Karlstad: Inköpare till Technogarden Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpare till Technogarden Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-11-03 // Varaktighet: Heltid

Vi söker fler inköpare till olika uppdrag inom tillverkningsindustrin i Arvika och Eskilstuna.
Technogarden jobbar med kompetensförsörjning inom Supply Chain mot tillverkningsindustrin. Vi finns förutom i Karlstad Göteborg, även i Göteborg och Malmö. Du kommer att tillhöra vårt kontor i Karlstad och ingå i ett duktig team med erfarenhet av inköp, logistik och produktionsplanering.
 
Arbetsbeskrivning
Inköpsrollen är bred och det börjar bli ett ökat intresse och aktivitet inom både operativt och strategiskt inköp - nedan är exempel på arbetsuppgifter.
Som inköpare ansvarar du med att säkerställa flödet av komponenter, råmaterial och tjänster från leverantör. Arbetet kan antingen vara av operativ karaktär där inköparen jobbar nära produktion och leverantör med övervakning av inleveranser, uppföljning av materialkvalitet eller ansvar för prognosframtagning. I det strategiska arbetet ligger fokus i större grad på förhandling, sourcing av alternativa leverantörer samt avtalsframställning. 
Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom teknik, gärna med inslag av ekonomi. För rollen krävs det att du har ett par års erfarenhet och kunskap om inköpsarbete från tillverkande industri. . Våra kunder verkar ofta inom en styrd verksamhet där det är höga krav på dokumentation, vilket innebär att det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta enligt någon av följande standarder; ISO9001, ISO13485 eller ISO/TS16949 eller IATF16494 – är detta allmänt för alla inköpare? Jag har noll koll på detta känner jag, så vet inte om det ska stå med eller ej – jag lutar mig mot er kunskap ????. Rollen innebär internationella kontakter, så vi förutsätter att du både talar och skriver engelska obehindrat.
Personliga egenskaper
Vi tror att rätt person är driven, prestigelös, har förmåga att slutföra åtaganden och en affärsmässig helhetssyn. Det är även av stor vikt att du är flexibel, kommunikativ och kan hålla många bollar i luften.
Att vara en del av #wearetechnogarden
På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika uppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal eller mejl. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” från dag ett. Tillsammans utmanar vi oss i olika miljöer. Vi jobbar inte enbart med våra budgetmål utan för oss är det minst lika viktigt med våra hälso- och samhällsmål.
Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas tillsammans med oss. Som medarbetare är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din personlighet.
Möjligheter
Vi är under tillväxt och på vår fortsatta resa kommer flera spännande möjligheter och utmaningar. Din utveckling ligger därför lika mycket i dina egna händer som i våra. Som medarbetare hos oss erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö med goda villkor och ett glatt gäng av kollegor, stora möjligheter att påverka ditt eget arbete och verksamheten i stort.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Inköpare.

Inköps- och e-handelssamordnare

Läs mer Nov 4
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Från och med den 1 januari 2026 är vi Myndigheten för civilt försvar. Myndigheten för civilt försvar har två tydliga roller: vi är den ledande, inriktande och samordnande myndigheten i det civila försvaret och vi är sektorsansvarig myndighet för beredskapssektorn räddningstjänst och skydd av civilbefolkningen. Myndigheten för civilt försvars vision är ”Tillsammans för ett starkt civilt försvar”.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Har du ett brinnande intresse för e-handel och inköp? Tänka nytt och utvecklas tillsammans med andra? Då har vi ett spännande jobb att erbjuda!

MSB har nu behov av inköps- och e-handelssamordnare.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Samordna och styra arbetet med e-handel inom MSB:s inköps- och upphandlingsprocesser.

Ta fram statistik och följa upp myndighetens e-handel. Hantering av e-beställningar inkl. avvikelser, skapa beställningsvägar i e-handelssystemet, förvalta e-handelssystemet.

Genomföra utbildningar gällande e-handelprocessen och i systemstödet.

Andra uppgifter som ingår i rollen är exempelvis anskaffning på operativ nivå av varor och tjänster utifrån upphandlingslagstiftning. Anskaffning sker genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal. Utlämnande av handlingar, avtalsuppföljning. Du kommer att ingå i ett team.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom teknik/IT, inköp, ekonomi, logistik eller annat relevant område och har arbetat minst två år inom offentlig e-handel/inköp eller har minst tre års praktisk erfarenhet inom offentlig e-handel/inköp eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. 

Det är meriterande om du har erfarenhet:

- av att arbeta i något av de e-handels/upphandlingsverktyg som finns på marknaden
- av utvecklingsarbete av e-handelslösningar och inköpsprocesser

I allt vårt arbete, både internt och externt, ska vi agera utifrån den statliga värdegrunden. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Från och med den 1 januari 2026 ersätts medarbetar- och ledarkriterierna med Myndigheten för civilt försvars förhållningssätt för medarbetare och ledare: Förhållningssätten gäller i vardag, kris och krig. De tre förhållningssätten ska ses som en helhet och bygger på varandra; samarbetsinriktad – proaktiv - handlingskraftig.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Majoriteten av våra anställningar innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Vid placering i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade.    

Om oss
Upphandlingsenheten är en central funktion på MSB som både stödjer och styr hela myndigheten inom inköpsprocessen. Enhetens uppgift är att styra, utveckla, förvalta och följa upp MSB:s arbete med upphandling och avtalsförvaltning. Vidare ingår att inrikta och driva myndighetens upphandlingsarbete och utveckla och förvalta tillhörande systemstöd, processer och rutiner samt metoder för uppföljning av avtal och leverantörer.

Upphandlingsenheten är uppdelad i team. Enheten leds av myndighetens upphandlingschef.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta upphandlingschef Hans Björk. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 25 oktober 2025

Ansök nu

Strategisk inköpare entreprenad

Läs mer Aug 15
ValueOne söker en Strategisk inköpare till ett konsultuppdrag hos en av kunder inom energisektorn i Karlstad. Uppdraget startar omgående och pågår fram till juni 2026 med möjlighet till förlängning.  

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
Tjänstepension
Sjuk- och vårdförsäkring 
Friskvårdsbidrag
Personlig coachning och karriärrådgivning
Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)


Om rollen

Som Strategisk inköpare arbetar du nära projektgrupper och ansvarar för entreprenadområdet inom flera kategorier, bland annat ny- och ombyggnation av stationer, vindkraftsanslutningar och kabelförläggningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Genomföra hela upphandlingsprocessen; Planering, leverantörsförhandling och kontraktsskrivning.
Arbeta strategiskt tillsammans med kollegor inom leverantörsutveckling, kategoristyrning samt miljö, säkerhet -och jämställdhetsarbete.
Säkerställa att upphandlingar följer lagar som LUF (Lagen om upphandling inom försörjningssektorerna).


Erfarenhet och kompetens

För att passa in i denna roll tror vi att du har flerårig erfarenhet av strategiskt inköp inom entreprenadtjänster från bygg, mark, anläggning eller infrastruktur. Du är välbekant med LUF och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du besitter ett nätverk inom bygg- och anläggningsbranschen, har erfarenhet av digitaliserade inköpsprocesser samt kännedom om entreprenadjuridik.

Personlighetsmässigt är du noggrann och analytisk. Du gillar att utvecklas och drivs av möjligheten att lära dig nya saker. Som upphandlade är du samarbetsvillig, kommunikativ och är van att skapa goda yrkesmässiga relationer.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.

Ansök nu

Strategisk inköpare entreprenad

Läs mer Aug 15
ValueOne söker en Strategisk inköpare till ett konsultuppdrag hos en av kunder inom energisektorn i Karlstad. Uppdraget startar omgående och pågår fram till juni 2026 med möjlighet till förlängning. 

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
Tjänstepension
Sjuk- och vårdförsäkring 
Friskvårdsbidrag
Personlig coachning och karriärrådgivning
Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)


Om rollen

Som Strategisk inköpare arbetar du nära projektgrupper och ansvarar för entreprenadområdet inom flera kategorier, bland annat ny- och ombyggnation av stationer, vindkraftsanslutningar och kabelförläggningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Genomföra hela upphandlingsprocessen; Planering, leverantörsförhandling och kontraktsskrivning.
Arbeta strategiskt tillsammans med kollegor inom leverantörsutveckling, kategoristyrning samt miljö, säkerhet -och jämställdhetsarbete.
Säkerställa att upphandlingar följer lagar som LUF (Lagen om upphandling inom försörjningssektorerna).


Erfarenhet och kompetens

För att passa in i denna roll tror vi att du har flerårig erfarenhet av strategiskt inköp inom entreprenadtjänster från bygg, mark, anläggning eller infrastruktur. Du är välbekant med LUF och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du besitter ett nätverk inom bygg- och anläggningsbranschen, har erfarenhet av digitaliserade inköpsprocesser samt kännedom om entreprenadjuridik.

Personlighetsmässigt är du noggrann och analytisk. Du gillar att utvecklas och drivs av möjligheten att lära dig nya saker. Som upphandlade är du samarbetsvillig, kommunikativ och är van att skapa goda yrkesmässiga relationer.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.

Ansök nu

Bränslestrateg till Karlstads Energi AB

Läs mer Aug 14
Nu söker vi nästa nyckelperson som vill vara med och driva utvecklingen mot ett mer hållbart energisystem. Hos oss på Karlstads Energi får du möjlighet att påverka på riktigt – i en bransch som är både spännande och i ständig förändring.
Vi är Karlstads största kommunala bolag med cirka 270 medarbetare och verksamhet inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Här arbetar allt från el- och fibermontörer till ingenjörer, tekniker, projektledare och säljare – alla med ett gemensamt mål: att skapa ett hållbart Värmland.
Att vara en del av Karlstads Energi innebär att du får arbeta med hållbarhet i praktiken. Vi värdesätter kompetens, samarbete och nyfikenhet – och vi tror på att utvecklas tillsammans.

Länk till vår hemsida där du kan läsa mer om oss

Din roll
Nu söker vi en Bränslestrateg till affärsområde Värme och Kyla – en strategisk roll med stort ansvar och stor påverkan. Du blir en viktig del av vår resa mot framtidens energilösningar.
Som Bränslestrateg ansvarar du för att säkra och utveckla företagets bränsleförsörjning till våra fastbränsleanläggningar – både biobränsle och avfallsbränsle. Du driver strategin för bränslemixen från analys och planering till förhandling och uppföljning.
Du arbetar nära både den strategiska och operativa organisationen och bearbetar data med exempelvis Qlik Sense eller Power BI för att följa upp och optimera bränsleanvändningen. Du får också möjlighet att delta i utvecklingsprojekt som är relevanta för verksamheten.
Marknadsanalys och omvärldsbevakning är centrala delar av rollen, där du håller dig uppdaterad om bränslemarknadens utveckling, politiska beslut och andra faktorer som påverkar vår affär.
Du samarbetar med kollegor inom strategisk drift, drifttekniker, bränsleingenjör, chefer och stödfunktioner – samt med externa aktörer och leverantörer.

Ditt ansvar innefattar bland annat:

• Utveckla bränslestrategier, lagringsstrategier, bränsleplaner och avtal
• Leda utveckling av nya råvaror och affärsmönster för råvaruanskaffning
• Ansvara för hela inköpsprocessen: förhandling, avrop, kvalitetskontroll, logistik och uppföljning
• Initiera och driva projekt för att optimera bränsleaffären ur ett affärs- och hållbarhetsperspektiv
• Samverka kring lagerhållning av fasta och flytande bränslen
• Arbeta datadrivet med analys och visualisering i BI-verktyg
• Följa och analysera marknadstrender och omvärldsförändringar

Din profil
Du är analytisk, affärsdriven och trygg i att ta ansvar. Du har god förståelse för sambandet mellan strategi, miljönytta och ekonomiskt resultat. Du trivs i förhandlingssituationer och har ett naturligt sätt att bygga långsiktiga relationer med leverantörer och samarbetspartners.
Du är utåtriktad, samarbetsinriktad och har lätt för att kommunicera både internt och externt. Du gillar att arbeta datadrivet och ser värdet i att använda digitala verktyg för att förbättra verksamheten.
Du vågar utmana gamla arbetssätt och drivs av att hitta lösningar som gör skillnad – både för affären och för hållbarheten.

Kvalifikationer

• Akademisk utbildning inom ekonomi, industriell ekonomi, logistik, produktion eller liknande
• Erfarenhet av affärsförhandlingar och avtalsjuridik
• Erfarenhet av att leda större ekonomiska projekt
• Meriterande med erfarenhet från skog-, sågverks- eller energibranschen
• Goda kunskaper i Officepaketet samt bekant med BI-verktyg som Qlik Sense eller Power BI
• B-körkort
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Anställning

• Tillsvidareanställning, heltid
• Tillträde enligt överenskommelse
• Alkohol- och drogtest genomförs vid nyanställning

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Karlstads Energi med Qtym. Rekryteringsprocessen hanteras av Qtym. Kontaktuppgifter:
Sofia Graflund, sofia.graflund@qtym.se 070-423 34 23.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra god kommunikation med våra sökanden, ber vi dig skicka in din intresseanmälan digitalt via ansökningsknappen på Qtyms hemsida. Vänligen undvik att skicka in din intresseanmälan via e-post eller pappersformat.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Technogarden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Technogarden AB .

Är du redo att vara med och bygga framtidens Technogarden – på riktigt?

Key account manager/KAM
Läs mer Jun 9
Är du redo för en utmaning?Vi söker dig som vill mer än bara ha ett jobb. Du som vill vara med och skapa något meningsfullt, påverka och driva förändring – på riktigt. Hos oss får du inte bara många varierande uppgifter, du får också friheten att göra dem intressanta.

Du kommer att bygga relationer med många industripartners i regionen, både privata och offentliga. Du kommer att rekrytera nya talanger, forma en stark och hållbar kultur, och skapa värde för våra kunder, våra medarbetare – och för dig själv.
På Technogarden blir du en nyckelperson i ett lag med snart 700 engagerade kollegor – alla med samma mål: att bidra till en bättre morgondag. Med Norconsult som vårt moderbolag har vi redan ett starkt fotfäste i regionen. Men det betyder inte att vi lutar oss tillbaka – vi vill mer. Och vi vill att du är med och öppnar nya dörrar, skapar nya kontakter och stärker vårt nätverk ytterligare.
Det är inte brist på projekt som kommer vara vår största utmaning framöver – det är bristen på rätt kompetenser. Och just därför behöver vi dig.


Vem är du?Vi söker en person som ser möjligheter där andra ser hinder. Som motiveras av att lösa problem, gärna tillsammans med andra. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund – civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande – men i dag arbetar du i en mer affärsdriven roll. Du har gärna erfarenhet från konsultbranschen, processindustrin, energi, teknik, eller liknande med ett upparbetat nätverk. 
Men viktigast av allt: du är nyfiken med intresse för människor, affärsmässig, trygg i att bygga relationer och du gillar att se andra växa. Du har ett engagemang och en drivkraft i att fånga möjligheter i ögonblicket som kan landas ner i konkreta lösningar och affärer. 



Vad erbjuder vi dig?Självklart får du konkurrenskraftig lön, bra pension och försäkringar – men också möjlighet till delägarskap i företaget. Vi tror på långsiktighet och att du ska må bra, både på och utanför jobbet.




Vi fokuserar på:

En sund balans mellan arbete och fritid


En inkluderande kultur där olikheter är en styrka


Medarbetardriven utveckling och engagemang


Att minska vårt klimatavtryck – målet är klimatneutralitet senast 2030


Att ge tillbaka till det samhälle vi verkar i


Det här är en chans att inte bara få ett riktigt bra jobb – utan också vara med och forma en fantastisk arbetsplats, för dig själv och för dem du bygger teamet med. Vi vet inte ännu vem du är – men vi hoppas att du känner igen dig i detta. Tveka inte att höra av dig. 

Varje dag förbättrar vi vardagen.

Ansök nu

Senior Mekanikkonstruktör till Technogarden

Civilingenjör, maskin
Läs mer Apr 24
Som erfaren konstruktör blir du en viktig del av vårt team och bidrar med din expertis. 
Kvalifikationer:

Minst 7 års erfarenhet av mekanikkonstruktion, helst inom undervattenskonstruktion,


Erfarenhet av konstruktion med rörliga delar, 


Förmåga att anpassa befintliga ritningar enligt kunders önskemål,


Kunna granska och kvalitetssäkra ritningar,


Att kunna svara på tekniska frågor från kund,


Erfarenhet av projektlednig


Självgående och med förmåga att stötta mindre erfarna kollegor i gruppen,


Meriterande om du har vana av hydraulik och/eller el.


Tekniska kunskaper:

Siemens NX och Teamcenter.


Personliga egenskaper
Som person är du en kreativ problemlösare med genuint teknikintresse som fokuserar på att leverera förstklassig service inom utsatt tid. Du är utåtriktad och har lätt för att knyta kontakter med nya människor. Vidare är du handlingskraftig och trivs med att arbeta både i team så väl som självständigt.
Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas. Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet.


Vad innebär det att vara konsult hos Technogarden?
På Technogarden jobbar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika uppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.
Som konsult hos oss erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö med goda villkor och ett glatt gäng av kollegor. Din utveckling ligger lika mycket i dina egna händer som i våra, så om ambitionen finns hos dig har du stora möjligheter att påverka både ditt eget arbete och verksamheten i stort.


Kontaktuppgifter och ansökan
Låter det här som något för dig? Då ser vi fram emot din ansökan. På grund av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan! 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Automationsingenjör till Technogarden

Automationstekniker, el
Läs mer Jan 21
Technogarden är ett teknikföretag med en bred portfölj av ingenjörskompetenser. Vår verksamhet vilar idag på affärsområdena Industry, Life Science, IT och Telecom. Vårt erbjudande består av tekniska konsulter samt rekrytering av specialister och chefer till teknikbolagen i Norden. Vi ingår i Norconsultkoncernen som är Nordens största medarbetarägda ingenjörsverksamhet. Att arbeta på Technogarden innebär mycket frihet under ansvar med fokus på ständig utveckling och ett högt engagemang. Vi ser oss som samarbetspartner till våra kundföretag och har ramavtal med flera multinationella bolag i landet. För mer info: www.technogarden.se
Vi söker nu efter automationsingenjör för uppdrag till kund iKarlstad. För att du ska matcha det här uppdraget trivs du med att jobba självständigt och brett samt är flexibel som person.
Dinaarbetsuppgifter:
Du är delaktig genom hela processen från första kontakt med kund tilll uppstart,
Konstruktion,
Utveckla och uppgradera produkter,
Försäljning avuppgraderingar/ ombyggnadtioner av befintliga anläggningar.

Vi söker dig som:
Har en automationsutbildning eller motsvarande kompetens,
Har minst 3 års erfarenhet av industriell automation,
Erfarnehet inompneumatik, hydraulik, el- kunskap och som kan hantera både 2D- och 3D- CAD,
Är flytande i svenska och engelska, tal och skrift.

Vad innebär det att vara konsult på Technogarden?
På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar hos olika uppdragsgivare. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal eller mejl. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” från dag ett.
Kontaktuppgifter och ansökan
Du söker genom att gå in på annonsen eller technogarden.se. På grund av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Vi ser fram emot din ansökan och uppmuntrar till att söka tidigt då urval sker löpande. För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta konsultchef Ulrika Nilsson, ulrika.nilsson@technogarden.se eller regionchef Marie Ladekvist, marie.ladekvist@technogarden.se.
Sista ansökningsdag är 16 februari.
Är du redo för nästa steg i din karriär? Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Analysingenjör Technogarden Karlstad

Produktionsingenjör, textil, trä, glas, förpackningar
Läs mer Jul 4
IntroduktionTill vårt team inom Engineering söker vi nu efter dig som är analysingenjör. Vår framgång vilar mycket på att framgångsrikt driva konsultuppdrag där vi ständigt överträffar kundens förväntningar – din framgång blir en del av vår framgång. Technogarden finns förutom i Karlstad, även i Stockholm, Göteborg och Malmö. Du kommer att tillhöra vårt kontor i Karlstad.
Till vår konsultverksamhet i Karlstad söker vi nu en Analysingenjör för uppdrag hos en av våra kunder inom tillverkande industri.
ArbetsrollsbeskrivningSom analysingenjör kommer du hantera, analysera och tolka stora mängder data för att hjälpa till att lösa problem och optimera processer inom pappers- och massaindustrin.
I uppdraget ingår att sammanställa olika driftrapporter och med hjälp av statistiska metoder identifiera avvikelser och trender i driftdata. Du kommer delta i metodutveckling med målet att förutse fel innan de uppstår för att åstadkomma en så störningsfri och energieffektiv produktion som möjligt.
KvalifikationerVi tror att du har en högskoleingenjörsexamen inom relevant område eller motsvarande erfarenhet. Du har jobbattre till fem årinom pappers- och massaindustrin och nu är redo att ta nästa steg i din utveckling. Tjänsten kräver att du har vana avdataanalys. Du är en analytisk, driven och målinriktad person som genom ett nyfiket synsätt tar dig an nya uppgifter med stor noggrannhet. Du förstår vikten av det egna ansvaret och kan arbeta självständigt såväl som i grupp.Uppdragen förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, ytterligare språkkunskaper brukar kunna vara meriterande.
Vad innebär det att vara konsult hos Technogarden?På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika uppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas. Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet.
Kontaktuppgifter och ansökanAnsök med CV senast den 18 augusti. Du ansöker genom att gå in på annonsen eller technogarden.se.Vänligen notera att ansökningar endast tas emot via hemsidan på grund av GDPR. Vi ser fram emot din ansökan och uppmuntrar till att söka tidigt då urval sker löpande.För frågor är du varmt välkommen att kontakta Ulrika Nilsson på 070- 298 30 85, ulrika.nilsson@technogarden.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT-specialist inom BI och integrationer till Nordic Paper

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 25
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.

Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.

IT-avdelningen på Nordic Paper ansvarar för att tillhandahålla affärsstödjande IT-funktioner och tjänster och är en viktig del av Nordic Papers verksamhet. Vårt IT-landskap består idag av konfigurerade standardsystem, egenutvecklade system och molntjänster.

Är du en driven och engagerad specialist som vill arbeta med moderna teknologier och driva framtidens utveckling av spännande högteknologiska lösningar?

Vad vi söker

Vi söker dig som har starkt intresse för Business Intelligence och integrationer, som vill fortsätta utvecklas samt ligga i framkant. Det här är en ny roll hos oss och du får vara drivande i utmanande och varierande projekt inom en mycket spännande bransch. Det är ett arbete som ställer höga krav på kvalitet och noggrannhet, det innebär också spännande utmaningar och möjligheter till innovation i gränslandet mellan IT och analys.

Vilken blir din roll på Nordic Paper?

Rollen som IT-specialist inom BI och integrationer innebär att stötta IT och verksamheten i det operativa och praktiska arbetet inom rapportlösningar, samt att:

- Agera som systemförvaltare inom området, dvs att arbeta med kravställning, utveckling och testning

- Jobba nära verksamheten och omsätta behov i relevanta analysstöd

- Databasmodellering och design av Data Warehouse-lösningar

Vem söker vi?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom IT som gjort att du byggt dig en stadig grund inom området, samt att du är väl insatt i både hård- och mjukvaruutveckling. Har du en examen inom IT, teknik eller motsvarande som kan anses som likvärdig är det en bra ingång, men inget krav.

Det är meriterande om du har kunskap om och förståelse för följande områden:

- Microsofts BI-plattform ( Server), Power BI, Qlik.

- Azure Integration Services, Logic Apps, Service Bus, Functions.

- God teknisk kunskap av REST API och Meddelandehantering.

- Förståelse kring säkerhetslösningar inom integration och API:er.

För att du ska lyckas i rollen värderar vi dina personliga egenskaper högt. Vi sätter värde på att du är nyfiken och vetgirig i ditt sätt att utvecklas och letar reda på information och ny teknik som leder dig och oss framåt. Du trivs med ett dynamiskt arbetssätt vad gäller att ta initiativ till att föra projektet vidare, samtidigt som du är lyhörd till berörda personer och dess kunskap i din omgivning. Du har förmåga att planera och prioritera för att leverera inom givna tidsramar och med önskad kvalitet. Du är även kommunikativ, social och vägledande där du kan fungera som en hjälpande hand för organisationen.

Körkort efterfrågas då du behöver kunna ta dig till våra siter runt om i länet.

Vad erbjuder vi?

Vi är en arbetsplats i ett hållbart och expansivt bolag som sätter din personliga utveckling i fokus. Med vår strävan att ständigt bli bättre blir du, oavsett roll, alltid en viktig och högt värderad spelare i vårt lag.

Utöver flextid, generösa pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag, trivselpeng och goda utbildningsmöjligheter får du chansen att bli del i ett framåttänkande och innovativt företag. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.

Om anställningen

Tjänsten är heltid, tills vidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.

Mer information och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Technogarden. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Ulrika Nilsson som nås på 0702-98 30 85 eller ulrika.nilsson@technogarden.se.

Ansök genom att besöka annonsen på technogarden.se. Vänligen notera att ansökningar endast tas emot via hemsidan på grund av GDPR. Vi ser fram emot din ansökan och uppmuntrar till att söka tidigt då urval sker löpande. Ansökningstiden går ut 14 april.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu