Karlstad: Systemförvaltare ekonomisystem

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemförvaltare ekonomisystem i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du kombinera ditt intresse för ekonomi och digitalisering och bidra till smartare ekonomiprocesser i en hel kommun? Då kan det här vara jobbet för dig.

Vi söker nu en efterträdare till vår kollega som går vidare till nya utmaningar – en person som vill vara med och bidra till vår utveckling och växa tillsammans med teamet

Beskrivning
Redovisningsavdelningen, som består av 17 medarbetare, är en del av kommunledningskontoret. Avdelningens uppdrag är att arbeta med kvalificerad redovisning och att ge stöd och rådgivning i dessa frågor till kommunens förvaltningar och bolag. Vi ansvarar för kommunens övergripande betalnings- och redovisningsprocesser och för koncernens ekonomisystem. Vi deltar i utveckling av koncernens processer för redovisning, uppföljning och inköp. 

Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare hos oss på Redovisningsavdelningen kommer tillsammans med dina kollegor att ansvara för support, förvaltning och vidareutveckling av vårt koncerngemensamma ekonomisystem. Just nu är vi i ett spännande skede då vi implementerar ett nytt ekonomisystem och du kommer att vara en viktig del i detta införandeprojekt. Tillsammans med övriga kollegor kommer du att bidra till förbättring av ekonomiprocesserna, där målet är att öka verksamhetens effektivitet.

Ditt arbete kommer att innefatta att medverka i vidareutveckling och digitalisering av våra redovisningsprocesser, i nära samarbete med kollegor och representanter från verksamheten. Arbetsuppgifterna kommer att variera, och du förväntas utreda behov i samverkan med kollegorna, föreslå lösningar och implementera förändringar i systemet. Tillsammans med gruppen kommer du att hålla i utbildningar, anordna användarträffar samt delta i nätverk. Dessutom ansvarar ni för att ge kontinuerlig support och information till olika mottagare inom organisationen samt är delaktiga i upphandlingar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort intresse för redovisning och ekonomisystem. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller ett närliggande område. Har du tidigare erfarenhet av systemförvaltning eller arbetat med ekonomisystem är det meriterande, men vi välkomnar även dig som är nyutexaminerad. Det är extra värdefullt om du har kommit i kontakt med ekonomisystemet Raindance, men detta är inte ett krav.

Vi söker en flexibel och initiativrik person som trivs med att samarbeta med andra, men som också kan arbeta självständigt när det behövs. Du är noggrann och serviceinriktad, och du känner dig bekväm med att hantera varierande arbetsuppgifter. Du har en förmåga att se helheten och förstå sammanhang och du har ett analytiskt förhållningssätt där du både kan hantera kortsiktiga lösningar och ha ett långsiktigt perspektiv. Dina kommunikativa färdigheter är goda, då du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska samt förklara systemprocesser och ekonomiska sammanhang på ett tydligt och enkelt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att bidra till verksamhetens utveckling. Du är en driven person som arbetar utvecklingsinriktat, tar initiativ till förbättringar och är lösningsorienterad i ditt arbete. Du har en god förmåga att planera och strukturera dina arbetsuppgifter, samtidigt som du är ansvarstagande och noggrann.

Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i en organisation som värdesätter engagemang och innovation, där du får möjlighet att vara med och påverka och bidra till vår framtida utveckling. Om du känner att denna roll passar dig, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Systemförvaltare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Systemförvaltare.

Systemförvaltare

Läs mer Jan 9
Om tjänsten
Vi söker en verksamhetsutvecklare med god förståelse för affärssystem, gärna med erfarenhet av IFS, till ett ledande produktbolag inom försvarsindustrin.Bolaget har som uppdrag att skydda människor och samhällen och bidrar därmed till samhällets trygghet.
I den här rollen kommer du att vara en nyckelperson i arbetet med att driva digitalisering och effektivisering av inköpsprocesser kopplat till affärssystemsstöd. Kanske jobbar du som inköpare idag men skulle vilja utvecklas mer mot system? Du kommer att integrera företagets IT-system och säkerställa att de fungerar smidigt tillsammans med företagets affärsprocesser.
Du kommer att analysera och följa upp processernas resultat, identifiera förbättringsområden och coacha medarbetare för att säkerställa framgångsrik implementering av nya arbetssätt. Dessutom kommer du att säkerställa att företagets inköpsstrategier, policyer och rutiner följs konsekvent.
Din kompetens
Vi söker dig som stämmer in på följande:
Har tidigare erfarenhet av att arbeta som systemförvaltare, affärssystemkonsult eller som superuser i IFS
God förståelse för affärssystem, företrädesvis IFS
Flytande i skift och tal i svenska och engelska

Du bör även kunna vara flexibel och beredd att resa vid behov.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning:Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:Karlstad/Karlskoga/Linköping
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda tillÅrets RekryteringsföretagochÅrets Raketsamt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Systemförvaltare/Administratör för Bibliotek Värmland

Läs mer Dec 18
Systemförvaltare/Administratör för Bibliotek Värmland

Är du en strukturerad och kommunikativ person med erfarenhet av att administrera större IT-system? Vill du vara en nyckelperson i samordningen av bibliotekssystemet för Bibliotek Värmland? Då kan det här vara tjänsten för dig!



Beskrivning

Bibliotek Värmland är ett samarbete mellan biblioteken i Värmlands län.

Samarbetet innebär att biblioteken delar ett gemensamt bibliotekssystem, vilket gör det möjligt för oss att effektivt dela resurser och erbjuda en bredare service till våra besökare. Varje kommun har sitt eget bibliotek, men genom det gemensamma systemet kan användarna enkelt låna och återlämna böcker samt få tillgång till ett större utbud av medier och tjänster. Styrgruppen, som består av bibliotekschefer från de deltagande kommunerna i Värmland, ansvarar för att samordna och utveckla samarbetet. Detta gör att Bibliotek Värmland kan erbjuda en rikare och mer varierad upplevelse för alla sina användare.

Som systemförvaltare och administratör kommer du att ha en central samordningsroll för det gemensamma bibliotekssystemet för Bibliotek Värmland. Du är den sammanhållande länken mellan biblioteken och ansvarar för att säkerställa ett effektivt och välkoordinerat samarbete. I rollen arbetar du på uppdrag av styrgruppen.

Du kommer vara anställd av Kultur och fritidsförvaltningen på Karlstad kommun men verka för hela Bibliotek Värmland.

 

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att fungera som länken mellan biblioteken och leverantörer, leda och hålla i möten för en gemensam systemförvaltararbetsgrupp, samt uppdatera och informera bibliotekens verksamheter om systemrelaterade och administrativa frågor. Du hanterar administrativa uppgifter som att upprätta faktureringsunderlag och vara kontaktperson för leverantörer och avtal. Du deltar som representant i upphandlingsgrupper, beredningsgrupp och styrgrupp. Projektledning och samordning för styrgruppen förekommer också.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har aktuell erfarenhet av att administrera och samordna större verksamhetssystem, som hanterar omfattande mängder av data och personuppgifter för organisationer med flera aktörer. Du har en mycket god förmåga att leda och organisera arbete samt att kommunicera och samarbeta effektivt. Dessutom uttrycker du dig mycket väl på svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning genom roll som projektledare eller likande. Erfarenhet och intresse av arbete inom bibliotek är också en fördel.

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är kommunikativ och har lätt för att skapa tydlig och enkel kommunikation. Du trivs med att samarbeta med andra och har en mycket god känsla för service. Du är också lika bekväm med att arbeta självständigt samt har en god förmåga att organisera och prioritera. Du är lyhörd och uppmärksam på andras behov och förväntningar. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Ansök nu

Systemförvaltare

Läs mer Dec 20
Karlstads Energi



Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor arbetar bland annat som el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare.



Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa!



Beskrivning
Vill du vara med och driva hållbar förändring? Bli vår Systemförvaltare på Karlstads Energi!

Är du redo att ta nästa steg i karriären och arbeta i en bransch som inte bara pratar om hållbarhet – utan lever det varje dag? Hos oss på Karlstads Energi blir du en nyckelspelare i en verksamhet som formar framtiden genom smarta, hållbara lösningar.

Vi söker dig som trivs i en dynamisk roll där din drivkraft, kommunikativa förmåga och strukturerade arbetssätt får lysa. Här får du chansen att göra verklig skillnad, både för vårt samhälle och för kommande generationer.

Vad du kan förvänta dig hos oss

På vår avdelning för ekonomi och administration samlas kompetens inom IT, upphandling och inköp, ekonomi och fastighetsfrågor. Tillsammans är vi en stark gemenskap som stöttar och inspirerar varandra för att nå gemensamma mål. Vi tror på att utvecklas tillsammans – genom samarbete, innovation och att ta vara på varandras unika erfarenheter.

Din roll som systemförvaltare

Som systemförvaltare hos oss är du en viktig kugge i maskineriet. Du kommer inte bara säkerställa att våra system fungerar smidigt – du blir en del av vårt arbete att driva digital utveckling som stärker både verksamheten och vår hållbara agenda. Här på Karlstads Energi tror vi på att arbeta med kvalitet och att samtidigt ha roligt på jobbet.

Vi söker dig som vill vara med och skapa en arbetsplats där hållbarhet och teknisk innovation går hand i hand. Låter det som något för dig? Vi ser fram emot att ha dig med på vår resa mot en grönare framtid!

Välkommen att söka och bli en del av Karlstads Energi – där varje dag är ett steg mot en mer hållbar morgondag.

Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare på Karlstads Energi blir du en viktig del av vår resa mot en mer hållbar framtid. I din roll ansvarar du för att några av våra verksamhetskritiska system, däribland BFUS - vårt kundinformations- och faktureringssystem och Fetchplanner – systemet för att effektivisera arbetsflöden, fungerar smidigt och utvecklas i linje med våra strategiska mål. I rollen blir du en teknisk expert och en ovärderlig samarbetspartner för våra avdelningar och affärsområden, där du säkerställer att systemen möter verksamhetens behov samtidigt som du driver initiativ som effektiviserar processer, stärker vår hållbarhetsagenda och rustar oss för framtidens utmaningar.

Din vardag kommer att präglas av ett kontinuerligt arbete med att utveckla, förvalta och förbättra våra befintliga processer samt att leda projekt för implementering av nya system och tekniska lösningar. Genom din expertis i våra olika system, spelar du en avgörande roll i att optimera våra arbetsflöden och säkerställa att vi håller oss i framkant när det gäller både teknik och vår hållbarhetsagenda. Samtidigt bär du ett viktigt ansvar för systemens säkerhet och hanteringen av behörigheter, vilket gör dig till en garant för att vår information och våra digitala resurser skyddas. Med ett aktivt öga på den tekniska utvecklingen och innovationer säkerställer du att vi alltid ligger i framkant när det gäller att utveckla och förvalta lösningar som gynnar både kunder, verksamheten och miljön.

Hos oss får du möjligheten att kombinera din tekniska kompetens med ett starkt hållbarhetsfokus. Genom ditt arbete kommer du att göra skillnad – både för vår organisation och våra kunder. Vill du bli en del av vårt team och tillsammans med oss bidra till en mer hållbar framtid?

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom IT, systemvetenskap eller en annan relevant inriktning. Du har även några års erfarenhet inom IT eller systemförvaltning, och det är meriterande om du har arbetat med system och projekt i tidigare roller.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har en stark vilja och ett driv att utveckla lösningar som möter verksamhetens behov och bidrar till vår hållbarhetsresa. Din erfarenhet kombinerat med ditt engagemang gör dig till en värdefull del av vårt team och vår framtid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol-och drogtest vid nyanställning.
Vid intervju krävs uppvisande av giltig legitimation.

Vi kommer att läsa ansökningar löpande och göra urval under hela ansökningsperioden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

IT-specialist med inriktning Identitet och åtkomst

Läs mer Dec 18
Arbetsplats
IT-avdelningen består av nära 50 medarbetare som tillsammans sköter kommunens gemensamma IT-infrastruktur och levererar IT-tjänster till alla verksamheter.

Samtidigt som vi i vardagen levererar, ger support, underhåller och utvecklar våra IT-tjänster så har vi en viktig roll i kommunens verksamhetsutveckling med digitalisering som stöd.

Vi söker nu en till två IT-specialister/förvaltare till området Identitet & åtkomst (IAM). Teamet arbetar utöver utveckling även med drift och förvaltning av IAM-plattformen, och består idag av kommunens tekniska förvaltare samt utvecklare.

Vi vill att du är med på vår resa mot nästa generations IAM-lösningar! Vi har en vision av vart vi vill med Zero trust som grundsten och göra förflyttningen mot användarcentrerad identitetshantering och datadriven åtkomsthantering, men vi behöver dig för att ta oss dit och hitta rätt teknologier och teknik för att nå våra mål.

Din kompetens och dina intresseområden kommer att styra dina arbetsuppgifter. Vi ser att vi behöver förstärkning inom bl.a. områdena: behörighetsstyrning, datadriven åtkomsthantering, attributs- och regelverksförvaltning, zero trust och priviligierad åtkomst. Du får gärna uppge i din ansökan vad du främst är intresserad av att arbeta med.

Du förväntas att självständigt kunna driva, följa upp och kvalitetssäkra initiativ, förändringar och utvecklingsinsatser inom ditt område

Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår bland annat att  

- vara delaktig i det dagliga arbetet kring våra identitetsrelaterade tjänster och förmågor. I din roll ingår även förbättringsarbete där du hittar vägar för att utveckla funktioner och processer inom IAM-området.
- arbeta aktivt med att stärka säkerheten i vår miljö.
- driva utvecklingsarbetet som utförs inom området; arbetet sker tätt med organisationen för att fånga upp behov och krav.
- vara öppen för förändringar och hänga med i den höga utvecklingstakten inom IAM området.
- tillsammans med teamet implementera ny teknik, nya förmågor samt planera för och genomföra förändringar i befintlig miljö.
- förvalta de regelverk och processer som är inom ditt ansvarsområde samt upprätthålla och kvalitetssäkra dokumentation.
- planera och utföra ditt arbete agilt tillsammans med teamet.
- styra användandet och säkerställa verksamhetsnyttan i de produkter och tjänster vi har, samt stötta våra verksamheter i användandet av våra IAM-tjänster.
- tillsammans med produktägare utarbeta och verkställa förvaltningsplaner.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- universitets- eller högskoleutbildning med inriktning data- eller systemvetenskap. Alternativt har du eftergymnasial eller annan utbildning förvärvad i kombination med erfarenhet som vi bedömer är likvärdig.
- några års erfarenhet av arbete med tekniknära systemförvaltning, identitetshantering eller motsvarande. Beroende på din bakgrund så kan du bli aktuell för tjänsten även om du inte har så stor erfarenhet av IAM-området, då vi gör en helhetsbedömning.
- god kommunikativ förmåga och skicklighet i att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du ska kunna tillgodogöra dig teknisk information på engelska.

Meriterande är om du därtill har:

- erfarenhet av arbete inom området Identitet & åtkomst i linje med vad vi eftersöker.
- erfarenhet av informationsarkitektur och informationshantering
- erfarenhet av att ha arbetat med script/programmering
- erfarenhet av att ha arbetat med områdena Identity management och Identity Governance and administration.
- erfarenhet av att arbeta med federerad identitetshantering
- erfarenhet av identitetkatalogstjänster så som Active directory, eDirectory och Entra ID (f.d. Azure AD)
- goda kunskaper inom IAM området och är bekväm med begrepp som IDM, IGA, IDP, PAM, PIM, AM, SSO, MFA och katalogtjänster.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet såsom intresse och förmåga att ta ansvar, både för din egen arbetsinsats och som en del av teamet. Du har god förmåga att prioritera rätt saker och är noggrann i ditt sätt att arbeta. Eftersom du kommer att ha kontakter/samarbete inom och utom verksamheten så ställs höga krav på din samarbetsförmåga. Du är social och tycker om att ha kul på jobbet.

Vi erbjuder
Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina
förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/jobbahososs   

Hos oss får du:

- Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden”
- Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar
- Möjlighet till distansarbete. Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv
- En centralt belägen arbetsplats
- Förmåner
- Flextid

Välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

Speciallärare till Norrstrandsskolan 4-6

Speciallärare
Läs mer Apr 30
Beskrivning
Vi söker en speciallärare som vill vara delaktiga i framtidens skola.

Här får du varje dag bidra till alla elevers utveckling mot utbildningens mål och stötta kollegor eller hela arbetslag. Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra och det gemensamma målet med vårt arbete är att skolan ska fungera så bra som möjligt för alla elever.

Vill du tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor vara med och göra skillnad på riktigt? Då är du rätt person för att börja arbeta hos oss på https://karlstad.se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/grundskolor/norrstrandsskolan.  Norrstrandsskolan 4-6 är en treparallellig skola med ca 200 elever som ligger ihop med Norrstrandsskolan 7-9 men i separata byggnader. 4-6 är i Gröna huset och Paviljongen och har sin egen skolgård. Skolan ligger i stadsdelen Norrstrand , med närhet till natur och grönområden. 

På vår skola har vi stort fokus på att arbeta främjande och förebyggande när det gäller elevhälsoarbetet. Vi arbetar efter hypotesen: om du mår bra, lär du bra och då mår du bättre. 

Arbetsuppgifter
Som speciallärare hos oss kommer du att vara en del av teamet som möter de elever som behöver extra stöd i sin skolsituation. I dina arbetsuppgifter ingår att undervisa elever som är i behov av särskilt stöd när det gäller läs- och skrivinlärning och matematik. Undervisningen kan ske enskilt, i mindre grupp eller genom stöd till elever i klassrummet. I arbetsuppgifterna ingår också att samarbeta med klasslärare för att utveckla undervisningen i klassrummet med fokus på att forma arbetssätt och metoder som möter elevers behov av anpassningar och stöd.

I nära samarbete med specialpedagog och lärare ansvarar du för att planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet för att kunna möta eleverna där de befinner sig och skapa förutsättningar för dem att lyckas. Du ansvarar även för att skapa ett förtroendefullt samarbete med elevernas vårdnadshavare.

I de dagliga arbetsuppgifterna ingår bland annat kartläggning av elevernas behov, planering och genomförande av stödundervisning samt viss dokumentation. Tanken är att du följer elevernas kunskapsutveckling och arbetar med att utföra direkta insatser både med enskilda elever, i mindre grupper samt i klass.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad lärare i svenska och matematik. Meriterande om du har speciallärarexamen eller annan likvärdig utbildning.

Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper så som att du är lyhörd, kommunikativ och prestigelös. Som person har du lätt för att samarbeta, känner dig trygg och säker även vid utmanande lägen och kan enkelt anpassa dig till olika typer av uppgifter och situationer.

Du är pedagogiskt skicklig och har god kunskap om och erfarenhet av arbete med elever i behov av stöd och elevers olika utmaningar. Du har förmågan att se alla elever och sätter eleven främst, du anpassar din undervisning efter de elever du arbetar med. Du är strukturerad och har förmåga att planera, organisera och analysera elevernas lärande för att eleverna ska nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling.

Du är en tydlig ledare som har lätt för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du värdesätter och bidrar till ett gott samarbete genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt.

För att passa i rollen behöver du vara självgående, ha förmågan att ta initiativ och våga prova nya vägar för att hitta lösningar.

 

 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Regional samordnare till kulturskolorna i Värmland

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Maj 12
Nytt
Beskrivning
På de kommunala kulturskolorna i Värmland får barn och unga prova på att skapa tillsammans med andra.

Målet är att varje elev ska få uppleva den lycka och lust som kulturen har att erbjuda. För många blir upplevelsen ett spännande och berikande fritidsintresse. För några blir det början på en livslång passion. För oss i de kommunala kulturskolorna är det viktigt att våra barn och ungdomar trivs och att vårt utbud håller en hög kvalitet.

Vi söker nu en regional samordnare till Värmlands kommunala kulturskolor, med placering vid Kulturskolan i Karlstad.

Arbetsuppgifter
Din anställning och placering kommer att vara vid Kulturskolan i Karlstad, men ditt uppdrag får du från kulturskolornas chefsnätverk i Värmland. I nätverket ingår även Region Värmland och Musikhögskolan Ingesund. Ditt uppdrag kommer att vara att samordna de värmländska kulturskolorna på olika nivåer i olika sammanhang. Som regional samordnare bidrar du till att stärka samverkan mellan kommunerna i ett långsiktigt perspektiv genom att bygga ett starkt och stabilt nätverk. Målsättningen är att genom samverkan stärka värmländska barn och ungas möjligheter att utöva kultur och därmed också stärka deras hälsa och psykiska välmående.

Som samordnare kommer du att kartlägga olika utvecklingsområden inom de värmländska kulturskolorna för att möjliggöra samverkan inom utveckling såväl som kompetensförsörjning. Kulturskolorna i regionen har en avgörande roll för rekrytering till högre konstnärlig utbildning och som regional samordnare kommer du att vara behjälplig med att de värmländska kommunerna tillsammans med regionens universitet utvecklar sin dialog och sitt samarbete.  Du kommer även att planera gemensam fortbildning för kulturskolornas pedagoger i samråd med chefsnätverket.

Tjänsten är en projektanställning med möjlighet till förlängning. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen från musikhögskola eller annan konstnärligt inriktad utbildning med relevans för Kulturskolans verksamheter och/eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha vana av att leda projekt och det är meriterande om du har pedagogisk bakgrund.

För att lyckas i uppdraget är du självgående och flexibel. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. Vi ser även att du har en god samarbetsförmåga då du både arbetar självständigt och tillsammans med andra samt att du är serviceinriktad som person. Vidare är du strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en god kommunikationsförmåga och är bekväm i att hantera olika datasystem samt har en god IT-vana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Känner du igen dig i denna beskrivning? Då kan du vara precis den vi söker. Varmt välkommen med din ansökan.

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Valsamordnare

Fastighetsekonom
Läs mer Maj 11
Beskrivning
På avdelningen för ledningsstöd och val, arbetar ett tiotal medarbetare som hanterar den politiska ärendehanteringen för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och flera nämnder.

Avdelningen ansvarar också för ledningsstöd till kommunledningskontorets ledningsgrupp, registratur, reception, utredning och utbildning. Valkansliet är en del av avdelningen. 

Nu söker vi dig som vill arbeta som valsamordnare på valkansliet. Om du har ett intresse för demokrati- och samhällsfrågor och söker ett ansvarsfullt och omväxlande arbete – då kan den här tjänsten vara något för dig! 

Arbetsuppgifter
Valkansliet arbetar med att leda, utveckla och följa upp arbetet med allmänna val. I rollen som valsamordnare kommer du vara en viktig kugge i den demokratiska processen gällande genomförande av val. Du kommer ingå i ett team där valledare, valstrateg och valsamordnare jobbar nära och stöttar varandra. I uppdraget ingår bland annat att rekrytera och utbilda röstmottagare, planering, materialhantering, logistik och att svara på frågor från röstmottagare och väljare. På valkansliet är vi beredda att hjälpa varandra och lösa praktiska uppgifter över hela verksamhetsfältet.  

Arbetsuppgifterna varierar och arbetstempot är periodvis mycket högt. Ibland uppkommer det oförutsägbara händelser som måste hanteras snabbt så du behöver vara stresstålig. Kvälls- och helgarbete förekommer under den mest intensiva perioden veckorna före valdag men arbetet utförs huvudsakligen på kontorstid.  

Du som lockas av utmaningar och att hitta lösningar kommer att trivas i den här rollen! Vi erbjuder ett omväxlande arbete med fokus på att de demokratiska valen ska genomföras på ett rättssäkert sätt med hög kvalitet. 

Vi söker nu två valsamordnare. Tjänsterna är tidsbegränsade mellan 25-09-01 - 26-09-30 respektive 2026-02-01 - 2026-09-30. Du kommer i din ansökan att få ange vilken/vilka av tjänsterna du är intresserad av. 

Kvalifikationer
Du som söker har en akademisk utbildning inom det samhällsvetenskapliga området, så som statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en kommun eller statlig myndighet. 

För att lyckas hos oss krävs att du är noggrann, strukturerad och har förmågan att kunna samarbeta och prioritera arbetsuppgifter. Du tar ett helhetsansvar för uppdraget men säkerställer också att inga detaljer missas. Du talar och skriver mycket bra svenska och kan även kommunicera på engelska.

Då resor mellan vallokaler och valförråd förekommer innehar du B-körkort. 

Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

God man och förvaltare

Personligt ombud
Läs mer Jan 31
Beskrivning
Är du en person som är engagerad och vill hjälpa andra?

Vi erbjuder arvoderade uppdrag till dig som vill vara med och skapa bra dagar för någon eller några Karlstadbor som behöver extra stöd.

För att få ett uppdrag hos oss behöver du ha ett engagemang och intresse för andra människor samt lite extra tid i din vardag. Du behöver inte ha någon särskild utbildning eller bakgrund för att skicka in en ansökan men du måste vara minst 18 år, kunna uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift samt ha god kännedom om det svenska samhället.

God man och förvaltare
Som god man eller förvaltare bevakar du huvudmannens rättigheter och ser till att hen har det bra. Huvudmannen är den person som får hjälp av en god man eller förvaltare och har någon form av problematik som gör att hen inte klarar sig själv. Omfattningen av ett godmanskap eller förvaltarskap ska vara anpassat till huvudmannens behov. Följande delar kan ingå:

Bevaka rätt

Bevaka rätt innebär att du som god man eller förvaltare ska se till att huvudmannen inte fråntas sina rättigheter och får den hjälp och stöd från samhället han eller hon har rätt till. Ett exempel kan vara att ansöka om insatser från kommunen, ansöka om ersättningar eller bidrag, ingå avbetalningsplaner med fordringsägare, bevaka huvudmannens rätt i dödsbo eller att hjälpa huvudmannen vid köp eller försäljning av bostad.

Sörja för person

Sörja för person innebär att du som god man eller förvaltare ska se till att de insatser som huvudmannen beviljats, till exempel i form av hemtjänst eller särskilt boende, sköts på ett sätt så att huvudmannen får en så hög livskvalité som möjligt. I praktiken innebär det att hålla ett "vakande öga" över hur sjukvården, socialtjänsten eller motsvarande utför sina uppdrag för huvudmannen. I sörja för person ingår även att uppmärksamma huvudmannens behov av sociala kontakter och att ta initiativ till att huvudmannen får exempelvis en kontaktperson eller fritidsverksamhet.

Förvalta egendom

Förvalta egendom innebär att se till att huvudmannens ekonomi sköts. Det kan innebära att ta hand om pension och bidrag, betala räkningar, lämna fickpengar och förvalta eventuella övriga tillgångar som huvudmannen har. I uppdraget ingår att varje år lämna in en redovisning över hur tillgångarna förvaltats, en så kallad årsräkning, till överförmyndarnämnden.

Övrigt
Urval kommer ske löpande. Innan bekräftat uppdrag efterfrågar vi utdrag ur belastningsregistret, socialregistret och kontrollerar så du inte har någon betalningsanmärkning. Du behöver även genomgå en obligatorisk utbildning som vi tillhandahåller.

Du visar ditt intresse genom att klicka på länken nedan;

https://e-tjanster.karlstad.se/IGM1


Om Karlstads kommun
Överförmyndarnämnden är en av 12 nämnder i Karlstads kommun och vår huvuduppgift är att utöva tillsyn över godemän, förvaltare och förmyndare. Vår verksamhet styrs i huvudsak av regler i föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen. Vi arbetar för att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare på ett ansvarsfullt sätt värnar om sina huvudmäns rättigheter. Våra huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med funktionsnedsättning som behöver hjälp att förvalta sin egendom, bevaka sin rätt eller sörja för sin person. Efterfrågan på gode män och förvaltare är stor och ökande i samhället. Så ta chansen att bidra och göra skillnad!

Ansök nu

Sjuksköterska Molkom -Vikariat

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 14
Sjuksköterska hemsjukvård/vårdboende
Nu söker vi dig som är sjuksköterska och vill bli en del av vårat sjukskötersketeam i Molkom! 

Arbetet som patientansvarig sjuksköterska är omväxlande, lärorikt och spännande samt ger dig chansen att arbeta både självständigt och i team.

Omsorgstagarna är Karlstadbor från sju år och uppåt som finns inom ordinärt boende, vårdboende, trygghetsboende, funktionsstöd eller social psykiatri. 

Din introduktion anpassas utifrån dina behov som nyanställd, du handleds av kollegorna i teamet och utbildas av våra mentorer.

Anställningsform
Tjänsten är ett föräldravikariat från och med 2025-08-11 dock längst till och med 2026-08-31, med eventuell möjlighet till förlängning. 

Vad du kommer att jobba med:
Du är patientansvarig sjuksköterska (PAS) och har huvudansvaret för övergripande planering kring omsorgstagarens medicinska hälso-och sjukvårdsinsatser. Dina arbetsuppgifter är bland annat kontakt/hembesök till omsorgstagare, där du bedömer och beslutar om de åtgärder som ska utföras. Dokumentation ingår som en viktig del av arbetet. I uppdraget ingår även att handleda, delegera samt utbilda omvårdnadspersonal i hälso- och sjukvårdsuppgifter.

Som sjuksköterska inom kommunal verksamhet samarbetar du med flera olika yrkeskategorier och instanser som är involverade i vården kring omsorgstagaren. Du medverkar också i de förbättrings- och utvecklingsarbeten som pågår inom teamet och organisationen.

Vad du behöver för kompetenser:
Du är legitimerad sjuksköterska. Utbildning till distriktssköterska eller utbildning inom äldrevård är en merit, liksom erfarenhet av geriatrisk vård och/eller kommunal hälso- och sjukvård.

Du behöver ha B-körkort för att ta dig till våra kunder samt kunna cykla.

Arbetet ställer krav på ett professionellt förhållningssätt och ett gott bemötande enligt vår värdegrund i kontakten med våra kunder, anhöriga och samarbetspartners. Som person är du därför samarbetsinriktad, flexibel, kan arbeta självständigt samt har lätt för att kommunicera och samverka i grupp.

Vårt erbjudande
Vi tillämpar individuell lönesättning och anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Du har som anställd i koncernen Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/formaner

Är du hitflyttande hjälper vi till med flyttstöd. Nedan kan du också se vad Karlstad som stad har att erbjuda. Välkommen att söka!



Urvalet kommer att starta redan under ansökningstiden och ske löpande. 
Innan erbjudande om anställning begär vi enligt vår policy att få se utdrag ur polisens belastningsregister.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu