Karlstad: Kassatjänst Swedol Våxnäs (Vikariat 6 mån)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kassatjänst Swedol Våxnäs (Vikariat 6 mån) i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-17 // Varaktighet: Heltid

Är du en person som brinner för att ge utmärkt service? Vill du arbeta för ett bolag i tillväxt? Delar du vår tro på att engagemang, kompetens och samarbete är grundstommen för framgång? Då kan det var precis dig som vi letar efter, som tillsammans med oss vill skapa ett kundbemötande i världsklass inom den växande Alligo koncernen!
Ditt anställningserbjudandeDu blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du ett intressant och omväxlande arbete där du kommer få möjligheter att utveckla dig själv och dina kunskaper inom försäljning, exponering och våra produktområden. Du omfattas av kollektivavtal och dess förmåner som försäkringar, tjänstepension och semester. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i våra butiker.
Om avdelningenVi är en av två Swedolbutiker i Karlstad med Swedols fulla sortiment, vilket innebär att vi säljer verktyg och förnödenheter, arbetskläder och skydd.Här arbetar vi i team och hela tiden med kunden i fokus. Vi arbetar relationsbyggande och en väldigt viktig del i arbetet är att vilja ge service samt att träffa nya och återkommande kunder dagligen.
Om tjänstenI rollen som butiksmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
Registrera kundernas köp i kassan samt ta betalt eller fakturera.
Uppackning och exponering av varor.
Försäljning och service till kund i butik.

Om digAlligos värdegrund vilar tungt på tre nyckelord – Engagemang, Kompetens och Samarbete. Dessa värdeord är styrande i våra beslut, vår kommunikation och våra dagliga handlingar. Viktiga ord som vi vill skall lysa igenom hos alla våra medarbetare.För att vi skall trivas ihop ser vi att du är en person som brinner för att ge en utmärkt service. Som person är du driven, ansvarsfull, resultatinriktad, kommunikativ samt en lagspelare.
Utöver din personliga profil behöver du följande:
Utbildning på gymnasial nivå
Förstå, tala och skriva god svenska
Tidigare erfarenhet av service
Erfarenhet av försäljning B2B är meriterande

Om din Ansökan:Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag.Vi tillämpar bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater.
KontaktHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta BC Anders Hallgren 054-221771
Sista ansökningsdag: 2025-02-17
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid (6 månaders vikariat med chans till förlängning)
Vi tillämpar 6 månaders provanställningoch bakgrundskontroll på alla slutkandidater.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Butikssäljare, fackhandel.

Säljare 20 h/v vikariat DinSko Bergvik

Läs mer Okt 16
NilsonGroup AB är en av Skandinaviens ledande skokoncerner med E-handel och butiker i Sverige och Norge. Genom våra butikskoncept DinSko och Skopunkten kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud med låga priser för hela familjen. Vill du jobba med mode och skor är NilsonGroup det självklara valet - vi gör det enkelt, kul och inspirerande att handla skor!
Arbetsbeskrivning
Vi söker säljare med ett stort intresse för skor, mode och trender. Vi erbjuder dig ett varierande, kundinriktat och utmanande arbete. Du kommer att jobba i vår butik med försäljning av skor, exponering och lagerhantering. Vi har en modern och trevlig butiksmiljö. Arbetet innebär att du både gillar att jobba i team med dina kollegor såväl som självständigt. Med en vilja att lära sig och utvecklas kan vi erbjuda ett spännande och innehållsrikt arbete där varje dag inte är den andra lik.
Din primära arbetsuppgift är framför allt att alltid ha kunden i fokus. Du kommer även att arbeta aktivt med merförsäljning, hålla dig uppdaterad om aktuella försäljningskampanjer och uppföljning av dessa, underhåll av butiksmiljö samt verka för och sträva mot 100% kundnöjdhet.
Vem söker vi?
Du har en pågående eller en genomförd gymnasieutbildning. Du har tidigare erfarenhet av försäljning i butik med hög servicegrad, du drivs av och trivs med att sälja och jobba efter uppsatta nyckeltal och mål. Du sätter alltid kunden i fokus och jobbar på ett serviceinriktat sätt.
Vi söker dig som är positiv, lyhörd och stresstålig. Att vara engagerad, driven och ha vana av att ta egna initiativ är andra viktiga egenskaper som vi eftersöker hos dig. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och din roll som säljare. Du är social, öppen och arbetar både kundorienterat och försäljningsinriktat.
Vi söker dig som
har kassavana
har erfarenhet av att ha arbetat i butik tidigare
har pågående eller en genomförd gymnasieutbildning
har fyllt 18 år när du tillträder tjänsten
har god samarbetsförmåga

Vi ser det som meriterande om du har
exponeringskunskaper från tidigare arbete
erfarenhet av att ha jobbat med mode/detaljhandel tidigare
gått säljutbildning

Information om tjänsten
Befattning: Vi söker nu en säljare till Din Sko Bergvik
Omfattning: ca 20 h/v, vikariat med goda chanser till förlängning och tillsvidare.
Tillträde: 2025-11-24
Övrigt: Tjänsten innebär en fot in i vår sko-koncern där man kan få möjlighet att jobba på flera av våra enheter i Karlstad
Sista ansökningsdag är 2025-10-31 Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via länk till vårt rekryteringssystem, ej via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butikssäljare (vikariat) till New Yorker i Karlstad

Läs mer Okt 15
Med över 1.200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 23.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team! Som förstärkning till vårt team i Karlstad söker vi nu en:

Butikssäljare vikariat

Huvudsakliga arbetsområden


• Varuhantering
• Kundservice, bemötande och betjäning
• Försäljning
• Kassaarbete
• Samarbete med andra avdelningar i ett teamorienterat New Yorker

Din profil


• Vi ser helst att du är över 18 år 
• Gymnasieutbildning gärna inom handel
• Arbetslivserfarenhet från serviceyrke
• Talang för försäljning och serviceminded
• Hög modemedvetenhet och gärna erfarenhet från detaljhandeln och modebranschen
• Teamorienterad och engagerad
• Flexibel, stresstålig och trivas att arbeta i högt tempo
• Svenska i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska.

Vi erbjuder

NEW YORKER erbjuder dig en attraktiv arbetsmiljö med spännande utmaningar och gott om utrymme för egna idéer. Förutom intressanta erbjudanden väntar dig ett öppet och dynamiskt team med en platt organisation och en öppen kommunikation. Har vi väckt ditt intresse? Då ser vi fram emot din ansökan online!

Arbetstid/Varaktighet: Deltid, 30 timmar i veckan mellan november 2025 till april 2026, därefter 20 timmar till januari 2029. 

Upplysningar lämnas av: Regionchef, e-mail swagerlind@Newyorker.de

Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats: https://jobs.newyorker.de Ansökningar som inkommer per post, mail eller i butik behandlas inte. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 31.10.2025. 

Du hittar ytterligare information om lediga ställningar på: http://www.newyorker.eu

             

Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV!
New Yorker Sverige KB

Ansök nu

Vi söker säljare till Hallbergs Guld i Karlstad

Läs mer Sep 19
Är du vår nästa stjärna inom försäljning? Nu söker vi säljare till Hallbergs Guld i Karlstad!
 
Är du en driven och serviceinriktad person med ett genuint intresse för försäljning och kundservice? Vi söker dig som sätter kunden i fokus och gör det lilla extra för att överträffa deras förväntningar!
 
Om du trivs i en roll där du får ta ansvar och göra skillnad - då kan du vara den vi letar efter!
 
Vi söker dig som:
• Brinner för försäljning och alltid ser möjligheter.
• Har erfarenhet av detaljhandel eller annan försäljning och service.
• Är ansvarsfull, noggrann och trivs i en dynamisk arbetsmiljö.
• Har en naturlig känsla för service och tycker om att möta människor.
• Är flexibel, lösningsorienterad och kan arbeta både självständigt och i team.
Som säljare hos oss sätter du en ära i att överträffa kundens förväntningar avseende bemötande, produkt, pris samt butiksmiljö. Du ser merförsäljning som ett naturligt sätt att skapa mervärde för våra kunder.
 
Vi erbjuder en roll i ett engagerat team som tillsammans jobbar för att nå butikens uppsatta mål. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och att du drivs av det personliga mötet. Att du har en positiv inställning, erfarenhet av försäljning samt att du gillar att jobba i ett högt tempo är en förutsättning för att lyckas i rollen.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 8 timmar/vecka och den inleds med 6 månaders provanställning.
 
Tillträde omgående.
 
Låter detta intressant är du välkommen med din ansökan! Vi kallar till intervju löpande, varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!
 
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd/medarbetare med företrädesrätt.


Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement.
Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 117 butiker, Hallbergs Guld med 34 butiker och Albrekts Guld med 38 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen.

Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1,6 miljarder kronor.

Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 71 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.

Ansök nu

Butikssäljare - Österbergs Industrihandel AB

Läs mer Sep 18
Är du serviceinriktad, gillar personlig försäljning och vill arbeta i ett härligt team med ett av marknadens bredaste sortiment inom personligt skydd? Då kan du vara den vi söker till vår skyddsavdelning i Karlstad!

Om tjänsten
Som butikssäljare på skyddsavdelningen blir du en av två medarbetare som ansvarar för försäljning av kläder, skyddsskor, handskar och fallskydd. Här är 95 % av försäljningen personlig, därför är din förmåga att skapa relationer, ge service i toppklass och förstå kundens behov avgörande.
I rollen ingår att:
Ge service och rådgivning till kunder
Ansvara för försäljning, orderhantering och även rotera till kassan
Sköta påfyllning, exponering och sortimentsförändringar över året
Delta i arbetsgruppen ”Skydd” tillsammans med innesälj, utesälj och inköp
Bidra till merförsäljning och långsiktiga kundrelationer

Du får en grundlig introduktion och handledning av erfarna kollegor. Det tar tid att lära sig vårt breda sortiment och bli trygg i det, så vi söker en person som vill utvecklas långsiktigt i rollen.
Om dig
Du är en serviceinriktad och social person som alltid sätter kunden i fokus. Du har lätt för att skapa relationer och är nyfiken på att förstå kundens behov för att kunna ge bästa möjliga lösning. Med ditt ordningssinne och struktur trivs du i en miljö med stort informationsflöde och många olika artiklar, där du ser till att hålla butiken välorganiserad och tillgänglig.
Du har också uthållighet och tålamod nog att lära dig ett brett sortiment över tid och ser det som en spännande möjlighet att utvecklas långsiktigt. Som lagspelare bidrar du till en positiv stämning och ett gott samarbete med dina kollegor. Samtidigt är du affärsmässig och ser gärna möjligheter till merförsäljning som skapar värde både för kunden och för företaget.
Vi ser att du har:
Erfarenhet från butik, service eller personlig försäljning
Intresse eller kunskap om personligt skydd (kläder, skor, handskar, fallskydd)
God systemvana (kassa-/affärssystem)
God kommunikativ förmåga

Meriterande:
Erfarenhet från skydds-/arbetskläder, bygg, järnhandel eller industrihandel

Vi erbjuder:
Hos oss på Österbergs Industrihandel får du möjligheten att arbeta i en stabil och väletablerad verksamhet där laganda, trivsel och utveckling står i centrum. Du blir en del av ett engagerat team som stöttar varandra och där samarbetet är en självklarhet. Vi erbjuder en trygg anställning på heltid med arbetstider måndag till fredag, utan kvälls- eller helgarbete, samt konkurrenskraftig lön baserat på erfarenhet. Som anställd omfattas du av kollektivavtal och vi har även ett generöst friskvårdsbidrag.
Om oss
Österbergs har funnits sedan 1905 och är idag en etablerad industripartner i Värmland, norra Dalsland och Örebroregionen. Vår verksamhet bygger på att finnas nära våra kunder och kunna erbjuda både produkter, tjänster och service från samma företag. Hos oss finns ett brett sortiment inom bland annat svets, kompressor, ytbearbetning, monteringsmaskiner, skärande bearbetning, hydraulik, transmission, städutrustning, förnödenheter samt personligt och tekniskt arbetsskydd. Vi har även egna resurser för logistik, service och produktion, vilket gör att vi kan anpassa lösningar efter kundernas behov. Våra kunder är främst företag inom process-, verkstads- och byggindustrin. Genom specialistkunskap och lång erfarenhet bidrar vi till att skapa effektiva och hållbara lösningar i våra kunders vardag.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. 
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076-307 10 29 eller mail, ulf.holmgren@tacting.com.
Välkommen in med din ansökan senast 5 oktober.

Ansök nu

Fritidssamordnare på Fritidsbanken

Läs mer Sep 17
Beskrivning
Fritidsbanken är som ett bibliotek för sport- och friluftsprylar, här kan du låna utrustning för en aktiv fritid utan kostnad.

Vårt sortiment inkluderar allt från skidor, skridskor och tält till bollar, fiskeutrustning och hjälmar. Grundtanken är enkel - ge oanvänd utrustning nytt liv och främja en aktiv livsstil. 

Vi letar efter dig som vill ha en meningsfull roll där du leder och inspirerar andra till rörelse och återbruk. 

För att trivas här behöver du vara flexibel, självgående och lösningsfokuserad. Att kunna göra adekvata prioriteringar är en nyckelkompetens. Du kommer också vara delaktig i att utveckla verksamheten för att hitta nya arenor och forum där vi kan sprida vårt budskap.

Arbetet är fysiskt krävande i och med ständig hantering av utrustning som kan vara både tung och otymplig.

Arbetsuppgifter
Tillsammans med en arbetsledare och ytterligare två Fritidssamordnare planerar, utvecklar och deltar du i verksamheten. I tjänsten ingår bemanning av Fritidsbankens lokaler på Kronoparken och Våxnäs. Där tar du emot låntagare som du hjälper att hitta och prova ut rätt utrustning till. Du servar och ser över det som lämnas in och registrerar och följer upp utlån och artiklar. Arbetet är fysiskt krävande i och med ständig hantering av utrustning som är både tung och otymplig.

Den uppsökande delen av verksamheten kan innebära att ta emot grupper, leda aktivitet, etablera och driva verksamhet på en tillfällig plats för en dag, med de transporter och den exponering av idrotts- och friluftsutrustning som behövs för aktiviteten.

Kvällstjänstgöring förekommer regelbundet. Helgtjänstgöring kan förekomma.

Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning inom fritid/pedagogik, alternativt arbetslivserfarenhet inom sporthandel eller friluftsliv som vi bedömer som likvärdigt.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du besitta stor kunskap inom många idrottsområden såväl inom materialkunskap som utövande. Det är meriterande om du har erfarenhet av service inom restaurang eller butiksarbete. Du behöver även ha god datavana.

Vi söker dig som har ett genuint intresse för rörelse, idrott och friluftsliv i alla former. Du kan inspirera och uppmuntra andra att upptäcka rörelseglädje och nya möjligheter med den utrustning Fritidsbanken kan erbjuda. 

Du behöver vara bekväm med att leda aktiviteter och tala inför grupper i alla åldrar och du är utrustad med en stor portion servicekänsla. För att trivas hos oss behöver du vara en positiv lagspelare som tar egna initiativ.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska eftersom många av våra kunder är utbytesstudenter. B-körkort är ett krav.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper för att hitta rätt lagspelare till oss!

Rekryteringen kommer ske löpande, så vänta inte med din ansökan. 

Om Karlstads kommun

Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus.

Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet.

Verksamhetsområdet Mötesplatser omfattar kommunens fritidsgårdar, parklekar, aktivitetshus, seniorernas hus, Ungdomens hus, Kronoteket, Fritidsbanken samt sporthallen Fröding arena. Inom verksamhetsområdet finns också en normbrytande mötesplats; Våga och en HBTQ+-mötesplats; Bfree.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via våra rekryteringssystem och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Swedol AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Swedol AB .

Butikssäljare Verktyg (Swedol Karlstad)

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Aug 8
Är du en person som brinner för att ge utmärkt service? Vill du arbeta för ett bolag i tillväxt? Delar du vår tro på att engagemang, kompetens och samarbete är grundstommen för framgång? Då kan det var precis dig som vi letar efter, som tillsammans med oss vill skapa ett kundbemötande i världsklass inom den växande Alligo koncernen!

Ditt anställningserbjudandeDu blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du ett intressant och omväxlande arbete där du kommer få möjligheter att utveckla dig själv och dina kunskaper inom försäljning, exponering och våra produktområden. Du omfattas av kollektivavtal och dess förmåner som försäkringar, tjänstepension och semester. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i våra butiker.
Om avdelningenHär arbetar vi i team och tillhandahålla vårt sortiment, hela tiden med kunden i fokus. Vi arbetar relationsbyggande och en väldigt viktig del i arbetet är att vilja ge service samt att träffa nya och återkommande kunder dagligen. Om tjänstenI rollen som butiksmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
Försäljning och service till kund i butik
Uppackning och exponering av varor
Klädtryck efter beställning
Ansvarig över ett produktområde med ansvar för inventering, beställning samt varuexponering
Registrera kundernas köp i kassan samt ta betalt eller fakturera


Om dig Alligos värdegrund vilar tungt på tre nyckelord – Engagemang, Kompetens och Samarbete. Dessa värdeord är styrande i våra beslut, vår kommunikation och våra dagliga handlingar. Viktiga ord som vi vill skall lysa igenom hos alla våra medarbetare. För att vi skall trivas ihop ser vi att du är en person som brinner för att ge en utmärkt service. Som person är du driven, ansvarsfull, resultatinriktad, kommunikativ samt en lagspelare.
Utöver din personliga profil behöver du följande:
Utbildning på gymnasial nivå
Förstå, tala och skriva god svenska
Tidigare erfarenhet av service
Erfarenhet av försäljning i butik är meriterande

Om din Ansökan:Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater.
KontaktHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
Butikschef Anders Hallgren 054-221771
Sista ansökningsdag: 2024-09-06
Start: Enlig överenskommelse
Omfattning: Heltid 100%
Vi tillämpar 6 månaders provanställningoch bakgrundskontroll på alla slutkandidater.
Alligo tror på mervärdet av mångfald och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

Ansök nu

Distriktssäljare Swedol Karlstad

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 17
Har du erfarenhet av försäljning B2B, är driven, teamorienterad och hämtar energi av att lösa kundens problem? Vill du arbeta för ett större nordiskt bolag i tillväxt? Delar du vår tro på att engagemang, kompetens och samarbete är grundstommen för framgång? Då kan det var precis dig som vi letar efter, som tillsammans med oss vill utveckla affären inom den växande Alligo koncernen!
Ditt anställningserbjudande
Du blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du arbeta i en miljö som präglas av utveckling, snabba beslutsvägar och arbetsglädje. Utöver att vi erbjuder dig ett arbete med stor självständighet, erbjuder vi dig också tjänstebil, friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i våra butiker. Vi arbetar också kontinuerligt med kompetensutveckling på individnivå.
Om avdelningenHär arbetar du inom ett tilldelat distrikt tillsammans med övriga säljare, innesälj samt butiker. Distriktet är ett av flera i en av våra sju regioner och du kommer rapportera till Regional Säljchef. I regionen hålls gemensamma regions- eller distriktsmöten månadsvis för att planera verksamheten samt skapa en god sammanhållning och erfarenhetsutbyte. Det är genom samspel mellan de olika avdelningarna som vi skapar den bästa kundupplevelsen
Om tjänstenI rollen som utesäljare inom bearbetning kommer du att ansvara för egen kundportfölj. Du kommer att ha stort fokus på proaktiv bearbetning genom hög närvaro hos kunden. Utöver detta samverkar du med övriga säljare & butiker för att säkerställa ett framgångsrikt distrikt inom respektive konceptvarumärke. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Säljplanering för nya och befintliga kunder samt upprätta och dokumentera mål och handlingsplan per kund i din portfölj
Aktiv kundbearbetning av både kunder i egen kundportfölj och distriktets övriga kunder
Hantera reklamationer enligt gällande riktlinjer
Offerera, förhandla och teckna avtal
Stödja kunden vid införande/utveckling av sortiment genom information och kompetensöverföring

Om dig
Alligos värdegrund vilar tungt på tre nyckelord – Engagemang, Kompetens och Samarbete. Dessa värdeord är styrande i våra beslut, vår kommunikation och våra dagliga handlingar, både internt och i mötet med kund. Viktiga ord som vi vill skall lysa igenom hos alla våra medarbetare. För att vi skall trivas ihop ser vi att du är en person som är självgående, uthållig och har ett strukturerat arbetssätt och ett stort affärsfokus. Du är förtroendeingivande och bra på att skapa långsiktiga relationer både med kunder och internt.
Utöver din personliga profil behöver du följande:
Lägst gymnasial utbildning
Tidigare erfarenhet och bakgrund inom försäljning B2B, gärna med ansvar för egen säljbudget och eget kundansvar
Goda kunskaper inom Microsoft Office
God svenska i tal och skrift
B-körkort

Om du har läst någon form av sälj- eller marknadsutbildning samt om du har tidigare erfarenhet från branschen så ses detta som meriterande.
Om din Ansökan:
Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jimmy Willbagge 070-3900535 eller jimmy.willbagge@swedol.se
Sista ansökningsdag:17/5 2024
Starta: Enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidare anställning
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Alligo tror på mervärdet av mångfald och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

Ansök nu

Butikssäljare till Grolls i Karlstad

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Okt 16
Grolls är specialisten på yrkeskläder och skydd. Vi är en del av Swedolkoncernen.
Swedolkoncernen är den professionella användarens multispecialist. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt.
Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom områdena Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service.
Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen cirka 3 miljarder kronor år 2017 och har cirka 900 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.


Nu behöver vi förstärka teamet i Karlstad med butikssäljare som drivs av försäljning och service!

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter består av att tillhandahålla vårt sortiment, hela tiden med kunden i fokus. Våra kunder har höga förväntningar på teamet i butiken och en väldigt viktig del i arbetet är att vilja ge service samt att träffa nya och återkommande kunder dagligen. För att lyckas med ditt arbete får du relevanta arbetsverktyg och vägledning av både butikschef och kollegor som stöd. Våra produktområden är Yrkeskläder, Personligt skydd (skor och handskar), Teknisk skydd och Förädling av plagg.
 
Vi söker dig som
Viktigast är att du brinner för och har erfarenhet av service och försäljning B2B. Som person är du driven, ansvarsfull, resultatinriktad och kommunikativ. Du bör ha tidigare erfarenhet av och kunskap inom våra produktområden men framför allt ett intresse för våra produkter och vår verksamhet.

Om att arbeta hos oss
Vi arbetar utifrån vår värdegrund som har kunden i centrum. Vi vill vara den partner som bäst tillgodoser den professionella användarens behov och önskemål. Vi samarbetar genom ett gemensamt förhållningssätt som är; enkelt, proffsigt, hjärta och driv. Det är så man känner igen oss, både som kollega och kund. Som butikssäljare hos oss har du ett intressant och omväxlande arbete där du kommer få möjligheter att utveckla dig själv och dina kunskaper inom försäljning, exponering och våra produktområden. 

Vi erbjuder
Tjänsten är tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån. provanställning. Butikens öppettider är måndag-fredag kl 06:30-17. Vi har kollektivavtal inklusive pension ITP1, friskvårdsbidrag och förmånliga personalrabatter i våra butiker.
 
Intervjuer kommer att ske löpande, därför vill vi gärna ha din ansökan snarast dock senast 2018-11-16.
 
Kontakta
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta butikschef Magnus von Essen, 054-22 25 45
 
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butikssäljare till Grolls i Karlstad sökes

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 15
Grolls är specialisten på yrkeskläder och skydd. Vi är en del av Swedolkoncernen.
Swedolkoncernen är den professionella användarens multispecialist. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt.
Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom områdena Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service.
Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen cirka 3 miljarder kronor år 2017 och har cirka 900 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.


Driven butiksäljare sökes

Om tjänsten
Arbetsuppgifterna består av varuhantering och framförallt försäljning i butik. Tjänsten innebär dagligen kontakt med nya och gamla kunder.

Vi erbjuder ett mycket intressant och omväxlande arbete där du kommer få möjligheter att utveckla dig själv och dina kunskaper inom försäljning och våra produktområden.

Din profil
Du är en driven person som gillar att sälja och dagligen träffa nya människor. Som person är du ordningsam, stresstålig, har datorvana, och har ett stort engagemang. Det är meriterande om du erfarenhet av B2B-försäljning eller kompetens inom kläder och skydd.

Du är öppen och social och har lätt för att göra dig förstådd. Du är dessutom van att hålla ett högt tempo, är självgående och noggrann.

Vi erbjuder
Tjänsten är på heltid.
Tillträde snarast och efter överenskommelse. Vi har kollektivavtal.

Kontakta
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta butikschef Magnus Ankerfeldt, 054-22 25 45

Intervjuer kommer att ske löpande, därför vill vi gärna ha din ansökan snarast dock senast 15 April Sök via knappen nedan.

Ansök nu