Karlstad: Resource Manager / Planning Controller I Assurance | Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Resource Manager / Planning Controller I Assurance | Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-10-31 // Varaktighet: Heltid

Vill du ha en roll där du gör verklig skillnad – varje dag? Som Resource Manager / Planning Controller blir du en nyckelperson i planeringen för Karlstadskontoret och en samordnande kraft för hela region MittVäst. Du får arbeta nära både ledning och medarbetare i ett sammanhang där din insats märks.


Möjligheten

Vill du vara med och forma smartare planering och bidra till ett effektivare resursutnyttjande?

Vi söker dig som vill kombinera strategiskt tänkande med praktiskt arbete – och som trivs med att vara länken mellan människor, data och beslut. Du blir en viktig del av vår bemanningsgrupp och arbetar nära våra tolv kontor i regionen. Här får du möjlighet att bygga ett starkt internt nätverk, påverka hur vi arbetar med beläggning och bidra till att våra uppdrag bemannas med rätt kompetens i rätt tid.


Ansvarsområden

Driva och samordna planeringsfrågor mellan kontoren i region MittVäst
Stötta regionchef och kontorschefer med uppföljningar för att optimera beläggning
Samarbeta med det nationella Resource Management-teamet för att främja god beläggning över hela landet
Säkerställa att planeringen är uppdaterad för olika medarbetarnivåer
Omfördela arbetsbelastning för att skapa balans över tid och mellan team
Arbeta proaktivt och sätta sig in i utmaningar och lösningar gällande framtida planeringsfrågor
Leverera analyser och rapporter som stöd för verksamhetsbeslut



Färdigheter och egenskaper för framgång

Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, i en dynamisk miljö med högt tempo
Du är proaktiv, initiativrik, lösningsorienterad och nyfiken
Du har ett genuint intresse för människor och deras utveckling
Du är van att ta ansvar och fatta egna beslut
Du har lätt för att omprioritera och hantera förändringar
Du är trygg i att leda möten och tala inför grupper



Kvalifikationer

Några års erfarenhet av administrativt arbete i liknande företag som oss
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift
Du har bevisad erfarenhet att arbeta strukturerat och självständigt



Meriterande

Erfarenhet inom resursplanering och bemanningsfrågor





Som person är du

Du är en person som gillar att ha koll på läget och som trivs med att vara navet i planeringen. Du har en naturlig förmåga att se helheten, samtidigt som du är noggrann med detaljer. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och har lätt för att bygga förtroende – både med kollegor och ledning. Du drivs av att skapa struktur och effektivitet, och du motiveras av att se hur din insats bidrar till att verksamheten fungerar smidigt.


Vad vi erbjuder dig

På EY kommer vi att hjälpa dig utveckla och anpassa dina färdigheter framåt utifrån en upplevelse i världsklass. Vi stärker dig i en flexibel miljö och låter dig och din kompentens blomma i en kultur som värdesätter mångfald och inkludering på en global nivå. Läs mer här.


Är du redo att “Shape your future with confidence”? Ansök idag.

Då är du varmt välkommen att söka tjänsten. Skicka in din ansökan senast den 30 november. Vi kan påbörja intervjuarbetet snarast och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Vid frågor om tjänsten kontaktar du Jenny Eriksson på jenny.c.eriksson@se.ey.com. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Simon Aspler på simon.aspler@se.ey.com.

Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.

På EY värdesätter vi mångfald och uppmuntrar ansökningar från individer från olika bakgrunder. Om du har frågor, behöver stöd, eller anpassning av rekryteringsprocessen på grund av en funktionsnedsättning, tveka inte på att kontakta oss på recruitmentsweden@se.ey.com. Vi finns här för att stötta dig.


EY | Building a better working world
EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets.
Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow.
EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Administrativ utvecklare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Administrativ utvecklare.

Verksamhetsutvecklare

Läs mer Okt 30
Karlstads Energi



Vill du vara med och skapa ett mer hållbart Värmland?

Hos oss på Karlstads Energi får du chansen att påverka framtiden – på riktigt. Vi verkar inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning, och tillsammans med våra engagerade medarbetare driver vi utvecklingen mot en trygg och hållbar energiförsörjning – alltid med omtanke om både människor och miljö.



Våra värdeord ansvar, mod och omtanke genomsyrar allt vi gör – i mötet med varandra, våra kunder och vår omvärld. Oavsett om du är ingenjör, tekniker, säljare eller projektledare är du en viktig del av något större.



Som arbetsgivare värnar vi om både din professionella och personliga utveckling. Hos oss får du goda möjligheter att påverka din vardag genom bland annat flextid, semesterväxling och arbetstidsförkortning. Vi erbjuder också generöst friskvårdsbidrag, tillgång till gym och gemensamma aktiviteter som stärker både gemenskap och välmående.



Hos Karlstads Energi blir du del av en arbetsplats som uppmuntrar nyfikenhet, engagemang och utveckling. Vi är Karlstads största kommunala bolag – och här får du utvecklas, utmanas och göra verklig skillnad.



Är du redo att forma framtidens energi tillsammans med oss?

Välkommen till Karlstads Energi!



Beskrivning
Vill du vara med och forma framtidens arbetssätt inom en hållbar energiverksamhet? Karlstads Energi söker nu en vikarierande verksamhetsutvecklare som vill driva förbättring och skapa struktur i en organisation där ansvar, mod och omtanke är vägledande värderingar.

Vi söker dig som brinner för att utveckla processer och arbetssätt, och som har ett genuint intresse för hur organisationer kan arbeta smartare och mer effektivt. Hos oss får du en nyckelroll i att analysera, uppdatera och vidareutveckla våra befintliga processer – med målet att skapa en hållbar, tydlig och sammanhållen struktur för hela bolaget.

Arbetsuppgifter
I rollen ansvarar du för att utveckla, samordna och driva förbättrings- och utvecklingsinitiativ inom hela Karlstads Energi. En central del av uppdraget är att förvalta och vidareutveckla vår processstruktur i systemet 2c8, och säkerställa att våra arbetssätt speglar bolagets mål och behov. Du leder arbetet med att identifiera vilka processer som är uppdaterade och fungerar väl, vilka som behöver justeras eller tas bort, samt var det finns behov av nya processer.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att vara ett viktigt stöd i implementeringen av vårt uppdaterade arbetssätt kopplat till mål- och verksamhetsplanering. Du hjälper organisationen att förstå, anpassa sig till och arbeta enligt de nya strukturerna, samtidigt som du bidrar till att våra medarbetare känner delaktighet och förståelse för utvecklingsarbetet.

Du fungerar som ett stöd till ledningsgruppen i planerings- och uppföljningsprocesser, med särskilt fokus på systemet Stratsys för verksamhetsstyrning och 2c8 som modelleringsverktyg. Rollen innebär även att bidra med utbildningsinsatser i systemen när behov uppstår, och att stötta organisationen i frågor som rör vårt dokumenthanteringssystem som är under utveckling.

Som verksamhetsutvecklare är du också länken mellan verksamheten och IT, med uppdraget att skapa helhet och samverkan mellan våra olika system – som IT-system, ledningssystem, system för verksamhetsstyrning, intranät och dokumenthantering. Du deltar i relevanta nätverk inom Karlstads kommunkoncern för att fånga upp nyheter, metoder och utbildningsmöjligheter som stärker bolagets utveckling.

I rollen ingår att samarbeta tätt med processägare och driva processledningsforumet, bidra med expertis inom Lean och processtyrning, samt arbeta för att kontinuerligt höja organisationens kompetens och engagemang i utvecklingsarbetet.

Genom att arbeta strukturerat, nyfiket och med omtanke bidrar du till att stärka Karlstads Energis kultur och utvecklingskraft – där vi tillsammans tar ansvar för att driva förbättring, visar mod att pröva nytt och agerar med omtanke för både medarbetare, kunder och samhället vi verkar i.

Tjänsten är ett vikariat från januari till 31 december 2026 med tillträde efter överenskommelse. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och kommunikativ, och som har en stark vilja att skapa värde genom förbättring. Du har ett systemtekniskt intresse och en förståelse för hur digitala verktyg och system kan användas för att utveckla verksamhetsstyrning.

Du har relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom verksamhetsutveckling, kvalitetsledning eller processtyrning. Erfarenhet av att arbeta med ledningssystem, särskilt enligt ISO 14001, 45001 och 9001, är meriterande. Det är också en fördel om du har arbetat i Stratsys och 2c8, eller liknande verktyg.

För att lyckas i rollen behöver du kunna samarbeta över avdelningsgränser, kommunicera tydligt och skapa engagemang kring utvecklingsfrågor. Du trivs med att driva frågor självständigt men har också lätt för att bygga relationer och skapa delaktighet.

Hos Karlstads Energi får du arbeta i en organisation som präglas av framåtanda, ansvarstagande och ett starkt fokus på hållbarhet. Här får du möjlighet att påverka – på riktigt. Hos oss är våra värderingar – ansvar, mod och omtanke – en naturlig del av vardagen. De vägleder oss i våra beslut och vårt bemötande, alltid med kunden i fokus. Tillsammans skapar vi en kultur där vi stöttar varandra, vågar tänka nytt och strävar efter att hela tiden bli lite bättre.

Vid nyanställning genomförs obligatoriskt alkohol- och drogtest, och giltig legitimation behöver uppvisas vid intervjun.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via våra rekryteringssystem och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Projektkoordinator till statlig myndighet i Karlstad

Läs mer Feb 6
Har du erfarenhet av projektledning? Vill du arbeta i en varierande roll med fokus på struktur och koordinering? Då har vi en möjlighet för dig! Just nu söker vi en projektkoordinator till en statlig myndighet i Karlstad.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en projektkoordinator till en statlig myndighet i Karlstad.

I denna roll kommer du arbeta brett med varierande arbetsuppgifter. Tjänsten kombinerar rollen som projektkoordinator och kommunikatör. Ditt främsta fokus kommer att ligga på att säkerställa samordning och effektiv kommunikation inom och utanför projektorganisationen. Rollen kräver en god förmåga att organisera, planera och följa upp projekt samtidigt som kommunikationsinsatser strategiskt och operativt planeras och genomförs.

Till denna roll söker vi dig som är driven och flexibel. Du har en god förmåga av att skapa struktur och se helheten. Vidare är du en lagspelare som trivs i samarbete med andra.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

samordna och koordinera projektets arbete enligt projektplan och mål
planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser riktade till olika målgrupper
utveckla och publicera innehåll i olika kanaler, inklusive webb, sociala medier och nyhetsbrev
stödja delprojektledare och projektpartners i kommunikation och projektledning. anordna aktiviteter för lärande och erfarenhetsutbyte
säkerställa synliggörande av projektets syfte och finansiärer (exempelvis EU:s medfinansiering)
omvärldsbevaka relevanta områden för projektet.


Krav för tjänsten

relevant akademisk utbildning
dokumenterad erfarenhet av projektledning
erfarenhet av att skapa målgruppsanpassad kommunikation i olika kanaler, inklusive rörligt material
goda kunskaper i webbpublicering och digital kommunikation
erfarenhet av verktyget Adobe InDesign och tillgänglighetsdirektivet (WCAG 2.1)
goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
kunna lämna två referenser på likande uppdrag, varar minst ett från offentlig sektor.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start snarast och pågår initialt i 6-8 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Karlstad, möjlighet till distansarbete enligt ök.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-02-28. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ansök nu

Processutvecklare för Drift och underhåll

Läs mer Jan 7
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Om rollen som Processutvecklare

I rollen som Processutvecklare ingår du i ett processteam som arbetar med att effektivisera och förbättra processer inom verksamhetsområdena Drift och Underhåll, vårt fokus nu är resan mot framtidens digitala driftledning med ett mer prediktivt och riskbaserat underhåll.

Placering för tjänsten är Karlstad.

Arbetsuppgifterna i rollen kommer bland annat innefatta:


• Leda processutvecklingen inom tilldelade processer/områden
• Driva större processaktiviteter
• Hantera och utvärdera processförbättringsförslag
• Utföra uppdateringar av våra processmodeller
• Planera och genomföra workshops och utbildningar tillsammans med övrigt processteam
• Kvalitetsgranska processförändringar
• Verka som projektresurs i internprojekt med processpåverkan inom Ellevio

Vem är du?
För att du ska passa och trivas i rollen som Processutvecklare så har du förmågan att snabbt identifiera problem, analysera situationer och hitta effektiva lösningar. Du bygger starka relationer genom empatisk och lyhörd kommunikation, vilket främjar samarbete och förtroende. Med noggrann planering och struktur sätter du tydliga mål och genom din goda kommunikationsförmåga säkerställer du att information förmedlas tydligt och koncist, vilket minskar missförstånd och främjar en öppen dialog.

För rollen som Processutvecklare söker vi dig som har:


• Högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet
• Några års erfarenhet från roll inom verksamhetsutveckling, processutveckling, förändringsledning, projektledning eller annan likvärdig erfarenhet
• Arbete med måltalsuppföljning och styrning
• Att driva förändringsarbete i en stor organisation
• Arbetat med Lean och/eller Six Sigma.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

Ellevio som arbetsgivare
 
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och även blivit utnämnda till Karriärföretag 2021, 2022, 2023 och 2024.

Ta reda på mer!

Möt några av dina blivande kollegor

Läs mer om vårt erbjudande till anställda

Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 2024-01-28.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mattias Airiman på mattias.airiman@ellevio.se eller vår rekryterare Pauline Karlsson på pauline.karlsson@ellevio.se.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Den här tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass och därför genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Samverkanskoordinator

Läs mer Maj 3
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.
 
Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss




Beskrivning
Inom avdelningen för utbildningsstöd finns bland annat enheten för studentstöd med verksamheter som studenthälsa, studie- och karriärvägledning, riktat pedagogiskt stöd, International Office och samverkanskoordinatorer.

Enheten erbjuder bland annat stöd för studenter med avseende på deras kontakter med arbetsliv, till exempel via examensarbeten, praktik, karriärcoachning, studentprojekt, mentorskap samt olika samverkansprojekt såsom jobbmässan Hotspot och Näktergalen.

Arbetsuppgifter
I rollen som samverkanskoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att driva och projektleda genomförandet av Karlstads universitets årliga jobbmässa Hotspot. Hotspot arrangeras av enheten för studentstöd tillsammans med en arbetsgrupp av studenter. Mässan syftar bland annat till att ge studenter möjlighet att arbeta med ett verkligt projekt under studietiden som också bidrar till att studenter knyter arbetslivskontakter. Din roll är att koordinera genomförandet och leda den arbetsgrupp som tillsammans arrangerar mässan. Du kommer ha det övergripande ansvaret för tillsättning av arbetsgruppen, organisering av logistik, försäljning av monterplatser, sponsorarbete och annat planeringsarbete kring mässan. Du coachar studentgruppens deltagare och säkerställer genomförandet av mässan enligt krav och riktlinjer från universitetet.

Andra arbetsuppgifter knutna till enhetens arbete med studentsamverkan kan också komma att ingå i arbetsuppgifterna. Exempel på dessa arbetsuppgifter är arbete med universitetets karriärportal, driva mentorprogram och kontakt med universitetets programledare.

För att möta studenter och ämnesmiljöerna, bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten, förväntas du förlägga huvuddelen av din arbetstid på plats på universitetet men viss möjlighet till hemarbete finns.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant akademisk examen, samt erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter på universitet/högskola. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att etablera goda kontakter i din omgivning då anställningen kommer att innebära ett nära samarbete mellan projektgrupp, olika företag och andra organisationer. Du behöver också ha en god kännedom om studentlivet och förståelse för målgruppen och dess förutsättningar och behov.

Vidare krävs att du kan arbeta självständigt, är ansvarsfull och strukturerad med förmåga att hantera mångfacetterade frågor och god förmåga att lösa problem. Du tar egna initiativ och din förmåga att intressera, entusiasmera och engagera värderar vi högt, likaså din flexibilitet. Du behöver vara en god kommunikatör och ha god administrativ förmåga.

Kunskap om universitetet och dess utbildningar är meriterande samt erfarenhet av att tidigare driva projekt som inkluderar samverkan med olika företag och andra organisationer. Kunskaper i nätverksbyggande via LinkedIn, kunskaper i Podio samt webverktyget Drupal är meriterande.

Då dina kontakter kan komma att vara engelskspråkiga, krävs det goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och i skrift.

Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

Villkor
Anställningen är tillsvidare på 100 % med start snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Övrigt
Karlstads universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Ansökan

Du ansöker i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi.

Du ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden.

Ansökan ska innehålla:

- Personligt brev med beskrivning av dina kvalifikationer i förhållande till arbetsuppgifterna
- CV.
- Kopior av relevanta betyg, examensbevis och intyg.
- Redogörelse för språkkunskaper.


Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan. Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller.

Sista ansökningsdag: 2024-05-24                                    

Ange referensnr: REK 2024/95

Välkommen med din ansökan!

Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

HR Excellence in Research
Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Ernst & Young AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Ernst & Young AB .

Erfaren revisionskonsult | Audit | Karlstad och Arvika

Revisor
Läs mer Okt 27
Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom revision? Vi söker en passionerad revisionskonsult med minst två års arbetslivserfarenhet till vårt team inom Audit Assurance med placering i Karlstad eller Arvika. Oavsett din nuvarande erfarenhetsnivå, erbjuder vi en möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med oss.


Möjligheten:

Som revisionskonsult får du arbeta med meningsfulla projekt som ger stort inflytande över din arbetsdag. Här får du möjligheten att växa med oss och arbeta med både stora och små företag. Du blir en del av vårt globala nätverk av specialister och får arbeta med utmanande arbetsuppgifter från dag ett. EY värdesätter laganda, respekt och integritet vilket bygger grunden för vår gemensamma framgång.


Ansvarsområden:

Ansvara för att genomföra revisionsuppdrag tillsammans med ditt team.
Upprätta god kontakt gentemot uppdragets nyckelpersoner och informera löpande om det pågående revisionsarbetet.
Avsluta revisionsprocesser på ett effektivt sätt.
Ständigt fördjupa din förståelse för aktuella regelverk och processer, samt dela med dig av din kunskap för att stödja och utveckla mer juniora kollegor.
Förstå våra kunders unika ambitioner och behov samt dela dina insikter med kollegor för att förbättra vårt arbete.



Färdigheter och egenskaper för framgång:

Vi söker en nyfiken person som är redo att samarbeta och bygga relationer med kollegor och kunder. Du bör ha en stark målorientering och ambition att utvecklas, samt en passion för att ge professionell service. I gengäld erbjuder vi stöd, coachning och utbildning för att hjälpa dig växa i din karriär.


Kvalifikationer för tjänsten:

Relevant universitets-/högskoleutbildning
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av revision
Erfarenhet av att ha arbetat med revision för både stora och små företag
Flytande i svenska och engelska (tal och skrift)



Vad vi erbjuder:

Kontinuerligt lärande: Utveckla färdigheter för framtiden
Framgång på ditt sätt: Verktyg och flexibilitet för att göra skillnad
Transformativt ledarskap: Insikter och coachning för att bli en ledare
Inkluderande kultur: Accepterande av den du är och möjlighet att hjälpa andra



Är du redo att ”Shape your future with confidence”? Ansök idag.

Välkommen att söka tjänsten! Vänligen skicka in din ansökan senast den 31 januari 2026. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Ulrika Sewik (Karlstad) på Ulrika.Sewik@se.ey.com och Ulrika Sundberg (Arvika) på Ulrika.Sundberg@se.ey.com .Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Adrian Lyng på Adrian.Jeffersson.Lyng@se.ey.com. Tillträde sker enligt överenskommelse. Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.

På EY främjar vi en inkluderande miljö och värdesätter olikheter. Vi uppmuntrar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder och strävar efter en rättvis rekryteringsprocess. Vid behov av stöd eller anpassningar, kontakta vårt rekryteringsteam på recruitmentsweden@se.ey.com.
EY | Building a better working world
EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets.
Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow.
EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.

Ansök nu

Juniora revisionskonsulter till januari 2026 | Region Mitt-Väst

Revisor
Läs mer Okt 15
Are you ready to shape the future with confidence??

Vi söker nu revisionskonsulter med start under hösten eller i januari 2026 till kontoren i Arvika, Karlstad, Falun, Skövde och Västerås.
Vill du jobba på ett av Sveriges mest attraktiva företag som erbjuder en inkluderande kultur och personlig utveckling? Är du intresserad av att arbeta i en teamorienterad organisation där du får stöd och vägledning från erfarna kollegor? Starta din karriär som revisionskonsult hos oss på EY!
?

Möjligheten: ditt nästa äventyr väntar på dig?

Som revisionskonsult tillhör du vårt största affärsområde Assurance som idag består av cirka 2000 medarbetare runt om i landet. Du ingår i ett team med juniora och seniora kollegor som ger dig stöd och vägledning från dag ett. I rollen kommer du att tillbringa en stor del av din tid ute hos våra kunder vilket innebär att du får en värdefull inblick i en mängd olika branscher. Din uppgift består av att vara kundens ”detektiv” genom att identifiera och lösa komplexa revisionsfrågor, genomföra intervjuer med olika nyckelpersoner för att förstå de finansiella transaktionsflödena, utvärdera interna kontroller och ge förslag på förbättringar som kan utveckla deras processer. Med de utökade kraven på hållbarhetsrapportering är även detta ett område som kommer vara i fokus inom våra revisioner.

Vi eftersträvar en digital revision där dataanalys och AI är ledord. Som revisionskonsult får du bred kunskap om olika risker och nyckelfaktorer för ett företags framgång. Här kan du läsa mer om framtidens revision på EY.


Vad vi söker

En teamplayer som är bra på att bygga goda relationer med både kollegor och kunder
Har ett kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem



Kvalifikationer

Universitets-/högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande
Intresserad av finansiell revision och vill utvecklas i en roll som revisor
Goda akademiska meriter, relevant arbetslivserfarenhet, utlandsstudier och/eller engagemang utanför studierna är meriterande



Vad vi erbjuder dig

Utveckla dina tekniska färdigheter och transformativa ledarskapsförmågor genom framtidsinriktade kurser och utvecklingsprogram.
Bredda dina perspektiv genom att arbeta i högintegrerade team över hela världen och samarbeta med personer från olika bakgrunder – både professionellt och kulturellt.
Utveckla ditt eget personliga värde och hjälp oss skapa ett positivt inflytande på våra team, verksamhet, kunder och samhället i helhet.



Är du redo att ”Shape your future with confidence”? Ansök idag.?

Då är du välkommen att söka tjänsten. Skicka in din ansökan med ditt CV, personligt brev och betyg från universitetet, senast den 9 november 2025. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du ansvarig rekryterare Julia Frejd på julia.frejd@se.ey.com. Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.


Ansökningsprocessen:

Fyll i ansökningsformuläret och välj det kontor du önskar arbeta på. Just nu söker vi till kontoren; Arvika, Karlstad, Falun, Skövde, Västerås
För att din ansökan ska vara giltig behöver du ladda upp ditt CV, personliga brev samt betyg från universitet/högskola. I ditt personliga brev ser vi gärna att du motiverar varför du vill jobba inom revision på EY och förtydligar vilket kontor du söker till.
När vi har mottagit din ansökan får du en länk till våra tester.


På EY värdesätter vi mångfald och uppmuntrar ansökningar från individer från olika bakgrunder. Om du har frågor, behöver stöd, eller anpassning av rekryteringsprocessen på grund av en funktionsnedsättning, tveka inte på att kontakta oss på recruitmentsweden@se.ey.com. Vi finns här för att stötta dig.

EY | Building a better working world
EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets.
Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow.
EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.

Ansök nu

Receptionist / Administatör I EY Karlstad

Kontorist
Läs mer Sep 26
Vi söker efter en Receptionist/Administratör som ska stötta alla kollegor på Karlstads kontor med support och administrativa uppgifter så som reception- och kontorsservice. Tjänsten är en heltidstjänst och en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.


Möjligheten

Tjänsten är en receptions- och supportroll och vi fokuserar på att du tycker om att ta ansvar, organisera och arbeta strukturerat och effektivt. Du kan förvänta dig mycket variation i rollen och du bör inneha förmågan att ta egna initiativ och söka möjligheter att förbättra våra nuvarande processer.


Ansvarsområden

Som receptionist hos oss kommer du att vara kontorets ansikte utåt. Tjänsten innebär receptionsarbete, kundmottagning, resebokningar, inköp, support, hantering av leverantörsfakturor, arkivering, posthantering, underhåll och administration i system och verktyg samt allmänna kontorsgöromål.

Arbetstiden är kl 8-17 (Lunch 12-13) och placering på Karlstads-kontoret (ej distansarbete).

Tjänsten innebär även att ansvara för den dagliga driften på kontoret. Exempelvis underhåll av mötesrum, fikarum, kaffemaskin, etc., samt kontakt med hyresvärd, städpersonal och övriga leverantörer.

I arbetsuppgifterna ingår även bland annat administrativ support så som att lägga upp nya uppdrag och underhålla kundregister i våra system.


Färdigheter och egenskaper för framgång

Som person är du positiv, noggrann, flexibel, energisk, aktiv, stresstålig och prestigelös och tycker om att ta ansvar, ge service och att leverera arbete med hög kvalitet. Du är utåtriktad, är praktiskt lagd och har lätt att samarbeta med andra och du uppskattar att ha en central funktion på kontoret där du tycker det är roligt att ge service och support. Du behöver också vara intresserad av att arbeta i olika program och digitala verktyg.

För att lyckas har du erfarenhet av
Tidigare liknande administrativa uppgifter och / eller kundservice
Du har lätt att lära dig nya IT-system och processer. Meriterande om du är en van användare av Office-paketet
Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift


Det är också meriterande
Du har tidigare erfarenhet av SAP
Om du innehar B-körkort.



Vad vi erbjuder dig

EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar framgång på marknaden.

Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.


Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com.


Är du redo att “Shape your future with confidence”? Ansök idag.

Välkommen med din ansökan där du bifogar cv & personligt brev samt eventuella intyg från tidigare arbetsgivare. Vi tar ej emot ansökningar via e-post eller brev, ansökan sker på webben via länk.

Vi påbörjar intervjuarbetet snarast och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vänligen ansök så snart som möjligt, dock senast den 10 oktober 2025. Under rekryteringsprocessen kommer vi att vara nyfikna på att veta mer om dig, varför du har valt att söka dig till EY och du kommer få lära känna oss. Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.

Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Lisa Salisbury på lisa.salisbury@se.ey.com. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Julia Frejd på julia.frejd@se.ey.com.

På EY värdesätter vi mångfald och uppmuntrar ansökningar från individer från olika bakgrunder. Om du har frågor, behöver stöd, eller anpassning av rekryteringsprocessen på grund av en funktionsnedsättning, tveka inte på att kontakta oss på recruitmentsweden@se.ey.com. Vi finns här för att stötta dig.


EY | Building a better working world
EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets.
Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow.
EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.

Ansök nu

Juniora revisionskonsulter till augusti 2026 | Region Mitt-Väst

Revisor
Läs mer Aug 28
Are you ready to shape the future with confidence?

Vi söker nu revisionskonsulter med start i augusti 2026 till kontoren i Karlstad, Borås, Falun, Skövde, Uddevalla, Strömstad, Västerås och Örebro.

Som revisionskonsult tillhör du vårt största affärsområde Assurance som idag består av cirka 2000 medarbetare runt om i landet. Du ingår i ett team med juniora och seniora kollegor som ger dig stöd och vägledning från dag ett.


Möjligheten: ditt nästa äventyr väntar på dig

I rollen kommer du att tillbringa en stor del av din tid ute hos våra kunder vilket innebär att du får en värdefull inblick i en mängd olika branscher. Din uppgift består av att vara kundens ”detektiv” genom att identifiera och lösa komplexa revisionsfrågor, genomföra intervjuer med olika nyckelpersoner för att förstå de finansiella transaktionsflödena, utvärdera interna kontroller och ge förslag på förbättringar som kan utveckla deras processer. Med de utökade kraven på hållbarhetsrapportering är även detta ett område som kommer vara i fokus inom våra revisioner.

Vi eftersträvar en digital revision där dataanalys och AI är ledord. Som revisionskonsult får du bred kunskap om olika risker och nyckelfaktorer för ett företags framgång. Här kan du läsa mer om framtidens revision på EY.


Vad vi söker

En teamplayer som är bra på att bygga goda relationer med både kollegor och kunder
Har ett kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem



Kvalifikationer

Universitets-/högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande
Intresserad av finansiell revision och vill utvecklas i en roll som revisor
Goda akademiska meriter, relevant arbetslivserfarenhet, utlandsstudier och/eller engagemang utanför studierna är meriterande



Vad vi erbjuder dig

Utveckla dina tekniska färdigheter och transformativa ledarskapsförmågor genom framtidsinriktade kurser och utvecklingsprogram.
Bredda dina perspektiv genom att arbeta i högintegrerade team över hela världen och samarbeta med personer från olika bakgrunder – både professionellt och kulturellt.
Utveckla ditt eget personliga värde och hjälp oss skapa ett positivt inflytande på våra team, verksamhet, kunder och samhället i helhet.



Är du redo att ”Shape your future with confidence”? Ansök idag.

Skicka in din ansökan med ditt CV, personligt brev och betyg från universitetet, senast den 19 oktober 2025. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du ansvarig rekryterare Julia Frejd på julia.frejd@se.ey.com. Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.


Ansökningsprocessen:

Fyll i ansökningsformuläret och välj det kontor du önskar arbeta på. För den här annonsen söker vi till kontoren: Karlstad, Borås, Falun, Skövde, Uddevalla, Strömstad, Västerås och Örebro
För att din ansökan ska vara giltig behöver du ladda upp ditt CV, personliga brev samt betyg från universitet/högskola. I ditt personliga brev ser vi gärna att du motiverar varför du vill jobba inom revision på EY och förtydligar vilket kontor du söker till.
När vi har mottagit din ansökan får du en länk till våra tester.



På EY värdesätter vi mångfald och uppmuntrar ansökningar från individer från olika bakgrunder. Om du har frågor, behöver stöd, eller anpassning av rekryteringsprocessen på grund av en funktionsnedsättning, tveka inte på att kontakta oss på recruitmentsweden@se.ey.com. Vi finns här för att stötta dig.

EY | Building a better working world
EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets.
Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow.
EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.

Ansök nu

Juniora revisionskonsulter till januari 2026 | Region Mitt-Väst

Revisor
Läs mer Aug 27
Are you ready to shape the future with confidence?

Vi söker nu revisionskonsulter med start under hösten eller i januari 2026 till kontoren i Karlstad, Falun, Skövde, Västerås och Örebro.
Vill du jobba på ett av Sveriges mest attraktiva företag som erbjuder en inkluderande kultur och personlig utveckling? Är du intresserad av att arbeta i en teamorienterad organisation där du får stöd och vägledning från erfarna kollegor? Starta din karriär som revisionskonsult hos oss på EY!





Möjligheten: ditt nästa äventyr väntar på dig

Som revisionskonsult tillhör du vårt största affärsområde Assurance som idag består av cirka 2000 medarbetare runt om i landet. Du ingår i ett team med juniora och seniora kollegor som ger dig stöd och vägledning från dag ett. I rollen kommer du att tillbringa en stor del av din tid ute hos våra kunder vilket innebär att du får en värdefull inblick i en mängd olika branscher. Din uppgift består av att vara kundens ”detektiv” genom att identifiera och lösa komplexa revisionsfrågor, genomföra intervjuer med olika nyckelpersoner för att förstå de finansiella transaktionsflödena, utvärdera interna kontroller och ge förslag på förbättringar som kan utveckla deras processer. Med de utökade kraven på hållbarhetsrapportering är även detta ett område som kommer vara i fokus inom våra revisioner.



Vi eftersträvar en digital revision där dataanalys och AI är ledord. Som revisionskonsult får du bred kunskap om olika risker och nyckelfaktorer för ett företags framgång. Här kan du läsa mer om framtidens revision på EY.




Vad vi söker

En teamplayer som är bra på att bygga goda relationer med både kollegor och kunder



Har ett kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem





Kvalifikationer

Universitets-/högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande



Intresserad av finansiell revision och vill utvecklas i en roll som revisor



Goda akademiska meriter, relevant arbetslivserfarenhet, utlandsstudier och/eller engagemang utanför studierna är meriterande





Vad vi erbjuder dig

Utveckla dina tekniska färdigheter och transformativa ledarskapsförmågor genom framtidsinriktade kurser och utvecklingsprogram.



Bredda dina perspektiv genom att arbeta i högintegrerade team över hela världen och samarbeta med personer från olika bakgrunder – både professionellt och kulturellt.



Utveckla ditt eget personliga värde och hjälp oss skapa ett positivt inflytande på våra team, verksamhet, kunder och samhället i helhet.





Är du redo att ”Shape your future with confidence”? Ansök idag.

Då är du välkommen att söka tjänsten. Skicka in din ansökan med ditt CV, personligt brev och betyg från universitetet, senast den 28 September 2025. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du ansvarig rekryterare Julia Frejd på julia.frejd@se.ey.com. Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.


Ansökningsprocessen:

Fyll i ansökningsformuläret och välj det kontor du önskar arbeta på. Just nu söker vi till kontoren; Karlstad, Falun, Skövde, Lidköping, Västerås och Örebro.



För att din ansökan ska vara giltig behöver du ladda upp ditt CV, personliga brev samt betyg från universitet/högskola. I ditt personliga brev ser vi gärna att du motiverar varför du vill jobba inom revision på EY och förtydligar vilket kontor du söker till.



När vi har mottagit din ansökan får du en länk till våra tester.






På EY värdesätter vi mångfald och uppmuntrar ansökningar från individer från olika bakgrunder. Om du har frågor, behöver stöd, eller anpassning av rekryteringsprocessen på grund av en funktionsnedsättning, tveka inte på att kontakta oss på recruitmentsweden@se.ey.com. Vi finns här för att stötta dig.




EY | Building a better working world
EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets.
Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow.
EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.

Ansök nu