Karlstad: Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-07 // Varaktighet: Deltid

Vill du jobba på en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga? Hos oss kommer du garanterat få kollegor du trivs med där ett skratt aldrig är långt borta. Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på en lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN

Rollen som Staffing & Recruitment Assistant ger dig möjligheten att kick-starta din karriär inom rekrytering och bemanning! Du kommer tillhöra ett team med riktigt vassa rekryterare och konsultchefer som vill dela med sig av sin kompetens. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din chef är Rebecca Mattsson som arbetar som konsultchef och assistentchef hos oss på Academic Work. I dialog med din närmsta chef planerar ni dina arbetstider utifrån kontorets behov. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. I din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
* Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg.
* Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du successivt skaffar dig mer kunskap.


VI SÖKER DIG SOM

Är ambitiös och drivs av att arbeta mot mål i samarbete med våra rekryteringsansvariga. Du har en hög ansvarskänsla, och med din förmåga att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt säkerställer du att du levererar enligt deadline. Relationsbyggande kommer naturligt för dig och du agerar öppet och respektfullt mot andra. Du har förmågan att ta till dig av feedback för att stärka samarbeten och utveckla dig själv. Situationer som kan upplevas påfrestande hanterar du med trygghet och du har en optimistisk inställning till att lösa även krävande uppgifter.

Vad behöver du för erfarenhet?


* Pågående högskoleutbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och tar examen tidigast sommaren 2027. Eftersom vi ser långsiktigt på denna tjänst ser vi helst att du inte planerar att åka på utbyte eller ha en längre praktikperiod.
* Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.
* Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken


Övrig information

Start: Hösten 2025

Omfattning: Deltid, 1-2 dagar per vecka

Placering: Karlstad

Lön: 143kr/h (exklusive semesterersättning)

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram

Facebook

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Karlstad som HR-assistent.

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Karlstad!

Läs mer Maj 7
Vill du jobba på en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga? Hos oss kommer du garanterat få kollegor du trivs med där ett skratt aldrig är långt borta. Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på en lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN

Rollen som Staffing & Recruitment Assistant ger dig möjligheten att kick-starta din karriär inom rekrytering och bemanning! Du kommer tillhöra ett team med riktigt vassa rekryterare och konsultchefer som vill dela med sig av sin kompetens. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din chef är Rebecca Mattsson som arbetar som konsultchef och assistentchef hos oss på Academic Work. I dialog med din närmsta chef planerar ni dina arbetstider utifrån kontorets behov. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. I din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
* Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg.
* Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du successivt skaffar dig mer kunskap.


VI SÖKER DIG SOM

Är ambitiös och drivs av att arbeta mot mål i samarbete med våra rekryteringsansvariga. Du har en hög ansvarskänsla, och med din förmåga att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt säkerställer du att du levererar enligt deadline. Relationsbyggande kommer naturligt för dig och du agerar öppet och respektfullt mot andra. Du har förmågan att ta till dig av feedback för att stärka samarbeten och utveckla dig själv. Situationer som kan upplevas påfrestande hanterar du med trygghet och du har en optimistisk inställning till att lösa även krävande uppgifter.

Vad behöver du för erfarenhet?


* Pågående högskoleutbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och tar examen tidigast sommaren 2027. Eftersom vi ser långsiktigt på denna tjänst ser vi helst att du inte planerar att åka på utbyte eller ha en längre praktikperiod.
* Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.
* Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken


Övrig information

Start: Hösten 2025

Omfattning: Deltid, 1-2 dagar per vecka

Placering: Karlstad

Lön: 143kr/h (exklusive semesterersättning)

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram

Facebook

Ansök nu

Personalsamordnare

Läs mer Apr 25
Om företaget
För kunds räkning söker vi nu en personalsamordnare till ett företag utanför Karlstad!

Dina arbetsuppgifter
Nu letar vi efter en ny stjärna som vill vara med och hålla koll på vår kunds viktigaste resurser: våra anställda!
Gillar du att ha ordning och reda, hjälpa andra och ha koll på det mesta som rör personalfrågor? Då kanske du är den vi söker!

Som personalsamordnare är du den som får allt att flyta på bakom kulisserna. Du jobbar nära både HR och våra chefer, och har koll på allt från anställningsavtal och onboarding till system och rutiner. Du är navet i personaladministrationen – helt enkelt den vi inte klarar oss utan.

Du kommer bland annat att:
Ta hand om anställningsavtal, introduktioner och avslut

Hålla våra HR-system uppdaterade

Stötta chefer i vardagliga HR-frågor

Vara kontaktperson mot exempelvis myndigheter och försäkringsbolag

Vara med och utveckla och effektivisera våra rutiner

Din profil
Har någon form av utbildning inom HR/personal eller motsvarande erfarenhet

Har jobbat med personaladministration tidigare – gärna i ett HR- eller lönesystem

Är en problemlösare med öga för detaljer

Trivs med att jobba självständigt, men också gillar att vara en del av ett team

Kommunicerar tydligt, både på svenska och engelska

Hos företaget får du:
En vardag där ingen dag är den andra lik

Ett härligt gäng kollegor och en öppen arbetsmiljö

Om Industrisupport
Denna platsannons avser en hyrrekrytering, vilket innebär att IndustriSupport anställer den mest lämpande kandidaten och hyr ut denne till kundföretag under en viss period. Om samarbetet fungerar väl och båda parter är nöjda, erbjuds kandidaten en anställning hos kundföretaget. Denna anställningsform ger båda parter möjlighet att testa samarbetet innan de binder sig till en längre anställning.

I slutskedet av rekryteringsprocessen kan urvals- och drogtester förekomma. Även kontroll i belastningsregistret kan förekomma. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, vars kontaktuppgifter finns i annonsen.

Ansök nu

Administrativt ledningsstöd med HR-kunskap

Läs mer Mar 19
Är du en organiserad och lösningsorienterad person med erfarenhet inom HR? Vi söker nu ett administrativt ledningsstöd för en visstidsanställning.

I den här rollen kommer du att koordinera och stötta administrativa processer samt delta i HR-administration. Om du brinner för digitalisering och att skapa effektiva lösningar, då är det här jobbet för dig!

Din arbetsplats
Kompetensförsörjningsenhetens uppdrag är att arbeta med kompetensförsörjning inom hela regionen, så väl kompetensmodeller och planer som rekrytering och avrop av hyrpersonal. Vi har också ansvar för att vara ett administrativt ledningsstöd framför allt till HR-direktören. Vi som arbetar på enheten idag är HR-strateger, HR-konsulter, och HR-administratörer. Vi har en god teamkänsla och hjälper varandra med att lyckas med våra uppdrag. Nu söker vi en ny kollega som vill arbeta med oss.

Anställningen är ett vikariat fram till 1 januari 2026 med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ha ett nära samarbete med HR-direktören och framför allt vara ett stöd med att protokollskrivning  och samordna möten. Denna roll är också sammanhållande kontakt för många administrativa processer och hantering av behörigheter. Att nyfiket undersöka och hitta bra och effektiva digitala lösningar på administrativa processer inom HR, kommer vara en del av uppdraget. Du kommer också vara en del av Kompetensförsörjningsenhetens andra administrativa uppdrag.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har utbildning inom HR. Har du erfarenhet av att arbeta som administrativt ledningsstöd ses det som meriterande. 

För att lyckas med uppdraget behöver du ha förmåga att arbeta strukturerat samtidigt som du kan prioritera och anpassa dig efter förändrade förutsättningar. Att ha en god samarbetsförmåga, vara lyhörd, flexibel och serviceinriktad är egenskaper som är viktiga för detta jobb. Du har ett stort intresse för digitalisering och effektivisering. 

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Senior HR-assistent sökes för deltidsuppdrag

Läs mer Feb 10
Har du erfarenhet av HR-administration och söker en deltidsroll i en dynamisk arbetsmiljö? Vi söker en engagerad HR-assistent för ett uppdrag hos vår kund i centrala Karlstad.

Som HR-assistent kommer du att stödja HR-avdelningen med administrativa uppgifter, personaladministration och rekryteringsprocesser. Vi ser gärna att du har goda kunskaper och arbetserfarenhet inom området arbetsrätt. Du kan även komma att hantera dokumentation, uppdatera personalregister och bistå vid interna HR-projekt.

Plats: Karlstad
Omfattning: Deltid (50%)
Start: Enligt överenskommelse
Uppdraget förväntas pågå mellan 6-12 månader.

Vem är du?
Vi söker dig som har en personalvetarutbildning i grunden och några års erfarenhet som HR-assistent eller i en liknande roll med fokus på HR-relaterade frågor. Du trivs med att arbeta strukturerat och noggrant och har en serviceinriktad inställning. Samarbetsförmåga är en av dina styrkor, och du har lätt för att kommunicera med både kollegor och medarbetare i organisationen. Du behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska. För dig är det inga problem att arbeta med dator som verktyg och lära dig nya program och du är sedan tidigare en van användare av Office-paketet.

Då tjänsten är under en längre period på deltid tror vi att detta uppdrag passar dig som är egen företagare och vill ta ett uppdrag vid sidan av, eller som vill kombinera tjänsten på 50 % med studier eller ett annat arbete.

Om verksamheten
Är du rätt person för tjänsten? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Urvalet sker löpande så registrera din ansökan på www.uniflex.se

Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

Ansök nu

Praktikplats inom HR på Adecco!

Läs mer Okt 25
Praktik inom HR- Rekrytering och Bemanning! 

Är du student på Personal- och arbetslivsprogrammet vid Karlstads universitet och söker en spännande praktikplats inom HR? Adecco i Karlstad letar nu efter en engagerad praktikant som vill få värdefull erfarenhet och inblick i arbetet på ett av världens ledande rekryterings- och bemanningsföretag!

Om Praktiken: Under din praktik hos oss på Adecco kommer du att arbeta måndag till fredag, kl. 8-17, och ha möjligheten att få inblick i flera olika delar av HR-arbetet. Som praktikant kommer du bland annat att:

• Stötta upp våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras dagliga arbete
• Följa med på kundbesök för att förstå våra kunders behov och affärsmiljöer
• Hjälpa till i rekryteringsprocessen genom att skriva annonser, scanna urval, granska CV och hantera kandidater
• Delta i personalärenden och stötta våra konsulter i frågor som rör deras anställning och utveckling

Du kommer att få möjlighet att arbeta med alla delar som ingår i ett HR-arbete på ett rekryterings- och bemanningsföretag på våra tre kontor i Värmland; Karlstad, Arvika och Filipstad. Praktikplatsen är främst stationerad på vårt kontor i centrala Karlstad. Det är ett varierande och lärorikt arbete där ingen dag är den andra lik!

Vi söker dig som:

• Studerar Personal- och arbetslivsprogrammet eller en liknande utbildning, och har praktik vårterminen 2025
• Är nyfiken, driven och har ett stort intresse för HR och rekrytering
• Vill utveckla dina färdigheter inom HR och få praktisk erfarenhet av att arbeta i ett dynamiskt och stöttande team

Praktiken sträcker sig över 8-10 veckor, och vi ser fram emot att få dig ombord och hjälpa dig att utvecklas i rollen som framtida HR-proffs.

Om dig

För att trivas i rollen ser vi gärna att du är självgående, ansvarstagande och anpassningsbar. Tidigare erfarenhet av kundservice eller administrativt arbete är en fördel, då praktikplatsen innebär både kundkontakt och stöd i olika HR-processer, såsom rekrytering och urvalsarbete. Du har ett öga för detaljer och är trygg i att hantera många uppgifter samtidigt – och ser fram emot att utvecklas i en roll där du får praktisk erfarenhet av HR på ett internationellt rekryteringsföretag.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta:
Mathilde Branth på Mathilde.Branth@adecco.se. 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

 

Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Rekryteringsprocessen kommer ske löpande, vilket innebär att en kandidat kan bli erbjuden platsen under tiden annonsen är publicerad.

 

Sökord
Personal och arbetsliv, HR, rekrytering, bemanning, praktik, universitet, vårtermin

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB .

Mekanikkonstruktör inom raketmotorteknik till kund inom försvarsindustrin!

Maskinkonstruktör
Läs mer Maj 10
Vi söker dig som vill ta nästa steg i karriären i ett konsultuppdrag med fokus på konstruktion och teknisk utveckling av raketmotorer. Hos vår kund i Karlskoga får du möjlighet att arbeta med produkter i teknikens framkant samtidigt som du bidrar till ett säkrare samhälle. Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

I rollen som mekanikkonstruktör kommer du att arbeta med hela utvecklingskedjan – från koncept och detaljkonstruktion till verifiering och produktionsanpassning. Du blir en del av ett högteknologiskt team där ditt arbete bidrar direkt till utvecklingen av raketmotorer och tillhörande mekaniska system. Du kommer att samarbeta med både beräkningsingenjörer och produktionsingenjörer i såväl större som mindre projekt. Rollen kräver att du har djup teknisk förståelse och ett helhetsperspektiv på produkten.

Uppdraget är initialt en konsultanställning på 1 år, som därefter har goda möjligheter att förlängas eller övergå till en direktanställning hos kund, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
- Ett uppdrag hos en attraktiv arbetsgivare som kommer sticka ut på ditt CV
- En möjlighet att bidra i en samhällsviktig funktion
- En arbetsplats där fokus kommer att ligga på din utveckling och trivsel
- En konsultanställning med fast månadslön via oss på Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Konstruktion och design av mekaniska komponenter för raketmotorer
* Modellering och ritningsframtagning i CAD-miljö
* Val av material och tillverkningsmetoder
* Teknisk analys och verifiering av konstruktioner
* Samarbete med beräkningsingenjörer för optimering av design
* Produktionsstöd och tekniska utredningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av mekanikkonstruktion inom relevant område
- Har en civilingenjörsexamen inom maskinteknik eller motsvarande
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med CAD, exempelvis Creo eller CATIA
- Har kunskap inom materialval, hållfasthetslära och/eller tillverkningsmetoder
- Enbart innehar svenskt medborgarskap, då det är ett krav för tjänstens säkerhetsklassning
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av konstruktion för höga temperaturer och extrema miljöer
- Har kunskap om additiv tillverkning (3D-printing) inom metall
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med testning och verifiering av mekaniska system
- Du tidigare har arbetat inom försvars- eller rymdindustrin

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Övrig information

Plats: Karlskoga

Startdatum: Så snart som möjligt

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket gör att det krävs en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Fastighetsskötare till Tyggården!

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Apr 16
Vill du ha en självständig och ansvarsfull roll inom fastighetsskötsel där du får utlopp för dina idéer? Tyggården söker nu en driftig fastighetsskötare i Karlstad!

OM TJÄNSTEN
Tyggården erbjuder ekonomisk och teknisk förvaltning, fastighetsskötsel, lokalvård och städning till kunder i Karlstad med omnejd. De är ett familjärt företag och som en del av ett mindre team förväntas du bidra prestigelöst och vara beredd att hjälpa till där det behövs. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta självständigt men samtidigt uppskattar att samarbeta i ett mindre team!

Du erbjuds
- En viktig roll i ett litet team
- En varierande roll

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Trädgårds- och grönyteskötsel
* Löpande kontakt med hyresgäster och medlemmar
* Rondering
* Inre fastighetsskötsel och mindre reparationer


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet från en liknande roll
- Kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Utbildning inom relevant område

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Student och vill jobba extra i sommar? Karlstads kommun söker lokalvårdare!

Städare
Läs mer Maj 9
Nu söker vi tre ansvarstagande och flexibla personer till ett sommarjobb inom lokalvård hos Karlstads kommun. Ett perfekt extrajobb för dig som studerar och vill ha en meningsfull sysselsättning under helgerna!

OM TJÄNSTEN
Teknik- och fastighetsförvaltningen är en del av Karlstads kommun och ansvarar för att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstads invånare. Förvaltningen har cirka 600 medarbetare som tillsammans arbetar med allt från vatten och avlopp till parker, fastigheter och intern service. Inom intern service ingår lokalvården – en viktig funktion som ser till att kommunens lokaler är rena och trivsamma för både medborgare och anställda.

Nu söker vi på Academic Work tre studenter för deltidsarbete inom lokalvård hos Karlstads kommun. Tjänsten är ett sommarjobb där du arbetar helger främst under veckorna 25–33. Vi ser dock helst att du kan starta i början av juni för att introduceras i rollen.
För rätt person finns även möjlighet till fortsatt arbete på helger under terminerna. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute hos Karlstads kommun.

Du erbjuds
- Ett meningsfullt extrajobb vid sidan av studierna
- Möjlighet till fortsatt arbete under terminerna
- En arbetsplats där du gör verklig skillnad för invånare och besökare
- Anställning via Academic Work med stöd från konsultchef

Att som student vara anställd genom Academic Work skapar förutsättningar att, efter examen, få en språngbräda och kontaktvägar ut till våra kunder och samarbetspartners runt om i landet – inom det område du studerar.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra lokalvård med hög kvalitet inom kommunens verksamheter
* Tömma papperskorgar och fylla på med förbrukningsmaterial
* Rengöra toaletter, omklädningsrum och allmänna ytor
* Följa städscheman och dokumentera utfört arbete
* Vara flexibel med arbetsplats och uppdrag inom kommunen
* Säkerställa att städutrustning används och underhålls korrekt


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå och kan uppvisa intyg på detta
- Har B-körkort för manuell växellåda
- Har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift
- Är ansvarstagande, flexibel och har god samarbetsförmåga
- Kan arbeta helger under veckorna 25–33
- Är bekväm med att arbeta självständigt på olika platser inom kommunen
- Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av arbete inom lokalvård eller service

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Optimistisk
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Karlstad!

HR-assistent
Läs mer Maj 7
Vill du jobba på en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga? Hos oss kommer du garanterat få kollegor du trivs med där ett skratt aldrig är långt borta. Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på en lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN

Rollen som Staffing & Recruitment Assistant ger dig möjligheten att kick-starta din karriär inom rekrytering och bemanning! Du kommer tillhöra ett team med riktigt vassa rekryterare och konsultchefer som vill dela med sig av sin kompetens. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din chef är Rebecca Mattsson som arbetar som konsultchef och assistentchef hos oss på Academic Work. I dialog med din närmsta chef planerar ni dina arbetstider utifrån kontorets behov. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. I din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
* Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg.
* Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du successivt skaffar dig mer kunskap.


VI SÖKER DIG SOM

Är ambitiös och drivs av att arbeta mot mål i samarbete med våra rekryteringsansvariga. Du har en hög ansvarskänsla, och med din förmåga att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt säkerställer du att du levererar enligt deadline. Relationsbyggande kommer naturligt för dig och du agerar öppet och respektfullt mot andra. Du har förmågan att ta till dig av feedback för att stärka samarbeten och utveckla dig själv. Situationer som kan upplevas påfrestande hanterar du med trygghet och du har en optimistisk inställning till att lösa även krävande uppgifter.

Vad behöver du för erfarenhet?


* Pågående högskoleutbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och tar examen tidigast sommaren 2027. Eftersom vi ser långsiktigt på denna tjänst ser vi helst att du inte planerar att åka på utbyte eller ha en längre praktikperiod.
* Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.
* Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken


Övrig information

Start: Hösten 2025

Omfattning: Deltid, 1-2 dagar per vecka

Placering: Karlstad

Lön: 143kr/h (exklusive semesterersättning)

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram

Facebook

Ansök nu

Lead engineer in Electrical & Automation at Cyient!

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Apr 18
Do you want to take the next step in your career and become part of a global company driving technical innovation?
Cyient is now looking for experienced engineers for senior roles in electrical engineering and automation. Here, you will have the opportunity to work with exciting and challenging projects, both locally and internationally, where you will play a key role in delivering advanced solutions!

OM TJÄNSTEN

Cyient is a global engineering consulting company that works with innovative and technologically advanced solutions for clients in the power plant industry, process industry, pharmaceutical industry, and several other sectors. They offer both challenging work assignments and a work environment where you can grow together with competent colleagues – both locally and globally.

Cyient is expanding its operations in Karlstad and is currently seeking experienced engineers for senior positions as Project Leader and Lead Engineers in Electrical and Automation. Want to learn more about the Project Leader role? Check out the job posting here.

As a Lead Engineer, you will lead Electrical & Automation engineering activities in customer projects. You are responsible for managing the scope, schedule, quality & costs of your own discipline. The role involves overseeing technical project management and engineering activities within the discipline.

You are offered
- A part of a global expert organization with international career opportunities
- A chance to engage in challenging projects with a variety of clients across multiple industries and work with both domestic and international projects
- Possibilities to further develop your competence and design solutions together with a team in large scale industrial engineering projects

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Lead, plan, and coordinate Electrical & Automation engineering activities in multidisciplinary projects
* Manage and report on quality, schedule, and cost
* Lead and mentor engineering team members
* Engage in technical discussions with customers
* Review, oversee and creating construction drawings and other technical documentation
* Support site and workshop activities as required
* Support project delivery and sales teams


VI SÖKER DIG SOM
- B.Sc. or M.Sc. in Electrical Engineering or Automation
- At least 3 years of experience in electrical engineering or automation
- Proficiency with engineering tools in the Electrical or automation discipline
- Are fluent in English, both spoken and written. Swedish language skills are an advantage

It is meritorious if you have
- Knowledge of power generation, power grids and Control Systems
- Technical Project Management skills
- Previous job experience in a similar field

To succeed in the role, your personal skills are:
- Goal oriented
- Orderly
- Responsible
- Respectful
- Stress tolerant

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Beräkningsingenjör till Cyient i Karlstad!

Beräkningsingenjör, elkraft
Läs mer Maj 2
På Cyient i Karlstad får du som beräkningsingenjör dyka in i spännande tekniska utmaningar där precision och innovation möts. Du erbjuds en internationell och dynamisk miljö där din kompetens gör skillnad varje dag. Vi välkomnar varmt din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Som beräkningsingenjör hos Cyient kommer du att hantera avancerade tekniska beräkningar i projekt som varierar i både omfattning och innehåll. Du kommer att arbeta med ett eller flera analysområden, såsom spänningsanalyser, deformationer, utmattning, dimensionering och hållfasthetsberäkningar av produkter eller strukturer. Arbetet sker i varierande projekt där du förväntas arbeta självständigt, men ofta i team med andra, nära dina kunder. Här skapas det förutsättningar för att utvecklas och växa internt, bland annat genom kunskapsdelning inom hela organisationen både nationellt och internationellt.

Du erbjuds


* En möjlighet att bli en del av en global expertorganisation med internationella karriärmöjligheter
* Möjlighet att vidareutveckla din kompetens och utforma nya tekniska lösningar och kundrelationer


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen som beräkningsingenjör kommer du bland annat att arbeta med..


* Avancerade tekniska analyser, däribland FEM/FEA-analyser, samt bidra till utvecklingen av tekniska lösningar och optimering av design
* Att genomföra rörberäkningar och tankberäkningar i lokala och globala projekt


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom maskinteknik eller liknande område
- Minst 3 års erfarenhet inom tekniska beräkningar och analyser
- Erfaren användare av Ansys, Altair HyperWorks, Abaqus, Rohr2, Visual Vessel Design eller liknande
- Erfarenhet av europeiska industristandarder och regelverk såsom Eurokoder, maskindirektivet och PED
- Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av 3D-designverktyg såsom Inventor, SolidWorks, Catia, NX eller liknande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Ordningsam
* Självgående
* Samarbetsinriktad


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om och hur de presenterar sig själva som arbetsgivare här!

Ansök nu