Karlstad: Ärendehandledare till utredningsenheten socialpsykiatri

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ärendehandledare till utredningsenheten socialpsykiatri i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-30 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Vuxenavdelningen är en av tre avdelningar inom Arbetsmarknads- och socialförvaltningen.

Utredningsenheten socialpsykiatri ansvarar bland annat för utredning och biståndsbeslut samt uppföljning av insatser för vuxna från 25 år och uppåt som har en långvarig psykisk funktionsnedsättning.

Enheten består av sju socialsekreterare, en ärendehandledare, fyra administratörer samt en enhetschef. Lokaler delas med utredningsenheten missbruk och enheterna samarbetar över gränserna. Som ärendehandledare hos oss kommer du att ha ett kollegialt stöd och nära samarbete med ärendehandledare på utredningsenheten missbruk. Till avdelningen hör också ett stort antal utförarverksamheter.

Arbetsuppgifter
Arbetet som ärendehandledare innebär att du handleder och vägleder socialsekreterarna i deras dagliga arbete. Ärendehandledaren ansvarar också för arbetsuppgifter som syftar till att underlätta avdelningens och enhetens processer, bidra till kontinuerligt utvecklingsarbete och främja samverkan internt och externt tillsammans med enhetschef. Du arbetar nära enhetschef och grupp i enhetens arbete med planering, verksamhetsutveckling och uppföljning av verksamheten. Du som ärendehandledare har kontinuerliga ärendegenomgångar med socialsekreterare. Du kan också vara mötesledare på gruppmöten och liknande.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen samt lång erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av området socialpsykiatri och du ska vara väl förtrogen med lagstiftning och myndighetsutövning. Uppdraget kräver flexibilitet där man kan behöva omprioritera arbetet utifrån växlande förutsättningar och behov. Arbetet ställer höga krav på förmåga till samarbete, självständighet och ansvarstagande. Det är viktigt att du kan se arbetet och mötet med dem vi är till för utifrån en helhetssyn samt att du har ett coachande förhållningssätt. 

Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden har gått ut!

Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Socionom

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Socionom.

Familjehemskonsulent Humana Maskrosen

Läs mer Jan 10
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och du erbjuds ett jobb med spännande utvecklingsmöjligheter? Välkommen till Humana!
Om oss
På Humana Maskrosens Familjehemsvård erbjuder vi konsulentstödda jourhem och familjehem. Vi utbildar och handleder våra jour- och familjehem i metoden Connect.
Humanas värdegrundsord Glädje, Engagemang och Ansvar präglar såväl den stora organisationen som den lilla arbetsplatsen. Vi arbetar kontinuerligt och målinriktat med att förbättra och utveckla förutsättningarna för familjehem och för familjehemsvården i stort.
Vi söker nu en familjehemskonsulent som är utbildad socionom till vårt team Maskrosen i Karlstad. Teamet består idag av två konsulenter och enhetschef. Vårt kontor ligger på Kasernhöjden i Karlstad och en del av arbetet utgår därifrån. Våra jour- och familjehem bor främst i Värmland, Närke, Dalsland och Västmanland och det är hemma hos familjerna som du som familjehemskonsulent främst kommer vara för att handleda dem i deras uppdrag.
Om tjänsten
Du kommer att vara med att rekrytera och utreda nya familjer. Du kommer också vara med att utbilda dem i grupp och framförallt handleda dem i deras uppdrag som familjehem. I tjänsten som konsulent ingår också att dokumentera och skriva rapporter om vården till kunder.
Inom Humana samarbetar vi med många andra enheter, både lokalt och nationellt. Vi har till exempel ett tätt samarbete med några av de HVB-boenden som har de yngre barnen hos sig. Vår erfarenhet är att när vi får tid på oss att lära känna de barnen och få ta del av mycket information så har vi stor chans att finna ett matchande familjehem som barnet i lugn takt kan få flytta till och vi vet också att det spelar roll för att få en långvarig och stabil placering.
Vi söker nu en familjehemskonsulent som kan:
- Stödja och vägleda jour- och familjehem
- Rekrytera, utreda och utbilda familjehem
- Ta emot förfrågningar och upprätta och hålla kontakt med kunder
- Kontinuerligt rapportera vården skriftligt till kund
- Delta i utvecklingsarbetet runt konsulentstödd familjehemsvård
- Både arbeta i team och självständigt
- Vara med, utveckla och verka för högre standard i det sociala arbetet.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning 100%, 6 månaders provanställning tillämpas
Arbetstid: Dagtid. Regelbunden beredskapstjänstgöring ingår och arbete kan även förekomma på kvällar och helger.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Vem är du?
Som person är du positiv, flexibel, modig, initiativtagande och har en god förmåga att skapa och hålla relationer såväl i de arbeten du utför som på arbetsplatsen och med uppdragsgivare. Du är van och trivs med självständigt arbete, men du måste du tycka om och ha lätt för att arbeta i team. Du måste ha förmåga och erfarenhet av att hantera stressfulla situationer och kommunicera via telefon, e-post och i korridorerna. Du är trevlig, stöttande och sprider glädje. Eftersom arbetet innebär många resor så vill vi att du är en van bilförare. För anställning hos oss krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.
För denna tjänst krävs det att du:
- är utbildad socionom
- har B-körkort
Det är även meriterande om du:
- har erfarenhet från familjehemsvård
- är utbildad i att utreda, utbilda och handleda familjehem
- har god kännedom om BBIC
- ett brinnande intresse för att arbeta i ett kreativt sammanhang
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktuppgifter
Linda Eriksson
linda.eriksson4@humana.se
0767-978116

Ansök nu

Regional funktion för föräldraskapsstöd i Värmland

Läs mer Jan 16
Beskrivning
Tjänsten som regional funktion för föräldraskapsstöd i Värmland, är placerad sedan augusti 2024 hos länsstyrelsen, tjänsten kommer att flyttas över till Karlstads kommun, arbetsmarknads- och socialförvaltningens utvecklingsenhet.

Förvaltningen är organiserad i tre avdelningar och en stab. Tjänsten kommer placeras på utvecklingsenheten som är placerad i staben för arbetsmarknads- och socialförvaltningen och består av en utvecklingschef och 15 medarbetare. Utvecklingsenheten har ett förvaltningsövergripande ansvar för att samordna förvaltningens kvalitets- och utvecklingsarbete i enlighet med lagar, förordningar, politiska beslut och förvaltningsledningens mål. Genom ett samordnat arbetssätt fokuserar vi på medborgarnas behov, på digitalisering och samverkan. Utvecklingsenheten arbetar på uppdrag inom alla verksamhetsområden inom individ- och familjeomsorgen.

Vi erbjuder dig en spännande och kreativ arbetsplats med kompetenta och ambitiösa kollegor.

Välkommen till oss på Arbetsmarknads- och socialförvaltningen och till ett arbete med föräldraskapsstöd i Värmlands län.

Arbetsuppgifter
Utifrån nationella strategin för ett stärkt föräldraskapsstöd i hela landet söker nu länet en regional funktion för föräldraskapsstöd i Värmland. Tjänsten kommer vara finansierad av statsbidrag. Målsättningen är att erbjuda ett lättillgängligt, jämlikt och behovsbaserat föräldraskapsstöd för föräldrar och andra viktiga vuxna till barn i Värmland.

En regional funktion med strategiskt och operativt ansvar kan stötta kommunerna och ge förutsättningar för att utbilda utbildare i föräldrastödsprogram på flera preventionsnivåer, bidra till likvärdig tillgång till föräldraskapsstöd samt driva utvecklingsarbete i länet.

Arbetet tar sin utgångspunkt i den nationella målsättningen om att alla föräldrar ska erbjudas föräldraskapsstöd under barnets hela uppväxt. Arbetet visade att det finns ett behov av att utveckla kommunernas arbete med föräldraskapsstöd ytterligare varför vi ser behov av att anställa en regional funktion som arbetar vidare med detta för länet.  

Att skapa en helhetsbild över länets utbud och säkerställa att detta, tillsammans med andra aktörers utbud, motsvarar vad som anges i den nationella strategin och tillgodoser de behov som framkommit i utvecklingsarbetet. Den regionala funktionens uppdrag utgår från den strategiska nivån och det operativa arbetet att ge föräldraskapsstöd utförs av andra, inte av denna funktion.

Du kommer att ha som uppgift att:

- Kvalitetssäkra de metoder, program och insatser som erbjuds samt hur de tillgängliggörs för olika målgrupper.
- Säkerställa spridning av de metoder, program och insatser som finns i Värmland.
- Skapa långsiktighet i arbetet och bidra till ökad jämlikhet.

Arbetet innebär att du bygger relationer och skapar goda möjligheter till samverkan och samarbete med länets kommuner och olika delar av kommunerna. Arbetet innebär också ett gott samarbete och nätverkande med Region Värmland, Länsstyrelsen och civilsamhälle.   

För att kunna ha den övergripande strukturen för föräldraskapsstödjande insatser lokalt och regionalt så krävs en hög grad av samverkan och kommunikation. Ett teamarbete som kräver att man kan bilda sig en helhetsbild över vilka behov som finns utifrån målgrupp- och organisationsbehov. Det behöver också arbetas fram genomförandestrategier för uppdraget.

Kvalifikationer
Socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi söker dig som har tidigare erfarenheter från preventions- och/eller förändringsarbete, och som vi bedömer lämplig för uppdraget. Som person är du driven och kan ta initiativ till samarbete och vi ser gärna att du är van samverkan med andra aktörer och myndigheter. Du har också kunskap och erfarenhet av arbete på strategisk nivå. Vi söker en analytisk och kreativ person med en god förmåga att samarbeta och tydligt kommunicera med dina samverkanspartners. Du behöver ha förmåga att arbeta självständigt, ta ansvar, arbeta strukturerat och strategiskt. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med föräldraskapsstöd är det meriterande.  

Anställningen kräver systematisk och analytisk förmåga, flexibilitet och att du snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifter. Du ska ha lätt för att se helheten och uppmuntra till ett samordnat arbetssätt. Du ska lätt kunna växla mellan övergripande perspektiv och konkreta verksamhetsfrågor. Du är initiativtagande och har förmåga att arbeta självständigt på ett metodiskt och strukturerat sätt, men du lämnar också utrymme för kreativitet och nyfikenhet.

Då anställningen innebär både skrivarbete och muntlig föredragning förväntas du ha mycket god förmåga att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt.

God datorvana och erfarenhet av Officepaket krävs.

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för länet!

Visstidsanställning under 2025, med eventuell möjlighet till förlängning om beslut fattas om det. Körkort är ett krav. Intervjuer kommer påbörjas under vecka 7.

Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Ärendehandledare till Familjevåldsenheten

Läs mer Jan 13
Beskrivning
Du kan bli en av oss!

Hot och våldsteamet, familjevåldsenheten söker ärendehandledare.

Familjevåldsenheten tillhör organisatoriskt Arbetsmarknads- och Socialförvaltningens Familjeavdelning.

Nu har du möjlighet att få bli en del av enheten och Hot- och våldsteamet då vår ärendehandledare fått ett nytt uppdrag. 

Familjevåldsenheten tillhör organisatoriskt Arbetsmarknads- och socialförvaltningens Familjeavdelning. I Familjevåldsenheten ingår Barnahus Värmland, Regionkoordinatorer mot prostitution och människohandel i polisregion Bergslagen, en samordnare/kurator mot sexuell exploatering samt Hot- och våldsteamet.

Vill du veta mer om oss titta in på nedanstående länkar:

https://vimeo.com/karlstadskommun/socialsekreterare

https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningen

Arbetsuppgifter
Arbetet som ärendehandledare innebär att du majoriteten av tiden handleder och vägleder socialsekreterare i Hot och våldsteamet samt en samordnare/kurator i det dagliga arbetet. Teamet består av 5 socialsekreterare.

Hot- och våldsteamets uppdrag är att utreda vuxna våldsutsattas behov av stöd och skydd samt att utreda våldsutövares behov av stöd. Myndighetsutövningen sker endast inom ramen för SoL.

Du kommer ha ett tätt samarbete med enhetschef och arbeta strategiskt med området våld i nära relation på förvaltningen. I tjänsten ingår även att driva utvecklingsfrågor både på enhetsnivå och avdelningsnivå. Som ärendehandledare ingår du i flera olika typer av samverkansforum, därför är samarbetsförmåga och flexibilitet viktiga förmågor.

Vi erbjuder även kontinuerlig möjlighet till kompetensutveckling inom området och har också extern handledning. Det här är en engagerad arbetsgrupp och enhet i ständig förändring där vi hela tiden lär nytt och utvecklas tillsammans.

Kvalifikationer
Socionomexamen

B-körkort för manuell växellåda

Gedigen erfarenhet av arbete inom socialtjänsten

Erfarenhet av arbete med våldsutsatta samt hot- och riskbedömningar samt erfarenhet av att vara teamledare/ärendehandledare är meriterande.

Du är stabil, engagerad och lösningsinriktad. Du är duktig på att strukturera och samordna arbetet och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du ska vara bekväm med att stå i centrum och kunna föreläsa/informera om verksamheten för interna och externa samverkanspartners. Arbetet ställer höga krav på förmåga till samarbete, att vara självgående och att kunna inta olika perspektiv både på detaljnivå men också utifrån den större helheten. Förutom kompetens och erfarenhet kommer särskilt beaktande göras för att komplettera gruppen utifrån personliga egenskaper.

Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.

Låter detta som något som skulle passa dig?

Välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Ärendehandledare till Familjevåldsenheten

Läs mer Dec 9
Beskrivning
Du kan bli en av oss!

Hot och våldsteamet, familjevåldsenheten söker ärendehandledare.

Familjevåldsenheten tillhör organisatoriskt Arbetsmarknads- och Socialförvaltningens Familjeavdelning.

Nu har du möjlighet att få bli en del av enheten och Hot- och våldsteamet då vår ärendehandledare fått ett nytt uppdrag. 

Familjevåldsenheten tillhör organisatoriskt Arbetsmarknads- och socialförvaltningens Familjeavdelning. I Familjevåldsenheten ingår Barnahus Värmland, Regionkoordinatorer mot prostitution och människohandel i polisregion Bergslagen, en samordnare/kurator mot sexuell exploatering samt Hot- och våldsteamet.

Vill du veta mer om oss titta in på nedanstående länkar:

https://vimeo.com/karlstadskommun/socialsekreterare

https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningen

Arbetsuppgifter
Arbetet som ärendehandledare innebär att du majoriteten av tiden handleder och vägleder socialsekreterare i Hot och våldsteamet samt en samordnare/kurator i det dagliga arbetet. Teamet består av 5 socialsekreterare.

Hot- och våldsteamets uppdrag är att utreda vuxna våldsutsattas behov av stöd och skydd samt att utreda våldsutövares behov av stöd. Myndighetsutövningen sker endast inom ramen för SoL.

Du kommer ha ett tätt samarbete med enhetschef och arbeta strategiskt med området våld i nära relation på förvaltningen. I tjänsten ingår även att driva utvecklingsfrågor både på enhetsnivå och avdelningsnivå. Som ärendehandledare ingår du i flera olika typer av samverkansforum, därför är samarbetsförmåga och flexibilitet viktiga förmågor.

Vi erbjuder även kontinuerlig möjlighet till kompetensutveckling inom området och har också extern handledning. Det här är en engagerad arbetsgrupp och enhet i ständig förändring där vi hela tiden lär nytt och utvecklas tillsammans.

Kvalifikationer
Socionomexamen

B-körkort för manuell växellåda

Gedigen erfarenhet av arbete inom socialtjänsten

Erfarenhet av arbete med våldsutsatta samt hot- och riskbedömningar samt erfarenhet av att vara teamledare/ärendehandledare är meriterande.

Du är stabil, engagerad och lösningsinriktad. Du är duktig på att strukturera och samordna arbetet och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du ska vara bekväm med att stå i centrum och kunna föreläsa/informera om verksamheten för interna och externa samverkanspartners. Arbetet ställer höga krav på förmåga till samarbete, att vara självgående och att kunna inta olika perspektiv både på detaljnivå men också utifrån den större helheten. Förutom kompetens och erfarenhet kommer särskilt beaktande göras för att komplettera gruppen utifrån personliga egenskaper.

Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.

Låter detta som något som skulle passa dig?

Välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

God man och förvaltare

Personligt ombud
Läs mer Jan 31
Beskrivning
Är du en person som är engagerad och vill hjälpa andra?

Vi erbjuder arvoderade uppdrag till dig som vill vara med och skapa bra dagar för någon eller några Karlstadbor som behöver extra stöd.

För att få ett uppdrag hos oss behöver du ha ett engagemang och intresse för andra människor samt lite extra tid i din vardag. Du behöver inte ha någon särskild utbildning eller bakgrund för att skicka in en ansökan men du måste vara minst 18 år, kunna uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift samt ha god kännedom om det svenska samhället.

God man och förvaltare
Som god man eller förvaltare bevakar du huvudmannens rättigheter och ser till att hen har det bra. Huvudmannen är den person som får hjälp av en god man eller förvaltare och har någon form av problematik som gör att hen inte klarar sig själv. Omfattningen av ett godmanskap eller förvaltarskap ska vara anpassat till huvudmannens behov. Följande delar kan ingå:

Bevaka rätt

Bevaka rätt innebär att du som god man eller förvaltare ska se till att huvudmannen inte fråntas sina rättigheter och får den hjälp och stöd från samhället han eller hon har rätt till. Ett exempel kan vara att ansöka om insatser från kommunen, ansöka om ersättningar eller bidrag, ingå avbetalningsplaner med fordringsägare, bevaka huvudmannens rätt i dödsbo eller att hjälpa huvudmannen vid köp eller försäljning av bostad.

Sörja för person

Sörja för person innebär att du som god man eller förvaltare ska se till att de insatser som huvudmannen beviljats, till exempel i form av hemtjänst eller särskilt boende, sköts på ett sätt så att huvudmannen får en så hög livskvalité som möjligt. I praktiken innebär det att hålla ett "vakande öga" över hur sjukvården, socialtjänsten eller motsvarande utför sina uppdrag för huvudmannen. I sörja för person ingår även att uppmärksamma huvudmannens behov av sociala kontakter och att ta initiativ till att huvudmannen får exempelvis en kontaktperson eller fritidsverksamhet.

Förvalta egendom

Förvalta egendom innebär att se till att huvudmannens ekonomi sköts. Det kan innebära att ta hand om pension och bidrag, betala räkningar, lämna fickpengar och förvalta eventuella övriga tillgångar som huvudmannen har. I uppdraget ingår att varje år lämna in en redovisning över hur tillgångarna förvaltats, en så kallad årsräkning, till överförmyndarnämnden.

Övrigt
Urval kommer ske löpande. Innan bekräftat uppdrag efterfrågar vi utdrag ur belastningsregistret, socialregistret och kontrollerar så du inte har någon betalningsanmärkning. Du behöver även genomgå en obligatorisk utbildning som vi tillhandahåller.

Du visar ditt intresse genom att klicka på länken nedan;

https://e-tjanster.karlstad.se/IGM1


Om Karlstads kommun
Överförmyndarnämnden är en av 12 nämnder i Karlstads kommun och vår huvuduppgift är att utöva tillsyn över godemän, förvaltare och förmyndare. Vår verksamhet styrs i huvudsak av regler i föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen. Vi arbetar för att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare på ett ansvarsfullt sätt värnar om sina huvudmäns rättigheter. Våra huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med funktionsnedsättning som behöver hjälp att förvalta sin egendom, bevaka sin rätt eller sörja för sin person. Efterfrågan på gode män och förvaltare är stor och ökande i samhället. Så ta chansen att bidra och göra skillnad!

Ansök nu

Sommarjobb inom vård och omsorg!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 1
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna!
Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg.

Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. 

Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor.
Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. 

Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 och 30-33 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier.

Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär.

Vårdboenden/ Trygghetsboenden
Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. 

Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis hantera medicin, städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. 

Hemtjänst
Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem.
Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika.

Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb.

Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun.

Städ- och serviceenheten

Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem.

Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare.

Funktionsstöd
Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn.

Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du ska ha fyllt 18 år.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla.

Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. 

Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sommarvikarier inom Personlig assistans!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 1
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna!
Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg.

Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. 

Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor.
Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv.

Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har.

Våra ärenden finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare inom personlig assistans arbetar du varierade arbetstider under dag, kväll, jour, vakennatt och helger. Ensamarbete förekommer. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 för period 1 och vecka 30-33 för period 2 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Vi använder oss av Heroma som schemastyrning och vi tillämpar delvis personligt lagd tillgänglighet. Det finns administratörer som matchar tillgängligheten med verksamheters behov. 

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har lämplig utbildningsbakgrund så som exempelvis omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och det är önskvärt att du har kunskap om, och erfarenhet av att arbeta utifrån ett kognitivt förhållningssätt.    

För att lyckas i rollen behöver du vara lugn och trygg i dig själv samt ha en god initiativförmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, ett professionellt förhållningssätt och förmåga att samverka med den enskilde, anhöriga, kollegor och andra viktiga professioner. I ditt utförande är du ansvarsfull och noggrann. Då situationer snabbt kan förändras är du lösningsfokuserad och flexibel.

Du ska ha fyllt 18 år.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. 

Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. 

Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar två olika register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret” samt ”Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning”. Vi rekommenderar att du beställer registren inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registren kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Trainee Fysioterapeut

Fysioterapeut
Läs mer Jan 21
Beskrivning:
Är du nyutbildad fysioterapeut? Då har vi ett jobb till dig!

Vi erbjuder nu en trainee-tjänst som fysioterapeut.

Du får möjlighet till längre, flexibel och individuell introduktion i den kommunala hälso-och sjukvården. Ta chansen att lära dig ett jobb som är viktigt på riktigt! 

Arbetsuppgifter:
Traineeperioden löper från augusti-25 till och med februari-26. Under hösten får du introduktion inom våra olika områden vårdboenden och hemsjukvård. Du får även hospitera inom bl a LSS och socialpsykiatrin. Du introduceras och handleds av våra mentorer och din handledare som är fysioterapeut. 

Parallellt får du introduktion inom förvaltningens verksamheter som Hjälpmedelsverksamheten och Visningsmiljön. Du kommer även att få information tillsammans med övriga professioner inom teamet om hur arbetet på Biståndskontor, sjuksköterskestationerna samt övriga verksamheter fungerar för att få en helhetsbild och röd tråd genom verksamheten och förvaltningen.

Du har regelbundna avstämningar tillsammans med mentorer, handledare och enhetschef. En kontinuerlig kompetensutveckling genom lärande i arbetet och utbildning sker under och efter traineeperioden. 

Som fysioterapeut arbetar du med förebyggande, funktionsbevarande och funktionshöjande arbetssätt. Dina närmsta kollegor är arbetsterapeuter och fysioterapeuter, vilket bidrar till en holistisk syn gällande människans aktivitets- och funktionsförmåga. Och i operativa team arbetar vi personcentrerat med fokus på patienten tillsammans med övriga professioner.

Kvalifikationer:
Du är nyutexaminerad legitimerad fysioterapeut. 

Du stimuleras av möten med människor där du alltid är mån om att ge ett professionellt bemötande enligt vår värdegrund. Då merparten av din arbetstid är förlagd i patientens hem är du självständig, har lätt för att kommunicera, är flexibel och samarbetsinriktad. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet.

För att besöka patienterna behöver du ha B-körkort.

Vårt erbjudande:
Som anställd i Karlstads kommun har du även en rad förmåner. Läs mer om våra förmåner https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/formaner

Om du flyttar hit till Karlstad erbjuder vi ekonomiskt stöd för flytt. Här nedan kan du se vad vår solstad har att erbjuda. Varmt välkommen att söka! 



Innan erbjudande om anställning begär vi enligt vår policy att få se utdrag ur Polisens belastningsregister.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Trainee Sjuksköterska

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 21
Beskrivning:
Är du nyutbildad sjuksköterska? Eller har max ett års arbetslivserfarenhet? Då har vi ett jobb till dig!

Vi erbjuder nu en trainee-tjänst som sjuksköterska.

Vi ger möjlighet till längre flexibel/individuell upplärning och du får prova på att jobba inom våra olika områden i den kommunala hälso-och sjukvården. Ta chansen att lära dig ett jobb som är viktigt på riktigt! 
Läs intervjun med en av dina blivande kollegor https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/vard--och-omsorgsforvaltningen/juan

Hos oss erbjuds du ett varierande, stimulerande och utvecklande arbete inom ordinärt boende och särskilt boende. Som sjuksköterska träffar du våra Karlstadsbor som är sju år och äldre. Du har en konsultativ och handledande roll och är ett stöd för omvårdnadspersonalen i de dagliga hälso- och sjukvårdsinsatser som ska utföras.

Arbetsuppgifter:
Traineeperioden löper från augusti-25 till och med februari-26. Under hösten påbörjar du introduktionen inom verksamhetsområdet vårdboende. Efter tre månader byter du till verksamhetsområde hemsjukvård. Det finns även möjlighet att få hospitera inom LSS, socialpsykiatrin och mobila resursteamet.

Du introduceras och handleds av patientansvarig sjuksköterska. Du tar efter ca 3 veckors introduktion över ansvaret  för cirka åtta-tio patienter som du tillsammans med din handledare har ansvar för. 

Regelbundna avstämningar har du tillsammans med mentor och enhetschef. Kontinuerlig kompetensutveckling sker under och efter traineeperioden. 

Du kommer även att få information tillsammans med övriga professioner inom teamet om hur arbetet på Biståndskontor, sjuksköterskestationerna samt övriga verksamheter fungerar för att få en helhetsbild och röd tråd genom verksamheten och förvaltningen.

Inom hälso- och sjukvård arbetar idag cirka 120 sjuksköterskor/distriktssköterskor med att ge en god och säker vård. Efter trainee-perioden kan du ta över som patientansvarig sjuksköterska (PAS) med huvudansvaret för den övergripande planeringen kring kundens hälso- och sjukvårdsinsatser, såväl planerade som akuta. Du leder omvårdnadspersonal i hälso- och sjukvårdsinsatser, samverkar med kollegor och andra yrkesprofessioner i teamet runt kunden. Du medverkar också i de utvecklingsarbeten som pågår inom teamet och organisationen.

Kvalifikationer
Du är legitimerad sjuksköterska med max ett års tidigare erfarenhet.

Du har B-körkort och bör kunna cykla för att ta dig till våra kunder.

I arbetet som sjuksköterska är ett professionellt förhållningssätt viktigt. Ett gott bemötande i kontakten med våra kunder, anhöriga och samarbetspartners är en förutsättning för att lyckas bra. Vi jobbar kontinuerligt och aktivt med vår värdegrund. Som person är du samarbetsinriktad, flexibel, kan arbeta självständigt och har lätt för att kommunicera och samverka i grupp. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet.

Vi uppmuntrar dig att vara aktiv i att utveckla arbetssätt och metoder i teamet och organisationen.

Vårt erbjudande

Vi har individuell lönesättning, flexibel arbetstid och anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner, läs mer om våra förmåner https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/formaner. 

Om du flyttar hit till Karlstad erbjuder vi ekonomiskt stöd för flytt. Här nedan kan du se vad vår solstad har att erbjuda. Varmt välkommen att söka! 



Innan erbjudande om anställning begär vi enligt vår policy att få se utdrag ur Polisens belastningsregister.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Trainee Arbetsterapeut

Arbetsterapeut
Läs mer Jan 13
Beskrivning:
Är du nyutbildad arbetsterapeut? Då har vi ett jobb till dig!

Vi erbjuder nu en trainee-tjänst som arbetsterapeut.

Du får möjlighet till längre, flexibel och individuell introduktion i den kommunala hälso-och sjukvården. Ta chansen att lära dig ett jobb som är viktigt på riktigt! 

Arbetsuppgifter:
Traineeperioden löper från augusti-25 till och med februari-26. Under hösten får du introduktion inom våra olika områden vårdboende och hemsjukvård. Du introduceras och handleds av våra mentorer och din handledare som är arbetsterapeut.

Parallellt får du introduktion inom förvaltningens verksamheter som Hjälpmedelsverksamheten, LSS, socialpsykiatrin och Visningsmiljön. Du kommer även att få information tillsammans med övriga professioner inom teamet om hur arbetet på Biståndskontor, sjuksköterskestationerna samt övriga verksamheter fungerar för att få en helhetsbild och röd tråd genom verksamheten och förvaltningen.

Du har regelbundna avstämningar tillsammans med mentorer, handledare och enhetschef. En kontinuerlig kompetensutveckling genom lärande i arbetet och utbildning sker under och efter traineeperioden. 

Som arbetsterapeut arbetar du i förebyggande, aktivitetsbevarande och i aktivitetshöjande syfte. Dina närmsta kollegor är arbetsterapeuter och fysioterapeuter, vilket bidrar till en holistisk syn gällande människans aktivitets- och funktionsförmåga. Och i operativa team arbetar vi personcentrerat med fokus på patienten tillsammans med övriga professioner. Möt en av dina kollegor https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/vard--och-omsorgsforvaltningen/kim

Kvalifikationer:
Du är nyutexaminerad legitimerad arbetsterapeut. 

Du stimuleras av möten med människor där du alltid är mån om att ge ett professionellt bemötande enligt vår värdegrund. Då merparten av din arbetstid är förlagd i patientens hem är du självständig, har lätt för att kommunicera, är flexibel och samarbetsinriktad. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet.

För att besöka patienterna behöver du ha B-körkort.

Vårt erbjudande:
Som anställd i Karlstads kommun har du även en rad förmåner, läs mer https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/formaner

Om du flyttar hit till Karlstad erbjuder vi ekonomiskt stöd för flytt om du är kvar i verksamheten ett år. Här nedan kan du se vad vår solstad har att erbjuda. Varmt välkommen att söka! 



Innan erbjudande om anställning begär vi enligt vår policy att få se utdrag ur Polisens belastningsregister.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu