Karlstad: Sjuksköterska Molkom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sjuksköterska Molkom i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-31 // Varaktighet: Heltid

Sjuksköterska hemsjukvård/vårdboende
Nu söker vi dig som är sjuksköterska/distriktssköterska, till vårt sjukskötersketeam inom hemsjukvård/vårdboende i Molkom!

Arbetet som patientansvarig sjuksköterska (PAS) inom hemsjukvård/vårdboende är omväxlande, lärorikt och spännande samt ger dig chansen att arbeta både självständigt och i team.

Kunderna är Karlstadbor från sju år och uppåt som finns inom ordinärt boende, vårdboende, trygghetsboende, funktionsstöd eller social psykiatri.

Din introduktion anpassas utifrån dina behov som nyanställd, du handleds av kollegorna i teamet och utbildas av våra mentorer.

Vad du kommer att jobba med:
Du är patientansvarig sjuksköterska (PAS) och har huvudansvaret för övergripande planering kring kundens medicinska hälso-och sjukvårdsinsatser. Dina arbetsuppgifter är bland annat kontakt/hembesök till kund, där du bedömer och beslutar om de åtgärder som ska utföras. Dokumentation ingår som en viktig del av arbetet. I uppdraget ingår även att handleda, delegera samt utbilda omvårdnadspersonal i hälso-och sjukvårdsuppgifter.

Sjuksköterska i kommunal vård samarbetar med olika yrkeskategorier och instanser som är involverade i vården kring kunden.

Du medverkar också i de förbättrings- och utvecklingsarbeten som pågår inom teamet och organisationen.

Vad du behöver för kompetenser:
Du är legitimerad sjuksköterska. Utbildning till distriktssköterska eller utbildning inom äldrevård är en merit, liksom erfarenhet av geriatrisk vård och/eller kommunal hälso- och sjukvård.

Du behöver ha B-körkort för att ta dig till våra kunder och också kunna cykla.

Arbetet ställer krav på ett professionellt förhållningssätt och ett gott bemötande enligt vår värdegrund i kontakten med våra kunder, anhöriga och samarbetspartners. Som person är du därför samarbetsinriktad, flexibel, kan arbeta självständigt samt har lätt för att kommunicera och samverka i grupp.

Vårt erbjudande
Vi tillämpar individuell lönesättning och anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Du har som anställd i koncernen Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/formaner

Är du hitflyttande hjälper vi till med flyttstöd. https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare kan du se mer om hur det är att jobba hos oss i koncernen Karlstads kommun! Nedan kan du också se vad Karlstad som stad har att erbjuda. Välkommen att söka!



Urvalet kommer att starta redan under ansökningstiden och ske löpande. 
Innan erbjudande om anställning begär vi enligt vår policy att få se utdrag ur polisens belastningsregister.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Sjuksköterska, grundutbildad

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Sjuksköterska, grundutbildad.

Sjuksköterska till vuxenpsykiatrin, avdelning 44, Karlstad

Läs mer Nov 10
Nytt
Har du driv och motivation att hjälpa människor med psykisk ohälsa i en akut fas? Då kan du bli vår nya kollega!

Din arbetsplats
På avdelning 44 arbetar ett engagerat team med fokus på kvalitet och omsorg.

Här samarbetar sjuksköterskor och skötare i team, tillsammans med kurator och arbetsterapeut. Avdelningen har 12 vårdplatser och tar emot patienter med bland annat svår depression, ångest, suicidrisk, bipolär sjukdom och vanföreställningar.

Vi är en dygnet-runt-verksamhet med arbete dag, kväll, natt och varannan helg. Ett spännande tillskott som är under uppstart är att våra patienter snart kommer att ha tillgång till en vårdhund.

Vi strävar alltid efter att ge våra patienter den bästa möjliga vården. För att nå dit arbetar vi med ett helhetsgrepp kring patienterna inom slutenvården. Vårt fokus ligger på riskprevention och att skapa bästa möjliga förutsättningar för patienterna även efter vårdtiden. Vi utvecklas ständigt och driver en patientsäker, evidensbaserad och kvalitativ vård.

Dina arbetsuppgifter
Som sjuksköterska på avdelningen leder och fördelar du det dagliga arbetet. Du har både det medicinska och omvårdnadsansvaret, dokumenterar i journal och följer upp insatserna. Du deltar i den dagliga ronden tillsammans med avdelningsläkare och har kontakt med anhöriga samt andra aktörer som är involverade i patientens vårdtillfälle.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande om du har vidareutbildning som psykiatrisjuksköterska eller erfarenhet av arbete inom psykiatrin.

För att trivas i rollen ser vi att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du har förmågan att se helheten och kan analysera komplexa situationer för att hitta lösningar. Din kompetens och ditt engagemang bidrar till att skapa en trygg och kvalitativ vård för våra patienter.

Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Om Region Värmland

Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Rådgivningssjuksköterska, Sjukvårdsrådgivningen 1177, sommarvikariat 2026

Läs mer Nov 7
Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig.

Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre – Välkommen till Region Värmland! 

Din arbetsplats
Verksamheten består av 40 medarbetare och är förlagd till regionens tre akutsjukhus Karlstad, Arvika och Torsby. Vi arbetar med rådgivning på telefon för att tidigt bedöma patientens behov och hjälpa patienten till rätt vårdnivå.

1177 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en modern arbetsplats som fullt ut använder den digitala utvecklingen. Efter introduktion och när du känner dig trygg i din roll ger vi möjlighet till en flexibel arbetsplats där viss del av arbetstiden kan förläggas i hemmet enligt riktlinjerna för verksamheten.

Vi söker nu vikarier på hel/deltid och timtid inför sommaren 2026 med möjlighet till förlängning. Vill du vara med att skapa en enkel, tydlig och trygg väg för patienten in och igenom vården? Då ser vi fram emot din ansökan.

Dina arbetsuppgifter
Som rådgivningssjuksköterska hos oss får du en varierad arbetsdag där ingen stund och samtal är det andra likt. Tillsammans med erfarna kollegor gör du skillnad för många och med hjälp av utvecklande stödsystem bemöter du människor på det sättet som lämpar sig bäst utifrån deras behov.

Som sjuksköterska hos oss kommer du att bedöma patienters vårdbehov med hjälp av rådgivningsstöd. Du gör bedömningar utifrån den inringandes symtombeskrivning och allmäntillstånd. Ger en metodisk och strukturerad rådgivning till råd och/eller hänvisning till lämplig vårdnivå.

Tjänsterna är heltid/deltid, mixtjänst med möjlighet till nattjänstgöring.?

Vi erbjuder dig ett varierat, spännande och utvecklande arbete med patienten i fokus. Vi vill att du ska känna dig trygg i din roll och ger goda förutsättningar genom en anpassad introduktion. 

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet. Har du erfarenhet av telefonrådgivning eller relevant vidareutbildning är det meriterande men inte avgörande.

Vi tror att du lockas av utmaningen i att varje samtal är unikt och ger dig möjligheten att hjälpa människor till bättre hälsa. Vi uppskattar att du har en förmåga att kunna samarbeta och bidra med god arbetsmiljö. Du är trygg i din yrkesroll och van av att göra bedömningar. För att kunna ge bästa möjliga vårdkoordinering ska du även ha god kännedom om värmländsk sjukvård.

Vi tror att du kommer att trivas hos oss om du är duktig på att kommunicera och att lyckas skapa delaktighet samt trygghet i mötet med andra människor. Du är lösningsfokuserad och flexibel med förmåga att arbeta med ett tydligt patientfokus. 

Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Urval och tillsättning sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Om Region Värmland

Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Sjuksköterskor till Kvinnosjukvård

Läs mer Nov 7
Vill du bli en del av vårt trygga team? Vi söker nu vikarierande sjuksköterskor!

Din arbetsplats
Kvinnosjukvården erbjuder både öppen- och slutenvård inom obstetrik, gynekologi och internmedicin.

Vi strävar efter ett nära samarbete inom kliniken, och många av våra medarbetare roterar mellan avdelningar och mottagningar för att främja kompetensutveckling och helhetsperspektiv.

På avdelning 14 gynekologi/medicin vårdar vi kvinnor som har genomgått gynekologiska operationer, lider av blödningar, graviditetsillamående eller cancersjukdom. Vi tar även hand om patienter med internmedicinska diagnoser, både kvinnor och män. Avdelningen består av två enheter, gynekologi/medicin och BB, och flera medarbetare arbetar på båda. Vi samarbetar tätt med gynekologisk onkologimottagning och medicinkliniken. Tillsammans arbetar vi för att ge våra patienter en trygg, säker och personcentrerad vård.

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett vikariat på heltid med tillträde tillträde 2026-01-01 och slutdatum 2026-08-21, samt ett vikariat på deltid, 90 %, med tillträde snarast, men varaktighet till 2026-12-31. 

Som sjuksköterska på gynekologisk/medicinsk avdelning leder du det dagliga arbetet och ansvarar för patientens omvårdnadsbehov. Du arbetar med läkemedelshantering, provtagning, rondarbete och dokumentation. I mötet med patienten har du en viktig roll, och du är en central del av det multiprofessionella teamet.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Du har förmågan att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter. Du är flexibel och kan snabbt anpassa dig till nya situationer, samtidigt som du behåller fokus och struktur i arbetet. Du trivs i samarbete med andra och bidrar aktivt till ett gott arbetsklimat. Din förmåga att se helheten i patientens vård gör att du kan fatta välgrundade beslut och prioritera rätt. Vi ser gärna att du har ett intresse för förbättringsarbete och vill vara med och utveckla vår verksamhet tillsammans med oss.

Tidigare erfarenhet från gynekologisk eller internmedicinsk vårdavdelning är meriterande.

Vi hoppas att just du vill vara med och göra skillnad hos oss! Urval och intervjuer kan komma att ske under ansökningsperioden.

Om Region Värmland

Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Sjuksköterskor till Dialysmottagning Karlstad

Läs mer Nov 6
Vill du arbeta med njurmedicin i en trygg och utvecklande miljö? På vår dialysmottagning i Karlstad får du arbeta i ett engagerat team där patientfokus, teknik och teamkänsla står i centrum.

Din arbetsplats
Välkommen till Njurmedicinkliniken och vår fina dialysmottagning på Centralsjukhuset Karlstad! Verksamheten ingår i område medicinska specialiteter. Vi är ett härligt arbetsgäng som är i behov av ytterligare några medarbetare. Hos oss arbetar du i en trivsam arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter och har möjlighet till kompetensutveckling. Just nu söker vi en sjuksköterska för en tillsvidaretjänst samt fyra sjuksköterskor för vikariat.

På dialysmottagningen finns totalt 22 patientplatser dit patienter kommer för att få sin njurersättande behandling (hemodialys) samt 6 patientplatser på självdialysmottagningen där patienter utför delar av eller hela sin dialysbehandling själv (egenvård). Några patienter utför, efter upplärning på självdialysmottagningen, sin hemodialysbehandling i hemmet.

Våra arbetstider är måndag-fredag, dag (07.00-15.30) och kväll (11.30-20.00) samt lördag-söndag dag (07.30-15.30).

Dina arbetsuppgifter
Som sjuksköterska kommer du att leda och ansvara för hemodialysbehandlingar, planera och organisera den dagliga driften samt vara huvudansvarig för patienter gällande bland annat ronder och provtagning. Sjuksköterskor och undersköterskor jobbar i team kring patienterna där man har ett bra stöd av varandra. Dialysmottagningen har både planerad och akut verksamhet. Majoriteten av patienterna har kronisk njursvikt och behöver hemodialysbehandling flera gånger i veckan. Som personal får man därför en nära kontakt med patienterna. Eftersom arbetet även innebär handhavande av teknisk apparatur så är det bra om man har ett visst tekniskt intresse.

Inskolningen är individuellt anpassad under 10-12 veckor och du får två huvudhandledare.

Kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Om du har tidigare erfarenhet av sjuksköterskeyrket eller har tidigare erfarenhet av dialysverksamhet ser vi det som meriterande. Vi ser också att man gärna har ett tekniskt intresse. 

Som person ser vi att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är trygg, stabil och har god självinsikt. Du är en person som tycker om att arbeta i team då samarbete är en stor del av arbetet. Vi ser också att du har en positiv syn till ditt arbete och verksamheten i sin helhet där du även kan se helheter och ta hänsyn till det större perspektivet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om Region Värmland

Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Min Doktor söker vaccinationssköterska till Bergvik och Hammarö

Läs mer Nov 4
Vi söker nu nästa medlem i vårt team!
Att arbeta som vaccinatör hos oss Du är en legitimerad sjuksköterska som brinner för bra service och alltid gör det lilla extra för dina patienter. Du har förmågan till självständigt arbete och beslutsfattande utifrån din kompetens. Hos Min Doktor får du regelbundna vaccinationsutbildningar. Du arbetar nära kollegorna på Apotek Hjärtat och dina vaccinationskollegor runtom i landet. Erfarenhet av att arbeta med vaccinationer är meriterande men skall ej ses som ett krav.
Vill du veta mer? Se vår film om hur det är att arbeta hos oss
Det här söker vi hos digVi söker en utåtriktad sjuksköterska med god datorvana för arbete med vaccination på ICA Kvantum Hammarö och Apotek Hjärtat Bergvik. Tjänsten omfattar 2 veckodagar i veckan  ca 5-6 timmar per dag på ett kontinuerligt schema.
Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: Vaccinering
Journalföring
Hantering av betalning
Enklare inventering
Övrig information
Placering: ICA Kvantum Hammarö och Apotek Hjärtat Bergvik
Omfattning: Avtalad visstidsanställning/ tillsvidareanställning 2 dagar  ca 12 tim i veckan 
Tillträde: Omgående
Välkommen med din ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt (urval och intervjuer sker löpande). Vi ser fram emot din ansökan!
Om Min DoktorMin Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder sedan 2013 snabba och trygga vårdbesök över nätet, oberoende av tid och plats. Idag är vi en av Sveriges största digitala vårdcentraler. Sedan 2018 bedriver vi även sjuksköterskeledda fysiska vård- och vaccinationsmottagningar i anslutning till Apotek Hjärtat och ICA butiker, samt en vårdcentral i Nyköping. Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

Undersköterska natt inriktning demens/psykiatri

Undersköterska, vård- o specialavd. o mottagning
Läs mer Nov 7
Beskrivning
Vill du vara med och göra skillnad för individer som lever med demens och psykisk ohälsa? På Sikskär, Oskarslund får du möjlighet att arbeta i en meningsfull och utvecklande miljö där vi tillsammans skapar förutsättningar för att våra boende ska uppnå ökad livskvalitet.

Vi söker nu två engagerade medarbetare för tillsvidareanställning.



Arbetsuppgifter
På Sikskär arbetar du med att skapa en trygg och meningsfull vardag för personer med demens ofta i kombination med psykisk ohälsa. Tillsammans med den enskilde utformar ni individuella insatser som stärker självständighet och delaktighet. Du kommer att arbeta med metoder som BPSD. Arbetet innebär sysslor, från städning och personlig omvårdnad. Arbetet innebär också samarbete med andra som sjuksköterska, kognitionsteam mm, för att erbjuda ett helhetsstöd till individerna.

Vi arbetar med lågaffektivt bemötande, och du behöver vara beredd att hantera både lugnare stunder och utmanande situationer. Arbetet innefattar dokumentation och kontinuerlig uppföljning av insatser genom genomförandeplaner, och du kommer även ha ansvar för att hjälpa till med tex medicinering i samarbete med boendets sjuksköterska.

Din arbetsplats

Sikskär är beläget i Karlstad och är en av sex avdelningar på Oskarslund.  Boendet riktar sig till individer med beslut enligt SoL, och vi arbetar aktivt för att skapa en miljö som främjar både trygghet och god omvårdnad. På boendet bor främst äldre personer med demenssjukdomar men det finns även en blandning av olika diagnoser och behov, tex psykos, schizofreni och neuropsykiatriska diagnoser. Du kommer att arbeta i ett team på totalt 16 medarbetare där det alltid finns minst 4 personer på plats dagtid och två nattetid. 

Arbetstid: Tjänsten är förlagd till kvällar och natt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller skötare, gärna med inriktning mot psykiatri eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver även ha erfarenhet av arbete nattetid samt med lågaffektivt bemötande för att ha goda förutsättningar. Det är också meriterande om du har erfarenhet av demenssjukdomar, missbruksproblematik, omvårdnadsarbete och självskadebeteende. Eftersom vi arbetar med metoderna BPSD, MI och lågaffektivt bemötande är det meriterande om du har kunskap om dessa metoder.

Det krävs god svenska i såväl tal som skrift, då vi använder språket som arbetsredskap i kontakt med klienter samt vid dokumentation och journalföring
Vi söker en person med stark samarbetsförmåga som kan lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du är lyhörd för andras behov och feedback. Din personliga mognad hjälper dig att läsa av olika situationer, och din flexibilitet gör att du är öppen för förändringar, vilket bidrar till ständiga förbättringar i arbetet.

Övrigt:
https://karlstad.se/jobba-hos-oss kan du se mer om hur det är att jobba hos oss i koncernen Karlstads kommun och om våra förmåner. Nedan kan du också se vad Karlstad som stad har att erbjuda. 
Vi kommer jobba löpande med urvalet under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan! 




Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via våra rekryteringssystem och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Undersköterska inriktning demens/psykiatri

Undersköterska, vård- o specialavd. o mottagning
Läs mer Nov 7
Beskrivning
Vill du vara med och göra skillnad för individer som lever med demens och psykisk ohälsa?
På Sikskär, Oskarslund får du möjlighet att arbeta i en meningsfull och utvecklande miljö där vi tillsammans skapar förutsättningar för att våra boende ska uppnå ökad livskvalitet.

Vi söker nu en engagerad medarbetare för en tillsvidareanställning.

Arbetsplatsen: Sikskär är beläget i Karlstad och är en av sex avdelningar på Oskarslunds vårdboende.  Boendet riktar sig till individer med beslut enligt SoL, och vi arbetar aktivt för att skapa en miljö som främjar både trygghet och god omvårdnad. På boendet bor främst äldre personer med demenssjukdomar men det finns även en blandning av olika diagnoser och behov, tex psykos, schizofreni och neuropsykiatriska diagnoser. Du kommer att arbeta i ett team på 14 medarbetare där det alltid finns minst 4 personer på plats dagtid, och vi arbetar aktivt för att skapa en stöttande och lärande arbetsmiljö. Tjänsten är förlagd till schema på dag, kväll och helg.

Arbetsuppgifter
Hos oss arbetar du med att skapa en trygg och meningsfull vardag för personer med demens ofta i kombination med psykisk ohälsa. Tillsammans med den enskilde utformar ni individuella insatser som stärker självständighet och delaktighet. Arbetet innebär sysslor, från städning och personlig omvårdnad till att motivera till social gemenskap och aktiviteter. Arbetet innebär också samarbete med andra som sjuksköterska, kognitionsteam mm, för att erbjuda ett helhetsstöd till individerna.

Vi arbetar med metoder som lågaffektivt bemötande och BPSD, och du behöver vara beredd på att hantera både lugnare stunder och utmanande situationer. Arbetet innefattar dokumentation och kontinuerlig uppföljning av insatser genom genomförandeplaner. Du kommer även ha ansvar för att hjälpa till med t ex medicinering i samarbete med boendets sjuksköterska.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller skötare, gärna med inriktning mot psykiatri eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver även ha erfarenhet av arbete med lågaffektivt bemötande för att ha goda förutsättningar. Det är också meriterande om du har erfarenhet av demenssjukdomar, missbruksproblematik, omvårdnadsarbete och självskadebeteende. Eftersom vi arbetar med metoderna BPSD, MI och lågaffektivt bemötande är det meriterande om du har kunskap om dessa metoder.

Det krävs god svenska i såväl tal som skrift, då vi använder språket som arbetsredskap i kontakt med omsorgstagare samt vid dokumentation och journalföring
Vi söker en person med stark samarbetsförmåga som kan lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du är lyhörd för andras behov och feedback. Din personliga mognad hjälper dig att läsa av olika situationer, och din flexibilitet gör att du är öppen för förändringar, vilket bidrar till ständiga förbättringar i arbetet.



Övrigt:

https://karlstad.se/jobba-hos-oss kan du se mer om hur det är att jobba hos oss i koncernen Karlstads kommun och om våra förmåner. Nedan kan du också se vad Karlstad som stad har att erbjuda.
Vi jobbar löpande med urvalet under ansökningstiden, så vänta inte med att söka!




Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via våra rekryteringssystem och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Kommunikatör med fokus på sociala medier

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Nov 7
Kommunikatör med känsla för sociala medier
Beskrivning 
Vill du vara med och skapa ett bättre liv i s(k)olstaden?

Vi på barn- och ungdomsförvaltningen söker dig som älskar att skapa innehåll som engagerar, berör och får människor att stanna upp i flödet.

Hos oss får du en central roll i att berätta om allt det viktiga och fina som händer i våra skolor, förskolor och fritidsverksamheter – varje dag.

Tjänsten är placerad på barn- och ungdomsförvaltningens stab, inom avdelningen för kommunikation och digitalisering. Här arbetar kommunikatörer, projektledare, strateger, verksamhetsutvecklare och informationssäkerhetsansvariga tillsammans för att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra yngsta medborgare – barn och elever i Karlstads kommun.

Arbetsuppgifter
Som kommunikatör hos oss arbetar du operativt med sociala medier och innehåll i våra övriga kanaler. Du planerar, producerar och publicerar inlägg, foto, film och text – och följer upp hur det landar. Du är van att jobba nära verksamheten, fånga upp berättelser och omvandla dem till innehåll som känns genuint, intressant och relevant för målgruppen.

Du kommer också att vara ett kommunikationsstöd i både extern och internt samt bidra till kommunikationsverksamhetens löpande arbete. Rollen innebär nära kontakt med både ledning och medarbetare, där du har en rådgivande och stödjande funktion. 

Förutom ett nära samarbete med  gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningens kommunikatörer, blir du också en del av kommunens kommunikatörsnätverk och samarbetar med andra verksamheter i kommunen. 

Kvalifikationer
Du är kreativ, självgående och trivs när det händer saker. Du gillar att testa nytt, får energi av att skapa och har lätt för att få saker att bli verklighet. Du har en god känsla för bild, text och tonalitet – och vet hur man skapar innehåll som känns.

Vi tror att du har:

- Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet
- Erfarenhet av att arbeta med sociala medier, gärna i en organisation med många målgrupper
- Goda kunskaper i Adobe Creative Cloud (Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere Pro)
- Vana av att fota och filma
- Förmåga att planera, prioritera och följa upp ditt arbete
- Nyfiken och prestigelös inställning – du tar tag där det behövs
- Intresse för att utforska AI och ny teknik i kommunikationsarbetet

Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet.

Därför ska du söka
Hos oss får du kombinera samhällsnytta med kreativ kommunikation. Du blir en del av ett dream team som vill göra skillnad för barn och unga – och för hela Karlstad. Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade kollegor, högt tempo, mycket skratt och stor möjlighet att påverka. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet – vi hoppas du håller med!

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via våra rekryteringssystem och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Enhetschef Kontaktcenter

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 7
Beskrivning
Vill du vara med och forma framtidens Kontaktcenter? Vi söker nu en engagerad och driven enhetschef som vill leda vår nybildade enhet genom en viktig utvecklingsresa.

Det här är ett utmärkt tillfälle för dig som vill ta nästa steg inom Kommunkoncernen – eller söker dig till oss externt – och som vill bidra till hög service och ett gott bemötande i en dynamisk och föränderlig miljö.



Arbetsuppgifter
Som enhetschef på Kontaktcenter ansvarar du för att leda och utveckla enheten. Ditt främsta fokus är att vara närvarande i vardagen, stötta medarbetarna och skapa goda förutsättningar för delaktighet, engagemang och utveckling.

Enheten består av två svarsgrupper med totalt cirka 20 medarbetare. Du samarbetar nära övriga chefer inom avdelningen och får därigenom ett gott stöd i rollen. Tillsammans skapar ni en serviceinriktad, effektiv och utvecklingsfokuserad verksamhet för kommunens invånare.

I din roll kommer du att:

Leda, coacha och inspirera medarbetarna i deras dagliga arbete


Driva utvecklings- och förändringsarbete tillsammans med gruppen


Följa upp mål, kvalitet och resultat


Samarbeta med kommunens förvaltningar och bolag för att utveckla vår service



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

Akademisk utbildning


Erfarenhet av att leda medarbetare



Det är meriterande om du har erfarenhet av:

Förändrings- och utvecklingsarbete


Arbete i en serviceinriktad verksamhet där tillgänglighet och bemötande är centralt



Ditt ledarskap präglas av tillit, tydlighet och lyhördhet. Du skapar engagemang, goda relationer och en kultur där medarbetare trivs och känner delaktighet. Du har god förmåga att kommunicera i både tal och skrift och du trivs i en roll där du får bidra till kontinuerlig utveckling.

Vi ser att du är trygg och prestigelös med god självkännedom. Du har förmåga att se helheten och tänka strategiskt. Du är van att leda i förändring och fatta beslut, och du har en pedagogisk förståelse för att människor tar till sig information på olika sätt.

Du är strukturerad, uthållig och lösningsorienterad och tar initiativ och driver aktiviteter framåt för att nå resultat. Din förmåga att motivera, engagera och skapa ett positivt arbetsklimat är viktig för att lyckas i rollen.

Välkommen till oss
Hos oss får du en viktig roll där du tillsammans med engagerade kollegor är med och utvecklar service för Karlstadsborna. Vi erbjuder en arbetsplats med gott samarbete, kompetenta kollegor och möjlighet att växa i ditt ledarskap.

Varmt välkommen med din ansökan!





Om Karlstads kommun

Hos oss på Kommunledningskontoret får du vara med och forma framtidens Karlstad. Vi arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun – allt för en positiv utveckling för dagens och framtidens Karlstadsbor.



Vi är cirka 300 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar utveckling i kommunkoncernen, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vårt uppdrag omfattar bland annat ekonomi, juridik, inköp, HR, kommunikation och IT. Vi är också en drivande kraft i kommunens arbete med digitalisering och innovation, där vi utvecklar smarta lösningar och nya arbetssätt som stärker både service och effektivitet.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via våra rekryteringssystem och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Alkoholhandläggare

Servicehandläggare
Läs mer Nov 6
Beskrivning
Vi söker nu en engagerad och ansvarstagande alkoholhandläggare med placering på  förvaltningsstaben.

Du blir en del av ett kompetent team med fyra medarbetare som tillsammans arbetar för en rättssäker och effektiv handläggning enligt gällande lagstiftning (alkohollagen, lagen om tobak samt lagen om tobaksfria nikotinprodukter.) 

I denna roll kommer du att arbeta med att hantera och utvärdera ärenden som rör alkoholrelaterade frågor, vilket kräver både personlig mognad och självständighet. Du kommer att vara en viktig resurs, därför är det avgörande att du har en stark servicekänsla och goda omdömesförmågor.

Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du bidrar till samhällsnytta. Du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll och arbeta i en organisation som värdesätter kompetens, samarbete och arbetsglädje.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir att utifrån alkohollagen utreda, lämna förslag till beslut, fatta beslut och i vissa fall utöva tillsyn av serveringstillstånd på restauranger samt till slutna sällskap. Myndighetsutövning och därtill hörande dokumentation är en stor del av arbetet och under utredningens gång har man ofta mycket kontakt med den sökande och andra myndigheter.

De utredningar du ansvarar för innehåller bland annat granskning av ekonomi och personlig lämplighet för den sökande. Du kommer delta i nationella och lokala nätverk tillsammans med andra handläggare för erfarenhetsutbyte. Registrering och tillsyn av försäljning enligt tobakslagen kan förekomma.

I rollen ingår också förebyggande arbete med rådgivning, utbildning och samverkan med andra myndigheter och krögare. Arbetet innebär viss kvälls- och nattjänstgöring.

Kvalifikationer
Du har akademisk examen inom exempelvis ekonomi, juridik eller annan likvärdig utbildning som kan bedömas som adekvat för yrket eller har mångårig erfarenhet av tillsyn och utredningsarbete. 

Som person är du strukturerad och känner dig trygg med att fatta beslut. Du är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Du har ett gott bemötande och ett professionellt förhållningssätt i ditt myndighetsutövande samtidigt som du också har förmåga att vara serviceinriktad, tydlig och lösningsfokuserad. Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. Du kan skapa engagemang och arbetar mot överenskomna mål och tidsramar.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 

Övrigt
B-körkort är ett krav. 

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via våra rekryteringssystem och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Gatutekniker

Renhållningsmaskinförare
Läs mer Nov 3
Beskrivning
Vill du vara med och hålla Karlstad rent, tryggt och välkomnande? Vi söker en ny gatutekniker! 

På avdelningen för offentlig utemiljö ansvarar vi för den offentliga och vackra miljön som du upplever i Karlstad kommun.

Tillsammans jobbar vi med gator, parker och torg för att skapa en trygg, attraktiv och hållbar miljö, där alla trivs och får goda förutsättningar till en hög livskvalité. Tjänsten är placerad på driftenheten gata-park. 

Att vara gatutekniker handlar om att göra skillnad – varje dag. Du och dina kollegor ser till att Karlstads gator och offentliga miljöer är trygga, trivsamma och fungerar för alla som bor och vistas här. 

Arbetsuppgifter
Som gatutekniker har du ett varierande arbete där du rör dig ute i staden. Ditt uppdrag är att se till att våra gator och vägar är i gott skick och att stadsmiljön är trivsam. Det innebär bland annat: 

- Att hålla rent och snyggt i gaturummet. 

- Ta hand om papperskorgar, hundlatriner och markutrustning. 

- Bekämpa ogräs och bidra till att våra miljöer är trygga och tillgängliga. 

- Köra lätt lastbil och ibland sopmaskin. 

Helgarbete ingår i tjänsten och beredskap kan komma att ingå i tjänsten. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är nyfiken, tar initiativ och vill bidra till en hållbar stadsmiljö. Du gillar att arbeta praktiskt, har god fysik och trivs utomhus i alla väder. Du är lika bra på att arbeta självständigt som i team och bemöter människor på ett respektfullt sätt. 

För att lyckas i rollen behöver du: 

- Gymnasieutbildning eller motsvarande. 

- C-körkort. 

- Grundläggande datorvana då vi jobbar i digitala system. 

Det är ett extra plus om du har erfarenhet av liknande arbete, maskinvana eller utbildning inom Arbete på väg/Heta arbeten. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 





Om Karlstads kommun

Teknik- och fastighets¬förvaltningen, med cirka 600 anställda, ansvarar för en trygg och vacker miljö, kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och intern service. Förvaltningen utvecklar också infrastruktur, kommunala fastigheter och har hand om kommunens naturområden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via våra rekryteringssystem och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu