Karlstad: Lokalstrateg till kommunledningskontoret

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lokalstrateg till kommunledningskontoret i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-31 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Vi söker en strateg som – med fokus på hållbar samhällsutveckling – vill vara med och skapa framtidens Karlstad.

Vi söker dig som är driven med erfarenhet och intresse för lokalstrategiska frågor, stadsutveckling och processledning

Tjänsten är placerad på avdelningen ekonomistyrning på kommunledningskontoret, som arbetar med lokalstrategiska frågor, långsiktig investeringsplanering och finansfrågor. Vi hanterar även planering- och uppföljningsprocesser där bland annat strategisk plan och budget, årsredovisning, delårsrapporter ingår. Vår fysiska arbetsplats ligger i Karlstad CCC.

Arbetsuppgifter
På avdelningen för ekonomistyrning, som finns på kommunledningskontoret, finns idag två strateger som jobbar med kommunkoncernens övergripande lokalförsörjning. Funktionen har organisatoriskt nyligen flyttats internt till kommunledningskontoret i syfte att få en helhetssyn på koncernens lokaler. En del arbetssätt och processer är därför fortfarande under utveckling och du kommer att vara en del i utvecklingsarbetet framåt.

Arbetet består av många olika delar där grunden är att samordna de lokalstrategiska frågorna för samtliga kommunens förvaltningar och bolag.  Målet är att kommunens verksamheter ska ha ändamålsenliga och rätt dimensionerade lokaler utifrån ett koncernfokus. Arbetet är även kopplat till den långsiktiga investeringsplaneringen och utgår från kommunens styrmodell vilket innebär nära samarbete med många parter framför allt inom hela koncernen men även med externa parter. Kommunen äger och hyr en blandning av lokaler, exempelvis administrativa kontorslokaler, idrottsanläggningar, skolor och olika typer av boenden. En viktig del av arbetet är att göra kapacitetsbedömningar och ha koll på befolkningsprognoser.

Du kommer även bereda ärenden till kommunstyrelsen samt vara föredragande i olika lokalfrågor.

Karlstads kommuns tre hållbarhetsdimensioner social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet ska genomsyra all verksamhet och är därför en viktig grund i allt arbete med kommunens lokaler.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning, gärna med inriktning mot fastighet, ekonomi eller samhällsbyggnad eller något som vi bedömer likvärdigt. Viktigare än specifik inriktning är att du har skaffat dig erfarenhet och kompetens genom arbetslivet.

För att lyckas i ditt uppdrag är det av stor vikt att du har erfarenhet av lokalstrategiska frågor och den fysiska planeringsprocessen.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet samt förståelse för styrning i komplexa organisationer. Erfarenhet av att leda och implementera processer är också värdefullt.

I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt och vi ser att du behöver vara duktig på att kommunicera, bygga nätverk och samarbeta. För att trivas med uppdraget är du flexibel och bra på att självständigt driva och leda processer. Du är analytisk, har lätt för att se helhetsperspektiv och en förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Du behöver även ha god kompetens i skrift och tal.

Vi erbjuder
Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina
förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/
jobbahososs

Hos oss får du:

• Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden”
• Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar
• Möjlighet till distansarbete. Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv
• En centralt belägen arbetsplats
• Förmåner
• Flextid

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Fastighetsekonom

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Fastighetsekonom.

Anläggningsingenjör

Läs mer Feb 3
Karlstads Energi



Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor arbetar bland annat som el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare.



Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa!



Beskrivning
Vi ser fram emot att ta emot dig till affärsområde Värme och kyla och hoppas att du kommer trivas med ditt arbete och utvecklas tillsammans med oss! Inom affärsområdet finns fyra enheter; distribution, underhåll, operativ drift och strategisk drift.

Affärsområdet arbetar för att leverera lokal, trygg och förnybar värme, kyla och el till hemmet, skolan eller arbetet för mer än 50 000 Karlstadsbor. Du kommer att samarbeta med kollegor, leverantörer och andra intressenter för att säkerställa att vår kundleverans fungerar på bästa sätt.

Vi står inför många spännande utmaningar och behöver din hjälp i ett utvecklande och betydelsefullt arbete.

Arbetsuppgifter
Som anläggningsingenjör kommer du att driva och utveckla vårt arbete med fortlöpande tillsyn (FLT) av våra trycksatta anordningar i produktionsanläggningarna. Du driver och utvecklar vårt systematiska brandskyddsarbete och ansvarar för sprinkler- och brandlarmsystem, inklusive provtagningar, service och besiktningar enligt gällande regelverk. Du kommer att ingå i bolagets brandskyddsorganisation som leds av bolagets brandskyddskoordinator.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

- Ansvara för att riskbedömningar och fortlöpande tillsyn genomförs, samt ta fram åtgärdsprogram utifrån riskbedömningar.
- Anläggningsskötare för våra brandlarms- och sprinklersystem.
- Planera och delta i drift-, revisions- och avställningsarbete.
- Utveckla arbetet med Lean/5S för att skapa ordning och reda samt förbättra arbetsmiljön.
- Samarbeta med kollegor inom affärsområdet för att säkerställa efterlevnad av lagkrav och interna riktlinjer.

Du kommer att arbeta nära den operativa driften och tillsammans med kollegor inom affärsområdet och bolaget bygga system för att uppfylla de lagkrav som finns kopplat till trycksatta anordningar och systematiskt brandskyddsarbete. 

I övrigt kommer du även att delta i projekt, både för nya anläggningar och utveckling av befintliga. Du kommer också jobba med drift- och revisionsplanering för våra produktionsanläggningar och bidra i arbetet med framtagande av budget.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är lösningsorienterad, engagerad och trivs med att samarbeta i team. Du är strukturerad, prestigelös och initiativrik, med en stark drivkraft att bidra till en hållbar framtid. Du har en förmåga att jobba systematiskt och strategiskt med att identifiera nuläge, ta fram underlag, identifiera behov av och genomföra utredningar. 

Du ska ha ingenjörsutbildning med relevant inriktning eller motsvarande utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kraft-, energi- eller processindustrin.

Vår värdegrund utgår från orden - ansvar, mod och omtanke och det genomsyrar även dig som person. Din nyfikenhet gör att du gärna vill lära nytt och utvecklas i ditt arbete och där är det självklart för oss att stötta med den kompetensutveckling som krävs.

Eftersom rollen innebär många kontaktytor är din förmåga att samarbeta och kommunicera tydligt, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska, viktig. Du ska också ha goda kunskaper i Officepaketet. I rollen ingår att ha flera externa kontakter och du behöver trivas med att möta nya människor. Rollen kräver B-körkort då resor i tjänsten förekommer.

Som anställd kommer du att vara en del av Karlstads Energis kris- och krigsorganisation. Vid nyanställning genomförs obligatoriskt alkohol- och drogtest, och giltig legitimation behöver uppvisas vid intervju.



Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Ekonom/controller

Läs mer Dec 3
Beskrivning
Nu har du chansen att ta dig an ett spännande och varierat uppdrag som ekonom/controller hos oss på teknik- och fastighetsförvaltningen! Här får du möjlighet att tillsammans med dina kollegor och verksamheten utveckla vår ekonomistyrning.

Du blir en del av ekonomienheten, som ingår i staben för de tekniska förvaltningarna, och består av både ekonomer och ekonomiadministratörer. Vi har ett nära samarbete inom teamet och jobbar även tätt ihop med verksamhetscontrollrar och HR-specialister. Vårt aktivitetsbaserade kontor ligger i det moderna Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn.


Arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss kommer du att ge kvalificerat stöd till de ekonomiansvariga inom de tekniska förvaltningarna. Du ansvarar för ekonomiskt stöd till specifika verksamheter, där det är viktigt att bygga starka relationer med chefer och handläggare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar budgetering, prognosarbete, uppföljning och analys, samt viss redovisning och internkontroll. En central del av ditt arbete är anläggningsredovisning, eftersom teknik- och fastighetsförvaltningen hanterar en stor del av kommunens tillgångar. Du kommer också att stödja verksamheterna i ekonomiska frågor, kalkylering och utredningar, samt bidra genom att utbilda chefer och handläggare inom ekonomi. Under 2025 kommer vi att implementera ett nytt ekonomisystem i kommunen och i det arbetet bidrar vi alla. Vårt mål är att ekonomistödet till verksamheterna ska upplevas som nära och relevant.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi och flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Har du dessutom stöttat chefer i ekonomifrågor, erfarenhet av internredovisning och/eller ekonomiarbete inom offentlig eller teknisk verksamhet är meriterande. Du trivs med att ha kontakt med många människor, kan uttrycka dig väl både i tal och skrift och är bra på att förklara ekonomiska sammanhang på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som passar in i den här rollen kan arbeta självständigt, ta egna initiativ, prioritera uppgifter och hålla deadlines. Det är viktigt för oss att du har lätt för att samarbeta, skapa förtroende och bidra till ett gott arbetsklimat. För att trivas i rollen behöver du vara bra på att förstå sammanhang, vara flexibel och gilla att hålla ordning. 

Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

De tre tekniska förvaltningarna består av miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen och har gemensamt cirka 700 medarbetare. Vi planerar, bygger och sköter Karlstad och ser till att staden växer och utvecklas på ett hållbart och klimatsmart sätt. Tillsammans strävar vi efter att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstadsborna att trivas i.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vikarierande ekonom

Läs mer Dec 3
Beskrivning
Vi behöver tillfälligt stärka upp vårt ekonomgäng med en vikarie under en föräldraledighet.

Här kommer du att tillhöra ekonomienheten, på staben för de tekniska förvaltningarna, bestående av ekonomer och ekonomiadministratörer. Ekonomerna har ett nära samarbete med varandra och jobbar också tillsammans med verksamhetscontrollrar och HR-specialister. Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn. Kom och väx med oss!


Arbetsuppgifter
Är du en ekonom som gillar att vara spindeln i nätet? Vi söker nu en vikarierande ekonom som kan ge kvalificerat stöd till våra ekonomiansvariga inom de tekniska förvaltningarna. Du kommer att ansvara för ekonomistödet till några specifika verksamheter, där det är viktigt att bygga goda relationer med chefer och handläggare.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera budget och prognos, uppföljning och analys, viss redovisning samt internkontroll. En viktig del av jobbet är anläggningsredovisning, eftersom teknik- och fastighetsförvaltningen hanterar en stor del av kommunens tillgångar. Du kommer också att stötta verksamheterna i aktuella ekonomiska frågor, kalkylering och utredningar.

Under 2025 kommer vi att införa ett nytt ekonomisystem i kommunen, och här får alla vara med och bidra. Eftersom två av våra kollegor kommer att vara föräldralediga under en tid, är detta en tidsbegränsad anställning på cirka 11 månader.

Låter det som något för dig? Tveka inte att söka!





Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi. Har du dessutom arbetat som ekonom, varit stöd till chefer i ekonomifrågor och erfarenhet från ekonomiarbete i offentlig eller teknisk verksamhet så ser vi det som meriterande.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att samarbeta, skapa tillit och bidra till ett gott samarbetsklimat. För att trivas i rollen behöver du uppskatta och ha lätt för att ha kontakt med många människor i din yrkesroll samt på ett enkelt, pedagogiskt sätt kunna beskriva ekonomiska sammanhang. Det är en självklarhet att du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ, prioritera bland uppgifterna och hålla god ordning och deadlines.

Om Karlstads kommun

De tre tekniska förvaltningarna består av miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen och har gemensamt cirka 700 medarbetare. Vi planerar, bygger och sköter Karlstad och ser till att staden växer och utvecklas på ett hållbart och klimatsmart sätt. Tillsammans strävar vi efter att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstadsborna att trivas i.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Markstrateg

Läs mer Nov 4
Beskrivning
Planeringsavdelningen, som tillhör kommunledningskontoret i Karlstads kommun, har sitt kontor i Samhällsbyggnadshuset, centralt beläget i staden.

Vi arbetar i en aktivitetsbaserad miljö som främjar samarbete och flexibilitet, vilket ger utrymme för en kreativ och effektiv arbetsprocess.

Avdelningen ansvarar för den övergripande fysiska planeringen och de strategiska frågorna kring markanvändning i kommunen. Vårt arbete är långsiktigt och syftar till att forma Karlstads framtida utveckling på ett hållbart sätt. Genom att planera och hantera mark- och utvecklingsfrågor säkerställer vi att kommunen kan växa och utvecklas med balans mellan samhällsservice, infrastruktur och miljömässig hållbarhet.

Vi arbetar nära andra förvaltningar och aktörer inom samhällsbyggnadsprocessen för att se till att alla delar av kommunens utvecklingsplaner följer övergripande strategier och riktlinjer. Det inkluderar att ta fram och förvalta styrande planer och policyer som guidar kommunens framtida markanvändning och exploateringsfrågor. Genom att kombinera planer med praktisk tillämpning bidrar planeringsavdelningen till att skapa en stad som är attraktiv och hållbar för både invånare och framtida generationer.

Arbetsuppgifter
Som markstrateg arbetar du med strategiska planerings- och markförsörjningsfrågor i nära samarbete med de förvaltningar som är involverade i samhällsbyggnadsprocessen. Du blir en nyckelperson i samarbetet med samhällsplanerarna, där du fungerar som länken mellan planeringen och de operativa exploateringsfrågorna. Du kommer även ha ett nära samarbete med lokalstrategerna, vilket ger dig en central roll i att säkerställa att kommunens markanvändning och fastighetsstrategier samordnas effektivt.

Dina arbetsuppgifter inkluderar att stärka kommunens förmåga att genomföra komplexa fastighets- och bolagsförvärv med ett markstrategiskt fokus. Du utvecklar tillsammans med kollegor processer för hur kommunen ska hantera omvandlingsfastigheter – från inköp till förvaltning och vidare till ny användning. Genom detta arbete bidrar du till att bygga upp och säkra kommunens markreserv för framtida generationer. En del av dina uppgifter består också i att förvalta och utveckla styrande markstrategiska planer och policyer som stödjer kommunens långsiktiga utveckling.

Du ansvarar för att utveckla metoder och dokument som säkerställer att intentionerna i översiktsplanen förverkligas i detaljplaner och exploateringsprojekt. En viktig del av ditt uppdrag är att förbereda och ta fram beslutsunderlag, som du sedan presenterar för nämnder och ledningsgrupp. Din roll är avgörande för att kommunen ska kunna fatta välgrundade och långsiktiga beslut om markanvändning och fastighetsutveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är nyfiken, initiativrik och som trivs med att arbeta i en strategisk roll. För att passa i rollen som markstrateg behöver du ha en universitets- eller högskoleutbildning inom lantmäteri, fastighetsrätt, fastighetsekonomi, samhällsbyggnad eller annan relevant utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet och kunskap inom dessa områden är centrala för att kunna bidra till kommunens långsiktiga planering och utveckling.

I rollen som markstrateg kommer du att ansvara för att ta fram kvalificerade underlag och genomföra noggranna analyser som ligger till grund för viktiga strategiska beslut. Vi lägger därför stor vikt vid din förmåga att göra välgrundade bedömningar och avvägningar. För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för den kommunala planerings- och beslutsprocessen samt för mark- och exploateringsfrågor. Kunskap om fastighetsutveckling och förvaltning är också viktigt för att kunna navigera i det komplexa samspelet mellan markanvändning och samhällsutveckling.

Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt och vara flexibel när förutsättningar förändras. Din förmåga att prioritera och anpassa dig till nya omständigheter är avgörande, och vi söker dig som är lösningsorienterad och har en stark helhetssyn på de frågor du arbetar med. Rollen innebär många kontaktytor, både inom kommunen och med externa aktörer, vilket kräver hög integritet och god samarbetsförmåga.

Ditt arbete kommer även innebära att du regelbundet deltar i förhandlingar och föredragningar. Därför är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt, samt kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper. Du ska vara bekväm med att tala inför publik och kunna presentera komplexa frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Din analytiska förmåga i kombination med din förmåga att hantera både strategiska och praktiska frågor kommer vara avgörande för att du ska lyckas i rollen. Ett brett kontaktnät inom fastighetsbranschen är meriterande och kan bidra till framgång i arbetet.





Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

God man och förvaltare

Personligt ombud
Läs mer Jan 31
Beskrivning
Är du en person som är engagerad och vill hjälpa andra?

Vi erbjuder arvoderade uppdrag till dig som vill vara med och skapa bra dagar för någon eller några Karlstadbor som behöver extra stöd.

För att få ett uppdrag hos oss behöver du ha ett engagemang och intresse för andra människor samt lite extra tid i din vardag. Du behöver inte ha någon särskild utbildning eller bakgrund för att skicka in en ansökan men du måste vara minst 18 år, kunna uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift samt ha god kännedom om det svenska samhället.

God man och förvaltare
Som god man eller förvaltare bevakar du huvudmannens rättigheter och ser till att hen har det bra. Huvudmannen är den person som får hjälp av en god man eller förvaltare och har någon form av problematik som gör att hen inte klarar sig själv. Omfattningen av ett godmanskap eller förvaltarskap ska vara anpassat till huvudmannens behov. Följande delar kan ingå:

Bevaka rätt

Bevaka rätt innebär att du som god man eller förvaltare ska se till att huvudmannen inte fråntas sina rättigheter och får den hjälp och stöd från samhället han eller hon har rätt till. Ett exempel kan vara att ansöka om insatser från kommunen, ansöka om ersättningar eller bidrag, ingå avbetalningsplaner med fordringsägare, bevaka huvudmannens rätt i dödsbo eller att hjälpa huvudmannen vid köp eller försäljning av bostad.

Sörja för person

Sörja för person innebär att du som god man eller förvaltare ska se till att de insatser som huvudmannen beviljats, till exempel i form av hemtjänst eller särskilt boende, sköts på ett sätt så att huvudmannen får en så hög livskvalité som möjligt. I praktiken innebär det att hålla ett "vakande öga" över hur sjukvården, socialtjänsten eller motsvarande utför sina uppdrag för huvudmannen. I sörja för person ingår även att uppmärksamma huvudmannens behov av sociala kontakter och att ta initiativ till att huvudmannen får exempelvis en kontaktperson eller fritidsverksamhet.

Förvalta egendom

Förvalta egendom innebär att se till att huvudmannens ekonomi sköts. Det kan innebära att ta hand om pension och bidrag, betala räkningar, lämna fickpengar och förvalta eventuella övriga tillgångar som huvudmannen har. I uppdraget ingår att varje år lämna in en redovisning över hur tillgångarna förvaltats, en så kallad årsräkning, till överförmyndarnämnden.

Övrigt
Urval kommer ske löpande. Innan bekräftat uppdrag efterfrågar vi utdrag ur belastningsregistret, socialregistret och kontrollerar så du inte har någon betalningsanmärkning. Du behöver även genomgå en obligatorisk utbildning som vi tillhandahåller.

Du visar ditt intresse genom att klicka på länken nedan;

https://e-tjanster.karlstad.se/IGM1


Om Karlstads kommun
Överförmyndarnämnden är en av 12 nämnder i Karlstads kommun och vår huvuduppgift är att utöva tillsyn över godemän, förvaltare och förmyndare. Vår verksamhet styrs i huvudsak av regler i föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen. Vi arbetar för att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare på ett ansvarsfullt sätt värnar om sina huvudmäns rättigheter. Våra huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med funktionsnedsättning som behöver hjälp att förvalta sin egendom, bevaka sin rätt eller sörja för sin person. Efterfrågan på gode män och förvaltare är stor och ökande i samhället. Så ta chansen att bidra och göra skillnad!

Ansök nu

Sommarjobb inom vård och omsorg!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 1
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna!
Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg.

Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. 

Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor.
Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. 

Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 och 30-33 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier.

Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär.

Vårdboenden/ Trygghetsboenden
Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. 

Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis hantera medicin, städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. 

Hemtjänst
Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem.
Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika.

Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb.

Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun.

Städ- och serviceenheten

Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem.

Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare.

Funktionsstöd
Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn.

Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du ska ha fyllt 18 år.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla.

Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. 

Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sommarvikarier inom Personlig assistans!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 1
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna!
Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg.

Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. 

Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor.
Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv.

Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har.

Våra ärenden finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare inom personlig assistans arbetar du varierade arbetstider under dag, kväll, jour, vakennatt och helger. Ensamarbete förekommer. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 för period 1 och vecka 30-33 för period 2 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Vi använder oss av Heroma som schemastyrning och vi tillämpar delvis personligt lagd tillgänglighet. Det finns administratörer som matchar tillgängligheten med verksamheters behov. 

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har lämplig utbildningsbakgrund så som exempelvis omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och det är önskvärt att du har kunskap om, och erfarenhet av att arbeta utifrån ett kognitivt förhållningssätt.    

För att lyckas i rollen behöver du vara lugn och trygg i dig själv samt ha en god initiativförmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, ett professionellt förhållningssätt och förmåga att samverka med den enskilde, anhöriga, kollegor och andra viktiga professioner. I ditt utförande är du ansvarsfull och noggrann. Då situationer snabbt kan förändras är du lösningsfokuserad och flexibel.

Du ska ha fyllt 18 år.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. 

Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. 

Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar två olika register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret” samt ”Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning”. Vi rekommenderar att du beställer registren inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registren kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Trainee Fysioterapeut

Fysioterapeut
Läs mer Jan 21
Beskrivning:
Är du nyutbildad fysioterapeut? Då har vi ett jobb till dig!

Vi erbjuder nu en trainee-tjänst som fysioterapeut.

Du får möjlighet till längre, flexibel och individuell introduktion i den kommunala hälso-och sjukvården. Ta chansen att lära dig ett jobb som är viktigt på riktigt! 

Arbetsuppgifter:
Traineeperioden löper från augusti-25 till och med februari-26. Under hösten får du introduktion inom våra olika områden vårdboenden och hemsjukvård. Du får även hospitera inom bl a LSS och socialpsykiatrin. Du introduceras och handleds av våra mentorer och din handledare som är fysioterapeut. 

Parallellt får du introduktion inom förvaltningens verksamheter som Hjälpmedelsverksamheten och Visningsmiljön. Du kommer även att få information tillsammans med övriga professioner inom teamet om hur arbetet på Biståndskontor, sjuksköterskestationerna samt övriga verksamheter fungerar för att få en helhetsbild och röd tråd genom verksamheten och förvaltningen.

Du har regelbundna avstämningar tillsammans med mentorer, handledare och enhetschef. En kontinuerlig kompetensutveckling genom lärande i arbetet och utbildning sker under och efter traineeperioden. 

Som fysioterapeut arbetar du med förebyggande, funktionsbevarande och funktionshöjande arbetssätt. Dina närmsta kollegor är arbetsterapeuter och fysioterapeuter, vilket bidrar till en holistisk syn gällande människans aktivitets- och funktionsförmåga. Och i operativa team arbetar vi personcentrerat med fokus på patienten tillsammans med övriga professioner.

Kvalifikationer:
Du är nyutexaminerad legitimerad fysioterapeut. 

Du stimuleras av möten med människor där du alltid är mån om att ge ett professionellt bemötande enligt vår värdegrund. Då merparten av din arbetstid är förlagd i patientens hem är du självständig, har lätt för att kommunicera, är flexibel och samarbetsinriktad. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet.

För att besöka patienterna behöver du ha B-körkort.

Vårt erbjudande:
Som anställd i Karlstads kommun har du även en rad förmåner. Läs mer om våra förmåner https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/formaner

Om du flyttar hit till Karlstad erbjuder vi ekonomiskt stöd för flytt. Här nedan kan du se vad vår solstad har att erbjuda. Varmt välkommen att söka! 



Innan erbjudande om anställning begär vi enligt vår policy att få se utdrag ur Polisens belastningsregister.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Trainee Sjuksköterska

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 21
Beskrivning:
Är du nyutbildad sjuksköterska? Eller har max ett års arbetslivserfarenhet? Då har vi ett jobb till dig!

Vi erbjuder nu en trainee-tjänst som sjuksköterska.

Vi ger möjlighet till längre flexibel/individuell upplärning och du får prova på att jobba inom våra olika områden i den kommunala hälso-och sjukvården. Ta chansen att lära dig ett jobb som är viktigt på riktigt! 
Läs intervjun med en av dina blivande kollegor https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/vard--och-omsorgsforvaltningen/juan

Hos oss erbjuds du ett varierande, stimulerande och utvecklande arbete inom ordinärt boende och särskilt boende. Som sjuksköterska träffar du våra Karlstadsbor som är sju år och äldre. Du har en konsultativ och handledande roll och är ett stöd för omvårdnadspersonalen i de dagliga hälso- och sjukvårdsinsatser som ska utföras.

Arbetsuppgifter:
Traineeperioden löper från augusti-25 till och med februari-26. Under hösten påbörjar du introduktionen inom verksamhetsområdet vårdboende. Efter tre månader byter du till verksamhetsområde hemsjukvård. Det finns även möjlighet att få hospitera inom LSS, socialpsykiatrin och mobila resursteamet.

Du introduceras och handleds av patientansvarig sjuksköterska. Du tar efter ca 3 veckors introduktion över ansvaret  för cirka åtta-tio patienter som du tillsammans med din handledare har ansvar för. 

Regelbundna avstämningar har du tillsammans med mentor och enhetschef. Kontinuerlig kompetensutveckling sker under och efter traineeperioden. 

Du kommer även att få information tillsammans med övriga professioner inom teamet om hur arbetet på Biståndskontor, sjuksköterskestationerna samt övriga verksamheter fungerar för att få en helhetsbild och röd tråd genom verksamheten och förvaltningen.

Inom hälso- och sjukvård arbetar idag cirka 120 sjuksköterskor/distriktssköterskor med att ge en god och säker vård. Efter trainee-perioden kan du ta över som patientansvarig sjuksköterska (PAS) med huvudansvaret för den övergripande planeringen kring kundens hälso- och sjukvårdsinsatser, såväl planerade som akuta. Du leder omvårdnadspersonal i hälso- och sjukvårdsinsatser, samverkar med kollegor och andra yrkesprofessioner i teamet runt kunden. Du medverkar också i de utvecklingsarbeten som pågår inom teamet och organisationen.

Kvalifikationer
Du är legitimerad sjuksköterska med max ett års tidigare erfarenhet.

Du har B-körkort och bör kunna cykla för att ta dig till våra kunder.

I arbetet som sjuksköterska är ett professionellt förhållningssätt viktigt. Ett gott bemötande i kontakten med våra kunder, anhöriga och samarbetspartners är en förutsättning för att lyckas bra. Vi jobbar kontinuerligt och aktivt med vår värdegrund. Som person är du samarbetsinriktad, flexibel, kan arbeta självständigt och har lätt för att kommunicera och samverka i grupp. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet.

Vi uppmuntrar dig att vara aktiv i att utveckla arbetssätt och metoder i teamet och organisationen.

Vårt erbjudande

Vi har individuell lönesättning, flexibel arbetstid och anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner, läs mer om våra förmåner https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/formaner. 

Om du flyttar hit till Karlstad erbjuder vi ekonomiskt stöd för flytt. Här nedan kan du se vad vår solstad har att erbjuda. Varmt välkommen att söka! 



Innan erbjudande om anställning begär vi enligt vår policy att få se utdrag ur Polisens belastningsregister.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Trainee Arbetsterapeut

Arbetsterapeut
Läs mer Jan 13
Beskrivning:
Är du nyutbildad arbetsterapeut? Då har vi ett jobb till dig!

Vi erbjuder nu en trainee-tjänst som arbetsterapeut.

Du får möjlighet till längre, flexibel och individuell introduktion i den kommunala hälso-och sjukvården. Ta chansen att lära dig ett jobb som är viktigt på riktigt! 

Arbetsuppgifter:
Traineeperioden löper från augusti-25 till och med februari-26. Under hösten får du introduktion inom våra olika områden vårdboende och hemsjukvård. Du introduceras och handleds av våra mentorer och din handledare som är arbetsterapeut.

Parallellt får du introduktion inom förvaltningens verksamheter som Hjälpmedelsverksamheten, LSS, socialpsykiatrin och Visningsmiljön. Du kommer även att få information tillsammans med övriga professioner inom teamet om hur arbetet på Biståndskontor, sjuksköterskestationerna samt övriga verksamheter fungerar för att få en helhetsbild och röd tråd genom verksamheten och förvaltningen.

Du har regelbundna avstämningar tillsammans med mentorer, handledare och enhetschef. En kontinuerlig kompetensutveckling genom lärande i arbetet och utbildning sker under och efter traineeperioden. 

Som arbetsterapeut arbetar du i förebyggande, aktivitetsbevarande och i aktivitetshöjande syfte. Dina närmsta kollegor är arbetsterapeuter och fysioterapeuter, vilket bidrar till en holistisk syn gällande människans aktivitets- och funktionsförmåga. Och i operativa team arbetar vi personcentrerat med fokus på patienten tillsammans med övriga professioner. Möt en av dina kollegor https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/vard--och-omsorgsforvaltningen/kim

Kvalifikationer:
Du är nyutexaminerad legitimerad arbetsterapeut. 

Du stimuleras av möten med människor där du alltid är mån om att ge ett professionellt bemötande enligt vår värdegrund. Då merparten av din arbetstid är förlagd i patientens hem är du självständig, har lätt för att kommunicera, är flexibel och samarbetsinriktad. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet.

För att besöka patienterna behöver du ha B-körkort.

Vårt erbjudande:
Som anställd i Karlstads kommun har du även en rad förmåner, läs mer https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/formaner

Om du flyttar hit till Karlstad erbjuder vi ekonomiskt stöd för flytt om du är kvar i verksamheten ett år. Här nedan kan du se vad vår solstad har att erbjuda. Varmt välkommen att söka! 



Innan erbjudande om anställning begär vi enligt vår policy att få se utdrag ur Polisens belastningsregister.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu