Karlstad: Styrelseledamot

Hitta ansökningsinfo om jobbet Styrelseledamot i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Deltid

Invencon

Invencon består av produktutvecklare, systemutvecklare, projektledare och affärsutvecklare som hjälper kunder att skapa nya eller förbättra sina befintliga produkter. Invencon är också en accelerator för ny teknik och tech-startups som skapar värde för en positiv framtid. Vi tror på ingenjörskonst, teknik och innovation men inte utan att ha riktigt kul på vägen. Med närvaro i Karlstad, Göteborg och Örebro är vi på en spännande tillväxtresa och söker nu en engagerad extern styrelseledamot som vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling.

Styrelseledamot sökes

Vi ser en stor potential framåt och vill stärka vår styrelse med en extern ledamot som tillför strategisk höjd, branschinsikt och erfarenhet från bolag i stark tillväxt. Vi söker en person som kan utmana, inspirera och skapa dynamik i styrelserummet samt vara en aktiv partner i att driva bolaget mot dess mål.

Styrelsen består idag av fyra ägare, inklusive operativ VD, samt en extern styrelseordförande. Vi håller fem styrelsemöten per år, inklusive strategidagar lunch till lunch. För att ytterligare professionalisera bolagsstyrningen och skapa en tydligare struktur mellan ägarforum, styrelse och operativ drift, ersätts nu de operativa ägarna i styrelsen (förutom VD) med en extern ledamot.

Vi söker dig som har
Stark värdegrund och uppskattar våra värderingar
Djup förståelse för människor, deras drivkrafter och beteenden
God insikt i industrins nuvarande och framtida behov
Ett etablerat nätverk inom industrin
Strategisk kompetens och affärsmässig förståelse
Förmåga att inspirera, utmana och tänka nytt
Tid och engagemang för uppdraget
Resultat- och målfokus
Erfarenhet av styrelsearbete är meriterande

Mer information

Känner du igen dig i ovan beskrivning och upplever att du är rätt person för detta uppdrag får du gärna kontakta senior konsult Linus Elghorn, linus.elghorn@hrmab.se för mer information. Ansökningar görs via länk i denna annons.

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Företagsledare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Företagsledare.

Styrelseledamöter till Byggbeslag, en del av Ahlmarkskoncernen

Läs mer Dec 4
Byggbeslag, en del av Ahlmarkskoncernen, söker nu engagerade och erfarna styrelseledamöter som vill bidra till deras fortsatta framgång och utveckling.
Om Byggbeslag
Byggbeslag levererar produkter, tjänster och smarta lösningar inom lås, säkerhet och inredning till fastigheter och byggprojekt. Med en gedigen kompetens och kapacitet erbjuder de mer än bara kvalitativa installationer; deras mål är att genom kunskap och erfarenhet minska projektens totala kostnader, inklusive miljöpåverkan, samtidigt som de ökar tryggheten för sina kunder.
Byggbeslag är en del avAhlmarkskoncernen, grundad 1847 i Karlstad, och en av Värmlands mest betydande företagsgrupper med verksamhet inom sjöfart, handel och industri. Med en internationell närvaro bedriver koncernen verksamhet i flera europeiska länder samt Nordafrika och sysselsätter cirka 1 250 anställda.
Om rollen
Som styrelseledamot i Byggbeslag kommer du att spela en viktig roll i att forma företagets strategiska inriktning och framtida tillväxt. Du förväntas bidra med din expertis för att utveckla affärsstrategier, identifiera nya marknadsmöjligheter och säkerställa att företaget fortsätter att leverera högkvalitativa lösningar till sina kunder.
Uppdraget innebär fyra fysiska möten per år samt tio månatliga genomgångar fördelat över ett år.
Om dig
Den vi söker bör vara en strategisk tänkare med högt driv och förmåga att fungera som bollplank kring affärsutveckling. Vi tror att du besitter ett starkt affärssinne med en god förmåga att utveckla affärer ochser gärna att du haren bred erfarenhet, gärna inom fastighetsförvaltning, entreprenadverksamhet,byggsektorn ellerinom säkerhetsbranschen. Om du har erfarenhet från fastighetsservice, kontrakt inom byggsektorn eller entreprenad så är deten fördel då erfarenhet från kundsidan och insikt i kundperspektivet är värdefullt.
Erfarenhet av styrelseuppdrag är meriterande, liksom ledarskapserfarenhet.
Ansökan
Om du är intresserad av att bidra till Byggbeslags fortsatta framgång så ser vi gärna att du skickar in en ansökan, även om du kanske inte uppfyller ovanstående kravprofil fullt ut. För mer information om tjänsten och ansökningsprocessen, vänligen kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Bolagschef till Keyline Karlstad/Sunne

Läs mer Jun 4
Är du en "doer" som tycker om verksamhetsutveckling? Har du ett ledarskap som motiverar andra? Tycker du om försäljning och resultatutveckling? Då ska du läsa vidare om tjänsten som bolagschef!
Keyline Städ & Konsult AB ingår i koncernen PHM Sweden och är ett lokalvårdsbolag som omsätter ca 25 MSEK med för närvarande 73 anställda personer, varav 5 tjänstemän och flertalet deltidsarbetare. Kunderna finns runt om i Värmland och våra lokala platskontor finns för närvarande i Karlstad, Sunne, Torsby, Arvika och Kil. Vi utför alla tjänster inom lokalvård samt ger utbildningar i städning, miljökunskap och service endera i egen regi eller med hjälp av systerbolaget Bredablick Facility Services med bas i Malmö.
Om rollen
I rollen som bolagschef för Keyline har du fullt personal-och resultatansvar för bolaget. Målet för Keyline är att vända runt lönsamheten till att nå svarta siffror igen och därefter att växa bolaget organiskt med 5-10% per år med lönsamhet. Vägen dit är sannolikt genom ett ökat fokus på i första hand rätt personalplanering och därefter rätt kunder. I planen ligger också att se över mindre lönsamma avtal och planera för deras avveckling. Du kommer i rollen också fokusera på försäljning genom aktiv prissättning, offerering och kundkontakt samt driva på för att öka marknadsföringen. Keyline ingår i koncernen PHM Sweden och du rapporterar till regionchef för PHM Sweden, dina 4 andra bolagschefskollegor utgår ifrån Karlstad.
Personliga egenskaper
För att passa i rollen har du sannolikt ett stort driv och engagemang samt ett motiverande ledarskap. Det är naturligt för dig att driva förändring och vara den som visar vägen genom beslut och handling. I förändringsarbete lägger du stor vikt vid personalen och vetskapen om hur din ledarstil påverkar dem. Du har ett inbyggt högt tempo samt en förmåga att analysera affärer och uppkomna situationer löpande. Du tycker om att samarbeta och har lätt att komma överens med kollegor där du både hjälper och kan ta emot hjälp.
Arbetslivserfarenhet
Du som söker har erfarenhet av en ledande position med personal- och ledningsansvar. Har du arbetat inom branschen är det en stor fördel men inte ett krav. Starkt meriterande är om du själv drivit bolag i liknande storlek. Har du haft försäljnings/KAM-ansvar tidigare ser vi det som positivt. Tidigare har du kanske haft en roll som till exempel affärsområdeschef, Förvaltningschef, Kommersiell Kundchef eller Fastighetskonsult. Alternativt från en annan bransch i ledande position.
I denna rekryteringsprocess arbetar vi löpande med intervjuer och urval så skicka in din ansökan redan idag dock senast 18/6.
Tydliggör i din ansökan hur du uppfyller annonsens önskemål.
Välkommen med din ansökan!
PHM & Keyline arbetar med Human & Company Potential Recruiting och all kommunikation sker med rekryteringskonsult Marcus Fast. Vid frågor vänligen kontakta Marcus Fast på marcus.fast@humanandcompanypotential.se eller 076-014 55 55.

Ansök nu

Innovation Manager - Business development - Compare

Läs mer Maj 28
Innovation är viktigare än någonsin. Vårt samhälle står inför stora och viktiga utmaningar inte minst kring hållbarhet, hälsa och tillväxt. Digitalisering skapar fantastiska möjligheter att möta ett samhälle i förändring. Och det enda vi kan vara säkra på är att ingen människa eller organisation kan klara av att lösa dessa utmaningar själva. För oss innebär innovation att dela sina tankar med andra, tillföra mod och drivkraft för att genomföra det nya och i framtiden det självklara.

Om tjänsten
Vi söker nu en Innovation manager som brinner för att hjälpa innovativa företag att utveckla nya digitala tjänster. Som innovation manager utvecklar och processleder du satsningar på innovation som skapar värde för människa, företag och organisation. Du arbetar nära företagen, förstår behoven och samverkar med offentlig sektor, forskning och civilsamhälle för att skapa de bästa förutsättningarna för tjänsteutveckling. Du är övertygad om att digitalisering och innovation är viktiga för framtiden. Du är intresserad av framtidens teknik och hur den skapar nya möjligheter.

Du kommer arbeta med innovativa bolag, start-ups och entreprenörer för att stötta dem i deras affärsutveckling och strategier för att de ska kunna möta framtiden i form av teknik och tjänster.

Om dig
Vi ser gärna att du har erfarenhet av innovation och entreprenörskap. Du får gärna ha gjort en entreprenörsresa och med den tagit med dig erfarenheter som kan spridas till andra. Vi vill att du har god förståelse för digitaliseringens möjligheter och har ett gediget intresse i att hjälpa och samverka med andra människor. Du är en entreprenör i själen som gillar att prova det nya och är inte rädd för att misslyckas, då du ser det som en chans att bli ännu bättre, vilket ställer krav på ett agilt och hypotesdrivet arbetssätt.

Vi arbetar prestigelöst i team och vill att du gillar högt tempo i en snabbt föränderlig miljö. Du gillar att ha stor flexibilitet när du arbetar.

Vi ser att du har relevant utbildning för tjänsten och har den bakgrunden som du är övertygad om att vi behöver i vårt team! Självklart har du ett brinnande intresse för digital teknik och att skapa framtidens digitala tjänster.

Om oss
Vi är ett kluster som består av cirka 100 företag inom techbranschen i Värmland. Vi är en resurs för företag och organisationer som sätter tillväxt i fokus och vill få företag och organisationer att växa och bli konkurrenskraftiga med hjälp av digital teknik. Vi arbetar med innovation i ett nationellt och internationellt perspektiv och driver stora innovationssatsningar som DigitalWell Arena och DigitalWell Ventures. För det krävs att vi tänker bortom morgondagen och driver digital utveckling och innovation tillsammans.

Läs mer om oss här https://www.compare.se/.

Om processen
I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck 0705 94 72 77 eller Andrea Elfman på 073 509 38 66.

Välkommen med din ansökan senast den 13 juni.

Ansök nu

Innovation Manager - Digitalisation - Compare

Läs mer Maj 28
Innovation är viktigare än någonsin. Vårt samhälle står inför stora och viktiga utmaningar inte minst kring hållbarhet, hälsa och tillväxt. Digitalisering skapar fantastiska möjligheter att möta ett samhälle i förändring. Och det enda vi kan vara säkra på är att ingen människa eller organisation kan klara av att lösa dessa utmaningar själva. För oss innebär innovation att dela sina tankar med andra, tillföra mod och drivkraft för att genomföra det nya och i framtiden det självklara.

Om tjänsten
Vi söker nu en Innovation manager som ska ha fokus på digitalisering av företag, civilsamhälle och offentlig sektor. Som innovation manager utvecklar och processleder du satsningar på innovation som skapar värde för människa och för organisation. Du deltar i såväl det regionala arbetet, de nationella nätverken och i de europeiska digitala innovationshubbarna. Du är övertygad om att digitalisering och innovation är framtiden och vill lyfta de möjligheter det medför.

Som innovation manager arbetar du med att skapa innovation i samarbete med många olika aktörer. Det gemensamma är digitaliseringen och möjligheterna med framtidens teknik. Det är oftast inte tekniken som hindrar innovation, det är istället kultur, värderingar och policys.

Som innovation manager arbetar du med ledarskap i ett, som vi kallar det, organisatoriskt mellanrum. Du får innovation och konkreta satsningar att genomföras som ett led i att klara våra stora samhällsutmaningar. Du kommer att vara en del av ett team med en ledande roll i hur digitaliseringens möjligheter kan förverkligas.

Om dig
Att få människor att arbeta mot en vision och olika mål på ett engagerat sätt utan att de finns i den egna organisationen är en stor ledarskapsutmaning och det är precis det som vi vill att du är riktigt bra på!

Du är en entreprenör i själen som gillar att prova det nya och är inte rädd för att misslyckas, då du ser det som en chans att bli ännu bättre, vilket ställer krav på ett agilt och hypotesdrivet arbetssätt.

Vi ser att du har relevant utbildning för tjänsten och har den bakgrunden som du är övertygad om att vi behöver i vårt team! Självklart har du ett brinnande intresse för teknik och hur innovation kan vara med och skapa

Om oss
Vi är ett kluster som består av cirka 100 företag inom techbranschen i Värmland. Vi är en resurs för företag och organisationer som sätter tillväxt i fokus och vill få företag och organisationer att växa och bli konkurrenskraftiga med hjälp av digital teknik. Vi arbetar med innovation i ett nationellt och internationellt perspektiv och driver stora innovationssatsningar som DigitalWell Arena och DigitalWell Ventures. För det krävs att vi tänker bortom morgondagen och driver digital utveckling och innovation tillsammans.

Läs mer om oss här https://www.compare.se/.

Om processen
I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck 0705 94 72 77 eller Andrea Elfman på 073 509 38 66.

Välkommen med din ansökan senast den 13 juni.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Hrm Affärsutveckling i Stockholm AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Hrm Affärsutveckling i Stockholm AB .

Systemtekniker inom Datacenter

Drifttekniker, data
Läs mer Sep 6
Nu söker vi en Systemtekniker med inriktning mot Datacenter åt en kund inom offentlig sektor. Du kommer att tillhöra IT-enheten som ansvarar för verksamhetens hela IT-miljö.

I rollen som Systemtekniker kommer du att arbeta med att utveckla och förvalta digitala lösningar, lösningar som är effektiva och säkra och som bidrar till verksamhetens utveckling och leveranser. Du kommer att vara en viktig del i vidareutvecklingen av den övergripande IT-infrastrukturen och de digitala plattformar som används.

Dina dagar består av löpande drift samt som representant vid byggande av nya lösningar. De arbetar med virtualiseringsteknologi, containerteknologi, Microsoft, Linux, VMware m.m.

Delar av vår kunds organisation har verksamhet 24/7 och du kan därför också bli en del av beredskapsorganisationen.

Placeringsort är Karlstad.

För mer information och frågor vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Albin Lindeberg, albin.lindeberg@hrmab.se alt. +46 76 129 95 52 samt Albert Lundgren, albert.lundgren@hrmab.se alt. +46 70 236 36 99.

Ansök nu

Systemtekniker inom IAM

Drifttekniker, data
Läs mer Sep 6
Nu söker vi en Systemtekniker med inriktning mot IAM åt en kund inom offentlig sektor. Du kommer att tillhöra IT-enheten som ansvarar för verksamhetens hela IT-miljö.

I rollen som Systemtekniker kommer du att arbeta med att utveckla och förvalta digitala lösningar, lösningar som är effektiva och säkra och som bidrar till verksamhetens utveckling och leveranser. Du kommer att vara en viktig del i vidareutvecklingen av den övergripande IT-infrastrukturen och de digitala plattformar som används.

Som Systemtekniker inom IAM hanterar du lösningar för identiteter och access inom organisationens hela IT-miljö. Rollen inkluderar problemlösning, förbyggande arbete genom analys av loggar/larm, samarbete i projekt tillsammans med olika verksamheter både internt och externt, utformning av regelverk i samarbete med interna säkerhetsfunktionen samt integrering av system tillsammans med externa partners. Rollen inkluderar även utvecklingsfrågor och analys där det är viktigt med ett proaktivt förhållningssätt till IT.

Delar av vår kunds organisation har verksamhet 24/7 och du kan därför också bli en del av beredskapsorganisationen.

Placeringsort är Karlstad.

För mer information och frågor vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Albin Lindeberg, albin.lindeberg@hrmab.se alt. +46 76 129 95 52 samt Albert Lundgren, albert.lundgren@hrmab.se alt. +46 70 236 36 99.

Ansök nu

Team Manager, El- & Automation till Etteplan

Teamledare
Läs mer Dec 10
TEAM MANAGER, Karlstad

Etteplan är en internationell koncern med mer än 3 500 teknikspecialister som arbetar för att skapa en förändring i teknikvärlden. Vi tror att det kommer att krävas en annan, mer strukturerad, fokuserad strategi för att lösa morgondagens tekniska utmaningar.

Etteplan erbjuder lösningar för mjukvara och inbyggda system, maskin och anläggning samt teknisk dokumentation till världsledande företag inom tillverkningsindustrin. Våra tjänster är inriktade på att förbättra konkurrenskraften hos våra kunders produkter, tjänster och tekniska processer under hela produktens livscykel. Resultaten av Etteplan innovativa ingenjörskunnande kan ses i många industrilösningar och vardagsprodukter.

Under 2020 omsatte Etteplan 260 miljoner euro. Bolaget har verksamhet i Sverige, Finland, Nederländerna, Tyskland, Polen, Danmark och Kina. Etteplans aktie är noterad på Nasdaq Helsinki Oy under tickern ETTE.

Brinner du för kundorienterat arbete och ledarskap? Vill du vara med på Etteplans stora utvecklingsresa och ha en nyckelroll i deras tillväxt? Då kanske du är Etteplans nya Team Manager i Karlstad.

Din roll

Just nu söker vi en engagerad och lyhörd ledare till vårt El- & Automationsteam i Karlstad. Att arbeta som Team Manager innebär en rad spännande utmaningar. Etteplan har idag en mycket framgångsrik verksamhet inom produkt- och produktionsutveckling och i rollen ges du en utmärkt möjlighet att bidra till vår fortsatta framgång.

I rollen som Team Manager kommer du att ha ett personalansvar på omkring 15 konsulter som verkar inom ett antal olika kompetensområden. Det närmaste året ska avdelningen utvecklas och dubblas, vilket du kommer att vara en stor bidragande faktor till. Rollen innefattar ett ansvar där personalen skall utvecklas och vikten läggs på att skapa engagemang och trivsel i gruppen. Rollen innefattar även att sköta försäljningen mot nya och befintliga kunder samt att vårda/underhålla relationerna med både kunder och leverantörer.

Som Team Manager ingår du samtidigt i en global organisation, vilket gör det möjligt att erbjuda kunderna helhetslösningar på stora och/eller komplexa problem, men även hantera stora arbetsvolymer på kort tid genom Etteplans globala leveransorganisation.

Din profil

Vi söker dig med erfarenhet och intresse för ledarskap. Som person är du energisk med god förmåga att skapa trivsel och engagemang hos dina medarbetare. Du trivs i en säljande roll där du kommer att jobba nära befintliga och nya kunder och där det är av stor vikt att ha erfarenhet att leda och styra kundprojekt.

Som person är du proaktiv och tänker långsiktigt i allt du gör. Vi fäster framför allt stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkraft och förutsätter att du har en hög potential inom ledarskap och försäljning. I tillväxtskedet förväntas du även att delvis arbeta i våra kundprojekt

Om du har lätt att förstå vad som är viktigt för medarbetare och kunder, har du grunden för att lyckas i den här tjänsten.

Vi tror att du har en teknisk högskole- eller universitetsexamen inom relevant område, alternativt likvärdiga erfarenheter. Du har stor kunskap och erfarenhet av PLC-programmering och elkonstruktion, och gärna inom projektledning.

Exempel på arbetsuppgifter är;

·      Coacha och stötta medarbetare för att behålla och utveckla vår kompetens.

·      Aktivt arbeta för god sammanhållning och engagemang inom avdelningen.

·      Rekrytering av nya medarbetarna i regionen.

·      Säljbearbetning på såväl befintliga som nya kunder.

·      Verka för att i varje situation skapa så stort värde som möjligt för våra kunder.

·      Genom tätt samarbete med övriga chefer inom affärsområdet och företaget säkerställa att vi når våra gemensamma mål.

·      Uppföljning och andra administrativa uppgifter som är kopplat till verksamheten.

·      Att leda och styra kundprojekt.

Vi erbjuder

Hos oss kommer du att få stor frihet att planera dina dagar och vi jobbar medvetet med att skapa en företagskultur som främjar bra balans mellan jobb och fritid.

Med rätt inställning är möjligheterna till spännande och utvecklande arbetsuppgifter snudd på oändliga. Tillsammans hjälps vi åt att utvecklas och stötta varandra i det vardagliga arbetet samt glädjas åt våra framgångar.

Låter detta intressant är du välkommen att skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på ”Ansök här”. Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 3:e januari 2022. I detta uppdrag samarbetar vi med HRM Affärsutveckling och om du har några frågor om tjänsten kontakta Lars Anderberg (ansvarig konsult), lars.anderberg@hrmab.se tel. 070-5795760 eller Amanda Scheutz (ansvarig researcher), amanda.scheutz@hrmab.se tel. 070-5228872

Vi ser fram emot din ansökan!

Etteplan – Engineering with a difference

Ansök nu

Team Manager, El- & Automation till Etteplan

Teamledare
Läs mer Nov 5
TEAM MANAGER, Karlstad

Etteplan är en internationell koncern med mer än 3 500 teknikspecialister som arbetar för att skapa en förändring i teknikvärlden. Vi tror att det kommer att krävas en annan, mer strukturerad, fokuserad strategi för att lösa morgondagens tekniska utmaningar.

Etteplan erbjuder lösningar för mjukvara och inbyggda system, maskin och anläggning samt teknisk dokumentation till världsledande företag inom tillverkningsindustrin. Våra tjänster är inriktade på att förbättra konkurrenskraften hos våra kunders produkter, tjänster och tekniska processer under hela produktens livscykel. Resultaten av Etteplan innovativa ingenjörskunnande kan ses i många industrilösningar och vardagsprodukter.

Under 2020 omsatte Etteplan 260 miljoner euro. Bolaget har verksamhet i Sverige, Finland, Nederländerna, Tyskland, Polen, Danmark och Kina. Etteplans aktie är noterad på Nasdaq Helsinki Oy under tickern ETTE.

Brinner du för kundorienterat arbete och ledarskap? Vill du vara med på Etteplans stora utvecklingsresa och ha en nyckelroll i deras tillväxt? Då kanske du är Etteplans nya Team Manager i Karlstad.

Din roll

Just nu söker vi en engagerad och lyhörd ledare till vårt El- & Automationsteam i Karlstad. Att arbeta som Team Manager innebär en rad spännande utmaningar. Etteplan har idag en mycket framgångsrik verksamhet inom produkt- och produktionsutveckling och i rollen ges du en utmärkt möjlighet att bidra till vår fortsatta framgång.

I rollen som Team Manager kommer du att ha ett personalansvar på omkring 15 konsulter som verkar inom ett antal olika kompetensområden. Det närmaste året ska avdelningen utvecklas och dubblas, vilket du kommer att vara en stor bidragande faktor till. Rollen innefattar ett ansvar där personalen skall utvecklas och vikten läggs på att skapa engagemang och trivsel i gruppen. Rollen innefattar även att sköta försäljningen mot nya och befintliga kunder samt att vårda/underhålla relationerna med både kunder och leverantörer.

Som Team Manager ingår du samtidigt i en global organisation, vilket gör det möjligt att erbjuda kunderna helhetslösningar på stora och/eller komplexa problem, men även hantera stora arbetsvolymer på kort tid genom Etteplans globala leveransorganisation.

Din profil

Vi söker dig med erfarenhet och intresse för ledarskap. Som person är du energisk med god förmåga att skapa trivsel och engagemang hos dina medarbetare. Du trivs i en säljande roll där du kommer att jobba nära befintliga och nya kunder och där det är av stor vikt att ha erfarenhet att leda och styra kundprojekt.

Som person är du proaktiv och tänker långsiktigt i allt du gör. Vi fäster framför allt stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkraft och förutsätter att du har en hög potential inom ledarskap och försäljning. I tillväxtskedet förväntas du även att delvis arbeta i våra kundprojekt

Om du har lätt att förstå vad som är viktigt för medarbetare och kunder, har du grunden för att lyckas i den här tjänsten.

Vi tror att du har en teknisk högskole- eller universitetsexamen inom relevant område, alternativt likvärdiga erfarenheter. Du har stor kunskap och erfarenhet av PLC-programmering och elkonstruktion, och gärna inom projektledning.

Exempel på arbetsuppgifter är;

·      Coacha och stötta medarbetare för att behålla och utveckla vår kompetens.

·      Aktivt arbeta för god sammanhållning och engagemang inom avdelningen.

·      Rekrytering av nya medarbetarna i regionen.

·      Säljbearbetning på såväl befintliga som nya kunder.

·      Verka för att i varje situation skapa så stort värde som möjligt för våra kunder.

·      Genom tätt samarbete med övriga chefer inom affärsområdet och företaget säkerställa att vi når våra gemensamma mål.

·      Uppföljning och andra administrativa uppgifter som är kopplat till verksamheten.

·      Att leda och styra kundprojekt.

Vi erbjuder

Hos oss kommer du att få stor frihet att planera dina dagar och vi jobbar medvetet med att skapa en företagskultur som främjar bra balans mellan jobb och fritid.

Med rätt inställning är möjligheterna till spännande och utvecklande arbetsuppgifter snudd på oändliga. Tillsammans hjälps vi åt att utvecklas och stötta varandra i det vardagliga arbetet samt glädjas åt våra framgångar.

Låter detta intressant är du välkommen att skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på ”Ansök här”. Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 3:e november 2021. I detta uppdrag samarbetar vi med HRM Affärsutveckling och om du har några frågor om tjänsten kontakta Lars Anderberg (ansvarig konsult), lars.anderberg@hrmab.se tel. 070-5795760 eller Amanda Scheutz (ansvarig researcher), amanda.scheutz@hrmab.se tel. 070-5228872

Vi ser fram emot din ansökan!

Etteplan – Engineering with a difference

Ansök nu

Team Manager, El- & Automation till Etteplan

Teamledare
Läs mer Okt 14
TEAM MANAGER, Karlstad

Etteplan är en internationell koncern med mer än 3 500 teknikspecialister som arbetar för att skapa en förändring i teknikvärlden. Vi tror att det kommer att krävas en annan, mer strukturerad, fokuserad strategi för att lösa morgondagens tekniska utmaningar.

Etteplan erbjuder lösningar för mjukvara och inbyggda system, maskin och anläggning samt teknisk dokumentation till världsledande företag inom tillverkningsindustrin. Våra tjänster är inriktade på att förbättra konkurrenskraften hos våra kunders produkter, tjänster och tekniska processer under hela produktens livscykel. Resultaten av Etteplan innovativa ingenjörskunnande kan ses i många industrilösningar och vardagsprodukter.

Under 2020 omsatte Etteplan 260 miljoner euro. Bolaget har verksamhet i Sverige, Finland, Nederländerna, Tyskland, Polen, Danmark och Kina. Etteplans aktie är noterad på Nasdaq Helsinki Oy under tickern ETTE.

Brinner du för kundorienterat arbete och ledarskap? Vill du vara med på Etteplans stora utvecklingsresa och ha en nyckelroll i deras tillväxt? Då kanske du är Etteplans nya Team Manager i Karlstad.

Din roll

Just nu söker vi en engagerad och lyhörd ledare till vårt El- & Automationsteam i Karlstad. Att arbeta som Team Manager innebär en rad spännande utmaningar. Etteplan har idag en mycket framgångsrik verksamhet inom produkt- och produktionsutveckling och i rollen ges du en utmärkt möjlighet att bidra till vår fortsatta framgång.

I rollen som Team Manager kommer du att ha ett personalansvar på omkring 15 konsulter som verkar inom ett antal olika kompetensområden. Det närmaste året ska avdelningen utvecklas och dubblas, vilket du kommer att vara en stor bidragande faktor till. Rollen innefattar ett ansvar där personalen skall utvecklas och vikten läggs på att skapa engagemang och trivsel i gruppen. Rollen innefattar även att sköta försäljningen mot nya och befintliga kunder samt att vårda/underhålla relationerna med både kunder och leverantörer.

Som Team Manager ingår du samtidigt i en global organisation, vilket gör det möjligt att erbjuda kunderna helhetslösningar på stora och/eller komplexa problem, men även hantera stora arbetsvolymer på kort tid genom Etteplans globala leveransorganisation.





Din profil

Vi söker dig med erfarenhet och intresse för ledarskap. Som person är du energisk med god förmåga att skapa trivsel och engagemang hos dina medarbetare. Du trivs i en säljande roll där du kommer att jobba nära befintliga och nya kunder och där det är av stor vikt att ha erfarenhet att leda och styra kundprojekt.

Som person är du proaktiv och tänker långsiktigt i allt du gör. Vi fäster framför allt stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkraft och förutsätter att du har en hög potential inom ledarskap och försäljning. I tillväxtskedet förväntas du även att delvis arbeta i våra kundprojekt

Om du har lätt att förstå vad som är viktigt för medarbetare och kunder, har du grunden för att lyckas i den här tjänsten.

Vi tror att du har en teknisk högskole- eller universitetsexamen inom relevant område, alternativt likvärdiga erfarenheter. Du har stor kunskap och erfarenhet av PLC-programmering och elkonstruktion, och gärna inom projektledning.

Exempel på arbetsuppgifter är;

·      Coacha och stötta medarbetare för att behålla och utveckla vår kompetens.

·      Aktivt arbeta för god sammanhållning och engagemang inom avdelningen.

·      Rekrytering av nya medarbetarna i regionen.

·      Säljbearbetning på såväl befintliga som nya kunder.

·      Verka för att i varje situation skapa så stort värde som möjligt för våra kunder.

·      Genom tätt samarbete med övriga chefer inom affärsområdet och företaget säkerställa att vi når våra gemensamma mål.

·      Uppföljning och andra administrativa uppgifter som är kopplat till verksamheten.

·      Att leda och styra kundprojekt.





Vi erbjuder

Hos oss kommer du att få stor frihet att planera dina dagar och vi jobbar medvetet med att skapa en företagskultur som främjar bra balans mellan jobb och fritid.

Med rätt inställning är möjligheterna till spännande och utvecklande arbetsuppgifter snudd på oändliga. Tillsammans hjälps vi åt att utvecklas och stötta varandra i det vardagliga arbetet samt glädjas åt våra framgångar.

Låter detta intressant är du välkommen att skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på ”Ansök här”. Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 3:e november 2021. I detta uppdrag samarbetar vi med HRM Affärsutveckling och om du har några frågor om tjänsten kontakta Lars Anderberg (ansvarig konsult), lars.anderberg@hrmab.se tel. 070-5795760 eller Amanda Scheutz (ansvarig researcher), amanda.scheutz@hrmab.se tel. 070-5228872

Vi ser fram emot din ansökan!

Etteplan – Engineering with a difference

Ansök nu