Karlstad: Är du ekonomistudent och vill arbeta extra på distans

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du ekonomistudent och vill arbeta extra på distans i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-31 // Varaktighet:

Studerar du ekonomi och vill ta dina första steg in i arbetslivet? Hos vår kund får du möjligheten att arbeta på timbasis och utvecklas i en dynamisk och lärorik miljö. Vi söker drivna och ambitiösa ekonomi­studenter som vill bidra med sin kompetens och hjälpa småföretag att växa.
Som konsult omsätter du dina teoretiska kunskaper i praktiken genom att lösa redovisningsfrågor, hantera bokföring och ge ekonomiska samt företagsrättsliga råd. Du får även möjlighet att arbeta med företagsdeklarationer, bokslut och årsredovisningar inom olika branscher.
Du behöver inte vara expert – vi hjälper dig på vägen! Våra erfarna kollegor stöttar din utveckling som redovisningskonsult, och vi investerar löpande i din kompetensutveckling så att du kan nå din fulla potential.
Vi söker dig som:
? Studerar ekonomi på högskola eller universitet
? Har stark kommunikativ förmåga i tal och skrift
? Trivs med varierande arbetsuppgifter och högt tempo
? Är självgående, ansvarsfull och ambitiös
? Har en känsla för service och brinner för företagande
? Är socialt smart och en schysst kollega
Tjänsten är på deltid (minst 50%) och kan utföras på distans från valfri plats. Timlön 155 kr
Vill du kickstarta din karriär och utvecklas i en inspirerande miljö?
Välkommen in med din ansökan, vi rekryterar löpande!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Ekonomiassistent.

Är du ekonomistudent och vill arbeta extra på distans?

Läs mer Jan 31
Studerar du ekonomi och vill ta dina första steg in i arbetslivet? Hos vår kund får du möjligheten att arbeta på timbasis och utvecklas i en dynamisk och lärorik miljö. Vi söker drivna och ambitiösa ekonomi­studenter som vill bidra med sin kompetens och hjälpa småföretag att växa.
Som konsult omsätter du dina teoretiska kunskaper i praktiken genom att lösa redovisningsfrågor, hantera bokföring och ge ekonomiska samt företagsrättsliga råd. Du får även möjlighet att arbeta med företagsdeklarationer, bokslut och årsredovisningar inom olika branscher.
Du behöver inte vara expert – vi hjälper dig på vägen! Våra erfarna kollegor stöttar din utveckling som redovisningskonsult, och vi investerar löpande i din kompetensutveckling så att du kan nå din fulla potential.
Vi söker dig som:
? Studerar ekonomi på högskola eller universitet
? Har stark kommunikativ förmåga i tal och skrift
? Trivs med varierande arbetsuppgifter och högt tempo
? Är självgående, ansvarsfull och ambitiös
? Har en känsla för service och brinner för företagande
? Är socialt smart och en schysst kollega
Tjänsten är på deltid (minst 50%) och kan utföras på distans från valfri plats. Timlön 155 kr
Vill du kickstarta din karriär och utvecklas i en inspirerande miljö?
Välkommen in med din ansökan, vi rekryterar löpande!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Jan 29
Ekonomiassistent sökes till Barjaco Group
Barjaco Group, en framstående aktör inom hotell- och restaurangbranschen och vi söker nu en Ekonomiassistent för att stärka vårt ekonomiteam. Om du har ett stort intresse för siffror, noggrannhet och vill vara en del av ett dynamiskt företag, kan detta vara rollen för dig! Vi arbetar med flertalet restauranger och restaurangkedjor.
Arbetsuppgifter:
Bistå ekonomichef med löpande bokföring och avstämningar.
Hantera leverantörs- och kundfakturor.
Ansvara för betalningar och bankavstämningar.
Delta i månads-, kvartals- och årsbokslut.
Stödja vid budgetering och uppföljning av ekonomiska rapporter.
Förbereda och säkerställa korrekt momsredovisning.
Administrera och arkivera ekonomiska dokument.

Kvalifikationer:
Minst 3 års erfarenhet av ekonomiassistent arbete eller liknande arbetsuppgifter.
Grundläggande kunskaper inom bokföring och redovisning.
Van användare av ekonomisystem
Goda kunskaper i Excel.
Noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Flytande svenska i tal och skrift.

Vi erbjuder:
En utvecklande roll i ett stabilt och växande företag.
En trevlig och professionell arbetsmiljö.
Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget.
Goda förmåner på våra restauranger

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid till myndighet i centrala Karlstad!

Läs mer Jan 17
Ta chansen att få värdefull erfarenhet innan examen hos statlig myndighet! Känner du igen dig i att vara ansvarstagande med stort intresse att lära nytt och få hjälpa till? Tveka inte att söka tjänsten direkt, vi tar ner annonsen när vi hittat rätt kandidat.

OM TJÄNSTEN
Studerar du ekonomi och vill ha ett riktigt meriterande arbete att sätta på CV:t inför framtida examen? I så fall är detta perfekt. Vår kund är en statlig myndighet i Karlstad som nu söker en ekonomiassistent som kan tänka sig att arbeta några dagar per vecka. Du kommer starta i mars och arbetet löper på tills arbetsuppgifterna är färdigställda, men vi räknar med att det pågår fram till cirka juni/juli. Rollen erbjuder arbetsuppgifter främst inom områdena e-handel, stöd inom projektredovisning samt kundreskontra. Du kommer få stöttning från duktiga och trevliga medarbetare som starkt uppskattar den hjälp du kommer bidra med.

Du erbjuds
- Tjänsten är på uppdrag genom Academic Work, så du kommer vara anställd av oss vilket innebär att du knyter kontakter både hos myndigheten samt hos Academic Work
- Under uppdraget kommer du ha en stöttande konsultchef som följer upp att arbetet löper på som förväntat
- Ett otroligt meriterande arbete inför examen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du bland annat få arbeta med


* Sätta upp beställningsavtal i Visma
* Stötta i arbetet med projektredovisning
* Arbeta mot e-handel
* Hantera fakturor och påminnelser
* Arbete med kundreskontra


VI SÖKER DIG SOM
- Läser en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi
- Har ett stort intresse för ekonomi
- Är tillgänglig att arbeta på plats på kontoret i centrala Karlstad cirka 3 dagar per vecka
- Talar och skriver flytande på svenska

Det är meriterande om du har
- Arbetat med liknande arbete tidigare
- Arbetat inom service tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Ahlmark Lines

Läs mer Jan 22
O.F. Ahlmark & Co Eftr. A.-B. inledde sin affärsverksamhet 1847 då grundaren, Oscar Ferdinand Ahlmark, fick tillstånd att driva affärsrörelse inom handel, kommission, spedition och försäkring i Karlstad. O.F. Ahlmark & Co Eftr. A.-B. har sedan dess utvecklats till en affärsrörelse där Värmland och Karlstad fortfarande är bolagets bas, men nu med verksamheter över hela Europa och ett drygt tusental anställda.

När Oscar Ferdinand Ahlmark startade sin rörelse så kunde han nog inte ana att han lade grunden till Sveriges och ett av världens mest långlivade rederier - Ahlmark Lines - över 175 år senare fortfarande verksamt. Idag transporterar vi 1,3 miljoner ton/m3 gods årligen till stora delar av Europa.

Vi söker nu en engagerad och driven ekonomiassistent.

Om rollen
Ahlmark Lines söker nu en ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning. Uppdragets omfattning är 50% under cirka 12 månader och du kommer att arbeta tillsammans med duktiga kollegor på kontoret i Karlstad. I rollen som ekonomiassistent ingår att arbeta med generella arbetsuppgifter inom ekonomi, så som löpande bokföring och avstämningar, fakturahantering samt leverantörs- och kundreskontra.

Kvalifikationer
Vi söker dig som minst har en gymnasial utbildning med inriktning ekonomi samt arbetslivserfarenhet inom området. Du har god vana av att arbeta i Office - och ekonomisystem, samt att läsa av och registerna dokument. Det är meriterande om du har erfarenhet av ERP-systemet Jeeves, och gärna tidigare erfarenhet av logistikbranschen.

Ahlmark Lines har kunder och kollegor på olika platser i världen, vilket gör att det är viktigt att du känner dig bekväm med att kommunicera på engelska, både i tal och skrift. Som ekonomiassistent behöver du vara mycket noggrann och uppskatta att arbeta med detaljer för att säkerställa att allt blir rätt.

Vi tror att du är en samarbetsinriktad person som trivs med att arbeta i team. Du har en naturlig förmåga att bygga goda relationer och uppskattar att ha kontakt med kunder, leverantörer och kollegor.

Vad erbjuder vi
Tjänsten är ett konsultuppuppdrag under 12 månader och du blir anställd hos Qtym. Du kommer få fina kollegor både hos Qtym och hos Ahlmark Lines. Du arbetar i Ahlmark Lines trevliga lokaler i centrala Karlstad.

Övrigt
Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum som är den 14 februari 2025. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Julia Låbbman på julia.labbman@qtym.se alt. 072-085 32 92.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior Ekonomiassistent

Läs mer Jul 8
Vad vårt jobb ärPå Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår auktionsplattform. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 800 personer. I koncernen ingår varumärkena Troostwijk (EU), Klaravik (SE/DK), Vavato (BE), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE), BMA (UK), Epic Auctions (NL) och DAB (DK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären.Vad ditt jobb blirVi söker nu en junior ekonomiassistent till Klaravik, en duktig administratör som behärskar det engelska språket i tal och skrift. Du blir en del av vårt team som ansvarar för vår kundreskontra med fakturering, betalning och påminnelsehantering. Ditt fokus kommer vara på påminnelsehantering vilket innebär att du spenderar en stor del av din tid i telefonen. Det är ett självständigt arbete där du kommer få ta stort ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vi arbetar i ett högt tempo och problemlösning kommer bli en stor del av din vardag. Du kommer bli en del av ett prestigelöst och härligt team på en arbetsplats där det är högt i tak och där gemenskap i kombination med möjlighet att påverka präglar atmosfären.
Vem du ärVi tror att du som söker har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi. Tidigare erfarenhet av att arbeta med administration av något slag är meriterande men inget krav, det viktigaste för oss är att du är en ambitiös och positiv person som ser möjligheter. Ditt arbetssätt kännetecknas av noggrannhet, struktur och flexibilitet och att du tycker om att vara en del av ett team där man hjälps åt och drar åt samma håll.
Vad vi erbjuderEn arbetsplats i härliga lokaler i expansiva och populära Inre hamn i Karlstad. Här sitter vi i nyrenoverade kontor med kort avstånd till citykärnan och med gym och restauranger in på knuten.DetaljernaTjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Studieinst Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Studieinst Sverige AB .

Säljpartner med färdigt företag på distans

Innesäljare
Läs mer Jan 23
Har du ett eget företag, ett starkt nätverk för B2B, och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer? Är du självgående och initiativrik med ett öga för affärsmöjligheter? Då är detta rollen för dig!


Om rollen
Genom vårt varumärke Time To Recruit söker vi samarbetspartners som vill representera vårt varumärke och sälja in våra högkvalitativa bemannings- och rekryteringstjänster till företag i hela Sverige. Du kommer att arbeta självständigt och på distans, vilket ger dig friheten att planera och utföra ditt arbete på ett sätt som passar dig bäst.


Dina arbetsuppgifter
Identifiera affärsmöjligheter och skapa kontakt med potentiella kunder.
Sälja in våra tjänster med fokus på kvalitet och kundanpassning.
Bygga och upprätthålla starka kundrelationer.
Samarbeta med vårt team för att säkerställa leverans och kundnöjdhet.



Vi söker dig som:
Har ett eget företag och är van vid att arbeta på fakturabasis.
Är självgående och trivs med att ta egna initiativ.
Har ett upparbetat nätverk inom näringslivet och erfarenhet av försäljning.
Är kommunikativ, lösningsorienterad och lyhörd för kunders behov.
Brinner för att skapa värde och utveckla långsiktiga samarbeten.



Vad vi erbjuder:
Möjligheten att representera ett välrenommerat varumärke som står för kvalitet och pålitlighet.
Heltids- eller deltidsarbete på distans, där du styr din egen tid.
Goda förtjänstmöjligheter baserade på din prestation.
Stöd och resurser från vårt team för att hjälpa dig lyckas.



För att vara aktuell för rollen krävs att du har eget företag färdigt. Detta är en förutsättning för att kunna fakturera och samarbeta med oss.


Ansökan
Är du redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan till oss där du berättar om din bakgrund, ditt nätverk och varför du vill arbeta med Time To Recruit.


Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Säljpartner med färdigt företag på distans

Innesäljare
Läs mer Feb 6
Har du ett eget företag, har ett starkt nätverk uppbyggt inom B2B, och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer? Är du självgående, initiativrik, gillar resultat och är initiativrik med ett öga för affärsmöjligheter? Kanske du arbetat som mötesbokare , innesäljare , företagssäljare eller i en annan säljroll. Då är detta rollen för dig!


Om rollen
Genom vårt varumärke Time To Recruit söker vi samarbetspartners som vill representera vårt varumärke och sälja in våra högkvalitativa bemannings- och rekryteringstjänster till företag i hela Sverige. Du kommer att arbeta självständigt och på distans, vilket ger dig friheten att planera och utföra ditt arbete på ett sätt som passar dig bäst.


Dina arbetsuppgifter
Identifiera affärsmöjligheter och skapa kontakt med potentiella kunder.
Sälja in våra tjänster med fokus på kvalitet och kundanpassning.
Bygga och upprätthålla starka kundrelationer.
Samarbeta med vårt team för att säkerställa leverans och kundnöjdhet.



Vi söker dig som:
Har ett eget företag och är van vid att arbeta på fakturabasis.
Är självgående och trivs med att ta egna initiativ.
Har ett upparbetat nätverk inom näringslivet och erfarenhet av försäljning.
Är kommunikativ, lösningsorienterad och lyhörd för kunders behov.
Brinner för att skapa värde och utveckla långsiktiga samarbeten.



Vad vi erbjuder:
Möjligheten att representera ett välrenommerat varumärke som står för kvalitet och pålitlighet.
Heltids- eller deltidsarbete på distans, där du styr din egen tid.
Goda förtjänstmöjligheter baserade på din prestation.
Stöd och resurser från vårt team för att hjälpa dig lyckas.



För att vara aktuell för rollen krävs att du har eget företag färdigt. Detta är en förutsättning för att kunna fakturera och samarbeta med oss.


Ansökan
Är du redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan till oss där du berättar om din bakgrund, ditt nätverk och varför du vill arbeta med Time To Recruit.


Vi ser fram emot att höra från dig!
https://www.timetobook.se/

Ansök nu

Är du ekonomistudent och vill arbeta extra på distans?

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 31
Studerar du ekonomi och vill ta dina första steg in i arbetslivet? Hos vår kund får du möjligheten att arbeta på timbasis och utvecklas i en dynamisk och lärorik miljö. Vi söker drivna och ambitiösa ekonomi­studenter som vill bidra med sin kompetens och hjälpa småföretag att växa.
Som konsult omsätter du dina teoretiska kunskaper i praktiken genom att lösa redovisningsfrågor, hantera bokföring och ge ekonomiska samt företagsrättsliga råd. Du får även möjlighet att arbeta med företagsdeklarationer, bokslut och årsredovisningar inom olika branscher.
Du behöver inte vara expert – vi hjälper dig på vägen! Våra erfarna kollegor stöttar din utveckling som redovisningskonsult, och vi investerar löpande i din kompetensutveckling så att du kan nå din fulla potential.
Vi söker dig som:
? Studerar ekonomi på högskola eller universitet
? Har stark kommunikativ förmåga i tal och skrift
? Trivs med varierande arbetsuppgifter och högt tempo
? Är självgående, ansvarsfull och ambitiös
? Har en känsla för service och brinner för företagande
? Är socialt smart och en schysst kollega
Tjänsten är på deltid (minst 50%) och kan utföras på distans från valfri plats. Timlön 155 kr
Vill du kickstarta din karriär och utvecklas i en inspirerande miljö?
Välkommen in med din ansökan, vi rekryterar löpande!

Ansök nu

Driven Säljare till Vårt Vinnande Team

Säljassistent
Läs mer Jun 27
Om Tjänsten: Är du en driven säljare som vill vara en del av ett växande företag? Vi söker nu nya talanger till vårt säljteam. Arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att växa och utvecklas.
Vad Vi Erbjuder: Du börjar med en praktikperiod på 3-6 månader där du får visa din kapacitet. Efter praktikperioden finns möjlighet till fast anställning. Du kommer att sälja våra utbildningar och kurser och bli en viktig del av vårt säljteam.
Arbetsuppgifter:
· Genomföra kalla samtal för att expandera vår kundbas.
· Utföra mailutskick och kundbesök.
· Analysera och förbättra marknadsstrategier.
· Samarbete med teamet för att effektivisera försäljningsprocesser.
Vem Är Du:
· Tidigare erfarenhet av försäljning är ett plus men inget krav.
· Flytande svenska, både i tal och skrift.
· Tävlingsinriktad, driven och villig att lära.
· Kreativ, snabbtänkt och kan arbeta självständigt.
Förmåner och Möjligheter:
· Inspirerande arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter.
· Chansen att påverka din egen och företagets framgång.
· Centralt beläget kontor, distansarbete är också möjligt.
Ansökan: Är du den vi söker? Skicka ditt CV och personligt brev till info@studieinstitutet.se så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu