Karlstad: QA-Specialist, Aurena Laboratories

Hitta ansökningsinfo om jobbet QA-Specialist, Aurena Laboratories i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för QA-frågor och har några års erfarenhet på området? Motiveras du av att få arbeta i ett innovativt och växande företag med global räckvidd och stark lokal förankring? Är du dessutom en driven och pragmatisk person? Stämmer detta in på dig så är du varmt välkommen till oss på Aurena!

Om tjänsten
Vi expanderar och söker nu en QA-specialist till vårt kontor i Karlstad. I din roll här hos oss på Aurena kommer du att ingå i vårt kvalitetsteam som idag består av 17 kollegor. Du får även förmånen att samarbeta med många olika funktioner i företaget som en del av din vardag. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att leda kvalificerings- och valideringsaktiviteter ur ett QA-perspektiv med kopplingar även till produktion och utrustning. Likaså ingår granskning av planer och rapporter samt övriga tillhörande QA-relaterade aktiviteter. Du äger och administrerar Aurenas VMP.

Rapportering sker till QA-chef. Tjänsten som QA-specialist är en tillsvidareanställning på Aurena med start enligt överenskommelse.

I din roll som QA-specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: 
- Kvalitetssäkring av valideringar
- Samarbete och kommunikation
- Dokumentation, analyser och rapportering

Tjänsten som QA-specialist är en anställning direkt på Aurena med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har lämplig akademisk ingenjörsutbildning, troligtvis med inriktning inom maskin och/eller med en yrkesbakgrund inom kemi, lab, livsmedel eller pappersproduktion. Du har erfarenhet av arbete inom QA-området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom produktion, tillverkning, validering, kvalificering och projektledning. Har du erfarenhet av reglerad verksamhet, medicintekniska produkter eller läkemedelsindustrin så är även det meriterande. För att klara arbetet här hos har du goda kunskaper i engelska och svenska, i såväl tal som skrift.

Har du en förmåga att prioritera och arbeta flexibelt? Är struktur, planering och kvalitetstänk signifikant för dig? Trivs du dessutom med samverkan för att tillsammans uppnå önskade resultat? Då är du den vi söker!

Tycker du om ansvar, utveckling och att få möjlighet att påverka? Är du nyfiken på att lära nytt och ta dig an nya uppgifter? Då kommer du att trivas här hos oss!

Viktigt för tjänsten är:
- Planeringsförmåga 
- Problemlösningsförmåga
- Kommunikativ förmåga
- Förmåga att påverka och motivera andra

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Aurena Laboratories AB
Aurena Laboratories är ett växande svenskt privatägt företag som idag cirka 100 anställda. Vi utvecklar och tillverkar sprayprodukter registrerade som medicintekniska produkter och läkemedel. Huvuddelen av produkterna går på export och våra kunder är oftast internationella läkemedels- eller marknadsbolag.

Vi jobbar enligt kvalitetsledningssystemen ISO 13485 och läkemedels-GMP.

Här hos oss får du ingå i ett härligt och positivt gäng i en kreativ miljö med fina och moderna lokaler.? 

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Pettersson via 073-684 70 45 eller marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Forskningslaborant, kemi

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Forskningslaborant, kemi.

Laborant till kemiavdelningen i Karlstad

Läs mer Maj 11
Brinner du för att arbeta för en bättre miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle? Har du ett stort intresse att arbeta i en laborativ miljö? Vill du arbeta i en grupp med god teamkänsla och bra stöttning? Då kan tjänsten som laborant på vår kemiavdelning vara något för dig!



Om tjänsten

Varje analys som utförs på lab har en innebörd och är del i en berättelse: om hur ett markområde mår; om ett vatten är säkert att dricka; om ett vatten går att bada i. Vill du vara med och bidra till att hitta svaren till våra kunder?

Du kommer att arbeta med körningar av kemiska analyser, preparera prover, identifiera problemprover samt analysera dessa prover och utvärdera dem. Du kommer även att arbeta med att säkerhetsställa att instrument och annan utrustning håller god prestanda. Du är en del av ett mindre team och du har stor förmåga att påverka ditt arbete genom att aktivt arbeta med förbättringsarbete med fokus på kvalité.

Din profil

I arbetet som laborant krävs det att du har god ansvarsförmåga för att säkerhetsställa att analyser genomförs enligt fastställda rutiner och metodbeskrivningar. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Vid högre arbetsbelastning är det viktigt att du har förmåga att strukturera ditt arbete och se vad som behöver prioriteras. För att alla dessa delar ska kunna flyta på så krävs det god samarbetsförmåga och kommunikation med dina kollegor.

Vi ser gärna att du har naturvetenskaplig högskola eller annan erfarenhet som vi bedömer är likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning inom kemi på högskolenivå. Om du har tidigare erfarenhet av laboratoriearbete är det ett stort plus. Du har även god kännedom av att arbeta i Officepaketet.

Goda kunskaper i svenska, tal och skrift är ett krav då instruktioner, säkerhetsföreskrifter och metodbeskrivningar är skrivna på svenska.

Vårt erbjudande

På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån LEAN-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Våra värderingar Respekt för individen, Kunden i fokus och Ständig förbättring är viktiga för oss. På SGS gör vi skillnad - SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld!

Hur och när?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Önskad start snarast enligt överenskommelse. SGS tillämpar 6 månaders provanställning.

Arbetstiden är förlagd mestadels dagtid men även kvällsarbete förekommer. 

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Rekryterande chef, Ivana Abrahamsson. Nås via mail: ivana.kordic-abrahamsson@sgs.com eller 073-650 81 29.
 
Är du intresserad av att bli vår nya kollega?

Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV, senast den 28 maj. Vi kommer att hålla löpande intervjuer under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden gått ut.   



SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. SGS Group är en av världens största laboratoriekoncerner med högkvalificerade laboratorier för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. SGS finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier med över 90 000 medarbetare.

I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad, Nymölla och Umeå. Vi är cirka 440 medarbetare. Verksamheten är uppdelat på två affärsområden – Miljö och Livsmedel.
Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

Ansök nu

Laborant till SGS

Läs mer Mar 7
Vill du arbeta i en grupp med god teamkänsla och bra stöttning från arbetsledare och kollegor? Brinner du för att arbeta för en bättre miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle? Då kan tjänsten som Laborant på Karlstads kemiavdelning vara något för dig!
Om tjänsten
Arbetsuppgifter som förekommer är främst provberedning och kemiskt analysarbete, till exempel pH, alkalinitetsmätning, BOD samt analys av närsalter. Det innefattar kalibrering och enklare underhåll av instrument, delning, preparering och analys av prover samt resultatutvärdering och rapportering. Kvällsarbete ingår efter ett roterande schema. Du förväntas även att aktivt delta i laboratoriets förbättringsarbete.

Din profil
Du trivs med att samarbeta både i grupp som självständigt och visar intresse och förståelse för andra människor. Du har god förmåga att fatta beslut och att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du kan ta egna initiativ och aktivt hitta förbättringsutveckling i ditt arbete. Du har god förmåga att följa instruktioner och att arbeta utifrån verksamhetens riktlinjer. Du är lugn som person och arbeta strukturerat och effektivt även vid högre arbetsbelastning. Du har god förmåga att planera och strukturera upp ditt arbete och trivs att jobba med uppsatta tidsramar. Du har god självinsikt och kan hantera konstruktiv kritik. Du tycker det är viktigt att möta kundens krav och behov och är kvalitetsmedveten i ditt arbete.

Krav
Ett krav för att kunna arbeta hos oss är att du har goda kunskaper i Svenska (lägst B2 enligt europeiska referensramen), i både tal och skrift eftersom våra säkerhetsföreskrifter är skrivna på svenska.


• Naturvetenskaplig gymnasiekompetens eller motsvarande erfarenhet/ Gymnasiekompetens
• Officepaketet och IT-vana

Meriterande

• Högskoleutbildning inom naturvetenskapligt område
• Lean
• Engelska tal och skrift
• Arbetslivserfarenhet från industri, produktion, lager eller motsvarande

Vi söker dig som trivs med att samarbeta i grupp men kan också arbeta självständigt. Du visar intresse och förståelse för andra människor. Du har god förmåga att fatta beslut och att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du kan ta egna initiativ och aktivt hitta förbättringsutveckling i ditt arbete. Du har god förmåga att följa instruktioner och att arbeta utifrån verksamhetens riktlinjer. Du är lugn som person och kan arbeta strukturerat och effektivt även vid högre arbetsbelastning. Du har god förmåga att planera och strukturera upp ditt arbete och trivs att jobba med uppsatta tidsramar. Du har god självinsikt och kan hantera konstruktiv kritik. Du tycker det är viktigt att möta kundens krav och behov och är kvalitetsmedveten i ditt arbete.

Vårt erbjudande
På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån LEAN-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Våra värderingar Respekt för individen, Kunden i fokus och Ständig förbättring är viktiga för oss. På SGS gör vi skillnad - SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld!

Hur och när?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. SGS tillämpar 6 månaders provanställning. 

Kontaktperson
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Rekryterande chef, 

Anna-Sara Ahlstrand, anna-sara.ahlstrand@sgs.com 

Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV, senast den 21 mars. Vi kommer att hålla löpande intervjuer under ansökningsperioden. Du ansöker genom att trycka på knappen ”ansök” nedan.

SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. SGS Group är en av världens största laboratoriekoncerner med högkvalificerade laboratorier för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. SGS finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier med över 90 000 medarbetare. I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad och Umeå. Vi är cirka 340 medarbetare. Verksamheten är uppdelat på två affärsområden – Miljö och Livsmedel. Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

Ansök nu

QA-chef, Aurena Laboratories AB, Karlstad

Läs mer Jun 18
Lockas du av att få driva utvecklingen och upprätthållandet av vårt kvalitetssystem? Har du erfarenhet av liknande arbete och med en bakgrund från medicinteknisk bransch eller läkemedelsindustri? Nu har du chansen!

Om tjänsten
Som QA-chef har du det övergripande ansvaret för vårt kvalitetssystem. Arbetet involverar att definiera, driva och säkerställa och följa upp att kvalitetssystemet uppfyller GMP/MDR (ISO13485, EU och US GMP). Du är företagets representant vid externa revisioner och ansvarar för att interna revisioner utförs enligt plan. Här får du även bidra i olika projekt som kvalitetsrepresentant. Vidare deltar du vid kvalificeringar och valideringar av produkter och utrustning. Du leder Ledningens genomgång och ansvar för "post market surveillance" aktiviteter.

Du rapporterar till Director product development and compliance.

Tjänsten som QA-chef är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har lämplig högskole- eller universitetsutbildning. Du har erfarenhet från liknande tjänst inom medicinsk teknik eller läkemedelsindustrin.

Som person krävs att du är senior i din roll, att du har bra drivkraft, initiativförmåga samt är målmedveten. Du arbetar strukturerat och noggrant, du är flexibel och van vid att hantera många processer och ärenden samtidigt. Du måste vara analytisk och ha förmåga att bedöma och prioritera. Arbetet sker i nära samarbete med övriga delar av organisationen, det krävs därför att du har lätt för att samarbeta och kommunicera. Då vi huvudsakligen arbetar med internationella kunder och partners krävs goda kunskaper i engelska.

Motiveras du av att arbeta i ett företag som är i ständig utveckling och som verkar på en internationell marknad? Är du en entusiastisk och positiv person med hög arbetsmoral och ansvarskänsla? Då är du varmt välkommen till oss!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Aurena Laboratories
Aurena Laboratories är ett växande svenskt privatägt företag som idag har ca 85 anställda. Vi utvecklar och tillverkar sprayprodukter inom medicinteknik och läkemedel. Huvuddelen av produkterna går på export och våra kunder är oftast internationella läkemedels- eller marknadsbolag.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2021-06-16. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju. (Under pågående pandemi sker intervjuer digitalt)
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med Adecco kommer du att få träffa Aurena Laboratories för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
QA-chef, Quality Manager, QA, GMP, ISO, ISO 13485, MDR, MDD, QMS, Kvalitetsledningssystem, Revisioner, Karlstad, Värmland, Aurena Laboratories, Adecco

Ansök nu

QA-chef, Aurena Laboratories AB, Karlstad

Läs mer Maj 10
Lockas du av att få driva utvecklingen och upprätthållandet av vårt kvalitetssystem? Har du erfarenhet av liknande arbete och med en bakgrund från medicinteknisk bransch eller läkemedelsindustri? Nu har du chansen!

Om tjänsten
Som QA-chef har du det övergripande ansvaret för vårt kvalitetssystem. Arbetet involverar att definiera, driva och säkerställa och följa upp att kvalitetssystemet uppfyller GMP/MDR (ISO13485, EU och US GMP). Du är företagets representant vid externa revisioner och ansvarar för att interna revisioner utförs enligt plan. Här får du även bidra i olika projekt som kvalitetsrepresentant. Vidare deltar du vid kvalificeringar och valideringar av produkter och utrustning. Du leder Ledningens genomgång och ansvar för "post market surveillance" aktiviteter.

Du rapporterar till Director product development and compliance.

Tjänsten som QA-chef är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har lämplig högskole- eller universitetsutbildning. Du har erfarenhet från liknande tjänst inom medicinsk teknik eller läkemedelsindustrin.

Som person krävs att du är senior i din roll, att du har bra drivkraft, initiativförmåga samt är målmedveten. Du arbetar strukturerat och noggrant, du är flexibel och van vid att hantera många processer och ärenden samtidigt. Du måste vara analytisk och ha förmåga att bedöma och prioritera. Arbetet sker i nära samarbete med övriga delar av organisationen, det krävs därför att du har lätt för att samarbeta och kommunicera. Då vi huvudsakligen arbetar med internationella kunder och partners krävs goda kunskaper i engelska.

Motiveras du av att arbeta i ett företag som är i ständig utveckling och som verkar på en internationell marknad? Är du en entusiastisk och positiv person med hög arbetsmoral och ansvarskänsla? Då är du varmt välkommen till oss!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Aurena Laboratories
Aurena Laboratories är ett växande svenskt privatägt företag som idag har ca 85 anställda. Vi utvecklar och tillverkar sprayprodukter inom medicinteknik och läkemedel. Huvuddelen av produkterna går på export och våra kunder är oftast internationella läkemedels- eller marknadsbolag.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2021-06-16. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju. (Under pågående pandemi sker intervjuer digitalt)
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med Adecco kommer du att få träffa Aurena Laboratories för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
QA-chef, Quality Manager, QA, GMP, ISO, ISO 13485, MDR, MDD, QMS, Kvalitetsledningssystem, Revisioner, Karlstad, Värmland, Aurena Laboratories, Adecco

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Adecco Sweden AB .

Servicemarknadschef, Autowåx Bil AB

Servicechef, bilverkstad
Läs mer Maj 8
Är du en trygg och inspirerande ledare? Har du en naturlig fallenhet för att skapa relationer och service i världsklass? Autowåx Bil AB söker marknadens bästa servicemarknadschef! Nu har du chansen!

Om tjänsten
Arbetet som servicemarknadschef är en av de mest betydelsefulla tjänsterna på vår anläggning. Du är länken mellan våra kunder och verkstaden och har mycket kontakt med våra mekaniker. Vi jobbar med premiumbilar och ska därmed ge våra kunder premium service.

I servicemarknadschefens arbetsuppgifter ingår bland annat personalplanering, leda och fördela arbetet, kundvård, budgetering, kalkylering samt vara delaktig i den dagliga driften.

I rollen ingår att leda och utveckla arbetet och teamkänslan i Autowåx anda.

Du ingår i ledningsgruppen för Autowåx Bil AB och rapporterar direkt till VD i alla övergripande och strategiska frågor.

Tjänsten som servicemarknadschef är en direktrekrytering till Autowåx Bil AB med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi ser gärna sökande som troligtvis idag är verkstadschef eller har motsvarande bakgrund inom bilbranschen. För att passa in hos oss har du även erfarenhet av kundservice på hög nivå Din tekniska kompetens om fordon är viktig och ses som meriterande. Erfarenhet i Kobra och Cabas är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt god datavana är ett krav.

Det är viktigt att du är trygg och tydlig i ditt ledarskap med vana att motivera, inspirera och coacha dina medarbetare. Vidare är du handlingskraftig, målfokuserad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta på alla nivåer både internt och externt.

Du tycker mycket om att träffa nya människor och får dem att känna sig välkomna och väl omhändertagna. Du vill framåt och är en driven och ärlig person Hos oss har vi ett gemensamt ansvar för att allt blir gjort och det är därmed oerhört viktigt att du är prestigelös, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Samtidigt är ödmjukhet en egenskap vi värdesätter högt och precis som nuvarande besättning är du en lagspelare.

Du är en driven chef med ett brinnande intresse för service. Som servicemarknadschef hos oss är det viktigt att du är lyhörd, empatisk och prestigelös. Du har viljan att ge alla våra kunder och medarbetare det där lilla extra som gör att de kommer tillbaka till oss och stannar hos oss.

Att du känner och tar ansvar för verkstaden och den lokala affären är en förutsättning. Du är engagerad, planeringskunnig, samt har en framåtanda och vilja att prestera. Ett intresse för branschens produkter är självfallet en fördel.

Hos oss berättar vi för våra kunder att de kan förvänta sig personlig omsorg. Denna filosofi är noggrant etablerad hos oss. Här är varje kund en huvudperson som hela teamet vill göra sitt bästa för. Vår vision är att kunden skall vara helt nöjd. Detta kommer du som Servicemarknadschef hos oss att ha en stor del i.

Stämmer detta in på dig så är du varmt välkommen till oss på Autowåx Bil AB!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Autowåx Bil AB
Autowåx Bil AB i Karlstad är ett familjeföretag som sedan 1996 är auktoriserad BMW återförsäljare. Autowåx erbjuder sina kunder bilförsäljning, reservdelsförsäljning samt verkstad.

Om ansökan
Vi vill tillsätta tjänsten så snart som möjligt så vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult

Marianne Pettersson via 073-684 70 45 eller marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 9
Om tjänsten

Är du en person med erfarenhet av logistik, planering eller samordnande roller inom industri? Vi söker nu en strukturerad och lösningsorienterad person till ett uppdrag som produktionsplanerare till vår industrikund. I denna roll får du möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö där du ansvarar för att säkerställa en smidig och effektiv produktionsplanering, med fokus på att uppfylla leveranstider och optimera maskinernas kapacitet. Som produktionsplanerare kommer du att ha en central roll i att utveckla och leverera produktionsplaner. Du håller kontinuerlig dialog med försäljnings- och logistikavdelningarna för att hantera eventuella justeringar som påverkar leveranserna. Här får du chansen att arbeta nära flera olika funktioner och ha en direkt påverkan på produktionsflödet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Operativ produktionsplanering med fokus på effektivitet och leveranssäkerhet.
• Täta samarbeten och koordinering mellan produktion, försäljning och supply chain.
• Aktivt delta i förbättringsarbeten för att utveckla planeringsprocessen.

Du erbjuds en tjänst på dagtid med möjlighet till flexibla arbetstider, möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av produktionsplanering, logistik eller annan planerings- eller samordningsroll inom industri, transport eller motsvarande. Du kan också ha en utbildning som bedöms likvärdig. Har du erfarenhet av förbättringsarbete inom produktionsprocesser eller supply chain är det mycket meriterande.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och organiserad, samt ha ett stort eget driv. Du har lätt för att samarbeta med andra och är bekväm med många kontaktytor, då du kommer att vara en central figur i den dagliga verksamheten. Dessutom är du lösningsorienterad och trivs med att snabbt hitta vägar framåt när problem uppstår.

Vi ser gärna att du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt erfarenhet av att arbeta i affärssystem som SAP eller liknande.

För att passa i rollen lägger vi stor vikt vid att du har:
• Ett starkt eget driv och förmåga att ta initiativ.
• God problemlösningsförmåga.
• En social och kommunikativ sida, då du kommer ha många kontakter både internt och externt.

Om ansökan

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta Frida Wiman, frida.wiman@adecco.se 070-5953562

Ansök nu

Kommunikatör till Kammarkollegiet

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 29
Om tjänsten
Vi söker en Kommunikatör för ett uppdrag hos Kammarkollegiet. Du kommer att tillhöra enheten Utveckling och kommunikation och arbeta mot avdelningen Den offentliga omställningsorganisationen. I rollen som Kommunikatör kommer du att arbeta med såväl intern som extern kommunikation på både strategisk och operativ nivå. Du planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser, och det kan även bli aktuellt att stödja olika projekt inom myndigheten. Eftersom regeringsuppdraget är nytt kommer den initiala kommunikationsplaneringen att vara avgörande för uppdragets genomförande.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Genomföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
• Utforma informations- och kommunikationsmaterial
• Ge rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
• Arbeta med varumärkesutveckling
• Uppdatera innehåll på interna och externa webbplatser
• Ansvara för kommunikation i digitala kanaler och sociala medier

Uppdragsperiod och omfattning:
Uppdraget som Kommunikatör är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och förväntas pågå till och med april 2026. Det finns möjlighet till distansarbete upp till 49 % enligt överenskommelse. Observera att resor kan förekomma i uppdraget.

Krav för tjänsten:

Högskoleutbildning inom exempelvis media och kommunikation eller motsvarande, samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasieutbildning och minst fem (5) års erfarenhet som kommunikatör.

• Erfarenhet av digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
• Goda kunskaper i MS Office eller motsvarande program.
• Goda kunskaper i redigeringsverktyg (t.ex. InDesign, Photoshop).
• Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (t.ex. Episerver, Sitevision).
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
• Erfarenhet av att arbeta med enkäter.

För att kunna gå vidare i processen behöver ditt CV tydligt visa att du uppfyller samtliga krav ovan. Specificera uppdrag och erfarenheter med tidsperiod (ÅÅ-MM) samt om anställningen var heltid eller deltid.

Meriterande:

• Erfarenhet av arbete med samverkan, särskilt inom ramen för regeringsuppdrag eller liknande initiativ.

Om dig:
Vi söker dig med relevant utbildning och gedigen erfarenhet inom kommunikationsområdet. Du är van att arbeta med sociala medier och att bygga starka varumärken. Du har goda tekniska kunskaper och behärskar såväl publiceringsverktyg som redigeringsprogram.

Som person är du flexibel, strukturerad och har god förmåga att hålla deadlines. Du är positiv, serviceinriktad och trivs i en samverkande roll där många kontakter ingår.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. sara.holm-glad@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Godsmottagare till Löfbergs!

Godsmottagare
Läs mer Apr 3
Vill du arbeta på ett företag som vill bidra till en mer hållbar framtid? Är du positiv, flexibel och initiativrik? Just nu söker vi tillsammans med vår samarbetspartner Löfbergs en godsmottagare till råkaffeavdelningen.

Om tjänsten
Som Godsmottagare på Löfbergs råkaffeavdelning innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter att tömma råkaffe från behållare och förbereda råkaffe för leverans till våra dotterbolag. Du ansvarar för att se till att leveranser sker i rätt tid och enligt de specifikationer som krävs. Du har också ansvaret för att noggrant kontrollera inkommande råkaffe och emballage för eventuella kvalitetsavvikelser.

Vidare är det viktigt att du regelbundet rengör maskiner och behållare inför tömning för att upprätthålla god hygien och säkerställa korrekt hantering av råkaffet. Du ansvarar även för att rapportera tekniska fel i underhållssystemet så att eventuella problem kan åtgärdas snabbt och effektivt, vilket hjälper till att minimera driftstopp.

I din roll som godsmottagare till råkaffeavdelningen är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Tömning råkaffe
• Ta fram råkaffe för leverans till våra dotterbolag
• Traverskörning
• Arbete med livsmedelssäkerhet

Tjänsten som Godsmottagare till råkaffeavdelningen är en direktrekrytering till Löfbergs för att täcka ett föräldravikariat. Vikariatet förväntas pågå mellan 23/6-24 - 15/1-25.  Vänta inte med din ansökan då rekryteringsprocessen fortsätter löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Om dig
Vi söker dig som är tekniskt intresserad och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du har en god förståelse för att din arbetsinsats har betydelse för en lyckad slutprodukt. Du är prestigelös, gillar att arbeta med andra människor och sprider gärna positiv energi bland kollegor samt bidrar till ett gott samarbete.
Vidare ser vi att du har en vilja att hålla ordning och reda på din arbetsplats och du har en bra medvetenhet kring god kvalité. Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och vill gärna visa framfötterna genom att bidra med det lilla extra samt se förbättringsmöjligheter. Vi ser även att du är lösningsorienterad och hellre ser möjligheter än problem.

Krav för tjänsten:

• Har ett intresse för teknik
• Truckkort A + B
• Traverskort giltigt för över 10ton
• Tidigare erfarenhet av att ha jobbat inom industrin
• Behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift då det förekommer i tjänsten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mattias Olsson, 0736847297, mattias.olsson@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Maskinoperatör, Teknik, Truck, Traverskort, Produktion, Löfbergs, Kaffe, IFS, Adecco, Karlstad, Värmland

Ansök nu

Sales Manager, Blue Ocean Closures

Försäljningschef
Läs mer Apr 8
Vi växer och söker nu en Sales Manager med hållbarhetsdriv och starkt kundfokus. Brinner du för försäljning som skapar värde? Nu finns en unik möjlighet!

Blue Ocean Closures lanserar just nu som första företag i världen fiberbaserade skruvkorkar och förslutningar på en internationell marknad. Vi arbetar idag med ett stort antal globala varumärken och växer snabbt. Vi söker nu en Sales Manager som vill vara med på resan att skala upp en innovativ produkt och stärka vårt kommersiella team i en global expansionsfas.

Om tjänsten
I rollen som Sales Manager ansvarar du för att aktivt prospektera och bearbeta nya B2B-kunder på en global marknad. Du säljer våra första standardprodukter, som är en helt ny kategori av förslutningar med unika, starka och hållbara produktegenskaper. I första hand riktar du dig direkt till varumärkesägare men har även kontakt med andra aktörer i leveranskedjan. Här arbetar du nära hela vårt team för att matcha kundernas behov med rätt lösningar. Du identifierar viktiga beslutsfattare i hela värdekedjan och anpassar din försäljningsstrategi efter marknaden med mål att nå avslut med avtal och resultat. Tjänsten som Sales Manager utgår från vårt kontor i Karlstad och är en tillsvidareanställning hos Blue Ocean Closures med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har en avklarad gymnasial utbildning och en högre utbildning med inriktning företagsekonomi eller motsvarande erfarenhet inom försäljning/marknad är meriterande.

Profiler med olika bakgrunder kan passa för tjänsten, meriterande är om du har några års erfarenhet av internationell försäljning. Om du har kännedom om introduktion av nya produkter, FMCG varumärkesägare eller förpackningar, så är det också meriterande. Du är en person som bygger långsiktiga kundrelationer och är samtidigt duktig på att komma till avslut i säljprocesser. Teknisk kunskap är positivt men inget krav. B-körkort är ett krav liksom att du talar engelska flytande och skriftligt. Ytterligare språk är fördelaktigt.

Vi söker dig som genom en nyskapande innovation vill realisera en hållbar förändring inom förpackningsbranschen. Vi ser att du är en lagspelare som arbetar på ett förtroendeingivande sätt, är självgående och initiativtagande. Du har ett genuint intresse för hållbarhet och vill göra skillnad på riktigt med en produkt som kan ersätta plast i flera globala marknadssegment och minska klimatpåverkan. Du är ansvarstagande och vill vara med och bygga upp väl fungerande säljprocesser.

Viktigt för tjänsten är:
- Kundfokus, att förstå och möta kundens behov genom innovativa lösningar.
- Försäljning, att driva affärer och identifiera möjligheter samt skapa kundvärde.
- Relationsbyggande, att skapa och upprätthålla starka och förtroendefulla relationer.
- Självkännedom, att lära av erfarenheter, ta till sig feedback och utvecklas kontinuerligt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Blue Ocean Closures AB
Blue Ocean Closures mål är att minska mängden plast i förpackningar. Det gör vi genom att utveckla och producera skruvkorkar och förslutningar i fiber som är helt biobaserade, biologiskt nedbrytbara i hav och natur och möjliga att återvinna fullt ut. Med högt materialkunnande och kostnadseffektiv produktion kan vi erbjuda varumärkesägare på en global marknad möjligheten att ersätta plastkorkar och lock med mer hållbara lösningar som minskar produkternas miljöpåverkan.

Vi vill bygga ett hållbart företag ur alla perspektiv med tydligt socialt ansvarstagande och en inkluderande arbetsmiljö. Mångfald och jämställdhet är grundläggande självklarheter i vår verksamhet. Blue Ocean Closures verkar på en global marknad och värderar högt personer med olika bakgrund i vårt team samt eftersträvar en jämn fördelning mellan kvinnor, män och annan könstillhörighet i alla delar av verksamheten.

För mer information besök https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.blueoceanclosures.com/&data=05|02|Marianne.Pettersson@adecco.se|f5028fff9c2544dc321d08dd71c8eec0|f30ac191b8b445f29a9be5466cb90c2f|0|0|638791829987560479|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJFbXB0eU1hcGkiOnRydWUsIlYiOiIwLjAuMDAwMCIsIlAiOiJXaW4zMiIsIkFOIjoiTWFpbCIsIldUIjoyfQ==|0|||&sdata=xKM41CmSOgRc53rWDlYkeQenyCMKBizlsXbRfAOqguk=&reserved=0

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Pettersson via 073-684 70 45 eller marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu