Karlstad: Account Manager B2B på distans i en växande koncern

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager B2B på distans i en växande koncern i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-03 // Varaktighet: Heltid

Vill du jobba som säljare på distans i en växande koncern, där du har möjligheter att påverka din egen karriär?
Lifestyle Mediapartner är en nordisk mediekoncern bestående av sex nischade produktbolag primärt inom digital out of home. Du kommer arbeta inom ButiksDisplay som sedan 2018 är partners till ICA Sverige genom att hjälpa lokala företagare att marknadsföra sig mot butiksbesökarna via TV-skärmarna ovanför kassalinjerna.
Vi öppnar nu upp möjligheten att arbeta på distans med det roligaste du vet - försäljning. Din uppgift kommer vara att arbeta med uppsökande företagsförsäljning (B2B försäljning) där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på ICA:s kassalinjeskärmar. Du förvaltar din kundstock över tid genom att löpande hålla kontakten med befintliga kunder och förlänga dem.


Vem söker vi?
Vi söker ständigt efter sociala, drivna och målmedvetna kollegor som har ambitioner att utvecklas och växa. För att trivas i denna roll behöver du ha lätt för att lära dig, vara öppen för utveckling och älska att prata med människor. Om du till stor del tickar boxarna nedan så kan det vara dig vi letar efter!
Du har erfarenhet av uppsökande försäljning, meriterande om arbetssättet är likt vårt.
Du är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma.
Du har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand.
Du trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas.

Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna alternativt ButiksDisplays kontor i Västerås ungefär en gång i månaden för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige.


Vårt erbjudande
Som nyanställd får du en introduktion i modern företagsförsäljning, vårt arbetssätt samt de system vi använder fastän vi tror att du från start kommer vara relativt självgående. Skulle du ha möjlighet att vara på plats större delen av din onboarding ser vi som en stor fördel, för att sedan övergå till att arbeta självständigt hemifrån när du känner dig redo.
I denna roll har du möjlighet att arbeta enbart provisionsbaserad vilket också skulle innebära flexibla arbetstider och en frihet att kunna arbeta när det bäst passar dig. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset.
Om företaget
Lifestyle Mediapartner erbjuder exponering i egna nischade, exklusiva skärmnätverk och är annons- och avtalspartner för bland annat ICA Sverige. Vi har sedan 2007 jobbat med värdeskapande B2B-försäljning med flera prestigefyllda försäljningsuppdrag och egenutvecklade produkter. Vårt mål är att bli störst i Norden på DOOH för nischade målgrupper. Vi är trefaldigt certifierade av Great Place To Work, som årligen utser Sveriges bästa arbetsplatser. Vi finns i centrala Eskilstuna, Norrköping, Västerås och Helsingfors, och erbjuder nu möjlighet att arbeta på distans hemifrån. I koncernen är vi närmare 70 medarbetare.


Övrig information
Titel: Account Manager
Arbetsplats: Distans, men krav på bosättning i Sverige.
Lön: Fast garantimånadslön och rörlig provision, alternativt endast provisionsbaserad lön.
Arbetstider: Måndag-torsdag 08.00-17.00 samt fredagar 07.30-16.30 (heltid). Vid enbart provisionsbaserad lön är arbetstiderna flexibla.
Anställningsform: 6 månaders provanställning följt av tillsvidareanställning
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Account manager

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Account manager.

Business & Region Manager - Värmland

Läs mer Okt 29
A-hub är utan tvekan en av de snabbast växande aktörerna i konsult- och rekryteringsbranschen. Med en imponerande tillväxt på nästan 100% varje år sedan starten och en ökning från 0 till 120 MSEK i omsättning på fem år, är vi bara i början av vår resa!
Sedan vi öppnade våra dörrar i Örebro mars 2022 har vårt kontor haft en snabb tillväxttakt. med idag ett team av 14 interna medarbetare och 70 skickliga konsulter. I regionen ingår Närke, Värmland, Västmanlandoch Dalarna. Vi har byggt upp ett team av seniora rekryterare som besitter en bred kompetens inom bland annat teknik, IT och ekonomi. Vi är stolta över de relationer vi har byggt med kunder, kandidater och konsulter, och ser med spänning fram emot att fortsätta vår resa mot ytterligare tillväxt och framgång.
Nu är det dags för oss att öppna ett kontor i Karlstad, en resa vi gärna vill göra med dig!Kontoret kommer till start tillhöra Örebro med plan att på sikt bli en egen hub. Kontorslokalerna har vi redan flyttat in i och seniora rekryterare finns på plats.
Vår företagskultur drivs av våra kärnvärden: Human First, Challenge Everything, och Adapt to Change, vilket speglar vår strävan efter ständig förbättring och innovation.
VEM ÄR DU?Vi söker dig som har några års erfarenhet av B2B-försäljning och är redo för nästa steg i din karriär. I rollen somBusiness & Region Manager får du möjlighet att bygga upp och utveckla vårt nya kontor i Karlstad, med stöd från erfarna rekryterare. Du kommer att ha stor frihet att utforma strategier och genomföra dem i regionen, vilket kräver ett starkt ansvarstagande och självständighet.
För att lyckas i rollen tror vi att du har en stark entreprenörsanda och drivs av att ta egna initiativ. Din motivation att utveckla och leda försäljningen i Värmland är avgörande, och du trivs med att fatta beslut och skapa resultat.
Vi tror också att följande punkter stämmer in på dig: Du är en erfarenrelationsbyggaremellan företag (B2B) inom bemannings-/konsult-/rekryteringsbranschen - tjänstemannasektorn.
Du vill uppvisa goda resultat och har förmågan att identifiera, skapa och utveckla affärsmöjligheter.
Har en stark kommunikativ förmåga om inspirerar och influerar andra för att effektivt kunna förmedla A-hubs värden och tjänster.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Har B-körkort.

Vi värderar dina personliga egenskaper, kompetenser och drivkrafter högt och kommer genomföra kompetensbaserade intervjuer för att bedöma hur väl du representerar vår kultur och våra värderingar.
VI ERBJUDER: Karriärutveckling genom individanpassade utmaningar: Vi fokuserar på dina karriärmål och ambitioner. I din roll kommer fokus ligga på att utveckla nya affärsmöjligheter och bygga långsiktiga kundrelationer. Vi vill att du ska lyckas genom att använda dina kunskaper och färdigheter där de får göra störst skillnad.
Stöd, coachning och mentorskap: Som en del av vårt lokala och nationella försäljningsteam får du personlig coachning och ett engagerat stöd i ditt arbete för att du ska få chansen att vidareutveckla din kompetens inom försäljning, likaså att utöka ditt nätverk. Under den första tid i rollen somBusiness & Region Manager kommer du vara del av både en lokal och central introduktion samt säljutbildning.
Engagerade och erfarna kollegor: Vårt team består av individer som alla bidrar till våra kunders kompetensförsörjning. Alla på A-hub arbetar med relationsbyggande försäljning, oavsett roll eller titel. Därför hjälps vi åt att nå våra individuella mål likväl som våra gemensamma.
Möjlighet att vara en del av tillväxten: Vi erbjuder alla heltidsanställda möjligheten att bli delägare och på så vis ta del av den tillväxt och det resultat som skapas.
Konkurrenskraftiga villkor: Vi har en attraktiv kompensationsmodell med bra fast lön samt fördelaktig bonusmodell och förmånsbil. Utöver detta erbjuder vi förmåner somextra pensionsavsättning, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag som stödjer både ditt professionella och personliga välbefinnande.

REKRYTERINGSPROCESSEN
Vi kommer att be dig berätta om tillfällen när du visat vår kultur och värderingar, som finns beskrivna på internkarriärsidan. Utöver detta kommer du att genomgå individuella arbetspsykologiska tester.
Start enligt överenskommelse.
Placering i Karlstad, kontorslokaler på Strand,medviss del resande inom vår region.
Vi ser fram emot att höra från dig och utforska hur vi tillsammans kan bidra till vår gemensamma fortsatta framgång på A-hub!
Här kan du läsa mer om hur det är att vara en del av A-hub

Ansök nu

Kundansvarig till Academic Work i Karlstad

Läs mer Feb 8
Bli en del av vår magiska kultur, med ett 30-tal fantastiska kollegor på Örebro och- Karlstadkontoret, genom att satsa på rollen som Kundansvarig hos oss på Academic Work!

OM TJÄNSTEN
Account Manager hos oss innebär att du har en social roll med många kontaktytor, här blir du snabbt en del av gänget och arbetar tillsammans med fantastiska kollegor och engagerade ledare på olika avdelningar internt. Men det absolut viktigaste kommer vara att bygga relationer med dina härliga kunder. Hur du utvecklar dina kunder och affärer är upp till dig, men du kan lita på att vi kommer göra allt för att du ska lyckas.

Ditt team och din utveckling:
Ditt team består av andra Account Managers och en närmsta chef som alla kommer göra sitt bästa för att ge dig bästa möjliga förutsättningar i din roll. Vi tror starkt på din potential, ambition och egen vilja men erbjuder såklart en vass säljutbildning, introduktion och onboarding, samt ett career steps program som hjälper dig att nå din fulla potential och utvecklas som Account Manager.

Du erbjuds

Lönemodell och förmåner: Vi tror på att belöna din prestation. Vår lönemodell ger dig möjlighet att tjäna mer i takt med din framgång. Vi har stor andel individuell provision och inget tak för hur mycket du kan tjäna. Utöver lön erbjuder vi friskvårdsförmåner samt flexibilitet för att skapa en bra work life balance.

Teknisk innovation: Vi satsar stort på att bygga systemstöd i teknisk framkant och utvecklar det tillsammans med vår säljorganisation. Detta kommer hjälpa dig i ditt arbete att skapa goda resultat och framgångsrika kundrelationer.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som Account Manager hos oss bygger och utvecklar du dina egna kundrelationer. En vanlig dag för dig i rollen innebär:
- Prospektering: Sökandet efter nya kundkontakter hos potentiella bolag som inte samarbetat med oss tidigare, men också bland kunder i vårt befintliga nätverk. Det är här som du verkligen kommer bidra med din ”beat yesterday” - anda och nyttja ditt pannben för att nå resultat.
- Säljmöten: Det är här du skapar magi! Här sker införsäljningen av våra tjänster. Detta inkluderar ”cold calls” där du får visa upp dina säljkunskaper och etablera nya relationer med potentiella kunder. Du bygger goda kundrelation, gör behovsanalyser och lämnar ett starkt avtryck.
- Omvärldsbevakning: För att på ett strategiskt sätt kunna kartlägga våra etablerade kunders framtida behov. Vi kan erbjuda som mest värde när vi förutser kundernas behov och arbetar proaktivt i våra kundrelationer.

VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasiekompetens som lägsta utbildningsnivå
- Har någon form av säljerfarenhet sedan tidigare
- Har B-körkort
- Har goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har

Tidigare erfarenhet från B2B-försäljning och såklart om du har erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen. Det är även meriterande om du har studerat en eftergymnasial utbildning med inriktning försäljning.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För att bli framgångsrik och trivas i rollen är du en person som motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål i en kultur som präglas av en hög energinivå, där vi lyfter varandra och firar framgångar tillsammans. Du har en stark tilltro till din kapacitet att hantera motgångar, en hög ansvarskänsla, förmågan att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och säkerställer att du levererar enligt deadline. Att hantera flera uppgifter av varierad karaktär i ett högt tempo är något du föredrar och känner dig bekväm med. Att skapa nya relationer kommer naturligt för dig och du agerar självsäkert i sociala sammanhang och står gärna i händelsernas i centrum. Du trivs i situationer där saker står på spel och där dina beslut är avgörande för utfallet. Förändringar och utmaningar har du en optimistisk inställning till och du utstrålar trygghet till din omgivning.

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, kontorstider
- Lön: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel
- Placering: Vårt Örebro- eller Karlstadkontor

Vår rekryteringsprocess

Det första steget i rekryteringsprocessen är två urvalstest, ett personlighetstest och ett Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är två urvalstest, ett personlighetstest och ett problemlösningstest, som vardera tar ca 15 min att slutföra. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.



INFORMATION OM FÖRETAGET
Under 25 år har vi byggt en kultur som vi verkligen är stolta över och som gör oss unika. Den bygger på våra fantastiska medarbetare och hur de lever våra värderingar varje dag. Hos oss möts du av energi, engagemang och öppenhet. Vi sätter höga mål, och vi tror på att skapa starka band och ha roligt tillsammans. Allt från spännande resor och stora fester till gemensamma frukostar och träningspass. Är du en person som vill vara med och bidra till vår gemenskap och fortsatta framgångar tror vi att vi är en bra match för varandra.

Ansök nu

Driven Maskinmäklare till Maskinera.

Läs mer Jan 28
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Sedan starten maj 2022 har Maskinera visat ett otroligt resultat och deras expansionskurva pekar rakt upp. Därför söker dem nu fler Säljande Maskinmäklare i Värmlands län.

I rollen som Maskinmäklare är du spjutspetsen i Maskineras organisation. Du spenderar större delen av dina dagar ute hos kunder samt i ditt hemmakontor. Med din tjänstebil och telefon som främsta arbetsredskap, prospekterar, kontaktar och besöker du nya samt existerande kunder dagligen. Du kommer ansvara över hela försäljningsprocessen från start till mål. Knyta och underhålla egna kunder och kontakter är något du lägger stor vikt på.

Vi erbjuder dig:
• Att vara en del av Maskineras extremt spännande expansionsresa.
• En attraktiv lönemodell utan tak, fast grundlön + provision.
• Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag.
• Ett flexibelt arbetssätt där du utgår från ditt hemmakontor.
• Arbeta i en organisation där du har nära till beslut.
• En möjlighet att ständigt utmanas och utvecklas för att uppnå din maximala potential.

Arbetsuppgifter:
• Prospektera och initiera kontakt med nya kunder.
• Driva försäljningsprocessen framåt.
• Att arbeta enligt uppsatta mål med syfte att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet.
• Att skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till kunderna.
• Underhålla din befintliga kundstock och arbeta med merförsäljning.
• Dokumentera och

Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen.

Personprofil
Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen.

Personprofil:
Vi tror att du besitter erfarenheter inom försäljning antingen B2B eller B2C och vill till ett bolag i ”startup” fasen. Du är resultatinriktad och älskar att arbeta utifrån filosofin ”frihet under ansvar”.
Är du inte i säljbranschen idag kan du också passa in hos Maskinera, vi tror att din personlighet är allra viktigast! Vidare värdesätter vi om du:
• Har ett stort driv, vilja och intresserad av försäljning.
• Är social, utåtriktad och har hög energi.
• Är en vinnarskalle och inte ger upp i första taget.
• Är bekväm med att ta kontakt både över telefon och fysiska möten.
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetsplats: Hemifrån.
Arbetstider: Kontorstider, flextider.
Plats: Värmlands län.


Företagspresentation
Maskinera lanserades den 9.e Maj 2022 och är nätauktionstjänsten som skapar ett cirkulärt liv för begagnade kvalitetsmaskiner. På Maskinera handlar det om att ta fram en renodlad digitaltjänst där maskiner och kunden står i centrum, effektivisera moment och processer och ta ansvar för ett mer hållbart handlade. Kundfokus, teamwork och viljan att ständigt utvecklas är drivkraften som tar Maskinera framåt. Tillsammans med expertis och nyfikenhet kring både maskiner och kvalitet, skapas en marknadsplats som möjliggör att begagnade maskiner, nyttofordon och verktyg hamnar i rätt händer.

Ansök nu

Proaktiv Teknisk säljare till ledande global koncern

Läs mer Jan 31
KYOCERA UNIMERCO befinner sig i en tillväxtfas och söker nu proaktiv, relationsskapande och affärsorienterad ”Teknisk säljare” med ansvar för Värmland, Närke, Västmanland och Uppland. Tjänsten är inriktad mot skärande bearbetning (svarvning, fräsning, borrning och gängning etc) med kunder inom metallindustrin.

Du erbjuds en tillsvidareanställning och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Du utgår från ditt hemmakontor och vi föredrar att du bor i distriktet.

Vill du arbeta med ett produktprogram med både standard och kundanpassade verktygs-lösningar samt slipservice? Ser du fördelarna med att jobba i en global finansiellt stark ledande koncern med 77.000 anställda samtidigt som det svenska dotterbolaget har ca 35 medarbetare, d v s korta beslutsvägar och en närhet till kollegor och chefer?

För att ge dig bästa möjliga förutsättningar så ger vi dig en ordentlig introduktion och produktutbildning. Vi utrustar dig med alla nödvändiga arbetsredskap som telefon, dator och tjänstebil. Vidare så erbjuder vi en marknadsmässig lön, vinstdelning och friskvårdsbidrag.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande och självständig tjänst i ett väletablerat bolag som kännetecknas av kundorientering, affärsmannaskap, utveckling och professionalism.

Du arbetar med att bygga långsiktiga kundrelationer med ett mycket konkurrenskraftigt sortiment av verktyg och verktygslösningar inom skärande bearbetning.

Du arbetar med hela försäljningsprocessen inklusive kundprospektering, besöksbokning, behovsanalys, rådgivning, support och avtalsförhandlingar. Bolagets innesäljare stödjer dig med offerter och optimeringstekniker bistår dig också. Du genomför produktutbildningar, deltar vid mässor och andra interna och externa säljaktiviteter.

Du kommer att ”ärva” en lönsam kundstock i distriktet. Ca 75% av kundbearbetning avser befintliga kunder och ca 25% nya kunder.

Tjänsten rapporterar till Försäljningschefen för metalldivisionen.

Vem är du?
Du jobbar troligen idag med teknisk försäljning som ute-/fältsäljare eller innesäljare inriktad mot skärande bearbetning. Du har också ett allmänt intresse av teknik och mekanik.

Vi ser positivt på om du har någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik eller försäljning.

Tidigare säljerfarenhet är ej ett krav för tjänsten utan du kan idag arbetar eller har arbetat som CNC-operatör eller annan relevant roll inom metallindustrin.

Du är en god lyssnare, driven, engagerad och nyfiken på kundernas verksamheter, krav och behov samt problem.

Du behärskar Office-paketet och du har troligen tidigare erfarenhet av CRM-system.

För att vara framgångsrik som Teknisk säljare tror vi att följande egenskaper är viktiga:

• Målorienterad och resultatinriktad
• Affärsorienterad/professionell
• Relationsskapande/förtroendeingivande
• Lyhörd/rådgivande
• Proaktiv, drivande och engagerad
• Långsiktigt tänkande med en vilja att hjälpa kunder
• Teknikintresserad

För tjänsten krävs flytande svenska i tal och skrift samt normalgoda kunskaper i engelska.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Körkort B krävs för tjänsten.

Om verksamheten
KYOCERA UNIMERCO är ett innovativt företag som levererar verktyg, verktygslösningar och kunskap till trä- och metallindustrin. Vårt unika produktprogram erbjuder både standard och kundanpassade verktygslösningar samt slipservice. Med kunden i fokus skapar vi mervärden för en kostnadseffektiv produktion. Vi ingår i den globala Kyocerakoncernen med 77.000 anställda, varav cirka 6.000 i verktygsdivisionen. Det svenska dotterbolaget ligger i Jönköping och har ca 35 anställda. Kunniga, nyfikna och engagerade medarbetare är det viktigaste för vår fortsatta framgång.

Läs mer på https://www.kyocera-unimerco.com/sv-se

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Lifestyle Media Partner Sverige AB

Hittar inga andra jobb i Karlstad från Lifestyle Media Partner Sverige AB .