Karlstad: Controller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta med kvalificerade analyser, utveckla finansiella processer och bidra till att skapa beslutsunderlag som gör skillnad? Då kan du vara vår nya Controller, med placering på vårt huvudkontor i Karlstad. Du blir en del av vår ekonomiavdelning och rapporterar till vår Controllerchef.
Om rollenI rollen som Controller arbetar du brett inom ekonomiområdet med fokus på att utveckla processer och rapporter kopplade till försäljning, marknad och produktion. Ditt uppdrag innefattar både operativt och strategiskt arbete med analys, uppföljning och förbättringsarbete. Du samarbetar nära övriga delar av verksamheten och bidrar aktivt till affärsstöd och utveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Delta i budget- och prognosarbete
Säkerställa korrekt finansiell rapportering och upprätta relevanta kontroller
Tillhandahålla analyser som stödjer affärsbeslut
Utveckla och förbättra arbetssätt och rutiner inom controllerfunktionen
I förekommande fall delta i eller leda projekt samt due diligence-uppdrag
Utveckla och underhålla koncernens kalkyler, till exempel investerings- och produktkalkyler
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Ekonomisk eller teknisk examen, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
Flera års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller controlling
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket god analytisk förmåga

Det är meriterande om du också har erfarenhet av att arbeta:
I en producerande verksamhet
Med BI-verktyg
Med koncernrapportering
Personliga egenskaper
Din personlighet är viktig för oss. Vi söker dig som:
Är nyfiken och har ett starkt driv att utveckla både dig själv och verksamheten
Är lösningsorienterad och trivs med att ta egna initiativ
Har god samarbetsförmåga och lätt för att arbeta över avdelningsgränser
Kommunicerar tydligt och förtroendeingivande, både muntligt och skriftligt
Arbetar strukturerat och har förmåga att se både detaljer och helhetsperspektiv
Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic PaperNordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare. Placeringsort Karlstad. Resor till våra andra anläggningar kan förekomma. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 29 maj 2025 men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
KontaktVid frågor om tjänsten kontakta Marcus Jonsson, Controllerchef, via mejl, marcus.jonsson10@nordic-paper.com. 
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Controller

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Controller.

Controller till NWT Gruppen

Läs mer Mar 24
Är du en analytisk och affärsdriven ekonom som vill arbeta i en koncern med stark tillväxt och samhällsengagemang? Som Controller hos NWT Gruppen får du en central roll där du analyserar, utvecklar och påverkar företagets lönsamhet och framtid. Här erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter att utvecklas och bidra till företagets fortsatta framgång!

Om tjänsten
Som Controller hos NWT Gruppen kommer du att stödja VD och företagsledningen i frågor kring bolagets lönsamhetsutveckling samt proaktivt bidra till förbättringar tillsammans med verksamhetsansvariga. Du ger stöd till samtliga bolag inom NWT Gruppen, sammanställer och analyserar period- och årsbokslut för moderbolag och dotterbolag samt genomför koncernövergripande utredningar och analyser.

I din roll som Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Hantering av koncernövergripande projekt
• Driva budgetarbetet i samarbete med CFO
• Månatliga uppföljningar och prognoser med budgetansvariga
• Analysera produkter och affärsgrenar
• Delta i årsbokslut och övriga uppgifter inom ekonomiavdelningen

Tjänsten som Controller startar som en tidsbegränsad anställning, men kan leda till en mer varaktig roll.

Om dig
Vi söker dig som har en akademisk utbildning som civilekonom eller motsvarande erfarenhet av controllerarbete. Du har en högt utvecklad analytisk förmåga, sinne för siffror och logiska samband.

Vidare ser vi att du har en god förmåga att samarbeta, planera ditt eget arbete och hantera arbetsuppgifter under tidspress. Du har en nyfikenhet och intresse för verksamheten och affären, vilket är en förutsättning för rollen.

Viktigt för tjänsten är:

• Mycket goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av administrativa system/affärssystem
• Förmåga att leda interna projekt
• God kommunikationsförmåga i tal och skrift
• Erfarenhet av att leda arbetsgrupper och möten

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om NWT Gruppen
NWT Gruppen AB är moderbolaget inom NWT-koncernen, som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Inom koncernen drivs verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Företaget finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland. Kärnan i verksamheten bygger på samhällsuppdraget att stärka demokratin och stå som försvarare av den oberoende journalistiken. NWT Gruppen bidrar till ett inkluderande samhälle där alla får vara delaktiga. Det starkaste hållbarhetsverktyget är journalistiken, där redaktionerna dagligen arbetar med att bevaka och engagera sig i frågor som berör yttrandefrihet och andra hållbarhetsrelaterade frågor.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. sara.holm-glad@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetscontroller

Läs mer Mar 28
Är du analytisk och trivs med att jobba med ett coachande förhållningssätt? Nu har du chansen att bli vår nya verksamhetscontroller!

Din arbetsplats
Hos oss på Planering- och ekonomiavdelningen finns controllerkompetensen samlad i Controllerenheten.

Enheten består av 26 controllers som tillsammans hjälper och stöttar Region Värmland i dess olika kärnuppdrag. Nu söker vi en ny verksamhetscontroller med inriktningen att stötta hälso- och sjukvårdens ekonomi. Vårt uppdrag är att vara en specialistkompetens som på ett pedagogiskt sätt implementerar ekonomisk strategi- och analysarbete så att cheferna har ett naturligt ekonomiskt tänkande kopplat till verksamheterna.

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetskontroller arbetar du främst självständigt men även nära dina kollegor. Du kommer i huvudsak att arbeta med budget, prognos, uppföljning, bokslut, investeringar, kalkyler och prisberäkningar. Vidare kommer du att värdera analyser i vården, service och inom interna och externa projekt i verksamheterna. I rollen är du adjungerad i ledningsgrupp i något eller några verksamhetsområden. Genom att rekommendera och delta i beslut har du en indirekt påverkan på mål och beslut inom verksamhetsområdet.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi eller annan inriktning som vi bedömer likvärdig.

Du är trygg i att leda ledare utan att själv vara chef. Som person är du driven, förändringsbenägen och nyfiken. Du är kommunikativt stark och kan situationsanpassa både presentationsteknik och pedagogik efter målgrupp. Du har erfarenhet av ekonomiskt strategi- och analysarbete, gärna inom en större organisation. Du är van vid att arbeta med budget, prognos, uppföljning och rapportering och att skriva ekonomiska rapporter. Det är en självklarhet för dig att arbeta i styrnings-, rapporterings- och ekonomisystem.

Du har goda kunskaper i Office 365 och mycket goda kunskaper i Excel. I rollen ingår att, på ett lättbegripligt sätt, skriva rapporter och göra presentationer av ekonomisk information för verksamheterna. I rollen behöver du vara analytisk och ha ett coachande förhållningssätt. Du ska även ha god förmåga att dra slutsatser samt skapa dig en överblick i ett komplext arbete med mycket informationsinhämtning. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Är du redo för nästa steg i din karriär? Vi väntar på din ansökan!

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Vi söker en ESG controller

Läs mer Dec 18
Hej!
Så här är det, vi behöver en ny medarbetare till vår Group Finance & IT.
Du är en person som är nyfiken och gillar att lära dig nya saker. Vi som letar heter Löfbergs och är ett familjeägt kafferosteri som funnits i mer än hundra år. Vi finns idag inom flera produktkategorier och marknader och vi är mer nyfikna på framtiden än någonsin.
Är du den vi söker blir du vår nya ESG controller, en roll som förväntas stötta i nya rapporteringskrav och verka för efterlevnad och stöd i hållbarhetsfrågor.
För att du ska trivas hos oss och med den här tjänsten tror vi att du är analytisk, flexibel och nyfiken på nya arbetssätt och perspektiv. Vi tänker också att du gillar att jobba ihop med andra och är öppen för kunskapsutbyte men också besitter förmågan att självständigt genomföra dina uppdrag. Du är lösningsorienterad och motiveras av att hitta lösningar och leta efter förbättringar.
Som ESG controller hos oss kommer några av dina dagliga arbetsuppgifter bestå av rapportering, analys och uppföljning. Du kommer att driva och utveckla processer och rutiner för beslutsunderlag samt analys av hållbarhetsfrågor. Effektivisera och automatisera datainsamlingsprocessen, stärka samarbete och koppling mellan hållbarhetsarbete och ekonomiavdelning samt ansvara för hållbarhetsdata och skapa tillgänglighet och ökad kunskap i organisationen ingår också i rollen.
Då CSRD området är nytt och oprövat krävs ett intresse och kunskap om hållbarhetsarbete samt att hålla sig uppdaterad och skapa sin roll i takt med utvecklingen på området.
Du har jobbat med liknande arbetsuppgifter i minst två år och har en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi eller liknande. Du arbetar obehindrat i Office 365, framför allt Excel och Power Point, och har du erfarenhet från IFS, Cognos eller andra ERP system är detta meriterande. Du behärskar svenska och engelska i så väl tal som skrift. Tjänsteställe är Karlstad.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald, jämn könsfördelning och inkludering. Vi vill spegla det samhälle vi lever i och vi ser olikheter mellan människor som en styrka, vi ser därför framemot sökande som bidrar till vår mångfald.
Intresserad? Ansök med CV och ett personligt brev där du berättar varför just du skulle passa hos oss på Löfbergs.

Ansök nu

Controllerchef, Planering och ekonomi

Läs mer Nov 27
Är du en trygg ledare som förstår komplexa samband och trivs med att leda förändringsarbete i en dynamisk miljö? Är det viktigt för dig att det du gör på dagarna har betydelse i ett större perspektiv? Då kan tjänsten som controllerchef vara rätt för dig!

Om tjänsten
Du kommer att leda controllerenheten för Region Värmland som består av ca 25 medarbetare med bred kompetens och erfarenhet inom controllerverksamhet i stora organisationer.

Enheten stödjer samtliga verksamheter inom Region Värmland. Enhetens uppdrag omfattar budget- och bokslutsarbete, analyser och att ta fram beslutsunderlag. Delar av enhetens medarbetare deltar även på regionens politiska nämndmöten med dialog och föredragningar i ekonomiska frågor.

Du kommer att vara ansvarig för att utveckla rollerna inom controllerenheten och vara en engagerad ledare i utvecklingsarbetet av nyckelprocesser inom avdelningen i nära samverkan med övriga enheter inom avdelningen.

Enheten ingår i planerings- och ekonomiavdelningen och du rapporterar till Region Värmlands ekonomidirektör och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Vi har ett pågående utvecklingsarbete för att utveckla organisationen för att uppnå vår långsiktiga vision om att vara en ekonomiavdelning som gör skillnad för våra verksamheter inom Region Värmland.

Vi erbjuder
Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att Region Värmland ska vara en attraktiv arbetsplats som levererar goda, hållbara och långsiktiga resultat. För att lyckas med det ser vi att alla chefer och ledare har en viktig roll. I Region Värmland använder vi ledarskapskoncepten Utvecklande ledarskap och Indirekt ledarskap. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram. Vi erbjuder även individuell handledning för att stötta dig i ditt uppdrag. Vi vill ge våra chefer rätt förutsättningar att lyckas. Genom dig som chef kan våra medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för alla som bor här.

Vem är du?
Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och tidigare chefserfarenhet. Du är en trygg ledare med hög analytisk förmåga som förstår komplexa samband och trivs med att leda förändringsarbete i en dynamisk miljö. Du är utvecklingsinriktad, tar tillvara på medarbetarnas idéer och skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö. Rollen kräver att du är kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga eftersom du behöver samverka med många olika funktioner och verksamheter. Ditt starka driv och lösningsfokus gör att du är trygg i att ta egna initiativ och beslut samtidigt som du är lyhörd.

Vi genomför en förändring av hur vi organiserar vår controllerkompetens och din uppgift är att tillsammans med Planerings- och ekonomifunktionens ledningsgrupp, utveckla strukturen av enheten så att vi får bästa förutsättningarna för att controllerrollen utvecklas och genomförs professionellt. Med det menar vi att du har en coachande framtoning genom att vara lyhörd och tydlig i din kommunikation. Du har en social förmåga och tycker det är både roligt och givande att bygga relationer och nätverk. Du är strukturerad och driver ett affärsmässigt mål- och resultatorienterat arbete tillsammans med avdelningen.

Grundläggande krav för tjänsten:

- Universitets/högskoleutbildning inom ekonomi och erfarenhet som vi bedömer relevant för arbetsuppgifterna.
- Chefserfarenhet med personal- och budgetansvar.
- Vana av att arbeta med ekonomisystem.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Meriterande för tjänsten:

- God förståelse för styrning och ledning i offentlig förvaltning

Vi är måna om att finna rätt person för tjänsten och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Nordic Paper Bäckhammar AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Nordic Paper Bäckhammar AB .

Customer Service Specialist

Marknadsassistent
Läs mer Maj 13
Nytt
Customer Service Specialist
Vill du arbeta i ett svenskt företag i en internationell miljö där du har en nyckelroll i att skapa en bra kundupplevelse? Vill du arbeta i en grupp där man hjälper varandra och som tar en stolthet i leveransen till kund? Brinner du för att ge god service och ha koll på läget i en leverans? Då är det här rollen för dig! Nordic Paper söker nu en Customer Service Specialist till vårt team i Karlstad.
Om rollenSom Customer Service Specialist är du en viktig länk mellan våra kunder, säljagenter och den interna organisationen. Du hanterar order, samordnar transporter och ser till att våra leveranser sker smidigt och effektivt. Du har daglig kontakt med både kunder, säljagenter och interna avdelningar och får en central roll i att säkerställa en hög servicenivå.
Vi söker dig som trivs i en roll där struktur och noggrannhet kombineras med snabb problemlösning och nära samarbete med kollegor i olika delar av verksamheten.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Vara kundens kontaktpunkt och säkerställa en smidig orderprocess – från registrering till leverans. 
Samordna transporter och utlastning i samarbete med speditörer och interna avdelningar med olika fraktvillkor.
Säkerställa att rätt dokumentation, intyg och certifikat finns på plats för leveranser.
Arbeta nära försäljningsorganisationen för att svara på kundförfrågningar och hantera specialbeställningar.
Bidra till att utveckla och effektivisera arbetssätt inom kundservice.
Är du den vi söker?För att lyckas i rollen har du: Gymnasial utbildning och några års arbetslivserfarenhet, gärna från administrativt eller serviceinriktat arbete inom näringslivet
God förmåga och vana att arbeta i olika system
Förmåga att ta in ny information och välja lämpliga handlingsalternativ
Förmåga att arbeta strukturerat med flera processer samtidigt
Mycket god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska

Det är extra positivt om du också har:
Erfarenhet av kundservice, orderhantering eller logistik – gärna i en internationell miljö
Erfarenhet av arbete inom industri
Eftergymnasial utbildning inom supply chain eller logistik
Din personlighet är viktig! Vi vill gärna ha en ny kollega som är: Positiv
Strukturerad
Noggrann
Serviceinriktad
Initiativtagande
Mån om goda samarbeten och relationer
Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic PaperNordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningenTjänsten är heltid, tillsvidare med provanställning. Placeringsort Karlstad. Resor inom koncernen kan förekomma. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen. Vi vill att du genomför testerna innan sista ansökningsdag enligt nedan.
Sista ansökningsdagSista ansökningsdag är 6 juni 2025. Intervjuer sker löpande.
KontaktVid frågor om tjänsten kontakta Christina Jarnemo, Kundservicechef: christina.jarnemo@nordic-paper.com 0500-345 40
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Examensarbete inom lagefterlevnad

Organisationsutvecklare
Läs mer Nov 11
Nordic Paper erbjuder nu en unik möjlighet för dig som vill göra ditt examensarbete på ett internationellt bolag i en framtidsbransch. Vi söker 1-2 engagerade studenter som vill undersöka och förbättra vår lagefterlevnadsprocess.
Om examensarbetet
Examensarbetet fokuserar på att utvärdera och förbättra vår nuvarande lagefterlevnadsprocess. Tillsammans med dig definierar vi frågeställningar som kan beröra bland annat:
Hur väl motsvarar vårt arbetssätt de interna behoven?
Vilka förbättringsområden kan identifieras?
Finns det alternativa systemstöd som kan effektivisera arbetet?
Hur arbetar våra branschkollegor och kan vi lära oss av dem?
Vad erbjuder vi?
På Nordic Paper får du chansen att arbeta tillsammans med kunniga kollegor, bli utmanad i spännande uppdrag och växa i din professionella roll. Du får en djupare inblick i en dynamisk och hållbarhetsdriven bransch, där dina idéer och analyser kan bidra till verkliga förbättringar. Hos oss får du möjlighet att kombinera akademiska insikter med praktiska utmaningar.
Vem söker vi?Vi söker dig som studerar vid högskola eller universitet och ska skriva ditt examensarbete inom ett för uppdraget relevant område, exempelvis juridik, hållbarhet eller industriell ekonomi.
Som person är du handlingskraftig, noggrann och har en stark samarbetsförmåga. Du är kommunikativ, social och har ett eget driv som hjälper dig att ta dig an utmaningar med nyfikenhet och kreativitet. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är ett krav.
Om Nordic PaperNordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Ansökan
Låter det här som något för dig? Sök redan idag via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Placeringen är i Karlstad, med möjlighet till viss flexibilitet efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag är den 8 december, men urval och beslut kan ske löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan!
I samband med din ansökan kommer du att få besvara några korta frågor.
KontaktVid frågor om examensarbetet kontakta Maja Myr, Ledningssystemskoordinator, via mejl, maja.myr@nordic-paper.com . Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Paulina Wangsten, HR-partner via mejl, paulina.wangsten@nordic-paper.com

I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Customer Service Manager till Nordic Paper

Kundtjänstchef
Läs mer Jul 12
Leda ett engagerat och drivet team
Arbeta i omväxlande miljö
Kundservice för internationell handel

Vill du arbeta som ledare för ett engagerat och drivet team? Har du dessutom sinne för riktig god service och kunskaper inom logistik? Då kanske du är vår nya kollega!
I den här rollen befinner du dig mitt i vår affär, där du och ditt team tillsammans arbetar för att skapa goda kundupplevelser. Här kommer varje dag att se olika ut och planeringen kan snabbt ändras. Detta är ett arbete för dig som gillar dynamiska arbetsdagar och både vill jobba operativt och strategiskt.
Teamet består av erfarna, kompetenta och drivna medarbetare. Ditt arbete kommer att bestå av att coacha, leda och utveckla både din avdelning och dina medarbetare.
Du ansvarar för avdelningens måluppfyllelse, budget och resultat, vilket bland annat innebär ansvar för att upprätta mätbara mål, driva strategisk utveckling och ta fram och följa upp nyckeltal. Du kommer att arbeta för systematisk utveckling av avdelningens arbete och ansvara för kvalitet och dokumentation och upprätta instruktioner.
Du rapporterar till Direktör för Supply Chain & IT och är placerad på vårt kontor i Karlstad. I uppdraget ingår resor till alla våra skandinaviska enheter.
Vem söker vi?
Du har...
Eftergymnasial examen inom ekonomi, logistik, teknik eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Flerårig erfarenhet av arbete inom logistik, internationell handel och/eller kundservice.
Tidigare arbetat som chef eller haft personalansvar.
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Goda datakunskaper.
B-körkort.

...och kanske till och med:
Ytterligare språkkunskaper.

Vi söker en ny kollega och ledare som:
Har ett gott ledarskapstänk, där du tillsammans med din personal skapar en god arbetsmiljö, goda resultat och goda relationer.
Har ett utpräglat servicetänk i möten med människor, i alla sammanhang.
Gillar omväxlingen i att både arbeta operativt och strategiskt.
Uppskattar bredd av olika arbetsuppgifter.

Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkar högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra om dem igen.
Sista ansökningsdag är 4 augusti men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta David Högström, Direktör för Supply Chain & IT via mejl, david.hogstrom@nordic-paper.com.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media- och rekryteringsbolag.

Ansök nu

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 6
Har du intresse och fallenhet för att hitta lösningar till utmanande planeringspussel med många ingående parametrar? Trivs du att jobba analytiskt och samtidigt inneha en nyckelroll där du har direkt påverkan på företagets resultat och framgång? Då söker vi dig som vår nästa Produktionsplanerare på Nordic Paper!
I samband med en kommande pensionavgång finns nu möjligheten att jobba som Produktionsplanerare hos oss på Nordic Paper. Produktionsplanerarna är för oss länken mellan våra olika produktionsenheter och vår säljavdelning. Rollen är avgörande för att Nordic Paper ska kunna tillgodose och överträffa kundernas förväntan, samtidigt som optimerade produktionsprocesser och ett effektivt resursutnyttjande säkerställs.
I din vardag som Produktionsplanerare arbetar du bland annat med att:
Kommunicera och samarbeta med kollegor från övriga avdelningar såsom Produktion, Logistik & Försäljning
Skapa och underhålla produktions- samt leveransplaner med hjälp av digitala verktyg
Proaktivt identifiera och adressera kapacitets- eller körbarhetsbegränsningar och rekommendera optimeringsförslag
Bidra till att skapa, analysera och underhålla högkvalitativ master data
Löpande arbete med ständiga förbättringar och nytänkande

Vem söker vi?
Vi söker dig som tidigare arbetat som produktions- eller materialplanerare och nu vill axla rollen i ett större företag med ökad komplexitet inom området. Alternativt har du arbetat i planeringsprocessens närområden med produktion eller kundservice. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom för rollen relevant område samt om du har tidigare erfarenhet av processindustrin, i synnerhet papperstillverkning.
Som person är du ansvarstagande och analytisk med ett sinne för detaljer. Du har en utmärkande förmåga att växla mellan att arbeta strategiskt och proaktivt, samt med att vara lösningsfokuserad och flexibel. För att trivas i rollen tror vi att du uppskattar att arbeta självständigt med siffror och digitala verktyg, samtidigt som du behöver söka samförstånd och lösningar med intressenter inom ett brett internt nätverk. Vidare är möjligheten och ansvaret att ha direkt påverkan på Nordic Papers resultat något som tilltalar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på något av våra pappersbruk i Bäckhammar, Säffle eller Åmotfors. Resor i tjänst till våra produktionsanläggningar förekommer. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 24 Mars 2024 men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.


Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Andreas Lalin, Supply Chain Manager, via mejl, andreas.lalin@nordic-paper.com.


Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Hållbarhetscontroller

Hållbarhetsutvecklare
Läs mer Feb 16
Vill du arbeta i ett bolag där hållbarhet är en affärsdrivare? Har du dessutom sinne för siffror så kanske du är vår nya kollega!
Vi söker en hållbarhetscontroller med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du ingår i en central funktion för bolagets hållbarhetsarbete som ansvarar för utarbetande av hållbarhetsstrategi, styrning och rapportering av hållbarhetsprestanda samt kommunikation av hållbarhetsarbetet.
Du utvecklar, driver och implementerar rapporteringen av bolagets hållbarhetsdata enligt nuvarande och kommande lagstiftning och standarder.
Du utvecklar insamling och hantering av hållbarhetsdata från interna och externa källor. Du koordinerar underlag till Nordic Papers hållbarhetsredovisning i årsredovisning och hållbarhetsrapport.
Dina analyser av hållbarhetsdata ligger till grund för utvecklingen av hållbarhetsstrategin och den operativa styrningen av hållbarhetsarbetet.
Du bedriver omvärldsbevakning inom området och säkerställer intern kontroll över hållbarhetsdata



Vem söker vi?
Vi ser att du har en ingenjörsexamen eller annan för tjänsten relevant akademisk examen till exempel inom miljö, naturvetenskap eller industriell ekonomi. Du har efter examen arbetat flera år med hållbarhetsfrågor i någon form till exempel i ett större industribolag eller som konsult.
För att lyckas hos oss tror vi att detta passar in på dig:
Du har ett genuint intresse för hållbarhet.
Du gillar att arbeta med siffror och är en fena på excel.
Du har erfarenhet av arbete med hållbarhetsredovisning.
Du har kännedom om lagstiftning som styr hållbarhet, i huvudsak CSRD.
Du har fallenhet för struktur, är noggrann och analytisk samt trivs med att arbeta i processer och projekt med eget ansvar.
Du uppskattar bredden av olika arbetsuppgifter, är initiativrik och självgående.
Förutom svenska och engelska är även kunskaper i franska meriterande men inte ett krav. En av våra produktionsanläggningar är en fransktalande miljö.

Körkort är ett krav.

Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Hos oss kan du förvänta dig omväxlande arbetsuppgifter, där du med hjälp av eget driv i mångt och mycket är med och styr din egen vardag och har stora möjligheter att vara med och påverka. Dessutom får du massor med kompetenta och trevliga kollegor!
Vi erbjuder kompetensutveckling skräddarsydd för rollen.
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering.

Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 17 mars men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Henrik Essén, hållbarhets- och kommunikationschef via mejl, henrik.essen@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu