Karlstad: Anläggningsingenjör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Anläggningsingenjör i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-03 // Varaktighet: Heltid

Karlstads Energi



Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor arbetar bland annat som el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare.



Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa!



Beskrivning
Vi ser fram emot att ta emot dig till affärsområde Värme och kyla och hoppas att du kommer trivas med ditt arbete och utvecklas tillsammans med oss! Inom affärsområdet finns fyra enheter; distribution, underhåll, operativ drift och strategisk drift.

Affärsområdet arbetar för att leverera lokal, trygg och förnybar värme, kyla och el till hemmet, skolan eller arbetet för mer än 50 000 Karlstadsbor. Du kommer att samarbeta med kollegor, leverantörer och andra intressenter för att säkerställa att vår kundleverans fungerar på bästa sätt.

Vi står inför många spännande utmaningar och behöver din hjälp i ett utvecklande och betydelsefullt arbete.

Arbetsuppgifter
Som anläggningsingenjör kommer du att driva och utveckla vårt arbete med fortlöpande tillsyn (FLT) av våra trycksatta anordningar i produktionsanläggningarna. Du driver och utvecklar vårt systematiska brandskyddsarbete och ansvarar för sprinkler- och brandlarmsystem, inklusive provtagningar, service och besiktningar enligt gällande regelverk. Du kommer att ingå i bolagets brandskyddsorganisation som leds av bolagets brandskyddskoordinator.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

- Ansvara för att riskbedömningar och fortlöpande tillsyn genomförs, samt ta fram åtgärdsprogram utifrån riskbedömningar.
- Anläggningsskötare för våra brandlarms- och sprinklersystem.
- Planera och delta i drift-, revisions- och avställningsarbete.
- Utveckla arbetet med Lean/5S för att skapa ordning och reda samt förbättra arbetsmiljön.
- Samarbeta med kollegor inom affärsområdet för att säkerställa efterlevnad av lagkrav och interna riktlinjer.

Du kommer att arbeta nära den operativa driften och tillsammans med kollegor inom affärsområdet och bolaget bygga system för att uppfylla de lagkrav som finns kopplat till trycksatta anordningar och systematiskt brandskyddsarbete. 

I övrigt kommer du även att delta i projekt, både för nya anläggningar och utveckling av befintliga. Du kommer också jobba med drift- och revisionsplanering för våra produktionsanläggningar och bidra i arbetet med framtagande av budget.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är lösningsorienterad, engagerad och trivs med att samarbeta i team. Du är strukturerad, prestigelös och initiativrik, med en stark drivkraft att bidra till en hållbar framtid. Du har en förmåga att jobba systematiskt och strategiskt med att identifiera nuläge, ta fram underlag, identifiera behov av och genomföra utredningar. 

Du ska ha ingenjörsutbildning med relevant inriktning eller motsvarande utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kraft-, energi- eller processindustrin.

Vår värdegrund utgår från orden - ansvar, mod och omtanke och det genomsyrar även dig som person. Din nyfikenhet gör att du gärna vill lära nytt och utvecklas i ditt arbete och där är det självklart för oss att stötta med den kompetensutveckling som krävs.

Eftersom rollen innebär många kontaktytor är din förmåga att samarbeta och kommunicera tydligt, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska, viktig. Du ska också ha goda kunskaper i Officepaketet. I rollen ingår att ha flera externa kontakter och du behöver trivas med att möta nya människor. Rollen kräver B-körkort då resor i tjänsten förekommer.

Som anställd kommer du att vara en del av Karlstads Energis kris- och krigsorganisation. Vid nyanställning genomförs obligatoriskt alkohol- och drogtest, och giltig legitimation behöver uppvisas vid intervju.



Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Fastighetsekonom

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Fastighetsekonom.

Lokalstrateg till kommunledningskontoret

Läs mer Jan 31
Beskrivning
Vi söker en strateg som – med fokus på hållbar samhällsutveckling – vill vara med och skapa framtidens Karlstad.

Vi söker dig som är driven med erfarenhet och intresse för lokalstrategiska frågor, stadsutveckling och processledning

Tjänsten är placerad på avdelningen ekonomistyrning på kommunledningskontoret, som arbetar med lokalstrategiska frågor, långsiktig investeringsplanering och finansfrågor. Vi hanterar även planering- och uppföljningsprocesser där bland annat strategisk plan och budget, årsredovisning, delårsrapporter ingår. Vår fysiska arbetsplats ligger i Karlstad CCC.

Arbetsuppgifter
På avdelningen för ekonomistyrning, som finns på kommunledningskontoret, finns idag två strateger som jobbar med kommunkoncernens övergripande lokalförsörjning. Funktionen har organisatoriskt nyligen flyttats internt till kommunledningskontoret i syfte att få en helhetssyn på koncernens lokaler. En del arbetssätt och processer är därför fortfarande under utveckling och du kommer att vara en del i utvecklingsarbetet framåt.

Arbetet består av många olika delar där grunden är att samordna de lokalstrategiska frågorna för samtliga kommunens förvaltningar och bolag.  Målet är att kommunens verksamheter ska ha ändamålsenliga och rätt dimensionerade lokaler utifrån ett koncernfokus. Arbetet är även kopplat till den långsiktiga investeringsplaneringen och utgår från kommunens styrmodell vilket innebär nära samarbete med många parter framför allt inom hela koncernen men även med externa parter. Kommunen äger och hyr en blandning av lokaler, exempelvis administrativa kontorslokaler, idrottsanläggningar, skolor och olika typer av boenden. En viktig del av arbetet är att göra kapacitetsbedömningar och ha koll på befolkningsprognoser.

Du kommer även bereda ärenden till kommunstyrelsen samt vara föredragande i olika lokalfrågor.

Karlstads kommuns tre hållbarhetsdimensioner social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet ska genomsyra all verksamhet och är därför en viktig grund i allt arbete med kommunens lokaler.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning, gärna med inriktning mot fastighet, ekonomi eller samhällsbyggnad eller något som vi bedömer likvärdigt. Viktigare än specifik inriktning är att du har skaffat dig erfarenhet och kompetens genom arbetslivet.

För att lyckas i ditt uppdrag är det av stor vikt att du har erfarenhet av lokalstrategiska frågor och den fysiska planeringsprocessen.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet samt förståelse för styrning i komplexa organisationer. Erfarenhet av att leda och implementera processer är också värdefullt.

I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt och vi ser att du behöver vara duktig på att kommunicera, bygga nätverk och samarbeta. För att trivas med uppdraget är du flexibel och bra på att självständigt driva och leda processer. Du är analytisk, har lätt för att se helhetsperspektiv och en förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Du behöver även ha god kompetens i skrift och tal.

Vi erbjuder
Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina
förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/
jobbahososs

Hos oss får du:

• Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden”
• Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar
• Möjlighet till distansarbete. Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv
• En centralt belägen arbetsplats
• Förmåner
• Flextid

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Ekonom/controller

Läs mer Dec 3
Beskrivning
Nu har du chansen att ta dig an ett spännande och varierat uppdrag som ekonom/controller hos oss på teknik- och fastighetsförvaltningen! Här får du möjlighet att tillsammans med dina kollegor och verksamheten utveckla vår ekonomistyrning.

Du blir en del av ekonomienheten, som ingår i staben för de tekniska förvaltningarna, och består av både ekonomer och ekonomiadministratörer. Vi har ett nära samarbete inom teamet och jobbar även tätt ihop med verksamhetscontrollrar och HR-specialister. Vårt aktivitetsbaserade kontor ligger i det moderna Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn.


Arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss kommer du att ge kvalificerat stöd till de ekonomiansvariga inom de tekniska förvaltningarna. Du ansvarar för ekonomiskt stöd till specifika verksamheter, där det är viktigt att bygga starka relationer med chefer och handläggare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar budgetering, prognosarbete, uppföljning och analys, samt viss redovisning och internkontroll. En central del av ditt arbete är anläggningsredovisning, eftersom teknik- och fastighetsförvaltningen hanterar en stor del av kommunens tillgångar. Du kommer också att stödja verksamheterna i ekonomiska frågor, kalkylering och utredningar, samt bidra genom att utbilda chefer och handläggare inom ekonomi. Under 2025 kommer vi att implementera ett nytt ekonomisystem i kommunen och i det arbetet bidrar vi alla. Vårt mål är att ekonomistödet till verksamheterna ska upplevas som nära och relevant.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi och flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Har du dessutom stöttat chefer i ekonomifrågor, erfarenhet av internredovisning och/eller ekonomiarbete inom offentlig eller teknisk verksamhet är meriterande. Du trivs med att ha kontakt med många människor, kan uttrycka dig väl både i tal och skrift och är bra på att förklara ekonomiska sammanhang på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som passar in i den här rollen kan arbeta självständigt, ta egna initiativ, prioritera uppgifter och hålla deadlines. Det är viktigt för oss att du har lätt för att samarbeta, skapa förtroende och bidra till ett gott arbetsklimat. För att trivas i rollen behöver du vara bra på att förstå sammanhang, vara flexibel och gilla att hålla ordning. 

Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

De tre tekniska förvaltningarna består av miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen och har gemensamt cirka 700 medarbetare. Vi planerar, bygger och sköter Karlstad och ser till att staden växer och utvecklas på ett hållbart och klimatsmart sätt. Tillsammans strävar vi efter att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstadsborna att trivas i.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vikarierande ekonom

Läs mer Dec 3
Beskrivning
Vi behöver tillfälligt stärka upp vårt ekonomgäng med en vikarie under en föräldraledighet.

Här kommer du att tillhöra ekonomienheten, på staben för de tekniska förvaltningarna, bestående av ekonomer och ekonomiadministratörer. Ekonomerna har ett nära samarbete med varandra och jobbar också tillsammans med verksamhetscontrollrar och HR-specialister. Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn. Kom och väx med oss!


Arbetsuppgifter
Är du en ekonom som gillar att vara spindeln i nätet? Vi söker nu en vikarierande ekonom som kan ge kvalificerat stöd till våra ekonomiansvariga inom de tekniska förvaltningarna. Du kommer att ansvara för ekonomistödet till några specifika verksamheter, där det är viktigt att bygga goda relationer med chefer och handläggare.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera budget och prognos, uppföljning och analys, viss redovisning samt internkontroll. En viktig del av jobbet är anläggningsredovisning, eftersom teknik- och fastighetsförvaltningen hanterar en stor del av kommunens tillgångar. Du kommer också att stötta verksamheterna i aktuella ekonomiska frågor, kalkylering och utredningar.

Under 2025 kommer vi att införa ett nytt ekonomisystem i kommunen, och här får alla vara med och bidra. Eftersom två av våra kollegor kommer att vara föräldralediga under en tid, är detta en tidsbegränsad anställning på cirka 11 månader.

Låter det som något för dig? Tveka inte att söka!





Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi. Har du dessutom arbetat som ekonom, varit stöd till chefer i ekonomifrågor och erfarenhet från ekonomiarbete i offentlig eller teknisk verksamhet så ser vi det som meriterande.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att samarbeta, skapa tillit och bidra till ett gott samarbetsklimat. För att trivas i rollen behöver du uppskatta och ha lätt för att ha kontakt med många människor i din yrkesroll samt på ett enkelt, pedagogiskt sätt kunna beskriva ekonomiska sammanhang. Det är en självklarhet att du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ, prioritera bland uppgifterna och hålla god ordning och deadlines.

Om Karlstads kommun

De tre tekniska förvaltningarna består av miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen och har gemensamt cirka 700 medarbetare. Vi planerar, bygger och sköter Karlstad och ser till att staden växer och utvecklas på ett hållbart och klimatsmart sätt. Tillsammans strävar vi efter att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstadsborna att trivas i.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Markstrateg

Läs mer Nov 4
Beskrivning
Planeringsavdelningen, som tillhör kommunledningskontoret i Karlstads kommun, har sitt kontor i Samhällsbyggnadshuset, centralt beläget i staden.

Vi arbetar i en aktivitetsbaserad miljö som främjar samarbete och flexibilitet, vilket ger utrymme för en kreativ och effektiv arbetsprocess.

Avdelningen ansvarar för den övergripande fysiska planeringen och de strategiska frågorna kring markanvändning i kommunen. Vårt arbete är långsiktigt och syftar till att forma Karlstads framtida utveckling på ett hållbart sätt. Genom att planera och hantera mark- och utvecklingsfrågor säkerställer vi att kommunen kan växa och utvecklas med balans mellan samhällsservice, infrastruktur och miljömässig hållbarhet.

Vi arbetar nära andra förvaltningar och aktörer inom samhällsbyggnadsprocessen för att se till att alla delar av kommunens utvecklingsplaner följer övergripande strategier och riktlinjer. Det inkluderar att ta fram och förvalta styrande planer och policyer som guidar kommunens framtida markanvändning och exploateringsfrågor. Genom att kombinera planer med praktisk tillämpning bidrar planeringsavdelningen till att skapa en stad som är attraktiv och hållbar för både invånare och framtida generationer.

Arbetsuppgifter
Som markstrateg arbetar du med strategiska planerings- och markförsörjningsfrågor i nära samarbete med de förvaltningar som är involverade i samhällsbyggnadsprocessen. Du blir en nyckelperson i samarbetet med samhällsplanerarna, där du fungerar som länken mellan planeringen och de operativa exploateringsfrågorna. Du kommer även ha ett nära samarbete med lokalstrategerna, vilket ger dig en central roll i att säkerställa att kommunens markanvändning och fastighetsstrategier samordnas effektivt.

Dina arbetsuppgifter inkluderar att stärka kommunens förmåga att genomföra komplexa fastighets- och bolagsförvärv med ett markstrategiskt fokus. Du utvecklar tillsammans med kollegor processer för hur kommunen ska hantera omvandlingsfastigheter – från inköp till förvaltning och vidare till ny användning. Genom detta arbete bidrar du till att bygga upp och säkra kommunens markreserv för framtida generationer. En del av dina uppgifter består också i att förvalta och utveckla styrande markstrategiska planer och policyer som stödjer kommunens långsiktiga utveckling.

Du ansvarar för att utveckla metoder och dokument som säkerställer att intentionerna i översiktsplanen förverkligas i detaljplaner och exploateringsprojekt. En viktig del av ditt uppdrag är att förbereda och ta fram beslutsunderlag, som du sedan presenterar för nämnder och ledningsgrupp. Din roll är avgörande för att kommunen ska kunna fatta välgrundade och långsiktiga beslut om markanvändning och fastighetsutveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är nyfiken, initiativrik och som trivs med att arbeta i en strategisk roll. För att passa i rollen som markstrateg behöver du ha en universitets- eller högskoleutbildning inom lantmäteri, fastighetsrätt, fastighetsekonomi, samhällsbyggnad eller annan relevant utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet och kunskap inom dessa områden är centrala för att kunna bidra till kommunens långsiktiga planering och utveckling.

I rollen som markstrateg kommer du att ansvara för att ta fram kvalificerade underlag och genomföra noggranna analyser som ligger till grund för viktiga strategiska beslut. Vi lägger därför stor vikt vid din förmåga att göra välgrundade bedömningar och avvägningar. För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för den kommunala planerings- och beslutsprocessen samt för mark- och exploateringsfrågor. Kunskap om fastighetsutveckling och förvaltning är också viktigt för att kunna navigera i det komplexa samspelet mellan markanvändning och samhällsutveckling.

Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt och vara flexibel när förutsättningar förändras. Din förmåga att prioritera och anpassa dig till nya omständigheter är avgörande, och vi söker dig som är lösningsorienterad och har en stark helhetssyn på de frågor du arbetar med. Rollen innebär många kontaktytor, både inom kommunen och med externa aktörer, vilket kräver hög integritet och god samarbetsförmåga.

Ditt arbete kommer även innebära att du regelbundet deltar i förhandlingar och föredragningar. Därför är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt, samt kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper. Du ska vara bekväm med att tala inför publik och kunna presentera komplexa frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Din analytiska förmåga i kombination med din förmåga att hantera både strategiska och praktiska frågor kommer vara avgörande för att du ska lyckas i rollen. Ett brett kontaktnät inom fastighetsbranschen är meriterande och kan bidra till framgång i arbetet.





Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads Energi AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads Energi AB .

Drifttekniker

Eltekniker
Läs mer Jan 31
Karlstads Energi



Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor arbetar bland annat som el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare.



Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa!



Vi söker en engagerad och serviceinriktad drifttekniker till vårt affärsområde Elnät vid Karlstads Energi!

Karlstads Energi arbetar varje dag för att skapa ett hållbart och framtidssäkrat energisystem som gynnar både våra kunder och vår planet.

Som en del av vårt affärsområde Elnät bidrar du till en trygg och effektiv drift av elnätet i Karlstad – en viktig del av vårt arbete för att möjliggöra en grön omställning i staden.

På vår produktionsenhet kombinerar vi modern teknik med lång erfarenhet och branschkunskap för att möta våra kunders behov och förväntningar. Vi strävar efter att leverera pålitliga lösningar med fokus på förnybar energi och hållbar utveckling.

Produktionsenheten består av ett sammansvetsat team med 27 engagerade kollegor som alla bidrar med sin kompetens och sitt engagemang. Du kommer att arbeta i en mindre grupp med fem andra drifttekniker där samarbete, problemlösning och service är centrala värden. Vi samarbetar även tätt med andra avdelningar inom Karlstads Energi för att säkerställa en effektiv och klimatsmart energianvändning i hela Karlstad.

Vill du vara en del av vårt team och bidra till en grönare och mer hållbar framtid? Tillsammans arbetar vi för att bygga framtidens Karlstad – med kunden och miljön i fokus!

Arbetsuppgifter

I den här rollen får du möjligheten att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter som bidrar direkt till att säkerställa en trygg och effektiv elförsörjning för Karlstads invånare. Din arbetsdag blir varierad och innefattar allt från förebyggande underhåll till felsökning och felavhjälpning inom vårt omfattande distributionsnät, som sträcker sig mellan 0,4 kV, 10 kV och upp till 130 kV.

Du kommer att vara en nyckelspelare i arbetet med kopplingsarbeten och ansvara för idrifttagning av nätstationer, montering och idrifttagning av kortslutningsindikatorer samt RTU:er. Genom att använda vår mätbuss för felsökning i kabelnätet får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken inom området.

En viktig del av ditt arbete är att bidra till utvecklingen av driften av elnätet. Vi befinner oss mitt i en spännande energiomställning där övergången till förnybara energikällor och moderna lösningar står i fokus – och du blir en del av detta framtidsarbete.

Vi värdesätter säkerhet högt och ser den som en självklar och central del i allt vi gör. Du kan på sikt bli en del av vår beredskapsorganisation, där din insats blir avgörande för att vi ska kunna upprätthålla en hög tillgänglighet i elnätet, dygnet runt.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en el-teknisk utbildning på gymnasienivå, KY-utbildning för distributionselektriker eller motsvarande. För att lyckas i rollen behöver du ha minst 3–5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en god teknisk förståelse. Det är också viktigt att du har datorvana och behärskar Office-paketet.

Erfarenhet av underhåll av eldistribution och högspänningsanläggningar är en stor tillgång, liksom kunskaper inom kabelprovning, kabelskarvning för mellanspänning, kretsschemaläsning samt genomförda utbildningar inom ESA och relevant EBR. Även om dessa kompetenser är meriterande, är din vilja att lära och utvecklas tillsammans med oss avgörande.

Som drifttekniker hos Karlstads Energi förväntas du ta ett stort ansvar för ditt arbete och visa både engagemang och initiativförmåga. Du har en god social förmåga och kan skapa och upprätthålla goda relationer både inom teamet och med externa kontakter. Rollen kräver att du är flexibel, metodisk och har förmågan att hantera situationer där många saker sker samtidigt, utan att tumma på noggrannheten.

Eftersom vi arbetar i en miljö där hög service och kvalitet är avgörande, söker vi dig som trivs i en samarbetsinriktad roll och som ser teamarbete som en nyckel till framgång. Körkort B är ett krav för tjänsten, och om du även har körkort BE är det meriterande. Erfarenhet av arbete med reläskydd är också ett stort plus.

Om du känner att detta är rätt steg i din karriär och vill bli en del av vårt engagerade team – tveka inte att skicka in din ansökan!

En provanställning på sex månader kan komma att tillämpas. Karlstads Energi erbjuder en arbetsplats som värnar om både din professionella och personliga utveckling, med förmåner som underlättar vardagen och främjar hälsa och välmående.

Som en del av vår organisation blir du en nyckelspelare i arbetet för en hållbar framtid, och vi strävar efter att tillsammans uppnå vår vision om att vara den ledande kraften för ett hållbart, uppkopplat och avkopplat liv. Inför anställning genomförs alkohol- och drogtest, och giltig legitimation krävs vid intervju. Välkommen att växa med oss och göra skillnad!


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Produktspecialist Återvinning

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Jan 21
Karlstads Energi



Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor arbetar bland annat som el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare.



Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa!



Beskrivning
Vill du skapa nöjda kunder och drivs av att göra skillnad inom hållbarhet? Då kan Karlstads Energi vara din nästa arbetsplats! Vi söker en engagerad och målinriktad produktspecialist inom affärsområdet återvinning som vill bli en del av vårt kundserviceteam på marknadsavdelningen.

I denna roll får du möjligheten att arbeta med innovativa lösningar för att optimera och utveckla våra återvinningstjänster, i nära samarbete med både våra kunder och interna team.

På Karlstads Energi har vi stolthet över att ha Sveriges nöjdaste kunder tre år i rad, och med din expertis inom återvinning vill vi fortsätta att överträffa deras förväntningar. Du kommer att spela en nyckelroll i att utveckla framtidens återvinningslösningar och bidra till vår resa mot en mer cirkulär ekonomi.

Hos oss får du inte bara en dynamisk och utmanande roll i en växande marknad, utan även chansen att aktivt bidra till utvecklingen av våra produkter i en kreativ arbetsmiljö. Vi erbjuder attraktiva förmåner och stora möjligheter för både personlig och professionell tillväxt. Tillsammans formar vi morgondagens hållbara energilösningar!

Arbetsuppgifter
Som Produktspecialist inom återvinning på Karlstads Energi kommer du att ha en central roll i att utveckla, optimera och implementera hållbara återvinningslösningar för våra kunder. Du kommer kontinuerligt att hålla dig uppdaterad om aktuella och kommande lagar och förordningar inom återvinningsområdet för att säkerställa att våra tjänster följer alla gällande regelverk. Din roll innebär att identifiera kundernas behov och anpassa våra återvinningstjänster för att maximera effektivitet och minimera miljöpåverkan, samtidigt som vi upprätthåller högsta möjliga standard för lagefterlevnad.

Du kommer att fungera som en expert och rådgivare inom återvinning, och arbeta tätt tillsammans med vårt affärsområde Återvinning samt vår marknadsavdelning som inkluderar kundservice, försäljning och kommunikation.

I din roll kommer du också att ansvara för den administrativa hanteringen kopplad till återvinning, inklusive arbetsorder och avtal i våra system. Du fungerar som specialiststöd för kundservice och håller i utbildningar för att säkerställa att våra medarbetare har rätt kunskap och verktyg för att erbjuda förstklassig service. Som kontaktperson gentemot externa aktörer, kommer du att bygga och underhålla viktiga nätverk samt samordna samarbeten inom branschen.

Du deltar aktivt i projekt relaterade till återvinning, där du använder din expertis för att säkerställa att våra produkter och tjänster inte bara uppfyller, utan även överträffar marknadens krav och kundernas förväntningar.

Dina ansvarsområden inkluderar:

Produktutveckling: Delta i skapandet av nya återvinningstjänster och förbättra befintliga lösningar för att möta framtida krav.

Lagefterlevnad: Säkerställa att alla produkter och tjänster följer aktuella regler och förordningar samt bidra till att förutse och anpassa oss till kommande lagstiftning.

Teknisk Support: Ge tekniskt stöd till försäljnings- och supportteam för att garantera korrekt och effektiv leverans av våra återvinningstjänster.

Kundkontakt: Arbeta nära kunder för att förstå deras behov och ge skräddarsydda rekommendationer som främjar hållbara lösningar.

Utbildning: Utbilda interna team och kunder i våra återvinningstjänster för att stärka deras kompetens och användning av våra produkter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom administration, särskilt i verksamheter med omfattande kundkontakt samt att du har gymnasial utbildningsnivå. Du har en förmåga att bygga starka relationer mellan operativa enheter och kunder, och du trivs i en roll där du kan agera som en bro mellan dessa områden. Din noggrannhet och strukturerade arbetsmetodik hjälper dig att hålla fokus på kundens behov, samtidigt som du arbetar proaktivt för att förbättra och effektivisera processer.

Som lagspelare är du van att samarbeta med olika team, men du har också förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Din starka kommunikativa förmåga, både på svenska och engelska, gör att du kan anpassa ditt budskap efter olika målgrupper och skapa tydlig och effektiv kommunikation.

Meriterande är erfarenhet inom återvinning, produktutveckling och marknadsanalys. Din analytiska förmåga gör att du kan identifiera trender och möjligheter som bidrar till utvecklingen av våra återvinningstjänster och vår affärsverksamhet.

Som anställd hos oss blir du en del av vår kris- och krigsorganisation. Vid nyanställning genomförs obligatoriska alkohol- och drogtester, och du behöver kunna uppvisa giltig legitimation vid intervjutillfället. 6 månaders provanställning kommer att tillämpas.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 17
Karlstads Energi



Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor arbetar bland annat som el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare.



Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa!



Beskrivning
Är du en stjärna på att skapa nöjda kunder? Då är Karlstads Energi rätt plats för dig!

Vi söker en engagerad och driven kundservicemedarbetare till vår marknadsavdelning, där du kommer att tillhöra vårt front office.

Vårt kundcenter är uppdelat i front och back office, och du kommer att vara den första kontakten för våra kunder, både gamla och nya. Din roll blir att säkerställa att varje kund får en positiv och professionell upplevelse genom att erbjuda rådgivning och försäljning av våra produkter och tjänster.

Som en del av vårt front office-team kommer du att ha en nyckelroll i att skapa starka kundrelationer och bidra till att vi behåller vår position som företaget med "Sveriges nöjdaste kunder" – en utmärkelse vi stolt har fått tre år i rad.

Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt engagerade och framgångsrika team på Karlstads Energi, där vi tillsammans fortsätter att förbättra och överträffa kundernas förväntningar!

Arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare på Karlstads Energi blir du en viktig del av vårt engagerade kundserviceteam, som består av nio medarbetare med en stark passion för kundnöjdhet.

Din huvudsakliga uppgift är att ge våra kunder enastående service genom att hantera inkommande samtal, mejl, fysiska besök och chattar på ett professionellt, vänligt och lösningsorienterat sätt. Du kommer också att arbeta med administrativa uppgifter och vara en del av vårt framgångsrika team som ständigt strävar efter att förbättra kundupplevelsen.

Hos oss är kundservice inte bara att svara på frågor – det handlar om att bygga relationer och aktivt identifiera kundens behov för att erbjuda rätt produkter och tjänster. Du bidrar till att skapa förtroende genom snabba och korrekta svar, och din försäljningsförmåga hjälper oss att maximera värdet för kunden vid varje kontakt.

Vi söker dig som brinner för att ge bästa möjliga service och som trivs med att skapa relationer genom kundsamtal. Du har ett säljande mindset och är skicklig på att lösa problem samt att anpassa dig efter kundens behov. Att snabbt sätta dig in i nya digitala verktyg och system är något du gör med lätthet. Som en positiv, strukturerad och målinriktad lagspelare är du flexibel, social och drivs av att nå och överträffa mål – alltid med kunden i fokus.

I rollen som kundservicemedarbetare förväntas du ta ansvar, vara initiativrik och bidra med en positiv energi som stärker både teamet och kundrelationerna.

Kvalifikationer
För att söka rollen som kundservicemedarbetare hos oss behöver du ha en gymnasieutbildning samt gedigen erfarenhet av kundservice.

Din tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem och andra digitala verktyg är en viktig del av tjänsten. Vi söker dig som är van att snabbt och effektivt navigera mellan flera system samtidigt, för att säkerställa smidig och korrekt hantering av kundärenden. Du behärskar både svenska och engelska väl, vilket är avgörande för att kunna kommunicera professionellt med våra kunder.

I vår urvalsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att ge förstklassig service och att hantera flera uppgifter parallellt med hög kvalitet.

Vill du vara en del av en arbetsplats där du har möjlighet att utvecklas och växa? Vi söker nu engagerade kundservicemedarbetare och tar emot ansökningar löpande. Vänta inte – ansök redan idag och ta chansen att bli en viktig del av vårt team!

Karlstads Energi är en attraktiv arbetsgivare som värnar om både din professionella och personliga utveckling. Vi erbjuder en rad förmåner som gör det lättare att få ihop vardagen och främjar hälsa och välmående. Som anställd hos oss får du tillgång till förmåner som arbetstidsförkortning, flextid och semesterväxling för ökad flexibilitet. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag på 3000 kr, tillgång till gym och massage, samt betalda startavgifter till flera motionslopp. Dessutom har vi influensavaccinationer och bolagsgemensamma personalaktiviteter för att stärka gemenskapen. Våra verksamhetsdagar ger dig dessutom möjlighet att utvecklas och bidra till att skapa framtidens Karlstad.

Som anställd kommer du att vara en del av Karlstads Energis kris- och krigsorganisation. Vid nyanställning genomförs obligatoriskt alkohol- och drogtest, och giltig legitimation behöver uppvisas vid intervju. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Hos Karlstads Energi har du möjlighet att göra en verklig skillnad. Här är varje medarbetare en nyckelspelare, och tillsammans arbetar vi för att förverkliga vår vision om att bli den främsta kraften för ett hållbart, uppkopplat och avkopplat liv.

Kom och väx med oss!


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Energitekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jan 3
Karlstads Energi



Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor arbetar bland annat som el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare.



Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa!



Beskrivning
Vi söker en energitekniker till vår enhet för energitjänster

Karlstads Energi söker en engagerad och serviceinriktad energitekniker som vill vara med och serva befintliga och nya kunder.

Hos oss får du en viktig roll inom vår enhet Energitjänster, där vi hjälper  våra kunder att optimera sin energianläggning och bidrar till en mer hållbar framtid.

Vi erbjuder ett brett spektrum av energieffektiviseringstjänster inom både el- och värmeområdet. På vår enhet Energitjänster arbetar vi aktivt med att utveckla och implementera lösningar som inte bara minskar energianvändningen utan även främjar en hållbar framtid. Som energitekniker hos oss kommer du att arbeta både självständigt och i team nära kunderna, där du bidrar till att fullfölja våra åtaganden.

Vi söker dig som är en självgående och drivande person som är redo att ta dig an din nästa utmaning. Hos Karlstads Energi får du möjlighet att växa, utvecklas och göra skillnad.

Arbetsuppgifter
Som energitekniker på Karlstads Energi får du en central roll i att kontrollera och säkerställa driften av våra kunders uppvärmningssystem. Du ansvarar för statuskontroll av kundens energisystem med syfte att maximera effektivitet och minimera energianvändningen för att kunden ska få bästa möjliga prestanda och komfort. Genom att besiktiga och utreda kundens anläggning kommer du att rapportera eventuella fel och brister samt lämna åtgärdsförslag i kundens befintliga uppvärmningssystem. 

En viktig del av ditt arbete är att utföra inventeringar och inspektioner som ger en helhetsbild av kundens anläggning, vilket utgör ett underlag för att ta fram förbättringsförslag och många gånger kostnadssänkande åtgärder för kund. Det ingår också att kontrollera att kundens energisystem följer gällande lagar och regler och ta fram åtgärdsförslag för eventuella brister i systemen. Genom energiuppföljningssystem och regelbundna platsbesök följer du upp anläggningarnas drift för att garantera optimal prestanda och hållbarhet över tid.

Som energitekniker på Karlstads Energi spelar du en nyckelroll i att driva företagets tillväxt genom att upptäcka och utveckla nya affärsmöjligheter för våra tjänster. Detta ger dig en spännande möjlighet att både stärka kundrelationer och aktivt bidra till företagets framgång. Du är en viktig representant i kundmötet och vi värdesätter hög servicegrad och ett gott kundbemötande.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom energi, bygg, industri eller likvärdigt område. Flerårig praktisk erfarenhet av energieffektivisering inom handel, bygg, och fastighetssektorn är meriterande.

Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och ansvarstagande i ditt arbete. Eftersom rollen innebär många kontaktytor är din förmåga att samarbeta och kommunicera tydligt, både muntligt och skriftligt på svenska, viktig. Du kommer att ha flera externa kontakter och du behöver trivas med att möta nya människor.

Kunskaper inom fjärrvärme, värmepumpar och solenergi ses som ett plus. Rollen kräver B-körkort då resor i tjänsten förekommer.

Vi kommer att väga in en kombination av utbildning och erfarenhet i vår bedömning av lämplig kandidat.

Som anställd kommer du att vara en del av Karlstads Energis kris- och krigsorganisation. Vid nyanställning genomförs obligatoriskt alkohol- och drogtest, och giltig legitimation behöver uppvisas vid intervju. Provanställning kan komma att tillämpas.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Systemförvaltare

Systemförvaltare
Läs mer Dec 20
Karlstads Energi



Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor arbetar bland annat som el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare.



Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa!



Beskrivning
Vill du vara med och driva hållbar förändring? Bli vår Systemförvaltare på Karlstads Energi!

Är du redo att ta nästa steg i karriären och arbeta i en bransch som inte bara pratar om hållbarhet – utan lever det varje dag? Hos oss på Karlstads Energi blir du en nyckelspelare i en verksamhet som formar framtiden genom smarta, hållbara lösningar.

Vi söker dig som trivs i en dynamisk roll där din drivkraft, kommunikativa förmåga och strukturerade arbetssätt får lysa. Här får du chansen att göra verklig skillnad, både för vårt samhälle och för kommande generationer.

Vad du kan förvänta dig hos oss

På vår avdelning för ekonomi och administration samlas kompetens inom IT, upphandling och inköp, ekonomi och fastighetsfrågor. Tillsammans är vi en stark gemenskap som stöttar och inspirerar varandra för att nå gemensamma mål. Vi tror på att utvecklas tillsammans – genom samarbete, innovation och att ta vara på varandras unika erfarenheter.

Din roll som systemförvaltare

Som systemförvaltare hos oss är du en viktig kugge i maskineriet. Du kommer inte bara säkerställa att våra system fungerar smidigt – du blir en del av vårt arbete att driva digital utveckling som stärker både verksamheten och vår hållbara agenda. Här på Karlstads Energi tror vi på att arbeta med kvalitet och att samtidigt ha roligt på jobbet.

Vi söker dig som vill vara med och skapa en arbetsplats där hållbarhet och teknisk innovation går hand i hand. Låter det som något för dig? Vi ser fram emot att ha dig med på vår resa mot en grönare framtid!

Välkommen att söka och bli en del av Karlstads Energi – där varje dag är ett steg mot en mer hållbar morgondag.

Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare på Karlstads Energi blir du en viktig del av vår resa mot en mer hållbar framtid. I din roll ansvarar du för att några av våra verksamhetskritiska system, däribland BFUS - vårt kundinformations- och faktureringssystem och Fetchplanner – systemet för att effektivisera arbetsflöden, fungerar smidigt och utvecklas i linje med våra strategiska mål. I rollen blir du en teknisk expert och en ovärderlig samarbetspartner för våra avdelningar och affärsområden, där du säkerställer att systemen möter verksamhetens behov samtidigt som du driver initiativ som effektiviserar processer, stärker vår hållbarhetsagenda och rustar oss för framtidens utmaningar.

Din vardag kommer att präglas av ett kontinuerligt arbete med att utveckla, förvalta och förbättra våra befintliga processer samt att leda projekt för implementering av nya system och tekniska lösningar. Genom din expertis i våra olika system, spelar du en avgörande roll i att optimera våra arbetsflöden och säkerställa att vi håller oss i framkant när det gäller både teknik och vår hållbarhetsagenda. Samtidigt bär du ett viktigt ansvar för systemens säkerhet och hanteringen av behörigheter, vilket gör dig till en garant för att vår information och våra digitala resurser skyddas. Med ett aktivt öga på den tekniska utvecklingen och innovationer säkerställer du att vi alltid ligger i framkant när det gäller att utveckla och förvalta lösningar som gynnar både kunder, verksamheten och miljön.

Hos oss får du möjligheten att kombinera din tekniska kompetens med ett starkt hållbarhetsfokus. Genom ditt arbete kommer du att göra skillnad – både för vår organisation och våra kunder. Vill du bli en del av vårt team och tillsammans med oss bidra till en mer hållbar framtid?

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom IT, systemvetenskap eller en annan relevant inriktning. Du har även några års erfarenhet inom IT eller systemförvaltning, och det är meriterande om du har arbetat med system och projekt i tidigare roller.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har en stark vilja och ett driv att utveckla lösningar som möter verksamhetens behov och bidrar till vår hållbarhetsresa. Din erfarenhet kombinerat med ditt engagemang gör dig till en värdefull del av vårt team och vår framtid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol-och drogtest vid nyanställning.
Vid intervju krävs uppvisande av giltig legitimation.

Vi kommer att läsa ansökningar löpande och göra urval under hela ansökningsperioden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu