Karlstad: Arbetschef till växande Niwa Entreprenad i Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetschef till växande Niwa Entreprenad i Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och forma framtiden för ett bolag som verkligen går framåt? Vi söker nu en affärsdriven och trygg arbetschef – en riktig lagkapten – som vill leda både projekt och människor med helheten i fokus.

Om rollen

Som arbetschef hos Niwa Entreprenad har du det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och styra verksamheten inom ditt affärsområde. Du jobbar tätt med kalkylator, tillsätter resurser, fördelar projekt och är den som sätter riktningen för teamet. Du har ett tydligt strategiskt och operativt ansvar och samarbetar nära både projektchefer, platschefer och produktionsledning för att säkerställa att våra projekt håller hög kvalitet, är lönsamma och levereras med nöjda kunder i fokus.
Du har löpande kontakt med konstruktörer, väljer ut underentreprenörer och skapar goda förutsättningar för varje enskilt projekt.
Det här är en nyckelroll i företagets ledningsgrupp med stort inflytande på både affärsutveckling och den dagliga driften.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

• Leda och utveckla verksamheten och teamet – från strategi till genomförande
• Säkerställa lönsamhet, effektivitet och bemanning i våra projekt
• Ha budget-, prognos- och uppföljningsansvar
• Ansvara för kundrelationer, anbudsarbete och affärsmöjligheter
• Agera kontaktpunkt mot konstruktörer, tekniska specialister och underentreprenörer
• Driva efterlevnad inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (KMA)
• Vara bollplank i tekniska frågor, kontrakt och entreprenadjuridik

Vi söker dig som

• Har minst 5–10 års erfarenhet av ledarskap inom bygg och anläggning
• Är trygg i att leda projektledare, platschefer och produktionspersonal
• Har erfarenhet av budget- och resultatansvar
• Har mycket god förståelse för entreprenadjuridik, byggproduktion och ekonomi
• Är kommunikativ, affärsmässig och har en strategisk helhetssyn

Varför Niwa?

Niwa är ett stabilt och växande entreprenadbolag som anställt 10 personer bara under det senaste halvåret – trots ett tufft marknadsläge. Här erbjuds du:

• En nyckelroll med verkligt inflytande och ansvar
• Kort väg från beslut till handling
• Möjlighet att arbeta brett – från anbud till färdigt projekt
• En ISO-certifierad arbetsplats med högt fokus på kvalitet, miljö och arbetsmiljö
• En kultur där samverkan, långsiktighet och yrkesstolthet står i centrum

Placeringsort: Karlstad med omnejd
Omfattning: Heltid
Krav: B-körkort
Start: Enligt överenskommelse
Kontakt: Jesper Wingqvist

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Platschef, bygg

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Platschef, bygg.

Arbetschef till växande Niwa Entreprenad i Karlstad!

Läs mer Maj 9
Vill du vara med och forma framtiden för ett bolag som verkligen går framåt? Vi söker nu en affärsdriven och trygg arbetschef – en riktig lagkapten – som vill leda både projekt och människor med helheten i fokus.

Om rollen

Som arbetschef hos Niwa Entreprenad har du det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och styra verksamheten inom ditt affärsområde. Du jobbar tätt med kalkylator, tillsätter resurser, fördelar projekt och är den som sätter riktningen för teamet. Du har ett tydligt strategiskt och operativt ansvar och samarbetar nära både projektchefer, platschefer och produktionsledning för att säkerställa att våra projekt håller hög kvalitet, är lönsamma och levereras med nöjda kunder i fokus.
Du har löpande kontakt med konstruktörer, väljer ut underentreprenörer och skapar goda förutsättningar för varje enskilt projekt.
Det här är en nyckelroll i företagets ledningsgrupp med stort inflytande på både affärsutveckling och den dagliga driften.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

• Leda och utveckla verksamheten och teamet – från strategi till genomförande
• Säkerställa lönsamhet, effektivitet och bemanning i våra projekt
• Ha budget-, prognos- och uppföljningsansvar
• Ansvara för kundrelationer, anbudsarbete och affärsmöjligheter
• Agera kontaktpunkt mot konstruktörer, tekniska specialister och underentreprenörer
• Driva efterlevnad inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (KMA)
• Vara bollplank i tekniska frågor, kontrakt och entreprenadjuridik

Vi söker dig som

• Har minst 5–10 års erfarenhet av ledarskap inom bygg och anläggning
• Är trygg i att leda projektledare, platschefer och produktionspersonal
• Har erfarenhet av budget- och resultatansvar
• Har mycket god förståelse för entreprenadjuridik, byggproduktion och ekonomi
• Är kommunikativ, affärsmässig och har en strategisk helhetssyn

Varför Niwa?

Niwa är ett stabilt och växande entreprenadbolag som anställt 10 personer bara under det senaste halvåret – trots ett tufft marknadsläge. Här erbjuds du:

• En nyckelroll med verkligt inflytande och ansvar
• Kort väg från beslut till handling
• Möjlighet att arbeta brett – från anbud till färdigt projekt
• En ISO-certifierad arbetsplats med högt fokus på kvalitet, miljö och arbetsmiljö
• En kultur där samverkan, långsiktighet och yrkesstolthet står i centrum

Placeringsort: Karlstad med omnejd
Omfattning: Heltid
Krav: B-körkort
Start: Enligt överenskommelse
Kontakt: Jesper Wingqvist

Ansök nu

Enhetschef fastighetsdrift

Läs mer Feb 6
Beskrivning
På teknik- och fastighetsförvaltningen har vi ett brett ansvar för kommunens infrastruktur.

Vi sköter gator, vägar, parker, lekplatser och allmänna platser, samt säkerställer att våra invånare har rent dricksvatten av hög kvalitet. Utöver detta förvaltar och bygger vi kommunens fastigheter och ansvarar för intern service till kommunens verksamheter. Vi är även engagerade i att utveckla nya bostadsområden och stadsdelar.

Fastighetsdrift består av två enheter och vi söker nu en ersättare till en av dessa. Gruppen vi rekryterar till består av cirka 25 medarbetare inklusive arbetsledare, samt energitekniker, ventilationstekniker, larmtekniker och vs-installatörer.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill bidra till att utveckla och underhålla vårt fastighetsbestånd. I rollen som enhetschef leder och engagerar du enhetens medarbetare. Du är direkt underställd avdelningschefen och arbetar tvärfunktionellt tillsammans med övriga enhetschefer för att driva utvecklingen framåt.

Dina huvudsakliga ansvarsområden omfattar strategisk ledning av verksamheten, personalansvar samt ekonomistyrning. Du planerar, samordnar och följer upp verksamheten med kommunens mål och uppdrag i fokus. En viktig del av din roll är att säkerställa att beställda uppdrag, såsom ombyggnationer, underhållsåtgärder och driftprojekt, genomförs effektivt och enligt plan. Du tar även fram förslag, lösningar och kalkyler för olika åtgärder.

Vid akuta händelser är det viktigt att du kan agera snabbt och säkerställa att åtgärder sätts i verket omgående. Samarbete är också en central del av ditt uppdrag, där du arbetar nära tekniska experter, fastighetsförvaltare, entreprenörer och våra kunder.

I uppdraget ligger även ett ansvar att samverka inom kommunen med till exempel tekniska experter och fastighetsförvaltare men även med entreprenörer och inte minst med våra kunder.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning, till exempel som högskoleingenjör, och erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen. Din erfarenhet kan exempelvis komma från en roll som platschef eller projektledare. Tidigare chefserfarenhet är meriterande, och det är även fördelaktigt om du har kunskap och erfarenhet av entreprenadjuridik, LOU och avtalsrätt.

Du står för ett modernt och prestigelöst ledarskap, och har förmågan att inspirera och stödja din omgivning. Du visar förtroende för dina medarbetare genom att delegera ansvar och ge dem möjlighet att växa, samtidigt som du finns där som stöd när det behövs.  Som ledare är du trygg och handlingskraftig, med förmågan att prioritera rätt frågor och anpassa dig till nya förutsättningar.

Din lyhördhet skapar förtroendefulla samarbeten, och du har modet att agera även i svåra situationer. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, och stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet och ledarskapsförmåga.

B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder
Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på https://karlstad.se/jobba-hos-oss

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Platschef Byggservice, till Niwa Entrepenad AB

Läs mer Dec 18
Är du en erfaren ledare med ett öga för detaljer och ett starkt driv att leverera service i världsklass? Nu söker vi en platschef till Niwa Entreprenad AB! Här får du chansen att leda ett dedikerat team, utveckla avdelningen vidare och arbeta med varierande och spännande projekt för både privatpersoner och företag.

Information om tjänsten
Niwa Entreprenad AB söker en Platschef till avdelningen Byggservice. Avdelningen startade hösten 2022 och har sedan dess levererat högkvalitativa tjänster till försäkringsbolag, bostadsbolag och privatkunder.

Tjänsten är en direktrekrytering och du kommer att vara stationerad i Karlstad. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• Möjligheten att vara med och utveckla en växande avdelning med korta beslutsvägar och prestigelöst teamwork
• En varierad arbetsdag där du arbetar med allt från lägenhetsrenoveringar till takläggningar och försäkringsarbeten.
• En välfungerande och ISO-certifierad arbetsplats med höga ambitioner inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
• En central roll med stort inflytande och ansvar för projektens framgång.

Arbetsuppgifter
Som platschef för Byggservice kommer du att:

• Leda och fördela arbetet i teamet samt säkerställa att projekten levereras enligt tidsplan och budget.
• Ansvara för kundkontakter, räkna på anbud och göra enklare inköp.
• Följa upp projektens ekonomi, göra kalkyler och arbeta med prognoser.
• Bidra till att skapa nöjda kunder genom att leverera hög kvalitet och professionell service.

Vi söker dig som:

• Har minst fem års erfarenhet inom byggbranschen, gärna med fokus på ombyggnadsprojekt eller byggservice.
• Har erfarenhet av att arbeta med ledarskap och har en fallenhet för att leda ett arbetsteam.
• Utöver ovanstående även har god förståelse för både entreprenadjuridiken och projektekonomi. 

Som person är du strukturerad och engagerad, med ett naturligt sätt att skapa relationer och entusiasmera ditt team. Du är resultatdriven och har ett tydligt affärsfokus, samtidigt som du har en god förmåga att leda och stötta dina medarbetare.

START: Mars/April 2025
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#Niwaentreprenad #Bygg #Byggservice #Platschef 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Byggledare VA - Karlstad Kommun

Läs mer Nov 18
Vi bygger staden tillsammans – för Karlstadborna. Nu har du möjlighet att bli en del av vårt härliga team på teknik- och fastighetsförvaltningen, sök rollen som byggledare idag!

Om tjänsten
Vi växer och söker nu en engagerad byggledare VA som vill vara med och stärka vårt team inom teknik- och fastighetsförvaltningen. I rollen som byggledare arbetar du nära våra projektledare och bidrar aktivt i hela projektprocessen, från planering till färdig anläggning. Du har en central roll i våra investeringsprojekt och hjälper till att säkerställa att arbetet genomförs med hög kvalitet och i enlighet med våra uppsatta krav.

Som byggledare är du en nyckelspelare genom projekterings-, upphandlings- och entreprenadskedena med daglig kontakt med entreprenörer för att bygga goda samarbeten. I din roll bidrar du också med att ta fram förfrågningsunderlag, kostnadsberäkningar och tekniska lösningar, samt att leda byggmöten under projektets gång. Du kommer att vara ute på våra byggarbetsplatser för att följa upp arbetet och säkerställa att allt går enligt plan, och du använder system som Office 365, Bluebeam och våra interna verktyg för att hålla projekten på rätt spår.

Din arbetsplats är på Samhällsbyggnadshuset i centrala Karlstad. Hos oss får du 18 härliga kollegor som arbetar med strategisk planering och investeringsprojekt för ledningsnätet. Vi är bra på det vi gör, men vill alltid bli bättre och är noga med att ha kul tillsammans under tiden. Om du tar med dig din nyfikenhet och klokhet från ditt tidigare yrkesliv och delar med dig av den så lovar vi att ge dig rum att växa och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos Karlstads kommun får du tillgång till ett brett utbud av förmåner, såsom möjlighet att hyra semesterboenden, förmånlig personalbil och cykel genom bruttolöneavdrag, friskvårdsbidrag och tillgång till kommunens eget friskvårdscenter.

Om dig
Vi söker dig som har: Utbildning inom anläggning, väg och vatten eller motsvarande kunskaper som vi bedömer likvärdiga
Erfarenhet som byggledare, platschef, produktionschef, arbetsledare eller entreprenadingenjör
Det är meriterande om du har: Kunskaper i entreprenadjuridik och regelverk som AB 04/ABT 06 samt AMA Anläggning och AMA AF
B-körkort är ett krav eftersom tjänsten innebär resor inom Karlstads kommun i våra poolbilar.

Vi vill att du ska trivas och motiveras i rollen och värdesätter därför dina personliga egenskaper högt. Vi söker dig som är handlingskraftig och ansvarstagande, med förmåga att leverera resultat i projekt från start till mål. Du kommunicerar tydligt med kollegor, entreprenörer och externa intressenter, både muntligt och skriftligt. Du motiveras av att hitta lösningar och hantera problem som kan uppstå längs vägen, och du trivs med att samarbeta för att skapa lösningar tillsammans med andra. Vid behov kan du fatta snabba, välgrundade beslut och du har en effektiv planerings- och prioriteringsförmåga. Dessutom är du skicklig på att hantera och dokumentera projektinformation på ett strukturerat och noggrant sätt.

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076-307 10 29.

Välkommen in med din ansökan senast 30 november.

Ansök nu

Byggledare VA - Karlstad Kommun

Läs mer Nov 4
Vi bygger staden tillsammans – för Karlstadborna. Nu har du möjlighet att bli en del av vårt härliga team på teknik- och fastighetsförvaltningen, sök rollen som byggledare idag!

Om tjänsten
Vi växer och söker nu en engagerad byggledare VA som vill vara med och stärka vårt team inom teknik- och fastighetsförvaltningen. I rollen som byggledare arbetar du nära våra projektledare och bidrar aktivt i hela projektprocessen, från planering till färdig anläggning. Du har en central roll i våra investeringsprojekt och hjälper till att säkerställa att arbetet genomförs med hög kvalitet och i enlighet med våra uppsatta krav.

Som byggledare är du en nyckelspelare genom projekterings-, upphandlings- och entreprenadskedena med daglig kontakt med entreprenörer för att bygga goda samarbeten. I din roll bidrar du också med att ta fram förfrågningsunderlag, kostnadsberäkningar och tekniska lösningar, samt att leda byggmöten under projektets gång. Du kommer att vara ute på våra byggarbetsplatser för att följa upp arbetet och säkerställa att allt går enligt plan, och du använder system som Office 365, Bluebeam och våra interna verktyg för att hålla projekten på rätt spår.

Din arbetsplats är på Samhällsbyggnadshuset i centrala Karlstad. Hos oss får du 18 härliga kollegor som arbetar med strategisk planering och investeringsprojekt för ledningsnätet. Vi är bra på det vi gör, men vill alltid bli bättre och är noga med att ha kul tillsammans under tiden. Om du tar med dig din nyfikenhet och klokhet från ditt tidigare yrkesliv och delar med dig av den så lovar vi att ge dig rum att växa och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos Karlstads kommun får du tillgång till ett brett utbud av förmåner, såsom möjlighet att hyra semesterboenden, förmånlig personalbil och cykel genom bruttolöneavdrag, friskvårdsbidrag och tillgång till kommunens eget friskvårdscenter.

Om dig
Vi söker dig som har: Utbildning inom anläggning, väg och vatten eller motsvarande kunskaper som vi bedömer likvärdiga
Erfarenhet som byggledare, platschef, produktionschef, arbetsledare eller entreprenadingenjör
Det är meriterande om du har: Kunskaper i entreprenadjuridik och regelverk som AB 04/ABT 06 samt AMA Anläggning och AMA AF
B-körkort är ett krav eftersom tjänsten innebär resor inom Karlstads kommun i våra poolbilar.

Vi vill att du ska trivas och motiveras i rollen och värdesätter därför dina personliga egenskaper högt. Vi söker dig som är handlingskraftig och ansvarstagande, med förmåga att leverera resultat i projekt från start till mål. Du kommunicerar tydligt med kollegor, entreprenörer och externa intressenter, både muntligt och skriftligt. Du motiveras av att hitta lösningar och hantera problem som kan uppstå längs vägen, och du trivs med att samarbeta för att skapa lösningar tillsammans med andra. Vid behov kan du fatta snabba, välgrundade beslut och du har en effektiv planerings- och prioriteringsförmåga. Dessutom är du skicklig på att hantera och dokumentera projektinformation på ett strukturerat och noggrant sätt.

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076-307 10 29 eller Johanna Högeryd på 072–310 29 72.

Välkommen in med din ansökan senast 17 november.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Professionals Nord Rekrytering AB .

Arbetschef till växande Niwa Entreprenad i Karlstad!

Platschef, bygg
Läs mer Maj 9
Vill du vara med och forma framtiden för ett bolag som verkligen går framåt? Vi söker nu en affärsdriven och trygg arbetschef – en riktig lagkapten – som vill leda både projekt och människor med helheten i fokus.

Om rollen

Som arbetschef hos Niwa Entreprenad har du det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och styra verksamheten inom ditt affärsområde. Du jobbar tätt med kalkylator, tillsätter resurser, fördelar projekt och är den som sätter riktningen för teamet. Du har ett tydligt strategiskt och operativt ansvar och samarbetar nära både projektchefer, platschefer och produktionsledning för att säkerställa att våra projekt håller hög kvalitet, är lönsamma och levereras med nöjda kunder i fokus.
Du har löpande kontakt med konstruktörer, väljer ut underentreprenörer och skapar goda förutsättningar för varje enskilt projekt.
Det här är en nyckelroll i företagets ledningsgrupp med stort inflytande på både affärsutveckling och den dagliga driften.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

• Leda och utveckla verksamheten och teamet – från strategi till genomförande
• Säkerställa lönsamhet, effektivitet och bemanning i våra projekt
• Ha budget-, prognos- och uppföljningsansvar
• Ansvara för kundrelationer, anbudsarbete och affärsmöjligheter
• Agera kontaktpunkt mot konstruktörer, tekniska specialister och underentreprenörer
• Driva efterlevnad inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (KMA)
• Vara bollplank i tekniska frågor, kontrakt och entreprenadjuridik

Vi söker dig som

• Har minst 5–10 års erfarenhet av ledarskap inom bygg och anläggning
• Är trygg i att leda projektledare, platschefer och produktionspersonal
• Har erfarenhet av budget- och resultatansvar
• Har mycket god förståelse för entreprenadjuridik, byggproduktion och ekonomi
• Är kommunikativ, affärsmässig och har en strategisk helhetssyn

Varför Niwa?

Niwa är ett stabilt och växande entreprenadbolag som anställt 10 personer bara under det senaste halvåret – trots ett tufft marknadsläge. Här erbjuds du:

• En nyckelroll med verkligt inflytande och ansvar
• Kort väg från beslut till handling
• Möjlighet att arbeta brett – från anbud till färdigt projekt
• En ISO-certifierad arbetsplats med högt fokus på kvalitet, miljö och arbetsmiljö
• En kultur där samverkan, långsiktighet och yrkesstolthet står i centrum

Placeringsort: Karlstad med omnejd
Omfattning: Heltid
Krav: B-körkort
Start: Enligt överenskommelse
Kontakt: Jesper Wingqvist

Ansök nu

Unik tjänst inom Automation & robotik till Metso!

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Feb 17
Metso är en global ledare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling världen över. Vi söker just nu en automationsingenjör till enheten i Kil, som vill vara med att utveckla och leverera utrustning till koppar- och nickelproducenter internationellt.

Du erbjuds

• En stor möjlighet till att växa, utvecklas och förverkliga din potential genom att skapa din egen karriärväg och spetsa dina kunskaper.
• En öppen, inkluderande och stöttande arbetsmiljö där du samarbetar tillsammans med drivna och kunniga kolleger från olika delar av världen.
• En roll som inte bara innebär att få följa och ansvara för ett projekt från start till slut, utan du jobbar konstant med utveckling. 

Arbetsuppgifter
Som automationsingenjör hos Metso får du arbeta med att utveckla, implementera och underhålla robotar som styr och är en del av Metsos automatiserade system och processer. Du deltar aktivt i hela projektets livscykel från konstruktion och montage till installation och idrifttagning, vilket även sker ute hos internationella kunder. Ditt huvudsakliga ansvar blir att säkerställa att robotorna, som är en del av utrustningen och aktuella system, fungerar optimalt. Detta görs samtidigt som du spelar en nyckelroll i att förbättra och utveckla befintliga system och skapa nya funktioner. Du arbetar i program som du sitter och simulerar i, för att sedan testa maskiner i verkligheten som du byggt i en simuleringsmiljön.

Vi söker dig som:

• Är utbildad automationsingenjör och besitter relevant arbetslivserfarenhet - antingen av robotprogrammering eller av att programmera styrsystem (PLC).
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då arbetet kräver att du ska kunna kommunicera med både kollegor och kunder runt om i världen.
• Vill se dig om i världen då tjänsten kan innebära resor, samt har möjligheten att resa.
• Innehar B-körkort.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Metso. Du är driven, kommunikativ och en lagspelare av rang. Du besitter en självständighet inom området, men är samtidigt lyhörd och öppen för andra åsikter och förslag från din omgivning.

START: April 2025  
OMFATTNING: Heltid   
STAD: Kil
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist

#metso #automationsingenjör #robot

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Försäljningschef till 2c8!

Försäljningschef
Läs mer Dec 3
2c8 är ett produktbolag som utvecklar och äger 2c8 Apps, en programvara för att visualisera processer, engagera medarbetare samt mäta och förbättra olika verksamheter. Programvaran säljs dels genom egen säljorganisation, dels genom samarbetspartners och återförsäljare i olika länder. Idag har de dryga 1500 kunder i över 40 länder.

Nu söker vi för deras räkning en försäljningschef. Här får du möjligheten att skapa och utveckla nya affärsmöjligheter och samarbeten, samtidigt som du blir en del av ledningsgruppen och bidrar till bolagets fortsatta utveckling. Kan det vara dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med 2c8 en Försäljningschef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos 2c8.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till rebecka.permestam@pn.se 

Du erbjuds

• Möjlighet att arbeta i ett framgångsrikt företag som befinner sig i en spännande internationell tillväxtresa.
• Ansvar i att driva och utveckla säljprocesser samt leda befintligt säljteam för att skapa bästa förutsättningar till att nå uppsatta mål.
• En roll i företagets ledningsgrupp som ger störa möjligheter att påverka företagets fortsatta utveckling och framtid.
• Ett flexibelt arbete, sex veckors semester och andra goda förmåner. 

Arbetsuppgifter
Som försäljningschef på 2c8 är din främsta arbetsuppgift att driva den direkta och indirekta försäljningen av 2c8:s produkter och tjänster genom att utveckla säljteamet. Utöver det underhåller du befintliga och etablerar nya samarbetspartners både i Sverige och utomlands, samt utvecklar den indirekta partnerkanal och alla strategiska samarbeten med olika partners och återförsäljare.

Tjänsten innebär resor både i Sverige och utomlands.

Vi söker dig som:

• Har gedigen erfarenhet av försäljning, varav minst 2 år som säljchef.
• Helst har erfarenhet från försäljning inom mjukvarubranschen, gärna från affärssystem.
• Har dokumenterad erfarenhet av att bygga ett framgångsrikt säljteam.
• Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
• Innehar B-körkort. 

För att lyckas i rollen så tror vi att du är en mycket bra ledare med en mycket god förmåga att lyfta andra. Du är social, strukturerad samt att du själv är en bra säljare, inspiratör och kommunikatör - egenskaper som har lett till ökad försäljning samt mer motiverade och nöjdare medarbetare. Du har ett väletablerat affärsmannaskap och en förmåga att förstå kundernas verksamhet och utmaningar, vilket i sin tur innebär att förstå hur 2c8:s produktutbud kan samverka med de lösningar som produkt- och tjänstepartners levererar till slutkund. 

Slutligen tror vi att du trivs i en organisation med högt tempo och som präglas av teamwork, innovation och glädje! 

START: Mars-April 2025
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#2c8 #försäljning #säljchef 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Utbilda dig till Larm- och säkerhetstekniker!

Låssmed
Läs mer Dec 11
Vill du arbeta med säkerhetsteknik och bidra till ett tryggare samhälle? Genom vår 12-veckors intensivutbildning får du de kunskaper och praktiska färdigheter som krävs för att bli larm- och säkerhetstekniker – en roll som kombinerar teknik, problemlösning och kundkontakt. Efter avslutad utbildning är du garanterad en anställning hos oss på Professionals Nord, med uppdrag hos Avarn Security Systems AB – en av Sveriges ledande säkerhetsleverantörer.

Ta chansen att växla karriär och bli en del av en växande bransch där du får jobba med innovativa säkerhetslösningar i en organisation som sätter trygghet och kvalitet i fokus!

Om programmet
Vår 12-veckors intensivutbildning är utformad för att ge dig både teoretisk och praktisk kunskap för rollen som larm- och säkerhetstekniker. Programmet kombinerar klassrumsundervisning med hands-on-övningar och avslutas med ett examensprojekt som knyter samman lärdomarna. Utbildningen är kostnadsfri och under dessa 12 veckor erbjuder vi även en utbildningsersättning.

Under programmet får du en omfattande utbildning i både elektronisk och mekanisk säkerhetsteknik, där du lär dig att installera och driftsätta system som inbrottslarm, brandlarm och övervakningskameror. Utbildningen täcker även arbetsmiljö och regelverk, med genomgångar av lagar och standarder som SSF 130:10, försäkringskrav och etiska riktlinjer.

Praktiska moment är en central del av programmet. Du får träna på verktygshantering, kabeldragning och montering av säkerhetssystem med fokus på både funktion och estetik. Utbildningen inkluderar även certifieringar, exempelvis liftkort, fallskydd och säkerhetsutbildning kopplad till ID06, som stärker din kompetens ytterligare.

Tidsplan
Uppstartsevent: 28 april 2025
Förstudieperiod: 29 april – 1 juni 2025
Utbildning: 2 juni – 5 september 2025 (2 veckors uppehåll för självstudier vecka 30-31)
Första arbetsdag hos Avarn Security Systems: 8 september 2025

Information om tjänsten
Efter slutförd utbildning kommer du under dina första 15 månader att vara anställd av oss på Professionals Nord och arbeta som Larm- och säkerhetstekniker hos Avarn Security Systems AB. Du kommer att få vara med och installera, underhålla samt driftsätta moderna säkerhetssystem som larm, övervakning och passerkontroll. Felsökning och problemlösning är också en viktig del av jobbet, liksom att samarbeta med både kunder och kollegor för att skapa skräddarsydda säkerhetslösningar. Hos Avarn Security Systems finns stora möjligheter att utvecklas –  efter 15 månader är målsättningen att anställningen ska övergå till Avarn Security Systems regi förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen ser vi att du har:

• Gymnasieexamen
• B-körkort
• Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska
• Möjlighet att genomgå och bli godkänd i en säkerhetsintervju och bakgrundskontroll

Dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som dina formella kvalifikationer. Vi söker dig som är serviceinriktad, problemlösande och flexibel, med en stark ansvarskänsla och en nyfikenhet för teknik. Är du dessutom en lagspelare med god samarbetsförmåga? Då tror vi att du kommer att trivas i rollen!

Ansökan och rekryteringsprocess
När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen.

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och kommer att göra löpande urval, vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat. För att söka tjänsten fyller du i din information och bifogar dina dokument via ansökningsformuläret nedan. Vi rekommenderar att du loggar in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto. Här kan du skapa en kandidatprofil, vilket kan öka dina chanser att hitta ditt drömjobb! Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post, men om du har frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss på info@pn.se.

#AvarnSecuritySystemsAB, #larm, #säkerhetstekniker, #utbildning, #tekniker

Ansök nu

Fältservicetekniker till Strongpoint!

Serviceelektriker, installation
Läs mer Jan 24
Vill du arbeta med tekniska lösningar som förändrar framtidens detaljhandel och trivs med att kombinera teknik med kundkontakt? Då kan det här vara jobbet för dig! StrongPoint söker nu en fältservicetekniker i Värmland som vill ta nästa steg i sin karriär.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Strongpoint en Fältservicetekniker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Strongpoint.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till jesper.wingqvist@pn.se.

Du erbjuds

• En spännande och självständig roll.
• Stora utvecklingsmöjligheter inom en koncern med innovativa produkter.
• Tillgång till servicebil.
• En inkluderande och positiv arbetskultur där samarbete och engagemang värderas högt.

Arbetsuppgifter
Som servicetekniker hos StrongPoint kommer du att arbeta nära kunder inom detaljhandeln och dagligvarubranschen i Värmland. Här ansvarar du för att serva, reparera och installera tekniska lösningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar:

• Service och reparation av tekniska produkter.
• Förebyggande underhåll för att säkerställa smidiga lösningar för kunderna.
• Installation av ny utrustning hos kunder.
• Stötta kollegor och vara en del av ett engagerat team över hela landet.
• Du utgår från hemmet med tillgång till en egen servicebil, men det kan förekomma resor till andra regioner vid behov.

Vi söker dig som:
Gärna har en teknisk utbildning på gymnasienivå, exempelvis inom el, mekanik eller teknik, och gärna erfarenhet av servicerelaterade yrken. Det är ett krav att du har B-körkort och grundläggande kunskaper inom el och nätverk. Har du erfarenhet av kylteknik är det meriterande, men det är inte ett krav.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du:

• Är en problemlösare som trivs med att arbeta självständigt och planera ditt eget arbete.
• Har en positiv inställning och är bekväm med att vara StrongPoints ansikte utåt.
• Är kommunikativ och social med en förmåga att bygga goda relationer, både med kunder och kollegor.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist

#Strongpoint #servicetekniker #fältservicetekniker #professionalsnord

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Projektör inom säkerhet till Nobeli!

Produktutvecklare
Läs mer Jan 21
Är du en duktig projektör med erfarenhet av inbrottslarm, passagekontrollsystem, kamerabevakningssystem och brandlarm som dessutom vill jobba på ett expansivt företag?
Då är detta tjänsten för dig! Välkommen in med din ansökan, löpande urval. 

Information om tjänsten
Med ett ursprung i försvarsindustrin erbjuder Nobeli sina kunder med högt ställda krav helhetslösningar inom säkerhetstekniska lösningar, dokumenthantering och lön. Nobeli driver och förvaltar även det fina och anrika Bofors Hotel. Nobeli grundades 1999 av nuvarande ägare BAE Systems Bofors och Saab Dynamics. De växer just nu tillsammans med deras ägare och behöver därför stärka sin verksamhet med flera projektörer.

Professionals Nord söker därför för Nobelis räkning en Projektör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Nobeli Business Support. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
Som Projektör hos Nobeli kan du utgå från deras lokaler i Karlskoga eller Örebro. Du kommer ha en central och viktig roll för att säkerställa att upprättad dokumentation och beställningar är enligt de krav som ställs. Du kommer tillsammans med ett kompetent team projektera säkerhetstekniska lösningar samt upprätta installationsritningar och dokumentation inom brand, inbrottslarmsystsem, CCTV, passagekontrollsystem och låssystem.

Du kommer också ha en viktig roll i att vara säljstöd till deras säljare, stöd till deras projektledare för planering och ledning av säkerhetstekniska projekt samt ha löpande kontakt med kunder och samarbetspartners.

Vi söker dig som:
har tidigare erfarenhet av roller som projektör och har förmågan att upprätta installationsritningar och dokumentation av säkerhetstekniska anläggningar på ett fackmannamässigt sätt. Du är också väl förtrogen med Autocad eller likvärdigt program. Du har B-körkort och har god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare kunskaper om säkerhetsbranschens normer, standarder och regelverk, kompetens inom entreprenad och utbildning i SSF:s regelverk för mekaniskt och tekniskt skydd.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Nobeli. Du är en utåtriktad och engagerad person som kan driva och strukturera upp dina arbetsuppgifter med stort eget ansvar. Rollen innebär många kontaktytor och samarbete med olika personer vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga. Vi ser också att du har ett prestigelöst förhållningssätt och en god samarbetsförmåga.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlskoga eller Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

Rollen kräver att du uppfyller kraven för säkerhetsprövning. Det innebär att du före anställning behöver genomföra säkerhetsprövning och registerkontroll, vilket kan medföra vissa krav på medborgarskap.

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#Nobeli, #Projektör, #Säkerhet, #Säkerhetsbranschen #Autocad,

Ansök nu