Karlstad: Konstruktör - Novanik AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Konstruktör - Novanik AB i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du jobba brett med teknik, ha stort inflytande och vara en del av ett litet men vassare team? Novanik i Karlstad söker en nyfiken och självgående konstruktör som vill vara med och utveckla smarta tekniska lösningar – från idé till verklighet. Här får du både ansvar, variation och arbetsglädje!
Om tjänsten
Är du en nyfiken och erfaren konstruktör som söker en varierad och utvecklande roll? På Novanik får du arbeta med både nyutveckling och förbättring av befintliga produkter – i nära samarbete med våra andra teknikroller och våra kunder. Du är med hela vägen från behovsanalys, konstruktion och beräkningar till dokumentation, offertunderlag och praktiskt stöd vid tillverkning.
Här arbetar vi i ett prestigelöst team med korta beslutsvägar, där alla är delaktiga och rycker in där det behövs. Du får stort eget ansvar i en roll som spänner över flera teknikområden – och samtidigt stor frihet att påverka hur vi jobbar och vad vi utvecklar framåt.
Tjänsten är heltid och tillsvidare, med placering på vår verksamhet i Karlstad.
Start enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter
Konstruktion av produkter och tekniska lösningar (2D/3D CAD)
Tekniska beräkningar, inkl. FEM och materialval
Delta i produktutvecklingsprojekt och förbättringsarbete
Ta fram teknisk dokumentation, ritningar och underlag
Stödja offertarbete och vara teknisk kontakt i vissa kunddialoger
Samarbeta tätt med verkstad, inköp och support

Om dig
För att trivas hos oss på Novanik tror vi att du är en person som både tycker om och klarar av att ta ansvar. Du är självgående, har lätt för att ta initiativ och drivs av att lösa tekniska utmaningar – inte sällan på egen hand eller i nära samverkan med kollegor.
Du är nyfiken av naturen och trivs i en miljö där du får tänka nytt, förbättra befintligt och påverka både arbetssätt och teknikval. Samtidigt har du en strukturerad sida – du arbetar metodiskt, håller ihop detaljerna och ser till att uppgifter blir slutförda med kvalitet.
Du är prestigelös och praktiskt lagd, rycker gärna in där det behövs och uppskattar ett arbetsklimat där alla hjälps åt. Vi tror att du trivs bäst i ett mindre företag där du får kombinera teknik, ansvar och lagkänsla – och där det finns högt i tak både vad gäller idéer och humor.
Du behöver:
Teknisk utbildning, gärna inom maskinteknik eller liknande
Flerårig erfarenhet av konstruktionsarbete inom mekanik
Erfarenhet inom konstruktion av svetsade produkter
Kunskap inom materiallära och tillverkningsmetoder
Erfarenhet av tekniska beräkningar (gärna FEM och Excel)
Flerårig vana av 2D/3D CAD-konstruktion i program som (t.ex. Inventor, AutoCAD, SolidWorks eller liknande)
God svenska och engelska i tal och skrift

Bra och meriterande om du har:
Erfarenhet av att ta fram offertunderlag
Van att jobba i hela konstruktionskedjan – från idé till produktion
Kunskaper inom juridik och avtalsskrivning

Hos oss får du:
En långsiktig och varierad roll där du får stort inflytande och arbeta brett med teknik, utveckling och förbättring
Nära samarbete med engagerade kollegor i ett teknikintensivt företag där varje roll gör skillnad
En familjär arbetsplats med korta beslutsvägar, öppen dialog och en kultur som präglas av respekt, värme och arbetsglädje

Låter det som en arbetsmiljö där du skulle trivas? Då ser vi fram emot din ansökan!
Om oss
Novanik är ett teknikintensivt bolag i Karlstad med bred kompetens inom konstruktion, programmering, elektronik och mekanik. Vi utvecklar kundanpassade tekniska lösningar som används inom allt från industri till försvar, och våra kunder är både mindre bolag, stora koncerner och offentliga aktörer.
Vi är ett litet team med stor nyfikenhet på teknik – och vi är övertygade om att samarbete, humor och engagemang gör både produkterna och arbetsdagen bättre. Här får du en långsiktig roll där du verkligen får använda din kompetens, utvecklas tillsammans med oss och bidra till något meningsfullt.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67.
Välkommen in med din ansökan senast 25 maj.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Konstruktör, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Konstruktör, tillverkningsindustri.

MEKANIKKONSTRUKTÖR (MCAD)

Läs mer Dec 27
SEM AB utvecklar och producerar produkter som reducerar utsläpp av växthusgaser från transportfordon. Vår vision är att bidra med lönsamma produkter som bär oss mot ett fossilfritt samhälle. Vi omsätter kunskap till produkter. Innovation, kompetens och målmedvetenhet gör oss framgångsrika. Fokus är på elektroniksystem till batterielektriska drivlinor, samt elektroniska tändsystem till motorer drivna av förnybara bränslen. Vi samarbetar nära med Chalmers, Lund och Linköpings Tekniska Högskolor. I våra forskningsprojekt jobbar sju doktorander. SEM är på framkant. Våra kunder är världsledande.



Vi är certifierade enligt IATF, ISO 14001 och 45001. Bolaget bildades 1915 och omsätter ca 500 miljoner. Vi har idag ca 140 anställda i Åmål och är cirka 80 i vår produktionsanläggning i Kina. Huvudkontoret ligger i Åmål med möjlighet till arbetsplats även i Karlstad och Göteborg. Företaget har svenska ägare. 




Vem är du:
Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och driven person med ett genuint intresse för teknik och konstruktion, särskilt för motorer och mekatronik.

Du tycker om att lösa utmaningar på ett kreativt sätt tillsammans med andra och delar gärna med dig av dina erfarenheter. Du har lätt för att förstå sammanhang och din del i verksamheten och trivs när du får vara med och ta ett stort ansvar för att saker slutförs.  Vidare uppskattar du att ha kundkontakt både internt och externt.

Om tjänsten:
Vi söker nu en mekanikkonstruktör då vi får allt fler kundprojekt och växer. Arbetet innefattar både hantering av befintliga produkter och utveckling av nya. Du ska i nära samarbete med kollegor leverera framtidens lösningar!

Din bakgrund:
Du är högskoleingenjör gärna inom maskin eller mekatronik eller har motsvarande erfarenhet och har några års yrkeserfarenhet. Du behärskar Creo Parametric samt har erfarenhet av konstruktioner i plast och metall som skall formsprutas eller gjutas. Även stansade, frästa och svarvade detaljer förekommer. Kunskap om förbränningsmotorer, PDM system och Modellbaserad simulering är meriterande. Erfarenhet från mekatronik i automotivapplikationer är extra meriterande. Det är viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift.

Om SEM:

Vi erbjuder nu en möjlighet att bli en del av ett globalt expansivt företag med höga ambitioner och en aktiv, mycket intresserad svensk ägare. Vi växer med lönsamhet varje år och genom pågående och omfattande investeringar i en mer digitaliserad och automatiserad produktion förbättras både kostnadseffektivitet och produktkvalitet. Vi har ett nära samarbete kollegor och chefer emellan. Det är korta beslutsvägar och tjänsten innebär stora möjligheter för den som är intresserad att påverka och få stor insyn i hela företaget. Trots vår litenhet är vi välkända inom vår nisch och har en lång tradition av att leverera produkter till globala världsledande kunder.


Urval och intervjuer kommer ske löpande under processen.


Inför rekryteringsarbetet så har SEM AB tagit ställning till rekryterings kanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Konstruktör till Rostfria VA-system Sverige AB i Filipstad!!

Läs mer Apr 24
Rostfria VA-system Sverige AB, söker nu en engagerad och driven konstruktör till sitt team i Filipstad. Vi är specialister på att utveckla, tillverka och leverera kompletta vatten- och avloppssystem i rostfritt stål till kommuner och industri. Vår verksamhet har sina rötter i en hundraårig tradition av rörtillverkning i Värmland och präglas idag av ett härligt, energirikt team som är på stark frammarsch. Hos oss i Filipstad får du möjlighet att bidra till viktiga lösningar för samhället.
Vi värdesätter din personlighet lika högt som din kompetens! Nu söker vi dig som har ett starkt driv och en vilja att lära dig vår verksamhet tillsammans med dina framtida kollegor. Dina personliga egenskaper och din potential är viktiga för oss.
Vi söker dig som,

Har en utbildning som maskiningenjör eller motsvarande teknisk bakgrund, gärna med inriktning mot produktion. Du kan vara nyexaminerad eller ha några års erfarenhet. Vidare meriterande om du har erfarenhet från byggnads- eller industriell verksamhet.

Är tekniskt intresserad och nyfiken.
Har stark samarbetsförmåga och är en utpräglad lagspelare.
Är lyhörd och kommunikativ.
Är hungrig och målmedveten för att utvecklas i din yrkesroll.

Din roll hos oss:

Som konstruktör kommer du att ingå i ett kompetent och samarbetsvilligt team som gärna hjälper dig att komma in i rollen. Du kommer att arbeta med konstruktion inom varierande projekt, där flödet och orderingången påverkar din arbetsbörda. En stor fördel är att du sitter nära produktionen, vilket ger dig god förståelse och möjlighet att tillsammans hitta de bästa lösningarna. Du är prestigelös i din roll och flexibel i dina arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer inkluderar erfarenhet av,

Inventor Autodesk
AutoCAD
Office-paketet, särskilt Excel
God teknisk förståelse

Vi erbjuder dig:
En engagerad och positiv arbetsmiljö med ett starkt team.
Goda möjligheter till personlig och professionell utveckling inom en stabil koncern.
Flexibel arbetsplats.


 

Rostfria VA-system Sverige AB hänvisar vänligt men bestämt att vid frågor angående tjänsten ber vi dig att kontakta ansvarig rekryterare, Leo Lloyd via email Leo@lgroup.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så sök så snart som möjligt!

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Konstruktör inom maskinteknik till Promek

Läs mer Apr 15
Om tjänsten
Nu hjälper vi Promek i Karlskoga att hitta deras nästa kollega! Som konstruktör hos Promek kommer du få jobba med en stor variation av projekt inom mekanisk konstruktion. Ditt ansvar sträcker sig över hela processen, från kundkontakt till leverans. Denna roll erbjuder dig en fin möjlighet att utveckla din kompetens och forma din framtid inom konstruktion. Vi ser att du gärna har erfarenhet av mekanikkonstruktion. Starten för tjänsten är enligt överenskommelse.

Promek är företaget där din konstruktiva kreativitet tar fart! Som familjeföretag i tredje generationen skapar dem skräddarsydda lösningar enligt kundens önskemål. Här hittar du frihet under ansvar och en stark kultur av snabbhet, leveranssäkerhet och kreativitet.

Detta är en direktrekrytering. Det innebär att vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner till Promek och du kommer att bli direktanställd hos dem.


Du erbjuds
• En familjär arbetsplats med en härlig gemenskap
• En möjlighet att lära sig av kompetenta och erfarna kollegor som har arbetat inom branschen länge och gärna delar med sig av kunskapen
• Frihet under ansvar- du styr din arbetsdag

Arbetsuppgifter
Som konstruktör på Promek kommer du att ansvara för hela processen, allt från planering och konstruktion till kundkontakt och leverans. Du kommer vara delaktig i att skapa produktionsverktyg såsom lyftverktyg, fixturer och andra produktionshjälpmedel. I rollen du kommer också att arbeta med att ta fram specialmaskiner och anpassa befintliga utrustningar med avseende på produktionstakt och säkerhet. I de varierade uppdragen du tilldelas kommer du att:
• Träffa kunder och diskutera tekniska lösningar
• Begära in offerter från underleverantörer rörande tillverkning och inköp
• Sammanställa och presentera offert till slutkund
• Dokumentera uppdrag på ritning samt övrig teknisk dokumentation
• Göra ekonomisk uppföljning på uppdraget

Din profil
• Du har en civil- eller högskoleingenjörsexamen inom maskinteknik, alternativt har erfarenhet inom verkstadsindustrin och läst ex. en YH-utbildning inom CAD
• Du behärskar svenska i tal och skrift
• Du är svensk medborgare
• Du har B-körkort
• Det är meriterande om du har arbetet inom verkstadsindustrin såsom maskinoperatör eller svetsare
Vi värderar dina personliga egenskaper. Därför ser vi att du är nyfiken, vetgirig och social! Vi lägger stor vikt vid din förmåga att ta ansvar då rollen innebär ett stort ansvarstagande i att äga sina uppdrag.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Karlskoga
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se .

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Bli vår nya mekanikkonstruktör

Läs mer Mar 27
Jakkal är ett ingenjörsföretag som är verksamt i Karlskoga/Örebro, Laxå, Köping, Nyköping, Karlstad och Norrköping/Linköping.

Vi har ett kunnigt team med lång erfarenhet och kompetens med tyngdpunkt inom produktions-, produkt- och teknikutveckling.

Genom vårt breda tjänsteutbud kan vi erbjuda:

• Kompetenta medarbetare med tyngdpunkt inom mekanisk konstruktion, el och automation, produktionsteknik och projektledning, men även inom andra kompetensområden genom hela er organisation.
• Resurs- och specialistkonsulting ute hos kund.
• Leverans av kundspecifika produktionslösningar, allt från lyftverktyg, fixturer, conveyor banor, robotar till nyckelfärdiga maskinutrustningar inklusive CE-märkning och all dokumentation via vår ”In House” avdelning.
• Additiv tillverkning – 3D-printing.
• Rekryterings- och bemanningslösningar både inom tjänstemanna- och kollektivsidan.

Om jobbet

Bli en del av vår tillväxtresa när vi förstärker vårt team inom mekanisk konstruktion!

Hos oss får du jobba i ett engagerat och fartfyllt företag med korta beslutsvägar, där du har stora möjligheter till kompetens- och karriärutveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och ditt arbetsområde är i Karlstad med omnejd.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Modellering i 3D-cad.
• Konstruera kundanpassade lösningar.
• Skapa tillverkningsunderlag samt sammanställnings- och detaljkonstruktioner.
• Produktsegment i PDM-system.
• Göra hållfasthets- och toleransberäkningar.
• Utreda tekniska frågeställningar.
• Komma med rekommendation och lösning.
• Uppdatera äldre ritningar.
• Medverka vid eventuell prototypframtagning.
• Besök hos kunder och underleverantörer vid behov.

Din profil:

För att lyckas i rollen krävs att du har:

• Minst två års arbetslivserfarenhet som mekanikkonstruktör.
• Kompetens inom ritningsframtagning och olika CAD-verktyg.
• Högskoleingenjörsexamen eller annan relevant utbildning inom maskinteknik, mekanik eller motsvarande.
• Vana att jobba med olika problemlösningsmetoder.
• God förmåga att kunna uttrycka sig i tal samt skrift på svenska och engelska.

Meriterande:

• Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta i produktion och med montering.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du:

• Har ett stort driv, engagemang och nyfikenhet.
• Har en god struktureringsförmåga, håller deadlines och kan planera ditt arbete väl.
• Trivs med att arbeta i projekt.
• Har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.
• Kan ta egna initiativ.
• Trivs i en miljö där förändring är en del av vardagen.

Om Jakkal

Jakkal Engineering är ett konsultbolag med ett tekniskt kunnigt team och lång erfarenhet av produkt- och produktionsutveckling. Vi är verksamma i Köping, Karlskoga/Örebro, Norrköping/Linköping, Nyköping samt Uddevalla.

Vi samarbetar med både stora och små företag, varav flera är världsledande inom sina områden. Våra uppdrag återfinns främst inom industrisektorn. Vi arbetar även med spännande projekt som drivs in-house via vår egen projektverksamhet tillsammans med kund.

Jakkal erbjuder kompetenta medarbetare inom mekanik, automation, el, programmering, produktionsteknik och projektledning. Vi levererar kompetens in-house, specialistkonsulting samt resurskonsulting ute hos kund. Vi kan även hjälpa till med rekryteringar och hyrrekryteringar enligt kundens behov samt bemanning mot industrin.

Vi utnyttjar vår samlade kompetens för att lösa våra kunders behov. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder att bli mer konkurrenskraftiga genom att utveckla effektiva, lönsamma och smarta lösningar. Vi kan leverera nyckelfärdiga utrustningar, där vi ansvarar för förstudier, konstruktion, tillverkning, programmering, installation, driftsättning samt slutdokumentation inklusive CE-märkning. Vi hjälper gärna till hela vägen till mål, men vi anlitas även för delfaser i projekt samt som systemleverantör.

Som konsult på Jakkal får du möjlighet att arbeta och utvecklas inom produktion, produkt- och teknikutveckling. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag. Du får möjlighet att utveckla dina tekniska kunskaper samt arbeta med kunder och dess leverantörer i olika led och skapa ett kontaktnät inför framtiden.

Vårt motto på Jakkal är att trivsel och välmående på arbetet genererar till kreativitet och utveckling samt nöjda kunder. Vi har roligt på jobbet och anordnar regelbundet sociala aktiviteter där vi kan koppla av och lära känna varandra även utanför arbetet.

För mer info besök gärna vår hemsida www.jakkal.se.

Redo för nästa steg?

Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar alla frågor kring tjänsten.

Urvalsprocessen sker löpande, så vänta inte – bli en del av vårt växande team!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Tacting AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Tacting AB .

Ekonom - Blinken Tools AB

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 30
Om tjänsten
Är du en driven och engagerad ekonom som söker en bred och utvecklande roll? Hos Blinken Tools i Karlstad får du en unik möjlighet att ta ett helhetsgrepp om ekonomiflödet i ett framgångsrikt och växande företag. Här arbetar du både operativt och strategiskt med löpande redovisning, månadsrapportering och lönehantering – samtidigt som du får vara med och forma och utveckla våra ekonomiprocesser. Vi värdesätter egna initiativ och uppmuntrar nya idéer som kan bidra till effektivisering och förbättring.
Som en del av Blinken Tools blir du en viktig kugge i vårt svenska bolag, samtidigt som du får tillgång till Lifco-koncernens stora resurser och möjligheter till vidareutveckling inom en internationell miljö. Vi erbjuder en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö där gemenskap och teamkänsla står i fokus, och där vi tillsammans driver tillväxt och innovation i en spännande bransch – med högkvalitativa produkter som ligger i teknikens framkant.
För dig som är ambitiös och vill fortsätta utvecklas inom ekonomiområdet finns stora möjligheter att växa tillsammans med oss. Låter det här som nästa steg i din karriär? Då ser vi fram emot att höra från dig!
Arbetsuppgifter
Löpande redovisning
Månadsrapportering
Löneadministration i Fortnox
Skattedeklarationer
Statistik- och myndighetsrapportering
Budgetarbete, bonusuträkningar och inventeringsstöd
Administrativa uppgifter kring bilar, leasing, försäkringar och kontorsdrift
Stöd i interna rutiner

Tjänsten är heltid och tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Karlstad.
Om dig
Vi söker dig som är analytisk och har ett öga för siffror, tar initiativ och gillar att hitta smarta lösningar. Du är strukturerad, ansvarstagande och van att jobba mot deadlines. Hos oss trivs du som gillar samarbete, tar för dig och vill vara en del av ett tajt team där vi hjälper varandra framåt.
Du behöver:
Goda kunskaper inom ekonomi och rapportering– från utbildning och med några års arbetslivserfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Och gärna:
Erfarenhet av Fortnox, ARO eller liknande system
Körkort

Om oss
Blinken Tools AB är en ledande leverantör av högkvalitativa mätutrustningar för bygg- och anläggningsbranschen, med ett brett sortiment som inkluderar laserinstrument, GNSS-utrustning, UAV-drönare och maskinkontroll. Med över 30 års erfarenhet är Blinken Tools en pålitlig partner för både uthyrningsföretag och byggföretag i Sverige. Företaget är en del av Lifco-koncernen, koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools samt Systems Solutions. Vid utgången av 2024 bestod Lifco-koncernen av 257 operativa bolag i 34 länder. År 2024 redovisade Lifco en EBITA-marginal på 22,6 procent på en nettoomsättning om 26,1 miljarder kronor. Det här ger Blinken Tools tillgång till starka resurser för fortsatt tillväxt och utveckling.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Linette Von Bargen på 073 504 22 64.
Välkommen in med din ansökan senast 11 maj.

Ansök nu

Tech Lead systemutveckling till produktbolag – Grieg Connect, Karlstad

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 19
Trivs du i en ledande roll och gillar att ha mycket ansvar? Är du samtidigt någon som vill jobba på ett internationellt produktbolag i tillväxt? Då är detta för dig!

Om tjänsten
Grieg Connect expanderar och behöver förstärka utvecklingsavdelningen med en Tech Lead produktutveckling. Du kommer in i ett perfekt läge där du har stora möjligheter till att vara med och påverka. Du kommer ha en central roll i vår organisation och vara en nyckelspelare i utvecklingen och vår framtida tillväxt.
Du kommer att vara med och forma framtidens lösningar genom att: Leda utvecklingsteamet och ta ansvar för hela utvecklingsprocessen
Diskutera och skapa underlag för produkt- och arkitekturfrågor
Bidra operativt i utvecklingen inom exempelvis QA, lösningsval och programmering
Du kommer även vara involverad i diskussioner kopplade till infrastruktur, skalbarhet, säkerhet, kostnadseffektivitet och roadmaps
Kontinuerlig förbättring av process in mot drift och utveckling

Vi står inför en nordisk och europeisk expansion där vi tills 2028 har som mål att vara en välkänd global leverantör av vår produkt. Vi är idag 35 anställda i Sverige, Norge och Finland.

Om dig
Vi söker dig som har: Minst 5år arbetslivserfarenhet inom systemutveckling
Erfarenhet från någon typ av ledande roll
En relevant kandidat- eller masterexamen
Erfarenhet av Server och Azure-tjänster
Erfarenhet av att ha jobbat inom .NET/.Net Core
Erfarenhet av frontend-teknologier som TypeScript, React, React Native och HTML5


Det är meriterande om: Erfarenhet från produktbolag
Erfarenhet från att jobba med IT-säkerhet
Jobbat i Confluence, Jira och Figma

Som person är du driven, självgående och strukturerad. Du beskriver dig som en ”people person” och gillar att motivera och inspirera andra människor att sträva mot samma mål.

Varför ska du jobba hos oss? Produktbolag med högteknologiska lösningar
6 veckors semester
Friskvård och 2 timmars träning i veckan när arbetet tillåter
Konkurrenskraftig lönenivå
Omväxlande och utvecklande arbete
Chans att påverka och skapa lösningar och produkter
Möjlighet att delta i internationella forskningsprojekt

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där de flesta av våra rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta linus.westling@tacting.com.

Urval sker löpande så ansök redan idag!

Ansök nu

Projektledare - Advant

Kommunikationsstrateg
Läs mer Apr 10
Om tjänsten
Vi söker nu en driven projektledare som vill bli en del av vårt team och bidra till att stärka våra kundrelationer och leveranser från start till mål. Du arbetar inom alla våra leveranser, där den gemensamma nämnaren är kommunikation. Vi hjälper våra kunder och är deras strategiska rådgivare när det kommer till att navigera i en bransch som snabbt förändras med AI och andra digitala innovationer.
I denna roll arbetar du tvärfunktionellt med interna specialister för att skapa mervärde och kvalitet för våra kunder. Tjänsten innebär att du arbetar minst tre dagar i veckan på kontoret.
Arbetsuppgifter
Rådge och guida kunder inom kommunikationsområdet
Driva och koordinera projekt från start till mål – från att planera workshops till att samordna interna resurser och följa upp budget samt leveranser.
Utveckla och förvalta långsiktiga kundrelationer.
Ta fram projektplaner inklusive offerter, tidsplaner och projektbeskrivningar samt säkerställa att våra leveranser möter både kundens och våra egna verksamhets- och hållbarhetsmål.
Bidra med din expertis i teamet och vara en ledande röst i kunddialoger.

Om dig Vi söker dig som
Har mycket god erfarenhet av att driva, både stora och små, effektiva och lönsamma kommunikationsprojekt.
Är van vid att sätta och följa upp strategiska kommunikationsmål och skapa resultat med hjälp av kommunikation
Har 3+ års erfarenhet av projektledning från en byrå eller har arbetat som marknadschef, projektledare eller liknande på marknads- eller kommunikationsavdelning.
Har projektledarutbildning, utbildning inom kommunikation eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig

Meriterande
Tidigare arbetat med offentliga kunder eller inom ramavtal.
Kunskap inom tillgänglighet och/eller hållbarhet.

Personliga egenskaper
Vi tror att du är strukturerad och affärsmässig som trivs med ansvar och kundkontakt. Som person är du nyfiken, inlyssnande och förtroendeingivande. Du har ordning och reda i ditt arbete, du gillar att hålla i trådarna och är handlingskraftig. Du är en stark lagspelare som också kan arbeta självständigt och driva projekt framåt.
Om oss
Advant är en ägarledd kommunikationsbyrå med rötter i Karlstad och över 17 års erfarenhet. Vi kombinerar kreativ höjd med ett strukturerat arbetssätt och ett starkt fokus på hållbarhet. Vårt team består av 30 engagerade medarbetare som tillsammans skapar smarta, högkvalitativa lösningar för våra kunder.
Alla ska må bra – det är grundpelaren i vårt hållbarhetsarbete. Kunden, medarbetaren, företaget och inte minst planeten. Vi vill göra skillnad i en av Sveriges mest sjukskrivningsdrabbade branscher - kommunikationsbranschen, i våra kunduppdrag samt få fler verksamheter att ta nästa kliv i sitt egna hållbarhetsarbete. Vi är stolta över det vi gjort tills idag, men ödmjuka inför att det är långt kvar. Men vi ska fortsätta att göra mer - och vi gör det gärna tillsammans med dig!
Vi erbjuder
Varvet– vi sitter i en nyrenoverad båtsvarvslokal i yttre hamn där charmen från det gamla kombineras med det moderna. Vi har gångavstånd in till centrum och bara några meter bort finns Vänern.
Måndagsfrukost och Learning lunch - vi har gemensam frukost varje måndag på vårt kontor. Ibland bjuder vi även in till luncher där vi delar med oss av våra insikter och lärdomar från projekt eller nya trender.
Flexibelt arbete– hos Advant har du möjlighet att påverka dina arbetstider i stor utsträckning och du har kontroll över vilka dagar du jobbar hemma eller på kontoret. Vi tillämpar hybridmodell om tre valfria dagar på kontoret i veckan.
Trygghet– alla fastanställda på Advant har tillgång till privat sjukvårdsförsäkring om olyckan skulle vara framme. Du har även tjänstepensionsavsättning via SEB och självklart täcks du av TFA och TGL.
Kompetensutveckling– som fastanställd ges du möjlighet att utvecklas inom ett eller flera utvalda områden utöver den vardagliga utvecklingen. Må bra- och utvecklingsplanen spikas i början av året och du har stor möjlighet att vara med och påverka din egen plan.
Bonus – alla fastanställda på Advant har en del i företagets gemensamhetsbonussystem där du vid utfall har flera valmöjligheter i hur den ska plockas ut.
Friskvård på ditt sätt- vi erbjuder friskvårdsbidrag vilket ger dig stor frihet att träna eller utöva friskvård inom det du tycker är bäst för dig.
Barometer– på våra barometrar som regelbundet hålls mellan dig och din närmaste chef diskuterar vi mående, stress, aktuella ämnen och framtid.
Umgänge och kickoffer– en av de saker som ligger till grund för Advants framgång är den familjära stämningen och våra fantastiska medarbetare. Vi har återkommande happenings och kickoffer där vi umgås och skrattar ihop.
En arbetsgivare som bryr sig om hållbarhet på riktigt. Du har också möjlighet att vara med i vårt hållbarhetsråd och påverka hur Advant ska jobba med hållbarhet.

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Elin Skau på 073-529 69 67
Välkommen in med din ansökan senast den 22 april!

Ansök nu

Ekonom - Karlstad CCC

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 11
Karlstad CCC är en av Nordens största mötesanläggningar och vår ambition är att vara en ledande mötesplats där varje detalj bidrar till ett lyckat arrangemang. Nu söker vi dig som vill bli vår nya ekonom och en viktig kugge i vår fortsatta utveckling!
Om tjänstenSom ekonom på Karlstad CCC kommer du att vara ett nav i organisationen. Du kommer arbeta självständigt med löpande bokföring, lönehantering och andra administrativa uppgifter, samtidigt som du fungerar som ett administrativt stöd för hela huset.
Du kommer bland annat att:
- Hantera bokföring, avstämningar och månatliga bokslut
- Ansvara för löner till både tjänstemän och kollektivanställda
- Arbeta i affärs- och lönesystem som Fortnox och Caspeco
- Vara en trygg intern kontakt för övriga medarbetare i vardagsfrågor
- Stötta Ekonomichefen i rapportering och uppföljning, främst vad gäller till Skatteverket och myndigheter
Tjänsten är på 50–75% med arbete på plats minst 2–3 dagar i veckan. Det finns möjlighet till ökad tjänstgöringsgrad på sikt i takt med att du växer in i rollen.
Om digDu är en erfaren redovisningsekonom med bakgrund från privat sektor, gärna från en personalintensiv bransch som hotell, kongress eller restaurang. Du är självgående, trygg i rollen och har ett starkt eget driv.
Vi ser gärna att du:
- Har god vana av bokföring, lönehantering och avstämning av balanskonton
- Är systemvan och har erfarenhet av Fortnox och gärna Caspeco.
- Trivs med att ha stort ansvar och arbeta självständigt
- Har förståelse för likviditet, kassaflöden och vad som krävs för att driva ett lönsamt företag
Om ossKarlstad CCC, Karlstad Congress Culture Centre, slog upp portarna 2011 och är idag en av Nordens största mötesanläggningar med 18 lokaler, restaurang Karl IX och en stark servicekultur. Vi brinner för att skapa upplevelser som lämnar avtryck och vill göra det tillsammans med dig.
Om processenRekryteringen genomförs i samarbete med Tacting. För frågor, kontakta Bengt Libäck på 0705 94 72 77 eller bengt.liback@tacting.com eller Linette von Bargen på 073 504 22 64 eller linette.vonbargen@tacting.com
Välkommen med din ansökan senast den 22 april.

Ansök nu

Tech Lead systemutveckling till produktbolag – Grieg Connect, Karlstad

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 1
Om tjänsten Grieg Connect expanderar och behöver förstärka utvecklingsavdelningen med en Tech Lead produktutveckling. Du kommer in i ett perfekt läge där du har stora möjligheter till att vara med och påverka. Du kommer ha en central roll i vår organisation och vara en nyckelspelare i utvecklingen och vår framtida tillväxt. Du kommer att vara med och forma framtidens lösningar genom att:
Leda utvecklingsteamet och ta ansvar för hela utvecklingsprocessen
Diskutera och skapa underlag för produkt- och arkitekturfrågor
Bidra operativt i utvecklingen inom exempelvis QA, lösningsval och programmering
Du kommer även vara involverad i diskussioner kopplade till infrastruktur, skalbarhet, säkerhet, kostnadseffektivitet och roadmaps
Kontinuerlig förbättring av process in mot drift och utveckling

Vi står inför en nordisk och europeisk expansion där vi tills 2028 har som mål att vara en välkänd global leverantör av vår produkt. Vi är idag 35 anställda i Sverige, Norge och Finland. Om dig Vi söker dig som har:
Minst 5år arbetslivserfarenhet inom systemutveckling
Erfarenhet från någon typ av ledande roll
En relevant kandidat- eller masterexamen
Erfarenhet av Server och Azure-tjänster
Erfarenhet av att ha jobbat inom .NET/.Net Core
Erfarenhet av frontend-teknologier som TypeScript, React, React Native och HTML5

Det är meriterande om:
Erfarenhet från produktbolag
Erfarenhet från att jobba med IT-säkerhet
Jobbat i Confluence, Jira och Figma

Som person är du driven, självgående och strukturerad. Du beskriver dig som en ”people person” och gillar att motivera och inspirera andra människor att sträva mot samma mål.
Om oss
Grieg koncernen omsätter 10 miljarder och är verksam i flera maritima områden globalt. Huvudområden är rederi- och agentverksamhet, seafood, terminaldrift och digitala lösningar i form av affärssystem som molntjänster genom Grieg Connect. Grieg Connect säljer och implementerar affärssystem som molntjänster till hamnar och terminaler. Branschen digitaliseras och Grieg Connect står för ledande teknologi och funktionalitet samt stort branschkunnande. Vi hjälper våra kunder att öka effektiviteten i digitala processer och genom att möjliggöra samverkan genom värdekedjan i våra öppna molntjänster. Våra kunder arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och öka säkerheten, och vi bidrar med lösningar som minskar resursförbrukning, beräknar miljöpåverkan och övervakar säkerheten på land och i farleder. Sjövägen är den mest hållbara transportformen av alla och blir allt viktigare.
Varför ska du jobba hos oss?
Produktbolag med högteknologiska lösningar
6 veckors semester
Friskvård och 2 timmars träning i veckan när arbetet tillåter
Konkurrenskraftig lönenivå
Omväxlande och utvecklande arbete
Chans att påverka och skapa lösningar och produkter
Möjlighet att delta i internationella forskningsprojekt

Du kan läsa mer om oss här: Grieg Connect | Software and services for ports worldwide
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där de flesta av våra rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta linus.westling@tacting.com. Urval sker löpande så ansök redan idag!

Ansök nu