Karlstad: Ung utvecklare, Region Värmland

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ung utvecklare, Region Värmland i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-10 // Varaktighet: Deltid

Är du 16-18 år och vill göra skillnad? Vi söker nu en engagerad ungdom från någon del av Värmland som vill bli en av två unga regionutvecklare som tillsammans med andra inom Region Värmland vill bidra till en bättre och mer hållbar värld.

Jobba med oss på hållbar utveckling! 
Vi på avdelningen för Hållbar Utveckling jobbar för att Region Värmlands tjänster ska vara bra för både människor och miljön, och som också är ekonomiskt hållbara. Vi vill också hjälpa till att nå de globala målen enligt Agenda 2030.

Hos oss jobbar personer med olika kunskaper, som mänskliga rättigheter, jämställdhet, miljö, innovation och utveckling. Vi samarbetar med många olika verksamheter, både inom och utanför Region Värmland. Till exempel jobbar vi med hälso- och sjukvården, kollektivtrafiken, folkhögskolorna och olika kommuner och organisationer.

Vårt kontor ligger i Karlstad, men du kommer också att jobba på andra platser i Värmland där ungdomar finns, och ibland kan du jobba hemifrån.

Ditt uppdrag
Som ung regionutvecklare kommer du att vara en kraftfull röst för unga människor i Värmland. Ditt uppdrag är att identifiera hinder och utmaningar som unga står inför när det gäller att få sina röster hörda och att få inflytande på riktigt. Du kommer att arbeta tillsammans med andra för att skapa förändring och stärka ungas makt och inflytande i vår region. 

Uppdraget kan innehas fram till att du slutar gymnasiet alternativ sommaren du fyller 19 år. 

https://www.instagram.com/ungasmaktivarmland/

Vi erbjuder dig
En meningsfull och spännande roll väntar där du får möjlighet att påverka och göra skillnad med möjligheten att bygga upp ditt nätverk. Du får metodutbildning och stöd för att utveckla dina ledarskaps- och påverkansförmågor. Rollen innebär en flexibilitet och möjlighet att utgå från valfri plats i Värmland.

https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner?qs=. 

Är det här du?
Vi söker dig som är mellan 16-18 år och har ett brinnande engagemang för att göra skillnad. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra för att skapa förändring och har en stark vilja att riva ner hinder och öka ungas inflytande i samhället. Du kan arbeta självständigt och kan ta egna initiativ.

Intresserad?
Vill du också jobba för alla i Värmland? Vi ser fram emot din ansökan där du berättar varför du vill arbeta som ung regionutvecklare. Berätta även om din erfarenhet av att påverka och göra skillnad. Om du är under 18 år krävs samtycke från din vårdnadshavare.

Välkommen att vara med och skapa förändring!

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Handläggare naturtillsyn

Läs mer Apr 17
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
På Miljöskyddsenheten arbetar totalt 23 personer med prövning och tillsyn enligt miljöbalken inom miljöfarlig verksamhet, förorenade områden och naturtillsyn.

Vi arbetar även med tillsynsvägledning gentemot länets kommuner. Vi söker nu en medarbetare till funktionen naturtillsyn, som består av sju handläggare. 

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter är handläggning och tillsyn av naturvårdsärenden enligt miljöbalken. I vår prövning ser vi till att hänsyn tas till hotade arter, ekosystem, biologisk mångfald och friluftsvärden när samhället eller verksamheter utvecklas.

Många av de ärenden som vi hanterar är samråd om förändringar i naturmiljön. Det rör sig om åtgärder som kan påverka värdefulla skogsområden, naturbetesmarker, skyddsvärda träd eller hänsynskrävande arter. Vi handlägger också ett stort antal dispenser och tillståndsprövningar för åtgärder som berör fridlysta arter eller skyddade biotoper, till exempel alléer, småvatten och stenmurar eller som berör naturreservat eller Natura 2000-områden. Vi deltar också med vår kompetens i plan- och infrastrukturprojekt och i prövningar av miljöfarlig verksamhet och vattenverksamhet. Funktionen naturtillsyn arbetar också med tillsyn av skyddad natur, arter, biotoper och invasiva arter.

Till arbetsuppgifterna hör att genomföra tillsynsprojekt, vägleda länets kommuner gällande lagstiftning, hantera inkomna tips om skador på naturmiljön och att följa upp egna dispenser och tillstånd, för att se till att lagar och villkor följs. Vägledning och information är viktiga delar i tillsynsarbetet.

Arbetet är självständigt men även till stor del ett teamarbete med avstämningar av inriktning, prioritering och bedömningar inom gruppen, vilket ställer krav på bra samarbetsförmåga. Vidare innebär det många kontakter och dialog såväl internt som externt med enskilda personer, företag och kommuner.

Arbetsuppgifterna kommer till viss del att kunna styras utifrån din tidigare erfarenhet, kompetens- och intresseområden. Arbetsuppgifter inom enhetens andra verksamhetsområden kan också förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig med naturvårdsbiologisk kompetens med en högskoleutbildning inriktad mot ekologi, naturvård/miljö eller motsvarande. 

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med naturvårdsfrågor och med prövnings- eller tillsynsfrågor enligt miljöbalken.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är strukturerad och bra på att planera och prioritera i ditt arbete. Du kan driva dina egna ärenden framåt självständigt samtidigt som du bidrar till gruppens arbete och samverkan genom en bra samarbetsförmåga, samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift och månar om ett bra och professionellt bemötande. Vidare ser vi att du är van att ha många bollar i luften samtidigt, då enheten hanterar många ansökningar av olika slag, som ska hanteras inom olika handläggningstider.

B-körkort är ett krav för tjänsten. 

Villkor
Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Handläggare brandfarliga eller explosiva varor

Läs mer Apr 15
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar.




Vill du bidra till att stärka svensk räddningstjänst och minska antalet sprängningar i samhället?

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.

Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.
MSB ska utöka och utveckla sitt stöd till kommunerna inom området brandfarliga och explosiva varor och söker därför flera nya handläggare. Tjänsterna är placerade på Enheten för hantering av explosiva varor och Enheten för hantering av farligt gods och brandfarlig vara. 

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Arbetet omfattar såväl olycksförebyggande som brottsförebyggande delar, varav det senare har ökat i omfattning de senaste åren. I tjänsten ingår att ge stöd till myndigheter i tillstånds- och tillsynsfrågor och utformning av föreskrifter, samt att lämna information och råd till företag och andra intressenter. Arbetsuppgifterna innefattar också framtagande av informationsmaterial och att föreläsa vid utbildningar arrangerade av MSB eller externa arrangörer. Utöver detta kommer du delta i enhetens och myndighetens samlade uppdrag som just nu är inne i en spännande och dynamisk fas.
Arbetet utförs delvis självständigt, men hela tiden med stöd av kollegor med motsvarande uppdrag, där du också förväntas stödja dina kollegor.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- Akademisk utbildning inom naturvetenskap eller teknik, gärna med inriktning kemi, kemiteknik eller brandingenjör, alternativt motsvarande kunskaper som myndigheten bedömer som likvärdiga för tjänsten
- God förmåga i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har:

- Kunskap om kommunens uppdrag inom räddningstjänstområdet, särskilt avseende brandfarliga och explosiva varor eller annat olycksförebyggande arbete
- Erfarenhet av tillståndsgivning eller tillsynsarbete avseende brandfarliga eller explosiva varor
- Erfarenhet av att författa föreskrifter och andra regeltexter 

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Du är också en kvalitetsmedveten, strukturerad och serviceinriktad person som trivs med administrativa uppgifter.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På de båda enheterna är vi 18 respektive 18 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Vi arbetar med lagstiftning, stöd och utveckling av samhällets förebyggande arbete inom området brandfarliga och explosiva varor, både olycksförebyggande och brottsförebyggande. Vi ansvarar även för uppgifter inom områdena marknadskontroll och transport av farligt gods. Vi har ett flexibelt arbetssätt med möjlighet att arbeta på distans.

Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. 

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Fredrik Nyström. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 6 maj 2025

Ansök nu

Stabshandläggare

Läs mer Apr 10
Vill du vara en del av en verksamhet som har en central roll i Sveriges totalförsvar? Då har du kommit rätt!

Plikt- och prövningsverkets stab lämnar stöd till myndighetens ledning och driver myndighetsgemensamma ärenden och projekt.

Staben arbetar med verksamhetsplanering, uppföljning, årsredovisning, budgetunderlag, regeringsuppdrag, remissvar och intern samordning och beredning. Vi som arbetar på staben är stabshandläggare, statistiker, projektledare och ledningskoordinator, och nu söker vi två nya stabshandläggare.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som stabshandläggare driver och ansvarar du för avdelningsövergripande frågor och handlägger ärenden. I uppdraget ingår bland annat att ta fram och bereda beslutsunderlag, hantera remisser samt ta fram sammanställningar, agendor och uppföljning. Arbetet innebär intern administration och höga krav på samverkan. Stort fokus ligger på styrning, ledning och uppföljning och att över tid hantera och samordna en mängd olika frågor.

Arbetet berör flera parter och många delar av verksamheten vilket innebär att samverkan och samarbete är centralt i din roll. Du har intresse, vilja och förmåga att stötta verksamheten och skapa nätverk med goda kontakter.

Arbetsorten är Karlstad där vi finns i fina lokaler med bra möjligheter till parkering och ca 13 minuters promenad till centrum.

Arbetet utförs i huvudsak på plats på kontoret. Resor i arbetet kan förekomma.

Dina kvalifikationer
Arbetsuppgifterna kräver att du har:

- Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
- Några års aktuell erfarenhet från liknande arbete som vi beskriver i annonsen
- Mycket goda kunskaper om, och förmåga att hantera digitala verktyg samt Officepaketet
- Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska
- Goda kunskaper i tal och skrift på engelska

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från arbete i stab eller arbete med ledningsstöd
- Erfarenhet av samordning
- Erfarenhet från arbete i myndighet med liknande arbetsuppgifter som vi beskriver i annonsen
- Erfarenhet från arbete inom totalförsvaret
- Erfarenhet av miljöarbete

Dina personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och i den här rollen behöver du vara serviceinriktad och tillmötesgående. Genom tillit och förtroende skapar du betydelsefulla relationer och trivs med en variation av självständigt arbete likväl som att samarbeta med andra. Du är noggrann och ordningsam och har lätt för att planera, prioritera och driva ditt arbete framåt även under stunder med hög arbetsbelastning. Du har god förmåga att växla mellan händelsestyrd och planerad verksamhet, är angelägen om att finna lösningar och att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som kan komma att inledas med provanställning.

Du får möjlighet att träna på arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Läs mer om vilka förmåner och villkor vi har: Förmåner och villkor - Plikt- och prövningsverket

Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör därför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Ibland krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Ibland krävs svenskt medborgarskap.

Vi välkomnar en mångfald av sökande med olika bakgrund och vi ser fram emot din ansökan. För att ansöka till oss behöver du inte skriva ett personligt brev. Vi har istället valt att fokusera på urvalsfrågor och ditt CV för en värderingsfri rekrytering.

 Välkommen med din ansökan senast den 5 maj 2025

Om oss

Plikt- och prövningsverket är en expertmyndighet inom totalförsvarsområdet. Myndighetens huvuduppgifter är att mönstra och skriva in totalförsvarspliktiga till grundutbildning med värnplikt samt att bemanna krigsorganisationen. Åt andra myndigheter genomförs prövningar för urval för yrken och utbildningar med särskilda krav som handlar om trygghet och säkerhet i det svenska samhället.


Läs mer på pliktverket.se

Ansök nu

Ansökningshandläggare till Den offentliga omställningsorganisationen

Läs mer Apr 10
Vi fortsätter att växa! Är du en driven och strukturerad handläggare som vill vara med och utveckla vår nya verksamhet? Då kan vi erbjuda en intressant tjänst inom avdelningen Den offentliga omställningsorganisationen.

Avdelningen har i uppdrag att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att vi erbjuder ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. I vårt uppdrag ingår även att registrera omställningsorganisationer och att betala ut ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer.

Verksamheten startade 2022 och är placerad i Kammarkollegiets nya aktivitetsbaserade lokaler i Karolinen i Karlstad.

Arbetsbeskrivning

Som ansökningshandläggare kommer du att hantera ansökningar om grundläggande omställnings- och kompetensstöd samt om ersättning till arbetsgivare. Du utreder och fattar beslut i ärenden genom att tillämpa lagstiftningen korrekt. Efter beslut tilldelar du rådgivning och vägledning till enskilda individer via våra externa leverantörer.


Arbetet innehåller både rutinartade och mer kvalificerade uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår också att svara på frågor om omställnings- och kompetensstöd, samt att genomföra digitala möten med sökanden och med externa samarbetspartners. Du samarbetar med dina kollegor på plats och digitalt. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela erfarenheter.

Eftersom verksamheten befinner sig i ett utvecklingsskede innebär det att du kan vara med och påverka både din roll och utvecklingen av verksamheten. Det innebär även att du kan få stödja andra delar av verksamheten vid behov.

Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som:



• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har minst 1 års aktuell och relevant erfarenhet av arbete med handläggning och beslutsfattande
• är van att arbeta med digitala verktyg
• har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• har goda kunskaper inom förvaltningsrätt
• har god kommunikativ förmåga
• har ett strukturerat och effektivt arbetssätt
• samarbetar väl med andra för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat

 Det är meriterande om du:


• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkar arbetsgivare eller organisationer
• har erfarenhet av att arbeta i olika handläggningssystem

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information

Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad. Tillträde snarast (enligt överenskommelse).

Välkommen med din ansökan senast den 4 maj 2025.

I denna rekrytering vill vi att du bifogar ett CV men inget personligt brev. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor i vårt rekryteringssystem. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen.

Läs mer om vår verksamhet och om oss som arbetsgivare på www.kammarkollegiet.se.

Du kan också läsa mer om Den offentliga omställningsorganisationens uppdrag på www.nysteget.se

Kontaktpersoner

Martin Grund, enhetschef, 054-220 94 41 (tillgänglig från 29 april) och Victoria Karlsson Wigren, HR-specialist, victoria.karlsson.wigren@kammarkollegiet.se

Fackliga kontaktpersoner: Karin Edstrand, SACO-S, karin.edstrand@kammarkollegiet.se och Lisa Ericson, ST, lisa.ericson@arvsfonden.se

 

Övrigt

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

Ansök nu

Junior analytiker med inriktning försörjningsanalys

Läs mer Apr 7
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

Som analytiker kommer du vara med i utvecklingen och bidra till att etablera ett helt nytt system för försörjningsanalyser och försörjningsrelaterade lägesbilder i syfte att stärka Sveriges försörjningsberedskap.

Inom enheten för försörjningsanalys bedrivs en befintlig analysverksamhet för granskning av utländska direktinvesteringar av företag som bedriver samhällsviktig verksamhet. Funktionen analyserar även investeringar inom andra skyddsvärda områden som t.ex. kritiska råvaror och hantering av känsliga person- och lokaliseringsuppgifter.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Du kommer in i en spännande utvecklingsfas där funktionen för försörjningsanalys etableras. Rollen som analytiker innebär att stödja berörda myndigheter med metoder och arbetssätt kring att planera och genomföra försörjningsanalyser med olika tidsperspektiv. Du kommer också genomföra försörjningsanalyser och ta fram underlag för försörjningsrelaterade lägesbilder inom myndighetens ansvarsområde.

Analys- och utredningsuppdrag kan variera över tid men en viktig grund är att skapa en struktur för inhämtning, bearbetning, analys och bedömning av information som sedan ligger till grund för slutsatser till stöd för beslutsfattare. Arbetet innebär nära samverkan med kollegor inom myndigheten och med andra samhällsaktörer, inklusive branschorganisationer och företag. Även deltagande och utbyten i internationella nätverk kan förekomma.

Som analytiker med inriktning försörjningsanalys kommer du även: 

- delta i arbetet med att stötta andra delar av av MSB:s analysprodukter där kunskap om försörjningsberedskap och försörjningsrelaterade störningar efterfrågas
- leda och delta i avdelningens pågående utvecklingsprojekt
- involveras i enhetens arbete inom ramen för det nationella granskningssystemet för utländska direktinvesteringar

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- nyligen tagit akademisk examen med inriktning statsvetenskap, företagsekonomi, nationalekonomi, statistik eller liknande
- minst ett års relevant arbetslivserfarenhet för anställningen
- teoretisk och praktisk kunskap om olika analysmodeller och metoder
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

- kunskap om analyser av försörjningskedjor
- erfarenhet av att arbeta med angränsande områden såsom inköpsanalys, riskanalys försörjningsanalys, marknadsanalys eller motsvarande
- erfarenhet av eller utbildning inom utrikes, säkerhet- och försvarspolitik
- kunskap om upphandlingslagstiftning, konkurrensrätt och närliggande rättsområden som rör statens och företags agerande på en konkurrensutsatt marknad

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Som person vill vi att du ska bidra med din analytiska förmåga där du kan sätta dig in i omfattande information och kan bryta ned komplex information och i samverkan med dina närmaste kollegor lösa komplicerade uppgifter. Du ska kunna arbeta på ett strukturerat sätt och uttrycka dig väl i muntlig kommunikation. Du har hög integritet och säkerhetsmedvetenhet då arbetet kan omfatta sekretessbelagd information.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Du har också möjlighet att genomföra delar av ditt arbete på distans.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På enheten för försörjningsanalys är vi ca tio medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. På vår avdelning har vi både erfarna och juniora medarbetare.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov.

Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. 

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Niklaz Kling. Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Jan Fenelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 27 april 2025.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från REGION VÄRMLAND

Nedan visas andra jobb i Karlstad från REGION VÄRMLAND .

Sjuksköterskor till Neurologi- och rehabiliteringskliniken, avdelning 34

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 4
Vi söker nu fler sjuksköterskekollegor som vill bli del av vårt härliga team.

Vi är en arbetsplats där vi bryr oss om varandra och vill att du utvecklas och trivs i din yrkesroll. Välkommen till Neurologi- och rehabiliteringskliniken!

Din arbetsplats
Avdelning 34 är neurologi- och rehabiliteringsavdelning där vi vårdar personer med neurologiska symtom och diagnoser samt rehabiliterar personer med förvärvade hjärnskador. Vi tar emot personer med neurologiska symtom direkt från akuten och ibland neurologmottagningen, och har även planerade inläggningar från hemmet direkt till avdelningen. På dedikerade vårdplatser har vi personer som behöver hjärnskadeteamets kompetens för sin rehabilitering.

I avdelningens olika team ingår läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, musikterapeut, kuratorer, neuropsykologer, dietist och logopeder.

Vi följer rörelsemönster hos våra patienter med Parkinson, ger behandlingar till olika neurologiska sjukdomar, förbereder för PEG-inläggningar och utför PEF-kontroller för att utvärdera hur lungkapaciteten är hos vissa av våra patienter. Vi utför rehabilitering hos personer med förvärvade hjärnskador som varit i till exempel bil-, fall- och cykelolyckor, drunkningstillbud, stroke med mera. Vi rehabiliterar också personer med höga spinalskador där vi ofta har avancerad vård såsom tracheostomier, ventilatorbehandling och hostmaskin.

Vidare utbildar vi även personliga assistenter innan utskrivning från avdelning sker. För att få fördjupad kunskap i akut neurologi och hjärnskaderehabilitering genomförs kontinuerligt utbildningar på avdelningen.

Så här säger några av våra sjuksköterskor om att arbeta på avdelning 34:

"Ett meningsfullt arbete, som berikar mitt liv. Jag ger mycket, men får också mycket tillbaka."

"Fin kamratskap i arbetslaget."

"Det som fick mig att välja avd. 34 var framförallt den familjära stämningen och att man snabbt blir en i gänget, något jag märkte redan när jag var där som student. En härligt arbetsgrupp och en intressant blandning av patienter gör detta till en mycket givande avdelning att jobba på!"

"Nära samarbete med rehab och andra professioner runt patienten för att ge den bästa vården."

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av att jobba i team kring våra patienter med de olika professionerna vi samarbetar med på avdelningen där vi alla bidrar till en god omvårdnad av våra patienter. Du kommer att genomföra de vanliga uppgifterna såsom att dela mediciner, ronda, planera med patient, anhöriga och kommun vid utskrivningar samt lämna rapport till kommunen, andra avdelningar eller regioner.

Utöver detta är du en i teamet kring att observera förbättringar och försämringar hos våra patienter. Vi observerar symtom, rörelsemönster, utför PEF-kontroller och förbereder för lumbalpunktioner. Vi har även rehabilitering efter förvärvade hjärnskador där vi är en del av rehabiliteringen. Vi är med och tränar förflyttningar, kontrakturprofylax samt kommunikation och minne. Vi vårdar även patienter där det finns avancerad sjukvård såsom hemventilator och hostmaskin som kopplas till trach. Vårt fokus är att vårda våra patienter genom att se hela människan samt deras behov och stötta deras anhöriga.

Som ny på avdelningen får du introduktion med van handledare och därefter finns mentor som stöd. Är du nyutexaminerad sjuksköterska ingår Kliniskt Utvecklingsprogram (KUP) under det första året, för att ge dig en trygg och bra start inom yrket. Det finns även goda möjligheter att fördjupa dig i de olika neurologiska sjukdomarna samt hjärnskaderehabilitering. 

Dina kunskaper och kompetenser
VI söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet från yrket sedan tidigare men inget krav.

Som person är du ansvarstagande, noggrann, lyhörd, självständig samt respektfull gentemot dina arbetskamrater och de personer vi vårdar. Du är även strukturerad och har en bra förmåga att prioritera samt se hela människan. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper då vårt mål är att skapa en trygghet för våra patienter och ge dem en god och säker vård.

Urval sker löpande under rekryteringsprocessen så vänta inte med din ansökan!

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Distriktsläkare/läkare till Vårdcentralen Molkom

Specialistläkare
Läs mer Apr 11
Hos oss på Vårdcentralen Molkom får du chansen att arbeta i positiv miljö där varje medarbetares kompetens och entusiasm bidrar till en gemensam vision: att erbjuda högkvalitativ vård till våra patienter.

Om du letar efter en arbetsplats där kvalité och samarbete står i fokus, då är du varmt välkommen att söka till oss!

Din arbetsplats
Vårdcentralen Molkom är en mindre vårdcentral med 4300 listade patienter. Vi är belägna tre mil utanför Karlstad och det finns goda förutsättningar att åka kollektivt. På Vårdcentralen Molkom arbetar olika professioner tillsammans för att skapa den bästa vården för våra patienter. Vi har erfaren personal och lägger stor vikt att du som distriktsläkare/läkare har lätt för att samarbeta. Hos oss arbetar distriktsläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, kurator, rehabiliteringskoordinator, fotvårdsterapeut och vårdadministratörer. Vi tar emot studenter av olika yrkeskategorier vilket upplevs positivt av både medarbetare och studenter. På vårdcentralen finns även barnavårdscentral, barnmorskemottagning, laboratorium och fysioterapimottagning.

Tack vare att alla medarbetare bidrar med sin kompetens, stort engagemang och viljan att göra ett gott arbete så upplevs vårdcentralen som en trevlig och varm arbetsplats där vi arbetar tillsammans och ställer upp för varandra. Vi sätter stor vikt på att du har ett intresse för att tillsammans med oss fortsätta att utveckla vår verksamhet. Vi är öppna för flexibla lösningar med möjlighet till visst distansarbete.

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår akut och planerad mottagningsverksamhet. Vi har även ansvar för tillsyn av äldreboende och hemsjukvården. Vi träffar dagligen olika typer av patientärenden i alla åldrar. Arbetet är mycket varierande, då vi är en liten vårdcentral på glesbygden. Ingen dag är den andra lik.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker i första hand dig som är färdig specialist inom allmänmedicin eller är legitimerad läkare, med intresse för allmänmedicin.

Du måste behärska svenska språket både i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska. Körkort B är ett krav då hemsjukvård förekommer i tjänsten.

Du är en person som tar ansvar för din uppgift och har förmågan att självständigt kunna strukturera och planera ditt arbete. Du har en vilja och intresse för att hjälpa andra och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. 

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Arbetsterapeut till Barn- och ungdomshabiliteringen, Karlstad

Arbetsterapeut
Läs mer Apr 4
Vill du arbeta med barn och ungdomar som behöver habilitering och bidra till deras positiva utveckling? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med fokus på utveckling, samarbete och god arbetsmiljö.

Din arbetsplats
På vår arbetsplats jobbar vi med barn och ungdomar som har behov av habilitering. Vi arbetar tillsammans för att bidra till en positiv utveckling för barn och ungdomar i form av:

- Bästa möjliga funktion och aktivitet.
- Fysiskt och psykiskt välbefinnande.
- Delaktighet i samhällslivet och jämlika levnadsvillkor.

Barn- och ungdomshabiliteringen är uppdelad i två enheter där enhet 1 är riktad mot kognitiva funktionsnedsättningar och enhet 2 mot rörelsefunktionsnedsättningar. Denna tjänst är aktuell i enhet 2 och är en tillsvidareanställning. 

Hos oss får du arbeta med drivna och engagerade kollegor. Vi har ett systematiskt arbetsmiljöarbete och lägger mycket fokus på introduktion och mentorskap av nya medarbetare. Vi bedriver också ett strukturerat utvecklingsarbete med fokus på evidensbaserade gruppinsatser och ett utökat utbud av e-tjänster.

Vi är en hälsofrämjande arbetsplats som arbetar tillsammans för en god arbetsmiljö. Hos oss har vi en friskvårdstimme i veckan, flextid för att planera sin arbetstid, friskvårdsbidrag och tillgång till gym i regionens lokaler.

Dina arbetsuppgifter
På barn- och ungdomshabiliteringen utför vi ett arbete som gör skillnad för många barn och familjer. Hos oss är den ena dagen inte den andra lik beroende på vilka patienter vi träffar. Vi arbetar tillsammans i team med olika professioner runt patienten. Vi erbjuder även insatser för anhöriga och övrigt nätverk.

Som arbetsterapeut träffar du barnet på habiliteringen, i skolan och i hemmet. I vårt arbetet ingår bedömningar av aktivitets- och funktionsförmåga och sedan görs insatser i form av träning och kompenserande insatser. Vi utför hjälpmedelsutprovningar och omgivningsanpassningar samt utbildning till barn och dess omgivning. Som arbetsterapeut planerar du dina insatser självständigt i samarbete med teamet och jobbar nära barnhjälpmedelskonsulenter och tekniker på barnhjälpmedelscentralen som finns i samma byggnad. Yrkesgruppen jobbar aktivt med utveckling av arbetssätt och kompetensutveckling.

Hos oss får du får arbeta i tvärprofessionella team utifrån en helhetssyn på insatser riktade till barn/ungdomar med funktionsnedsättning. Möjligheter finns även att påverka såväl verksamhetens som den egna professionens innehåll och utveckling. Hos oss finns goda möjligheter till kompetensutveckling internt och externt både yrkesspecifikt och habiliteringsövergripande. Vid starten av din anställning så kommer du ingå i ett introduktionsupplägg där mentorsstöd ingår.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Du behöver kunna arbeta självständigt men också tillsammans med andra då teamarbete är en stor del av vår verksamhet. Samarbete är A och O, både inom och utanför verksamheten, så din samarbetsförmåga är viktig. Det är även bra om du även intresserad av utvecklingsarbete utifrån din profession. Är du serviceinriktad och flexibel är det ett ytterligare plus. 

Vi arbetar i hela Värmland och reser regelbundet till våra lokalkontor. Då arbetet därför medför resor i tjänsten är B-körkort ett krav, tillgång till leasingbil finns.

Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande så vi ser fram emot din ansökan redan idag!

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Sjukhuskemist till Klinisk kemi, Centralsjukhuset Karlstad

Sjukhuskemist
Läs mer Apr 4
Laboratoriemedicin Värmland söker en engagerad sjukhuskemist.

Hos oss får du arbeta med varierande arbetsuppgifter i en trevlig arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan redan idag!

Din arbetsplats
Laboratoriemedicin Värmland bedriver verksamhet i hela länet och består av fyra medicinska specialiteter; Klinisk kemi, Klinisk mikrobiologi, Klinisk patologi och Transfusionsmedicin. Vi är idag cirka 300 medarbetare i vår ackrediterade verksamhet och har uppdraget att med hög servicekvalitet erbjuda provtagning, preparera och analysera prover samt producera kvalitetssäkrade analysresultat, diagnoser och diagnosunderlag.

Att arbeta inom Laboratoriemedicin Värmland innebär att du får varierande och stimulerande arbetsuppgifter. Det finns även utvecklingsmöjligheter över disciplingränserna, det sker alltid efter behov och i dialog med medarbetaren samt med en gedigen upplärning. Vi är en trevlig arbetsplats med god arbetsmiljö där vi arbetar mot tydliga mål i ett lärande arbetsklimat. Nya idéer är alltid välkomna och tillsammans arbetar vi för att utveckla vår verksamhet.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar att säkerställa den dagliga analysverksamheten av kliniska prover inom område specialkemi och att bidra till att laboratoriets behov och mål uppnås.

Du kommer att arbeta nära tillsammans med biomedicinska analytiker och läkare. Fokus kommer att ligga på övervakning och uppföljning av analysmetoder, utveckling och validering av nya analysmetoder, felsökning, utvecklingsprojekt, validering/verifiering av nya metoder, upphandling samt att ge stöd till verksamheten.

Vanligt förekommande analysmetoder inkluderar LC-MS/MS, HPLC-UV/VIS, GC-FID och immunokemiska metoder.

Du kommer även att ha rollen som kemikalieansvarig, där du spelar en viktig roll i att säkerställa att verksamheten hanterar kemikalier på ett säkert och miljövänligt sätt samt följer gällande lagar och regler kring kemikaliehantering. Du förväntas utbilda personalen i säker hantering av kemikalier och informera om potentiella risker och skyddsåtgärder. Dessutom kommer du att vara lokal administratör för regionens kemikaliehanteringssystem.

I uppdraget ingår ett större ansvar för att upprätta och uppdatera dokument för analysmetoder med mera.

Dina kunskaper och kompetenser
Du ska ha högskoleutbildning/universitetsutbildning med inriktning mot kemi/biokemi motsvarande masternivå alternativt civilingenjörsutbildning.

Du har gedigna kunskaper i statistik och kvalitetskontroll samt flera års erfarenhet av att arbeta med avancerad laboratorieutrustning och mjukvara. Din analytiska förmåga i kombination med flera års erfarenhet av metodutveckling inom klinisk kemi, särskilt inom LC-MS/MS, gör dig till en värdefull resurs.

Att ha arbetat i en ackrediterad verksamhet är också meriterande. Ett positivt bemötande gentemot kunder och god förmåga att förklara och hjälpa dem med deras frågor är viktigt. Du har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Att trivas med varierande arbetsuppgifter och vara ivrig att lära sig nya saker är en självklarhet för dig. Du är engagerad i att utveckla laboratoriets roll i vårdkedjan och uttrycker dig väl, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska. Har du B-körkort är det meriterande.

Ural och intervjuer kan ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Kurator till psykiatriska öppenvården, mottagning 4

Kurator
Läs mer Apr 17
Din arbetsplats
Mottagningens målgrupp är patienter med depression- och ångestsyndrom, personlighetssyndrom och ätstörning.

På vår mottagning arbetar förutom psykologer även psykoterapeuter, kuratorer, specialistläkare, utbildningsläkare, skötare, arbetsterapeuter, fysioterapeut, vård- och stödsamordnare och sjuksköterskor. Vi arbetar i två tvärprofessionella team. Samarbete över mottagningsgränserna sker ofta, till exempel olika gruppbehandlingar.

Vi är i ett aktivt utvecklings- och förbättringsarbete inom den psykiatriska vården som vi
hoppas att du vill vara delaktig i. VI värderar kvalitet i vården och en god arbetsmiljö högt.
Vi trivs bra tillsammans på mottagningen och arbetar gärna i team. 

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta med att hjälpa psykiatriska patienter med samordning och
insatser inom kommun, socialtjänst, försäkringskassa och arbetsgivare.
Psykosocial utredning, stabiliserande samtal vid psykiatrisk försämring och
psykoedukativa insatser är andra vanliga arbetsuppgifter.

Dina kunskaper/kompetenser
Legitimerad hälso- och sjukvårdskurator. Erfarenhet av arbete med psykiatriska patienter och samordnande insatser är meriterande. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga liksom förmåga att arbeta självständigt. Du är strukturerad i ditt arbete och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du ska också ha stort patientfokus med en lösningsfokuserad inställning till arbetet. 

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kan komma att ske löpande.

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

ST-tandläkare Endodonti, Karlstad

ST-tandläkare
Läs mer Apr 16
Folktandvården Värmland erbjuder dig som har intresse för att specialisera dig inom endodonti möjlighet att söka en regional utbildningsplats.

Din arbetsplats
Specialistverksamheten för endodonti, parodontologi och protetik (PEP) är organiserade tillsammans med en gemensam klinikchef. Specialistkliniken är organiserad under tandvården och har sina lokaler centralt i Karlstad, området Haga. I anslutning till kliniken finns också en allmäntandvårdsklinik och pedodontikliniken. På specialistkliniken arbetar idag totalt 30 medarbetare, varav tre parodontologer, en endodontist, fyra protetiker och en nischtandläkare i endodonti samt en assistenttandläkare i protetik. På kliniken arbetar också sju tandhygienister, 12 tandsköterskor och en vårdadministratör.

Dina arbetsuppgifter
ST-utbildningen kommer att schemaläggas på heltid och sker i samarbete med region Jönköping och på Specialistkliniken PEP i Karlstad under en tidsperiod på minst tre år. Seminarieprogram, vetenskapligt program, fallpresentationer samt klinisk handledning motsvarande en halvtid sker i Jönköping. Huvudhandledning samt klinisk handledning motsvarande en halvtid sker i Karlstad. Under utbildningen utgår lön enligt Folktandvårdens lönesättning i regionen enligt nivå för tandläkare under specialisttjänstgöring.

Tillträde sker enligt överenskommelse under hösten 2025.

Dina kunskaper och kompetenser
Du har tandläkarlegitimation utfärdad av Socialstyrelsen samt minst två års allmänpraktik på heltid inom både barn- och vuxentandvård. Du har ett målinriktat intresse för endodonti och god klinisk mognad och kapacitet.

Tidigare tjänstgöring på endodontiklinik är meriterande. Meritvärdering bedöms i enlighet med antagna nationella riktlinjer. Vi tror att du, precis som vi, möter alla människor med förståelse, respekt och omtanke och att du sätter högt värde på god odontologisk kvalitet och service. Vi vill att du kan samarbeta, verka både självständigt och i team samt tycker om att utvecklas i ditt arbete. Eftersom du i arbetet kommer att kommunicera med patienter, närstående, kollegor och myndigheter är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl muntligt och skriftligt. Dessutom är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som för oss innebär att du har ett strukturerat arbetssätt, god samarbets- och kommunikationsförmåga samt är självgående och tar ansvar för din uppgift.

Välkommen med din ansökan innehållandes CV, ifylld meritförteckning och personligt brev. Intyg, betyg och examensbevis lämnas vid en eventuell intervju.

Om oss

Folktandvården Värmland är en del av Region Värmland och har 17 allmäntandvårdskliniker, fördelat på 24 olika enheter – från Sysslebäck i norr till Säffle i sydväst. Dessutom finns kliniker inom alla specialistområden som behandlar patienter på remiss. Vi är en framåtsträvande organisation med kvalitet och kompetens i fokus. Hos oss arbetar ungefär 560 personer som tillsammans har en lång och bred erfarenhet av att jobba för en friskare tand- och munhälsa.



Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.



Läs mer om att https://regionvarmland.se/tandvard/jobba-hos-oss och följ oss gärna på sociala medier.



Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.



Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.



Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu