Karlstad: Mechanical Technical Lead – Goodtech (Karlstad)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Mechanical Technical Lead – Goodtech (Karlstad) i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-03 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Som Lead Mechanical Engineer hos oss kommer du få en varierande vardag. Våra utvecklande kundprojekt med hög automationsgrad både utmanar oss och ger stimulans till nya tekniska lösningar inom exempelvis robotteknik och VR. Våra projekt levereras till branschledande kunder inom bland annat fordons-, tillverknings- och livsmedelsindustrin.

I rollen som Lead Mechanical Engineer på Goodtech kommer du bli en viktig del av projektleveranserna. Du kommer ha det övergripande ansvaret för projektleveranserna och vara en viktig del i de mer juniora maskinkonstruktörernas vardag. I rollen inkluderas bland annat att kompetensutveckla, stötta och delegera arbetsuppgifter till kollegorna på din avdelning projekt.

Du kommer vara med i hela leveransen, med allt från koncept- och idé fas till driftsättning ute hos kund. Det inkluderas även mycket kontakt med kunder, leverantörer och tillverkare.

Arbetsuppgifter Leda och samordna den tekniska utvecklingen av mekaniska system och komponenter inom våra projekt.
Arbeta nära projektledare och andra tekniska ledare för att säkerställa att alla tekniska krav uppfylls.
Utveckla och granska tekniska specifikationer och ritningar för mekaniska system.
Delta i tester och utvärderingar av mekaniska system för att säkerställa högsta kvalitet och prestanda.
Följa med i den senaste forskningen och teknologiska framstegen inom mekanik och robotik.

Om dig
Vi söker dig som har Kandidatexamen eller högre inom maskinteknik, mekanik eller relaterat område.
Minst 10 års erfarenhet av mekanisk design och utveckling, gärna inom automation eller robotik.
Starka kunskaper i CAD-programvara (SolidWorks) och simuleringstekniker.
Utmärkt problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och prioritera arbetsuppgifter.

Personliga egenskaper Ledarskapsförmåga: Förmåga att leda och motivera tekniska team för att uppnå gemensamma mål.
Kommunikativ: Förmåga att kommunicera tekniska koncept på ett klart och begripligt sätt, både skriftligt och muntligt.
Analytisk: Starkt fokus på detaljer och förmåga att analysera och utvärdera tekniska lösningar.
Strukturerad: Kunna arbeta systematiskt och följa våra projektprocesser för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetet.
Flexibilitet: Villighet att anpassa sig till förändrade krav och arbeta i en dynamisk miljö.

Prickar du in några men inte alla punkter? Skicka in en ansökan ändå, vi värderar dina personliga egenskaper och erfarenheter högt i våra rekryteringsprocesser.

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på linus.westling@tacting.com

Välkommen in med din ansökan senast 24 februari.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Maskinkonstruktör

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Maskinkonstruktör.

Mekanikkonstruktör

Läs mer Sep 30
Om tjänsten
Vi söker nu mekanikkonstruktör som vill arbeta med produktutveckling i teknisk framkant. Vår samarbetspartner är ett ledande produktbolag inom försvarsindustrin, verksamma inom många tekniska områden för människors trygghet i samhället.
I rollen som mekanikkonstruktör blir du en viktig del av projektorganisationen och en nyckelresurs i både nya utvecklingsprojekt och pågående produktvårdsärenden. Du kommer att bidra med din tekniska kompetens, din förmåga att självständigt driva arbetet framåt samt din nyfikenhet på att hitta nya lösningar.
Arbetsuppgifterna innebär att du deltar i projektarbetet från tidiga skeden till färdig produkt. Du kommer arbeta med konstruktion och produktvård inom pågående verksamhet samt samarbeta gränsöverskridande med andra professioner. Du ansvarar även för att säkerställa att konstruktioner uppfyller relevanta krav och standarder. Rollen ger också goda möjligheter till utveckling och fördjupning inom teknikområdet.
Din kompetens
Vi söker dig som har:
Några års erfarenhet av konstruktion
Goda kunskaper i CAD och konstruktion
Förmåga att arbeta både självständigt och i team
Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Karlstad
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Design Engineer

Läs mer Aug 22
Are you our new colleague?
At Valmet in Karlstad, you'll be part of a passionate team within a global company that delivers market-leading products. We are a complete supplier of machines, equipment, and services for customers in the global paper industry.
Our mission is to work closely with our customers throughout the entire delivery chain, identifying customer needs and providing tailored machine solutions.
We are now looking for two Design Engineers to join two of our four engineering teams, comprising around 60 engineers in total. We look forward to welcoming new team members!
Key responsibilities
You will be part of a group that includes roles in mechanical design and technical project management. There are great opportunities for growth, both within design and in customer project roles. As a designer, you will also have the chance to deepen your expertise and take responsibility for specific machine sections or components over time.
Your main tasks will include producing drawings and technical documentation for the purchasing, manufacturing, and assembly of our customers' tissue machines. You will also be involved in ongoing development and maintenance of our products and components.
Some travel may be required as part of the role.
Expectations
To succeed in this role, you enjoy working in a team environment but are also comfortable working independently and taking ownership of your responsibilities. You are a strong communicator, solution-oriented, and contribute to a positive team atmosphere.
You hold a Bachelor’s or Master’s degree in Mechanical Engineering or have equivalent professional experience focused on mechanical design. Proficiency in both written and spoken English is essential. Experience in the paper or process industry, or in working with technical product design and manufacturing processes, is considered a strong merit.
We place great value on your personal qualities and are looking for a true team player with strong interpersonal skills. This is a stimulating role with close connections to both production and pre-assembly, providing a unique overall view of the final product in your daily work.


Why join Valmet?
At Valmet, we combine world-class technology with a strong focus on people. We believe in sustainability, innovation, and teamwork, and we know our employees are our most valuable assets. Here, you’ll have the opportunity to grow, make an impact, and help shape the future of the industry. You will play a crucial role in supporting and challenging our management and project teams in a complex international environment.
Additional information
Please send your application as soon as possible via the link provided, but no later than September 19. If you have any questions about the position, please contact Johan Stöllman, Manager Former Section, at +46 76 639 79 29 or Lars Gustafsson, Senior Manager Dry End & Rewinder Engineering, at +46 70 317 15 82. Please note that we do not accept applications via email.
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.

Ansök nu

Mekanikkonstruktör

Läs mer Jul 2
Därför är detta jobb för dig Enkelt, du vill vara kreativ och innovativ i att lösa tekniska problem. Och det är precis vad vi erbjuder dig. Du är experten; du berättar för oss vilken lösning som du anser är bäst. Du kommer inte att vara ensam, nyckelordet är samarbete. Tvärfunktionella team skapas för att lösa projekt, snarare än att välja projekt för en redan befintlig grupp. Produkter och affärsområden kommer att skilja sig åt och du kommer att bygga nya spännande lösningar.
Din utveckling är vår utveckling. Det vi erbjuder dig är ingen förutbestämd väg att följa. Vi gör saker på vårt eget sätt. Du har kontroll över din utveckling, oavsett vilken riktning du vill ta. Oavsett om det handlar om att nå en ny roll i framtiden eller fördjupa dig inom en specifik teknik, finns vi här för att hjälpa dig framåt.
Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter Du kommer att möta människor som bryr sig. Inte bara om projektet och tekniken, utan också om varandra. Vi gör det tillsammans – det är så vi tar oss framåt.
Du kommer att arbeta med mekanikkonstruktion och produktutveckling
Analysera och bryta ner tekniska problem för att hitta de bästa lösningarna tillsammans med ditt team
Ta ansvar i projekt och dela din kunskap, samtidigt som du självständigt tar ansvar för ditt eget arbete
Arbeta med kontinuerlig integration och leverans som centrala delar i din roll

Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att brottas med knepiga tekniska utmaningar och att analysera. Du tycker om att tillsammans med teamet bryta ner dessa utmaningar för att nå den bästa lösningen. Du är en person som tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Utöver dina personliga egenskaper behöver du ha följande:
Ingenjörsexamen inom maskinkonstruktion eller produktutveckling
Minst 4 års erfarenhet av att arbeta som mekanikkonstruktör, inom konstruktion och produktutveckling
Goda kunskaper i CAD och PDM-system
Du kommunicerar flytande på svenska och engelska
Erfarenhet från arbete i försvarsindustri är meriterande

En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det?
Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten.
För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större.
Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa!
Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Karlstad, Gräsdalsgatan 3. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Berg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Mekanikkonstruktör

Läs mer Jun 13
Om tjänsten
Företaget är ett världsledande internationellt och högteknologiskt företag som utvecklar framtidens försvarssystem.
Som mekanikkonstruktör kan rollen anpassas efter din kompetens, oavsett om du är en junior eller senior konstruktör. Du kommer att spela en viktig roll i arbetet med att vidareutveckla och förbättra befintliga system, men även nyutveckling förekommer. Du får här möjlighet att bli en nyckelperson i vår kunds ingenjörsteam och kommer aktivt att bidra till att säkerställa att deras produkter håller hög kvalitet och funktionalitet.
Arbetet innebär främst mekanisk konstruktion. Dina uppgifter kommer att omfatta såväl design och uppdatering av befintliga system som val av lämpliga komponenter, material och tillverkningsmetoder. Du arbetar även med teknisk analys, beräkningar och provning, samtidigt som du är delaktig i att effektivisera deras utvecklingsprocesser i nära samarbete med andra ingenjörer och avdelningar inom företaget.  Företaget stöttar och uppmuntrar personlig utveckling och det finns stora möjligheter att utvecklas vidare inom ledarskap, projektledning eller specialistroller.
Din kompetens
Som person tror vi att du motiveras av problemlösning samt är prestigelös. Då du planerar och genomför arbetet i nära samarbete med kollegor, är det viktigt att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du söker nästa steg i din karriär och vill vidareutvecklas i och med företaget. Vi ser även att du har: 
Ingenjörsutbildning inom relevant område såsom maskinteknik eller mekatronik
Arbetslivserfarenhet inom mekanisk konstruktion
Kunskaper i Solid Edge och/eller erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande.
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Karlstad, Örebro eller Karlskoga 
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Senior konstruktör - Novanik AB

Läs mer Jun 3
Vill du jobba brett med teknik, ha stort inflytande och vara en del av ett litet men vasst team? Novanik i Karlstad söker en nyfiken och självgående konstruktör som vill vara med och utveckla smarta tekniska lösningar – från idé till verklighet. Här får du både ansvar, variation och arbetsglädje!
Om tjänsten
Är du en nyfiken och erfaren konstruktör som söker en varierad och utvecklande roll? På Novanik får du arbeta med både nyutveckling och förbättring av befintliga produkter – i nära samarbete med våra andra teknikroller och kunder. Du är med hela vägen från behovsanalys, konstruktion och beräkningar till dokumentation, offertunderlag och praktiskt stöd vid tillverkning i vår egen verkstad.
Här arbetar vi i ett prestigelöst team med korta beslutsvägar, där alla är delaktiga och rycker in där det behövs. Du får stort eget ansvar i en roll som spänner över flera teknikområden – och samtidigt stor frihet att påverka hur vi jobbar och vad vi utvecklar framåt.
Tjänsten är heltid och tillsvidare, med placering på vår verksamhet i Karlstad.
Start enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter
Konstruktion av produkter och tekniska lösningar (2D/3D CAD)
Tekniska beräkningar, inkl. FEM och materialval
Delta i produktutvecklingsprojekt och förbättringsarbete
Ta fram teknisk dokumentation, ritningar och kompletta produktionsunderlag
Stödja offertarbete och vara teknisk kontakt i vissa kunddialoger
Samarbeta tätt med verkstad, inköp och support

Om dig
För att trivas hos oss på Novanik tror vi att du är en person som både tycker om och klarar av att ta ansvar. Du är självgående, har lätt för att ta initiativ och drivs av att lösa tekniska utmaningar – inte sällan på egen hand eller i nära samverkan med kollegor.
Du är nyfiken av naturen och trivs i en miljö där du får tänka nytt, förbättra befintligt och påverka både arbetssätt och teknikval. Samtidigt har du en strukturerad sida – du arbetar metodiskt, håller ihop detaljerna och ser till att uppgifter blir slutförda med kvalitet.
Du är prestigelös och praktiskt lagd, rycker gärna in där det behövs och uppskattar ett arbetsklimat där alla hjälps åt. Vi tror att du trivs bäst i ett mindre företag där du får kombinera teknik, ansvar och lagkänsla – och där det finns högt i tak både vad gäller idéer och humor.
Du behöver:
Teknisk utbildning, gärna inom maskinteknik eller liknande
Flerårig erfarenhet av konstruktion av både mekaniska komponenter och kompletta maskinsystem, med såväl fasta som rörliga delar.
Erfarenhet inom konstruktion av svetsade produkter
Kunskap inom materiallära och tillverkningsmetoder
Erfarenhet av tekniska beräkningar (gärna FEM och Excel)
Flerårig vana av 2D/3D CAD-konstruktion i program som (t.ex. Inventor, AutoCAD, SolidWorks eller liknande)
God svenska och engelska i tal och skrift

Bra och meriterande om du har:
Erfarenhet av att ta fram offertunderlag
Van att jobba i hela konstruktionskedjan – från idé till produktion
Kunskaper inom avtalsskrivning

Hos oss får du:
En långsiktig och varierad roll där du får stort inflytande och arbeta brett med teknik, utveckling och förbättring
Nära samarbete med engagerade kollegor i ett teknikintensivt företag där varje roll gör skillnad
En familjär arbetsplats med korta beslutsvägar, öppen dialog och en kultur som präglas av respekt, värme och arbetsglädje

Låter det som en arbetsmiljö där du skulle trivas? Då ser vi fram emot din ansökan!
Om oss
Novanik är ett teknikintensivt bolag i Karlstad med bred kompetens inom konstruktion, programmering, elektronik och mekanik. Vi utvecklar kundanpassade tekniska lösningar som används inom allt från industri till försvar, och våra kunder är både mindre bolag, stora koncerner och offentliga aktörer.
Vi är ett litet team med stor nyfikenhet på teknik – och vi är övertygade om att samarbete, humor och engagemang gör både produkterna och arbetsdagen bättre. Här får du en långsiktig roll där du verkligen får använda din kompetens, utvecklas tillsammans med oss och bidra till något meningsfullt.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67.
Välkommen in med din ansökan senast 12 juni.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Tacting AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Tacting AB .

Mekaniker - Nordmarkens motor

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Okt 20
Om tjänsten
Hos oss på Nordmarkens Motor jobbar du nära både kunder och kollegor. Du kommer att meka, felsöka och serva bilar – allt från enklare service till mer avancerade reparationer. Vi är en mindre verkstad där besluten tas snabbt och där vi vill att alla ska trivas. Här är det viktigt att du känner dig uppskattad på jobbet och att du får chansen att utvecklas.
Arbetsuppgifter
Service och reparationer
Felsökning och diagnos
Montering av delar

Om dig
Vi söker dig som har
Har fordonsteknisk utbildning och erfarenhet som bilmekaniker
Goda kunskaper i svenska och engelska
B körkort

Extra plus om du
Jobbat med Nissan, Isuzu eller på allbilverkstad
Har erfarenhet av el/diagnostik

Vem är du?
Vi tror att du gillar bilar och att hjälpa kunder. Du är noggrann, tar ansvar och trivs både när du jobbar själv och i team. Du är nyfiken och lär dig gärna nytt.

Om oss
Nordmarkens Motor har funnits sedan 1986 och vi finns idag både i Årjäng och Karlstad. Vi säljer och servar Mazda, Nissan och Isuzu, och som auktoriserad Autoexperten-verkstad tar vi även hand om andra märken. Vi är dessutom certifierade som Godkänd Bilverkstad – en trygghet för både kunder och medarbetare.
Hos oss är det viktigt att hålla hög servicegrad men också att ha nära till skratt. Kom gärna förbi – kaffet är alltid på!
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linette von Bargen på 073-504 22 64. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men senast söndag den 9 november.

Ansök nu

CFO till LBC Frakt

Ekonomichef
Läs mer Okt 16
Vill du utvecklas genom att påverka och driva affären i ett av Värmlands mest framgångsrika företag?
Om tjänstenSom CFO hos LBC Frakt får du ett övergripande ansvar för koncernens ekonomi, finansiering och styrning. Du blir en strategisk partner till VD och ledningsgruppen och en central nyckelperson i att utveckla verksamheten genom datadrivna analyser, affärsmässiga beslut och långsiktig finansiell planering.
Du leder ett kompetent ekonomiteam med en redovisningsekonom och en ekonomiassistent, där den löpande redovisningen fungerar väl. Ditt fokus blir därför att stärka den ekonomiska styrningen, utveckla rapportering och bidra till affärsmässig tillväxt.
Rollen omfattar kapitalförvaltning, finansiering, likviditetsplanering och analys av investeringar. Du ansvarar för ekonomisk uppföljning i samtliga koncernbolag, bl.a fastighetsbolag, åkeribolag, grus-/täktbolag. Tjänsten är placerad i Karlstad och du ingår i bolagets ledningsgrupp.
Om digVi söker dig som vill använda din djupa ekonomiska kompetens för att driva affären framåt. Du kanske idag arbetar som CFO eller revisor, ekonomisk rådgivare samt senior controller och vill ta steget mot en strategisk CFO-roll där du får helhetsansvar och möjlighet att påverka.
Du är trygg i att analysera komplexa siffror och förklara dem på ett sätt som skapar förståelse, förtroende och engagemang. Som person är du kommunikativ, strukturerad och har en stark affärsmässig helhetssyn.
Vi tror att du har:
Civilekonomexamen eller motsvarande utbildning inom ekonomi, finans eller redovisning.
Flerårig erfarenhet från kvalificerad ekonomisk rådgivning, revision eller controlling.
Erfarenhet av koncernredovisning, finansiell analys och likviditetsplanering.
Förmåga att omsätta siffror till konkreta affärsbeslut och skapa ekonomiskt värde.
Intresse för digitalisering och systemutveckling inom ekonomifunktioner.
Ett ledarskap som präglas av tydlighet, engagemang och prestigelöshet.

Det är meriterande om du har erfarenhet från företag inom logistik, transport, industri eller entreprenad, men viktigast är att du förstår affärslogik och vill bidra till lönsam tillväxt.
Om ossLBC Frakt har under många år befäst sin ställning som det ledande logistikföretaget i Värmland. Vi växer tillsammans med våra kunder och åkare genom att erbjuda hållbara och effektiva transportlösningar.
Bolaget har en stark ekonomi, tydliga mål och en kultur som präglas av samarbete, engagemang och framtidstro. LBC Frakt driver aktivt utvecklingen mot fossilfria transporter och är en föregångare i branschens omställning.
Hos oss får du ett spännande och ansvarsfullt uppdrag i ett välskött bolag med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och stora möjligheter att påverka framtiden.
Om processenI den här rekryteringen samarbetar LBC Frakt med Tacting, där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNV:s standard och arbetar med fördomsfri och kompetensbaserad rekrytering.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bengt Libäck, Tacting, 070-594 72 77 eller Linette von Bargen, Tacting, 073-504 22 64.

Ansök nu

CFO till LBC Frakt

Ekonomichef
Läs mer Okt 15
Vill du utvecklas genom att påverka och driva affären i ett av Värmlands mest framgångsrika företag?
Om tjänstenSom CFO hos LBC Frakt får du ett övergripande ansvar för koncernens ekonomi, finansiering och styrning. Du blir en strategisk partner till VD och ledningsgruppen och en central nyckelperson i att utveckla verksamheten genom datadrivna analyser, affärsmässiga beslut och långsiktig finansiell planering.
Du leder ett kompetent ekonomiteam med en redovisningsekonom och en ekonomiassistent, där den löpande redovisningen fungerar väl. Ditt fokus blir därför att stärka den ekonomiska styrningen, utveckla rapportering och bidra till affärsmässig tillväxt.
Rollen omfattar kapitalförvaltning, finansiering, likviditetsplanering och analys av investeringar. Du ansvarar för ekonomisk uppföljning i samtliga koncernbolag, bl.a fastighetsbolag, åkeribolag, grus-/täktbolag. Tjänsten är placerad i Karlstad och du ingår i bolagets ledningsgrupp.
Om digVi söker dig som vill använda din djupa ekonomiska kompetens för att driva affären framåt. Du kanske idag arbetar som CFO eller revisor, ekonomisk rådgivare samt senior controller och vill ta steget mot en strategisk CFO-roll där du får helhetsansvar och möjlighet att påverka.
Du är trygg i att analysera komplexa siffror och förklara dem på ett sätt som skapar förståelse, förtroende och engagemang. Som person är du kommunikativ, strukturerad och har en stark affärsmässig helhetssyn.
Vi tror att du har:
Civilekonomexamen eller motsvarande utbildning inom ekonomi, finans eller redovisning.
Flerårig erfarenhet från kvalificerad ekonomisk rådgivning, revision eller controlling.
Erfarenhet av koncernredovisning, finansiell analys och likviditetsplanering.
Förmåga att omsätta siffror till konkreta affärsbeslut och skapa ekonomiskt värde.
Intresse för digitalisering och systemutveckling inom ekonomifunktioner.
Ett ledarskap som präglas av tydlighet, engagemang och prestigelöshet.

Det är meriterande om du har erfarenhet från företag inom logistik, transport, industri eller entreprenad, men viktigast är att du förstår affärslogik och vill bidra till lönsam tillväxt.
Om ossLBC Frakt har under många år befäst sin ställning som det ledande logistikföretaget i Värmland. Vi växer tillsammans med våra kunder och åkare genom att erbjuda hållbara och effektiva transportlösningar.
Bolaget har en stark ekonomi, tydliga mål och en kultur som präglas av samarbete, engagemang och framtidstro. LBC Frakt driver aktivt utvecklingen mot fossilfria transporter och är en föregångare i branschens omställning.
Hos oss får du ett spännande och ansvarsfullt uppdrag i ett välskött bolag med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och stora möjligheter att påverka framtiden.
Om processenI den här rekryteringen samarbetar LBC Frakt med Tacting, där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNV:s standard och arbetar med fördomsfri och kompetensbaserad rekrytering.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bengt Libäck, Tacting, 070-594 72 77 eller Linette von Bargen, Tacting, 073-504 22 64.

Ansök nu

Mekaniker - Nordmarkens motor

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Okt 1
Om tjänsten
Hos oss på Nordmarkens Motor jobbar du nära både kunder och kollegor. Du kommer att meka, felsöka och serva bilar – allt från enklare service till mer avancerade reparationer. Vi är en mindre verkstad där besluten tas snabbt och där vi vill att alla ska trivas. Här är det viktigt att du känner dig uppskattad på jobbet och att du får chansen att utvecklas.
Arbetsuppgifter
Service och reparationer
Felsökning och diagnos
Montering av delar

Om dig
Vi söker dig som har
Har fordonsteknisk utbildning och erfarenhet som bilmekaniker
Goda kunskaper i svenska och engelska
B körkort

Extra plus om du
Jobbat med Nissan, Isuzu eller på allbilverkstad
Har erfarenhet av el/diagnostik

Vem är du?
Vi tror att du gillar bilar och att hjälpa kunder. Du är noggrann, tar ansvar och trivs både när du jobbar själv och i team. Du är nyfiken och lär dig gärna nytt.

Om oss
Nordmarkens Motor har funnits sedan 1986 och vi finns idag både i Årjäng och Karlstad. Vi säljer och servar Mazda, Nissan och Isuzu, och som auktoriserad Autoexperten-verkstad tar vi även hand om andra märken. Vi är dessutom certifierade som Godkänd Bilverkstad – en trygghet för både kunder och medarbetare.
Hos oss är det viktigt att hålla hög servicegrad men också att ha nära till skratt. Kom gärna förbi – kaffet är alltid på!
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linette von Bargen på 073-504 22 64. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men senast söndag den 19 oktober.

Ansök nu

Kantpressare – Bergs Mekaniska AB

Kantpressare
Läs mer Sep 25
Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren och noggrann kantpressare till Bergs Mekaniska AB. Du kommer att arbeta i en modern verkstad med fokus på kvalificerat hantverk och innovativa lösningar.
Arbetsuppgifter Formning av material i kantpress för att tillverka precisionsdelar.
Arbeta utifrån tekniska ritningar.
Kvalitetssäkring och kontroll av detaljer.
Bidra till ett säkert och effektivt arbetsflöde.
Skiftarbete med rotation mellan dag- och kvällsskift.
Om dig
Vi söker dig som har:
Krav
Dokumenterad erfarenhet av arbete med CNC-styrda kantpressar
Säker i att läsa och tolka tekniska ritningar.
Grundläggande datorkunskaper (Windows och Officepaketet).
Körkort och tillgång till bil.

Meriterande
Utbildning inom CNC eller metall.
Truck- och/eller traverskort.

Personliga egenskaper
Noggrann och ansvarsfull.
Har ett öga för detaljer.
Initiativtagande och utvecklingsorienterad.
Trivs i team men kan även arbeta självständigt.
Om oss
Bergs Mekaniska AB är ett väletablerat företag i framkanten av metallindustrin. Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö med moderna maskiner, kompetenta kollegor, goda möjligheter till utveckling samt konkurrenskraftiga villkor inklusive friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Hos oss kan du göra skillnad och växa tillsammans med företaget.
AnsökanVälkommen in med din ansökan senast den 1 oktober. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom – Konsultuppdrag för kunds räkning

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 19
Om uppdraget
Vi söker nu en erfaren ekonom för ett bemanningsuppdrag under perioden januari – augusti 2026. Uppdraget omfattar cirka 50 % och passar dig som vill kombinera din kompetens med en flexibel arbetssituation.
I rollen kommer du att arbeta brett med ekonomi och ansvara för bland annat:
Löpande bokföring och verifikationer
Löneadministration
Månadsrapportering
Bokslut
Stöttning i framtagande av årsredovisning

Arbetet utgår från kontoret i Karlstad, men det finns möjlighet att arbeta hemifrån 2–3 dagar i veckan.
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och som känner dig trygg i din yrkesroll. Du har god förståelse för helheten inom ekonomi och kan självständigt driva arbetet framåt.
Som person är du noggrann och strukturerad, men också flexibel och lösningsorienterad. Du trivs i en roll där du får ta ansvar, bidra med din kompetens och skapa trygghet i ekonomiarbetet.
Om kunden
Kunden är ett stabilt bolag med verksamhet i Karlstad, där du blir en del av ett mindre men engagerat team. Kulturen präglas av prestigelöshet, samarbete och en vilja att stötta varandra. Här finns både kompetens och en vilja att välkomna dig in i teamet under den aktuella perioden.
Om processen
Tacting hjälper företag med bland annat rekrytering och bemanning, just nu söker vi en konsult till detta uppdrag. För dig som kandidat innebär det att du kan välja om du vill ta uppdraget som underkonsult via eget bolag, eller om du vill vara anställd hos Tacting under perioden.
Vi arbetar alltid med en professionell och fördomsfri process där vi matchar rätt kompetens till rätt uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linette von Bargen på 073 504 22 64, linette.vonbargen@tacting.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu