Karlstad: Kundtjänstmedarbetare och säljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare och säljare i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-11-03 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en ny medarbetare till vårt kundtjänstteam!
Connecting Carlstad startades upp 2017 och marknadsför produkter och tjänster åt en rad olika uppdragsgivare. Vi sitter i nya fräscha lokaler nära centrum.
Du arbetar till att börja med 2 timmar per dag i kundtjänst och resterande tid som kommunikatör där du marknadsför produkter, både till nya och tidigare kunder. Allt eftersom du får mer erfarenhet ökar möjligheterna till mer tid i kundtjänst.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom kundtjänst. Erfarenhet av försäljning är inget krav. Du får utbildning av oss.
Det viktigast för oss är att du är motiverad, har en positiv inställning och en vilja att lära dig.


Vi erbjuder dig:
En fast månadslön med en tydlig löneutveckling som du själv kan påverka med en hög provision.
Upplärning av erfarna ledare som har som mål att du ska trivas och lyckas i din nya roll.
Stora möjligheter till en fortsatt karriär inom företaget.
Sociala aktiviteter som exempelvis after works, tävlingar m.m.


Vi söker dig som:
Är social och pratar god svenska.


Arbetstider:
Dagtid: måndag till fredag
Välkommen att söka tjänsten genom att söka via att skicka CV + personligt brev till jobba@connectingcarlstad.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Kundtjänstmedarbetare.

Säljsupport till Klaravik

Läs mer Okt 20
SÄLJSUPPORT TILL KLARAVIK

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som säljsupport hos Klaravik får du arbeta i en bred roll där huvuduppgiften kommer vara att agera support gentemot både auktionsmäklare och säljande kunder. Du blir en del av ett härligt team och spenderar dina dagar vid datorn och i telefonen där de allra flesta samtalen är inkommande. Vidare registrerar du nya kunder och administrerar befintliga i systemet. Tempot är högt och du kommer att behöva hantera flera ärenden och kunder samtidigt.
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Som person drivs du av möjlighet till stort eget ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har också lätt för att jobba tillsammans med övriga kollegor i teamet mot våra gemensamma mål. Du är kvalitetsmedveten och noggrann och har en god kommunikativ förmåga och behärskar det svenska och engelska språket väl. Vidare tror vi att du är en prestigelös person som gillar fart och förändring.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som säljsupport är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Behovsanställd Kundservicemedarbetare

Läs mer Okt 6
Nu söker vi fler deltidsmedarbetare till vår kundservice.

Är du en person som brinner för att hjälpa andra och tycker att den digitala utvecklingen är spännande? Då kan du vara den vi letar efter!

Om Erna Media / NWT Media
Erna Media är en del av Erna-koncernen (tidigare NWT-koncernen). Vi levererar lokal journalistik via sajter, appar och printprodukter, och har en tydlig strategi för digital tillväxt de kommande åren – allt för att skapa framtidens lokala journalistik.

Om rollen
Som kundservicemedarbetare blir du en del av ett engagerat team som varje dag ger förstklassig service till våra prenumeranter på någon av våra 14 lokaltidningar.

Du kommer bland annat att hantera frågor kring fakturor, reklamationer, privatannonser och hjälpa kunder att komma igång digitalt via våra sajter och appar. Vi kommunicerar främst via telefon, mejl och chatt – men ibland även i vår reception eller ute på evenemang.

Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål inom både effektivitet och kundnöjdhet.

Om dig
Vi söker dig som är lösningsorienterad, initiativtagande och noggrann, både i den direkta kontakten med kunden och i efterföljande administration. Du trivs i ett högt tempo och har lätt för att hantera flera ärenden samtidigt.

Du är en god lyssnare med högt engagemang och strävar alltid efter att lösa kundens ärende redan vid första kontakten.

Vi värdesätter personlighet och samarbete högt, så vi ser gärna att du är en lagspelare som bidrar med positiv energi till gruppen och arbetsplatsen.

Kvalifikationer

- Gymnasieexamen  
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, engelska är meriterande
- Vana vid att arbeta i flera olika datasystem
- Erfarenhet av att ha telefonen som främsta arbetsredskap
- Tidigare arbete inom kundservice, telefonförsäljning eller liknande
- Erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål

Tjänsten är en deltidsanställning som passar utmärkt att kombinera med exempelvis studier. 
Du förväntas kunna arbeta minst 8 timmar i veckan, främst under våra telefontider på vardagar mellan kl. 8.00-13.00. Under storhelger har vi ofta högtryck, och vi ser gärna att du kan arbeta mer under dessa perioder. 
Vi ser också positivt på om du har möjlighet att arbeta heltid under sommarmånaderna.

Övrigt
Tjänsten är en timanställning vid behov och placeringsort är Karlstad.

Har du frågor kan du kontakta Teamlead Prenumeration, Fanny Wackerfeldt, telefon 054-199665 fanny.wackerfeldt@ernamedia.se

Vi ser fram emot din ansökan senast 24 oktober, vi kommer att hålla urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Flerspråkig kundtjänstmedarbetare på Danska & Svenska

Läs mer Okt 3
Är du en kommunikativ och lösningsorienterad person som drivs av att leverera service i världsklass? Talar du flytande Svenska OCH Danska?
- Vi söker just nu kundtjänstmedarbetare för enklare teknisk kundsupport och administrativa samtal, där du kommer ta emot samtal både på Svenska & Danska, därav kravet att tala flytande Svenska OCH Danska.

Ditt nya jobb – Gör skillnad varje dag
I rollen som kundtjänstmedarbetare blir telefonen ditt främsta verktyg för att hjälpa människor i vardagen, när det verkligen behövs.
Du kommer att ta emot inkommande samtal på en jourlinje för teknisk support av insulinpumpar. Din uppgift är att ge användarna trygg och tydlig hjälp med felsökning, instruktioner för användning och allmän rådgivning – utan att ge medicinska råd.
Utöver detta kan du även komma att hantera administrativa samtal för 1177 Region Stockholm. Det innebär att du hjälper inringare med kontaktuppgifter, allmänna frågor samt riktlinjer och administrativa ärenden.
I varje samtal är du lyhörd, lösningsorienterad och ser till att den som ringer får rätt hjälp – så att vardagen kan fortsätta som vanligt.
Vad vi erbjuder Arbete i nyrenoverade och fräscha lokaler i en verksamhet som ständigt växer.
Timanställning med möjlighet till heltid eller deltid.
Varierande arbetstider – vi har öppet alla dagar i veckan mellan kl. 07:00 och 22:00.
Jour utanför kontorets öppettider - vilket innebär att du kommer behöva ge teknisk support även under kvällar, nätter och tidiga morgnar.
All övrig arbetstid sker på plats på kontoret.
Fullständig utbildning inför start – du får allt du behöver för att lyckas i rollen, vid eventuell anställning.



Vi söker dig – positiv, lyhörd och lösningsorienterad!
Vill du bli en del av ett härligt team som gör samhällsnytta varje dag? Vi söker engagerade medarbetare som brinner för service och kommunikation.
Vi ser att du är: En stresstålig lagspelare med god samarbetsförmåga
Serviceinriktad och tycker om att prata med människor
Kommunikativ och drivs av att leverera god hjälp
Flytande i svenska och danska – ett krav för tjänsten
Van vid att arbeta med datorer och har god teknisk förståelse
Flexibel och kan arbeta dagtid, kvällar, helger och nätter
Har grundläggande kunskaper i engelska – meriterande

Om du känner igen dig i beskrivningen kommer du att trivas hos oss!
Bra att veta Vi kontaktar kandidater löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas omgående – vänta inte med din ansökan!
OBS! Det är ett krav att du talar flytande svenska och danska. Ansökningar som inte uppfyller detta kommer inte att behandlas.
Övrigt Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse


Rekryteringsprocess
Efter att vi mottagit din ansökan kommer rekryteringsansvarige att kontakta dig för en första telefonintervju. Går du vidare i processen efter telefonintervjun, är nästa steg ett digitalt eller personligt möte på plats, tillsammans med ansvarige för uppdraget, där du också får en närmare presentation av företaget.
Vid anställning får du en gedigen utbildning i våra verktyg och i ditt nya uppdrag för att du ska kunna leverera bästa möjliga service för den inringande kunden.  Tjänsten tillsätts löpande.
Om oss
PEC är ett av Nordens största callcenterföretag som idag är ett Care and Contact center som jobbar med inkommande och utgående telefoni åt flera av de största företagen i sina respektive branscher.
Vi jobbar ständigt med att förbättra oss och förnya oss för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna för våra kunder och uppdragsgivare. Däribland arbetar vi  med flera stora kunder inom respektive bransch, så som 1177 Vårdguiden, Eon, Postkodlotteriet, operatören 3 och Allente.

Ansök nu

Supportmedarbetare till Klaravik

Läs mer Sep 22
SUPPORTMEDARBETARE TILL KLARAVIK

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som supportmedarbetare på Klaravik ser du till att svara, hjälpa och förklara för kunder, både svenska och utländska, över telefon och mejl. Du blir en del av ett härligt team som tillsammans jobbar engagerat med att lösa ärenden för bästa möjliga kundupplevelse på Klaravik. Tempot är högt och du kommer att hantera och sortera flera ärenden samtidigt. Problemlösning är en stor del av din vardag och du har stort ansvar för dina egna arbetsuppgifter, där du även till viss mån fattar beslut. Allt för att vi tillsammans ska skapa världens bästa kundnöjdhet!
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en stjärna på service och som trivs med telefonen och datorn som arbetsredskap. Du är prestigelös, nyfiken och lösningsorienterad.
Du är duktig på att kommunicera och att formulera dig både över telefon och i text, oavsett om det handlar om svenska eller engelska. Du drivs också av att göra det där lilla extra för kunden – något som kan göra verklig skillnad i den samlade kundupplevelsen.

Har du tidigare arbetat med kundsupport och har erfarenhet av Zendesk eller annat kundhanteringssystem är det meriterande.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som förhandlare är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Connecting People Carlstad AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Connecting People Carlstad AB .

Heltidstjänst med fast lön

Telefonförsäljare
Läs mer Okt 28
Vi söker en nya medarbetare till vårt säljteam!
Connecting Carlstad startades upp 2017 och marknadsför produkter och tjänster åt en rad olika uppdragsgivare. Vi sitter i nya fräscha lokaler nära centrum.
Du arbetar som kommunikatör och marknadsför produkter, både till nya och tidigare kunder.
Vi erbjuder en utförlig utbildning oavsett om du är en van säljare eller nyfiken på att testa försäljningsyrket.
Det viktigast för oss är att du är motiverad, har en positiv inställning och en vilja att lära dig.


Vi erbjuder dig:
En fast månadslön med en tydlig löneutveckling som du själv kan påverka med en hög provision.
Upplärning av erfarna ledare som har som mål att du ska trivas och lyckas i din nya roll.
Stora möjligheter till en fortsatt karriär inom företaget.
Sociala aktiviteter som exempelvis after works, tävlingar m.m.


Vi söker dig som:
Motiveras av utmaningar, är social och pratar god svenska.


Arbetstider:
Dagtid: måndag till fredag
Välkommen att söka tjänsten genom att söka via att skicka CV + personligt brev till jobba@connectingcarlstad.se

Ansök nu

Heltidstjänst med fast lön

Telefonförsäljare
Läs mer Okt 10
Vi söker en nya medarbetare till vårt säljteam!
Connecting Carlstad startades upp 2017 och marknadsför produkter och tjänster åt en rad olika uppdragsgivare. Vi sitter i nya fräscha lokaler nära centrum.
Du arbetar som kommunikatör och marknadsför produkter, både till nya och tidigare kunder.
Vi erbjuder en utförlig utbildning oavsett om du är en van säljare eller nyfiken på att testa försäljningsyrket.
Det viktigast för oss är att du är motiverad, har en positiv inställning och en vilja att lära dig.


Vi erbjuder dig:
En fast månadslön med en tydlig löneutveckling som du själv kan påverka med en hög provision.
Upplärning av erfarna ledare som har som mål att du ska trivas och lyckas i din nya roll.
Stora möjligheter till en fortsatt karriär inom företaget.
Sociala aktiviteter som exempelvis after works, tävlingar m.m.


Vi söker dig som:
Motiveras av utmaningar, är social och pratar god svenska.


Arbetstider:
Dagtid: måndag till fredag
Välkommen att söka tjänsten genom att söka via att skicka CV + personligt brev till jobba@connectingcarlstad.se

Ansök nu

Heltidstjänst med fast lön

Telefonförsäljare
Läs mer Sep 26
Vi söker en nya medarbetare till vårt säljteam!
Connecting Carlstad startades upp 2017 och marknadsför produkter och tjänster åt en rad olika uppdragsgivare. Vi sitter i nya fräscha lokaler nära centrum.
Du arbetar som kommunikatör och marknadsför produkter, både till nya och tidigare kunder.
Vi erbjuder en utförlig utbildning oavsett om du är en van säljare eller nyfiken på att testa försäljningsyrket.
Det viktigast för oss är att du är motiverad, har en positiv inställning och en vilja att lära dig.


Vi erbjuder dig:
En fast månadslön med en tydlig löneutveckling som du själv kan påverka med en hög provision.
Upplärning av erfarna ledare som har som mål att du ska trivas och lyckas i din nya roll.
Stora möjligheter till en fortsatt karriär inom företaget.
Sociala aktiviteter som exempelvis after works, tävlingar m.m.


Vi söker dig som:
Motiveras av utmaningar, är social och pratar god svenska.


Arbetstider:
Dagtid: måndag till fredag
Välkommen att söka tjänsten genom att söka via att skicka CV + personligt brev till jobba@connectingcarlstad.se

Ansök nu

Heltidstjänst med fast lön

Telefonförsäljare
Läs mer Sep 11
Vi söker en nya medarbetare till vårt säljteam!
Connecting Carlstad startades upp 2017 och marknadsför produkter och tjänster åt en rad olika uppdragsgivare. Vi sitter i nya fräscha lokaler nära centrum.
Du arbetar som kommunikatör och marknadsför produkter, både till nya och tidigare kunder.
Vi erbjuder en utförlig utbildning oavsett om du är en van säljare eller nyfiken på att testa försäljningsyrket.
Det viktigast för oss är att du är motiverad, har en positiv inställning och en vilja att lära dig.


Vi erbjuder dig:
En fast månadslön med en tydlig löneutveckling som du själv kan påverka med en hög provision.
Upplärning av erfarna ledare som har som mål att du ska trivas och lyckas i din nya roll.
Stora möjligheter till en fortsatt karriär inom företaget.
Sociala aktiviteter som exempelvis after works, tävlingar m.m.


Vi söker dig som:
Motiveras av utmaningar, är social och pratar god svenska.


Arbetstider:
Dagtid: måndag till fredag
Välkommen att söka tjänsten genom att söka via att skicka CV + personligt brev till jobba@connectingcarlstad.se

Ansök nu