Karlstad: Account Manager B2B på distans i en växande koncern

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager B2B på distans i en växande koncern i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-03 // Varaktighet: Heltid

Vill du jobba som säljare på distans i en växande koncern, där du har möjligheter att påverka din egen karriär?
Lifestyle Mediapartner är en nordisk mediekoncern bestående av sex nischade produktbolag primärt inom digital out of home. Du kommer arbeta inom ButiksDisplay som sedan 2018 är partners till ICA Sverige genom att hjälpa lokala företagare att marknadsföra sig mot butiksbesökarna via TV-skärmarna ovanför kassalinjerna.
Vi öppnar nu upp möjligheten att arbeta på distans med det roligaste du vet - försäljning. Din uppgift kommer vara att arbeta med uppsökande företagsförsäljning (B2B försäljning) där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på ICA:s kassalinjeskärmar. Du förvaltar din kundstock över tid genom att löpande hålla kontakten med befintliga kunder och förlänga dem.


Vem söker vi?
Vi söker ständigt efter sociala, drivna och målmedvetna kollegor som har ambitioner att utvecklas och växa. För att trivas i denna roll behöver du ha lätt för att lära dig, vara öppen för utveckling och älska att prata med människor. Om du till stor del tickar boxarna nedan så kan det vara dig vi letar efter!
Du har erfarenhet av uppsökande försäljning, meriterande om arbetssättet är likt vårt.
Du är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma.
Du har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand.
Du trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas.

Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna alternativt ButiksDisplays kontor i Västerås ungefär en gång i månaden för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige.


Vårt erbjudande
Som nyanställd får du en introduktion i modern företagsförsäljning, vårt arbetssätt samt de system vi använder fastän vi tror att du från start kommer vara relativt självgående. Skulle du ha möjlighet att vara på plats större delen av din onboarding ser vi som en stor fördel, för att sedan övergå till att arbeta självständigt hemifrån när du känner dig redo.
I denna roll har du möjlighet att arbeta enbart provisionsbaserad vilket också skulle innebära flexibla arbetstider och en frihet att kunna arbeta när det bäst passar dig. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset.
Om företaget
Lifestyle Mediapartner erbjuder exponering i egna nischade, exklusiva skärmnätverk och är annons- och avtalspartner för bland annat ICA Sverige. Vi har sedan 2007 jobbat med värdeskapande B2B-försäljning med flera prestigefyllda försäljningsuppdrag och egenutvecklade produkter. Vårt mål är att bli störst i Norden på DOOH för nischade målgrupper. Vi är trefaldigt certifierade av Great Place To Work, som årligen utser Sveriges bästa arbetsplatser. Vi finns i centrala Eskilstuna, Norrköping, Västerås och Helsingfors, och erbjuder nu möjlighet att arbeta på distans hemifrån. I koncernen är vi närmare 70 medarbetare.


Övrig information
Titel: Account Manager
Arbetsplats: Distans, men krav på bosättning i Sverige.
Lön: Fast garantimånadslön och rörlig provision, alternativt endast provisionsbaserad lön.
Arbetstider: Måndag-torsdag 08.00-17.00 samt fredagar 07.30-16.30 (heltid). Vid enbart provisionsbaserad lön är arbetstiderna flexibla.
Anställningsform: 6 månaders provanställning följt av tillsvidareanställning
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Account manager

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Account manager.

Account Manager inom förnybar energi - Batterier & Solceller - Distans

Läs mer Nov 5
Jobba som Account Manager inom förnybar energi hemifrån!
Vi söker dig som gillar att arbeta på distans / hemifrån och har god vana att arbeta med telefon, CRM, och presterar bra i digitala möten.
Vi söker endast dig som tidigare arbetat inom försäljning av solceller / batterilagring, från första kontakt, till bokat möte, utfört möte, offert och uppföljning. Allt strukturerat via CRM-system.
Om rollen:
Kontakta inkomna leads som visat intresse för batterilagring / solceller (inga kalla samtal)
Boka och genomföra digitala möten med kunder
Presentera skräddarsydda lösningar inom solceller och batterilagring
Följa upp och stänga affärer
Arbeta mot tydliga mål med hög provision per försäljning?



Arbetstider: Grundläggande arbetstid är måndag till fredag kl. 09:00–18:00. Eftersom du själv ansvarar för att boka in dina möten med kunder kan vissa möten behöva läggas på kvällstid, när det passar kundens schema – men det är du som styr din kalender och beslutar om detta.
Omfattning: Endast heltid
Plats: Distansarbete (Hemifrån) - Vilket innebär att du måste kunna sitta ostört och ha all utrustning som behövs (Dator, hörlurar, god Internet uppkoppling).
Lön: Garantilön + Hög provision baserat på antal försäljningar


Fördelar med att arbeta hos oss
Garantilön + Hög provision utan tak
Möjlighet att växa inom bolaget och skapa en karriär inom försäljning
Kostnadsfri sälj-och produktutbildning

Grundkrav för att kunna jobba med oss:
Dator med god internetuppkoppling
Headset för att kunna prata ostört i telefon
Ergonomisk plats att sitta hemifrån där du inte störs av annat
Tala flytande Svenska

Du bör vara:
Erfaren i försäljning inom B2C
Ha ett professionellt och förtroendeingivande sätt
Målmedveten och tävlingsinriktad.
Trivas med att arbeta på distans/hemifrån
Ha lätt att bygga relationer



Rekryteringsprocess
Vår rekryteringsprocess är helt och hållet digital, vi kommer kontakta dig per mail med tid för intervju om du går vidare.
Intervjuer sker löpande. Vill du starta i gång din karriär omgående?
Tveka inte på att skicka en ansökan (CV) redan idag, och om du har de kvalitéer vi eftersöker kontaktar vi dig för en digital intervju på Teams.
Vid övriga frågor mejla till: rekrytering@partnerflow.se
Om företaget
PartnerFlow Group AB är ett svenskt företag med mångårig erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling och innehar flertalet uppdrag B2C & B2B. Hos oss arbetar drivna personer med ett stort intresse för försäljning och att skapa värde för våra kunder. Vi hjälper uppdragsgivare att affärsutveckla deras produkt och nå ut till nya kunder via mötesbokning, telemarketing och field-sales.
https://www.partnerflow.se
?https://www.partnermeet.se

Ansök nu

Account Manager

Läs mer Okt 30
Om oss
Procruitmentär Sveriges endaKarriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanarrekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter förpersonerverksamma inomtechbranschen.
Vi finns i Karlstad, Stockholm, Jönköping, Linköping och Örebro. Koncernens huvudkontor ligger i centrala Karlstad, i Ahlmarkshuset. Teamet i Karlstad söker dig som vill ta ditt nästa steg i karriären tillsammans med oss i rollen som Account Manager, eller som vi kallar den: Business Partner.

Om tjänsten
Som Business Partner ansvarar du för att utveckla nya och befintliga relationer och affärer tillsammans med våra samarbetspartners, vilket innefattar: prospektering, mötesbokning, genomförande av möten, behovsanalys, offerering och uppföljning.
Vi har idag väletablerade samarbeten med några av de största företagen i regionen och du kommer i huvudsak ansvara för att skapa nya samarbeten med potentiella kunder i samråd med övriga säljorganisationen.

Din kompetens
Vi söker dig med erfarenhet av försäljning som brinner för affärer, relationer och resultat. Du har ett starkt driv och gillar att genomföra både fysiska och digitala möten med potentiella kunder och samarbetspartners. Vi tror att du har:
Dokumenterad erfarenhet av B2B-försäljning
Du är trygg i att ta ansvar för hela säljcykeln – från prospektering till avslut och uppföljning
Du har god förmåga att bygga relationer och förtroende med beslutsfattare
Du är affärsorienterad, driven och ansvarstagande
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Har du branscherfarenhet? Kul! Vi tar gärna ett snack med dig om vad du vill göra härnäst.
Att arbeta på Procuitment
Att vara en kollega påProcruitmentär både roligt och fartfyllt! För oss är personligt engagemang, driv och viljan att lyckasmed varje rekryteringdetvi alltidsträvar efter - vilket du snabbt kommer att märka. Vi arbetareffektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss!
Därför erbjuder vi:
1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggöradaglig träning
Friskvårdbidrag på 5000 kr/år
Flexibel arbetssituation med fokus på work-life balance
En miljö som får dig att må bra och växa både som människa och kollega
Övrigt
Lön: Fast månadslön + rörlig lön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Karlstad
Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Arbeta fritt, tjäna obegränsat och väx med AI

Läs mer Okt 7
Drivs du av att skapa resultat, bygga relationer och vill ha friheten att styra din egen framgång?
Då kan du vara den vi söker!
Vi letar efter engagerade säljare som vill representera en innovativ AI-lösning som förändrar hur företag kommunicerar med sina kunder. Här handlar det inte bara om försäljning – utan om att vara med och forma framtidens digitala vardag.


Vad rollen innebär
Du arbetar självständigt med att:
Kontakta och träffa företag för att visa hur AI kan förenkla deras vardag
Bygga relationer och förstå kundernas behov
Presentera, demonstrera och avsluta affärer



Du bestämmer själv var och när du arbetar – och hur mycket du vill tjäna.
Ersättning & förmåner
100 % provision – utan inkomsttak
Höga intjäningsmöjligheter redan från start
Tydlig modell, månadsvis utbetalning
Frihet att arbeta var du vill i Sverige



Vi erbjuder dig
En framtidsprodukt med stark efterfrågan
Stöd, utbildning och digitala verktyg för att lyckas
Möjligheter att växa inom försäljning och ledarskap



Om Oss
Ringa AI är en del av Vemm Tech Group, ett växande teknik och mediebolag baserat i Stockholm. Vi arbetar som en komplett mediabyrå med fokus på att hjälpa företag växa genom digitala lösningar, AI-teknik och moderna rekryteringstjänster.
Vår verksamhet omfattar flera affärsområden:
AI-lösningar för automatisering av samtal, kundkommunikation och bokningsflöden.
Rekrytering och personalmatchning där vi använder digitala verktyg och AI för att hitta rätt kompetens snabbt och effektivt.
Digital marknadsföring och media, inklusive strategi, kampanjhantering och varumärkesutveckling.



Ringa AI är vårt senaste flaggskepp en intelligent assistent skapad för att revolutionera hur företag hanterar samtal, kundtjänst och försäljning.
Genom att kombinera AI, data och kreativitet skapar vi lösningar som sparar tid, ökar effektiviteten och stärker kundrelationer.

Ansök nu

Account Executive - Swedish speaking

Läs mer Okt 6
Aurora Live by Management Events är den ledande tillväxtpartnern inom business-to-business med direkt tillgång till beslutsfattare från topp 500-bolagen i 11 länder runtom i Europa. Genom våra exklusiva matchmaking-tjänster hjälper vi kommersiella team att förkorta säljcykler, accelerera försäljningsflöden och bygga långsiktiga kundrelationer. Vi har fått förtroende från över 10 000 beslutsfattare och 900 lösningsleverantörer som vi hjälper att driva strategiska samtal för att skapa verkliga affärsresultat. Vi har blivit en central tillväxtmotor för många av de mest innovativa aktörerna i branschen.
För att stödja våra ambitiösa tillväxtplaner söker vi erfarna Account Executive till vår dynamiska och snabbt växande säljorganisation. I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i att hjälpa företag att växa genom att äga hela säljcykeln. Du bidrar till vår expansion genom att knyta till dig nya kunder på den svenska marknaden och dra nytta av en attraktiv provisionsmodell samt goda karriärmöjligheter inom B2B-försäljning och Business Excellence.
Din roll innefattar:
Prospektering: Identifiera och kvalificera potentiella kunder för att bygga en stark säljpipeline.
Affärsutveckling: Ta kontakt med prospekts via samtal, LinkedIn och e-post.
Konsultativ försäljning: Genomför djupgående behovsanalyser för att identifiera kundernas utmaningar och presentera skräddarsydda lösningar.
Kundansvar: Bygg och vårda långsiktiga relationer med nya kunder.
Samarbete: Arbeta nära tvärfunktionella team för att nå gemensamma mål.
Ägarskap genom hela säljcykeln: Hantera hela försäljningsprocessen, från första kontakt till att stänga affären.
Växa befintlig kund: Arbeta kontinuerligt för att utöka och stärka samarbetet med dina kunder, med stöd från Customer Success-avdelningen.
Om dig:
Dokumenterad erfarenhet av B2B-försäljning
Självgående med stark arbetsmoral och vilja att lyckas
Erfarenhet från en snabb och måldriven miljö
Förmåga att bygga förtroende och relationer med kunder
Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftliga och muntliga, på svenska och engelska
Om Management Events:
Omfattande 4 veckors onboarding och kontinuerligt stöd därefter
Du arbetar med grundlön, obegränsad provision och kvartalsbonusar
Tjäna upp till 12 extra semesterdagar utöver den årliga semestern
Förmåner för välmående såsom friskvårdsbidrag
Regelbundna sociala aktiviteter och teambuilding
En kultur där vi tycker om att spendera tid tillsammans och arbeta mot gemensamma mål!
Vi erbjuder gedigen utbildning i vår internationella ME Academy samt kontinuerlig träning och personlig utveckling under din anställning.
Bli en del av en internationell tillväxtorganisation med stora möjligheter! ME har flera gånger utsetts till en av de Bästa arbetsplatserna i Europa (av Great Place to Work Institute).
Se videon: What’s it like to work at ME?
Rekryteringsprocess:
Screening via videosamtal med rekrytering
Första intervju med rekryterande chef
Andra intervju (inklusive genomförande av business case) med teamchef
Referenstagning
Vänligen skicka in ditt CV på engelska.
 


Required language: Swedish

Ansök nu

Företagssäljare sökes driva affärer, bygga relationer, skapa tillväxt

Läs mer Okt 6
Om tjänsten
Är du en relationsbyggare med ett driv utöver det vanliga? Nu söker vi en företagssäljare som vill vara med och skapa affärer, identifiera nya kundmöjligheter och utveckla långsiktiga samarbeten. Du kommer att arbeta mot företag (B2B) och ha en nyckelroll i att öka försäljningen hos arbetsgivaren.
Det här är ett uppdrag där du blir anställd direkt av företaget.
Junglia ansvarar för rekryteringsprocessen.
Arbetsuppgifter
Ansvara för hela säljprocessen – från prospektering till avslut
Skapa och vårda kundrelationer
Genomföra kundmöten, både fysiskt och digitalt
Arbeta mot tydliga mål och uppsatta försäljningsbudgetar
Föreslå lösningar utifrån kundens behov

Kvalifikationer
Erfarenhet av B2B-försäljning är meriterande
Du är självgående, resultatinriktad och kommunikativ
Trivs med att jobba i ett högt tempo och ta eget ansvar
God svenska i tal och skrift

Ansökan – snabbt och enkelt
För att söka tjänsten gör du så här:
Skapa ett digitalt CV på: www.junglia.com
Fyll i samtliga uppgifter och ladda upp ett foto
Kopiera länken till ditt digitala CV
Skicka ett mejl till: jobb@junglia.se

???? Ämnesrad: Företagssäljare + Ditt namn
???? Glöm inte att inkludera länken till ditt digitala CV i mejlet!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Lifestyle Media Partner Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Lifestyle Media Partner Sverige AB .

Account Manager B2B med 30% provision (remote)

Account manager
Läs mer Jun 26
Vad vi erbjuder
???? Möjlighet att arbeta heltid (40h/vecka) på distans med flexibilitet i arbetstiderna.
???? 30 % provision på nyförsäljning – din prestation avgör din inkomst.
???? Gedigen introduktion i våra arbetssätt och försäljningssystem.
???? En väletablerad produkt och starkt varumärke i studentvärlden.
Vill du arbeta med försäljning hemifrån och har erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning sedan tidigare? Trivs du med att arbeta självständigt, driva hela säljprocessen från första kontakt till långsiktiga kundrelationer och med provisionsbaserad lön?


Vem söker vi?
Vi söker dig som vill jobba med uppsökande B2B försäljning där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på omslaget av Studieblocket, Sveriges mest använda kollegieblock.
Vi söker dig som vill ha mer frihet i vardagen genom att bestämma dina arbetstimmar själv, samtidigt som din prestation är direkt kopplad till din lön. För att trivas i rollen behöver du vara disciplinerad, målmedveten och drivas av att tjäna pengar. Vi söker dig som:
Har ungefär 1-5 års erfarenhet av uppsökande försäljning över telefon.
Är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma.
Har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand.
Trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas.
Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset.

Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna för upplärning och sedan besöka HK ungefär en gång i kvartalet för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige.


Om oss
Universitetsmedia är en del av den nordiska mediekoncernen Lifestyle Mediapartner och ett av Sveriges största företag riktat mot högskole- och universitetsstudenter. Vi samarbetar med studentkårer i hela landet och erbjuder unika möjligheter för företag att nå studenter genom annonsplatser på Studieblocket – ett av Sveriges mest använda kollegieblock som sedan 2002 distribuerats på över 30 universitet och högskolor.


Övrig information
Arbetstid: 40h/vecka (heltid) fördelat enligt dina önskemål.
Lön: Endast provisionsbaserad lön, 30% provision på nya kunder och 23% provision på befintliga kunder.
Arbetsort: Distans, men inom Sveriges gränser.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Account Manager B2B med 30% provision (remote)

Account manager
Läs mer Apr 17
Vill du arbeta med försäljning hemifrån och har erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning sedan tidigare? Trivs du med att arbeta självständigt, driva hela säljprocessen från första kontakt till långsiktiga kundrelationer och med provisionsbaserad lön?
Vad vi erbjuder
???? Möjlighet att arbeta heltid (40h/vecka) på distans med flexibilitet i arbetstiderna.
???? 30 % provision på nyförsäljning – din prestation avgör din inkomst.
???? Gedigen introduktion i våra arbetssätt och försäljningssystem.
???? En väletablerad produkt och starkt varumärke i studentvärlden.


Vem söker vi?
Vi söker dig som vill jobba med uppsökande B2B försäljning där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på omslaget av Studieblocket, Sveriges mest använda kollegieblock.
Vi söker dig som vill ha mer frihet i vardagen genom att bestämma dina arbetstimmar själv, samtidigt som din prestation är direkt kopplad till din lön. För att trivas i rollen behöver du vara disciplinerad, målmedveten och drivas av att tjäna pengar. Vi söker dig som:
Har ungefär 1-5 års erfarenhet av uppsökande försäljning över telefon.
Är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma.
Har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand.
Trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas.
Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset.

Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna för upplärning och sedan besöka HK ungefär en gång i kvartalet för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige.
Om oss
Universitetsmedia är en del av den nordiska mediekoncernen Lifestyle Mediapartner och ett av Sveriges största företag riktat mot högskole- och universitetsstudenter. Vi samarbetar med studentkårer i hela landet och erbjuder unika möjligheter för företag att nå studenter genom annonsplatser på Studieblocket – ett av Sveriges mest använda kollegieblock som sedan 2002 distribuerats på över 30 universitet och högskolor.


Övrig information
Arbetstid: 40h/vecka (heltid) fördelat enligt dina önskemål
Lön: Endast provisionsbaserad lön, 30% provision på nya kunder och 23% provision på befintliga kunder
Arbetsort: Distans, men inom Sveriges gränser.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu