Karlstad: Nyfiken på dataanalys

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nyfiken på dataanalys i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-11-05 // Varaktighet: Heltid

Har du ett öga för detaljer och ett intresse för dataanalys? För Ellevios räkning söker vi nu en tekniskt kunnig person med stort intresse för Power BI - är det kanske du? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag och spelar en avgörande roll i samhällets elektrifiering och omställning till ett fossilfritt samhälle. Företaget ansvarar för att distribuera el till över en miljon kunder – både hushåll och företag – och arbetar aktivt med att utveckla och modernisera elnäten för att möta framtidens behov.

Till driftorganisationen i Karlstad söker vi nu en person som brinner för dataanalys och med en nyfikenhet för uppbyggnaden av Power BI. Just nu pågår ett projekt för att förflytta Ellevios data till molnbaserade lösningar och vi erbjuder dig en central roll i Ellevios transformativa resa mot en moderniserad dataanalysplattform.

Vi söker dig som är en riktig problemlösare och som drivs av den tekniska utmaningen som denna flytt innebär. Utöver att vara med och stötta i uppbyggnaden av plattformen kommer du också att arbeta med att transformera rådata till insiktsfulla rapporter och modeller, och på så vis bidra till att optimera driftorganisationen genom datadrivna beslut. Du blir en del av ett lättsamt och socialt team i Karlstad, där samarbete värderas högt. Här får du goda möjligheter till personlig och professionell utveckling, samt chansen att påverka och forma framtida arbetssätt inom data och analys.

Du erbjuds
- Möjlighet att vara med på en spännande resa där datans tillgänglighet och användbarhet står i fokus
- Att växa tillsammans med ett mindre team i ett företag med stora ambitioner
- En dedikerad och engagerad konsultchef från Academic Work som följer dig under din utveckling på Ellevio

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen som dataanalytiker innebär att utveckla, underhålla och anpassa data- och analyslösningar med fokus på att stödja övergången till Ellevios nya molnbaserade plattform. Du kommer att arbeta med att göra data användbar för operativt stöd och regulatorisk rapportering. Rollen innebär i stora drag att:


* Stötta uppbyggnaden av semantiska modeller och rapporter i den nya molnmiljön.
* Förvalta, uppdatera och anpassa befintliga Power BI-rapporter utifrån verksamhetens behov.
* Arbeta med datakodning och datastrukturering för att säkerställa användbarhet.
* Stödja driftorganisationen med värdefulla analyser.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom datavetenskap eller liknande utbildning
- Har goda kunskaper i Power BI, särskilt inom DAX
- Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har
- Kunskap inom , DBT, Phyton och Azure Databricks
- Erfarenhet av liknande arbete
- Erfarenhet från energibranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ellevio är en ledande aktör inom Sveriges elnätsinfrastruktur, engagerade i att säkra och utveckla framtidens energiförsörjning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Dataingenjör

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Dataingenjör.

Nyfiken på dataanalys?

Läs mer Nov 5
Har du ett öga för detaljer och ett intresse för dataanalys? För Ellevios räkning söker vi nu en tekniskt kunnig person med stort intresse för Power BI - är det kanske du? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag och spelar en avgörande roll i samhällets elektrifiering och omställning till ett fossilfritt samhälle. Företaget ansvarar för att distribuera el till över en miljon kunder – både hushåll och företag – och arbetar aktivt med att utveckla och modernisera elnäten för att möta framtidens behov.

Till driftorganisationen i Karlstad söker vi nu en person som brinner för dataanalys och med en nyfikenhet för uppbyggnaden av Power BI. Just nu pågår ett projekt för att förflytta Ellevios data till molnbaserade lösningar och vi erbjuder dig en central roll i Ellevios transformativa resa mot en moderniserad dataanalysplattform.

Vi söker dig som är en riktig problemlösare och som drivs av den tekniska utmaningen som denna flytt innebär. Utöver att vara med och stötta i uppbyggnaden av plattformen kommer du också att arbeta med att transformera rådata till insiktsfulla rapporter och modeller, och på så vis bidra till att optimera driftorganisationen genom datadrivna beslut. Du blir en del av ett lättsamt och socialt team i Karlstad, där samarbete värderas högt. Här får du goda möjligheter till personlig och professionell utveckling, samt chansen att påverka och forma framtida arbetssätt inom data och analys.

Du erbjuds
- Möjlighet att vara med på en spännande resa där datans tillgänglighet och användbarhet står i fokus
- Att växa tillsammans med ett mindre team i ett företag med stora ambitioner
- En dedikerad och engagerad konsultchef från Academic Work som följer dig under din utveckling på Ellevio

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen som dataanalytiker innebär att utveckla, underhålla och anpassa data- och analyslösningar med fokus på att stödja övergången till Ellevios nya molnbaserade plattform. Du kommer att arbeta med att göra data användbar för operativt stöd och regulatorisk rapportering. Rollen innebär i stora drag att:


* Stötta uppbyggnaden av semantiska modeller och rapporter i den nya molnmiljön.
* Förvalta, uppdatera och anpassa befintliga Power BI-rapporter utifrån verksamhetens behov.
* Arbeta med datakodning och datastrukturering för att säkerställa användbarhet.
* Stödja driftorganisationen med värdefulla analyser.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom datavetenskap eller liknande utbildning
- Har goda kunskaper i Power BI, särskilt inom DAX
- Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har
- Kunskap inom , DBT, Phyton och Azure Databricks
- Erfarenhet av liknande arbete
- Erfarenhet från energibranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ellevio är en ledande aktör inom Sveriges elnätsinfrastruktur, engagerade i att säkra och utveckla framtidens energiförsörjning.

Ansök nu

PRODUKTCHEF TÄNDSYSTEM ALTERNATIVA BRÄNSLEN, STATIONÄRMOTORER

Läs mer Jun 10
SEM AB utvecklar och producerar produkter som reducerar utsläpp av växthusgaser från transportfordon. Vår vision är att bidra med lönsamma produkter som bär oss mot ett fossilfritt samhälle. Vi omsätter kunskap till produkter. Innovation, kompetens och målmedvetenhet gör oss framgångsrika. Fokus är på elektroniksystem till batterielektriska drivlinor, samt elektroniska tändsystem till motorer drivna av förnybara bränslen. Vi samarbetar nära med Chalmers, Lund och Linköpings Tekniska Högskolor. I våra forskningsprojekt jobbar sju doktorander. SEM är på framkant. Våra kunder är världsledande.



Vi är certifierade enligt IATF, ISO 14001 och 45001. Bolaget bildades 1915 och omsätter ca 500 miljoner. Vi har idag ca 140 anställda i Åmål och är cirka 80 i vår produktionsanläggning i Kina. Huvudkontoret ligger i Åmål med möjlighet till arbetsplats i Karlstad. Företaget har svenska ägare. 




Vem är du:
Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och driven person med ett genuint intresse för att leda.

Du gillar att utveckla nya produkter såväl som förvalta och vidareutvecklade de befintliga tillsammans med både medarbetare och kunder. Du sätter gruppens prestation framför din egen och har lätt för att samarbeta med andra.



Om tjänsten:
Ditt ansvar är att leda och fördela arbetet inom produktområdet så att målen uppfylls inom överenskommen tid och budget, samt rapportera avvikelser och åtgärder till närmsta chef. Du upprätthåller kontakten med kundens representanter så att båda parter är väl överens om status och planen framåt. Arbetet följer SEMs processer och kraven från APQP. Du ser alltid till helheten och förstår vikten av att kompromissa för att uppnå bästa resultat.



Din bakgrund:
Du är ingenjör i botten eller har motsvarande erfarenhet, gärna med erfarenhet från inbyggda system eller från arbete med elektronik/elektromagnetism. Intresse och kunskap inom Förbränningsmotorteknik är en förutsättning. Du har flera års erfarenhet av projektledning och/eller som produktchef och du trivs i en ledande roll där du kan inspirera och engagera andra. Du trivs att arbeta i en internationell miljö och behärskar engelska flytande i tal och skrift samt är beredd att resa i tjänsten både inom Sverige och utomlands.

Om SEM:
Vi erbjuder nu en möjlighet att bli en del av ett globalt expansivt företag med höga ambitioner och en aktiv, mycket intresserad svensk ägare. Vi växer med lönsamhet varje år och genom pågående och omfattande investeringar i en mer digitaliserad och automatiserad produktion förbättras både kostnadseffektivitet och produktkvalitet. Vi har ett nära samarbete kollegor och chefer emellan. Det är korta beslutsvägar och tjänsten innebär stora möjligheter för den som är intresserad att påverka och få stor insyn i hela företaget. Trots vår litenhet är vi välkända inom vår nisch och har en lång tradition av att leverera produkter till globala världsledande kunder.

Urval och intervjuer kommer ske löpande under processen.

Sök tjänsten:
Tycker du tjänsten låter intressant så är du varmt välkommen att söka den genom länken nedan.

https://sem.varbi.com/se/what:job/jobID:734424/

Inför rekryteringsarbetet så har SEM AB tagit ställning till rekryterings kanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

SW-INGENJÖR

Läs mer Jun 5
SEM AB utvecklar och producerar produkter som reducerar utsläpp av växthusgaser från transportfordon. Vår vision är att bidra med lönsamma produkter som bär oss mot ett fossilfritt samhälle. Vi omsätter kunskap till produkter. Innovation, kompetens och målmedvetenhet gör oss framgångsrika. Fokus är på elektroniksystem till batterielektriska drivlinor, samt elektroniska tändsystem till motorer drivna av förnybara bränslen. Vi samarbetar nära med Chalmers, Lund och Linköpings Tekniska Högskolor. I våra forskningsprojekt jobbar sju doktorander. SEM är på framkant. Våra kunder är världsledande.



Vi är certifierade enligt IATF, ISO 14001 och 45001. Bolaget bildades 1915 och omsätter ca 500 miljoner. Vi har idag ca 140 anställda i Åmål och är cirka 80 i vår produktionsanläggning i Kina. Huvudkontoret ligger i Åmål med möjlighet till arbetsplats i Karlstad. Företaget har svenska ägare. 




Vem är du:
Vi söker dig som är en engagerad, strukturerad och driven person med ett genuint intresse för programmering och problemlösning.

I rollen som mjukvaruingenjör kommer du arbeta genom hela produktutvecklingskedjan med kravsättning, mjukvaruarkitektur, mjukvaruspecifikation, implementering, automatiserad testning samt produktunderhåll. Tester görs i vårt eget labb/motorcell samt ute hos kund.

Om tjänsten:
Tjänsten ingår i utvecklingsavdelningen och du utökar vårt mjukvaruteam som idag består av fyra personer plus ett antal konsulter. Teamet utvecklar den inbyggda mjukvaran till våra avancerade system för förbränningsmotorers tändning, injektorstyrning samt för fordonselektrifiering. Mjukvaran i våra tändsystem skapar inte bara en optimal gnista anpassad efter de rådande förhållandena i förbränningsrummet utan diagnosticerar även tändsystemet samt analyserar förbränningen. Våra tändsystem sitter idag främst på förbränningsmotorer som drivs av natur- och biogas men anpassas nu för vätgasdrivna motorer. Inom fordonselektrifiering jobbar vi bland annat med system som optimerar batteriers prestanda och livslängd.

Din bakgrund:
Vi tror att du är civilingenjör eller högskoleingenjör inom mjukvaruutveckling, gärna med erfarenhet av inbyggda system och elektronik. Du är van att programmera i C och det är en fördel om du även behärskar Python och/eller LabView. Det är positivt om du har erfarenhet från utvecklingsprojekt inom fordonsbranschen, gärna inom förbränningsmotorer eller elektrifiering. Även erfarenhet inom säkerhetskritiska system är meriterande. Du behärskar engelska flytande i tal och skrift samt är beredd att resa i tjänsten både inom Sverige och utomlands. Du har lätt för att samarbeta med andra, är prestigelös och tycker om när det pågår flera saker samtidigt.

Om SEM:
Vi erbjuder nu en möjlighet att bli en del av ett globalt expansivt företag med höga ambitioner och en aktiv, mycket intresserad svensk ägare. Vi växer med lönsamhet varje år och genom pågående och omfattande investeringar i en mer digitaliserad och automatiserad produktion förbättras både kostnadseffektivitet och produktkvalitet. Vi har ett nära samarbete kollegor och chefer emellan. Det är korta beslutsvägar och tjänsten innebär stora möjligheter för den som är intresserad att påverka och få stor insyn i hela företaget. Trots vår litenhet är vi välkända inom vår nisch och har en lång tradition av att leverera produkter till globala världsledande kunder.

Urval och intervjuer kommer ske löpande under processen.

Sök tjänsten:
Tycker du tjänsten låter intressant så är du varmt välkommen att söka den genom länken nedan.

https://sem.varbi.com/se/what:job/jobID:734432/

Inför rekryteringsarbetet så har SEM AB tagit ställning till rekryterings kanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Junior Data Scientist till välkänt bolag med hållbarhet i fokus!

Läs mer Mar 18
Här finns unik möjlighet för dig som har ett självdriv och gillar att grotta ner sig i mer eller mindre diskreta problem. I rollen som Data Scientist får du verkligen utlopp för ditt tekniska intresse samtidigt som din analytiska förmåga dagligen sätts på prov. Låter det spännande? Sök tjänsten redan idag.

OM TJÄNSTEN
Som Data Scientist till vår kund kommer du att spela en avgörande roll i att stödja IT-teamet med utveckling, implementering och underhåll av analytiska modeller. En perfekt möjlighet för dig som vill växa i sin expertis inom dataanalys och databashantering och bidra till meningsfulla projekt som förbättrar företagsprestanda och hållbarhetsinsatser.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Academic Work där avsikten från samtliga parter är att en överrekrytering kommer ske.

Du erbjuds
- En unik miljö där du har möjlighet att växa inom IT!
- Möjligheten att arbeta med nytänkande och kreativa lösningar som skapar stor affärsnytta för dina kunder.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomförande av statistiska experiment och optimering av modeller för prestandauppgraderingar.
* Visualisering av data och skapande av rapporter för att kommunicera resultat och insikter till intressenter.
* Samarbeta med tvärfunktionella team för att förstå problem och bidra till datadrivna lösningar.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad universitetsexamen, eller förväntas ta examen i år, inom teknisk fysik, matematik eller datavetenskap
- Har kunskaper inom
- Behärskar problemfritt svenska och engelska i båda tal och skrift, då det är dessa språk du använder i ditt dagliga arbete

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från liknande roll inom exempelvis analytiskt arbete eller systemoptimering
- Hanterat och arbetat med databaser

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och strukturerad med förmågan att hantera komplexa problem, vare sig de är teoretiska eller praktiska. Du är nyfiken och intresserad av att utveckla nya och förbättrade lösningar. Du trivs med att arbeta i ett stort nätverk och har förmågan att dela med dig av din kunskap och resultat på ett sätt som är anpassat för mottagaren.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

System Manager

Läs mer Feb 8
Vi är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du? Hos oss blir du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen!

Om rollen som System Manager

Vi står inför stora, spännande tekniska förändringar då vi nu påbörjat arbetet mot ett smartare elnät och genom att införa modernare teknik och ökad digitalisering så att vi kan förbättra våra leveranser till kunderna och öka effektiviteten i vårt arbete. Denna förändring ställer nya och utökade krav på att vi har moderna och väl fungerande system och plattformar och därför söker vi nu System Manager som kommer att ha en central roll i vårt arbete framåt.

Som System Manager är du en del av teamet Network Solutions som ansvarar för att tillhandahålla, förvalta och utveckla system och plattformar för verksamhetens processer. Du kommer även arbeta med verksamhetsutveckling och utveckla våra interna processer inom IT-förvaltning.

” I denna roll får du möjlighet att arbeta med att möjliggöra de förändringar som både vi och energibranschen står inför. Du kommer in i ett spännande skede med flera stora och nya projekt, vilket ställer krav på både IT och verksamhet. Du får goda utvecklingsmöjligheter och mycket flexibilitet med frihet under ansvar.”
-Niklas Eklund, Head of Network Solutions

Vem är du?

Du trivs i en roll där det inte är spikat exakt vad du gör varje dag men där alla möjligheter att påverka finns. Du är positiv, engagerad och tycker om att tillsammans med dina kollegor hitta lösningar för att nå de gemensamma målen. Vi ser att du har lätt att skapa relationer då en stor del av arbetet bygger på samverkan och interaktion med andra, internt och även externt. Vi ser att du har ett brinnande intresse för IT och system. Hos oss behöver du vara självgående och initiativtagande samtidigt som du tycker om och är bra att arbeta i team. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Vi söker dig som:


• Har en relevant universitetsutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av systemförvaltning eller ITIL
• Det är också meriterande om du tidigare jobbar med systemförvaltning inom drift och kontrollsystem för elnätet som exempelvis SCADA eller DMS system

 

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022, 2023 och 2024. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 29 februari. Vi avser dock att tillsätta tjänsten så snart vi hittar en bra match.

Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef Niklas Eklund niklas.eklund@ellevio.se eller på tel. 070 387 88 03. eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 0723813414. 

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller. Eftersom den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB .

Jobba med fastighetsautomation hos KVT!

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Nov 5
Vår kund Klimat och VVS-teknik i Värmland växer och letar nu efter sin nästa stjärna inom fastighetsautomation – är det kanske du? Vi är nyfikna på dina erfarenheter och intressen och diskuterar gärna om det kan vara en match. Sök redan idag, då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Klimat och VVS-teknik i Värmland, KVT - är en del av Hjo Installation och med kompetens som viktigaste verktyg erbjuder de helhetslösningar inom tekniska installationer, från ventilation och VVS till styrsystem och energioptimering. Med över 100 års samlad branscherfarenhet har de sedan starten 2012 arbetat för att vara kundernas första val och tar sig an varje projekt som ett lag - där kvalité och hjärta utgör kärnan. KVT består idag av omkring 75 engagerade medarbetare med kontor på flera orter i Värmland. Huvudkontoret hittar du på Hammarö strax utanför Karlstad. Företaget fortsätter stadigt att växa med fler yrkesstolta medarbetare och till styr- och regleravdelningen söker vi nu nästa stjärna som vill bli en del av KVT-gänget.

Vi söker dig som har ett genuint intresse för fastighetsautomation och som, precis som KVT, aldrig gör något halvhjärtat. Rollen kan anpassas efter din erfarenhet och inriktning – kanske arbetar du idag som elkonstruktör, projektör eller inom industriautomation.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och driv. Du är nyfiken, lösningsorienterad och trivs med att samarbeta. Har du dessutom erfarenhet av att driva egna projekt eller är van vid kunddialog, ser vi det som positivt – men det viktigaste är att du vill vara med och bidra till ett starkt lag som stöttar varandra och utvecklas tillsammans.
Hos KVT får du möjlighet att växa i en roll som formas efter dig, i ett företag där engagemang och yrkesstolthet är grunden i allt de gör.

Du erbjuds
- En roll med stor variation och möjlighet till påverkan, där dina arbetsuppgifter formas efter din erfarenhet och intresse inom fastighetsautomation.
- Ett engagerat och yrkesstolt team, där samarbete står i fokus.
- En trygg och växande arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Ingen dag är den andra lik! Dina arbetsuppgifter i rollen beror helt på vilken riktning du intresserar dig för – med utgångspunkt i styr- och reglerteknik. Beroende på inriktning kan du exempelvis arbeta med programmering av styrsystem, felsökning och optimering av tekniska installationer, projektstöd eller dokumentation av system och lösningar.

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett par års erfarenhet inom antingen fastighetsautomation, PLC-programmering, elkonstruktion eller projektering inom likvärdigt område
- Skriver och talar obehindrat på svenska då det förekommer dagligen i arbetet
- Har B-körkort då kortare resor inom regionen förekommer

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet som elektriker med övergång till fastighetsautomation
- Erfarenhet av PLC-programmering
- Erfarenhet av att driva egna projekt
- Kunskap om KNX-system

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Klimat och VVS-teknik och deras tjänster.

Ansök nu

Nyfiken på dataanalys?

Dataingenjör
Läs mer Nov 5
Har du ett öga för detaljer och ett intresse för dataanalys? För Ellevios räkning söker vi nu en tekniskt kunnig person med stort intresse för Power BI - är det kanske du? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag och spelar en avgörande roll i samhällets elektrifiering och omställning till ett fossilfritt samhälle. Företaget ansvarar för att distribuera el till över en miljon kunder – både hushåll och företag – och arbetar aktivt med att utveckla och modernisera elnäten för att möta framtidens behov.

Till driftorganisationen i Karlstad söker vi nu en person som brinner för dataanalys och med en nyfikenhet för uppbyggnaden av Power BI. Just nu pågår ett projekt för att förflytta Ellevios data till molnbaserade lösningar och vi erbjuder dig en central roll i Ellevios transformativa resa mot en moderniserad dataanalysplattform.

Vi söker dig som är en riktig problemlösare och som drivs av den tekniska utmaningen som denna flytt innebär. Utöver att vara med och stötta i uppbyggnaden av plattformen kommer du också att arbeta med att transformera rådata till insiktsfulla rapporter och modeller, och på så vis bidra till att optimera driftorganisationen genom datadrivna beslut. Du blir en del av ett lättsamt och socialt team i Karlstad, där samarbete värderas högt. Här får du goda möjligheter till personlig och professionell utveckling, samt chansen att påverka och forma framtida arbetssätt inom data och analys.

Du erbjuds
- Möjlighet att vara med på en spännande resa där datans tillgänglighet och användbarhet står i fokus
- Att växa tillsammans med ett mindre team i ett företag med stora ambitioner
- En dedikerad och engagerad konsultchef från Academic Work som följer dig under din utveckling på Ellevio

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen som dataanalytiker innebär att utveckla, underhålla och anpassa data- och analyslösningar med fokus på att stödja övergången till Ellevios nya molnbaserade plattform. Du kommer att arbeta med att göra data användbar för operativt stöd och regulatorisk rapportering. Rollen innebär i stora drag att:


* Stötta uppbyggnaden av semantiska modeller och rapporter i den nya molnmiljön.
* Förvalta, uppdatera och anpassa befintliga Power BI-rapporter utifrån verksamhetens behov.
* Arbeta med datakodning och datastrukturering för att säkerställa användbarhet.
* Stödja driftorganisationen med värdefulla analyser.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom datavetenskap eller liknande utbildning
- Har goda kunskaper i Power BI, särskilt inom DAX
- Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har
- Kunskap inom , DBT, Phyton och Azure Databricks
- Erfarenhet av liknande arbete
- Erfarenhet från energibranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ellevio är en ledande aktör inom Sveriges elnätsinfrastruktur, engagerade i att säkra och utveckla framtidens energiförsörjning.

Ansök nu

Vi söker projektledare som vill hålla Sverige rullande!

Projektledare: kultur, media, film
Läs mer Okt 31
Vill du leda projekt som bidrar till fungerande och säkra transporter i hela regionen? Som projektledare får du en central roll i att planera och utveckla vägnätet – för att skapa tillgängliga, trygga och hållbara resor, idag och i framtiden. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

I rollen som projektledare ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp underhållsprojekt på väg. Du arbetar både med förebyggande insatser och långsiktiga förbättringar, med målet att leverera säkra och driftsäkra vägar som motsvarar dagens och framtidens krav. Du leder ett projektteam i nära samarbete med dina närmsta kollegor och har det övergripande ansvaret för projektens ekonomi, tidplan och kvalitet. Arbetet innebär nära samarbete med såväl entreprenörer som kommuner, leverantörer och andra aktörer inom branschen. Du deltar regelbundet i möten, även ute på projektplatser och hos samarbetspartners.

Du erbjuds
Hos vår kund får du arbeta i en verksamhet med stort fokus på utveckling, säkerhet och kvalitet. De tror på ett modernt ledarskap som bygger på tillit, ansvar och engagemang. Du blir en del av ett team som trivs, samarbetar och har roligt på jobbet!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Följa upp projektets framsteg och rapportera status till intressenter
* Koordinera resurser och säkerställa att tidsramar hålls
* Hantera kommunikation mellan projektmedlemmar och externa parter
* Bidra till riskanalyser och lösningar på uppkomna problem


VI SÖKER DIG SOM
- En högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp inom exempelvis inom stadsplanering, byggingenjör eller liknande
- Har erfarenhet av projektledning
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Kunskap i entreprenadjuridik
- Erfarenhet av vägbyggnad, drift eller underhåll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Ordningsam
* Ansvarstagande
* Målmedveten


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Systemoperatör sökes till Allen Myrin AB!

Systemadministratör
Läs mer Okt 29
Vill du vara en del av ett företag som jobbar med intelligenta larm och kommunikationslösningar för vården? Är du en person som brinner för att arbeta med frihet under ansvar och som gärna vill ta egna initiativ? Du kanske är den vi söker! Vi jobbar med löpande urval - så passa på och sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi på Academic Work en systemoperatör till Allen Myrin AB! De är en av marknadens ledande leverantörer av vårdkommunikation och kallelsesystem för vårdsektorn. Företaget grundades 1969 och ägs idag av Indutrade AB. De är en helhetsleverantör inom kommunikation, integration och effektivisering för vården med helhetskoncept och innovativ teknik inom både hårdvara, mjukvara och tjänster.

DMD®-plattformen består i dagsläget av två primära sub-produkter, Hospital DMD® samt AllenConnect®. Hospital DMD® är en plattform som likt ett hotell TV-system agerar middleware mellan sjukhusets alla skärmar och diverse signaler. AllenConnect® är en plattform för vård i hemmet där man på samma vis kontrollerar enheter men i personers hemmiljö via en SetTopBox eller så kallad mediaspelare.

Som Systemoperatör kommer du att överse och ha tät dialog med vårat utvecklingsteam samt våra kunders IT-avdelning, handha systeminstallationer, bearbeta fram systemförbättringar, sköta felsökning i klientmiljöer samt dokumentera systemändringar. En stor del av jobbet är även testning av nya versioner. Du kommer jobba nära både våra säljare och installatörer då vi är ett litet team som jobbar nära på daglig basis.

Du erbjuds
- En gedigen introduktion för att få bästa möjliga start på ditt uppdrag.
- Att bli del av ett positivt och kompetent team som värdesätter ett gott samarbete
- Stora möjligheter att utvecklas och växa i en roll på ett företag som är en ledande aktör inom vårdkommunikation och kallelsesystem
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Felsöka och lösa tekniska incidenter
* Sköta felsökningar i klientmiljöer
* Genomföra testning av nya system
* Löpande samarbeten med de interna säljarna och installatörerna


VI SÖKER DIG SOM
- Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom Linux
- Ett stort intresse kring AI och vill utvecklas inom det spåret
- Flytande tal och skrift i både svenska och engelska

Det är meriterande ifall du har arbetslivserfarenhet med sysops inom Linux, vilket innebär installation av 3rd-part-program på Linux, kunna installera och sätta upp databas och kunna felsöka inom Linux och nätverk.

Vidare är det meriterande om du har:
- Arbetat med -databas
- Erfarenhet av virtuella miljöer, så som VM-ware
- Kunskaper inom nginx, pm2, node.js

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Kvalitetsmedveten
* Kommunikativ
* Självgående
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Så snart som möjligt!
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad, Stockholm eller ort däremellan!


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Hospital DMD här!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Entrack!

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 25
Har du ett stort ekonomiskt intresse och vill påbörja din karriär hos en av Sveriges ledande leverantörer av slit- och reservdelar till entreprenadbranschen? Entrack AB söker nu deras nästa ekonomiassistent! Här får du chansen att arbeta i ett sammansvetsat team och vara med på Entracks spännande tillväxtresa. Välkommen in med din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Entrack har en lång historia som leverantör av slit- och reservdelar till entreprenadbranschen. Företaget grundades på 1970-talet i Lysvik, Värmland, och började importera bandvagnsdelar från Italien för att sälja till entreprenörer i Sverige. Under 80-talet utvecklades företaget och blev den största oberoende leverantören av bandvagns- och slitdelar i Sverige och Norge. De har expanderat med lager och kontor i flera svenska städer och internationellt i Polen, Italien samt Finland.

I rollen som ekonomiassistent på Entrack kommer du spela en viktig roll i företagets ekonomi där du kommer stödja ekonomifunktionen genom att hantera och övervaka kundreskontran. Du ansvarar för att följa upp och hantera obetalda fakturor och ge administrativt stöd till företagets ekonomifunktion samt andra delar av organisationen. Kommunikationen internt med säljarna är viktig där du kontrollerar att de attestregler som finns i samband med fakturering följs gällande storlek på order och täckningsgrad. Vid behov kommer du även att agera backup för övriga roller på ekonomisidan.

Placering sker vid något av Entracks kontor i antingen Karlstad, Stockholm eller Östersund, beroende på din bostadsort. Företaget genomsyras av gemenskap, prestigelöshet och laganda där samtliga samarbetar för att nå målsättningen om att vara en av de marknadsledande leverantörerna på marknaden.

Du erbjuds
- En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett trivsamt team
- Förmåner såsom friskvårdsbidrag och frukost
- Att arbeta i ett ekonomiskt stabilt bolag med fokus på tillväxt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skapa och skicka kundfakturor baserat på kundorder samt översikt och uppföljning av kundfordningar
* Hantering av kundfakturor, inbetalningar och påminnelser
* Avstämningar av kundbalanser med externa och interna kunders ekonomiavdelningar
* Upprätthållande av kundregister och kunddata
* Assistera vid bokslut med avstämningar och rapportering


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig
- Har erfarenhet inom kundreskontra och relaterade processer
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i Visma Business
- God kännedom och erfarenhet av Excel

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten & självgående
- Social
- Ordningsam & kvalitetsmedveten
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Tjänsten kräver uppvisande av belastningsregister och en kreditupplysning. Mer information lämnas i ett senare skede av rekryteringsprocessen.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Entrack på deras hemsida!

Ansök nu

Teknikintresserad student till jobb inom support!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Okt 22
Nu söker vi dig som vill ha ett meriterande extrajobb som Teknikersupport. Du arbetar cirka två dagar i veckan och säkrar sommarjobbet! Dina arbetsuppgifter innebär framförallt att svara på inkommande samtal och mail från tekniker ute i fält som arbetar med landets fibernät. Hos vår kund är trivselfaktorn hög och jobbet går utmärkt att kombinera med studier. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Teknikersupport arbetar du kundfokuserat och supporterar tekniker runtom i landet. Du har dagligen kontakt med entreprenörer och kollegor och får därför stor nytta av din sociala och serviceinriktade sida. Dessutom kommer du även i kontakt med en spännande bransch och har goda möjligheter att i framtiden utvecklas hos vår kund som arbetar med olika tekniska lösningar.

Du erbjuds
- Flexibla arbetstider ca. två dagar i veckan och ett perfekt sommarjobb.
- Meriterande arbetsuppgifter där du kontinuerligt utvecklas genom interna utbildningar.
- Möjligheten att dryga ut studentkassan och ditt CV inför framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Svara på inkommande samtal via telefon och dator.
* Hjälpa entreprenörer som arbetar i fibernätet runtom i Sverige med supportärenden.
* Bistå tekniker med information och säkerställa kvalité i stödsystem.
* Dokumentera de ärenden du tar emot och uppdatera register.
* Genomgå omfattande utbildning i början av din anställning och löpande för att utvecklas i din roll och kunna ta hand om komplexa ärenden.


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en teknisk eftergymnasial utbildning vid universitet eller högskola och har minst två år kvar av dina studier.
- Har god dator- och systemvana.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice.
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- Alltid kommer kunna lägga dig tillgänglig minst 2 dagar per vecka.
- Är villig att genomföra en omfattande säkerhetsprövning då denna tjänst är säkerhetsklassad.

Det är meriterande om
- Du tidigare har arbetat med teknisk support i någon form, alternativt har arbetat i en teknisk roll där du supporterar kollegor, kund eller entreprenör.
- Du har erfarenhet från telekombranschen.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Självgående

Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: 2 dagar i veckan
- Placering: Karlstad
- Arbetstid: 08.00-16.30 men kan variera något.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu