Karlstad: Vi söker projektledare som vill hålla Sverige rullande

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker projektledare som vill hålla Sverige rullande i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-10-31 // Varaktighet: Heltid

Vill du leda projekt som bidrar till fungerande och säkra transporter i hela regionen? Som projektledare får du en central roll i att planera och utveckla vägnätet – för att skapa tillgängliga, trygga och hållbara resor, idag och i framtiden. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

I rollen som projektledare ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp underhållsprojekt på väg. Du arbetar både med förebyggande insatser och långsiktiga förbättringar, med målet att leverera säkra och driftsäkra vägar som motsvarar dagens och framtidens krav. Du leder ett projektteam i nära samarbete med dina närmsta kollegor och har det övergripande ansvaret för projektens ekonomi, tidplan och kvalitet. Arbetet innebär nära samarbete med såväl entreprenörer som kommuner, leverantörer och andra aktörer inom branschen. Du deltar regelbundet i möten, även ute på projektplatser och hos samarbetspartners.

Du erbjuds
Hos vår kund får du arbeta i en verksamhet med stort fokus på utveckling, säkerhet och kvalitet. De tror på ett modernt ledarskap som bygger på tillit, ansvar och engagemang. Du blir en del av ett team som trivs, samarbetar och har roligt på jobbet!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Följa upp projektets framsteg och rapportera status till intressenter
* Koordinera resurser och säkerställa att tidsramar hålls
* Hantera kommunikation mellan projektmedlemmar och externa parter
* Bidra till riskanalyser och lösningar på uppkomna problem


VI SÖKER DIG SOM
- En högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp inom exempelvis inom stadsplanering, byggingenjör eller liknande
- Har erfarenhet av projektledning
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Kunskap i entreprenadjuridik
- Erfarenhet av vägbyggnad, drift eller underhåll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Ordningsam
* Ansvarstagande
* Målmedveten


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Projektledare: kultur, media, film

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Projektledare: kultur, media, film.

Vi söker projektledare som vill hålla Sverige rullande!

Läs mer Okt 31
Vill du leda projekt som bidrar till fungerande och säkra transporter i hela regionen? Som projektledare får du en central roll i att planera och utveckla vägnätet – för att skapa tillgängliga, trygga och hållbara resor, idag och i framtiden. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

I rollen som projektledare ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp underhållsprojekt på väg. Du arbetar både med förebyggande insatser och långsiktiga förbättringar, med målet att leverera säkra och driftsäkra vägar som motsvarar dagens och framtidens krav. Du leder ett projektteam i nära samarbete med dina närmsta kollegor och har det övergripande ansvaret för projektens ekonomi, tidplan och kvalitet. Arbetet innebär nära samarbete med såväl entreprenörer som kommuner, leverantörer och andra aktörer inom branschen. Du deltar regelbundet i möten, även ute på projektplatser och hos samarbetspartners.

Du erbjuds
Hos vår kund får du arbeta i en verksamhet med stort fokus på utveckling, säkerhet och kvalitet. De tror på ett modernt ledarskap som bygger på tillit, ansvar och engagemang. Du blir en del av ett team som trivs, samarbetar och har roligt på jobbet!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Följa upp projektets framsteg och rapportera status till intressenter
* Koordinera resurser och säkerställa att tidsramar hålls
* Hantera kommunikation mellan projektmedlemmar och externa parter
* Bidra till riskanalyser och lösningar på uppkomna problem


VI SÖKER DIG SOM
- En högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp inom exempelvis inom stadsplanering, byggingenjör eller liknande
- Har erfarenhet av projektledning
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Kunskap i entreprenadjuridik
- Erfarenhet av vägbyggnad, drift eller underhåll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Ordningsam
* Ansvarstagande
* Målmedveten


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Teknisk projektledare till AFRY i Karlstad!

Läs mer Maj 23
Vill vara med och driva framtidens hållbara industrilösningar? AFRYs sektion Project Services växer och vi söker nu en projektledare som vill driva varierande industriprojekt där långsiktig kundnytta, teknisk höjd och säkerhet står i fokus. Låter det intressant? Varmt välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
AFRY är en ledande aktör inom ingenjörs-, design- och rådgivningstjänster i Europa, med en stark global närvaro. De är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för ingenjörer och driver på övergången till ett mer hållbart samhälle. Med 19 000 engagerade experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, skapar AFRY hållbara lösningar för framtida generationer.

Som projektledare hos AFRY i Karlstad kliver du in i sektionen Project Services – ett engagerat team som stöttar kunder med att utveckla sitt underhållsarbete och stärka säkerheten i sina verksamheter. Här får du en nyckelroll i att driva och leda projekt från idé till genomförande, ofta i nära samarbete med kunder inom exempelvis massa- och pappersindustrin, energi eller tillverkningssektorn. Du ansvarar för att planera, följa upp och leverera projekt med hög kvalité, där du både har ett tekniskt och affärsmässigt ansvar. Det innebär att du har ett helhetsperspektiv men samtidigt trivs med att hantera detaljer, fatta beslut och leda både interna och externa resurser mot gemensamma mål.

Du erbjuds bland annat:
- Mångsidiga projekt: AFRY är ett stort företag med verksamhet inom många olika branscher, vilket ger dig möjlighet att arbeta med varierande projekt och kunder.
- Utvecklingsmöjligheter: Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling och karriärvägar inom olika delar av organisationen.
- Balans mellan arbete och fritid: Här värdesätts en sund balans och har en kultur där det är okej att be om hjälp och där 40-timmarsveckan respekteras.
- Stark företagskultur: AFRY:s kultur präglas av öppenhet, samarbete och en vilja att göra skillnad.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och driva projekt från planering till leverans
* Säkerställa att tekniska lösningar möter kravspecifikation och överensstämmer med företagets standarder
* Koordinera och samarbeta med interna och externa team, leverantörer och kunder
* Identifiera och hantera risker samt proaktivt lösa utmaningar samt Implementera och optimera processer för effektiv projektleverans


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare har varit projektledare, gärna inom process- eller tillverkande industri
- Har goda kunskaper inom det svenska och engelska språket, då det används i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Respektfull

Övrig information

Startdatum: Enligt överenskommelse

Placeringsort: Största delen av arbetet sker från AFRY:s kontor i centrala Karlstad, men du kommer även att arbeta på plats hos dina kunder vilket innebär att resor i tjänsten förekommer

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Skolinspiratör till Ung Företagsamhet

Läs mer Maj 17
Om företaget
Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell utbildningsorganisation. Sedan 1980 har vi utbildat gymnasieelever i entreprenörskap genom processutbildningen UF-företagande, där elever utvecklar sin kreativitet, företagsamhet och kunskap om företagande. Sedan 2010 arbetar vi även med läromedel för entreprenörskap i grundskolan och driver nätverket UF-alumni. Vi har 24 regionkontor, ett nationellt kansli och ca 160 anställda i hela landet. I Värmland är vi ett team på sju medarbetare som utgår från vårt kontor i Inre hamn i Karlstad.

Ung Företagsamhet Värmland söker en entreprenöriell, utvecklingsbenägen och
vetgirig person som tillsammans med oss vill verka för att fler elever i Värmland
ska få chansen att driva ett UF-företag under sin gymnasietid. Du är utåtriktad,
har lätt för att ta nya kontakter och anpassa dig efter olika typer av människor. Dessutom ser vi att du har förmågan att fånga intresse och inspirera.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten består i huvudsak av:
• Att hålla inspirationsföreläsningar och vara lektionsstöd för UF-företagare
• Coacha UF-elever under hela UF-året
• Planera och genomföra aktiviteter för UF-elever
• Delta på mässor och andra aktiviteter som genomförs av regionkontoret

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker en utåtriktad och målfokuserad kollega som under de senaste åren någon gång har drivit UF-företag och vill inspirera och coacha Värmlands UF-företagare. Du ska ha ett starkt intresse av att skapa och bibehålla goda relationer och kunna anpassa dig efter olika situationer och människor. I den här rollen når du framgång om du känner starkt för entreprenörskap och utvecklingen som UF-året bidrar till. Det är viktigt att du trivs med att prata inför både små och stora grupper, entusiasmera och utbilda samt är lösningsorienterad.

Som skolinspiratör arbetar du självständigt med frihet under ansvar, samtidigt som du jobbar tätt ihop med teamet där energi, glädje och laganda är viktigt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din inställning. Tjänsten innebär mycket skolbesök runt om i hela länet, men periodvis är det mer administrativt arbete. Du behöver vara nyfiken och intresserad av sociala medier, både gällande att skapa innehåll men även att omvärldsbevaka. Ibland är det många aktiviteter på gång samtidigt, så du behöver gilla högt tempo och vara flexibel för att hugga i där det behövs.

B-körkort är ett krav.

Information och kontakt
Vi erbjuder ett kul, omväxlande och utvecklande jobb med många externa kontakter både inom skola, kommun, näringsliv och andra organisationer. Vi är ett kreativt, målinriktat och handlingskraftigt team där du har möjlighet att påverka verksamheten. Ditt arbete präglas av eget ansvar och stor delaktighet.
Tjänsten är en heltid med provanställning i 6 månader. Vi har vårt kontor i centrala Karlstad, men tjänsten innebär en hel del resor i hela länet. Vissa aktiviteter och evenemang kan förekomma på kvällstid och ibland helger

För den här tjänsten sköter Wikan Personal rekryteringen och ansökan till tjänsten sker via Wikan Personals hemsida (karlstad.wikan.se).
Det här är en direkt rekrytering till Ung Företagsamhet.

Intervjuer sker löpande vilket innebära att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Karlsson 054-400 31 11.

Om Wikan Personal
Wikan Personal koncernen har idag ca 1000 samtida anställda och omsätter 450 mkr. Vår verksamhet bygger på att finnas nära till hands för att alltid tillgodose bra service för våra kunder och för våra anställda. Vi tror att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kunniga medarbetare är avgörande för ett lyckat samarbete inom rekryterings- och bemanningsbranschen. På Wikan arbetar vi med uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering av personal både på kollektiv- och tjänstemannasidan.

Ansök nu

Projektledare kultur

Läs mer Apr 17
Beskrivning
Område Kultur består av Kulturenheten, folkbiblioteken och Kommunarkivet.

Kulturenheten samarbetar med föreningar, konst- och kulturutövare för att bidra till att skapa ett rikt och brett utbud för invånarna i kommunen.

Inom enheten finns en fin sammanhållning och bred erfarenhet och kunskap om kulturområdet. Vi vet att kulturen spelar en viktig roll och är en självklar del av arbetet i en välmående kommun. Att tänka nytt och framåt uppmuntras samtidigt som lärande och upplevelser är våra ledord.

Arbetsuppgifter
Vi söker en projektledare med kommunikativ profil. I rollen som projektledare får du vara med och forma ett dynamiskt och framåtsträvande kulturliv. Du deltar i planering av olika typer av kulturarrangemang, är en kommunikativ resurs i vår verksamhetsutveckling och har en nära kontakt med föreningslivet. Att informera och kommunicera internt och externt om verksamheten ingår i det dagliga arbetet precis som viss handläggning och beredning av underlag för kulturstöd. Rollen innefattar även administration av annonser, fakturering och nyhetsbrev.

Kvalifikationer
För att lyckas med rollen som projektledare hos Karlstads kommun ser vi att du har en högskoleexamen inom kultur, statsvetenskap eller annan akademisk utbildning som vi bedömer som relevant för uppdraget. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer framåt för nå resultat. Du har också lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar. En god samarbetsförmåga och ha lätt för att ta initiativ ser vi som en självklarhet.

Du behöver ha B-körkort, goda kunskaper i Officepaketet, samt goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. 

Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom offentlig sektor och har kunskaper om en kommuns struktur och beslutsvägar. Då uppdraget innebär mycket skrivande ser vi att du har erfarenhet av detta i tidigare roller.

Eftersom arbetet innebär mycket kommunikationsuppgifter, är det meriterande om du har goda kunskaper i Adobe Creative Suite och erfarenhet av att jobba med rörlig media.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om Karlstads kommun

Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, kommunarkiv och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus. Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet.

 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


 


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Kulturstrateg barn och unga

Läs mer Jun 21
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Kulturavdelningen är ett stöd till kultur- och bildningsnämnden och områdesledningen i frågor som rör kulturpolitik och bidragsgivning och har uppdrag som innebär att initiera, stödja och leda utveckling inom kulturområdet. Vi arbetar utifrån Värmlands kulturplan. Samarbete sker med kommuner, organisationer och kulturskapare i hela Värmland samt med andra regioner, statliga myndigheter och nationella aktörer inom kulturområdet. Barn och unga är en prioriterad målgrupp i vår verksamhet. Kulturavdelningen bedriver utvecklingsarbete inom bild och form, dans, biblioteksverksamhet och läs- och litteraturfrämjande, film, hemslöjd samt viss annan främjande och utvecklande kulturverksamhet, främst inom området barn- och ungdomskultur. Inom avdelningen finns också Mediecenter som erbjuder kommuner och föreningar i länet en gemensam mediebank.  


Kulturstrateg barn och unga

Arbetsuppgifter

Som kulturstrateg har du ett övergripande ansvar för strategisk utveckling, intern och extern samverkan och omvärldsbevakning inom området kultur för, med och av barn och unga. Du deltar i och ansvarar själv för nätverksarbete regionalt. Du företräder perspektivet internt och i arbetet gentemot kultur- och bildningsnämnden. I arbetsuppgifterna ingår också ett operativt utvecklingsansvar för utbudsdagar och digital utbudskatalog samt samordning av kulturavdelningens kommunikation inom området barn och unga. Du kommer att ge stöd och rådgivning till kommunernas arbete med kultur i skolan och samverka med kommunernas nätverk för kulturskolorna samt verka för att stärka barn och ungas delaktighet och inflytande inom kulturområdet. I tjänsten ingår att ta initiativ till konferenser, seminarier, kompetensutveckling och projekt inom området.



Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Vi vill att du har:
Akademisk utbildning inom kulturvetenskap, eller liknande utbildning/erfarenhet vilken arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
God förmåga att arbeta strukturerat med planering, genomförande och uppföljning.
Vana att bygga relationer och nätverk.
Vana vid att driva processer.
Förmågan att kommunicera väl i tal och skrift.
Lätt för att samarbeta.
Vana att arbeta självständigt.
Erfarenhet av arbete med kulturfrågor ur ett strategiskt perspektiv.

Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Läs mer här

Här berättar några av våra medarbetare om sitt yrke och sina arbetsplatser.

https://www.regionvarmland.se/jobb-utbildning-och-forskning/Jobba-hos-oss/vara-medarbetare/

Facklig företrädare nås via växeln 010-8315000.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB .

Jobba med fastighetsautomation hos KVT!

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Nov 5
Vår kund Klimat och VVS-teknik i Värmland växer och letar nu efter sin nästa stjärna inom fastighetsautomation – är det kanske du? Vi är nyfikna på dina erfarenheter och intressen och diskuterar gärna om det kan vara en match. Sök redan idag, då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Klimat och VVS-teknik i Värmland, KVT - är en del av Hjo Installation och med kompetens som viktigaste verktyg erbjuder de helhetslösningar inom tekniska installationer, från ventilation och VVS till styrsystem och energioptimering. Med över 100 års samlad branscherfarenhet har de sedan starten 2012 arbetat för att vara kundernas första val och tar sig an varje projekt som ett lag - där kvalité och hjärta utgör kärnan. KVT består idag av omkring 75 engagerade medarbetare med kontor på flera orter i Värmland. Huvudkontoret hittar du på Hammarö strax utanför Karlstad. Företaget fortsätter stadigt att växa med fler yrkesstolta medarbetare och till styr- och regleravdelningen söker vi nu nästa stjärna som vill bli en del av KVT-gänget.

Vi söker dig som har ett genuint intresse för fastighetsautomation och som, precis som KVT, aldrig gör något halvhjärtat. Rollen kan anpassas efter din erfarenhet och inriktning – kanske arbetar du idag som elkonstruktör, projektör eller inom industriautomation.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och driv. Du är nyfiken, lösningsorienterad och trivs med att samarbeta. Har du dessutom erfarenhet av att driva egna projekt eller är van vid kunddialog, ser vi det som positivt – men det viktigaste är att du vill vara med och bidra till ett starkt lag som stöttar varandra och utvecklas tillsammans.
Hos KVT får du möjlighet att växa i en roll som formas efter dig, i ett företag där engagemang och yrkesstolthet är grunden i allt de gör.

Du erbjuds
- En roll med stor variation och möjlighet till påverkan, där dina arbetsuppgifter formas efter din erfarenhet och intresse inom fastighetsautomation.
- Ett engagerat och yrkesstolt team, där samarbete står i fokus.
- En trygg och växande arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Ingen dag är den andra lik! Dina arbetsuppgifter i rollen beror helt på vilken riktning du intresserar dig för – med utgångspunkt i styr- och reglerteknik. Beroende på inriktning kan du exempelvis arbeta med programmering av styrsystem, felsökning och optimering av tekniska installationer, projektstöd eller dokumentation av system och lösningar.

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett par års erfarenhet inom antingen fastighetsautomation, PLC-programmering, elkonstruktion eller projektering inom likvärdigt område
- Skriver och talar obehindrat på svenska då det förekommer dagligen i arbetet
- Har B-körkort då kortare resor inom regionen förekommer

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet som elektriker med övergång till fastighetsautomation
- Erfarenhet av PLC-programmering
- Erfarenhet av att driva egna projekt
- Kunskap om KNX-system

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Klimat och VVS-teknik och deras tjänster.

Ansök nu

Nyfiken på dataanalys?

Dataingenjör
Läs mer Nov 5
Har du ett öga för detaljer och ett intresse för dataanalys? För Ellevios räkning söker vi nu en tekniskt kunnig person med stort intresse för Power BI - är det kanske du? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag och spelar en avgörande roll i samhällets elektrifiering och omställning till ett fossilfritt samhälle. Företaget ansvarar för att distribuera el till över en miljon kunder – både hushåll och företag – och arbetar aktivt med att utveckla och modernisera elnäten för att möta framtidens behov.

Till driftorganisationen i Karlstad söker vi nu en person som brinner för dataanalys och med en nyfikenhet för uppbyggnaden av Power BI. Just nu pågår ett projekt för att förflytta Ellevios data till molnbaserade lösningar och vi erbjuder dig en central roll i Ellevios transformativa resa mot en moderniserad dataanalysplattform.

Vi söker dig som är en riktig problemlösare och som drivs av den tekniska utmaningen som denna flytt innebär. Utöver att vara med och stötta i uppbyggnaden av plattformen kommer du också att arbeta med att transformera rådata till insiktsfulla rapporter och modeller, och på så vis bidra till att optimera driftorganisationen genom datadrivna beslut. Du blir en del av ett lättsamt och socialt team i Karlstad, där samarbete värderas högt. Här får du goda möjligheter till personlig och professionell utveckling, samt chansen att påverka och forma framtida arbetssätt inom data och analys.

Du erbjuds
- Möjlighet att vara med på en spännande resa där datans tillgänglighet och användbarhet står i fokus
- Att växa tillsammans med ett mindre team i ett företag med stora ambitioner
- En dedikerad och engagerad konsultchef från Academic Work som följer dig under din utveckling på Ellevio

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen som dataanalytiker innebär att utveckla, underhålla och anpassa data- och analyslösningar med fokus på att stödja övergången till Ellevios nya molnbaserade plattform. Du kommer att arbeta med att göra data användbar för operativt stöd och regulatorisk rapportering. Rollen innebär i stora drag att:


* Stötta uppbyggnaden av semantiska modeller och rapporter i den nya molnmiljön.
* Förvalta, uppdatera och anpassa befintliga Power BI-rapporter utifrån verksamhetens behov.
* Arbeta med datakodning och datastrukturering för att säkerställa användbarhet.
* Stödja driftorganisationen med värdefulla analyser.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom datavetenskap eller liknande utbildning
- Har goda kunskaper i Power BI, särskilt inom DAX
- Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har
- Kunskap inom , DBT, Phyton och Azure Databricks
- Erfarenhet av liknande arbete
- Erfarenhet från energibranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ellevio är en ledande aktör inom Sveriges elnätsinfrastruktur, engagerade i att säkra och utveckla framtidens energiförsörjning.

Ansök nu

Vi söker projektledare som vill hålla Sverige rullande!

Projektledare: kultur, media, film
Läs mer Okt 31
Vill du leda projekt som bidrar till fungerande och säkra transporter i hela regionen? Som projektledare får du en central roll i att planera och utveckla vägnätet – för att skapa tillgängliga, trygga och hållbara resor, idag och i framtiden. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

I rollen som projektledare ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp underhållsprojekt på väg. Du arbetar både med förebyggande insatser och långsiktiga förbättringar, med målet att leverera säkra och driftsäkra vägar som motsvarar dagens och framtidens krav. Du leder ett projektteam i nära samarbete med dina närmsta kollegor och har det övergripande ansvaret för projektens ekonomi, tidplan och kvalitet. Arbetet innebär nära samarbete med såväl entreprenörer som kommuner, leverantörer och andra aktörer inom branschen. Du deltar regelbundet i möten, även ute på projektplatser och hos samarbetspartners.

Du erbjuds
Hos vår kund får du arbeta i en verksamhet med stort fokus på utveckling, säkerhet och kvalitet. De tror på ett modernt ledarskap som bygger på tillit, ansvar och engagemang. Du blir en del av ett team som trivs, samarbetar och har roligt på jobbet!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Följa upp projektets framsteg och rapportera status till intressenter
* Koordinera resurser och säkerställa att tidsramar hålls
* Hantera kommunikation mellan projektmedlemmar och externa parter
* Bidra till riskanalyser och lösningar på uppkomna problem


VI SÖKER DIG SOM
- En högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp inom exempelvis inom stadsplanering, byggingenjör eller liknande
- Har erfarenhet av projektledning
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Kunskap i entreprenadjuridik
- Erfarenhet av vägbyggnad, drift eller underhåll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Ordningsam
* Ansvarstagande
* Målmedveten


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Systemoperatör sökes till Allen Myrin AB!

Systemadministratör
Läs mer Okt 29
Vill du vara en del av ett företag som jobbar med intelligenta larm och kommunikationslösningar för vården? Är du en person som brinner för att arbeta med frihet under ansvar och som gärna vill ta egna initiativ? Du kanske är den vi söker! Vi jobbar med löpande urval - så passa på och sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi på Academic Work en systemoperatör till Allen Myrin AB! De är en av marknadens ledande leverantörer av vårdkommunikation och kallelsesystem för vårdsektorn. Företaget grundades 1969 och ägs idag av Indutrade AB. De är en helhetsleverantör inom kommunikation, integration och effektivisering för vården med helhetskoncept och innovativ teknik inom både hårdvara, mjukvara och tjänster.

DMD®-plattformen består i dagsläget av två primära sub-produkter, Hospital DMD® samt AllenConnect®. Hospital DMD® är en plattform som likt ett hotell TV-system agerar middleware mellan sjukhusets alla skärmar och diverse signaler. AllenConnect® är en plattform för vård i hemmet där man på samma vis kontrollerar enheter men i personers hemmiljö via en SetTopBox eller så kallad mediaspelare.

Som Systemoperatör kommer du att överse och ha tät dialog med vårat utvecklingsteam samt våra kunders IT-avdelning, handha systeminstallationer, bearbeta fram systemförbättringar, sköta felsökning i klientmiljöer samt dokumentera systemändringar. En stor del av jobbet är även testning av nya versioner. Du kommer jobba nära både våra säljare och installatörer då vi är ett litet team som jobbar nära på daglig basis.

Du erbjuds
- En gedigen introduktion för att få bästa möjliga start på ditt uppdrag.
- Att bli del av ett positivt och kompetent team som värdesätter ett gott samarbete
- Stora möjligheter att utvecklas och växa i en roll på ett företag som är en ledande aktör inom vårdkommunikation och kallelsesystem
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Felsöka och lösa tekniska incidenter
* Sköta felsökningar i klientmiljöer
* Genomföra testning av nya system
* Löpande samarbeten med de interna säljarna och installatörerna


VI SÖKER DIG SOM
- Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom Linux
- Ett stort intresse kring AI och vill utvecklas inom det spåret
- Flytande tal och skrift i både svenska och engelska

Det är meriterande ifall du har arbetslivserfarenhet med sysops inom Linux, vilket innebär installation av 3rd-part-program på Linux, kunna installera och sätta upp databas och kunna felsöka inom Linux och nätverk.

Vidare är det meriterande om du har:
- Arbetat med -databas
- Erfarenhet av virtuella miljöer, så som VM-ware
- Kunskaper inom nginx, pm2, node.js

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Kvalitetsmedveten
* Kommunikativ
* Självgående
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Så snart som möjligt!
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad, Stockholm eller ort däremellan!


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Hospital DMD här!

Ansök nu

Ekonomiassistent till Entrack!

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 25
Har du ett stort ekonomiskt intresse och vill påbörja din karriär hos en av Sveriges ledande leverantörer av slit- och reservdelar till entreprenadbranschen? Entrack AB söker nu deras nästa ekonomiassistent! Här får du chansen att arbeta i ett sammansvetsat team och vara med på Entracks spännande tillväxtresa. Välkommen in med din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Entrack har en lång historia som leverantör av slit- och reservdelar till entreprenadbranschen. Företaget grundades på 1970-talet i Lysvik, Värmland, och började importera bandvagnsdelar från Italien för att sälja till entreprenörer i Sverige. Under 80-talet utvecklades företaget och blev den största oberoende leverantören av bandvagns- och slitdelar i Sverige och Norge. De har expanderat med lager och kontor i flera svenska städer och internationellt i Polen, Italien samt Finland.

I rollen som ekonomiassistent på Entrack kommer du spela en viktig roll i företagets ekonomi där du kommer stödja ekonomifunktionen genom att hantera och övervaka kundreskontran. Du ansvarar för att följa upp och hantera obetalda fakturor och ge administrativt stöd till företagets ekonomifunktion samt andra delar av organisationen. Kommunikationen internt med säljarna är viktig där du kontrollerar att de attestregler som finns i samband med fakturering följs gällande storlek på order och täckningsgrad. Vid behov kommer du även att agera backup för övriga roller på ekonomisidan.

Placering sker vid något av Entracks kontor i antingen Karlstad, Stockholm eller Östersund, beroende på din bostadsort. Företaget genomsyras av gemenskap, prestigelöshet och laganda där samtliga samarbetar för att nå målsättningen om att vara en av de marknadsledande leverantörerna på marknaden.

Du erbjuds
- En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett trivsamt team
- Förmåner såsom friskvårdsbidrag och frukost
- Att arbeta i ett ekonomiskt stabilt bolag med fokus på tillväxt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skapa och skicka kundfakturor baserat på kundorder samt översikt och uppföljning av kundfordningar
* Hantering av kundfakturor, inbetalningar och påminnelser
* Avstämningar av kundbalanser med externa och interna kunders ekonomiavdelningar
* Upprätthållande av kundregister och kunddata
* Assistera vid bokslut med avstämningar och rapportering


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig
- Har erfarenhet inom kundreskontra och relaterade processer
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i Visma Business
- God kännedom och erfarenhet av Excel

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten & självgående
- Social
- Ordningsam & kvalitetsmedveten
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Tjänsten kräver uppvisande av belastningsregister och en kreditupplysning. Mer information lämnas i ett senare skede av rekryteringsprocessen.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Entrack på deras hemsida!

Ansök nu

Teknikintresserad student till jobb inom support!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Okt 22
Nu söker vi dig som vill ha ett meriterande extrajobb som Teknikersupport. Du arbetar cirka två dagar i veckan och säkrar sommarjobbet! Dina arbetsuppgifter innebär framförallt att svara på inkommande samtal och mail från tekniker ute i fält som arbetar med landets fibernät. Hos vår kund är trivselfaktorn hög och jobbet går utmärkt att kombinera med studier. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Teknikersupport arbetar du kundfokuserat och supporterar tekniker runtom i landet. Du har dagligen kontakt med entreprenörer och kollegor och får därför stor nytta av din sociala och serviceinriktade sida. Dessutom kommer du även i kontakt med en spännande bransch och har goda möjligheter att i framtiden utvecklas hos vår kund som arbetar med olika tekniska lösningar.

Du erbjuds
- Flexibla arbetstider ca. två dagar i veckan och ett perfekt sommarjobb.
- Meriterande arbetsuppgifter där du kontinuerligt utvecklas genom interna utbildningar.
- Möjligheten att dryga ut studentkassan och ditt CV inför framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Svara på inkommande samtal via telefon och dator.
* Hjälpa entreprenörer som arbetar i fibernätet runtom i Sverige med supportärenden.
* Bistå tekniker med information och säkerställa kvalité i stödsystem.
* Dokumentera de ärenden du tar emot och uppdatera register.
* Genomgå omfattande utbildning i början av din anställning och löpande för att utvecklas i din roll och kunna ta hand om komplexa ärenden.


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en teknisk eftergymnasial utbildning vid universitet eller högskola och har minst två år kvar av dina studier.
- Har god dator- och systemvana.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice.
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- Alltid kommer kunna lägga dig tillgänglig minst 2 dagar per vecka.
- Är villig att genomföra en omfattande säkerhetsprövning då denna tjänst är säkerhetsklassad.

Det är meriterande om
- Du tidigare har arbetat med teknisk support i någon form, alternativt har arbetat i en teknisk roll där du supporterar kollegor, kund eller entreprenör.
- Du har erfarenhet från telekombranschen.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Självgående

Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: 2 dagar i veckan
- Placering: Karlstad
- Arbetstid: 08.00-16.30 men kan variera något.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu