntningar på dig – Du ska ständigt sträva mot att vara bäst och kunna lösa problem som uppkommer på vägen mot framgång. Som butiksmedarbetare kommer du att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Aftersales Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. Det innebär att du kommer få grundläggande kunskaper inom samtliga ovan nämnda områden och en stor flexibilitet i din vardag, perfekt för dig som gillar variation. Många av våra medarbetare utvecklar med tiden en specialistkompetens och har sin bas i ett av de 4 expertområden vi har:


Kassa - I kassan har du äran att träffa de flesta av våra kunder, du är pricken över i:et som kan se till att alla kunder går glada ut genom dörren. Detta genom att du har ett kundanpassat bemötande och är lösningsorienterad genom att du tänker ur ett större perspektiv. Att arbeta i kassan innebär fartfyllda dagar med flertalet varierande arbetsuppgifter.

Lager och reparation/returer - Som medarbetare på lagret vet du hur viktigt det är att allting fungerar, din primära arbetsuppgift är att bemöta våra kunder i varuutlämningen där du levererad kundvård i högsta klass där målet är att kunden skall känna sig trygg och lämnar butiken nöjd. Du kommer hantera både in och ut leveranser där god struktur är av största vikt.

Support - Du är kundernas tekniska rådgivare, både före, under och efter köp. Dina huvuduppgifter är att säkerställa försäljning och utförande av supporttjänster. Du är experten inom det digitala området och förmedlar din kunskap till kunderna.

Merchandising - Arbetet som merchandiser innebär att göra det enkelt för våra kunder att hitta rätt vara, pris och information. Arbetsuppgifterna innehåller ansvar för påfyllning av varor, exponering, hålla utställningen ren och snygg och göra varuhusen så attraktiva som möjligt. Du vägleder också våra kunder till den produkt som bäst uppfyller deras behov.


Utveckling på Elgiganten

Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.


Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.


Elgiganten erbjuder



• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter


På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.


Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Anders Hanser på dm.operations@giganten.se.


Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!

Varmt välkommen med din ansökan.


Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

Ansök nu