Karlstad: Erfaren nätverkstekniker inom Cisco

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren nätverkstekniker inom Cisco i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-06 // Varaktighet: Heltid

Till vår kund ca 3 mil utan Karlstad söker vi efter en erfaren nätverkstekniker med fokus på Ciscos produkter. I denna roll kommer du att arbeta i en dynamisk och varierad miljö där dina arbetsdagar kan sträcka sig från att hantera nätverksincidenter till att delta i IT-projekt. Som nätverkstekniker blir du en nyckelperson i att säkerställa att kundens nätverk fungerar smidigt och effektivt, både lokalt och i samarbete med deras globala team. Du kommer att hantera lokala nätverkslösningar som stödjer deras verksamhet. Kunden arbetar primärt med Cisco-system.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

•    Drift, förvaltning och övervakning av det lokala nätverket onsite hos kunden 

-     Hantera nätverksincidenter och service requests, samt bidra till att förbättra nätverksdriften

-     Upprätthålla och underhålla driftsdokumentation

-     Arbeta med och använda främst Cisco-system

Din profil och kvalifikationer
•    Minst 5 års erfarenhet av arbete med nätverk

-     Erfarenhet av att ha arbetat med Ciscoprodukter

-     Erfarenhet av industriella miljöer

-     Ansvarsull

-     Hög servicekänsla
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Hollie Van de Ruit
+46734159374
Hollie.VandeRuit@centric.eu

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Nätverksadministratör

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Nätverksadministratör.

Nätverksansvarig

Läs mer Dec 30
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till ett säkrare samhälle? Då är du kanske vår nästa kollega på CERT-SE – Sveriges nationella CSIRT med uppgift att hantera och förebygga it-säkerhetsincidenter och cyberangrepp.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter, som krävs för att effektivt kunna hantera och förebygga it-säkerhetsincidenter och cyberangrepp. Vi står just nu inför spännande utvidgning av vår it-miljö med hänsyn till krav i NIS2 samt kommande integration i det nationella cybersäkerhetscentret.

Ansvarsområden
Som nätverksansvarig ingår du i ett kompetent och engagerat team som säkerställer att it-miljö och applikationer uppfyller verksamhetens behov och säkerhetskrav. I rollen som nätverksansvarig kommer du ha helhetsansvar för nätverks- och brandväggsmiljön, från hårdvarumontering till design, utveckling och konfiguration. I rollen ligger även ansvaret för övervakning, drift, genomförande av ändringar i nätverksmiljön, livscykelhantering samt dokumentation av nätverk och it-infrastruktur. Utöver det medverkar du i planering, uppföljning och analys av hela vår it-miljö samt stödjer vid behov våra systemadministratörer. CERT-SE erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling genom utbildning, övningar, extern samverkan och kunskapsutbyte både inom och utanför Sverige. Det finns på sikt även möjlighet att delta i CERT-SE operativa analysarbete tillsammans med våra it-säkerhetsspecialister. CERT-SE deltar årligen i flertalet nationella och internationella cyberövningar. Du kommer att ha möjlighet att delta i dessa övningar och CTF:er för att utveckla både din och vår förmåga.
Välkommen med din ansökan!
Urval sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen och vi önskar därför din ansökan snarast men senast 19 januari. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Digital, för frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754, julia.rhonnstad@randstad.se

Kvalifikationer
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom utveckling, drift och förvaltning av nätverk med höga tillgänglighets- och säkerhetskrav. Du har även:
Minst fem års arbetslivserfarenhet inom nätverks- och brandväggsadministration
Förmågan och trivs med att arbeta självständigt med drift, underhåll och administration av nätverk, switching, routing och brandväggar
Goda kunskaper i felsökning av nätverk
Erfarenhet av att analysera näverksloggar
Grundläggande Linuxkompeten

Det är meriterande om du har arbetat med produkter från Checkpoint och Juniper samt administrering av BGP och automation av nätverk. Arbetet innebär mycket samarbete inom och utanför teamet. Därför ser vi även att du har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp och har god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm på vårt kontor Tomteboda och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Allen Myrin AB söker ny nätverkstekniker!

Läs mer Jun 1
Vill du arbeta på en arbetsplats där dina tekniska kunskaper kan göra oerhörd skillnad? Då är denna annons för dig! Ditt gedigna teknikintresse och dina tidigare kunskaper kommer bidra till samhällsnytta och du kommer göra skillnad på riktigt!

Information om tjänsten
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vårt kundföretag under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
Vårt kundföretag tillhör du en arbetsgivare som ligger i framkant för tekniken i samhället. Det är en mycket spännande arbetsgivare som gör skillnad för många i samhället – och nu finns det en chans att bli en del av dem! Förutom detta erbjuds du även andra goda förmåner.

Arbetsuppgifter
Som nätverkstekniker kommer du arbeta i ett litet team med vilket innebär ett nära samarbete med utvecklingsteamet, kundernas IT-avdelningar samt säljare och installatörer. Du kommer att arbeta med att köra script, implementera och serva mjukvara. Du finns till hands för att lösa problem och jobbar med uppdateringar inom Linux och nätverk. Arbetet sträcker sig brett mellan;

• Installera och sätta upp databas samt utveckla systemförbättringar
• Testning av nya versioner
• Konfiguration
• Upprätta dokumentation för systemändringar

Då även felsökning kommer vara en del av dina arbetsuppgifter är det därför viktigt att du har god kunskap och förståelse inom detta samt kan kommunicera med andra inom området.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området av Linux och Nätverk och vill fortsätta utvecklas inom det. Mertirande är om du har arbetat med SysOps inom Linux, -databas, erfarenhet av virtuella miljöer eller kunskaper inom nginx, pm2, node.js.

Som person är du självgående och initiativtagande och driver ditt eget arbete framåt. Du är även social och kommunikativ då mycket av ditt arbete även kommer vara i samarbete med andra. Du besitter även en noggrannhet, har ett öga för även de minsta detaljerna och arbetar utifrån precision. Till detta är du även kreativ och kan se lösningar istället för problem. Utöver detta har du flytande svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift.

START: Augusti eller efter överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist, info@pn.se 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Nu söker vi efter flera Nätverkstekniker till spännande tjänst!

Läs mer Apr 3
Vi söker dig med ett tekniskt intresse som vill utvecklas inom främst nätverk och konfiguration. Du och ditt team övervakar och underhåller nätet hos många viktiga företag runt om i landet. Urvalet sker löpande och du är välkommen att starta omgående så sök tjänsten redan idag!

Information om tjänsten
Som nätverkstekniker hos vår kund kommer du ingå i ett team där ni jobbar 3-skift eftersom driften är öppen 24/7 hela året vilket innebär att du kommer att ha ett rullande schema med dags-, kvälls- och nattpass.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos företaget

Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds

• Fortsätta att bygga din kompetens inom Nätverk, konfiguration och support.

• Fantastiska utvecklingsmöjligheter på ett bolag som hoppas att du är kvar på lång sikt och fortsätter växa in i nya roller internt

• Börja på ett tryggt företag med härlig laganda

Arbetsuppgifter

• Drift och Övervakning av olika företags router

• Vara en supportfunktion till kunder och kollegor

• Nära kontakt med kunder och intressenter

Vi söker dig som

• Eftergymnasial utbildning inom IT/Teknik/Nätverk och gärna något års erfarenhet inom området 

• Arbetat med routing och switching

• Kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i tal och skrift

Här är det också meriterande med erfarenhet av nätverksövervakning och incidenthantering, men din ambition, personlighet och tankesätt är lika viktigt för denna rollen. 

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är problemlösande och serviceinriktad. Du är en lagspelare som sprider god energi omkring dig till både kollegor och kunder.

För samtliga kandidater i slutfas kommer vi att stämma av belastningsregister. Även svenskt medborgarskap krävs.

START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: jesper.wingqvist@pn.se

Sökord: nätverk, nätverkstekniker, nätverksspecialist, network, network specialist, network technician, technician, tekniker, nätdesign, nät, nätarkitekt

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Allen Myrin AB söker ny nätverkstekniker!

Läs mer Maj 2
Vill du arbeta på en arbetsplats där dina tekniska kunskaper kan göra oerhörd skillnad? Då är denna annons för dig! Ditt gedigna teknikintresse och dina tidigare kunskaper kommer bidra till samhällsnytta och du kommer göra skillnad på riktigt!

Information om tjänsten
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vårt kundföretag under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
Vårt kundföretag tillhör du en arbetsgivare som ligger i framkant för tekniken i samhället. Det är en mycket spännande arbetsgivare som gör skillnad för många i samhället – och nu finns det en chans att bli en del av dem! Förutom detta erbjuds du även andra goda förmåner.

Arbetsuppgifter
Som nätverkstekniker kommer du arbeta i ett litet team med vilket innebär ett nära samarbete med utvecklingsteamet, kundernas IT-avdelningar samt säljare och installatörer. Du kommer att arbeta med att köra script, implementera och serva mjukvara. Du finns till hands för att lösa problem och jobbar med uppdateringar inom Linux och nätverk. Arbetet sträcker sig brett mellan;

• Installera och sätta upp databas samt utveckla systemförbättringar
• Testning av nya versioner
• Konfiguration
• Upprätta dokumentation för systemändringar

Då även felsökning kommer vara en del av dina arbetsuppgifter är det därför viktigt att du har god kunskap och förståelse inom detta samt kan kommunicera med andra inom området.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området av Linux och Nätverk och vill fortsätta utvecklas inom det. Mertirande är om du har arbetat med SysOps inom Linux, -databas, erfarenhet av virtuella miljöer eller kunskaper inom nginx, pm2, node.js.

Som person är du självgående och initiativtagande och driver ditt eget arbete framåt. Du är även social och kommunikativ då mycket av ditt arbete även kommer vara i samarbete med andra. Du besitter även en noggrannhet, har ett öga för även de minsta detaljerna och arbetar utifrån precision. Till detta är du även kreativ och kan se lösningar istället för problem. Utöver detta har du flytande svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift.

START: Augusti eller efter överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist, info@pn.se 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Centric Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Centric Professionals AB .

IT-konsult inom support och drift till myndighet

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 31
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid.
Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering.
Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

I denna roll i Karlstad arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt.
Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat:

-     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support

-     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur

-     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara

-     Hantering av användarkonton och behörigheter

-     Dokumentation av processer och lösningar

Din profil och kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb.
Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga.
Krav

-     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365

-     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet

-     Erfarenhet av klienthantering och felsökning

-     Flytande svenska i både tal och skrift
Meriterande

-     Erfarenhet av ITIL-processer

-     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Hollie Van de Ruit
+46734159374
Hollie.VandeRuit@centric.eu

Ansök nu

Microsoft 365 konsult

Finanskonsult
Läs mer Dec 1
Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en rådgivande roll för att optimera kundens användning av IT-tjänster? Då är detta uppdrag hos en kund i Karlstad helt rätt tjänst för dig!
 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter

Som Cloud konsult med inriktning Microsoft 365 är du rådgivande till våra kunder i deras utmaningar gällande teknikval, strategi och arkitektur. Du arbetar också i uppdrag hos våra kunder i övergripande och i enskilda lösningar. Du har möjlighet att arbeta både enskilt och i team med några av branschens experter inom området.

I rollen som Microsoft 365 konsult jobbar du med behovsanalyser. Du planerar och driver uppdrag hos våra kunder i både implementering, konfiguration och migrering. Du får också vara med att jobba med design, drift och förvaltning av våra kunders nuvarande och framtida lösningar.

Din profil och kvalifikationen

I rollen kommer vi att erbjuda dig en stor möjlighet till utveckling där tjänsten kan anpassas efter din kompetens och inriktning. Vi söker dig som har erfarenhet av konsultrollen och ett genuint intresse för teknik, människor och affärer.

Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att ge bra service och är noga med att ge kunden en bra kundupplevelse.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav:
- B-körkort
- Arbetslivserfarenhet av konsultbranschen

Vi ser att du har arbetat med flera av dessa områden i minst 5 år:
- Azure
- Azure AD
- Microsoft 365
- Windows Server
- Active Directory
- Windows 10/11
- Intune
- Defender Suite
- AIP
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.

Ansök nu

Microsoft 365 konsult

Nätverksoperatör
Läs mer Okt 27
Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en rådgivande roll för att optimera kundens användning av IT-tjänster? Då är detta uppdrag hos en kund i Karlstad helt rätt tjänst för dig!
 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Som Cloud konsult med inriktning Microsoft 365 är du rådgivande till våra kunder i deras utmaningar gällande teknikval, strategi och arkitektur. Du arbetar också i uppdrag hos våra kunder i övergripande och i enskilda lösningar. Du har möjlighet att arbeta både enskilt och i team med några av branschens experter inom området.

I rollen som Microsoft 365 konsult jobbar du med behovsanalyser. Du planerar och driver uppdrag hos våra kunder i både implementering, konfiguration och migrering. Du får också vara med att jobba med design, drift och förvaltning av våra kunders nuvarande och framtida lösningar.

Din profil och kvalifikationen
I rollen kommer vi att erbjuda dig en stor möjlighet till utveckling där tjänsten kan anpassas efter din kompetens och inriktning. Vi söker dig som har erfarenhet av konsultrollen och ett genuint intresse för teknik, människor och affärer.

Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att ge bra service och är noga med att ge kunden en bra kundupplevelse.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav:
- B-körkort
- Arbetslivserfarenhet av konsultbranschen
Vi ser att du har arbetat med flera av dessa områden i minst 5 år:
- Azure
- Azure AD
- Microsoft 365
- Windows Server
- Active Directory
- Windows 10/11
- Intune
- Defender Suite
- AIP
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

IT-tekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 22
Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du axlar ansvaret som IT-tekniker? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Centric söker nu en IT-tekniker till ett uppdrag hos vår kund i Karlstad.
 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker arbetar du med att ge högklassig support via telefon och personliga besök hos dina kunder samt kollegor. Arbetsuppgifterna är blandade, men det är allt från att administration av användarbehörigheter, installation, felsökning till utbyte av datorer med kringutrustning, konfiguration av nätverk, utbildning och systemstöd till användare med mera. Du arbetar självständigt med dina ärenden men du ingår i ett team med erfarna kollegor.

Din profil och kvalifikationen
För att passa i rollen ser vi att du är en lagspelare som bidrar till gemenskapen i gruppen. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att ge bra service och är noga med att ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare är du flexibel och trivs i ett föränderligt klimat samt har en rak och öppen kommunikation.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav:
- Minst 2 års erfarenhet som IT-tekniker / onsite-tekniker
- Gymnasieexamen inom IT
- Erfarenhet av Microsoft 365 plattformen samt Exchange, Azure och AD
- B-körkort
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med närmare 400 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Tysktalande kundtjänstmedarbetare

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 12
Har du ett stort intresse för IT? Älskar du problemlösning och att leverera högsta kvalitet? Just nu söker vi en tysktalande kundtjänstmedarbetare till vår kund i Karlstad.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt även registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.

Din profil och kvalifikationen
Som person tycker du om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.

Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom Servicedesk. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav:
- Gymnasieexamen inom IT och teknik
- Kan uttrycka dig mycket väl på svenska, tyska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet inom IT-support/ servicedesk
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu