Karlstad: Senior supporttekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior supporttekniker i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du ha större kontroll över din karriär? Vad sägs om att ha en trygganställning hos Sveriges härligaste konsultbolag? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats och vill ha tydlighet i din utveckling. Jobba hos oss
Vi är Thalamus och vi är IT-konsulter specialiserade inom IT-infrastruktur. Vi tror på individen, att vi står för möjligheterna och du står för drivet. Där vi lägger stor del av vår tid på att du ska trivas, utvecklas och lyckas i din karriär.
Vårt långsiktiga mål är att du ska arbeta i den roll som du vill, oavsett om det är som generalist eller specialist. Vi har verktygen och vi tror att du har förmågan att utvecklas utifrån din vilja, ditt driv och dina mål. Vi har skapat tydliga utvecklingsvägar för specialist roller och vi har ett långsiktigt mål att du ska komma dit. Där vi bjuder på certifieringar, utbildningsplan och erbjuder spännande uppdrag. Dessutom så kan du nyttja ditt friskvårds bidrag, för att hålla dig frisk och välmående på vägen.

Din nya tjänst

Ta emot och hantera supportärenden via lämpliga supportkanaler, och säkerställa att användare följer rätt procedurer för att få hjälp.
Prioritera och kategorisera ärenden enligt en etablerad prioriteringsmatris.
Ge support på plats till användare när fjärrsupport inte är tillräcklig, samt eskalera ärenden till IT-support på andra eller tredje linjen vid behov.
Anskaffa och hantera hårdvara (datorer, telefoner, tillbehör) för lokal IT-lagring och gemensamma funktioner, baserat på företagets standardutrustningskatalog.
Distribuera hårdvara och säkerställa korrekt installation, inklusive installation av programvara och kringutrustning.
Dokumentera incidenter och lösningar i kunskapsdatabasen och ärendehanteringssystemen för referens av både slutanvändare och IT-personal
Bidra till att leverera förväntade servicenivåer på olika platser i rollen som Onsite Technician.
Logga incidenter och serviceförfrågningar för att möjliggöra datadriven analys och målinriktade förbättringar.
Upprätthålla korrekta register genom noggrann dokumentation.
Arbeta kostnadseffektivt för att leverera konsekvent service och resultat på alla platser.
Aktivt delta i initiativ för kontinuerliga förbättringar.


Din bakgrundFärdighet i att arbeta med Active Directory, EntraID och Intune.
Erfarenhet av klient- och serversystem som kör olika versioner av Windows.
Vana vid att arbeta med Microsoft Office.
Kunskap om skrivare och lösningar för utskriftshantering.
Erfarenhet av mobiltelefoner och surfplattor, inklusive felsökning.
Skicklig i fjärrsupport och användning av felsökningsverktyg.
Erfarenhet av att leda eller delta i IT-projekt.
Kunskap om IT-funktioner inom pappersindustrin är meriterande.
Erfarenhet av att planera och genomföra testplaner.
Grundläggande IT-kunskaper samt kännedom om ramverk, metoder och modeller som används hos vårt partnerföretag.


Du som person
Vi är Thalamus och det betyder att du som anställd kommer vara en stor del av Thalamus. Därför söker vi individer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga. Gärna med en vilja och driv att utvecklas.
Du behöver inte veta exakt vad du vill göra men du ska vilja utvecklas inom IT-infrastruktur, där vi finns tillhands att stötta och guida dig på vägen.

Din ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta Lucas.Skarp@thalamus.se eller Tilda.Stenmark@thalamus.se

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.
För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.
Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Global Support Specialist - Karlstad

Läs mer Maj 13
Nytt
We’re looking for a Global Support Specialist to be a primary contact for IT support, ensuring that users receive efficient and high-quality technical assistance. This person will represent the IT department, advocating best practices and delivering excellent support services both onsite and remotely.
Main Responsibilities:
• Handle incoming support requests through designated channels, making sure users follow established support protocols. • Assess and organize tickets based on a defined priority framework. • Provide in-person assistance when remote support isn’t sufficient, escalating complex issues to second- or third-line support when needed. • Manage the ordering, storage, and allocation of IT equipment (e.g., laptops, phones, accessories) in accordance with the company’s hardware standards. • Set up and deliver devices to users, ensuring software, drivers, and peripherals are properly installed. • Record incidents, resolutions, and technical knowledge in internal documentation systems to support both users and IT staff. • Serve as an onsite IT technician, helping to maintain consistent service levels across locations. • Log support cases and service requests to support data-driven decisions and continuous service improvement. • Keep records updated and detailed to ensure accuracy and accountability. • Deliver consistent IT support while optimizing costs and resources across multiple sites. • Take part in ongoing improvement efforts to enhance IT support operations and user satisfaction.
Core Competencies and Qualities:
• Demonstrated background in technical troubleshooting and support in networked environments. • Strong customer support orientation with the ability to explain technical concepts clearly to non-technical users. • Responsible, self-motivated, and adaptable with a proactive mindset. • Works well under pressure, with sound judgment and the ability to prioritize effectively. • Excellent at managing multiple tasks and documenting actions clearly. • Fluent communication skills in both Swedish and English, written and spoken. • Team-oriented but also confident working independently. • Embraces change and focused on process and service improvements. • Strong interpersonal skills with the ability to build lasting professional relationships.
Required Technical Skills and Experience:
• Solid knowledge of Active Directory, EntraID, and Intune. • Experience supporting Windows-based client and server environments. • Proficient in using Microsoft Office applications. • Understanding of printers and print management solutions. • Skilled in supporting and troubleshooting mobile phones and tablets. • Capable of using remote desktop support and troubleshooting tools. • Experience participating in or leading IT-related projects. • Background in IT functions within the paper industry is an advantage. • Familiar with executing and managing test plans. • A good grasp of IT fundamentals, including frameworks and methodologies relevant to the company’s IT environment. This role offers a hands-on opportunity to play a vital role in ensuring seamless IT operations across global locations, with a strong focus on user support, operational excellence, and service improvement.
Start Date & Application: Duration: May/June – December 2025 (Full-time) Application Deadline: ASAP Location: Karlstad Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing!
Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in quickly and efficiently matching the right talent with the right company. While our core focus lies within Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, we also possess the broad expertise and flexibility needed to deliver tailored recruitment solutions across all industries.
Although we are a relatively new player in the market, we have already earned the trust of many of Sweden’s largest companies and operate both nationally and internationally. With offices in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us a natural partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.

Ansök nu

Supportmedarbetare till servicedesk

Läs mer Apr 24
Om tjänsten
Vår kund är en etablerad IT-leverantör som erbjuder molnbaserade lösningar och IT-drift i en säker och modern miljö till sina kunder. Teamet består av engagerade kollegor som stöttar varandra, och de värdesätter initiativtagande och en vilja att utvecklas.
Som supportmedarbetare blir du en del av servicedesk-teamet och arbetar främst med att hjälpa kunder via telefon, e-post och ett ärendehanteringssystem. 
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera inkommande ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem
Felsöka och lösa problem kopplade till Office 365, skrivare, Active Directory och andra IT-miljöer
Guida användare och ge teknisk support
Arbeta proaktivt för att förbättra processer och lösningar för kunder
Din kompetens
Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse med grundläggande IT-kunskaper. Du är lösningsorienterad med en god analytisk förmåga och jobbar lika bra både självständigt som i team. Du har en god kommunikationsförmåga och kommunicerar obehindrat och professionellt på svenska, såväl i tal som skrift. 

Har du tidigare erfarenhet från teknisk-helpdesk, servicedesk eller kundtjänst är det meriterande för denna tjänst.
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Karlstad
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

IT-konsult inom support och drift till myndighet

Läs mer Mar 31
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid.
Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering.
Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I denna roll i Karlstad arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt.
Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat:

-     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support

-     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur

-     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara

-     Hantering av användarkonton och behörigheter

-     Dokumentation av processer och lösningar

Din profil och kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb.
Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga.
Krav

-     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365

-     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet

-     Erfarenhet av klienthantering och felsökning

-     Flytande svenska i både tal och skrift
Meriterande

-     Erfarenhet av ITIL-processer

-     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Hollie Van de Ruit
+46734159374
Hollie.VandeRuit@centric.eu

Ansök nu

Fälttekniker inom IT i Karlstad sökes!

Läs mer Apr 29
T-tekniker – Fälttekniker med fokus på service och problemlösning
Plats: Karlstad med omnejd
Anställningsform: Heltid
Start: 1:a Juni

Om tjänsten
Vi söker en engagerad och lösningsorienterad IT-tekniker för fältarbete som trivs med att arbeta självständigt ute hos våra kunder.
Som fälttekniker kommer du att vara vårt ansikte utåt och spela en nyckelroll i att säkerställa driftsäkra IT-miljöer hos både små och stora företag.

Du kommer att arbeta med installation, felsökning, underhåll och support av IT-utrustning, kassautrustning och nätverkslösningar.
Tjänsten kräver att du är mobil och flexibel, då du ofta kommer att arbeta på plats hos kunder.

Arbetsuppgifter Installation och konfigurering av datorer, skrivare, nätverksutrustning m.m.
Felsökning och reparation av hård- och mjukvara
Support på plats hos kund, ibland under tidspress
Dokumentation av utfört arbete
Samarbete med helpdesk och andra tekniker

Vi söker dig som har Du har någon typ av erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och annan kringutrustning.
Starkt intresse inom IT
Körkort B och egen bil – ett krav
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Ett serviceinriktat förhållningssätt och trivs i en roll där ingen dag är den andra lik

OM BARONA
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. Som konsult på Barona kommer du att anställas på ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkring, pension och hälsoförmåner. Besök oss på: https://barona.se/om-barona/

Om du tror att du har vad som krävs för att lyckas i den här rollen, ansök då med ditt vassaste CV och ett personligt brev som beskriver ditt intresse för rollen och dina färdigheter. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men för frågor, kontakta rekryterande chef Linnéa Lundström (linnea.lundstrom@barona.se)

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

INDTECH

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Thalamus IT Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Thalamus IT Consulting AB .

Resande ledande montörer - Andritz

Maskintekniker, vattenverk
Läs mer Apr 23
Har du skruvmejseln i ena handen och projektledartänket i den andra? Gillar du att hitta lösningar där andra ser problem – och trivs med att vara i ständig rörelse? Då kan du vara den vi söker.
Vi på ANDRITZ Hydro letar efter två engagerade och drivna ledande montörer som gillar fart och variation. Hos oss får du inte bara jobba med avancerad teknik och vattenkraftens framtid – du blir också en nyckelspelare i våra resande team, där snabba beslut, flexibilitet och samarbete är avgörande.
Det här är rollen för dig som vill ha mer än bara ett jobb. Det är en chans att påverka, leda och utvecklas – både professionellt och som person.
Som ledande montör hos oss ansvarar du för att planera, leda och själv utföra mekaniskt montagearbete ute på fältet – ofta på olika platser runtom i Sverige. Det är ett jobb som kräver att du trivs med att ha mycket på gång, kan växla mellan olika projekt och snabbt anpassa dig till nya situationer. Vår vardag är snabbrörlig och det dyker ofta upp nya förutsättningar. Då gäller det att vara flexibel, lösningsorienterad och effektiv – precis de egenskaper vi värdesätter högt.

Vem är du?
Vi söker dig som är en effektiv doer med naturligt ledarskap och ett starkt tekniskt driv. Du har flera års erfarenhet inom mekaniskt montage, gärna inom vattenkraft, och att du känner dig trygg i att leda andra. 
Du kommer att vara en viktig kontaktperson för våra kunder, och fungera som länken mellan dem och vårt interna team. Det innebär att du inte bara behöver ha teknisk kompetens, utan också vara bekväm i en social och kommunikativ roll. Ditt arbete sträcker sig från offertstöd och planering till utförande, dokumentation och uppföljning – och du gör det tillsammans med ett kompetent och engagerat gäng kollegor.
Du bör ha god datorvana, flytande kunskaper i både svenska och engelska. B-körkort är ett krav
Har du dessutom erfarenhet av turbiner, hydraulik eller svetsning är det meriterande – men inte avgörande. Det viktigaste är att du är drivande, lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för teknik och människor.
Du är självgående, initiativrik och trivs ute hos kunder, en ambassadör och representant för ANDRITZ högteknologiska produkter. 
Din boendeort är med fördel Karlstad/Värmland men vi letar i första hand efter rätt person.


För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha följande kompetenser och erfarenheter: Gärna arbetat i en liknande roll inom vattenkraft, turbiner, hydraulik eller svetsning
Van att resa och trivas med det.
Utföra administrativa uppgifter och avrapportering enligt rutiner.
God svenska och engelska samt körkort B är ett krav.


I gengäld erbjuder vi dig ett varierat och utvecklande arbete i ett internationellt företag med lokal förankring. Våra uppdrag innebär ofta 3–4 dagar i veckan på resande fot, med möjlighet till ledighet i anslutning – ibland även längre ledighet efter mer intensiva arbetsperioder. Vi tror på att kombinera hårt arbete med balans i livet, och erbjuder ett arbete där du får mycket ansvar men också stort utrymme att påverka din vardag.

Din ansökan:
Låter det som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt – sista ansökningsdag är 31 maj 2025, men vi gör urval och intervjuer löpande och tjänsterna kan tillsättas innan dess. I den här rekryteringen samarbetar ANDRITZ med Thalamus. Ansvarig rekryterare är Eva Baumgartner som nås på 076-313 17 83 eller eva.baumgartner@thalamus.se Välkommen med din ansökan senast 31/5–25. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att lära känna dig!
Hoppas vi snart ses i intervjurummet!

Vilka är vi?
ANDRITZ är en global marknadsledare med en passion för innovativ ingenjörskonst. ANDRITZ är en ledande teknikgrupp som verkar över hela världen, listad på Wienbörsen och med huvudkontor i Graz, Österrike. ANDRITZ utvecklar och producerar skräddarsydda system och anläggningar för globala nyckelindustrier. De viktigaste produkterna inkluderar turbiner och generatorer för energiproduktion från vattenkraft, anläggningar för produktion och bearbetning av massa och papper, samt pressar och presslinjer för den internationella fordonsindustrin. Med cirka 170 års erfarenhet och 29 000 anställda på mer än 280 platser i över 40 länder, är ANDRITZ idag en motor för innovation världen över. Tider och teknologier förändras, men ANDRITZ passion och strävan att uppnå det optimala för våra kunder kommer alltid att förbli.
Inom ANDRITZ Hydro Sverige är vi ca 20 medarbetare med kontor i Nälden, Töreboda och nu även i Karlstad, där denna roll kommer att utgå ifrån. Läs gärna mer på www.andritz.com och på ANDRITZ Hydro in Sweden, Nälden

Ansök nu

Serviceingenjör till ANDRITZ Hydro i Karlstad

Svetsingenjör
Läs mer Apr 23
Har du ett stort tekniskt intresse för vattenkraftsverk och trivs med ett varierat arbete? Då har ANDRTZ Hydro en spännande tjänst för dig! Vi rustar inför framtiden och söker nu en kundinriktad tekniker för service- och mätuppdrag med inslag av arbets-/projektledning, för resande uppdrag främst i mellersta och södra Sverige. Vill du vara med på ANDRITZ utvecklingsresa? Ansök redan idag så berättar vi mer.

Arbetsuppgifter
Du får en central nyckelroll med brett ansvar och flera kontaktytor både internt och externt. Du blir kundens naturliga kontakt rörande felsökning, inspektioner, service, teknikförslag, reservdelar, rådgivning, etc. Internt har du stöd av funktioner inom projektledning, teknik/konstruktion, inköp och sälj. Vid behov förekommer även arbetsledning av montageresurser samt kontakt med externa verkstäder och komponentleverantörer.
Du får en unik möjlighet att koppla samman djup teoretisk nivå med praktiska iakttagelser och analyser. Exempel på vanliga uppgifter är att upprätta provningsprogram, genomföra prover/mätningar och idrifttagning av utförda leveranser, tex hydrauliksystem och givare/vakter samt mätning och analys av turbinens dynamiska beteenden i stort. Att skriva rapporter och förmedla underbyggda rekommendationer till kunden är också en viktig del av arbetet.
Du ingår i en nordisk organisation med tätt samarbete med kollegor i resten av Sverige och Norge, för att på bästa sätt serva våra kunder och deras vattenkraftverk. Vi har också samarbete med våra kollegor i Finland, Österrike, Schweiz och Italien. Därav är resor vanligt förekommande i tjänsten, även om denna roll i första hand ska verka inom mellersta och södra Sverige. En riktlinje kan vara 3-4 resdagar per vecka, men både antal resdagar och arbetstider varierar och långa dagar på anläggningar ger dig också möjligheten till längre perioder av ledighet för att skapa en balans mellan arbete och privatliv.
Du blir en viktig framgångsfaktor i våra projekt, genom att bygga starka samarbeten, föra tekniska dialoger, bidra till offertprocessen för nya projekt samt säkerställa att rapportering och dokumentation genomförs effektivt genom varje uppdrag.

Är du den vi söker?
Vi ser gärna att du är civilingenjör eller högskoleingenjör av tillämpbar inriktning eller har motsvarande erfarenhet från liknande tjänst inom vattenkraft och elproduktion. Meriterande är om du har erfarenhet av branschen, maskintyperna och registrerande mätningar. Vi sätter även värde på personliga egenskaper, så om du är rätt person med stort intresse av att lära dig är du högst intressant för oss. Det är meriterande om du har en bakgrund av automation och elkonstruktion. Du talar och skriver svenska flytande och har mycket goda kunskaper i engelska. Vidare behöver du ha mycket goda allmänna datakunskaper samt i MS-Office.
Som person är du nyfiken på nya och avancerade tekniska lösningar. Du har ett intresse för problemlösning och har förmåga att arbeta självständigt och metodiskt. Du behöver bl a vara analytisk, initiativrik samt noggrann. Eftersom du kommer att ha kontakt med kunder, leverantörer och medarbetare så ser vi att du är en öppen och varm person som kan bidra till goda relationer.
Vi erbjuder genom detta uppdrag en spännande och varierande vardag där du får chansen att bli en viktig nyckelperson i arbetet med service och renovering av vattenkraftsturbiner. Du får dessutom möjlighet att utvecklas i en roll med mycket kundkontakt och stora möjligheter att påverka.
Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö och tror på att mångfald bidrar till innovation och utveckling samt skapar framgångsrika team. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
Låter det som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt – sista ansökningsdag är 31 maj 2025, men vi gör urval och intervjuer löpande och tjänsterna kan tillsättas innan dess.
I den här rekryteringen samarbetar ANDRITZ med Thalamus. Ansvarig rekryterare är Eva Baumgartner som nås på 076-313 17 83 eller eva.baumgartner@thalamus.se Välkommen med din ansökan senast 31/5–25. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att lära känna dig!
Hoppas vi snart ses i intervjurummet!

Om ANDRITZ
ANDRITZ är en global marknadsledare med en passion för innovativ ingenjörskonst. ANDRITZ är en ledande teknikgrupp som verkar över hela världen, listad på Wienbörsen och med huvudkontor i Graz, Österrike. ANDRITZ utvecklar och producerar skräddarsydda system och anläggningar för globala nyckelindustrier. De viktigaste produkterna inkluderar turbiner och generatorer för energiproduktion från vattenkraft, anläggningar för produktion och bearbetning av massa och papper, samt pressar och presslinjer för den internationella fordonsindustrin. Med cirka 170 års erfarenhet och 29 000 anställda på mer än 280 platser i över 40 länder, är ANDRITZ idag en motor för innovation världen över. Tider och teknologier förändras, men ANDRITZ passion och strävan att uppnå det optimala för våra kunder kommer alltid att förbli.
Inom ANDRITZ Hydro Sverige är vi ca 20 medarbetare med kontor i Nälden, Töreboda och nu även i Karlstad, där denna roll kommer att utgå ifrån. Läs gärna mer på www.andritz.com och på ANDRITZ Hydro in Sweden, Nälden
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-05-15. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sök tjänsten idag!

Ansök nu

Teknisk säljare kokeri/fiberlinjen ANDRITZ Karlstad

Key account manager
Läs mer Okt 8
Detta är en rekrytering.
ANDRITZ. Where passion meets career.
Varje dag fortsätter ANDRITZ att leverera framgångsrika innovativa lösningar till våra kunder globalt. Varför är vi så framgångsrika? För att vi är passionerade och älskar det vi gör! Vi ligger i framkant av framtidens teknik, med lösningar som säkerställer framgång och skapar hållbart värde för våra kunder inom verksamheter som formar framtiden för den värld vi lever i. Vi utforskar och hittar nya vägar och utvecklar lovande tekniker och lösningar för framtiden, alltid baserat på vår innovationskraft. Vår förmåga att få ut det bästa av oss själva och vår teknik är det som gör att vi sticker ut.
Är du nyfiken på att veta mer? Då ska du läsa vidare..
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos ANDRITZ får du vara en del av ett världsledande, globalt bolag med kollegor över hela världen. Du kommer att vara omgiven av en positiv laganda med stödjande kollegor som är villiga att samarbeta, dela kunskap och lära tillsammans. Dina kollegor är engagerade och kompetenta vilket innebär goda förutsättningar för din egen kompetensutveckling i din roll och det erbjuds också många utvecklingsmöjligheter inom bolaget. I ditt arbete får du träffa många olika människor och har möjlighet att upptäcka nya platser. Vi erbjuder dig varierande utmaningar och friheten att i stor utsträckning planera ditt eget arbete. I rollen som Teknisk säljare ingår du i ett team som arbetar mot pappers- och massabruk i Skandinavien. Ditt kontor i Sverige finns i Karlstad.
Vem är du? Du är självgående, initiativrik och trivs ute hos kunder. Kärt barn har många namn och rollen du söker är som teknisk säljare, ambassadör, representant för ANDRITZ högteknologiska produkter. Vi söker dig som trivs med både människor och maskiner och det du eventuellt inte kan inom teknik kan ANDRITZ utbilda dig inom. I din roll har en synnerligen god backup av rejält kompetenta kollegor som kan stötta dig. Din boendeort är med fördel Karlstad/Värmland eller Norrlandskusten men vi letar i första hand efter rätt person och pratar mer än gärna med dig oavsett var du bor.
För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha följande kompetenser och erfarenheter:
Gärna arbetat i en liknande roll inom pappers- och massabruk.
Van att resa och trivas med det.
Utföra administrativa uppgifter och avrapportering enligt rutiner.
God svenska och engelska samt körkort B är ett krav.

Din ansökanI den här rekryteringen samarbetar ANDRITZ med Thalamus. Ansvarig rekryterare är Christer Johansson och nås på 070-296 56 44 eller christer.johansson@thalamus.seVid minsta fråga är du hjärtligt välkommen att ringa mig när som helst, dock svarar jag lättast mellan 07.00-18.00.Välkommen med din ansökan senast 25/11–24. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att lära känna dig!
Hoppas vi snart ses i intervjurummet.
Vilka är vi?
ANDRITZ är en global marknadsledare inom våra fyra affärsområden Pulp & Paper, Hydro, Environment & Energy och Metals. Våra dryga 30 000 medarbetare på mer än 280 platser och i mer än 80 länder världen över är grunden till vår framgång.
Inom ANDRITZ Sverige är vi ca 430 medarbetare med verksamhet i Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Norrköping, Linköping, Varberg, Växjö och Stockholm. Vi levererar service-, system och processlösningar med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap inom våra affärsområden Pulp & Paper till bland annat massa- och pappersindustrin och Environment & Energy där vi levererar hållbar processteknik för att tillgodose föränderliga behov hos miljömedvetna industrier och gröna energisektorer.
Vi letar alltid efter medarbetare som med engagemang och entreprenöriell anda vill vara en del i en utmanande och givande miljö. ANDRITZ uppskattar mångfald i alla dess former. Vi värdesätter medarbetare med olika bakgrund som tillför nya idéer och perspektiv till vår verksamhet. Denna mångfald bidrar till innovation och ger en global konkurrensfördel.
ANDRITZ står för passion, partnerskap, mångsidighet och perspektiv- våra värderingar som är grunden till hur vi agerar gentemot varandra och våra partners. Utöver våra värderingar är hälsa och säkerhet en central och viktig aspekt i allt vårt arbete och vi lever efter mantrat ”safety first”. För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för en balans i livet, att våra medarbetare har energi och motivation både på jobbet och när de inte är på jobbet. Vårt mål är att erbjuda en positiv och balanserad arbetsmiljö där alla behandlas med respekt och rättvisa.
Sammantaget: vi älskar det vi gör. Bli en del av oss!
Är du nyfiken på att veta ännu mer?
Ta gärna del av berättelser från några av våra medarbetare världen över: Careers: Where passion meets career (andritz.com)
Läs mer på vår hemsida www.andritz.com och följ oss gärna på LinkedIn.
Titta på vår corporate video: ANDRITZ corporate video - YouTube

Ansök nu

Supporttekniker med minst 6 månaders erfarenhet

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 9
Önskar du att ha mer inflytande över din karriärväg? Vad sägs om att få en trygg anställning hos Sveriges härligaste konsultföretag? Vi letar efter dig som är social, trevligoch vill ha möjlighet att utvecklas.Jobba hos oss
Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT-tjänsterinom infrastruktur. Här ser vi individenspotential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapatrivsel, utrymme attväxa och få dig attnå framgång i din karriär.
Vi hoppas nå dig som vill hitta enkarriär inom IT ochletar efteren roll som passar dig, vare sig de är att vara enmångsidig generalist eller en områdesspecialist. Här gör du jobbet medan vitillhandahåller certifieringarför att du ska nå dina IT-önskningaroch skaparmöjligheter baserat på din vilja och mål. Med vårasamarbeten har vi skapat tydligaval hur du går framåtutifrån dina karriärsmål. Du kommer blierbjuden certifieringar, utbildningsplaner och intressanta uppdrag. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen.


Din nya tjänst
Du kommer supporteraintern användare, där kundernas IT-miljöer har varierande komplexitet, huvudsakligen inom Windows.
Vi värdesätter din framtid och utveckling högt, så när du är ute på uppdrag har du chansen att påverka din egen karriär. Hos oss kan du följa en av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din yrkesutveckling.
Vi anser att alla anställda ska ha samma möjligheter att gå framåt, därför har vi tydliga riktlinjer för utbildning samtidigt som du har en trygg tillsvidareanställning.
Det viktigaste för oss är att ha skickliga supporttekniker med rätt kompetens för att möta våra kunders behov. Där visamtidigt gerdig de bästa förutsättningarna för att du ska trivas hos oss. Supportteknikerrollen kan vara likartade mellan olika arbetsplatserna, men vi strävar efter att skapa något unikt, där du kan utmärka dig samtidigt som du har tydliga mål att sikta på.
Vi tror att detta kan vara fördelaktigt för dig, för Thalamusoch ävenvåra kunder och ser fram emot att berätta mer vid en intervju!

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support för företagsanvändare och som vill fortsätta växa inom IT-infrastruktur, oavsett om du siktar på att vara generalist- eller specialist. Vi matchar olika kompetensnivåer med lämpliga uppdrag, och det viktigaste för oss är din erfarenhet och din personlighet.
För att passa in i rollen ser vi gärna att du har skaffat digerfarenhet av IT inomexempelvis:Windows, Active Directory, o365,Azure, Intune, Ärendehanteringoch Teams.
Det är meriterande om du:Gett support i Appel-produkterHar tidigare erfarenhet av den offentliga sektorn
Så om du har erfarenhet inom IT-support och vill ha en plan för din karriärväg framåt, tveka inte att söka till oss.
Du som person
Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas.
Du behöver inte ha en exakt plan för framtiden, men du ska ha en önskan att växa inom IT-infrastruktur. Vi kommer att finnas där för att stötta och guida dig på din resa.

Din ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta Lucas.Skarp@talamus.se eller Tilda.Stenmark@thalamus.se

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.
För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.
Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Ansök nu

Produktansvarig ANDRITZ

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Jun 19
Din nya tjänst
Detta är tre rekryteringar.

Every day, ANDRITZ continues to deliver successful innovative solutions to our customers globally. Why are we so successful? Because we are passionate and love what we do! We are at the forefront of future engineering technologies, with solutions that ensure the success of our clients in key industries that are shaping the future of the world we live in.

Nu söker ANDRITZ AB i Karlstad tre tekniskt bevandrade personer till tjänsterna som Product Manager Scandinavia.

ANDRITZ i Karlstad söker nu tre personer till tjänsterna:

- Product Manager Refiner systems
- Product Manager Refiner Plates
- Product Manager Screens & Cleaners

Ditt huvudansvar är att bygga långsiktiga relationer med kunder inom den skandinaviska pappers- och massaindustrin och driva fortsatt tillväxt inom affärsområdet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att besöka kunder, lyssna på deras behov, ta fram de bästa tekniska lösningarna, offerera, avsluta och följa upp gjorda insatser.

ANDRITZ kommer att erbjuda dig en förstklassig produktutbildning och du har tillgång till ANDRITZ globala team som stöttar dig.
Resor i tjänsten förekommer.

I din nya tjänst erbjuds du modernt ledarskap, högt i tak, goda anställningsvillkor och en synnerligen god laganda. Din tjänst är bred, varierad och händelserik.
Ditt kontor finns i Karlstad.

Vänligen läs mer om ANDRITZ på www.andritz.com (http://www.andritz.com) eller för all del kika in på denna film, mycket nöje. ANDRITZ corporate video - YouTube (https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://www.youtube.com/watch?v=OMYtCwKExsM&data=05|01|Christer.Johansson@thalamus.se|8c2cc84bb62b4cd72e1508db70b51b0a|e570ac14a0ab4403a2b1ec7cb7ceba26|0|0|638227695390340119|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=RrVVlmbhm6mxdlmfAXBwiYKRXgehJMK7YjZBc+aUltE=&reserved=0)

Din bakgrund
Personerna vi söker kan komma från en liknande tjänst idag, innehar ett tekniskt inriktat arbete inom pappers- & massaindustrin och vill utvecklas, alternativt vara nyexaminerad ingenjör.
Den röda tråden är att du vill arbeta med teknik och trivs med att träffa kunder. En bra bakgrund kan också vara att du idag arbetar med tekniskt underhåll inom produktion och/eller är involverad i att köpa in teknik inom processindustrin. Körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav. Körkort B.

Du som person
Som person är du trygg, positiv, nyfiken, seriös och engagerad. Känner du att du alltid vill göra det lilla extra för kunden ligger du bra till rent profilmässigt. På ANDRITZ arbetar självgående, drivna, kund- och teknikintresserade personer. En stor del i framgången är lagandan på ditt kontor och med övriga kollegor runt om i Sverige.

Din ansökan
ANDRITZ i Karlstad samarbetar med Thalamus i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta Thalamus rekryterare Christer Johansson på 070-296 56 44 eller Camilla Molander 070-307 12 50. Sista ansökningsdag är 30/8-23. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan vara tillsatta innan sista ansökningsdag.

Välkommen att söka en spännande tjänst på ett spännande företag! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.

Din nya arbetsgivare
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är det ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Borlänge, Iggesund, Karlstad, Norrköping, Piteå, Stockholm, Sundsvall, Varberg, Växjö och Örnsköldsvik. För mer information om ANDRITZ rekommenderar vi dig följande länkar:
https://www.youtube.com/watch?v=mtCO9KA2eWU
https://www.linkedin.com/company-beta/11370/life/
www.andritz.com (http://www.andritz.com)

Ansök nu